2. aug. 2009

Kan dere komme på besøk?

Herregud, vaskemaskinen vår er seriøst ANTIKK! Nå har jeg vasket klær 3 ganger på rad, og de svarte klærne mine er fortsatt hvite av vaskemiddel. Mamma, jeg trenger deg!

Ellers vet jeg ikke helt hvilken dag det er. Eller, når man våkner i fosterstilling i hjørnet på senga: da vet man at det er søndag. Men sånn generelt sett. Men jeg tror det var på fredag at vi hadde våre første middagsgjester, uten å egentlig ha noe sted å sitte.

Anders hadde akkurat kjøpt seg "Potetskrelleren Ingrid", og den brukte vi som salatsentrifuge. Dette var for øvrig ukens første middag. Vi har kjøpt plastfolie, jif, brødposer og andre unødvendige ting - så vi har ikke råd til middag.

Her steker jeg kyllingkjøttdeig i den nye teflonpanna. Håret mitt er forresten blitt ennå tynnere nå, jeg er helt sikker på at jeg har fått måne innen tre uker. True story!

Dette er vel ikke noe mer spennende enn at jeg er hos en nøkkelsmed for å få filt nye nøkler, ettersom jeg mistet mine etter 24 timer i storbyen.

Jeg kan endelig spise så mye vannis jeg vil, uten at mamma kjefter fordi jeg "slurper og spiser is til uetiske tider."


Som Oslojente i nøyaktig én uke, har jeg naturligvis rukket å være innom alle 18årsstedene i Oslo. På fredag ble jeg kastet øl på av to mørke menn, fordi jeg prøvde å være morsom igjen.
I går derimot, ble vi stengt inne på et utested med KUN Bærumsgutter og 13 år gamle jenter. Da vi prøvde å komme oss ut, hadde de STENGT utgangen! Vi var altså sperret inne sammen med fulle 13åringer fra Bærum med dress i hele 30 minutter, og et lite øyeblikk ønsket jeg meg tilbake til Molde hvor man kan gjøre hva man vil.


Det var for øvrig første og siste gang jeg forteller så detaljert om utelivet i Oslo. Jeg har fått nok.

Til sist...jeg fikk tak i badevekt! Bare synd det ikke er plass på badegulvet, ikke engang jeg har plass på badegulvet.

Men for all del! Jeg stortrives. Nå venter jeg bare på at alle skal komme på besøk på eget initiativ. Jeg har faktisk ikke hatt besøk bare for å ha hatt besøk på mange år. Noe sier meg at jeg egentlig ikke hadde et liv i Molde.

62 kommentarer:

zathx sa...

kommer på besøk en dag!

kristinakh sa...

Skulle gjerne besøkt deg hvis jeg bodde i Oslo! :)

huilei sa...

Zomg, jeg blir alltid overrasket over hvor Bærum Bærumsfolk ser ut.

Hilde Granum sa...

Ble litt nysgjerrig på hva du sa til de to mørke som kastet vann på deg jeg? :p

Siri sa...

I KOMMER I OKTOBER. OG DET GLEDE I ME MYE TIL. lu

Anonym sa...

har du prøvd Møllers?

Just another girl sa...

IKKE prøv møllers! Jesus, hva er det for et forslag....

Anyroads, jeg kan godt komme på besøk jeg, hvis bildet av deg med isen er like ved der du bor, bor jeg kun 5 minutter unna selv =P
Hvis du gir meg salat, skal jeg ta med gule epler til deg...Deal?

Anonym sa...

Jeg bare lurer! Var du på Gabler? :p

Anonym sa...

Flytende OMO er greia.

Sara D sa...

gratulerer med badevekt da! :D

Spis B12 vitaminer, så gror håret! :)

iszting sa...

jeg besoeker deg fryktelig gjerne. haaper det ikke er noe problem at jeg har to barn og begge under 2 aar!
men sikkert ikke. saa vi ses snart.

