19. jun. 2009

Mord og mysterier

OMG, jeg som egentlig skulle kose meg med en pose Läkerol og MORD OG MYSTERIER i kveld, men så hadde lærerne så utrolig mye interessant å holde tale om på skoleavslutningen at jeg ikke RAKK å få med meg begynnelsen.

Apropos lærere... I går besluttet dummelæreren (ja, han som ga meg 4 i norsk) at han skulle dra hjem rekordtidlig slik at jeg ikke skulle rekke å levere bøkene før fristen og heller betale 500 kroner i bot. Da jeg likevel skulle jeg prøve å få levert denne latterlige norsk-boken, ble jeg møtt i døren av et kvinnemenneske på speed som ropte at jeg måtte betale gebyrer og regninger fordi jeg var for sen. Da ble jeg rett og slett så frustert at jeg ville gå hjem og høre på trance. Det endte med at jeg kastet bøkene på henne og løp.

Etter denne episoden er tillitten helt på bunn, så å stå opp dagen etter for å GRILLE med klassen og læreren før klokken er slagen 12 - uaktuelt. For det første er jeg en grillmotstander, for det andre er jeg er lærermotstander, og for det tredje liker jeg ikke sosialt samvær. Jeg sov til 12 og dro på fjellet, hvis noen måtte lure.

Men det ser ikke ut til at jeg skal slippe unna. Allerede klokka seks skal vi igjen møtes for å mingle. Allerede før jeg kommer fram til vitnemålsbegivenheten, legger jeg merke til 5 sinnsyke og ivrige jenter i bilen bak meg iført bunad. Selvfølgelig er det vennene mine.

I stedet for å bare få karakterene med en gang, må vi SYNGE og spise snitter. Jeg har under hele oppveksten ment at smør smaker urin, så jeg må altså som vanlig SE på at de andre spiser snitter. Under hele oppveksten ble jeg også fortalt at "jamen, jeg kan bare skrape av smøret med kniven, da kan du jo spise det?" Jeg skal fortelle dere at dette IKKE stemmer, brødet smaker urin så lenge det har vært kontakt med smør.


Heldigvis har jeg fått ny mobil MED sudoku, slik at Siri kunne skjenne på meg for å ikke høre etter på hva den 105 år gamle eks-rektoren fortalte.


Om dette er vitnemålet mitt? Jepp...


Edit: Nei, det er ikke det, herregud. Hva tror dere egentlig om meg?


Om jeg er klar over at kjolen min er gjennomsiktig? Jepp...

Etter dette stakk hele klassen og avgangskullet på byen for å feire. Unntatt meg, jeg har faktisk en ganske viktig jobb å gjøre på Bunnpris i morgen. (Vil også tilføye at utvalget av menn begynner å bli rimelig utplukket.)


Dette skulle egentlig ikke bli et skolerelatert innlegg, men jesus christ... Jeg er utrolig lykkelig for å være ferdig med 13 år på skolen, spesielt nå som jeg hører rykter om at det skal bli flere gymtimer i uka!!! Er det virkelig noen som ØNSKER seg flere gymtimer? Dere burde virkelig gå i dere selv og skamme dere. Nei til fysisk aktivitet.

56 kommentarer:

MissN sa...

Utrolig morsomt, igjen:D Digger måten du skriver på!!! :D

Marita sa...

Har du mange seksere på vitnemålet?
Gratulerer isåfall..

huilei sa...

Nei til smør, nei til gym. Gratulerer med å være ferdig! :D

Anette sa...

Akkurat likt vitnemålet mitt, faktisk.

Anonym sa...

Gratulerer med å være ferdig! ;D
(Ps: Likte dårlig at det ikke går an å trykke seg inn på bildene...)

Christina sa...

fy søren så mange seksere du har! Flinkis i realfag hadde jeg aldri trodd om deg. FLINK! Du kan virkelig ta sommerferie med god samvittighet.

Anonym sa...

Haha! Latterkrampe. Du skriver så genialt :-)

iszting sa...

