7. jul. 2009

Jeg har ikke et liv

Idet jeg gikk ut av døra i dag tidlig for å gå på jobb, ser jeg to nabojenter sprade foran innkjørselen vår. Jeg plugger naturligvis alltid i headsetet før jeg går ut i tilfelle noe sånt skulle forekomme, nemlig det at en nabo dukker opp. Det gir meg nemlig en slags rett til å la være å si hei, og jeg tror det er akkurat derfor jeg heller ikke er overpoplær i nabolaget. I alle fall, jeg peiler meg inn mot postkassen for å se om jeg kanskje har fått årets første brev. Det hadde forresten naturligvis ikke, ettersom avsender som regel krever at JEG betaler portoen hvis jeg for eksempel vil ha et ubrukelig sydenkort. Uansett, mens jeg blar i brev som ikke er til meg - kommer altså denne uvitende jenta jeg aldri har sett før med tre gråstein i hånda. Hun rører tydelig på munnen, og jeg bestemmer meg for å av headsetet for å lytte til hva hun sier. "HEI, kan jeg vise deg en TRYLLEKUNST!" Det var faktisk en halv time til jeg skulle begynne på jobb, og det tar tross alt 5 minutter å gå dit, så jeg konkluderte med at: dette har jeg FAEN ikke tid til! Det var da jeg kastet fra meg posten og la på sprang uten en forklaring.

Det var DER, rett ved postkassen der, at jeg ble overfalt. Følte meg for øvrig ikke så spesiell da mamma fortalte at hun også hadde fått spørsmål om å bli vist en tryllekunst til.


Må bare skyte inn et bilde av sjefen sjøl, også.

Etter jeg kom hjem fra jobb, har jeg egentlig bare ligget og hatet tilværelsen i Molde. Jeg har konkludert med at jeg hater alt ved det (bortsett fra Bunnpris, mamma og fjellet - som flesteparten av dere greide å gjette i forrige innlegg.) Hovedidéen bak denne bloggen var i utgangspunktet å holde folk borte fra Molde. Nå har jeg drevet med dette i 3 år.
Så, kan dere bare love meg å aldri aldri aldri verken besøke eller flytte hit? Molde fortjener ikke noe annet enn motgang etter at jeg har flyttet.

74 kommentarer:

Nora sa...

jeg har bare fått lyst til å reise til molde på grunn av deg, jeg! beklager, beklager, men det høres så herlig forferdelig ut!

Marie sa...

Er så enig. HAr alltid på meg headset når jeg er ute, sykt irriterende med små unger som kommer bort å spør hvem jeg er. Spesielt når den korteste veien hjem er over barneskolen ..

Hilde sa...

Får vi ikkje kome på Moldejazz heller? Har nemlig billett til en konsert...

Barbro sa...

Jeg føler med deg!

oluffen sa...

Helt enig! Spesielt på Torgallmenningen i Bergen (som jeg MÅ krysse for å komme til jobb). Det er fult av mennesker som skal selge ting, tigge eller verve meg til noe, irriterende!!

Jeanette sa...

Jeg var den første som tippet riktig, så når får jeg presangen min?

Leni sa...

Sad to say this... but I am sure that at some point in your life you will miss MOLDE so much that it will make you cry. True story. Believe me.

walk of shame sa...

Jeg lover deg, jeg skal ALDRI til Molde. ALDRI.

SILJEIS sa...

Jeg kommer til molde på torsdag og blir i over en uke!

Molder er ikke så ille:) sa...

"typiske" Moldensere:
- Kan ikke slutte å snakke om hvor mye de hater Molde.
- Har gått på allmenn på Molde VGS, og føler seg bedre enn de som gikk på Romsdal VGS.
- Flytter til Oslo, Bergen eller Trondheim rett etter VGS, kommer hjem i ferien ol og suttrer over hvor MYE bedre ALT er i bye de har flyttet til.
- Innser ikke at de selv faktisk er de Moldenserne som gir byen et dårlig rykte/ gjør byen verre å bo i.

Karina sa...

Jeg lover.

Anonym sa...

promise :-)

vaskeklut sa...

Jeg lover på tro og ære å aldri flytte til Molde!

Marie sa...

liker headset-unnskyldninga :) kunne aldri tenkt meg å dra til forbanna molde. så ikke vær rædd.

Isabell Pettersen sa...

Jeg lover, har vært der en gang, har ikke tenkt meg tilbake. Siden jeg nå har en stemor fra Ålesund er jeg tydeligvis dømt til å hate Molde, så det gjør jeg altså. Men du må love å ALDRI dra til Tromsø, det er verdens største drittby!

