23. aug. 2009

HEI

Jeg har ikke vært i kristiansand siden jeg var 6 år og fant det tilfredsstillende å observere dyr i dyreparken. Derfor tenkte jeg at det sikkert ikke kunne skade å ta seg en tur nå som det bare er FEM timer med buss. Busstur nr. 1 var uendelig lang takket være at polakk-bussjåføren hadde med seg støttekontakten sin slik at de kunne sitte fremst og snakke polsk hele veien. Og ja, jeg sitter alltid fremst i bussen for å ha kontroll.

Uansett. I kristiansand sentrum var det fint og hyggelig, helt til det PLUTSELIG begynte å høljeregne. Akkurat da befant jeg meg ironisk nok inne på en SMÅGODT-BUTIKK(!).

Der måtte jeg søke ly i en halv time, og det var egentlig helt greit. Men jeg kjøpte faktisk bare 3 biter smågodt, til tross for at de hadde minst HUNDRE slike rader som på bildet. Det ble rett og slett for mye å fordøye for en stakkars moldenser. Men, jeg hadde lett flyttet til Kristiansand bare på grunn av denne butikken.
Nei, nå lyver jeg igjen.

Ellers møtte jeg favoritt-Christine som jobber på Robins Hood.

Før jeg løp og kjøpte "ORPS, THE MOVIE" og en flaske vin slik at jeg kunne kose meg masse på kvelden i verdens fineste sofa.



Men jeg har egentlig hatt det veldig fint på sørlandet, selv om jeg har bodd i en liten hytte midt inne i skogen. Det kostet bare 700 kr med taxi dit i går natt.


Herregud, nå ser nabodamen på bussen stygt på epleklistremerkene til herr dell. Hun forstår fortsatt ikke greia, etter at jeg faktisk har spist 1,2 kg epler og drukket 2 liter pepsi max i løpet av turen. Nå tror jeg ikke at jeg vil ha flere epler i dag.

Jeg valgte for øvrig busselskapet "konkurrenten" fordi de skulle ha internett, men det
kan jeg fortelle dere at bare er løgn og bedrageri - for nå sitter jeg og skriver i wordpad og må vente med å publisere til jeg kommer hjem.
I tillegg har jeg publikum fra setet bak meg, ja: HEI HEI, jeg ser at du sitter og leser det jeg skriver.

Dagens spørsmål: HAR DERE VÆRT I KRISTIANSAND FØR?
Neida. Jeg tuller. Det gir jeg en blank faen i.

89 kommentarer:

malene sa...

Jeg fikk lyst på godteri nå. åhh...

Anonym sa...

namnam

mialampe sa...

Haha.

Anonym sa...

du er så søt du Linnea :-D

Ceci sa...

du er så utrolig morsom! you make my day everyday! :) digger deg.

Lilly Christina sa...

Jeg bor i Kristiansand, så kan nok si det sånn at jeg har vært der ja ;)

Anonym sa...

Haha! Ler av å lese det du skriver! Er i Kr.sand hvert år jeg :) Elsker byen!!

Karro sa...

Haha, dro du alene? Å, jeg elsker det når du har oppdatert... Hilsen DIN stalker...

Marie sa...

Helvete altså, jeg HATER å skrive når folk ser på, jeg får SPASMER.

Anonym sa...

Aldri en sommer uten!

Anonym sa...

du skriver så bra!

Anonym sa...

Haha, døde litt av siste del av innlegget. Just gotta love you

Anonym sa...

Digge dæ, du må blogg ofter, du e så genial.

Leni sa...

I dont have any money on my phone so yes I am going to answer you on your blog!
I dont know when my bf will come home but we must meet really soon! So much to talk about.

Favoritt-Christine? WTF...
I AM YOUR FAVORITE BITCH!

zathx sa...

Hmm.. Kr.sand?...
Det er i Norge, sant?
eeeehhhe :(

Anonym sa...

I LLLLOOOOVE THIS BLOGG

tinekatrine sa...

haha. rart å se bilder fra der jeg bor i bloggen din. ingen kommentarer om at alt er gult da...

terese sa...

Hahahahah ååå digger deg. Elsket hilsenen til de på bussen. Jeg ble også utsatt for øsregnet i Kr.sand, bare at jeg på min søken etter ly havnet på en bokhandel, med Krfs trailerstand alt for nært innenfor min hørselsvidde. Sier bare godteributikk.

Sara sa...

Jeg bor her, så: yes I have!
Godteributikken er for turister. Fastboende vet at hvis du først går inn dit, kommer du aldri ut igjen...

Christine sa...

hahaha, der kom linken ja :)
du, det var skikkelig gøy å se deg igjen! håper du tar turen igjen snart! Bilder er sendt forresten, kos deg med tatoveringsinspirasjonen!

ilu!!!!111

Kamilla sa...

haha, døds bra! Du burde skrive hver dag!

Mariell sa...

