16. aug. 2009

Jaaja.

"Hei, jeg skal jobbe som nedrigg og skulle ha vært her for 5 timer siden. Jeg har egentlig ikke noe god forklaring på hvorfor jeg er litt sen."

Årsaken til at øyabilletten min var gratis, er selvfølgelig at jeg var frivillig. Jeg hadde satt meg opp som nedrigg, i håp om at de etterhvert ville forstå at jeg er ubrukelig og deretter sende meg hjem. Da jeg i tillegg var satt opp klokken NI i dag tidlig, bestemte jeg meg for å bare droppe hele greia og betale boten jeg kom til å få.

Utrolig nok dro jeg likevel. Kvinnemennesket som møtte den tiltaksløse Linnéa i døra forsto at jeg ikke hadde en eneste muskel å bidra med, og satte meg derfor til å ned duker fra gjerdet. Disse dukene viste seg å være zoologisk edderkopphage, og til slutt gikk jeg gråtende bort til sjefen og ba om å få gjøre HVA SOM HELST, bare IKKE edderkopp-relatert.
"Greit, da bærer du."

Jeg kan si det sånn, at jeg skal aldri bære noe som helst mer i hele mitt liv.

Men det var jo litt gledelig å se at noen faktisk hadde en verre jobb enn meg. Natur og Ungdom som sorterte søppel. De barna må jo være hjerneskadde som er medlem av den organisasjonen.


Ja, i går fikk jeg bysykkelen til å fungere dere! Jeg skulle til Ida på Frogner, og siden det regnet tenkte jeg å bruke den nye regnponcoen min også. You like?

og denne hadde jeg under.


Ellers var jeg på et lol utested i går, hvor alle de viktige 18åringene gikk rundt i dress med fedrenes legitimasjon og bestilte champagne i isbøtte. Dette tenkte jeg å misbruke, så jeg tok runden og besøkte alle bordene med isbøtte for å slå av en prat og bli tilbudt enda et glass. Dette er for øvrig første gang jeg blir påspandert alkohol av det motsatte kjønn, og det er selvfølgelig fordi jeg som regel allerede er sveiseblindfull.

Mens dette var en annen dag igjen.

Jaaaaaaaaaja. I morgen skal jeg forresten begynne på riggejobben akkurat samtidig som jeg slutter på bakejobben. Jeg tror jeg blir forsinket i morgen også jeg.

34 kommentarer:

helene sa...

bloggen din er genial!

Karolineeee sa...

hahaha :) ler så sykt hver gang jeg leser bloggen din :) du virker crazy ;p er du det på ekte med, eller? :) hahaha ;p digger bloggen din (Y)

Signe sa...

hahaa!:) jeg jobbet forresten for natur og ungdom, og jeg kan fortelle deg at vi har det bedre enn de som jobber for øya. I går fikk jeg pause til alle konsertene jeg ville se og i dag satt jeg tre timer i en park (hysj).. og vi fikk gå hjem fire timer før vi skulle (altså fire timer før dere). Sååå litt søppelsortering skader vel ingen.

Signe sa...

hahaa!:) jeg jobbet forresten for natur og ungdom, og jeg kan fortelle deg at vi har det bedre enn de som jobber for øya. I går fikk jeg pause til alle konsertene jeg ville se og i dag satt jeg tre timer i en park (hysj).. og vi fikk gå hjem fire timer før vi skulle (altså fire timer før dere). Sååå litt søppelsortering skader vel ingen.

VOE sa...

Du er herlig!
Forresten du er anbefalt av meg, se www.voe.blogg.no

Elena sa...

Hehe, vittig hvordan man kan se ut som en ku klux klan når man har en fantastisk kjole under! Elsker bloggen din!

Anonym sa...

Var også på frogner i går :))

Tina sa...

Din gale jente ;)

Elisabeth sa...

Neste år skal jeg også jobbe frivillig, siden jeg selvfølgelig klarte å ikke skaffe meg billett i år! :S

Anonym sa...

utrolig fin kjole den du hadde under regnponcoen :)

SiljeEH sa...

Hahah! Drit i Ida Wulff og Ulrikke Lund, DU er desidert den beste bloggeren! Hadde jeg hatt et eple nå skulle du fått det! Keep doing you're thing! Heia Linnèa:D

Leni sa...

I have the same "regnponcoen". I love it.

My tights are from h&m if you wonder and jesus calm down with all of those parties... you are so social that it hurts!

:)

huilei sa...

Haha, du ser ut som en søt eskimo.

puddy sa...

kul blogg :)

intr. i linkbytte? svar på bloggen eller mail da vel :D

Pijen sa...

stilige skjoler! :D ..Og,, ponco..? >.< (Y)

SiwOrTrue sa...

Haha "Natur og Ungdom som sorterte søppel. De barna må jo være hjerneskadde som er medlem av den organisasjonen."

Den var nice!

:] sa...

Hhaha

Mor sa...

Ungen min..
<3

Silje sa...

hoho, artig innlegg!:D
Du må lese innlegget mitt "get ready to laugh", tror du hadde likt det ;)

Anonym sa...

www.voe.blogg.no har skrevet blogganbefaling om deg! :) du er så digg

Trine Grung sa...

Nice...likte beste bildet med regnjakka jeg da!

Sunniva sa...

Hahahha, jeg ler sånn av bloggen din. (på en positiv måte, sånn at det er sagt.) Tenkte dette var enda en uinteressant moteblogg, men du r jo kjempemorsom. Stå på, jeg synes du er tøff. (:

joakim sa...

haha.. du er ikke helt god altså.. men utrolig morsom! liker at du planlegger å komme for sent. hehe. perfekt!

Anonym sa...

Hvorfor skal du slutte i bakejobben? Har du fått ny? :)

Frk.Fjeld sa...

Jeg vedder 10 kroner på at du var på Cozyroom 31? ;P
Der var jeg en liten stund, og det hørtes ut som det var der du var og..

Jeg digger foressten bloggen din, vill humor!

Anonym sa...

Du virka som ein bortskjemt liten drittunge, men ein må jo le litt og... :)

Anonym sa...

Leser du FHM?
Som i magasinet?
Og om så – hva synes du?

Victoria sa...

Kul blogg :-))

Anjanja sa...

fyfaen jeg dør! BLOGGEN DIN ER FANTASTISK.

Kïm sa...

Hvordan gikk det med hun dama du krasjet med? Måtte du betale mye for "støtfangeren" hennes?

Herlig blogg forresten :D

Linnéa sa...

karolineeee: på ekte er jeg egentlig ganske kjip.

puddy: på ingen måte.

jeg har ikke sagt at jeg skal slutte i jobben, men at jeg skal slutte klokken 15. omg.

bortskjemt? jeg har jobbet i siden jeg var 14 og tjent mine egne penger.

fhm? er ikke det et manneblad? uansett leser jeg ikke blader, drittkjedelig. jeg leser vg.

kim: fortsatt ikke hørt noe! i will let you know!

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

selvfølgelig, anytime linnéa! men når du endelig akkurat har kommet deg ut av molde så tror jeg ikke sandefjord burde være noen form for førsteprioritets besøksmål; her snakker vi hakket mindre kjipt enn molde.

Anonym sa...

Hei!
Utrolig bra blogg, hvor har du kjøpt de øredobbene du har på siste bilde?

Linnéa sa...

topshop