11. aug. 2009

lol

Jeg tror kanskje at turister - det er det verste jeg vet. Av en eller annen latterlig grunn tror de at jeg kan alt, og spør meg om alle mulige retninger og parker. Av og til vet jeg faktisk hvor ting ligger også, og i går ble jeg spurt av en japaner/kineser hvordan man kunne komme seg til "Vigelandspalken."Automatisk peker jeg i motsatt retning av det reelle målet, og svarer "walk that way." Jeg blir rett og slett så frustrert over de overivrige japanerne/kineserne med en altfor dyr speilrefleks rundt halsen, at jeg alltid gir falske veibeskrivelser. Men i går ble jeg tatt av en middelaldrende dame midt i veiforfalskningen:

"Viegelandsparken? No, that's that way. She's wrong"
"Yes? Thank you."
"Prøver du å feilinformere med vilje?" spør hun strengt.
"I e ikke herfra."
"Da bør du ikke uttale deg om det. Du kommer fra Trønderlag, ikke sant?"
"NEI?"
"Jo! Du kommer fra Trønderlag!"

Så la jeg henne i bakken og dro trusa hennes over hodet mens jeg ropte at jeg kom fra Molde. Jeg vil ikke bli tatt for å være en trønder etter å ha tapt 0-5 mot Molde senest søndag. For første gang i mitt liv har jeg faktisk vært stolt av å være moldenser.

Jeg ser at alle skal på Oslo Fashion Week, men jeg har dratt til syden.

Neida, jeg skal på Øyanatt i kveld, jeg. Jeg vil heller betale masse penger for en kveld jeg ikke husker, enn å sitte på en stol og se på "modeller" som går fram og tilbake.

Forresten, nå leste jeg artikkelen om "Norges mest leste blogger" - hvor jeg er ratet som nummer 14. Egentlig, tåler jeg ikke å ikke være best - men så lenge jeg ligger foran "fotballfrue" på nummer 20 er jeg sabla fornøyd.

Hva synes egentlig resten av blogg-Norge om lista, er den egentlig rettferdig?

Herregud, der spurte jeg bare for å ha noe å spørre om igjen.

67 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahahahahah ! fy faen du e gal :D

Anonym sa...

MOLDE :(

marnaa sa...

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAH!!!!!!!!!!! du er så sykt genial Linnea, hhahahhah you made my day AGAIN

Albertine sa...

Jeg kan ikke annnet enn å le! Du er den mest geniale bloggeren i hele Norge.
Håpet du banket den middelaldrene dama hardt x)

Barbro Andersen sa...

Hvor ligger Viegelandsparken, egentlig? :O

Anonym sa...

"Nette Nestea" er verst... Etterfulgt av hun såkalte "Fotballfruen". Liker best deg og Ida!

pernille sa...

Hahahaha! Jeg hater når turister spør meg om ting, for det første er det umulig å forlare, og for det andre hater jeg å snakke engelsk. Kan de ikke skaffe seg kart?

Anonym sa...

Hvis du vil unngå turister er nok ikke Oslo stedet å flytte til, just sayin!

Anonym sa...

Du e dein bæste! <3

Marte sa...

ha ha du e genial..

Anonym sa...

RBK<3

Anonym sa...

Takler ikke nr. 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 og 12 på listen. Bitches. Tror de er noe. Du vet du er noe. Din blogg er bedre enn ida sin også

Carina Isabell sa...

Gadd ikke lese den en gang.. Har funnet veien hit, så jeg klarer meg fint... :)

karenjo sa...

herrejesus, du er så sinnsykt..har ikke ord! digger deg kort sagt, haha. innleggene dine er høydepunkter! for meg ligger du på 1.plass på blogglista, men det er jo ikke så mye å være stolt over x) håper du aldri slutter å blogge hvertfall!

Anonym sa...

gud kor utruli frekt av ho oslo dama å bare bestemme sæi kor du kommer fra! Har faktisk åsså blidd tatt for å være trønder, enda æ e fra finnmark!

Elise Bahía sa...

ÅHHH, jeg er UNDER fotballfrue!!! jeg er ikke fornøyd, for å si det sånn.

sjekk inboxen på FACE. sier dere det i molde også?

Jannekake sa...

Lista is a lie. Nei men seriøst, det er jo bare en liste over hvem som har flest sidevisninger av de bloggerne som har valgt å registrere seg på Nettavisen sin lille sak.

Jeg vil tippe at halvparten av alle som besøker bloggene til de på topp 5 kun besøker de fordi aviser, bloggere og topplister linker til dem hele tiden.