Anonym sa...

Enig med første taler. Dersom noen sier at jeg ikke må lese i notatboka som ligger på bordet, så er det vel akkurat det jeg gjør.

Sandra sa...

Molde neste uke!

Malene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Malene sa...

Jeg er så enig med deg, er drittlei. vært hjemme i litt over en måned og det har ikke uventet vært en laaang og kjedelig måned.

Eneste jeg savner når jeg er borte herfra er familien og katten. Tenke tenke... nei, absolutt ikke noe mer.

Linn Marit sa...

Jeg lover deg, jeg skal aldri dra til Molde!!;p

Kaja sa...

Ja, headset er alltid på når jeg går ut døren! :-)

Oda Aslaksby sa...

You have my word!

Anonym sa...

ingen fare for at jeg flytter til molde :p

kristine angvik sa...

E-L-S-K-E-R molde :)

Mira sa...

Jeg har vært der et par ganger og bare sett regnet og veien så det ga ikke akkurat mersmak. Men hvem vet?

Belinda Jakobsen sa...

Jeg lover :) det jeg sliter mest med i molde, er at alle sammen sier "i" istedet for "jeg". I. i. "I" for meg betyr "inni". Så du skjønner kanskje at jeg blir forvirret?

Siv ilist sa...

Hahahah! Fantastisk bra :)
Men seriøst, jeg kunne lett komt til Molde bare for å se om det er så gale som du skriver.

huilei sa...

Jeg har aldri vært i Molde og kommer sannsynligvis aldri til å dra dit heller, men må si jeg får litt lyst når du beskriver det med slike lidenskapelige ord.

celine sa...

da du utrykte hat for molde før skjønte jeg ikke helt hva alt maset om drittbyen var om. etter jeg kom hjem fra ferie og opplevde SIVILISASJON, har jeg funnet ut hvor jæævla stygt molde er.. du har så rett om hvert eneste ord

Kari sa...

Jeg vet hvordan det er å bo i et nabolag med DYR til naboer. De sparker fotball på husveggen, løper rundt i VÅR hage, og spør i det uendelige om de kan væææære så snill å få låne sykkelen min.

Gina sa...

Stakkars lille jente da,hehe. Men kanskje jeg hadde løpt selv,who knows ;)
Jammen jeg har fått inntrykk av at det er fint i Molde :O Skyter du meg hvis jeg sier jeg har lyst til å dra dit en gang? :P
Det med å høre på musikk trikset pleier jeg også å bruke når jeg går ut døra,funker som regel bra:)

Anonym sa...

åååh dårlig. har gått rett i fella da. begynte ikke å lese bloggen din før ETTER jeg flytta til molde. maaan.

Anonym sa...

du er GENIAL, linnéa! :D

Anonym sa...

er det ikke litt fjortis å hate byen sin? litt klisjé? tror molde blir enda bedre nå etter sommeren

Linnéa sa...

det er jo ikke det, da den faktisk har skadet meg psykisk.

Silje sa...

Flytter ikke tilbake :)

Anonym sa...

Jeg kommer ALDRI til å flytte til Molde! Blir gal bare av å dra ut der en gang i halv året. Synd kjæresten min har bodd der noen år, å har så mange venner der.. Men folkan er jo faen meg så sære der! herreguud.. Go KR, go KR!! Vi kan ihvertfall være litt hyggelige selv om vi ikke liker hverandre vi da!

Men at Molde er fin by..det skal dere ha.. Synd menneskene som bor der ødelegger..

Anonym sa...

jeg lover med en hånd og ti kniver på og i hjertet at jeg aldri skal komme i nærheten engang

Anonym sa...

Så lenge du ikke har et liv, kan du da lage en videoblogg til der du svarer på fler spørsmål? :D Det er gøyyy. Jada...

Elise Bahía sa...

årh du er til og med fin med hette på OG håret i ansiktet...

Marte sa...

Jeg har familie der så mamma og de tvinger meg. skulle kanskje dradd opp dit i sommer på 60års dag, men vi er visst på ferie da :) ha ah. du så forresten veldig brun ut :)

Anonym sa...

Jeg skal besøke Molde til neste uke jeg. Hurra:) elsker Molde jeg, sikkert fordi jeg ikke bor der selv.

Anonym sa...

Molde er jo bare en herlig by da! Du må jo ikke skremme folk til å dra hit :-)

ragnhild sa...

haha, jepp! jeg lover! :D

Marius sa...

