9. jun. 2009

Skal vi takke ja til drømmeleiligheten?

Okei, takk for tilbakemeldinger! Det var sånn omtrent 300 kommentarer av samme mening, BORTSETT fra et par mennesker som sa: "lol, det skrives faktisk "desverre." Det er disse menneskene jeg mener er en fare for samfunnet. Ellers var det kun én negativ kommentar fra en som lurte på hvorfor jeg trodde det var interessant at jeg spiste epler og agurker til nattmat. Da ble jeg faktisk ganske såret.

Det er vel kanskje åpenlyst at jeg har klødd meg litt for hardt i nesen her, men det kunne jo ha gått så langt at jeg kunne ha skadet meg selv. Folk gjør sånt! Derfor skal man ikke skrive stygge kommentarer til hverandre. Ikke engang jeg gjør det.


Ellers...ser dere kanskje at jeg fant den første headeren min. Dette var jo selvfølgelig ment som en spøk, og ikke minst et HINT til dere som sitter på Photoshop der ute og bruker tiden deres på å gjøre huden deres prikkfri. Lag heller en header til meg!

Likevel har jeg fått tilbakemeldinger om at dere liker headeren min...ærlig talt. Jeg er faktisk ikke 3 år, jeg tåler å høre sannheten.


Til sist fikk jeg en billett til MUSE-konserten i Oslo i går. Jeg måtte faktisk ligge med mannen på postkontoret for å få den, true story.


Åh, jeg har egentlig ikke lyst til å skrive noe som helst. Jeg har én dag på å bestemme om jeg vil ha leiligheten vi har blitt tilbudt eller ikke - men verken Lise eller jeg har jobb. Jeg har faktisk gått så langt som å søke på ALLE (pluss minus) Bunnprisbutikkene i Oslo, og til og med noen ICA-butikker!!! Ikke så mye som én respons! Og jeg har til og med lagt med et bilde av meg selv! Jeg må altså bestemme fremtiden min innen i morgen! Noen gode råd?

Personlig skal jeg gå på fjellet til havørnen tar meg.

91 kommentarer:

Silje sa...

Si ja! Snakk heller med NAV eller noe og få dem til å dekke den første leia. Eller noe. :D

tanorexic sa...

Hey hun:) (hvis jeg får lov å kalle deg det,hehe:P)
Vanskelig å få jobb nå,men noe dukker nok opp:) Syntes dere burde flytte til Oslo uansett, kanskje ikke det du helst vil høre, men; dere kan jo få hjelp av sosialen inntil dere finner dere jobb. Forhåpentligvis tar det ikke lang tid:)

Hvis det med å ligge på mannen på postkontoret hadde vært sant,så ville jeg hatt details :P

Hilde sa...

Si ja, om ikke kommer dere mest sannsynlig til å angre. Dere finner jo alltids en ordning på pengeproblemet.

Natalie sa...

Skulle gjerne lagd en header til deg, men mine ferdigheter på data strekker seg ikke lenger enn paint så jeg tror jeg skal spare oss alle for det.

Siri sa...

GLEDE MEG TIL VI SKAL PÅ MUSE. LU

Anonym sa...

Flytt til Oslo:) heldig som skal på Muse! Herreguuud, det har virkelig gått meg hus forbi:o

Charlotte sa...

Hjelp, folk som insisterer på at noe jeg VET er feil er korrekt, er virkelig skremmende. Stakkars mennesker. Det skader ingen, i alle fall ikke dem som KAN tilegne seg den type kunnskap, å lære seg rettskrivning en gang for alle, da ville verden blitt mindre irriterende for meg i alle fall

Cathrine sa...

Hm ring NAV :D hehe. D ordner seg nok uansett med jobb når du flytter. Blir sikkert å leve trangt bare en litn stund. Lykke til uansett :) Syns du skal komme deg til storbyn, koste hva d koste vil ;)

Ida. sa...

Okay! Nå tror jeg seriøst du har ligget med noen for å få tak i den billetten. Salget starter ikke før 20. august? Eller tar jeg helt feil?? Jeg vil vil vil!

Hilde sa...

Du kan jo prøve å ligge med butikksjefen på et random sted du vil jobbe?

Anonym sa...

TA DEN! en bedre leilighet er verre å finne enn en bedre jobb..

