1. jul. 2009

Åja

Det finnes en mann som prøver å gjøre livet mitt surere enn det allerede er. Jeg snakker selvfølgelig om trekkspillmannen som stiller seg utenfor Bunnpris mens jeg sitter i kassa, for så å spille den ENE sangen han kan om og om igjen. Tiggerkollegaene hans kommer stadig innom for å handle, hvor de KRONISK mangler 1 krone og spør om det er greit. (Jeg forteller dem selvsagt at det er så ugreit som overhodet mulig.)  Denne tigger-trioen plager meg virkelig. Jeg forbanner dere som gir penger til dem slik at de stadig vender tilbake til Molde.


Ellers... har jeg laget is. Fun Light iste-is. Jeg er nå inne i TIME TO hvor jeg fortsatt spiser på den samme isen. Og ja, ettersom mamma har fylt is-formene med en heller tvilsom kiwi-saft fra Tyrkia, måtte jeg altså lage en litt alternativ isform. 


Og i går dere!! Jeg var på stranden, selv om jeg egentlig aldri drar på stranden. Og jeg badet, selv om jeg egentlig aldri bader. 


Og det kan være mye på grunn av denne...selvhjelpsboken, som liksom skal få meg til å slutte å tenke så mye negativt og heller være litt mindre kritisk. Jeg merker at jeg skal SLUTTE å lese den. Jeg har ikke lyst til å bli et godt menneske!


Ja, og dette er altså Andreas. Egentlig har han litt for kort hår til å være vennen min, men jeg antar at boken har fått meg til å være litt liberal her også.

Jeg tror dette kommer til å bli hvordan en standard dag vil bli i en måned framover, så jeg vet ikke hvor vidt jeg greier å lage underholdning av det. Det blir på en måte slik som når jeg jeg er full og skal fortelle noe jeg ikke behøver å fortelle, men fortsetter inn i det uendelige helt til samtalepartneren min har snudd seg en annen vei.

Slik som: Jeg klorte en kunde da jeg skulle ekspedere henne i går fordi jeg hadde lange negler, fordi mamma nekter meg å klippe neglene mens hun er under samme tak fordi hun ikke liker lyden av negleklipperen når andre klipper negler. Åja.

Jaja, god sommer da dere.

56 kommentarer:

vaskeklut sa...

Den isen så jo ganske god ut. Og fantastisk at den varer så lenge da, når det er så varmt som det er!

Karoline sa...

Liker bloggen din:) Du skriver bra.

lenaz sa...

hhahaa.. you so funny.. :p

Anonym sa...

Ekspidere? Fyyy :P

Anonym sa...

Eckhart Tolle er genial! Liker du boka?

iszting sa...

du er avgjort ikke normal! og det er saa fint!
min hemmelige og nyskapende ideé ang. neglene: gaa i en(et?) annen(t?) vaerelse hvor mamma di ikke hoerer klippe-braaket! fantastisk kreativ tenkt, ikke?

Josefine sa...

Hehehe, du er fantastisk! God sommer:)

Jojoo sa...

Broren til trekkspillmannen din står utenfor stuevinduet mitt hver søndag. Han kan kun en sang han også. Sikkert den samme!

Anonym sa...

haha:-p

Anonym sa...

ekspedere*

Viktoria sa...

Jeg bare digger måten du skriver på! Kos deg i varmen!

Gro sa...

Hva heter sangen trekkspill mannen spiller? og hvem er det egentlig som gir disse sigøynerene penger? !! I oslo skulle det vertfall gå vakter rundt for å holde litt standar på musikantene etter hva jeg så på nyhetene :) Så gled deg til du kommer til oslo! One song is not enough!

Mira sa...

Namn nam is. :D

kristin sa...

Det er trekkspillmenn i haugesund også, og de sitter rett utenfor bokhandelen min, og de kan også bare en sang. Det er nesten som om jeg nekter kundene å åpne døra, for da blir jo lyden enda sterkere.

Anonym sa...

Haha!

Kaja sa...

God sommer, Linnèa!

Siv sa...

Spenstig antrekk på denne trekkspill-karen!

retsrkivning sa...

ekspedere, ikke ekspidere :p

malene sa...

Trekkspillmannen hadde virkelig en fin bokse! Kan disse kjøpes i Molde?

God sommer til deg også :-)

Anonym sa...

Rettskriving, ikke "retskriving"!

Ser det muligens gikk litt fort i svingene da du skrev dette innlegget, Linnèa, men herregud. Trenger virkelig tre lesere å kommentere den samme feilen?

