30. jul. 2009

Ellers koser vi oss mye

Da jeg våknet i dag, og skulle spise frokost sammen med Herr Dell - oppdaget jeg til min store skrekk at den dumme naboen med åpent trådløst nett hadde stengt oss ute. Jeg kan ikke spise frokost uten å ha enten Herr Dell eller en avis ved min side, så det var nesten så jeg måtte droppe hele måltidet. Men jeg la godviljen til og leste søndags-VG for fjerde dag på rad.

Jeg kunne selvfølgelig ha gått til en nabo og bestukket vedkommende til å gi passordet sitt til meg, men jeg tror egentlig ingen av dem liker meg etter at jeg sto ute her en natt klokken 05 og kastet sko på vinduene for å komme meg inn.

Uansett, da vi kom hjem fra byen i dag - virket plutselig internett igjen. Nå har vi sittet i hver vår sofakrok i 4 timer. Love life!

MEN, dere må se hva vi har kjøpt i dag. Vi droppet middagen, og kjøpte:
- badeand.

-dorullholder. Dorullen er for øvrig litt krøllete og våt fordi jeg mistet den litt i do, men nå er det faktisk JEG som betaler for dorullene - så jeg kaster den selvfølgelig ikke.
Og, dette er også den korrekte veien å plassere dorullen. Dere er vel enige?

Til sist, (merker at dette begynner å bli rimelig spennende) har jeg pakket ut skoene mine. Jeg husker at jeg senest i går ropte i sinne at jeg "ikke hadde noen sko", men sannheten er heller den at jeg kun har ca. én av hvert par.

Og nei, jeg kommer ikke til å kjøpe skohylle før jeg har kjøpt badevekt. Nå har jeg vært på alle Nillebutikkene i byen, men ingen av dem har badevekt. Hvor kan jeg kjøpe badevekt?

94 kommentarer:

Anders sa...

Clas Ohlson!
Jeg har fri i morgen og skal selv shoppe interiør. Du får ringe meg :)

Maren sa...

Du er virkelig utrolig kul!

Anonym sa...

på Ikea til 45 kroner eller noe

Anonym sa...

Når jeg flytter for meg selv, skal jeg bare ta med meg doruler hjem fra resturanter el... så slipper jeg å kjøpe:) For et sparetips!

Maren G sa...

Jernia kanskje?!

malene sa...

Det er helt klart den riktige veien å ha dorullen! Den andre er måten er helt ulogisk. Bra at bloggen har blitt med deg til Oslo foresten, vet ikke hvordan jeg skulle ha klart meg hvis ikke :-)

Christine sa...

Elsker badeanden.

Mor sa...

Elkjøp.

Oda Norén sa...

Du kan kjøpe badevekt her: http://www.pixmania.com/no/no/323868/art/terraillon/badevekt-nautic.html
Det var den billigaste eg fann. Men for 10kr ekstra får du ein som ser litt søtare ut:
http://www.pixmania.com/no/no/1405793/art/terraillon/badevekt-mely-turkis.html
Viss ikkje ville eg ha gått på IKEA. Lykke til! :)

walk of shame sa...

Ja!! Sånn skal dorullen henge, har ikke tall på hvor mange ruller jeg har snudd på min vei gjennom nordmenns hus og toaletter.
så neida. Clas Ohlson har mange badevekter, easy breezy clas!

Mikael sa...

Badevekt kjøper du på www.badevektspesialisten.no

Hvis ikke den sida er oppe og går, så har du nå fått et ypperlig tips til din fremtidige yrkeskarriere. VÆRSÅGOD... Millionene kommer til å rulle inn.
M;)

Kristin sa...

Du får det nok bra i Oslo! :p

huilei sa...

Clas Ohlson var det første jeg tenkte på. Donere noen sko til oss fattige, yes please?

margrete sa...

en sportbutikk.. Fænsy,sådan.

Eirin sa...

Badeender er kjærlighet!

Men hvordan klarte du å miste den litt i do. Litt? :D

Gina sa...

Badevekt får du vel i sportsbutikk,på elkjøp og expert eller sånn badeutstyr butikker:P
Og ja,dorullen henger riktig:D

Ida Bianca sa...

Ikea har badevekt.

Anonym sa...

Europris har vel badevekter I guess :P

Anonym sa...

jernia- 200kr:)

Anonym sa...

jeg tror jeg elsker de g:$:$:¤

linda sa...

lefdal!

tonje marie sa...

