12. jun. 2009

I'm off!

Strategien min når jeg skal holde et foredrag, er å involvere meg selv så mye som mulig - slik at det skal bli over gjennomsnittet interessant. Deretter prøver jeg å snakke så mye som mulig for å unngå å bli spurt om spørsmålene jeg ikke vet svaret på. 
"Men Knut Hamsun sa jo at..." prøver sensoren seg på.
"KNUT HAMSUN VAR EN TAPER! Jeg leser heller blomsterfloraen enn å lese Knut Hamsun!"
Nå var det riktig nok ikke akkurat slik jeg sa det, men da jeg forlot klasserommet følte jeg at det gikk relativt ok. Jeg hadde til og med pyntet meg med hatt for anledningen:


Mens jeg da ventet på karakteren, bestemte jeg meg for å løpe en liten tur på fjellet. Klassekameratene mine hadde hele tiden snakket om hvordan de skulle FEIRE skoleslutt ved å drikke seg kanon. Her kommer problemet mitt inn. Jeg kan med hånden på hjertet (med mindre det er en mann inne i bildet) si at jeg aldri kommer til å feire noe som helst med alkohol. "JA!! La oss FEIRE ved å gi Linnéa masse alkohol slik at hun blir dødsteit og usjarmerende!"
 Derfor feirer jeg skoleslutt med FJELLVANN og asosialisering. 
Jeg beklager for øvrig til leseren som prøvde å snakke til meg sist lørdag, men som jeg overså fordi "jeg ikke kunne høre hva du sa." Blame the alcohol!

Apropos blomsterfloraen. På fjellet jeg går i, vokser det kun slike stygge hvite blomster som ingen liker - og Linnéablomster. Under hele oppveksten har jeg hatt komplekser for navnet mitt nettopp på grunn av denne blomsten. En gang var det så ille at jeg insisterte på i bli kalt Pocahontas. Men da mamma begynte å rope "Pocahontas" til meg ut vinduet da det var middag, begynte jeg å gråte og ville hete Linnéa igjen. ÅÅÅH, interessant historie...

Da jeg skulle skrive navnet mitt i boka, kom mannen som jeg har begynt å bli på hils med på fjellet mitt. Jeg hilser av prinsipp ikke på mennesker jeg ikke kjenner, men denne mannen slipper meg liksom ikke forbi før jeg hilser. Kanskje jeg må finne et nytt fjell! Eller eventuelt drepe ham. På tirsdag tok jeg forresten initiativ til å samtale med en ukjent turgåer helt selv!
Men nå var dette selvfølgelig en kjekk og ung mann. Det finnes alltid en unnskyldning til å være hyggelig vet dere.

Men så!! Kom det ENDA en mann! Og han SYKLET! Å sykle opp på fjellet er uetisk, så han sa jeg ikke hei til for å si det sånn.

Så kom jeg ned igjen, da. I jævlig godt humør, klar for å vite karakteren. Teoretisk sett burde jeg ha kommet i treningsklærne for å vise gamlingen, unnskyld sensoren, at jeg var en sunn, norsk ungdom som hadde tid til en tur i fjellet. Men for all del! "Du får en firer, problemstillingen din var noe uklar." HERREGUD, DET VAR JO HAN SOM IKKE FULGTE MED! Så pøste han på med irrelevant svada om at jeg ikke husket handlingen i en bok jeg hadde lest, før han avsluttet med "God Sommer." Da smalt jeg døra i trynet hans og spaserte hjem. Jævla god sommer, men jeg er i alle fall ferdig med videregående skole.

108 kommentarer:

stefan sa...

:o)

MARTHA I FARTHA sa...

Så morsomt innlegg! Du er så genial.

Anonym sa...

søtt :)

ragnhild sa...

Du burde kanskje smelt boka som han mente du ikke kunne innholdet i i trynet på ham :)

Leni sa...

Was that a picture of your halloween outfit?

Anonym sa...

You are genius!

Anonym sa...

Er fast leser av bloggen din, og vet jo av den grunn at du er veldig pirkete når det kommer til rettskrivning. Så i den anledning vil jeg pirke litt på deg; det heter ikke ENNÅ en mann, men ENDA. ENNÅ er i betydning fortsatt, slik som: "Jeg venter ennå". Enda derimot er ordet du leter etter :p
Innser at jeg kan provosere, men må jo slå et slag for korrekt norsk :)

auroracornelia sa...

gratulerer med firer'n!! :)

brødetsgladeside sa...

jeg fikk også 4. gjorde det amazing. skuffa!

Anonym sa...