" Det endte med at jeg kastet bøkene på henne og løp." -ordrett??
isaafall er du min gudinne. I need a hero. I'm holding out for a hero 'til the end of the night ....la-la-la

jeg konstaterer ellers med glede og et lettelsens sukk at du ikke dro paa bloggcamp.

Anonym sa...

Du har seriøst den beste bloggen i hele norge. Nei, du slår nok ikke svenskene, men anyways. Legger også merke til (med lettelse) at du ikke er på bloggcamp, thank god!

Sunniva sa...

Nei til fysisk aktivitet? Skal jeg huske at du sa, neste gang jeg blar igjennom boka på skihytta. 8-)

Anonym sa...

går ikke å trykke på bildene!!!

Anonym sa...

6 i R2 og Kjemi 2? LOL

malene sa...

Akkurat nå føler jeg for å legge meg ned å grine. Er det fakta at det skal bli flere gymtimer? Da slutter jeg i så fall på skolen. Smør er den værste oppfinnelsen noen sinne.

Mari sa...

Eneste grunnen til at de vil legge inn flere gymtimer er fordi da kan politikerne sette seg i skinnstolen sin, lene seg tilbake og tenke "jaja, det er ikke vår feil", om ungdommene i Norge blir feitere. Det er en grunn til at det er idrettsfaglinjer, ikke sant!
Og smør, det virker som det er allment å spise det, man finner aldri noe i butikken som er påsmurt UTEN smør? Makan til diskriminering.
Også gratulerer med 13-års utdanning, håper du får en bra ferie :-)

Kristine sa...

you're the best:)

ida sa...

NEI til flere gymtimer!! vi kunne gjerne ha droppet de vi allerede har også. Grattis med ferdig skole forresten -så langt. og god sommer!

Anonym sa...

Linnea, dropp å si det :p du trener ofte

Anonym sa...

Det går jo ikke an å se karakterene, ettersom det ikke går an å trykke på bildene lengre:/

Maria sa...

HAHA, du er så morsom du, Linnea! "Nei til fysisk aktivitet" du som elsker å gå på fjellet, det er ALLTID en kommentar i innleggene dine om at du går på fjellet:P er det kanskje dette "Nei til fysisk aktivitet samtidig med sosialitet"??

Du er meg en skrue. Men jeg liker det!!

- trofast leser

Anonym sa...

Hahah, vel. Uansett, gratulerer med overstått skolegang inntil videre:)
GOD SOMMER

Anonym sa...

dårlig oppløsning på bildene, går jo knapt ant å se hva som er på dem :p

Karina sa...

jeg har også sudoku på mobilen!!

Marie sa...

Noen som har skjønt det! Nei til mere gym!!

Leni sa...

Today i had to skip the text and just look at the pictures.

Sue me.

Siri sa...

Glad i d i <3

Siri sa...

Du gikk jo også glipp av et forykende dikt av Olav O Hauge, med å bedrive den gaminga di...

Anonym sa...

Gratulerer med vel overstått! ^^

Anonym sa...

ouh, stilish header linnie! love it

Anonym sa...

Du må jo være verdens søteste! Og du får meg alltid til å le. Høyt. Så det gjør ingenting om du blogger litt oftere ;-)

Rikke sa...

nei til fysisk aktivitet ? du løper jo på fjellet flere ganger i uken !

Men jeg er helt enig med deg.Om det blir flere gymtimer i uken skal jeg skulke hver eneste en !

Stine Solberg sa...

Jeg ønsker flere gymtimer i uka! :D

Anonym sa...

Pene sko.

Vilde sa...

Så fin du var!

Maja sa...

Jeg er enig med deg både når det gjelder smør og gym.
Gymkarakteren min baserer seg utelukkende på smisk.

TK sa...

Linnèa, jeg elsker deg! Haha, fyfaen så jeg ler... hvert jævla innlegg :P!

Silje sa...

Gratulerer med vitnemålet ;-)
PS: innleggene dine får meg til å le.... HØYT!

iszting sa...

GENIAL header like naa, btw.
like dramatisk som froeken bloggeier!;-)

vidaandrea sa...

Uff, jeg føler med deg, jeg er nok lærermotstander, jeg òg ..