Man får uansett aldri en skikkelig liste over antall faste lesere, men det er sikkert greit for noen å se hvem av de populære barna som er aller mest populære :p

Anonym sa...

Alle bloggere som avslutter innleggene sine med et spørsmål er mongolide. Tror du - som leser bloggen - at spørsmålet virkelig er rettet mot DEG? NEI, der tar du feil, idiot. Siden dette er første gang jeg har sett Linnéa (<-- sjekk tingen over e'en) gjøre dette siden jeg begynte å titte innom bloggen, så lar jeg det passere. It's alright, just don't let it happen again.

sara sa...

Haha, linnea er ikke gal, hu er genial! Du er sykt morsom selvom du kanskje ikke prøver på å være det : p Uansett så fortjener du og være mye lenger oppe!

Hilde sa...

Hahaha!!
Hvorfor er Oslo-folk dummere enn resten av Norges befolkning? Nesten alle vet at mennesker som sier "I" ikke er fra trøndelag. Jeg trodde det var stor forskjell på "I" og "Æ" -.-

linnea uten strek over e'en sa...

må bare si meg enig med alle som kommenterer om hvor genial du er! :D for det er du faen i meg! ;D digger deg og humoren din! :)

huilei sa...

Hva er det med Molde og blogging. I don't gets it.

vaskeklut sa...

hah, fantastisk! men så utrolig irriterende med sånne som vet bedre enn deg hvor du kommer fra.

Anonym sa...

jeg elsker bloggen din!! har lest opp hele nå, og jeg har ikke funnet 1 innlegg som ikke har fått meg til å drage på smilebåndet ;p men hva heter du til etternavn? :)

MarianneEmine sa...

Haha, kineserne er jo overalt i Oslo med de jævla kameraene rundt hodet.

Kunne du ikke legge ut en video der du viser oss hvordan man legger noen i bakken å drar trusa over hodet dems? Hehe

Du burde ligge mye lengre opp gitt.

Anonym sa...

selvfølgelig er den ikke rettferdig. What a load of crap

SA sa...

Linnéa, du er genial og du herjer villt med alle de andre på den såkalte blogglisten!

Mystic Girl sa...

Haha, du skriver som en dronning!:D

Siws verden sa...

Digger deg. Du er virkelig gal

Anonym sa...

Er VEEEELDIG enig i at de som slutter innleggene med et spørsmål er helt på trynet...det er jo KUN for å få flere svar.
Du faller ikke innenfor denne kategorien, for jeg vet du ikke gjør det av denne grunnen.
Du skulle vært nr 1, du er noe helt for deg selv. Helt KONGE den kommentaren om at du slo Fotballfrua, hahahaha!!! Godt det ikke bare er meg...:-P

Hva mener du om VOE da?? Har veldig lyst på din mening om det. Hvordan en 13 åring kan ligge på andreplass er egentlig litt perverst. Jeg føler meg faktisk pervers når jeg leser bloggen hennes...
Jada, hun virker eldre og hun er jo veldig pen, MEN?????
Jeg skjønner det bare ikke! Hun er jo et barn? Hun får 3-400 kommenterer på innleggene sine!!!
I rest my case...

Du ruler Linnea, love you!!!

Christian sa...

Ha ha, ondskapsfulle jente ;)

Anonym sa...

Trøndelag skrives uten R ;)

Anonym sa...

Hei, ville bare si at du er rå bra! Leser ingen andre blogger, og syns egentlig hele bloggkonseptet er litt lame. MEN du tar kaka, dropp bloggen og bli standup komiker i steden.

Mari sa...

Blogg-listen er teit, fordi det er altfor mange drittunger som dominerer statistikken.
Du er best iallefall :-D

Kristin sa...

Du burde være på topp TRE!!

Anonym sa...

Veldig bra blogg! Liker humoren din;)

Hilsen Kine

SOFSEN sa...

I love you!

Siv ilist sa...

DU er så fantastisk morsom!!!

Kathrine.K sa...

Linnéa, det heter Trøndelag, ikke Trønderlag.
Sykt bra blogg forresten :)

Is(k)olde sa...

Du skriver bra, kvinne. I'll follow you. FAST.

Anonym sa...

ahhaha
I LOVE YOUR BLOG


-karina

Wenche sa...

Hei :-)
Har skrevet en blogganbefalning med deg på bloggen min. Håper du tar deg en titt, og liker det du ser!
Kiss!

Anonym sa...

