26. jul. 2009

yo.

Hei mamma! I går mistet jeg husnøklene. Da jeg skulle ringe låsesmed i dag tidlig, sa de at jeg måtte gi dem 2200 rett i hånda, men det kunne jeg jo ikke siden jeg har mistet minibankkortet også. Så nå har jeg ingen penger, og sitter på Oslo S for å få internett. Tipper du er bra stolt av meg!

Før jeg mistet alle eiendelene mine rakk jeg å dokumentere litt fra flyttingen.
Her er for eksempel hva vi har i kjøleskapet. Og ja, det er selvfølgelig epler som ligger i posen.

På lørdag, da det regnet - valgte vi å dra på Ikea. Sjakktrekk! Der var hele resten av Oslo også, og jeg måtte bruke handlevognen som våpen. Jeg visste ikke at det fantes så mange mennesker engang!
Et meget dårlig illustrerende bilde, men det er i alle fall Ikea.


Etterpå dro pappa oss med på...Smart Club. Og jeg tuller ikke når jeg sier jeg ble SVETT. Og sjekk, eple-mekka!

Da vi kom hjem, tvang jeg Lise til å skru sammen det ene bordet. Man kan jo ikke spise taco på gulvet.

Ja, her lager jeg mat. Once in a lifetime happening. Vi har heller ikke microbølgeovn, så jeg kan ikke lage Fjordland heller. Men før jeg kjøper microbølgeovn, skal jeg kjøpe en BADEVEKT. Jeg må ha en BADEVEKT.

Og til min kjære bror som ble sint fordi jeg tok med to varmeovner til Oslo, ettersom det faktisk var sommer: jeg kan fortelle deg at den allerede er godt brukt.

I går kveld møtte vi for øvrig blogg-Magdalena! Hun hadde til og med kjøpt to gule epler til meg, gotta love her!

Og her har vi deler av leiligheten min. Og meg, naturligvis.


Jeg har ennå ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre med bloggen. Jeg har uansett ikke internett før om stygg-lenge, og jeg akter ikke å bruke 31 kroner for 0,33 liter pepsi max for å sitte på en café hver gang jeg skal blogge.

Kan noen fortelle meg hvilket trådløst nett jeg burde kjøpe? En slik dings jeg kan dra med meg overalt, vet dere. Dere kan jo alt!

70 kommentarer:

N A D ii A sa...

Netcom sin mobilt bredbånd funker fett. Litt tregt men funker bra.
3 første mnd gratis så 250kr i mnd og du kan sitte så mye du vil på nett.

Oda Aslaksby sa...

Gratulerer så masse med leilighet! :)

Jovna Anti sa...

Bruk heller telenors mobil nett. Koster ca. 300-400kr

Anonym sa...

velg telenor. da er det gratis mellom kl.17.00 til 00.00 tror jeg

Anonym sa...

du er HERLIG, Linnéa! : D

Else sa...

Mwd telenor fri kveld og helg betaler du 168,- pr mnd og har fri bruk fra 17.00-07.00 neste dag hver dag og fri bruk fra fredag kl 17.00-07.00 på mandagsmorgenen:)

KamillaK sa...

Velkommen, velkommen, velkommen, velkommen! Herlig leilighet ser det ut til! Håper dere kommer til å trives maksimalt!

Anonym sa...

elsker å komme inn på bloggen din, og se at du har oppdatert... <3 Kan jeg påpeke de røde sokkene på butikken og at twilight-bøkene ikke står etter hverandre i hylla?!

Kristin Vicious sa...

Fy, for ei fin leilighet. Jeg er litt misunnelig. Bare litt. :)

Anonym sa...

du skriver utrolig bra! Ser ut til at du må bli noe innen journalistikk. eller kanskje film anmelder? jeg ler meg i hel! og du ser smashing ut som alltid!:)

Trine sa...

Haha. Hva skal man med husnøkler liksom? ;)

ole//wombat sa...

kjøp noe telenorgreier, jeg har det og det funker FLOTT. 170 kroner i måneden eller noe og så sitter jeg gratis på internett fra klokka er fem om ettermiddag til åtte om morgenen. i helga kan du sitte så mye du vil gratis. og så koster det ei krone å få det. for the record: drit i netcom, de har dårligere signaler og ikke halvparten så mange antenner rundt om i noreg.

Leni sa...

Hi there! It was super cool yesterday... Love,love, love.... !
See you soon! If you need money, food or place to sleep... you know where to find me!!! :)

Greta-G sa...

Ikea på lørdag er skummelt!
Og når det gjelder Fjordland, så kan du vel bruke komfyr..?

Tonerose sa...

Har ikke trådløst nett selv, men jeg har hørt mye bra om netcom sitt. Leiligheten ser digg ut! :D

Oda Norén sa...