Andi sa...

Hvem skal du sammen med? Kan jeg få bli med deg? Mine to venner som er Musefans han nemmelig bestemt seg fr å boikotte meg. Det er veldig synd i meg, og jeg trenger noen å dra sammen med. Eller er du redd for nye mennesker?

Albertine sa...

Jeg fikk og Muse-billetter, men jeg trengte heldigvis ikke ligge med fyren på postkontoret. Når jeg tenker meg om har vi ikke menn på posten vår...

Og ja! Ta leiligheten! :-D

SOFSEN sa...

Haha. Jeg liker headeren! Og du var fin med søl!

Anonym sa...

Ta leiligheten, dere kommer til å angre hvis ikke. Forresten, MUSE: MISSUNNELIG!

julenissen sa...

jeg også skal på muse-konsert! blir sååå kuuuuult! 8-)

det er vel kanskje vanskelig å få tak i leiligheter som du faktiskt liker, og om du liker denne hadde jeg ihvertfall tatt den:)
håper du finner utav det

Anonym sa...

Muse er favorittbandet mitt, og jeg kunne ha gjort hva som helst for den billetten der!

Bellah sa...

Ikke ta leiligheten med mindre du har fast inntekt! Leilighet i Oslo i seg selv koster vel heroin, og når du kaller den "drømmeleiligheta" er den vel neppe av det shabby/billige slaget.. Skjønner ikke oppfordringene om å "ta leiligheten, hvis ikke kommer du til å angre" - hva faen skjer når du ikke har råd til å betale leia, evt NOE annet fordi alle pengene gikk til leia, eller...eller... Ja.. du skjønner! Penger er alt! ca..

Miriam sa...

Du kan rett og slett ikke ta sjansen på å få jobb og underskrive kontrakt, jobbmarkedet er veldig tøft nå. Dette er forsiden av aftenposten i dag: http://www.aftenposten.no/jobb/article3113562.ece

300 søkere på én rimijobb! Så få deg en jobb før du gjør noe som helst annet. :)

Hilde sa...

SERIØST! JEG HATER DEG! :( Du har jo fått billetter til Muse-konserten.. Jeg er så sjalu! Dumme billettservice og den dumme serveren som var overbelastet. Deprimerende.

Anonym sa...

Hvis du tror du kommer til å greie det, ville jeg ha takket ja til leiligheten. Men fokuser på å finne en jobb først og fremst. Kanskje til og med gå så lavt som å søke jobb hos en klesbutikk..?

personlig likte jeg den forrige headeren du hadde, synes den var stilsikker,selvstendig og kul! :)

Ida B. Støen sa...

MUUUSE!!!!

Bare verdens beste band....
Får jeg den av deg, om jeg ligger med deg?:P

Anonym sa...

vanskelig å få jobb rett før ferien. Lettere på høsten. Kanskje dere kan få litt starthjelp fra foreldre eller har noe oppspart dere kan bruke de to første månedene?

Anonym sa...

Du får nok jobb til slutt, så ta den. PS. headeren var ikke særlig pen, nei....

Anonym sa...

ok. syns ikke du skal bry deg om eple og agurkhaters. den personen satt tross alt og leser bloggen din nok til å vite at du snakker mye (men bra) om epler..

den nye headeren var drittstygg. jeg var innpå for en stund siden og trodde bare ikke siden lastet seg ordentlig opp siden internettet mitt er teit med meg.. gleder meg til å se en ny :D

Anonym sa...

TA LEILIGHETEN LINNEA! +´

Teiting sa...

Det skrives jo strengt talt dessverre.. Jeg kan lage header jeg! WHoohoo

zathx sa...

jeg kan lage header til deg.
må bare kjede meg nok først!

Helen sa...

Si ja.. hopp i det, det ordner seg.

Monique Lund sa...

Du er bare fantastisk Linnea - jeg ler meg skakk ihjel hver gang du skriver! Rettskrivingen din er det jo ingenting i veien med - men beskrivelsene dine av hverdagslige ting og ironien og sarkasmen din er jo i en klasse for seg selv!

Anja sa...

Jeg skal også på Muse-konsert :D

Elisabeth sa...

Muse er råbra live ;)

Stine Helene sa...

