3. jun. 2009

JEG SVETTER IHJÆL

Akkurat nå er det så mye som irriterer meg, at jeg NESTEN ikke vet hvor jeg skal starte.
Eller, jo...

Det er så varmt at det føles ut som om jeg faktisk er en ved-bærer i Afrika. Ute hagler det riktignok, men her inne er det NIGERIA. True stroy. Jeg har altså feber.

Etter jobb i dag, vet jeg at jeg kommer til å komme hjem til han som skal erstatte meg etter at jeg flytter. En katt til den nette sum av seks tusen kroner. Jeg har ikke mer å si!

Og...jeg har fortsatt ikke fått noen tilbakemeldinger ang. jobb i Oslo. Så jeg tenker alternativt, jeg kan være Oslos svar på Moldes flaskedame. Vi har nemlig en helt sinnsyk flaskedame i Molde som stadig kommer bort til meg og påstår at jeg har drept mannen hennes, for så å spørre om jeg har noen tomflasker. Ryktene sier (åh, ryktebyen Molde) at hun har 2 millioner på konto. Hvor vidt det er flaskepenger vet jeg ikke, men... Tenk hvor mange flasker det finnes i Oslo i forhold til i Molde!

Sist men ikke minst... Se hvordan Bunnpris på Oslo S har plassert donutsene på "spis 5 om dagen"-sjokkere... Noen synes kanskje dette er morsomt, men jeg blir bare utrolig provosert og flau på Bunnpriskjedens vegne.


Noen av dere husker kanskje at jeg fortalte om alle festivalene jeg skulle på i sommer som om jeg hadde en hel bakgård full av pengetrær. Jeg regnet forresten akkurat ut at jeg bruker 10950 kroner på Läkerol i året. Uansett, jeg har ikke råd til noe annet enn Øyafestivalen. Og det får jeg gratis! Jeg søkte jo som en slik frivillig dekoratør, men fikk heller tilbud som vakt eller nedrigg. For det første: har dere SETT de stygge t-skjortene vaktene går rundt i? Og da hadde jeg heller ikke hatt en mulighet til å være der og oppføre meg ubrukelig slik som jeg pleier. Uaktuelt! Så jeg meldte meg lett på nedrigg. Det tyngste jeg kan løfte er for øvrig en 4-pakning med Pepsi Max. Jeg gleder meg!

Poenget! Skal dere på Øya?
Dette var Lise og meg på Øya for 2 år siden. I år skal jeg ikke ta spraytan.

63 kommentarer:

stinefriis sa...

Vi har en flaskeMANN i Namsos, og han driver å sykler rundt over alt. I 17.mai toget hadde han sykkelen full av norske flagg.. sykt

tinekatrine sa...

jeg skal på øya! :)

Ida sa...

Jeg skal prøve å komme meg på Øya, hvertfall nå som jeg har flyttet til Oslo :D

iszting sa...

"En katt til den nette sum av seks tusen kroner. " herregud! jeg kondolerer.
og hvor har du kjoept den venstre lillefingeren din? den er jo helt sinnsykt cool!

Marie sa...

Tror jeg skal på åpninga bare, for å se røyksopp ellerno. :)

ingvild sa...

selvfølgelig skal jeg på Øya!

iselin tar'a sa...

Nei, jeg skal ikke på øya!

maren malkovich sa...

flaskefolk er ekle.
god bedring med den febern

anya sa...

ja jeg skal på øya!!

hvis det var han anders jeg kjenner (innlegget under) du var med, så burde du passe deg ! han nappet nesten ut hele begge øyebryna mine mens han holdt meg fast! no joke

ragnhild sa...

vi har også en flaskemann her hvor jeg bor, men han finner ikke bare flasker i søpla! han tok opp en iskrem en gang, og SPISTE DEN! blæææ
hihi

Talkie Walkie sa...

Jeg skal på Øya (så lenge jeg får lurt sjefen til å gi meg fri fra jobben. Tror du ikke dama har satt meg opp på ekstravakter fire av de dagen øya er, uten å spørre meg. ARGH!).

Og katten så dritskummel ut!

mathilde sa...

ja, skal dit på torsdagen :D arctic monkeys!

Linn sa...

Hei! Hvis du vil på Hove i år, så trenger jeg noen som kan jobbe nedrigg for meg. Du behøver ikke være sterk:P

Anonym sa...

Sees på Roskilde, Linnéa! :D Grattis!

Maria sa...

Linnie! du har verdens beste blogg:D elsker humoren din, og ikke minst klesstilen ;) du er så flink til å kle deg, du er en sånn type man tenker "Har hun aldri en dårlig dag?" du forteller jo om alle dine dårlig dager, men det synes ihvertfall ikke på utsiden! og det er jo bra!;)
Håper du begynner å blogge mer, for å lese bloggen din er en fryd:D

Kari sa...

Jeg hørte deg på radioen jeg! Gratulerer med gratis biletter:)

Jeg skal på Øya å se John Olav Nilsen og Gjengen og Arctig monkeys!

Anonym sa...

var ikke det der hove i fjor?

Christine sa...

Å ja, jeg skal på Øya, og jeg skal også være frivillig. På alt mulig-gruppa. Jeg gleder meg, Øya er knall!

Susanna sa...

ha ha, vo har ei fantastisk flaskepante dame i Bergen også, ho har til og med lagt film ;)
Skal du bare jobbe i Oslo, ingen studering?