Endelig noen som har skjønt det! Jeg irriterer meg stadig vekk om at folk har dorullen feil vei. Om jeg er på besøk hos noen, og den henger med "dra-tingen" inn mot veggen så snur jeg den med en gang.

Siri sa...

Elsker at Jo Nesbø herjer i bokhyllene deres. Harry Hole <3

Emeli sa...

Du får kjøpt badevekt på alle clas ohlson butikker. Digital koster bare 200 kr.
-Chlas ohson finnes f.eks øverst på oslo city eller på storo senteret ;)

Kari sa...

På f.eks. Bademiljø har de badevekter!

Og JA, det er riktig vei å ha dorullen, den andre veien tyder på kraftig utviklingshemming.

June sa...

jesus, linnéa! Jeg har jo bare to par sko! :P Du har forresten helt rett når det gjelder dorullplasseringen..

sdeee sa...

Clas Ohlson, Elkjøp (?) og Ikea bør vell ha badevekta... Dem har jo allt!

Å ja, dorullen heng rett vei.. Dog, 90% av vennan mine meine i tar feil!

Anonym sa...

clas ohlson! billig og bra:) kjøpte min der i fjor. enig ang. dorullen!:)

Vilde W. sa...

Det gjorde vår nabo og, stengte nettet altså! Fucked up. Jeg fikk adhdanfall og er back in line :-) Haha.

Marianne sa...

Hei, jeg vet dette er den evige diskusjon men dorullen er så absolutt feil vei..

IRIS sa...

hahaha! nå har jeg lest hele bloggsiden (nei, jeg har ikke trykket til neste altså), og jeg må si du er virkelig genial! :) du skriver bra.

Leni sa...

I have more shoes than you so we can continue to be bff's... no worries, but then again looks like your bathroom is prettier than mine......

Clas. Clas Ohlson for real.

See you tomorrow at Nationaltheatret? Chasing black people???

Marteee sa...

Ikea har vel en billig badevekt ?

I hvertfall, det er sånn dorullen skal plasseres. Det bare er sånn, ingen grunn til det. Det gir ingen mening å plassere den den andre veien !

Tine sa...

Biltema. Kjøpte min digitale i glass der. Bare sørg for å kjøpe ekstra batteri, hvis du er en ivrig veier. Batteriet går fort tomt og koster en formue på vanlige elektrobutikker.

Bente sa...

Dorullen henger feil vei Linnea ;)

ingrid sa...

Badeand!! Jeg elsker badeender, det er en god investering ;)

Katja sa...

Clas Ohlson! De har en genial badevekt som viser hvor mye man har gått ned/opp mellom hver gang man veier seg. Merket er Coline.

ingvild sa...

OMG du har mange sko

e sa...

gimme some of them shoes !!!
dorullen henger riktig ja, HATER når folk henger den feil vei.. det er liksom ikke logisk i det hele tatt.
jaja, keep up the good work :)
btw, har du vært i stavanger før ?

alvab sa...

Vi kjøpte vår på ikea! en kjempestygg hvit en , men veldig billig! Løp å kjøp.

Malin sa...

Elsker leiligheta di! og skrivinga di!

e.m. sa...

YO LENI !
Clever girl. You win a cookie.
Sweet 14 and still a virgin...wotteffer that is ?

You realize of course that the only reason I write to you here is to make Linnéa jealous...




Chin up girl. The city's loaded with 'em.

Anonym sa...

Som en eksmedarbeider på Nille kan jeg avsløre at vi ikke selger badevekter.

vidaandrea sa...

Uff, jeg skulle gjerne hatt såppass mange par sko.
- Bra du koser deg i nyhuset!

Kaja sa...

Ser ut som du har funnet deg vell tilrette i Oslo. Håper du trives og fortsetter med bloggingen :-)

Anonym sa...

Som alle andre her har skrevet, ja, dorullen henger riktig vei :) Hos svigers en dag oppdaget jeg til min store forskrekkelse at rullen han feil vei. Og de har selvsagt en uber-teknisk-dorull-holder, så jeg greide ikke å snu den!!!! gjett om dagen min ble ødelagt da..

Karoline sa...

Lord, så mange par sko!<3

e.m. sa...