Har skrevet om deg på bloggen min, Linnèa! ;D Skrev en kort liste over de beste og mest ekte bloggerne i mine øyne :)

Karina sa...

Jeg skal og på MUSE! hurra

e.m. sa...

"Muse" meg her og "Muse" meg der !
Nei, Søstrene Bjørklund. DET var faen fise meg saker det !!!

Karina sa...

DO IT! alt årnesæ :)

Anonym sa...

du skal sitte tre rader foran meg og veninnene mine:) gjett om jeg skal se etter deg !:D

ole//wombat sa...

faen ta deg for at du skal på muse. jeg har ikke fått ordna billett ennå, jeg. ÆÆÆÆÆÆÆ.

og hey, takk JA

elise sa...

ta leiligheten!:) jobb finner du etterhvert.

hcaracola sa...

tenkt på å ta jobb på sykehjem eller bolig med psykisk utviklingshemmede? der får du nesten garantert jobb :)

Siri sa...

Drit i Oslo. Drømmeleiligheten er på andre siden av fjellet. I Bergen er det sol og sommer, fjell du kan ture på, og vi har bunnpris med ledige jobber.

Vilde sa...

Ta leiligheten. Jeg lover, du får deg jobb. Dessuten, så er det jo lov å søke på annet enn bunnprisbuttiker :)

ragnhild sa...

åh muse-billett!

Heidi Lois sa...

Kan du ligge med mannen på postkontoret en gang til? Jeg har nemlig ikke billett.. Lover å gå sammen med deg om du skaffer!

...Forresten, søk på Peppes-sentralen i Oslo, de trenger alltids folk. Ikke like luksuriøst som Boinnpris dessverre, men dog.. ;)

Anonym sa...

Søk på deli de luca. Ikke vanskelig å bli kalt inn på intervju fordi de har gruppeintervjuog derifra går det så og si bare på trynefaktor.

Anonym sa...

Hvis du søker jobb gjennom NAV og ikke får noe får du trygd frem til du finner en jobb;) så takk ja til leiligheten og RING NAV!

Anonym sa...

muse? misunnelig!

Ella sa...

Kanskje mannen på postkontoret kan hjelpe deg med leilighet også? Eventuelt penger til leilighet! Jeg skal også på Muse konsert, skal vinke bak til deg, siden jeg skal stå foran deg :D Nei nei. Har du sitteplass eller ståplass? Det stod kanskje på billetten, hmm.

Ellen sa...

Om du ikke hadde gidd uttrykk for at du hater barn og eldre mennesker hadde det nok ikke vært noe problem å blitt vikar i barnehage eller på sykehjem. Ganske greit i grunn, og du kan jobbe mye på sykehjem. Masse kveldstilleg, helg og helligdagstillegg :p Så om du er åpen for å jobbe med noe annet enn butikk så kan du jo flytte. Er jo greit å prøve litt forskjellig og få varierende erfaring.

Linda sa...

Du kan alltids hoppe på ein restplass på universitetet/høgskule, søke studielån og dermed få penger og studera litt sånn halvhjerta..

Anonym sa...

flytt heller til bergen! vi har kjempemange fjell (minst sju). og vi har bunnprisbutikker, de har tops lasange, ja, fortenk, jeg har sjekket! kom til bergen!

Tuvis sa...

Heeeei, random person her!
Måtte bare si at du hadde KJEMPEBRA blogg! Jeg mener, du skriver så utrolig bra!

Vent...finnes det ikke noen bedre adjektiv for å beskrive at jeg elsker bloggen din? xD
JEG ELSKER BLOGGEN DIN!!
Så der!

marianne sa...

digger bloggen din. Fikk linken sendt av en venninne nå. må le litt når jeg leser den, meget bra :P

Anonym sa...

åååh, fikk du Muse billett!!!:O
Heldig..

Frk.Fjeld sa...

Sjekk nettsidene til alle kjøpesentere i Oslo-området, der er det som oftest stilling ledig sider:) Hvis du skal jobbe heldig er det mulig vi trenger en på min jobb til høsten, som Kaffepike;D

Anonym sa...

i fjor var jeg like gammel som deg, og flyttet til oslo til kjæresten min. vi fant en PERFEKT leilighet, men litt veeel dyr. vi takket JA, og dette skulle bli storveis. men så kom jeg ikke inn på skolen jeg søkte på, altså, jeg hadde NULL kr, og en dyyyr leilighet. men jeg skal si deg det, tre dager etter jeg flytta inn hadde jeg jobb og alt var flotters:D det ordner seg for snille jenter, så jeg sier GO FOR IT!