SandraJeanette sa...

Som hun første som kommenterte sa, jeg elsker måten du skriver på! Du gjør det mindre kjedelig å lese lange innlegg med mye tekst :D

Anonym sa...

digger den nye overbildetingen din.. bildet på toppen liksom :)

Anonym sa...

HVOr ER ØREDOBBENE PÅ HEADERN FRA?:)

Arma sa...

jeg lurer oppriktig på hvorfor jeg ikke strøk i gym

Bakgårdskatten sa...

Fantastisk kul header, Linnea :) Fikk assosiasjoner til en skrekkfilm eller lignende, fra en nedstøvet og fryktinngytende kjeller med lysekrone. Kanskje med deg som morder? Hehe..

Har sympati for alt du må gjennom. VGS er ikke mye morro.

HANNE.SK sa...

Fancy hårpynt :-)

e.m. sa...

Magna cum laude...nesten.
I gloat, I gloat. I was right, you were wrong.
Fagene du gruet deg sånn til, mens jeg sa: "Ingen grunn til panikk".
At this time it gives me great pleasure to say, I Told You So.

Veien videre er jo mineryddet for deg.
Hva med å bli lærer/lektor/rektor. Du kan jo f.eks. ligge med statsministeren, få gjeninnført korporlig avstraffelse i skolen og dermed ta en grusom hevn mot alle disse drittungene du er så glad i.

Eller hva med veterinær ?
Nei, forresten. Jeg tør ikke engang tenke tanken....

Anonym sa...

Kan du vennligst fortelle meg hvem sitt vitnemål det er? Herregud, personen har nesten bare seksere og typ 1 time fravær pr år?Forbannet!!

tanorexic sa...

Har du smakt urin siden du sier smør smaker som det? :p Hehe, neida;) *nesevis*
Så fin kjole :) <3

e.m. sa...

Hehe. Endelig kom den jeg har ventet på !

Anonym sa...

Hei Linnea.
1. jeg elsker deg.
2. Liker du smash?

Anonym sa...

Vet du hva? I Stavanger har Bunnpris skiftet navn til LAVPRIS!!! :O

Linnéa sa...

Fysisk aktivitet=fotball, håndball, basketball og andre ting som gjør deg sliten og sur. Fjellgåing faller innen en HELT annen kategori.

Jeg vet ikke hva som er galt med bildegreia, men det er i alle fall ikke min feil.

Øredobbene på headeren er fra Topshop.

Em: Lærer? Jeg? å foreslå noe sånt er som å pisse i kirka. jeg satt faktisk her en dag og funderte på om jeg ikke bare skulle gifte meg rik med en eldre herre. da kom jeg til å tenke på deg. men jeg vet ikke hvor rik du er.

Tan: Jeg har ikke drukket urin, men jeg vet hvordan det lukter. Jeg antar det er en sammenheng mellom de to sansene.

Vitnemålet tilhører en klassekamerat som ikke drikker alkohol. Om det har en sammenheng.

Jeg liker smash, men kjøper det ikke da posen er alt for stor. Jeg stemmer for smash i løsvekt.

Takk for ytterlige kommentarer! :)

AudM sa...

Skjedde med å kunne forstørre bildene i et nytt vindu?! ER AVHENGIG!

e.m. sa...

Jeg bodde i Bærum i 22 år, den kommunen i Norge som har flest millionærer pr. kvadratmeter, men alle som bor der er uten unntak på randen av sultedøden.
Bare komplett lallende idioter innrømmer at de er rike, om du skjønner hvor jeg vil hen.

Angående et evt giftermål, må jeg nok skuffe deg.
Du skjønner det Linnéa; det er ikke noe futt i meg lenger. Selv flatlusa har forlatt meg frivillig.
Og det sier vel i grunnen alt.

Linnéa sa...

E.m: Det er greit, jeg hadde uansett ikke vært en god kone!

Kaja sa...

Du skriver så fantastisk bra!

Ingrid sa...

Du vet at man kan se undikken din gjennom kjolen sant? Eller var det kanskje meningen? Tsk tsk.