10. jun. 2009

Nok en gang: velkommen til Texas.

Jeg kom riktig nok ikke opp i økonomi muntlig, da hadde jeg nok mest sannsynlig kastet meg forover i steintrappen med hodet først foran alle de andre elevene. Jeg kom jo opp i norsk, og det er jo relativt enkelt - tenker du. Det tenkte jeg også.

Så kom Herr Lærer bort og ga meg temaet.
"Det moderne prosjekt slik det uttrykkes i tekster av sentrale forfattere fra 1850 og fram til i dag." sto det på lappen.
"Ganske greit tema spør du meg, bare si fra hvis du lurer på noe Linnéa."
"WHAT, hva er egentlig det moderne prosjektet?"
Da svarte han egentlig ikke.

Så ruslet jeg ned på biblioteket. I døra blir jeg møtt av en sykebil. Nei, det var forresten ikke en sykebil, det var et barn som LEKTE at han var sykebil! INNE på biblioteket hvor jeg skulle lese!
Jeg kjenner at jeg aldri skal ha barn! Tenk å ta med barna sine på fjellet for eksempel, de går jo så UTROLIG sakte! Saktere enn mamma! Eller...

Men lykken snudde fort da jeg fikk melding fra Per om at vi hadde fått: hold dere fast:

NYE UNIFORMER!!!


Er de ikke flotte?

Og apropos uniformer... Vi hadde en diskusjon i økonomiklassen i dag om hvor vidt muslimer bør få bruke hijab som servitører i Norge.
Da ekskollegaen min hevdet at "da kan vi få gå med hjelm på jobb også." - sa jeg bare amen. Likt skal være likt! Tenk dere en slik hjelm på toppen av uniformen min, priceless!


Videre er det halv pris på gule epler...

Og til sist: hyggelig at dere sender inn flotte headere, jeg skal bestemme meg for en snart - men - velg bilde med omhu. Herregud, jeg husker ikke at jeg har lagt ut slike bilder av meg selv engang.

Jo, jeg kommer sikkert ikke til å bli å treffe før etter eksamen på fredag.
Så vi får bare ønske meg lykke til for aller siste gang.

74 kommentarer:

Juliana sa...

Lykke til:) ( Oh første kommentar og greier!)

Kristine sa...

Likte tankegangen angående hjelm, det hadde jo bare vært på sin plass! Uniformene var som vanlig i Bunnprisklasse, grattis!

kristin sa...

Hjelm til uniformen hadde nok vært fint:)

Ingrid sa...

lykke til! :D
Uniformene var jo ikke så verst ;)

SandraJeanette sa...

Haha! Norsk er ikke alltid så enkelt som det høres ut, dessverre. De prøver nok bare å lure oss..
Den uniformen er bedre enn mange andre jeg har sett hvertfall :')
LYKKE TIL!

Silje sa...

Lykke til :)

Ida sa...

Lykke til med aller siste innsats på VGS. Skjønnte heller ikkje driten av oppgåva di. Men du kan trøste deg med at eg må lese over 400 sider HISTORIE til fredag. woho:p

Twi twi.

Sahra sa...

Lykke til!

Live sa...

Lykke til...for siste gang!

Anette sa...

Lykke til :)

joakim sa...

Eyyyy!!!! Uniformene er plagiat! :O
*saksøke en eller annen*

Oda Aslaksby sa...

Og jeg som satt og syntes synd på meg selv for matte-muntlig i morgen.. Kondolerer!

christina aas lauritzen sa...

HAHAHAH!!! SÅ JÆÆÆVELIG SØT!! Vi har ikke så søte mennesker på bunnpris der jeg bor for å si det sånn.

Åse Marie sa...

L to the Y to the K to the K to the E to the T to the I to the L!

tanorexic sa...

Hehe,fin du var i uniformen;)
Lykke til:)

Anonym sa...

lykke til L!
kule uniformer =)
kommer opp i morgen.. håper ikke på norsk for å si det sånn..
motivasjonsfaktor her er jo at det er det aller siste du gjør på vgs :) det er i alle fall min..

Anonym sa...

LYKKE TIL!!:)

emilija sa...

LYKKE TIL!!!

Anonym sa...

Fra vilbli.no:

Bakgrunn
Økonomistyring.
Timer 140
Karakter
Elevene skal ha standpunktkarakter.
Eksamen
Elevene kan trekkes ut til skriftlig eller muntlig-praktisk eksamen.

Så siden du kom opp i økonomistyring skriftlig kom du garantert ikke opp i muntlig, så du hadde aldri noen grunn til å bekymre deg. Lykke til med norsk!

Gro sa...

Good luck ! :) Går nok helt sikkert bra:-)

Zahra sa...

Hjelm til uniformen er langt ifra det samme som hijab! :) men er greit at folk med hijab ikke får jobbe som servitører, i politi, i butikk eller egentlig i Norge generelt,(er nesten umulig for en med hijab å få jobb) da kan de heller leve på staten å sitte hjemme å ikke gjøre en dritt! jævlig bra Norge... dette kaller jeg YTRINGSFRIHET!

Natalie sa...

Masse lykke til på eksamen!:)

Anonym sa...

Lykke til!

sensor sa...

håper at alt du vet til eksamen er rett, da :)

Hilde sa...

Lykke til! :)

plastperle sa...

Nice uniform, nicere med hjelm til. Alle burde hatt en sånn, men det er vel et privilegie/privilegium.

huilei sa...

Jeg håper dere har tilhørende fløyter og kort. Lykke til!

Anonym sa...