At en østlending tar feil av Moldensere og Trøndere er ikke noe nytt. Østlendinger er stokk dum når det gjelder dialekter, og ikke minst når det kommer til å forstå andre dialekter!

Bra Linnéa! Dra trusa over haue på dem alle sammen! Håper du gjør det samme med trøndere. Haha, tenk å tape 5-0! Duste-Rosenborg...

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

øya er mye fetere enn ofw! gleder meg til du skriver om øya, fikk ikke dratt selv i år:/

Anonym sa...

Du er jo nr 13 :)

Marita sa...

Sånn egentlig syns jeg at det burde dedikeres en skolebok til alle elever i ditt navn. Den bør gjerne inneholde alle blogg-innleggene dine og brukes som pensum innenfor matte og fysikk! DET hadde passet perfekt!

Anonym sa...

Merker at Fotballfrue-jeg? hermer etter deg. Hun skriver så wannabe ironisk og kommer med like uttrykk som deg. Fysj

Anonym sa...

Å skrive innlegg annen hver dag, eller sjeldnere er grusomt! Alikevel sjekker jeg innom bloggen din flere ganger daglig, i håp om et nytt innlegg, men må som oftest krysse ut. Skriv hver dag! :- )

you make my day

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=dws57uqDf1w&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eyoutube%2Ecom%2Fuser%2FThe94girl&feature=player_profilepage

Døx sa...

Amagad, amagad!! Spinner verden virkelig så rundt deg at du syns det er morsomt å kaste bort tiden til turister som kommer hit for å oppleve landet? Og for all del, de må hvertfall ikke være fotointeresserte nok til å kjøpe seg et bra kamera når de er ute og reiser halve jorda rundt. Du er litt drøy. Har tåsugerne dine gått til hodet på deg? ;) Du ER litt søt da.

freddy sa...

hahahhah!

nei OFW såg ekstremt kjedelig ut, berre to show såg bra ut liksom.

Malin sa...

Jeg fant deg på Scrubs i går Linnea;-) Nurse Jo..
http://www.youtube.com/watch?v=1D8tN6ibxHQ&feature=related

Anonym sa...

Steike. No vart i åverraska. I trudde i va den eineste tverrgauken som hadde tråla molde, men no tar i skammeli feil. I har funne min nemesis. Å forresten, så stinka skoa mine i dag. Men sikkert ikkje so mykje som dine.
Synd i ikkje oppdaga de før, kunne sikkert ha lært de ett å anna.

I en no glad du he dratt te oslo. Kan i være sur sjøl. Live e fint.

Terese sa...

Den lista stemmer jo ikkje :p Alle norske bloggera er ikkej registert der og den er den mest manipulerte lista.

Nikki=) sa...

hehehe:P din blogg er mye morsommere og interresant enn noen av de som ligger over deg, rart du ikke er på 1 spørr du meg:)

pernille sa...

kom du ikke på 13. ? synes jeg så det

K&V sa...

Nei,den er ikke rettferdig!

ime sa...

Turister er ikke noe kjekt nei. Tenk om du skulle jobbet for de. Det har jeg gjort i sommer. Det er stress å servere noen som ikke forstår engelsk!

Anonym sa...

du knuser hjertet mitt når jeg går inn og ser at du ikke har oppdatert! men jada, jeg vet, skal ikke klage du har jo ett liv..............:)

Marthe sa...

hahaha, ser det for meg.
du er konge! fortjener lett førsteplassen ;p

SiwOrTrue sa...

HATER blogglista. Fuck den. Jeg leser bare én blogg på topplista, resten kan gå å klø ei geit.

Kamilla sa...

Greit du ikke vil blogge så ofte. men annen hver dag? er ikke det litt sjeldent da?

Linh sa...

Jeg syns du skulle ha kommet høyere på den listen, men jeg vet jo ikke hvor populær bloggen din er. Jeg lurer alltid på hva turister gjør i Oslo da. Her: dyre priser, lite å se...

Renatesøtah <3 sa...

Haha! Noe så hysterisk morsomt som å lese bloggen din skal det mye til for å bli. Skjønner godt at du er på topplista til største blogger xP

Anonym sa...

blogging er ganske ut i molde nå for å si det sånn. men noen gjør det fortsatt. slik som lars og julia og sånn, og linnea da

Linnéa sa...

kamilla: det er kanskje sjeldent, men det er tross alt jeg som bestemmer.

anonym: blogging har alltid vært ut :)

Pia Susanne sa...

Jeg tror jeg elsker bloggen din jeg! :-) Er så artig når du er negativ og overdriver, at jeg tisser i buka (nesten da..). Stå på! :)