Virkelig en av de beste bloggene i Norge! Og til å ikke ha et liv, er du veldig flink til å gjøre det til et!

Karoline sa...

Jeg befinner meg faktisk i Molde akkurat nå, så får ikke lovet å aldri dra hit.. Tror jeg så det gjennom døra på Bunnpris i dag!

Maria Klem sa...

Du skriver innleggene så utrolig fengende..
følte bare for å si deg det...

lykke til med flytting!

Prinsesse Iselin sa...

ha ha, kommer jeg til Molde noen sinne må jeg se selve serverdigheten; deg Linnéa :>

Susanna sa...

he he, harkje vært i Molde endo, men eg kan aldri tenke meg det er så fælt du skal ha det til. Eg hadde samme innstilling te Tysnes, før eg flytta derfra ;-) Molde produserer ihvertfall flotte mennesker!

SiwOrTrue sa...

Enig. Jeg flytta dit i fjor, bodde der i 3mnd, men flytta FORT tilbake! Var bare noe som ikke var helt "riktig" der.

Anonym sa...

hvis du kommer med et nytt innlegg snart, så lover jeg å ikke dra til Molde!:)

mathilde sa...

reiser til molde i dag faktisk. er jo ikke en dritt by! bor i lofoten som er laangt oppe i nord. du har sikkert ikke hørt om navnet en gang. molde er en kul by!

Vanessa sa...

Du er vel ikke fra Molde engang, men en bygd utenfor Molde? Skjønner ikke hvorfor du er så imot byen. Dette "hatet" minner meg litt om Julia Nyland, strebersk til tusen. Noe sier meg dog at det er ren gimmick.

ufrivilligsingel sa...

Du vet at du kommer til å begynne å like molde når du har bodd i Oslo et halvt år? :)

Anonym sa...

hva er så farlig med molde da?
jeg syns det er en fin by:)
jeg oppfordrer alle til å besøke vakre molde <3

Anonym sa...

SiwOrTrue: ekkje du fra kr.sund?, og du sir at det e ikke nokka som e riktig i Molde? - haha!


Det er dessverre kult å hate Molde, slik som Julia, og Lars + Linniie. . . overdrevent. nokka må dem skrive for å fylle ut bloggen.

Anonym sa...

Jeg skal til Molde neste uke Linnea! Håper vi treffes, hahha ;-))

Anonym sa...

Hvilket kamera bruker du Linnèa?
Anbefaler du det?:)

Anonym sa...

Du er genial! Kjør på

Victoria sa...

Linnéa, jeg ELSKER deg. JEG ELSKER DEG!

Silje/blee sa...

Sikkert skuffende å lese, men jeg er blitt så nysgjerrig på Molde at jeg nok må dra dit en gang - hvertfall kjøre gjennom:P

Mor sa...

Vanessa: Linnéa har bodd 15 år i Molde by, bodde 4 år på "landet".

Christina sa...

du har et hardt liv

Linnéa sa...

jeg kommer ikke fra en bygd. jeg kommer fra molde.

hvor vidt julia nyland misliker molde vet jeg ikke noe om, men tviler ikke et sekund på at vi deler samme syn.

jeg bruker nikon d70 og et canon digitalkamera. mitt motto er "kamera er kamera". jeg har mao ikke peiling.

Kaja sa...

I love it!

ada sa...

Beklager å måtte si det, men jeg synes du er jævla dramaqueen . Synes du burde blogge om litt andre ting enn alt du hater å masse bullcrap, ingen vil høre på det.
Å for å virke ekstra tøff skal jeg legge fra meg bloggadressa mi sånn at jeg ikke virker så jæææææææævla pyssete.
Men sorry igjen, det er bare min mening

Anonym sa...

Ada du kan først som sist bare lære deg at ingen FORTELLER Linnea hva hun skal blogge om.

Helen sa...

Uten noen friske pust utenfra er det jo bare moldensere her. Hvor trist er ikke det.

NICK sa...

hehehe
lovely pic

www.queenswardrobe.com

Anonym sa...

æ ska te molde te uka :P
ikke nokka æ bestemt sjøl akkurat!

Ingunn sa...

Molde er nok et for lite sted for deg (og meg og).

Oslo er best.

Cosmo King sa...

e ska flytt dit :'( i dag ..

siwortrue sa...

Anonym: lol, så ikke kommentaren før nå. nei, jeg er ikke fra krsund, bor her, gjort det siden i høst. er ingen molde hater.

Karen sa...

Fin blogg stå på,og iiii lika Molde:)Vært der en gang og vil gjerne reise dit igjen,kjekke folk!