29. jul. 2009

Omg

Tro det eller ei, men jeg har faktisk fått meg noen nye venner. Trodde jeg!
Etter at jeg fortalte han at "mor di e mann" likte han meg ikke lenger, og fortalte meg at ingen kødder med mødre. Da jeg gikk for å forhøre meg med resten av de nye vennene mine, fikk jeg vite at det ikke var VANLIG å si "mor di e mann" her i Oslo. I Molde er det jo omtrent det eneste vi sier! Hva mener dere? Er det ikke lov å si det her?

Ellers...

Nei, vet dere. Jeg har egentlig ikke noe interessant å fortelle dere, BORTSETT fra det at jeg har mistet en sko. Det fantastiske er at jeg ikke la merke til det, til tross for at jeg hadde den på meg.

Så da jeg kom hjem, hadde strømpebuksa uten sko blitt slitt vekk - og jeg måtte rett og slett vaske foten. Etterpå klipte jeg tåneglene med hagesaks. Greit, ikke en hagesaks, men IKEA-saks. Poenget var bare at det ikke var en neglesaks, for det har jeg ikke råd til ennå.

MEN, vi har endelig fått bestikk! Så nå kan vi faktisk begynne å spise mat. Men da jeg var på butikken i går for å kjøpe middag, ble jeg så overveldet av alle de ulike Fjordlandrettene at jeg bare kjøpte en pakke knekkebrød. Så nå har vi spist knekkebrød til middag to dager på rad, og jeg har egentlig lyst på det i dag også.

Greeeit, hvorfor forteller jeg alt dette.

Uansett, vet dere hvem som har fulgt etter meg fra Molde!
Lars Tangen! Jeg elsker faktisk den fyren.

Når jeg nå tenker meg om, er alle Oslo-vennene mine uten unntak bloggere. Which makes me a loser! Nestemann er jo Ida, men jeg velger å gå så langt at jeg kan si vi er over bloggvenn-stadiet og har blitt ekte venner.


Nå skal jeg gå og kjøpe badevekt og epler. Epleutvalget rundt i nabolaget er det mest TRAGISKE jeg har opplevd, jeg savner Bunnpris i Molde hvor vi alltid hadde friske og delikate epler...

50 kommentarer:

Hilde sa...

Helt fantastisk at du klarer å få blogging om neglesakser og bestikk til å være underholdende. All cred til deg! Ha en fin dag :)

Ida sa...

Flott at du ikke har sluttet å blogge! :)

Sunniva sa...

Kanskje ikke lurt å si det til utlendinger!

Vilde W. sa...

Jo, Linnèa. Jeg er sikker på du kommer til å få tusentall av venner dersom du starter enhver samtale med at "mor di er mann"! Keep going. :-d

sdeee sa...

"mor di e mann" funke bare i Molde...I prøvde den både da i flytta t Bergen, og da i flytta t Southampton ("Ur Mom is a man" lol) og fikk bare stygge blikk tilbake og minus i vennelista:p

Anonym sa...

mor di e mann funke i trondheim :D

Anonym sa...

haha, genialt innlegg. :D du ær såå peeeeen ;( lol hvordan reagerte han du sa det til'?

Anonym sa...

du er så innmari moldenser!
bitter, ironisk og hater andre moldensere! elsker det

malene sa...

Slå til med andre vitser som "morra di er så fei at osv... " og se om det blir bedre? :-D

Anonym sa...

Sandy og Danny på det siste bildet! :P

Guro sa...

Her går det i "mordi" vitser hele tida...

lai sa...

vel, oslofolk er ikke vant med moldensere vettu, og skjønner ikke hva du prater om når du kommer med sånne kommentarer..men hvis du bare sier : å morra di!! som et sånn kraftuttrykk, da er de med skal du se ;)

Hmm...hva med å finne en bunnpris i oslo hvor de har samme kvalitet på eplene som i molde? noen må jo ha noe..eller kanskje gå på slang..de burde jo virkelig være helt i din gate å gjøre..

Wannabe advokat sa...

Hater tragiske epleutvalg :(

Leni sa...

You and your love for black guys... hopeless! :)))

Gina sa...

Mora di er mann! :P hehe, lurer på om noen seriøst kan bli fornærma av å høre det :O

Anonym sa...

Man sier det i lillehammer også :P
Men man sier veldig ofte bare "MORRDI!!!!!"

Frida:* sa...

Jeg elsker måte du skriver på! Du er så bittermorsom. Akkurat som et gult eple:-)

Anonym sa...

Haha, moro at du har hengt opp mgp-greia:D

Martine Osbakk sa...

hahahhah <3 håper du liker deg i oslo ! høres flott ut (Y)

Mor sa...

Ønsker meg ikke primæt mulattbarnebarn

Anonym sa...

<3

Tore på sporet sa...

hahaha! jeg kan ikke gjøre annet enn å le :-D du er så herlig, linnea! hvor har du leilighet? hvis det er den som er på bildene

Linh sa...

