14. aug. 2009

Det skal lønne seg å bli tisset på.

Oh well hello! Jeg er sikker på at naboen sitter og skrur internettet av og på for å høre brølene mine hver gang det faller sammen igjen. Nå har jeg ikke vært så veldig mye hjemme heller at det gjør noe, jeg vet faktisk ikke hvilken dag det er i dag engang.

Men her om dagen hadde vi blogg-party! Jeg husker som vanlig ingenting, men bare for å ha nevnt det.

OG HERREGUD. Dette er tidenes historie! Da Toro og jeg var på Glasvegas-konsert i går, kjente jeg plutselig at leggen min ble litt varm, og ikke minst våt. Idet jeg snur meg, ser jeg en random med et ølglass i hånda, og det er ikke akkurat fylt av øl, men av urin. Jeg brukte 3 sekunder til å resonnere, før jeg ropte:
"DU PISSA PÅ ME!"
"Neida, det gjorde jeg ikke," svarer han stille.
"HERREGUD HAN PISSA PÅ MEG!" roper jeg og tar av meg buksa og t-skjorta. Han ser fortsatt litt sjokkert på meg mens jeg tar på meg nødproviant-kjolen min.
"DETTE SKAL DU ANGRE PÅ!" skriker jeg og drar fram kamera. Jeg tar tidenes nærbilde av ham, og ler av tanken på at han skal pryde bloggen min som Tisse-mannen 2009.

Men... Etter konserten ser jeg tissemannen igjen, på vei mot meg. "Greit, jeg pissa på deg, her har du 500 kroner, så glemmer vi det."

Jeg ga ham faktisk en klem, før jeg og Toro ropte: "LETS GET DRUNK" (jeg skulle jo bare på jobb i dag klokken 07 og hadde allerede drukket for mye.)

(ikke så veldig fint bilde, men det illustrerer 500lappen han kjøpte seg ut av den pinlige situasjonen med.)

Dette er på Arctic Monkeys, hvor vi sto så langt fram at jeg nesten ble presset tynn. Uansett hvor mye jeg prøvde på å komme meg fram på fremste rad til Alex Turner, sto man bom fast på rad to. Selv om jeg hadde hatt øks, hadde de ikke flyttet seg.

100 kroner for en hyggelig boks vin. Mamma, send mer penger.

Og her har vi Toro i regnponcho i oppholdsværet. Klassisk.


I dag orker jeg ikke på Øya, verden motarbeider meg. På vei hjem gikk jeg nemlig på feil trikk, og da jeg skulle prøve det nye BYSYKKEL-kortet mitt for å komme meg hjem, ble jeg lettere frustrert. Kompisen min sa at man bare skulle holde det foran sykkelen for å aktivere det, så jeg holdt det ut i luften og ventet på at sykkelen skulle løsne. Den gang ei! Jeg måtte gå hjem, og jeg ble nesten svett. Hvis noen vet hvordan systemet fungerer, bring it!

53 kommentarer:

Martine Osbakk sa...

du må jo ta å holde det mot den der stolpen eller noe ;$ skjønner at du ikke hadde noe imot å bli tisset på linnea : ) he eh <3

Sara d sa...

haha! Så gøy! 500 kroner var ikke dårlig :D

Anonym sa...

Hehehe :D

helene sa...

du er GENIAL, linnéa!!

Anonym sa...

da blir du glad for å høre at det er FREDAG!

Anonym sa...

du har det gøy

Amalie sa...

hahahah! Ufff da!

Marte sa...

Haha, hvis jeg har blitt pisset på hadde jeg krevd minst 1000 kr ! :p

veronica sa...

Jeg hadde nok utnyttet situasjonen og forlangt noen flere lapper for å se om muligheten var der :P Men makan til oppførsel, selv om en er i godhumør eller ei, det er dårlig gjort.. æsj

Elise Bahía sa...

hahahahahah, seriøst. det ER faktisk tidenes historie.

huilei sa...

What, jeg vil også bli pissa på for (nok) penger!

Camilla sa...

omg ALEX TURNER!!! Jeg kunne bada i tiss for å se ham.

Leni sa...

WELL I COULD REMAIND YOU COUPLE OF THINGS!

Anonym sa...

altså linnèa...kan du ikke VÆRSÅSNILL å begynne å blogge litt oftere? elsker innleggene dine, og sjekker bloggen din flere ganger om dagen for å sjekke oppdateringene, men det er jo så sjeldent det kommer noe nytt:(( pliiiiiiiiiiiis

Li sa...

HEHEHe, jeg så faktisk hele den pisse-episoden under glasvegas

Villvetta sa...

Jeg LER! Fantastisk!

Anonym sa...

hahaha! lættis! hvem er denne kompisen da?

Anonym sa...

var ikke du og toro sammen?

Anonym sa...

Hahaha, du er så morsom! You make my day:D

Anonym sa...

FY FAEN, JEG HATER DEG LINNÉA! Du burde tatt bilde av Alex Turner (eller sendt han til meg i posten, takk).

Jarle sa...