Hey, du Linnéa og rettskrivningen din. Det heter "ENDA en mann" - så det så.
Men bloggen din er fremdeles fantastisk :)

Anonym sa...

aah, alltid skuff med en firer. Men gratulerer uansett med overstått vgs:)

Malene sa...

Litt av et liv å være sensor. Sensoren min ble nesten klemt ihjel, til tross for at han distraherte meg i senk med de kritthvite leppene sine!

Deilig med fullført videregående da, gratulerer så mye!

Mari sa...

Den sensoren skulle fått lest bloggen din, da hadde nok pipa fått en l_i_t_t annen låt! Ah, skulle så gjerne hatt et fjell å gått på jeg også, høres så godt ut å bare gå opp på et fjell! Høres kanskje dumt ut siden du er vant med det :p
Men du er heldig som kan asosialisere, da. Pappa feirer bursdag idag, og nå må jeg ned og sosialisere. Selv om jeg har klart å drøye det i nesten en time. Jaja, du er super :)

Iselin sa...

Linnéa er jo eit kjempefint navn :)
Og ein 4 er jo ikkje så gale..

IneCharlotte sa...

Jeg googlet Linnéablomst, så kom det opp et bilde av deg!

Du har min dypeste medfølelse anngående Norskeksamen! 4 er bra jobba! :)

vic sa...

jeg digger deg, selv om du fikk 4, du er fremdeles helt rå.

Anonym sa...

Hvordan klarer du å springe med så store øredobber? Gjør det ikke vondt?

kristin sa...

Gratulerer med overstått videregående da :) !

Katrine sa...

Beste bloggen! Elsker måten du skriver på:)

kay sa...

hvorfor leser noen hun blonde pr-kåte jenta sin blogg, når de istedet kan lese din? jeg skjønner det bare ikke!

Danjel sa...

Det fjellet ditt ser ganske hyggelig ut. Hva heter det ???

Maria Isabell sa...

Haha Linnea :) Du er jo sprek du da, som springer på fjellet så fort du har muligheten til det xD

Anette sa...

Jeg skal ta et glass for deg.

Guro0o sa...

hahah, du e so genial!

Marte sa...

Grattis med ferdig vgs! å fire ekke såå værst da :) Se positivt på det, no e det sommerferie :D

huilei sa...

Gratulerer med å være ferdig på skolen! Linnéa er et nydelig navn, særlig med aksenten.

Christina sa...

Godt det finnes et godt eksemplar av verdig norsk ungdom der ute frøken. Selv har jeg levd på øl og tortillachips siden jeg vandret ut av eksamensrommet. Akkurat som om jeg ikke var på god nok vei til å bli tjukk fra før av. Mitt livsmotto: Bedre tjukkog glad enn tynn og trist. Alltid flott med livsmottoer som beskytter ingen andre enn seg selv.

sv: på denne siden av landet skrubber vi oss. Gru deg. Når du flytter hit skal jeg gi deg en dusj-skrubbe-dott i innflytningsgave og regelmessig sjekke at den er i bruk.

Maja Solfall sa...

Du er rå!

Silje sa...

Sikkert deilig å være ferdig med videregående!
PS: Du er SPREK :)

Kine sa...

Fantastisk blogg, elsker humoren i setningene dine! Stilen og personligheten din er også utrolig kul, digger deg! :)

Bjarne sa...

på fjellet hilser man, basta!! på alle, ikke bare potenielle ektemenn. slik har det alltid vært. det er spesiellt viktig å hilse på de eldre. de har vært vant til å hilse i alle år, og blir sur hvis du ikke hilser tilbake.(du skal ha respekt for de eldre!!) og resten av turen er ødelagt.

håper du er tørrlagt for godt nå. har sett deg full. ikke særlig sjarmerende nei...

Anonym sa...

Gratulerer med overstått! Og jeg holder med deg når du snakker om alkohol.

tanorexic sa...

En firer er jo bra! :)

Silje/blee sa...

Vær glad du ikke hadde biologieksamen og av den grunn bl.a. måtte kunne fortelle om 100 fjellblomster..

Susanna sa...

Til lykke :-)

Ida Bianca sa...

4'er er ikke dårlig det, Linnéa. Men skjønner hva du tenker. Heh.

Men se det positive. Du er ferdig med vgs, hvor deilig er ikke det!?

Anonym sa...

hahahaa beste. du er best.

Hilde sa...

Digger deg ditt stabeist :-)

Elise Bahía sa...

GRATTIS med overstått. hvis du ikke er glad nå, så tror jeg ikke på deg.

Anonym sa...

Jeg har ikke annet å si. Du er fantastisk!

Anonym sa...

sprang du på fjellet med svære hengeøredobber? ja du er sannelig et friluftsmenneske

Leni sa...