Haha.. endelig nytt innlegg :D
Digger deg!
Jeg bor i Arendal, times tid ca fra kr.sand, men er der sjeldent. Det er så sinnsykt mange folk der som enten går for seint foran meg, eller brøyter seg frem..

andrea sa...

jeg ble tvunget i dyreparken i sommer av kjæresten min. han bokstavelig talt grein seg til det - i en alder av 20 år.

andrea sa...

jeg ble tvunget i dyreparken i sommer av kjæresten min. han bokstavelig talt grein seg til det - i en alder av 20 år.

glosin sa...

jeg ler høyt selv om jeg ligger aleine i senga og er kjempetrøtt. du har den beste humoren linnea.

håper du får litt flere kommentarer, du var jo litt snurt. jeg gjør iallefall mitt fra nå av.

alt du sier er kult. elsket slutten. håper du er like sarkastisk IRL fosho.

M sa...

U make my freakin day, haha. Bedre enn å lese avisa på morgenen.

SA sa...

Ingen bilder av deg? Skuffet. Du får en sjanse til.

Tina sa...

Det er grusomt irriterende når ikke konkurrenten sitt nett funker. Jeg tar bussen ca annenhver helg og kan si at det som regel funker. Men ikke så ofte når det er disse erstatningsbussene de leier inn, sånn som i går.. Dessuten er det umulig å ikke kikke på hva andre gjør, iallefall for min del. Det er da ikke så mye annet å gjøre på bussreisen om man ikke har bok.

Kine sa...

Savnet ett bilde av deg i dette inlegget!

Susanna sa...

he he he, fantastisk

Anonym sa...

Haha, fy faen so genial du e!
Wanna be my BFF?

Anonym sa...

Digger deg

Monique Lund sa...

Øy - du skulle sagt ifra at du var i hjembyen min!

Johanna sa...

Du er så bra

Bente sa...

Dødslekker sofa :o) Hadde vi hatt en slik smågodtbutikk i Trondheim hadde jeg bodd der.

Tone sa...

Er det mulig å bare kjøpe TRE smågodtbiter? Er det i det hele tatt lov?? Skulle ønske jeg også klarte å prioritere 1,2 kg epler foran 1,2 kg smågodt! Dessuten burde det vært skuddpremie på folk som sitter og spionerer på de i setet foran...

Frøken Westerheim sa...

Jeg har vært på den butikken!!!
Den er suuuuperdeilig. Spes de små firkantede kjærlighetene med mange forskjellige smaker...De selges ikke noen andre plasseri Norge:(Så det er laaangt fra Kristiansund til Kristiansand.Om du vet av noen plasser de selges??

Istre sa...

Ja, en gang var jeg i Kristiansand. Da ble jeg presentert som kjæresten til han jeg ikke var kjæreste med foran hele slekta hans. VÆR FORSIKTIG!!!

Tone Eline sa...

Jeg bor der... hehe

Hanna sa...

Kristiansand er herlig!

julie b sa...

HERREGUD! du, selveste DU var i kristiansand for en gangs skyld, også visste ikke jeg om det....
*hulk*

neida. men det hadde vært så kult å møte deg. du er genial.
& markens is og godteri er en av kristiansand's stoltheter <3

Silje sa...

jeg er i kristiansand hver sommer, det er en veldig fin plass :)

haha dødstidig med de folka som så det du skrev, de er sikkert litt småflau nå :)

Symmetri sa...

du er... GENIAL

Anonym sa...

hahahah :-D

Anonym sa...

Hahaha

Anonym sa...

haha du e best!

pernille sa...

Ååh, har de virkelig de blå "vepsebolene" der? Har ikke sett sånne siden tiårsalderen. Åhh. Nå må jeg til Kristiansand.

Anonym sa...

det fascinerer meg hvordan du klarer å skrive ned nøyakitg de samme tankene jeg gjør meg i nøyaktig samme typer situasjoner

Anonym sa...

love you! <3

Anonym sa...

du er genial. jeg elsker bloggen din.

Elena sa...

Faen, jeg glemte å faktisk skrive en kommentar før jeg postet. anyways, jeg har vært i kristiandsand en gang før... gjorde vel egentlig ikke så mye bortsett fra å henge..

ida sa...

Jeg så deg faktisk da du var her! jeg satt inne på en kafè da du gikk forbi. øynene mine holdt på å hoppe ut :)

Malin sa...

Jeg har nettopp flyttet til Kristiansand, og så deg på Bikbok ;) hoho, spennende...

Ellen Marite sa...

tenkte jeg skulle være snill å legge igjen en kommentar. JA, jeg har vært i Kristiansand, sies det.. Da var jeg i dyreparken og så Kaptein Sabeltann-show.. En stund siden, med andre ord.

forresten så ELSKER jeg bloggen din!

huilei sa...

Nesten så jeg sikler av smågodtbildet. Gief me.

mordi sa...

haha :D

ODa sa...

GENIALT!

Anonym sa...

jeg er bestis med julius the king of apes. skulle hilse så mye!

Kristine sa...