Ikke værst å få 500 kr da!

Anonym sa...

så koselig at du var på arctic monkeys. det var jeg også, og vi kan vel vær enige om at det var en fantastisk konsert! ja?

Maria sa...

Jeg kjenner at jeg sannsynligvis hadde publisert nærbildet uansett - penger eller ikke.

Maria Klem sa...

Haha, jævli funny story :)

Karen sa...

Hahahha, du fekk jo i det minste noke ut av at pissa på deg, da! Se positivt på det :-D

Wilde sa...

HAHAHA, tissa på! :D Huff, sitter og flirer, men det var sikkert ikke så festlig. Eeehe XD Du tjente jo ganske fett på å være tissestolpe da ;)

Anne Marie sa...

Tidens historie! Og nødproviant kjoler... hvorfor har ikke JEG tenkt på det?!

Anonym sa...

lolz toro? hvem er neste? Marie Amanda?

miriambebe sa...

hhahaha jeg måtte begynne å le av den kommentaren din ass! "du pissa på meg"
genialt! en enkel måte å tjene penger på, ihvertfall ;D

Andrea sa...

jeg hadde ikke satt meg på en bysykkel om du hadde gitt meg de 500 kronene for det.

Andrea sa...

og tissingen btw; DET ER SÅNN VI SJEKKER OPP FOLK I OSLO! moldesere altså...

ellenaas sa...

men altså, denne leiligheten. Hvor ligger den a? den ser helt sykt lik ut som den jeg bodde i før lissom.

Arupsgate eller?

malene sa...

Det var bare litt for drøyt, selv til å være på festival.. Jeg hadde mest sannsynligvis klikket mer enn deg og ville vel lagt ut bilde selv om jeg fikk 500 kr ;-)

Cecilie sa...

Han pissa faktsik på deg - helt sykt... Jaja, du tjente noen kroner over gult regn over leggen din ;-)

Anonym sa...

HAHAHHAHAHHHAHAHAHA

Lene-Lise sa...

omg.

Karoline Madeleine sa...

WÆÆ, crap. Men du kaller også folk for tissemenn, det liker jeg!

Juliana sa...

hehe utrolig morsomt! En 500 lapp er bra med penger da! Festlig å lese om det , men kanskje ikke så festlig for deg å oppleve det hehe!

Anonym sa...

Fy flate du skulle så innmari ha lagt ut bilde av fjåmen uansett, så INNMARI!!!

Lina sa...

Det var en mann som tisset på meg på Artic Monkeys! Jeg fikk ingenting annet enn en invitasjon til å være med tissemannen på Roskilde neste år. Jeg svarte høflig NEI. Jeg så deg forresten, heh, du er nice irl og!

vanskapning sa...

Haha! Jeg ville hatt mer enn 500kr om noen pisset på meg offentlig :p

iszting sa...

hei linnéa,
lenge siden sist. glad aa hoere at ungdom gaar paa glasvegas naatildags.
har lenge ventet paa et bilde hvor lise ikke lager trutmunn...og......her we are. takk for bildet, hun maatte vaere meget beruset da.
det er jeg ogsaa like naa.
god natt!

marte:) sa...

haha viss eg va deg, hadde eg lagt ut bilde likavel:)

Marthe Blomkvist sa...

Hahah! Du skriver så utrolig bra :-D

Marita sa...

Haha, det skjer så mye sært med deg!

anette. sa...

hvem fader pisser på andre og nekter for det når det står ca 5-600 indie-rock kåte kids rundt som vitner? just sayin. laugh. men godt betalt.

Hilde sa...

500 kr er jo ei relativt grei erstatning for å bli pissa på, ja...

Anonym sa...

500 er en vits! Han hadde sååå fortjent å havne her med bilde hahaha, dét hadde vært til pass for han!

hedda sa...

haha, hva faen. legg ut bilde, legg ut bilde!

hedda sa...

du skulle forresten ha pissa tilbake på'n

Susanna sa...

He he. Lett tjente penger!
Fant ein fantastisk reklameplakat av deg i dag, sende an te deg på mail.

Linnéa sa...

anonym: jeg kommer ikke til å blogge oftere, jeg er ikke slik at jeg blogger om at "nå skal jeg på cafe". dere gir vel faen i om jeg skal på cafe.

li: priceless!

anonym: jo, du ser jo at jeg og toro står sammen på bildet. omg.

synes faktisk arctic-konserten var litt laber. for mye nytt, savnet klassikerne.

hva er galt med toro? han er jo verdens beste.

ellenaas: nei, er nok ikke der.. min ligger på bislett

Anonym sa...

E skrive dinne kommentaren på ditte innlegge fordi e mistenke at du ikke får beskjed om nokken kommentera på et gammelt innlegg. E vet ikke kordan blogg fungera:( Uansett, e syns livet ditt i molde virka veldig likt mitt liv i Ålesund. og om de e tilfelle, GRATTIS! e kommer til oslo for å bo me de. (Nabomannen min også har barn skjønna du) livet e de vÆrste som finns! Hilsen Marte