I'm fed up with everything...

not my boyfriend. boyfriends are a good thing. and your blog keep me up as well.

rebekka sa...

I feel you. Fikk 3 og braste ut i tårer foran flere av klassevenninnene mine. Har levd på sjokolade siden det.

Linnéa sa...

beklager at jeg skrev ennå, jeg var litt rask der. tar det på min kappe

øredobbene er laget av PLASTIKK og veier så mye som 1 gram hver, så det var faktisk helt problemfritt.

jeg vet ikke hva fjellet heter egentlig, men dit jeg går heter ...audunkjønnan/tjønnan.

christina: jeg vil foreslå en mellomting. tynn og glad, feks :)

silje: takk for at du synes jeg er SPREK!! Made my day...

bjarne: så lenge de hilser først er jeg med. skal de absolutt hilse, skal de ikke VENTE til jeg sier hei. for det er som å vente på jesus.

rebekka: ikke trøstespis, finn ut hvor sensor bor i stedet

Lise sa...

Gratulerer med overstått ivæffal =)

Ida H. sa...

Hallo. Du må jo svare på invitasjonen til roskilde. Jeg spurte om du ville være med meg dit på et av de tidligere innleggene dine. Sånn siden du nevnte at du hadde fått to billetter, men ikke hadde noen å dra med. Den andre billetten får du solgt fort som faen der nede. Det er ikke bare meg du skal/kan dra med da. Vi er en ganske grei gjeng som valigvis er negative og asosiale. Altså; ganske fete(ikke tjukke, men i betydningen kule).

Ida H. sa...

Det ble litt skrivefeil og sånn her, men jeg er litt full og skriver på uvant tastatur. Ikkesant?
Det at jeg er full nå har ingenting å si forresten. Åpen invitasjon.

Birgitte sa...

likte den nye headeren

KAROLINE sa...

HVORFOR ER DU DEN ABSOLUTT KULESTE BLOGGEREN?

Dina sa...

Jeg ville også bli kalt Pocahontas da jeg var liten. Og så het jeg Dolly, Bambi, Askepott, Findus, Minni osv. :) True story.

Ane Kamilla sa...

Det kunne jo alltids gått værre:p

Prinsesse Iselin sa...

hahahhaha:)
du er så fin:)

Andrea sa...

Jo 4 er dårlig for "oss" som er vant til å få 5 i det meste... så skjønner deg godt!!:)

Anonym sa...

du er zøt!
god sommer!

Dina sa...

Hei. Dette er en spesialmelding til alle som har kommentert på bloggen min, Fiolilla. Jeg har fått ny blogg, adressen er www.wevil-angel.blogspot.com.
Håper du følger med videre! Klem :)

lundstein sa...

Ja, elsker dem!

Sap Linnea?

Anonym sa...

Jeg simpeltenn ELSKER øredobbene du har på headern! kan du vennligst si hvor du har kjøpt dem? :):)

Anonym sa...

Når ordet er tidsadverb godtas både ennå og enda, geeks.

Christine Lövendahl sa...

heyhey. så bra blogg. lyst til å linke til bloggen min så linker jeg til din? let me know if you do snuppa :) http://www.christinelovendahl.com

Marte! sa...

hey du!
vet at dette begynner å bli gammalt, men denne "dessverre/desverre" greiå.. d e faktisk dessverre. du hadde rett ;) ikkje hørr på dei andre!

http://www.ordsiden.no/lookup.php?ord=desverre&source=http://www.korrekturavdelingen.no/K4VanligeSkrivefeil.htm

og et spørsmål - linker du til alle som linker til deg? mener jeg leste det en gang..

Ida Juklis sa...

Haha, herleg Linnéa! Du fekk i alle fall bedre enn meg. Og gratulerer, du er ferdig i den vidaregåande skulen.

Angrar svært på at eg feira med alkohol i går, skulle gjort som deg tydlegvis.

Skål.

Marte sa...

jeg elsker skildringene dine, rett og slett. det er nesten flaut hvor glad jeg har blitt i å lese bloggen din.

Marthhhhe sa...

Haha. Morsomste innlegget på lenge! Du fikk ikke navnet på syklisten da. Ligna på en kjent skikkelse. E det bok på audunnstjønnan?? Det e jo ingen topp! Men sprek e du jo da, det må i si. Og gratulerer med 4, du e ferdi på vgs-- 4evah

sofielouise sa...

HAPPY FAKKIN' HOLIDAY

Anonym sa...

Jeg skal også ha muntlig eksamen om nyromantikken på onsdag. Dritt.

Janne sa...

Du er så kul! Yndlingsbloggen min;)

Aleksander Denstad With sa...