Digger deg! Haha:D you make my day

RAWR sa...

Haha! Løv the couch! Loppisfunn?

:D

Maren sa...

Ntnå. Kristiansand. *kremt* Du burde ta lavprisekspressen. Bedre folk, bedre internett, bedre buss. ;)

Stine Anette sa...

Herregud for en morsom blogg du har! I love it! :)

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

Bjørnar..

Anonym sa...

du er helt genial! håper du får flere kommentarer sånn at du blir glad:)

Anonym sa...

Du gjør meg glad!

Arma sa...

kunne stikki innom kongsbærr og gitt meg de søtti (?) kronene du skylder meg før jeg flytter til månen, nei, jeg mener australia.

Linnéa sa...

Karro: selfølgelig dro jeg ikke alene! Jeg haddde jo Herr Dell.

leni: you are my favourite bitch, thats right. christine is my favourite christine. it is a difference!

sara: hahaha.

glosin: takk kjære!

sa og kine: det var bare ett bilde som ble tatt av meg i løpet av meg, og fotografen var dessverre talentløs.

arma: i fix tomorrow. it was 100 btw.

Leni sa...

I sure have a a dvd player even some kind of home cinema or whatever and wednesday sounds great. True story. But you wont borrow any money from me! hehe

e sa...

kom til stavanger neste helg!! :D
norwegian er ikke dyre de :)
du skuffer meg aldri i innleggene dine,, like geniale hver gang :) takk !!

C.Bailey sa...

så utrolig kul blogg du har :D

Anonym sa...

hehe, har vært i kr.sand ja :) bra blogg.

Anonym sa...

hahahaha<3 du e så fantastisk!

Anonym sa...

Var i den butikken i sommer og kjøpte jelly beans :D
Mange kule smaker du kan lure folk med.. som chilli og popcorn med smør. Det burde vere noe for deg ;)

Mor sa...

I har vært i Kristiansand sammen med deg før. Da va du ca 2 år og satt i vogn, og så kom sjiraffen og stakk hodet sitt over gjerdet og oppi vogna di der du satt og sov. Ska sei du våkna!

Anonym sa...

elsker deg og bloggen! Aldri slutt :D

MarianneEmine sa...

Kan ikke forstå åssen du gidder å spise så mye epler, har prøvd å spist sånn grønne epler ett helt døgn for å rense kroppen, men blir kjempelei .. haha!

Digger bloggen din frøken

Anonym sa...

du eier

Amalie sa...

Ååååh!!! So morsooomt :D:D "HEIHEI, jeg ser at du sitter og leser det jeg skriver" hahahahh

Helene sa...

Jeg vil bare informere deg (nå som du først har flyttet til den O' store Hovedstad) om at du virkelig må holde deg unna Rimi på Makrellbekken, da det nermeste de kommer gule epler der er råtne sitroner.

Vi lesere er her for å guide deg gjennom byen, vettz...

Helene sa...

Jeg vil bare informere deg (nå som du først har flyttet til den O' store Hovedstad) om at du virkelig må holde deg unna Rimi på Makrellbekken, da det nermeste de kommer gule epler der er råtne sitroner.

Vi lesere er her for å guide deg gjennom byen, vettz...

Cassandra sa...

Hei! ville bare si at jeg virkelig digger bloggen din! Har vært syk i dag, så har bare vært inne hele dagen. Brukt mesteparten av dagen til å lese bloggen din, er vel kommet helt til mars så. utrolig god underholdning når alt man ellers orker er å bevege seg fra sengen på soverommet til sofaen i stua. du virker døds kul! fant bloggen din i går, men tror jeg må si du klart kommer til å bli min favoritt-blogger. Du er helrå!

iselinnnn sa...

Herregud, jeg tror du har norges mest underholdende blogg!!! =)=) Fast leser, nå skal jeg jaggu bli fast kommentator også. Å ja, du har noe å se fram til! En kommentar mere i feltet, ditt. Feir med et gult eple.

sofie sa...

haha fy faen. Sitter og leser om ØKOSYSTEMET, meen jeg bare stakk inn på din blogg i stedet. Herregud, du må begynne å blogge oftere slik at jeg ikke dør bort i lekser. over og ut, kaffigrut

Anonym sa...

Litt av en viljestyrke du har!!! Jeg hadde nok endt opp med et par hekto smågodt.
Hhihi, måtte fnise litt av den siste linja di der, moro når du gjør narr av fjortis-bloggerne :-P

mariel alexandra sa...

Så ut som en fin tur. smågodt er godt ja, bare det ikke blir for mye!

Sunniva sa...

JA, JEG VAR DER FOR 1 ÅR OG 13 DAGER SIDEN!

Jarle sa...

hah! "det gir jeg faen i" Jeg lo :D

Belinda Jakobsen sa...

Arh, faen at jeg ikke fikk møtt deg, men du traff meg på den første helga i 2009 der jeg faktisk var opptatt.

Håper du kommer tilbake igjen snart :)