Charlotte sa...

jeg synes arvtaker din var helt ubeskrivelig søt så det må være fælt å bli erstattet. Min minner litt om den i nåværende stund siden vi har skrelt av ham all hans prakt å gitt ham den berømte løveklippen. Så han hadde nok sklidd rett inn i hjemmet hos dere nå. (å han kosta ikke noe heller)

Sunniva sa...

Eg skal på Øya! Woooo, gler meg.

zathx sa...

Quart!1!1!! du må.

Martine Elise sa...

Nice cat!

Kamilla sa...

Skal på Øya :D Hvis jeg ser deg skal jeg si hei! Kommer nok til å henge mye med Maria.

stefan sa...

i e der på torsdagen!

Helene sa...

Øya - jaaa!

Anonym sa...

http://tanorexic.wordpress.com/2009/06/02/cravings/#comments


......

AudM sa...

Haha, vi har TO flaskemenn! De går rundt i kjeledress (og sikkert kun det) hele året og samler dagen lang. De skal visst være millinærer de også, uansett hvor shabby de ser ut..

Anonym sa...

DET ER KLART JEG SKAL PÅ ØYA ha-lo beste programmet ever LIZM...<3<3<3

Anonym sa...

Hehe, skjønte med en gang hvem flaskedamen er! Grått kort hår, ait?

Tonje J sa...

Oh shi.. Pen katt. :|
Jeg skulle ønske jeg fikk dra på Øya-festivalen! Band of Horses, Vampire Weekend og Arctic Monkeys live ville vært... fantastisk. Men ettersom festivaler er livsfarlig (ifølge mamma) og det er på andre siden av landet får jeg ikke lov.

Anonym sa...

torsdagspass = glasvegas<3

tanorexic sa...

Haha,5 doughnut om dagen,ja det er sikkert godt for helsa:P

Just another girl sa...

Historien om flaskedamer med millioner på konto går igjen over alt, vi har en her i Oslo også =P

Og ja, jeg skal på Øya. Jobber to korte shift i VIP-baren og får resten av festivalen gratis. Nevnte jeg at jeg i tillegg får betalt?! Ah, livet er herlig!
=P

Silje sa...

Nope, men skal på kings of leon i køben though!:)

Misunnelig?

Idunn sa...

Tror det finnes en eller flere flaskepersoner nesten over alt, i Bergen har vi masse fattige folk som går rundt å plukker flasker.

Jeg skal på øya, skal jobbe som frivillig for Natur og Ungdom.

Mor sa...

Den kosta bare 4000.- Linnéa. Skjerpings§

Anonym sa...

åå, du har tatt bilde av den søte flaske dame i forgnerparken! :)

Og ja, jeg skal på øya! :D

huilei sa...

Jeg skal ikke på Øya. Jeg vil på Øya.

Eirik Andreas sa...

Ja, jeg skal på øya! Jeg har opprigg, huhei!

Yngvild sa...

Jeg skal på øya og jobbe gjennom Natur og Ungdom. Gleder meg!

Arma sa...

HERREGUD, VI KOMMER TIL Å ROCKE ØYA!!! WOOOOHO. Ja, vi kommer til å rocke øya. Akkurat som vi rocket hove.

Anonym sa...

var du anorektiker på den tiden ?

Anonym sa...

du skriv veldig bra!
meen videoblogge meir? : )

carolineordaz sa...

JA, jeg skal på Øya og jobbe i baren!

malene sa...

jeg skal ikke, selv om jeg har utrolig lyst! jeg har omtrent samme musikk smak som deg, så det hadde vært utrolig gøy. Misunner deg!

henke sa...

hehehhh gjett hvem som skal se kings of leon på hultsfred! bare nevner det liksom...

Prinsesse Iselin sa...

huff, bytte ut en stk søt Linnéa med en but ugly katt? dra til sjøs! smikk-smAKK :)

sandra sa...

jeg har søkt på over 10 jobber her i svolvær/kabelvåg1 ingen svar oooog det er mindre enn molde!!! forrrrbannet! their los

Malin sa...

Haha, you rock.

Næd sa...

Skal på øya og jobbe som frivillig med mat. Kan bli interessant.

Anonym sa...

Jeg skal på øya!

Tone Eline sa...

tror det er en flaskemann i alle byer.. hehe.. og det går rykter om de her også at de har millioner på kontoen, så hvor mye man kan tro på akkurat det..hmm..

skal ikke på øya nei ;(

Veronica sa...

jeg fryser ihjæl. det snør.

Ane Kamilla sa...

Haha, vi har også ei flaskedame her jeg bor.

Hadde jeg vært rik skulle jeg dratt på festival, men det er jeg så absolutt ikke:/

Irene sa...

Jeg skal på Øya og Hove :D

Linnéa sa...

susanna: bare jobbing,ja

korrekt, damen med kort hår og boblejakke

silje og henke: KOL? nei, overhodet ikke.

nei, jeg var ikke anorektiker på den tiden

så bra at så mange skal! jeg og arma, ass. du og jeg

Hallgjerd sa...

Lo godt når jeg så bilde av "5 om dagen"

Malin sa...

Selvsagt skal jeg på øya ;)

Malin sa...

.. Jeg kan forresten være vennen din, jeg mangler nemlig penger til øya.

siri sa...

du er ikke den eneste som blir provosert av 5 om dagen, berlinerboller. De har det på KIWI også.

Anonym sa...

husker jeg så det bildet på side2 eller noe! om trender på festivaler.. husker jeg syns du så så kul ut! haha :)

June sa...

Jeg skal på Øya! Riktignok ikke hele greia, for festivalpass var jo utsolgt da jeg kjøpte billett. Så det blir onsdag og fredag. Lily Allen må jeg jo få med meg! Åh, gleder meg som en unge.