Du kan gjerne fortelle om daglidagse og kjedelige ting, for slik du skriver, er det sjeldent kjedelig å lese om det. Du er morsom :)

GOD SOMMER!

Hanne sa...

Har trekkspillmannen skjørt? :S

Anonym sa...

"vennenen"?
:)

Stella sa...

Jeg føler så dypt og inderlig med deg. Har selv en tiggerdame som har funnet det for godt å ha arbeidsplass rett utenfor soveromsvinduet mitt, hvor hun altså sitter og spiller den samme jævla strofen fra 0900-1700 HVER dag. Kjenner jeg blir aggressiv av å tenke på det. Det verste er nesten at hun sender meg klodens triveligste smil når jeg går forbi, noe jeg selvfølgelig besvarer med et blikk som sannsynligvis ikke utstråler annet enn hat, forakt og kanskje en liten dæsj djevelbesettelse. Allikevel tar hun ikke hintet. Hun har faktisk også fått meg, mot min vilje, til å ha et ambivalent forhold til sigøynere generelt. Før kunne jeg finne på å avse et par kroner til en stakkar på en god dag. Men nå? ALDRI! Snakk om å grave sin egen grav.

Marthe-Stine sa...

haha, så morsomt:D

Miriam sa...

Jeg joiner moren din, HATER å høre andre klippe negler. Morro at andre også har den samme særegnheten :P Stå på Linnea, digger bloggen din!

materialisten sa...

"(...)selvhjelpsboken, som liksom skal få meg til å slutte å tenke så mye negativt og heller være litt mindre kritisk"

Tror du må oppdatere oss på hvordan denne boken er dersom du ikke gir den opp. Fikk den av gamle sjefen min, tror han forsøkte å fortelle meg noe >;o) Har dog ikke lest den ennå.

Anonym sa...

Veit du hva? Jeg har selvfølgelig vunnet disse gavekortene på 1fm's forkost-show igjen, og i dag var jeg på Bunnpris med 300 kr å bruke. Jeg handlet for 195 kr, men da jeg skulle levere lappen sa de at jeg måtte handle for hele beløpet. Det fant jeg meg så klart ikke i, jeg vil handle for det i Oslo òg. Så jeg småkranglet litt med kassereren, som jeg for så vidt aldri har sett før, og brukte som argument at jeg har fått tilgodelapp av både deg og Per og andre folk si kassa, før. Så tar han meg med til en annen fyr som jeg aldri har sett før, som sier at dere ikke har et slikt tilgodelapp-opplegg? Er det sant? Hvorfor gjorde til og med Per det da? Jeg fikk tilbake i kontanter, ikke at jeg har noe i mot det altså. Men uansett; Jeg kommer til å savne deg på Bunnpris. Det er så morsomt å se deg der. Det var forresten jeg som leverte pantemaskinlappen fra Miljøagentene, kjøpte mange bokser Vaselin og har kommet med et slikt gavekort før. Håper å se deg der en gang til før du flytter. Jeg og Solveig har forresten planer om å komme på besøk på Bunnpris før du flytter når vi har samlet opp nok en-kroninger.

-Gry Amelia, isi.blogg.no

Linnéa sa...

Tar på min kappe at jeg greide å skrive to feil! Årsaken er at jeg måtte spurte på jobb før jeg rakk å lese gjennom det. Men fint dere sier fra, jeg ville ha gjort det samme!

Ang. boka: Synes den er litt vanskelig, man kan liksom ikke hoppe over en setning hvis man ikke følger med. Man må være i en spesiell sinnstemning for å kunne ta opp ting. Men jeg skal prøve litt mer.

Iszting: Jeg kan stå oppe på badet og klippe, idet jeg hører mamma rope: IKKE KLIPP SÅ HØYT nede fra stua. Grusom hørsel i familien!

Stella: da burde du fortelle henne at hun ikke har noen tillatelse til å sitte der (med mindre hun faktisk har det, da.) Jeg hadde lyst å gjøre det samme, men kollegaen min lot meg ikke....

Materialisten: I will!

Gry Amelia: Der er du! Er dessverre dårlig på ansikter, så du kan ikke regne med at jeg husker deg hver eneste gang - men utrolig hyggelig at du setter pris på meg der!

Når det gjelder dette gavekort-systemet, så kan jeg ikke noe med det. Jeg har i alle fall gitt tilgodelapp før, men kanskje fyren i kassa trodde det var en rekvisijon - da må man nemlig bruke hele beløpet. Kan med dette ikke fortelle deg hva som er rett, men Per vet det nok helt sikkert - Per fikser alt!