Hvis øyefargen er din ekte på det øverste bildet under "Random" - grønne ytterst, deretter en gul ring, og de gyllenbrune flekkene rundt pupillene..så.....
SATAN OGSÅ !!!

iszting sa...

hva? har hun ikke blaae oeyne (som alle nordmenn);-)?

hittil har jeg aldri skrevet om utseendet til linnéa, men paa det oeverste bildet ser hun ut som minnie mouse! genial! jeg er begeistret!

iszting sa...

er e.m. en venn til linnéas morfar, eller?

e.m. sa...

Ja iszting, vi tjenestegjorde sammen på Pinta og Santa Maria.

iszting sa...

der var jeg ogsaa den gang! gamle dager, ak!

e.m. sa...

Du vant !

Kristina sa...

vi har lik mobil, linnèa :)
'digger bloggen din !

Mor sa...

e.m se her
http://3.bp.blogspot.com/_2Wx6oG2vQgc/SN5-_3hffcI/AAAAAAAAACY/grqQYXWneM4/s1600-h/eye.jpg

iselin sa...

Euronics! Eller expert. Eller Smart Club

Ella sa...

Selvfølgelig skal dorullen være den veien! De har badevekt på IKEA og Clas Ohlson! Vi har en fra sistnevnte, og plutselig en dag hadde jeg gått ned 6 kilo, på noen timer. Min type vekt!

e.m. sa...

Men i jøssenam, fru mor. Må jeg notere ned alt dette ?
Well, for you luv, anything !

Mor sa...

Herr Snart bestefar: man bare merker og kopierer og limer inn.
Spør en ungdom i nærheten om du ikke får det til.

e.m. sa...

Ja, det er nok det lureste tror jeg. Ungdommer og PC'er, de kan jo alt om dette...

Leni sa...

Yo e.m I am not sure if you are flirting with me or making fun of me. True story. Make up your mind. I wont wait for you forever.

Elisabeth sa...

Åhå, linnéa. du må IKKE stoppe å blogga :-) dagen er helt ærlig ikke den samme uten !
og hva sier du til å gi meg alle skoene dine? :-) det var jo en kjempegod idé av meg, synes jeg.
og og, niice badeand, fikk nesten lyst på en selv.

e.m. sa...

Leni: Just a commentary to your comment on my daughters blog yesterday, young lady, nothing else. Wouldn't dream of either flirting with- or making fun of you. Very true story.
I think you and Linnéa will make one helluva team, by the way. Your'e both fuckin' crazy (in a charming way of course).

Correction to that: WE're all friggin' crazy. Unfortunately, not always in a charming way.

Now please let me go on with my writing.
This may come as a surprise to some, but not everyone have a nine to four, five days a week-job. And after all, this blog belong to your young friend ms Myhre, right ?

Sorry if you felt offended in any way.
No offence intended.




Can y'all hear me wave.

Leni sa...

I used to be crazy... back in the days... now I am just boring.

Can you talk to your daughter? I want to win that competition... :)

Go on make fun or flirt with me. I dont mind:)

But yes, yes it might be a bit annoying for Linnéa to read all of this, so next time dear mister e.m... just call me!

Peace in the middle east y'all

Linnéa sa...

get a room!!!

e.m. sa...

Yeah, it's the ageing...getting more and more dead and boring every day.
I already told you Leni, you DID win...a cookie.

And as an extra bonus: If they invent a time machine I'll go back and send him forward to you. Now how's that for a treat eh ? An unused 14 year old virgin-boy to play with.

Was I flirting just now ?
Guess I was...in a science fictional way or something.

And for Gods sake, ms Leni. Don't you ever call me "mister", there's a good girl.



Peace t'yall !


HEY, LINNÉA ! YOU STILL WITH US OR WHAT ?

Think she's daid or sumptin'.
No bloody wonder !

e.m. sa...

Nope. She's alive all right, mean and evil as ever - praise the good Lord !

Kine Trangsrud sa...

du skriver så bra!

Leni sa...

A cookie? I think that you can afford more than a cookie!!! What am I suppose to do with a cookie???


:)

Linnéa sa...

leni doesnt eat. thats why i like her you know.

Anonym sa...

helt riktig vei å plassere dorullen, agreed!
du er morsom, linnéa :)

hannastrand sa...

Haha, sånn ser skogarderoben min også ut! :P

Michelle sa...

Jeg liker sarkasmen og pessimismen din gjennom de fleste innleggene, det er dette jeg vil lese. Du har en av favorittbloggene mine. Fun

Vilde sa...

gud så masse sko du har linnéa, og så mange fine!!
Jeg har vel egentlig bare sånn ca to høyhelte som jeg har kjøpt selv... men elsker man et av de, så går det fint så langt! (bare for meg såklart)

e.m. sa...