Nå må du huske å kjøpe den nye singelen min på iTunes da:)
Aleks

Kristin Vicious sa...

WOOP ferdig! Gratulerer :) Du får feire med... en tur til London eller noe.

Julie sa...

Jeg DIGGER bloggen din! Du skriver suverent bra :)
Jeg syns du heller skal skrive Linnea i headeren, istede for linniiie.com
For vi vet jo at vi er kommet til den adressen, i og med at den står i adresselinja ovenfor. og siden du har et så fint navn som Linnea så bør du heller skrive det :)

Isabell Pettersen sa...

Heh, jeg digger hatten!

Kaaaaaren sa...

Hej Linnea!
Syns bloggen din er drit bra ass beste bloggen jeg hvet omm nesten. Bra du tar opp viktie tema somm rett skriving for de er jo sååå irritenes når folk skriver så mye feil hele tia. Rart att de aldrig lerer, here gud.

Anonym sa...

Linnéa! Jeg digger deg. Keep going : D

Mor sa...

Aleksander: det har JEG gjort allerede. Den er kjempenyydelig. Har til og med lagt ut oppfordring til andre - på facebooksiden min - om å gjøre det samme.

Luck to you.

Monique Lund sa...

Nydelige du - du er vanvittig fotogen Linnea!

Hilde sa...

4 er jo ikkje så aller verst! ;) Gratulerer med fullført VGS, i MOLDE!

Marie Messweather sa...

Blomsterflora.. kjempespennende!:D
4 er bra karakter! 2 er for min del helt fantastisk!:P

julie aida sa...

SLUTT Å MAS LINNÉA JEG SKAL DRIKKE FOR DEG OG FEIRE SLAPP NÅ FAEN MEG AV

Susanne sa...

Var det ditt spørsmål som ble lest høyt på RR i dag? :)

ingrid sa...

du bytter header oftere enn jeg skifter truse ! time to upd8 nå Linnèa, 4 dager sida sist

Anonym sa...

jeg fikk også en firer. hold på å slå til dama

Benedikte sa...

Så fin header! Fineste du har hatt til nå :)

Linnéa sa...

susanne: det er korrekt!

Ingrid: jeg bytter header så ofte jeg vil helt til jeg føler meg komfortabel med den. føler det blir en god stund til.

Camilla sa...

Kul hatt:-)

HEK sa...

Linnea er fint da, både navnet og blomsten:)

Anonym sa...

Har du dødd eller noe ?

Anonym sa...

Vel vel, du er heldig da. Jeg har nå eksamen på ungdomsskolen. I spansk. ehe ehe, morsomt..
Jeg er heldig hvis jeg kommer i det heletatt i nærheten av en firer..

Lillian sa...

fire er vel godkjent det?!

god sommer :)

Lise. sa...

BLOGG MER, BLOGG MER, BLOGG MER, BLOGG MER!!!! :(

Anonym sa...

linneaaa, cooom aan

Anonym sa...

komm med noe nytt!

Anonym sa...

du e geniaaaal : )
hilsen me..frida! : )

Anonym sa...

nytt innlegg, eller slutt å blogg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Anonym sa...

Kan du legge ut navnet på de beste treningssangene dine? :D

sara sa...

God jævla sommer! smil

Anonym sa...

Oppdateeeeeeeer!!!!

Anonym sa...

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=565793

Anonym sa...

NYTT INLEGG FOR FAEN; DU DREPER MEG UTEN OPPDATERING!!

celine sa...

blir det av blogginga da?

Maria sa...

Er du syk, skadet, død og begravet?? JEG TRENGER BLOGGEN DIN!!!! Plis oppdater da søta :)

Carine sa...

du besto, og du er ferdig. Det som er det viktigste! :) Treningslære er noe dritt, så du skulle vært glad du ikke kom opp i det. Vet ikke om det er noe muntlig jeg. jeg kom opp i det skiftlig iår. driiiiitt

Anonym sa...

du eier :)

Viktoria sa...

Bloggen din er kjempebra! Digger innleggene dine:- )

HANNE PANNE sa...

Baaaaah! Blogg-nekt utgår. SKRIV, SKRIV, skriiiiv..!

Kajsa sa...

Hvem er dine yndlingsband??

Anonym sa...

OPPDATER, FOR FAEN!!!!

Anonym sa...

PÅ TIDE MED OPPDATERING!!!!!!!!!!!!!!

Vilde sa...

Halllo, bloggen din lyser opp hverdagen min, og nå skriver du jo ikke! Er oppriktig redd for at "I'm off" betyr i'm off blogging.

Anonym sa...

Lat no jenta vere i fred! All good things come to an end.