Elskar leilegheita di! Den var kjempefin :) Og det lille kaffibordet (?) var awesome. Sånn vil eg òg ha!

Mor sa...

Jeg har ingen datter.

marte sa...

Gratulerer så masse med leilighet!:-)
digger bloggen din!

Anonym sa...

heisann.syns du skal fortsette blogginga de:)men uansett,jeg bruker netcom og er veldig fornøyd med det,betaler 99 kr i mnd og kan sitte gratis fra fem om ettermiddagen til 8 om morgenen.har også hatt telenor sin,var ikke fornøyd med den
mange som jeg vet om har brukt telenor og de har heller ikke vært fornøyde.vil du ha internett hele dagen så betaler du bare litt mer i mnd,første mnd hos netcom er gratis.og det med at signalet er dårlig på netcom er bare tull,jeg sitter selv på ei hytte langt inne i skauen akkurat nå og signalet funker perfekt.

Isabelle sa...

ser ganske fint ut :)

iszting sa...

godt at mor er saa streng. ungdom i dag er jo saa bortskjemt og utakknemlig. man ville trenge flere som mor for aa gi dem ordentlig oppdragelse.
linnéa. tar deg sammen naa. og send meg 2200kroner i post. takk.

iszting sa...

tar=ta

Marthe Blomkvist sa...

Guri for en fin leilighet!

Anonym sa...

Du ser ut som du forsøker å billig ut i de klærne der du står over ovnen. Hvis du ikke hadde tenkt å kle deg i en bukse eller et skjørt før du gikk ut. Pass deg i Oslo, ikke vær naiv. Tenk at alt og alle er potensielle forbrytere.

torinefisk sa...

Jeg har lyst på sånt mobilt nett selv, men jeg er fattig. He-he. Stilig leilighet!

Tom-Oh sa...

Bruk det trådløse internettet på togstasjonen. helt gratis! :P

Kari sa...

Nyyyydelig leilighet :)

christina aas lauritzen sa...

Ring Abo på 99324021, han fikser det til deg for 249, du trenger ikke begynne betale før om 3 måneder også får du det innen 5 dager. True story,

christina aas lauritzen sa...

Amazing leilighet btw. Dere har vært utrooolig heldig. Me like!

Marthe sa...

herlig leilighet dere har fått dere!
Og lykke til med å få tak i eiendelene dine igjen ;))

huilei sa...

Liker leiligheten! Ikea er GUD. Gleder meg til jeg flytter inn i min crib også.

Karina Nelson sa...

Herlig leilighet! mitt hjerte smiler når du oppdaterer! kan spandere internett på deg jeg? om du oppdaterer :)

Anonym sa...

værsåsnill, ikke kjøp mobilt nettverk. det suger noe hemningsløst og funker heller ikke spesielt bra overalt :(( been there, paid for that shit

Little Girl sa...

Sitter selv på Telenor bredbånd nå, og det funker kjempe bra! Raskt og enkelt! Koster ikke mye, gratis i helgene og etter kl 17 i uka.! Null problem!

Anonym sa...

På oslo s koster det 19(!!) kr for 1 time internett på internettkafè ;) ;)

Elise Bahía sa...

mitt kjøleskap ser akkurat ut som ditt!

Signhild sa...

Ikke slutt å blogg! DU er norges beste blogger! :)

Anders sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Jeg gikk forbi deg på jernbanetorget i dag. Vurderte å si hei, men feiga ut. Så vet du det. Neste gang da er jeg modigere, så er bare begynne å grue seg til alle tards som skal hilse.

Silje sa...

Gøye bilder! Kjedelig med internetten da, håper noen kan hjelpe deg, jeg har ingen peiling! hehe

Anonym sa...

Tenkte kanskje disse filmene var noe for deg:

http://www.youtube.com/watch?v=Qit3ALTelOo

http://www.youtube.com/watch?v=8PqJhEW60tc&feature=channel

Anonym sa...

Hahaha! Utrolig bra å se at jeg ikke er den eneste som står sånn over ovnen. Det er jo den eneste måten å oppnå optimal oppvarming på!

Anonym sa...

Eplemekka hahaha

Anonym sa...

for en fin leilighet!

Tina sa...

Ow, elsker gule epler jeg også! Elsker bloggen din, cutie! ;-)

Marita sa...

For all del, IKKE slutt å blogg. Jeg eeeeelsker bloggen din. Hvis du leser mitt siste innlegg på min egen blogg (hah, hvor ellers?!) kan du også se at jeg har priset deg høyt. You go girl!

Susanne sa...

Hvor er den hvite toppen fra ? =) den va nice

Sunniva sa...

Hm. Netcom har vel fastpris på 99,- mnd på et abbonoment. Fra klokken 17.00 - 08.00 er det gratis å være på internett, utenom det koster det endel. Er forresten gratis å være på internett uansett tidspunkt på helgene også.
Det kan gå litt treigt til tider, men det er bare til å laste ned nyeste oppdatering på nettsiden til Netcom.