Leni sa...

Last Saturday you have actually told me that i can come to you and Lise whenever i want... to watch a movie or something but i just though that you were drunk...

Gina sa...

Hehe,du er herlig:)

Anonym sa...

Ikke bare B12 men B-vitaminkomplex.
Supert for hår hud negler.

Lise sa...

Actually Leni, that was me. But feel free to come!

Linnéa sa...

yeah, i wouldnt say anything like that... Leni, you have to come! Bring Pepsi Max!

Flytende OMO er dyrt.

Iszting: jajaja, for all del, jeg elsker barn.

kenneth og kristina: velkommen!

Jeg har sluttet med tran og vitaminer fordi mamma ikke kjøpte med noe til meg, og det er ikke noe jeg bruker penger på :)

Line. sa...

Skal komme på besøk jeg !

sensurert sa...

Da får du bare ha hvitseige klær og tynt hår.
Det er viktig å investere i egen helse. Du har bare EN kropp.

Kari sa...

Stilen din er herlig! :)

Oda sa...

Linnéa :) Eg skal på Muse-konsert i oktober, skal du? Foreløpig ser det ut til at eg overnatter på hotell - viss ikkje så får du nok besøk av meg!

Anonym sa...

æhæhæ! oslo suger max.molde er gull

Margrethe sa...

DU trenger en oslofadder.

M sa...

Hvor mye veide du da? Du må jo nesten si det nå som du endelig har fått vekta:) Anyroads(som en-av-mine-favoritt blogger pleier å si) jeg bare lurer, hva er det egentlig du skal gjøre i Oslo? Gå på skole? i så fall hvilken linje? Okei dette ble veldig mange spørsmål, og du kommer vell med et morsomt svar.-hoho

Leni sa...

Oh right... it was Lise... anyroad I will come one day, true story! I wont bring Pepsi! You have to give me some since i am the one visiting!

I have Flytende OMO!!! I do, I do! But then again... I have a sugar daddy...

You can find a new washing machine on finn.no my dad can help with the transport!

My point: You should find a sugar daddy yourself!

kakemonster sa...

http://tryggoppvekst.blogspot.com/

Besøk meg.

Anonym sa...

Næhmen. Anders og Yrjan jo. Artig å se kjentfolk på bloggen din

Barbro Andersen sa...

Kommer innom om ei uke :p

Anonym sa...

Plutselig var det masse å fortelle gitt, velkommen til oslo hihi

Ingvild sa...

Om du mister hår mangler du ulike stoffer i kroppen. sikkert på grunn av at du ikke spiser så mye..

wine-fueled narcissism sa...

Hahaha! jeg husker godt hvordan det var å være ny i Oslo. Du finner fort ut hva det er som er kult og hva som ikke er det. Møllers er IKKE kult Aldri.

iszting sa...

hvaaa??? har man bare EN kropp? men dette var noe nytt. jeg trodde jeg hadde tre.

Karoline sa...

Får så lyst til å flytte ut når jeg leser at andre har gjort det! Elsker skrivingen din!

Anniken sa...

du, Linnéa..veit du at du ligner på Emma Watson ? :>

www.imagebam.com/image/52f55b29014956

Elise Bahía sa...

jeg kommer!

Arma sa...

JADAJADA, jeg kommer når jeg skal på øya. Sorry at jeg sviktet deg her om dagen. Veit du gråt massssssse.

Anonym sa...

Du må stikke innom trompeten:D

Carro sa...

Jeg er virkelig overlykkelig for at du tok med deg bloggen til Oslo, håper du fortsetter! Jeg liker å lese om det nye livet ditt der. Jeg elsker bloggen din!

Anonym sa...

virker som om du prøver å hinte til at du har spiseforstyrrelse i hvert eneste innlegg. akkurat som om du vil ha oppmerksomhet.