Leni:
Girls of today. Phooey !
All right then: Here's an alternative to yhe cookie: Linnéa had a suggestion, but I feel I must warn you. Haven't had any you know what, since I made my daughter.
So all I can say is: poor girl who's gonna invite me in !
The world will claim that Norway is secretly testing nuclear weapons.
20.8 on Richters Scale measured by geologist in USA, if you get my meaning.

It's all up to you.
You can still have the cookie.

Mor sa...

e.m.
Vi burde ta en "kaffe" en dag. Du, jeg, min datter og... din datter?
Eller .... skal vi ta Leni i stedet?

e.m. sa...

...sa damen som har konkrete planer om å voldta Alexander Rybak...

Mor sa...

Kill Bill (eller Mr Nonsensprat e.m)

e.m. sa...

Ha én ting helt klart for deg Liniiie. com's grå eminense...

Disse er mine absolutt siste kommentarer på denne bloggen, så gjør det meste ut av det mens du har anledning til det !



Nå ble du vel glad tenker jeg...

...eller kanskje ikke så veldig. Først den umulige naboen borte vekk, og nå meg. Hva skal du ta deg til nå er vel det logiske spørsmålet i øyeblikket....

e.m. sa...

Linnéa. Overskriften her var vel kanskje litt forhastet.
Men du er vel ikke synsk heller...

Mor sa...

Livet består heldigvis av andre goder.
Lykke til som bestefar!

e.m. sa...

Takk. Hyggelig til en forandring.

iszting sa...

hvem kan han mon vaere?
og datteren. den hemmelige datteren.

e.m. sa...

Iszting:
Den hemmelighetsfulle datteren: Linni.blogg.no
(20.000 kommentarer hver dag, helsikkes jentungen).

Meg sjæl: Søk på psevdonymet mitt: Ernst Vevle Olsen/Seriegalleriet, deretter førnevnte navn igjen og vællæh there I am, about 40 and handsome as hell. Grunnen til at jeg virker kortvokst, er at Hallbing var en lang stake på 194 cm. Selv er jeg bare skarve 180 cm.
Søker du videre, vil du finne allslags tull om meg klint utover 8-10 sider på nettet.

Etterpå vil du vite mer om meg enn jeg gjør sjæl.


Lykke til.

e.m. sa...

Døh Mor,
angående den kaffeinvitasjonen. Ryktet om kaffen din har nådd helt ned hit. Derfor tenkte jeg slik at siden det er søndag, vi har mer eller mindre begravd stridsøksen, og du nå vel må være rimelig sikker på at jeg ikke akter å utsette datteren din for en skjebne verre enn døden; så er jeg mer enn gjerne med på et aldri så lite kaffeslabberas om jeg skulle befinne meg på dine kanter av kongeriket.

Jeg tror nok at under normale omstendigheter ville du ikke hatt noe imot å ha meg som nabo, for å si det sånn.

Eller vice versa.


Peace ?

Linnéa sa...

Jeg vet hvor dattra di bor.

e.m. sa...

Jeg også.


Hva skulle nå DET bety da, mon tro ??

Anonym sa...

riktig! den veien skal den henge

sinna sa...

Linnéa, slutt å sensurere meg!

Linnéa sa...

sinna: jeg sensurerer ingen. skriv hva du vil.

e.m. sa...

Det er noe du er forbanna for, Linnéa, og så lar du det dårlige humøret ditt gå ut over oss, dine trofaste fæns.

Skakke værra sånn vettu, lille blomst.

Leni sa...

I wish i could continue to write in here but it happened that I actually have a life:)

Anonym sa...

Det første blogginnlegget jeg leste av deg var heller negativt. Jeg kommenterte og skrev at bloggen din ikke ga mersmak etter å ha lest dette innlegget. Nå har jeg imidlertid gitt deg et nytt forsøk, og jammen har du innfridd forventningene. Dermed vil jeg bare beklage og si at bloggen din gir mersmak - så mye mersmak av den besøkes daglig av ingen ringere enn meg! Unnskyld.

Nina Karoline sa...

Helt riktig vei å ha dorullen! Godt å se at det fins andre på kloden som har forstått det! Den andre måten er bare et irritasjonsmoment og jeg kan stolt innrømme at jeg endrer på det når jeg er steder den henger feil vei.

=D