Hjelmen var herlig:) Når blir den å se i butikkene?
Lykke til på eksamen da;)

Anonym sa...

Faktisk så er det mye mer hygenisk å ha hijab enn håret løst eller i hestehale som servitør. Trangsynte nordmenn gjøre meg gal.

Karina sa...

Lykke til med eksamen!

Men her er mitt spørsmål.. HVOR har du kjøpt den søte bøylen/sløyfa?

Karina sa...

Lykke til med eksamen!

Men her er mitt spørsmål.. HVOR har du kjøpt den søte bøylen/sløyfa?

Susanna sa...

:-)

Karina sa...

hahaha, sykebil inne på biblioteket. drittunge

Anonym sa...

"Videre er det halv pris på gule epler..." haha, kan ikke bli bedre enn det vel!

Conni sa...

kule uniformer ;)

Lykke til med eksamen :)

Sukkersøtt sa...

Etter ett år der det moderne prosjektet har blitt nevnt i gjennomsnitt 350 gangar i uken, tror eg kanskje at eg vet ka det går ut på. jippo

julie sa...

haha, lykke til, du er genial :D

Veronica sa...

Ey, det er samme tema som jeg fikk på prøvemuntlig i norsk (..jeg hadde aldri noe fremføring, men uansett).

LYKKE TIL.

Guro sa...

Liker reklamen på bloggen din jeg, "finn din russiske skjønnhet i dag". Priceless ;)
Og lykke til med eksamen selvfølgelig.

Anonym sa...

Flott uniform! Men hadde gjort seg med hjelmen ja ;-)
Lykke til på eksamen!

Silje sa...

Haha, fantastisk uniform! Og lykke til!;)

Mathilde sa...

lykke til :-D

Christina sa...

Ingen får meg til å le som du!

Anonym sa...

Lykke til på eksamen ;D Kommer du til å klare bra!

Sofia sa...

Om karma eksisterer og du noen sinne får et barn, tror jeg det kan komme til å ha en del fellestrekk med mitt:

http://sofialersol.blogspot.com/2009/06/karma-is-bitch.html

Sorry.

Malene sa...

Lykke til! Det går vel strålende. De nye uniformene var faktisk ikke så værst.

Nøve sa...

lykke til!

julie aida sa...

fin sløyfe, trodde først det var en del ved uniformen, men så så jeg per.

SKUFFA

Vilde sa...

Lykke til!

kinehelene sa...

Lykke til!

Anonym sa...

Hvis du har fulgt litt med i norsktimene, så vet du hva det moderne prosjektet er :p Lett oppgave du fikk, skulle gjerne byttet mot historie som jeg kom opp i.

Anonym sa...

Lykke til!

Anonym sa...

lykke til! det kommer til å gå kjempebra :)

Anonym sa...

Samme tema fikk jeg :S Men fikk 4 da :-)

JosefK sa...

Jeg så også den ungen. I begynnelsen ble jeg bare sint, men da den lå i trappen og skulte opp på meg ga jeg den mitt ondeste blikk, og responsen fra ungen var svært underholdene.

Først lå den bare i trappen helt stille og så opp på meg med store blå øyne, helt stille. Så begynte underleppen hans å vibrere sykt, og han sprang til mamman sin og sa NEINEINEI eller noe. Jeg fulgte etter, og da sto han og holdt rundt mamman sin rett ved der jeg hadde installert meg.

Jeg fortsatte å gi ham blikk som jeg tror ville tatt motet av en og enhver, men smilte selvfølgelig da moren hans så mot meg.

Til slutt dro de.

Gingerhelvete

Silje sa...

haha du er genial. Lykke til på norsk eksamen!

Anonym sa...

Jode, fine uniformer. Ligner litt på fengselsdrakter :):):)

Anonym sa...

du får nesten ikke lov å slutte å blogge linea :(
så det på face!
mhv.frida!

MARTHA I FARTHA sa...

LYKKE TIL! Gleder meg til neste innlegg du skriver :-)

thelotusness sa...

De gule eplene er sikkert bare på tilbud fordi de er så vonde og ingen liker dem:) Bortsett fra du. Selv elsker jeg grønn Granny-Smith epler.

Ellen Marite sa...

Tror læreren min har nevnt noe sånt. Så.. Jeg tenkte "vanskelig", og fortsatte å legge kabal på PCen.

Lykke til med eksamen!

EM EM EM sa...

Og HEHE, "Frida" kaller deg "Linea".. Gå framover det her!

Birgitte sa...

Lykke til!

vidaandrea sa...

Jeg kan ikke mye om eksamener og sånt, så jeg kan vel ikke annet enn å ønske deg lykke til. Håper også du finner den type Header du leter etter :]

ole//wombat sa...

JA DE ER DE VETU ^^ =) xD ;)))

kjekke uniformer, linnéa. skikkelig fine

Linnéa sa...

karina: HM!

JosefK: Nå begynner jeg virkelig å lure på hvem du er

Anonym sa...

Lykke til!

linda sa...

Digger bloggen din !!

Leni sa...

Good luck.

Anonym sa...

lykke til:)

Talkie Walkie sa...

Fortell os gjerne hva "det moderne prosjektet" er for noe, dersom du finner det ut før (evt etter) eksamen.

mags sa...

http://www.rbnett.no/article/20090612/NYHETER08/577499773/1085

Maja sa...

har akkurat begynt å lese bloggen din, og jeg digger det. jeg leser gjennom innleggene selvom de er milelange:) lykke til på eksamen!

Lise sa...

Snasne uniformer ;D Ekstra lekre med hjelm, tror jeg nok.