Gretch sa...

Know the feeling of outlandish! Her står dei ikkje i ro med trekkspillet, her springe dei etter deg med en frier-sang som sikkert har gått gjennom generasjonar!

huilei sa...

Trekkspillmannen er jo kjekk, da. Hihi.

Hedda sa...

For kort hår til å være vennen din, ja. FLOTT! Det likte jeg. Du er så kul som det går ann å bli. Du må aldri slutte å blogge!

Anonym sa...

Det burde være skuddpremie på de idiotiske sigøyner-trekkspillerne.

Mor sa...

I hørte at du klipte negla i dag, faktisk.

Marie sa...

Haha, er ikke Molde festivalby da? :D Gi litt plass til trekkspillfolk! haha xD

Leni sa...

Ass back at ya... but for real your comments are getting shorter and shorter... will you leave just a letter next time?????

Dont read stupid books... we love you the way you are... better read the Stranger by Camus...

lai sa...

jeg kunne faen meg ikke vært mer enig i deg angående de jævla sure trekkspillfolka som trekker til molde som grådige måker som flokker seg rundt en brødbit. Kunne de ikke i det minste lært seg noen sanger til liksom?? Makan...

Prinsesse Iselin sa...

He he, den underfundige tankegangen din underholder meg enten du forteller om trekspillmenn eller bunnpris <3

Heidi sa...

Tenker du hadde blitt herlig å ha med å gjøre om du som så mange andre hadde bestemt deg for å tilbringe livet ditt i den lokale matbutikken:p
Jeg sier det jo hveer gang da, men i tilfellet du glemmer det; jeg elsker bloggen din.

Anonym sa...

elsker deg

Kristin sa...

Du er blant mine topp TRE bloggere!

SiwOrTrue sa...

Enig! Folk MÅ snart skjønne at de kun kommer tilbake fordi de får penger her! Kast de vekk.

De kommer vel til Kristiansund neste nå da....

Anepane sa...

LOV MEG AT DU IKKE SLUTTER Å BLOGGE!

Anonym sa...

du gjør uinteressante ting intressante. du er så vittig!!

Elise Bahía sa...

jeg elsker når du snakker inn i de uendelige...

jeg var forresten også på stranda. jeg er egentlig ganske ofte på stranda, men jeg BADET jeg også. det gjør jeg ALDRI i norge.

Anonym sa...

er gutten på bildet typen din?

Kaja sa...

Koselig! Du ser flott ut! Tror jeg skal starte på den Linnea dietten du, tjo hei

Petter sa...

Er du litt sinna, L?

Safia sa...

Hadde jeg vært deg hadde jeg skyti ned hele fyren (trekkspillmannen.)neida.. eller jo.

June sa...

Du klarer å lage underholdning av ALT, så tror ikke det vil bli noe problem...

MinPappaPerm.no sa...

Morsom blogg. Ler for meg selv nå. Er det ikke lenger mulig å betale gatemusikanter for å stikke? Det var det i Donald når jeg var liten, har mange ganger drømt om å gjøre det, men aldri turt...

Leni sa...

You will be the new higlight of all of my parties!!!!!!!!!!!

Btw i am working on the barnahage case!

Anonym sa...

Jaja, nå har jeg i hvertfall litt kontanter å bruke, selv om jeg ikke skal handle på Bunnpris for de.

Angående trekkspillmannen; Er det han samme som står utenfor parkeringstunnelen over biblioteket? Det kan det da ikke være? Han hadde da ikke slike freshe bukser, det jeg kan huske. Og han ved tunnelen er mye gamlere og har ikke så mange tenner. Jeg har faktisk ikke sett den trekkspillmannen du blotter! Han må jeg gå og stirre på slik jeg skal gjøre med de andre.

Du veit han skalla (nesten) mannen med briller som står ved Rådhuset hvert år under jazzen med keyboardet sitt? Haha, han er den rareste jeg har sett.

-Gry Amelia

GJ sa...

må bare få sagt at du skriver så utrolig bra - keep up the good work:)

GJ sa...

må bare få sagt at du skriver så utrolig bra - keep up the good work:)

Efraimsdatter sa...

for ikke snakke om at din venn Andreas hadde en stygg tatovering.

k.

Anonym sa...

Det er nesten slik at jeg håper du ikke blir et bedre menneske! :)