Hei, egentlig første gang jeg kommenterer, hm..,fant bloggen din for noen uker, elr måneder siden, liker det du skriver, du er morsom på din egen måte?
er det vanlig å si "mor di e mann" i Molde? rart. Jeg tror jeg har aldri hørt den setningen i Oslo, kanskje en gang, "du er mann" har jeg hørt, men da blir man ikke særlig likt da... Du har ikke lov til å si stygge ting om eplene i Oslo, bare så du vet det! (neida) Du er veldig glad i epler, lik moren min, men bare fordi de er sunne, for hun spiser dem ikke selv,(alergisk) men stapper gule, grønne og røde epler i meg og mine to små brødrer -.- Tror egentlig fordi jeg hater skallet og vet ikke.

hilsen meg, ha en fin dag=)

Anonym sa...

Var Lise og med på mgp jr?

Susanna sa...

Mor di e mann kan seiast på Tysnes ;-)

skypus sa...

hahaha, lise ser ut som en mann med sleik på det siste bildet!

iszting sa...

dater du pharell williams?
lises mor er mann!

huilei sa...

Jeg kan teste ut 'Mor di e mann' i mine kretser og se reaksjonen.

Ella sa...

Du må jo kunne si mor di er mann, om hun/han faktisk ER det! Eller du mener han/hun er det, syns nå jeg!

Jeg så forresten i innlegget nedefor, at dere har likt stuebord som meg, tro meg, det blir oppskrapt bare du ser på det!!

Hanne sa...

Gratulerer med bestikk og klipte tånegler.. ;)

Karoline sa...

Haha, si hva du vil! Digger deg anyways altså..<3

Oda Norén sa...

Badevekt > Mikrobølgeovn! Agreed.

Silje sa...

gøye bilder

Silje sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

næ, trur du må vere ekte M&Romsdaling for å takle "mor di e mann' eller 'far din e hunden til hora' eller noko..
Du ser det på tryna til Oslo-folk slappe folk, slappe saker..
Prata feminint gjer gutane nede i Oslo..^^

e sa...

mordi e mann funke fjell i stavanger òg fremdeles..
flott at du har fått venner, good job.. tror jeg og skal prøve mordi e mann på lørdagens festligheter

Anonym sa...

Linneaaa, du må prøve eplene på rema 1000! De er ferske og fiske hver dag! Vet det blir en stor overgang for deg å gå fra de nesten helt uslåelige eplene på Bunnpris, men jeg lover deg at på rema blir du ikke skuffet. Og foresten; you still rock!
Kosemoseoverdose Malin

Cathrine sa...

åh, vi sier mordi e mann i Nordland ogås ;) tenkte virkelig ikke dere der nede sa d. Dere snakker jo så pent. Elr molde går kanskje :P

K sa...

Haha, den nye vennen din (på bilde nr. 1) ligner på Pharrell! :O

Kristoffer sa...

hmmm.. golden delicious eller granny smith?

Anonym sa...

virker som at dere koser dere i oslo, så bra. :)
lykke til med eplekjakten!

Anonym sa...

hva ville du valgt,

aldri pusse tenna resten av livet ditt, eller aldri smake et gult(?) eple igjen, resten av livet?

Anonym sa...

ah, når jeg kom hjem fra ferie var bloggen din det første jeg gikk innpå! (utenom facebook da, men det teller ikke siden det er startsiden min)

her i bergen er det helt normalt å si moren din er mann, mor-humor er ganske utspredt faktisk, eksempel:

- skyndt deg da, du er så treig!
- moren din er treig.

Linnéa sa...

lai: ingen av bunnprisbutikkene i oslo kan sammenlignes med den i Molde...

Herregud, det er da faen ikke jeg som har hengt opp mgp-bilde. Det er Raymond som var med i år.

tore: ca. ved bislett :)

linh: hyggelig at du endelig kommenterer! tilbakemeldinger gir meg mer blogglyst.

iszting: lise er mann.

anonym som mener jeg burde prøve eplene på rema 1000: de gule eplene på rema er grønne, jeg sjenker ikke rema en krone. de rydder og trekker ikke fram i hyllene sine heller. skammelig!

kristoffer: golden delicious. ligger i navnet.

dilemma-anonym: uetisk dilemma.

siste anonym: så koselig! personlig stikker jeg selv alltid først på facebook. :)

Anonym sa...

"mor di er mann" sier man i Fredrikstad og. Har brukt det mye i Oslo og uten problem, så det er bare å fortsette å si :)

Lene sa...

mor di e mann... ble mye brukt for flere år siden, men anbefaler å prøve å finne på en knall bra linje med forvirra ord. det virker som du har det i "kjeften" så det vil nok slå an! Spre det;)
Artig innlegg

Lars Joten Tangen sa...

Aww, det var koselig å møte deg ;*

Anonym sa...

Ikke lurt å si det i Oslo nei.

Anonym sa...

Mor di e manj, å far din ønske å bli d:)

Anonym sa...

Åhh, hvor er det fine "sølvspeilet" kjøpt hen? :D
- Ivrig leser