Marie sa...

jeg skal på muse jeg også, aaawww

Anonym sa...

Du kan du spare til startkapital- og ta det derfra! Jobb får du deg uansett. Hva med å prøve i barnehager eller helsesektoren? De trenger da alltid folk... Bedre betalt enn i dagligvarebutikk er det sikkert også:) Lykke til!

anders sa...

skrives dessverre.

huilei sa...

Hihi, det er så søtt med folk som retter feil på rettskrivning. Jeg ville ha billetter til Muse på London O2, men de ble utsolgt før jeg fikk blunka. Ohwell, har sett dem to ganger. Ja til drømmeleiligheten!

Sunniva sa...

Jeg dævver av neseblod bildet!
Muse? Har de noe bra musikk? Kun hørt Unintended. En av de fineste sangene jeg vet av. Men aldri tatt meg tid til å hørt igjennom resten av musikken.

Anonym sa...

Du som liker å rette på andres skrivefeil. 'Leiligheten' skrives med 'G'. Høhø...

Bjarne sa...

jeg trodde du skulle flytte til oslo pga av du hadde fått deg en skikkelig jobb eller studieplass/skole. hvor langt ned i bunnprisbunnen har du tenkt å synke...? eller har ikke artistdrømmen forlatt deg helt kanskje?:-)
ikke lyst til å prøve deg som journalistlærling en gang...?

fotobjarne

Bjarne sa...

nei nå har jeg skjønt det. du skal selvfølgelig bli norges svar på blondinbella. da kan du jo ikke bo i molde!! men seriøst, du skriver jo bra nok til å kunne fått til noe der...men pass deg, ikke smisk for å oppnå fordeler. da kan du like så godt selge deg til en gammel gubbe som snart skal dø. anna nicole smith jobber ikke akkurat på bunnpris, for å si det sånn...;-)

Anine sa...

herregud, selvfølgelig må du si ja! søk på deli de luca i verste fall, de har masse jobber :p du får ingen leilighet i august uansett, da skal alle andre ha. men jobb klarer du å skaffe deg :)

lai sa...

Så lenge du sier opp jobben din fra bunnpris, så må du faktisk vente i 2 mnd før du kan få støtte hos NAV..så det beste hadde jo selvsagt vært å få seg en jobb.kan jo ikke si at du ikke har prøvd på det da. Hmm, hva med andre butikk kjeder? coop? rimi, rema..? Barer..

Jeg vil hvertfall anbefale dere til å ta leiligheten, oslo har tross alt mye mer å by på en molde ;)

vidaandrea sa...

Takk JA til drømmeleiligheten, og få deg ny jobb! ;)

Birgitte sa...

men hvorfor vil du ikke ha den forrige headeren? og ja, jeg synes t du burde takke ja. det er jo tross alt drømmeleiligheten :)

Lene sa...

Så spennende! Kjedelig at dere ikke har fått dere jobb enda da... :/ Lykke til med jobbsøking!

joakim sa...

Ey! Hva ble det til? Regner med at du finner et eller annet å tjene penger på, om du takker ja til leiligheten!

7Eleven 4 ever!

HairyMuser sa...

Jeg skal se Muse i Oslo. Yey!

tihi sa...

Si JA til leiligheten! :D

julie aida sa...

så det var riktig av meg å rope "FYFAEN så stygg header!!!" til ole da jeg så den? k fint. jeg kunne godt laget noe til deg, tror jeg klarer NOE bedre (veldig hardt og stort og mykt NOE).

neseblod kler den smukke!
si ja forresten (jeg er bare mainstream)

Anonym sa...

jeg kan godt få muse-billetten din:) lykke til med å finne jobb! lurt å gå inn på www.nav.no! finner masse der;)

Anonym sa...

