5. jun. 2009

Spar på håret (til en viss grad)

For å sitere Fanthomas: Oh - my - god. Da jeg var en liten tur innom skolen i dag, så jeg noe jeg strengt talt trodde var utryddet. Jeg så nemlig en gutt på min alder med...hold dere fast: ROTTEHALE!!! Minnene fra barneskolen hvor jeg hadde en rottehalevenn foran meg i klasserommet strømmet på, lysten etter å klippe den av time på time gjennom mange år. Er det LOV å ha rottehale i 2009?

Etter den traumatiske hendelsen, tenkte jeg å fly en tur på Bunnpris ettersom det faktisk var en lettere orkan. Idet jeg var i ferd med å gå ut fra Moldetorget for å krysse gata til Bunnpris, HOPPER det et korps fram fra gatehjørnet! De hadde altså stått og ventet på meg hele dagen!

Så det var rett og slett bare en ting å gjøre...
I samme slengen.... jeg må bare beklage mamma, jeg vet at han bare er 12 uker og ikke skjønner en dritt, men: kan han ikke bare la meg være i fred!

Dere spør forresten ofte om hvem som tar bildene mine... Det er enten jeg, vennene jeg betaler for å være sammen med, eller:

Ser dere forresten hvilken stor tabbe Garden har gjort ved å ikke kalle meg inn? Jeg KLER jo faktisk våpen! På den andre siden har jeg lagt merke til at alle menn i garden fjerner alt hår på hodet, og da er de etter mitt syn verdiløse. Jeg pleier å gi vennene mine som skaller seg ei lue, og si at jeg ikke vil se dem før de har hår igjen.
Er dere ikke enige i at ALLE menn burde ha hår?
God helg forresten!

89 kommentarer:

huilei sa...

En mellomting mellom gardistskallet og ekkel rottehale er nok finest.

Anonym sa...

jahaha.

skal du bytte til blogg.no?

Inger-Cathrine sa...

Som svømmer ser jeg litt for mange skinnheads. Jeg ser på det som min oppgave, å opplyse dem om at de ser helt for jævlig ut.

Helene Sophie sa...

Det irriterer meg at fler og fler gutter fjerner håret sitt..

Mallis sa...

Menn bør helst ha hår på hodet, men noen ganger er det fint uten. Det som derimot skremmer livskiten ut av meg er gutter uten hår på verken legger eller i armhuler. Fantastisk ekkelt!

Anonym sa...

i like my men hairy<3

Ingrid sa...

Haha, hadde også en i klassen på barneskolen med rottehale, og vi trodde seriøst at han var fra et annet land pga håret xD
Rottehale i 2009 burde være forbudt! Egentlig burde rottehale enerelt alltid vært forbudt når jeg tenker meg om.. :D

skalpa sa...

åå, er så glad for at du blogger mer nå:) du er den beste bloggeren linnea! og hvis du noen gidder å skifte til blogg.no så kommer du til å RULE blogglisten;) du slår lett ida wulff med din humor:D

STÅ PÅ! you're doin' a great job!:)

P.S. noen gutter er HOT uten hår på hodet:) jeg vet du liker det,, litt, bare litt...

Anonym sa...

Rottehale er en NO GO!

Anonym sa...

Rottehale?! Trodde sånt var utryddet i 1994. Husker at en gutt hadde sånn i barnehagen. Grusomt..

Linn sa...

Æsj. Rottehale.

Så fremt man ikke har månetendenser bør man ha masse hår! (Men helst ikke lengre enn meg)

Anonym sa...

Rottehale er på vei tilbake. Men man må kjøre stilen helt ut! McGyver hockey er også sykt trendy! Men menn UTEN hår på hodet er stil, det forblir verdens mest sexy guttefrisyre! Ansikt, kropp og personlighet spiller ingen rolle! Så lenge han er skallet så får han plass i hjertet mitt!

Benedikte sa...

Haha, så utrolig bra :D

Åse Marie sa...

Jeg hadde en venninne med rottehale. Sick!

vidaandrea sa...

Uff, nei .. Rottehale i 2009 skulle vært straffbart.

Anonym sa...

menn skal ha hår, rottehale er oldschool og... god helg !

Christina sa...

Gutter burde som regel ha hår. Fotballspillere som david beckham og slikt kler faktisk ikke noe hår, samtidig som de kler hår :) Men det verste er når jenter skinner seg!

HANNE.SK sa...

Det burde vært en lov som sa at menn, som ikke har en sykdom, eller mister håret pga alderdom, måtte ha hår på hodet! YAY! Enig i at du kler våpen, forresten.