Linnéa sa...

lol @ you

Anonym sa...

hva skal du utdanne deg til linnea? plis svar :D

Nugget sa...

Jeg kommer når du er fyllt 20 så jeg forhåentligvis slipper trettenåringer fra Bærum.

Christine sa...

JEG KOMMER!!!!!1

Anonym sa...

Emma var veldig ulik seg selv på det bildet, men akkurat der ligna dere faktisk ^^

camilla sa...

ahh, hadde likt og vært middagsgjest hos deg ;)

Forresten så er det jo bare en fordel at du ikke har plass til badevekta på badet ditt ettersom vekta kan vise feil om den står i rom som er over romtemperatur. Og man vil vel ikke at vekta viser feil, vil man?

Anonym sa...

Det er bra du trives i Oslo:)
gratulerer med badevekt:D:D
jeg lurer også, hva er det du skal i oslo??

vidaandrea sa...

Gratulerer med badevekt! -Klart jeg kommer på besøk! :)

Anonym sa...

Alle dere som lurer på hva Linnea skal i Oslo, er dere førstegangsbesøkende eller? Det er jo bare å lese litt bakover så har hun sagt mange ganger at hun skal jobbe som baker.

Mor sa...

Mamma kommer om en knapp måned.

Savnesavne.

Anonym sa...

LINNEA <3 du må vise oss rundt i leiligheten din!:D bra innlegg

Marita sa...

Mitt triks er å lure noen andre til å ta klesvasken for meg! Kanskje ikke akkurat undertøyet, men du vet.. Og gjerne lure noen andre til å kjøpe det dyre vaskemiddelet, slik at du kan late som at du egentlig bruker alle dine dyrebare kroner på det fantastiske dopapiret, som egentlig koster 15 kroner og er fra first price :D

Anonym sa...

Hei linnea. i motsetning til den idioten over her som skulle påpeke det at du ikke er helt frisk fra anoreksia enda, og at du ikke skjuler det, må jeg faktisk si at jeg er utrolig takknemlig for at du er såpass ærlig på bloggen. du skal bare vite at det at du viser hvor fælt anoreksiaen har vært og hvordan det har påvirket deg i dag, har fått meg til å ta det valget at jeg ikke teller kalorier, og at jeg spiser og heller godtar at det er sånn her jeg ser ut. tusen takk for at du blogger!

Sonea sa...

jeg kommer på besøk enten den 20, 21 elle 22 aug. Gjerne alle tre dagene. Jeg har også store planer om å ta dere med ut å spise verdens beste thai - lise fortalte meg at du var skeptisk.

Kari sa...

Antikk vaskemaskin: Jeg døde.

Vårin sa...

Du skriver kjempemorsomt! elsker bloggen din!

http://le-belle-cose.blogspot.com/

Marte sa...

Hehe, denne bloggen likte jeg godt. Du har fått en ny leser! :)

Anonym sa...

du må blogge snart:) elsker bloggen din

Anonym sa...

hva heter du til etternavn? har du facebook? :)

Anonym sa...

Så en på Bunnpris på Manglerud i dag som matchet skjorta med loddrette striper med shorts/bukse som sluttet rett under kneet og knesokker med vannrette striper. Hawt!

Anonym sa...

You're hilarious

Guro0o sa...

haha, Auf-Anders jo.
stemmer, han var vel eigentleg moldensar eller noko i den duren.

crydelaaaa sa...

Så du tar i mot besøk fra bloggere? (på eget ansvar selvfølgelig)

er det "I <3 NY" tee du har på deg på det ene bilde? :P

Anonym sa...

Skal komme å besøke deg neste gang jeg er i Oslo :)
Du har samme badevekt som jeg :D Men jeg ble sur på min for jeg trodde att jeg hadde gått opp 5 kilo, men det var bare mamma som hadde glemt å stille den inn :P Det må jo hun gjøre, for jeg hadde jo aldri husket det ... :P