Adecco gir deg jobb på dagen:) Takk ja:D

Anonym sa...

jeg ville prøvd helsetjenesten hvis jeg var deg. Du får godt betalt og de er desperate etter folk. Eller kanskje barnehage. Utifra det jeg har lest på bloggen din tror jeg kanskeje ikke du ville ha jobbet med hverken barn eller gamle:P lykke til hvertfall;)

Crydla sa...

Du må jo takke ja..
Er det deg på bilde? :O

Marte! sa...

du skulle funnet en måte å kreve 2 kr for å lese nye innlegg på bloggen din. med så mange "avhengige" lesere du har nå kunne du tjent en liten slant på det ;)
hadde fint gitt deg noen kr-stykker for å lese oppdaterignene her.
Veldig kjekt blogg :)

Tonje J sa...

Jeg skal også på Muse-konsert! Weee! :D
Ikke for å være creepy eller noe, men jeg blir å se etter deg. Så hvis ei nesten-blond fjortisjente stirrer på deg er det bare meg. Og jeg er harmøs, jeg lover.

Linnéa sa...

tanorexic: hjelp av sosialen som 19åring? jeg tror ikke jeg skal synke så lavt.

ida: det var i salg mandag klokken 9. men nå er det vel utsolgt.

dere som sier jeg skal prøve nav, tror dere jeg ikke har det? saken er bare at HELE norge prøver nav, så sannsynligheten er vel 1 til 20 000.

andi: plassene er jo nummererte!

sofsen: herregud, det er jo blod. jeg søler ikke.

bellah: har jeg ikke råd, flytter jeg ut. utleiemannen er herlig sånn sett.

monique: takk, kjære!

stine helene: tusen takk for omtale! fikk dessverre ikke til å kommentere hos deg, ble bare sendt ut av siden

bjarne: journalistlærling hvor? i RB? :-) Tror ikke jeg har kompetanse nok til det, og utdanningen ligger langt over mitt snitt. Jeg flytter bare ikke til bodø for å studere, da kommer jeg til å ta livet mitt.
blondinbella skriver for å tjene penger, tror ikke hun egentlig LIKER å skrive. vi får se hva det blir av meg, kanskje jeg blir fruktansvarlig på bunnpris en dag!

hadde jeg fått jobb på dagen hos adecco, hadde jeg hatt jobb. ikke kom med feilopplysninger.

marte: takk for komplimentet, men nå skriver jeg ikke for å bli rik heller, da. selv om det helt sikkert hadde vært hyggelig det også.

jaja, takk for gode råd og hyggelige kommentarer. nok en gang! dere er blitt så flinke!

sandrajeanette sa...

Trodde du skulle bo med Ida jeg?
Uansett, er ikke så smart å takke ja til en leilighet du kanskje ikke har råd til å betale.. Men samtidig må du jo få deg en jobb, etterhvert. Og til da kan du jo alltids snylte litt på skatten fra de rike (nav)

idahelene sa...

Si ja, du angrer visst ikke!
Hvor ble det av spillelisten din?
Du er den eneteste som liker samme musikk som meg! :)

Ida sa...

MISUNNELEG! Eg sitter fast på Sunnmøre fhs dessverre, så ingen billett på meg. GI DEN TIL MEG!

Maren Joanna sa...

Åh, jeg har også billett til Muse, kan ikke vente altså! Elsker dem

Veronica sa...

syns dere skal flytte å ta en dag om gangen! vist ikke kommer du til å angre, og om du angrer på å ha flyttet er det bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort!

Goorgle sa...

Ida er en sviker. Det heter hvis. Ikke vist eller visst.

Minni sa...

Fader du er pen !

Anonym sa...

Prøv å søk jobb på andre butikker. F.eks Meny på Røa. De vet jeg trenger folk. Good luck :)

Ikke Dagfinn sa...

Skal også på Muse og jobbe på Ica. Kunne gitt en high five, men vi har ikke bedriftsøkonomi lenger.

niina sa...

Enn om jeg hadde visst det var så enkelt som å ligge med en på posten da. Jeg satt i telefonkø i førti minutter på en overfylt charterbuss i Bulgaria, og fikk billetter tre minutter før vi stoppa på flyplassen :D

Anonym sa...

ehhh.. det heter faktisk "dessverre" med 2 s'er og ikke 1, så det er du som har rett Linnéa! Sjekk linken under du! =)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=558788