Henriette sa...

jeg elsker din angst for korps. hahaha

Anna sa...

Ja, fy søren! Rottehale er noe av det værste jeg vet. Det er til å spy av, rett og slett.

Audrina Ballerina sa...

Ikke sånn for å mase (eller jo, kanskje), men lurte på hvor mye du egentlig vil ha for Roskilde-billettene? Med mindre du har solgt de :( Send meg en mail :-) siljejettestad@epost.no

Irene sa...

Rottehale burde virkelig vært forbudt, det samme gjelder hockeysveis.
Selvfølgelig burde menn ha hår på hodet. Ser jo dumt ut uten.
God helg :)

Anonym sa...

HAHA! Han har jeg også sett :-) Tror han kommer fra Latvia eller Litauen eller noe :P

Linda sa...

Haha, det virker som det er mye korps ute å går i Molde. Jeg støtter deg med den "hater-korps"-greia di. De er skikkelig irriterende!

tanorexic sa...

Utrolig nok syntes jeg enkelte gutter kler å være skinheads,hehe,som f.eks han i American History X,han som er lilliebroren til han som må i fengsel, han er HOT! grrr!

Maja sa...

korps er digg

Anonym sa...

Unntaket er Michael Scofield og Lincoln Burrows.

Hanne <3 sa...

Rottehale?!
Det har aldri vært in og kommer aldri til og bli det...

Garden kan bare angre ;)

maren malkovich sa...

hahaha. hva i helvete? en ROTTEHALE?!

Anonym sa...

Det har blitt en trend på skolen her at alle guttene skal skalle seg. Uff, alle gutter er penere med hår (IKKE SÅNNT). Forresten, er det alltid korps i Molde? Føler du alltid skriver om det. Grøss.

Ida Hehu sa...

Rottehale er faktisk forbudt.
Hvis du har lyst så kan du bli med meg på roskilde. Tror det hadde blitt en suksess..

Anonym sa...

Ryktene sier at gutten med rottehale kommer fra et land, langt langt borte fra Norge. Han heter Bartas og kan banke dritten ut av deg.

"I hiiie ikkje snåkke!"

Anonym sa...

Det er uten tvil Bartas det er snakk om xD

ann louise sa...

Rottehale er stygt. Og bloggen din er den beste ;)

Hege Mærvoll Stien sa...

Hahaha, herlig

Sigrid. sa...

Nei, jeg synes ikke at alle menn trenger hår, for eksempel er det mye finere å være helt skallet enn å ha en svær måne på toppen.. (:

Anonym sa...

Rottehale e dritekkelt :S

Leni sa...

Oh my god that cat is super cute!

Tony sa...

Hvilket fag håper du på å komme opp i til muntlig eksamen?
Og hvordan skal du feire at du er ferdig med vgs?

June sa...

Jo, jeg er så veldig, veldig enig.

Vilde Hjørnevik sa...

jeg synes rottehale burde være forbudt, når så mange andre ting er forbudt. som f.eks. å tisse i en grøftekant om man må tisse.

Anonym sa...

nei, gutter med kort hår kan være veldig kjekke! :D

Kristin Vicious sa...

Rottehale er IKKE lov i 2009. Æsj.

Du ser veldig tøff ut med pistol. Nesten like tøff som Wapi.

Anette sa...

hahah, d va sikkert
Bartas, som går i klassen min. 1ST1D molde vgs
vi har hatt lyst til å klippe den av heile året. men han e veldig beskyttende mot den. Han driv å kose me den i timen osv, ekkelt.

Christina sa...

Det er en i klassen som har rottehale, og han har klart å skape en trend på skolen fra 6.kl (fra 1.klasse til 3.vdg på en skole) og nedover. Omtrent alle guttene har rottehale! Grusomt.

Thea sa...

Enig! Rottehale burde vært like straffbart som korpsmusikk )på andre dager en nasjonaldagen vel og merke)

God helg!

http://theaplussjohanne.blogg.no/

Sigrid sa...

Gutter uten hår er verdiløse. Helt riktig!

unny sa...

Ja, enig i at alle burde ha hår.. men heller skalla enn måne!