SandraJeanette sa...

Utrolig genail start på innlegget!
Utrolig genail innlegg i det hele tatt.
Leiligheten din sr fantastisk vakker ut, du er heldig! Gleder meg til å flytte på torsdag/fredag

Anonym sa...

jøss, leiligheten dere har skaffa er dritfin! way to go, girls. ;)

kakemonster sa...

http://tryggoppvekst.blogspot.com/

Sophie sa...

ikke slutt med bloggingen hvertfall

Linnéa sa...

takk anne... dumt, for jeg trenger virkelig en mor her nede.

anders eikeland er ikke noe annet enn en gud!

iszting: var en lettelse å SLIPPE å betale 2200 for låsesmed, vi ringte huseieren i stedet. selv om det var det siste jeg ville gjøre.

takk for ros, men journalistikk har et snitt på 63 poeng, så jeg har ikke sjans. dessuten finnes det ingen jobber å få tak i etter utdanningen, så..

det er min søster som har plassert twilight-bøkene, skyld på henne. de rosa sokkene derimot, det er klassisk linnea style. :)

jajaja, det tar litt tid før man venner seg til at man ikke bor i molde lenger. men kjolen var jo lenger enn det der - kunne ikke brette den utenpå varmeovnen heller, tard.

ellers takk for mange gode råd, men det viser seg at alt var forgjeves da jeg bare har tenkt å ha det i en mnd til jeg har mitt eget nett.

Tore på sporet sa...

har du ikke en herlig nabo som har usikret nett? jeg snylter alltid på nettet om det ikker er tilgjengelig på hotellet eller en annen plass jeg bor ;-D

Åsne sa...

Kjempe fin leilighet, den må koste flesk!?

Sunniva sa...

du må fortsette å blogge, linnéa ! du er den bloggeren som skriver på den mest engasjerende og interessante måten og det er lett å følge hverdagstankene/krisene dine :) jeg håper virkelig at du fortsetter, for du er min yndlingsblogger. utrolig fin leilighet, forresten. likte veldig godt sølv-speilet - du har vært heldig med valg av leilighet. til slutt; jeg håper du tar oss lesere med deg videre i livet, digger deg !

Sandra sa...

ICE internett er noe av det beste jeg har brukt, aner ikke hva det koster. Men du får internett overalt til en god hastighet i forhold til mange av de andre internettgreiene som er ALTFOR treige. Jeg er utålmodigheten selv, og denne fungerer flott for meg :)

Anonym sa...

du burde bli psykolog Linnea.

Gina sa...

Du må jo ha mer mat i kjøleskapet snuppa:)

Amalie sa...

Du må fortsette å blogge. Hva med mennesker som meg som ikke har noe liv? Hva skal de gjøre? Jeg ønsker helst at du skal skrive et innlegg hvert tiende minutt, men så vurderer du å slutte og blogge?!

Vilde sa...

Ikke slutt å blogg. Plz.

Pia Susanne sa...

Utrolig stilig leilighet! Kunne tenkt meg den selv :-) Og ikke slutt og blogg, ta deg heller en pause om du trenger det! :-)

elisabeth sa...

Netcom for god's sake!
Jeg betaler 99 kroner i måneden for fri internett-bruk mellom 17.00 og 8.00. Fri bruk i helgen. De fire første månedene er gratis.

Finnes ikke bedre tilbud!

kristinakh.com sa...

Ååh, du har vært på Ikea! Jeg har også lyyyst! Jeg har så sinnsykt lyst på min egen leilighet nå!

(Har forresten begynt å blogge igjen)

e.m. sa...

...og du som sverget aldri å sette dine ben i Bærum ! HAH sier jeg bare, og nok engang HAH !!!

Du var vel på Sandvika Storsenter også før Ikea kan jeg tenke meg.
Linnéa, du lyver. Fyyyyy !

Anonym sa...

Netcom:
- Fritid 99,- i mnd, da sitter du gratis på nettet mellom 17.00-08.00 og hele lørdag og søndag.
- Fri bruk 249,- i mnd, og da sitter du gratis på nettet hele tiden.
Det lille modemet koster bare 1,- uansett!

Du får faktisk det modemet med Moods Of Norway-design :))

Frk.Fjeld sa...

Haha, du må ikke slutte å blogge! Jeg var på jobb, også kom det noen og sa "I skal ha en kaffe latte" på skikkelig molde-dialekt, også tenkte jeg på deg med en gang:D Hvis du kommer innom Kaffepikene på Sandvika Storsenter en dag, så skal jeg spandere kaffe på deg!

Anonym sa...

hva er etternavnet ditt? har du facebook? :D

Anonym sa...

den där bilden på dig framför spegeln är nog det sexigaste jag sett

Knuta sa...

musetørker