Anonym sa...

råttehalemannen går i 1D på Molde VGS. er å finne i klasserom a236 hvor han dag etter dag sitter til fri beskuelse:)

"I banka man så i nesten blæ kasta ut av lanne"

"hiiee du"

"i hiee ikkje snakke"

"i snakkakkj norsk"

"Anders e såsehåmå"

"i hiee va såsehåmåfåb"


hilsen lang faen på samme skole :) hoho

Anonym sa...

du er sykt pen linnea!:) ville bare si det, jeg tenker det hver gang du legger ut bilde av deg selv! du har kjempe fin kropp og kul klesstil! absolut ingenting negativt å si om utseende ditt;)
- kan liksom ikke si noe om "innsiden" din, for jeg kjenner deg jo ikke personlig. men elsker humoren din og ironien og alt:D

bloggen din er best:)

ragnhild sa...

yes, alle menn burde ha hår! :o
og du kledde våpen, ja ;)
hehe

Petter sa...

Haha, så bra! Rottehale var vel aldri noe særlig til hipt! Jeg husker at mange hadde en omvendt rottehale, altså; kun lugg, og skallet resten. Stil.

Marie sa...

haha, brutalt.

Amina sa...

du er så sykt vittig(morsom)! hahahahaha yeah!

Anonym sa...

Garden kan bare angre på at de ikke kalte deg inn

Anonym sa...

Du ligner på din mor :)

Andrea sa...

Menn skal ha hår på hodet ja! Men rottehalen kan de godt droppe, det er bare grusomt.

Anonym sa...

fyfaen! hvem i helvete er det som har rottehale. Og enda verre: hvem er det som sitter og koser med en rottehale?! blir jævlig kvalm.

Ida B. Støen sa...

Rottehale er IKKE lov i 2009.....
Og burde ALDRI vært lov....noen gang!

Silje sa...

Jo, jeg liker menn med hår på hode! Det er absolutt finest. God helg til deg og:)

MONKEY sa...

Rottehale er (dessverre) et utbredt fenomen i blant annet Spania. Det burde ikke vært lov.

Effooe sa...

Alle menn burde definitivt ha hår. Så lenge det ikke er rottehale iallefall.

linda-mari sa...

Du er så utrolig morsom!
Rottehale er love<3

Marlen sa...

Haha! Jeg ler!
Halvlangt hår er fint :)
Rottehale er weird.

Anonym sa...

jeg syns gutter som skinner seg er hot jeg :p jeg klipte av rottehalen til en i klassen min

Anonym sa...

Ser man ut som ami james eller vin diesel skal man ikke ha hår på hodet:)

Karen sa...

hahahaha! elsker bloggen din!

mita sa...

haha!

Silje sa...

http://www.menshairstyles.net/d/23993-1/David+Beckham+in+tuxedo.jpg

Enig med deg, men det over funker også :)

Anonym sa...

Vin Diesel trenger visstnok ikke å ha hår :D :D

Lene sa...

Rottehale? ROTTEHALE...? ROTTEHALE! :/ Enough said...

Anonym sa...

i dag da jeg var i byen, var det et korps som gikk rundt og bråkte. Da tenkte jeg på deg :) det var litt kewlt

Marie sa...

Gutter som skaller seg er i de fleste tilfeller lite fint. Litt lengde på håret skader ingen! Skjønner at det kan bli litt varmt, men hvor varmt blir det ikke for oss jentene da? VI skinner oss jo ikke, da hadde jo ingen av gutta likt oss. BURN!

CHILLPADDE sa...

Flott bilde, æ beundre måtn fotografen har holdt kamera på, som får bildet tel å se levanes ut i et perspektiv som utspeile sæ i sin naturlige form på lerrete i fotoobjektets gang under fotofiltreringa. Lyseffektan træff objektan på en måte som føre tel en følelse av livets gang på grønne enger. Kontrastan varriere nok tel at ting kommer litt ut av sin naturlige bane rundt klokkas gang. Ellers så e skyggan framheva på en måte som føre tel alt førr lyse ringlinje. Alle fargelagan gjør at kameraet har tatt et bilde som har filtrert virkelighetn i nokka som ser ut som et variert vindu av ekstraordinære skjørheta på analysepunkte. Selve midtpunktet i bildet blir litt svakt framheva av den ugjevne variabelhetn på spekterinstillingen. Æ lægg merke tel at bildet e tatt me ei krysningskonkav speilreflekslinse av krystall, som dermed har ført lyset inn på minnebrikken på en måte som gjør at bildet førrskrur sæ sjøll rundt sin egen rundspeilakse. Maskevariabelhetn får kontrastan tel å flatere sæ i ut i den uendelige stillgang som gjør at mønsteret på hovedhetsberegnigsjon' blir alt førr mørk. Bildet skulle vært trimmert i en 50 graders opposisjon så det hadde blitt mer overgangshøydepunktitert. Pixelan e avhengi av en fargelevel som får dæm mer opplyst gjænnom de mørke, skyggebelagte stilverktøyresultatan. Ellers så synes æ at lagan e gruppert i en flott rekkefølge av en eksepsjonell følelse av livsglede. Men alle seksjonan ser ikke ut tel å virke som dæm skal i evighetn, det blir førr nedtona. Æ vil si at det e litt førr mye blåfarge, og litt førr lite rødfarge, men grønnfargen passe fint. Æ syns du burde vekterisere saturasjonsenhetan før du lægg ut et sånn her bilde ihvertfall!
Ætter å ha sett på bildet ei stund, finn æ ut at det e en slags form førr førrstyringsmoment som klargjør bildet på en snertn måte. Det får den variable fargebalansn tel å gå litt i stå, førr å si det sånn. De purgerte linjen blir ekstraktert inn på sidn på en fin måte, som gjør at midtpunkte blir litt mer framheva, selv om det e alt førr svakt.
Så, blåkopien av posteriseringsmekanikken blir brilliant i forhold tel de vandaliserte likirumiantanomian.
Ifølge mine kalkulasjona, har bildet overgått de omplasserte RGB gråaktige skalaoppsættan.
Så min konklusjon e: Førr et fint bilde(:

Anonym sa...

Chillpadde:
har du røyka sokkan dine?
Ikke sei du kass bilde du snakke om en gang. "bildet".

Mari sa...

Fanthomas er gud, du kler våpen og skulle jeg velge mellom rottehale og skinnet frisyre på mannfolk hadde jeg uten tvil valgt det siste.

Maria sa...

Det er jo hot med gutter som har tatt håret da! SÅ lenge det står igjen et par millimeter som man kan ta på.

Arma sa...

jeg har faktisk litt rottehale sjæl

Anonym sa...

Alle bortsett fra Wentworth Miller, så klart.

Anonym sa...

Hva har skjedd med headern din? End life? Blogg mer a. Livet mitt er bedre når du blogger.

Linnéa sa...

Nei, jeg skal ikke flytte til blogg.no. HVORFOR spør du egentlig om det?

skalpa: hvis du tar en titt på blogglisten.no - så ruler jeg ikke listen - ergo det har ingen hensikt å flytte til blogg no. kanskje bare hvis jeg vil ha flere 10åringer i leserskaren min.

han kan godt banke meg, men da blir han vel ikke akkurat værende i Norge - blir han vel? Vinn-vinn-situasjon.

tony: håper jeg kommer opp i religion. feiringen... hm, kanskje jeg går på fjellet og roper utrolig høyt at jeg hater molde vgs.

jeg ligner faktisk ikke på mamma, enda så søt hun er. hadde du ikke blitt utrolig flau hvis jeg sa jeg var adoptert nå?

takk for den fine kommentaren om "utseende" mitt!

chilpadde: hadde det ikke egentlig bare vært enklere å si at du likte bildet?

jeg likte ikke bildet på headeren min lenger, derfor tok jeg den vekk og håper noen tar hintet.

takk for øvrige kommentarer! så flinke dere har blitt!

Ida sa...

Åh, herregud, du trener magemusklene mine du!!

Crydla sa...

Hahah! Du er god i paint :P (photoshop, hva-det-nå-er...)

Menn skal aldri være barbert!

Silje Elisabeth sa...

På barneskolen var jeg forelska i alle de med rottehale.. Kan du skjønne?

Anonym sa...

HAHAHAHHAHHA du eså morsom:D

Anne Line sa...

Haha! Du får meg til å le gang på gang!

Jeg hr en ting for menn med kort/nesten skallet hår:p

Jonas sa...

ok.. now you lisen.. Det burde vare forbudt å farge håre for gutta, det burde vare forbudt å gå med buksa på knea. og fæn i dritt i at de fleste gutta i dag er sosete og går med trenings kle over alt... dokker tror dokker er så fine og pene.. hæregud, alle jenta blondys, alle går i trennings klær. værtfall noken tør å vare forskjelig og ikkje hør etter fasjon eller andre.. og det bra at det fortsate fins folk som er ikke en del av sau flokk.
1 last thing - vist du har blogga litt mindre, og reiste ut i verden i stedet, så kansje du fått kjenne flere folk å begynte respektere deres mening og stil.

ps. sryy for dårlig norsk

Anonym sa...

Jonas = Bartas

ompa:) sa...

Seriøst! Jeg vet ikke hva det er med deg, men jeg føler du tar MEG på kornet :P Jeg ler mens jeg leser bloggen din, og jeg leser ALDRI blogger, jeg ser til nøds på bilder, men du fanget interessen min. Godt gjort.