5. aug. 2009

Ny jobb, ny informasjon

Greit. Er dere klare? Jeg har nå begynt i jobb, og i den anledningen har jeg tenkt å vise dere uniformen min. Jeg må bare bare kaste inn håndkledet og BEKLAGE at jeg noen gang sutret over den stripete skjorta på Bunnpris, på den nye jobben har jeg nemlig HATT.

(Og ja, for dere som undersøker bildet nøye ser at mobilen min har eple-klistremerker bakpå. Det er naturligvis fordi jeg sparer dem til jeg kommer hjem til Herr Dell. Herr Dell ser forresten slik ut nå:)

Men herregud, jeg tror jeg allerede elsker den nye jobben! Til tross for hatten og det at jeg må stå opp klokken....05 hver dag. Er det ikke SYND på meg? Trikken går 06.10, og i dag hadde jeg visst prøvd å skrive en beskjed til Lise før jeg dro. Jeg kan ikke engang huske det!


Her i Oslo har jeg jo tenkt å starte et nytt liv, og derfor kutte ned fra 14 ekser til én ekse Läkerol i uken. Men i dag kom smellen, og jeg formelig KASTET i meg 3 esker på en gang for å ta igjen det tapte. Det var liksom 3 for 10 kroner! (På Ultra....)


Og, er det noen som ser hvem som har printet ut et bilde av seg selv og gitt det til meg? Han havner naturlig nok på kjøleskapet.


Til sist dukket vårt oppholds første solværsdag opp, og jeg dro i parken med mine to favoritter.
De grillet og drakk en Cider hver, mens jeg satt og så sur ut. For det første hater jeg grilling, for det andre drikker jeg bare alkohol for å bli dritings.


Ja, jeg vet at jeg fortsatt blogger... Bare slapp av, jeg skal slutte med det - snart!
Men herregud, nå er klokken så mye som halv tolv! I går la meg klokken 21, for å være godt opplagt til klokken 5. Eventuelt fordi jeg var emo.

Hvordan skal dette gå. Er det menneskelig å stå opp klokken 5 hver morgen?

75 kommentarer:

Lene sa...

Syns den hatten var ganske snasen jeg da! ;D Ooh, fancy kjøleskap!

Hilde Granum sa...

Når er du ferdig på jobb om dagen da?

Hilde Granum sa...

Og hunken på kjøleskapet er forresten Toro?

Cathrine sa...

Sånn flott uniform har jeg også!

Anonym sa...

Skal du reise med Gateway, Linnéa?

huilei sa...

Haha, SØT! For all del, ikke slutt å blogge. Jeg står opp kl.6 når jeg jobber dagvakt, og legger meg kl.3 etter kveldsvakt. Jeg jobber kveld og dag ca. annenhver dag. Koffein, sier jeg bare.

Anonym sa...

Jeg begynner på jobb kl 5 hver dag, står opp halv 4.Menneskelig? nei. Døden? ja. I feel your pain :-) Gratulerer med ny jobb da:-)

martine sa...

Stå opp klokka 5 er absolutt ikke menneskelig! Hadde ikke vært gjennomførbart for meg engang..

Jobber du i ferskvaren? eller bakeriet kanskje?

EM sa...

Bestevenninna mi BEGYNNER på jobb kl 05.00 hver morgen.. Hun står opp .. 4? DET er crazy, det.

Maria sa...

Ikke slutt å blogge! Den er vilt festlig å lese, digger måten du skriver på og bare er deg selv tvers igjennom!
Forresten, skulle ikke å stå opp klokken fem hver morgen funke, har Bunnpris i Nydalen en ledig stillig så jeg når jeg var innom der her dag ;)

Bjarne sa...

og når jula nærmer seg blir du sikkert påtvunget en av disse latterlige julehabittene. ikke alle arbeidsgivere som har like stor sympati med sine ansatte. men da sier du vel heller opp da kanskje...?;-)

Mari Nicoline sa...

Toro på kjøleskapet? :D
Føler med deg angående å stå opp tidlig. Har måttet stått opp fire-halv fem til sommerjobben, og det er virkelig ikke menneskelig!
Herr Dell har blitt riktig så flott da!

Anonym sa...

Vær så snill, du må aldri slutte med å blogge. Jeg seriøst elsker bloggen din!

Anonym sa...

IKKE slutt å blogge!!

joakim sa...

definitivt ikke menneskelig! jeg sliter maksimalt med å komme meg opp til kl halv 8! *ta bølgen om du ikke sovner av en eneste dag den første uka*

Karoline sa...

Helt klart umenneskelig kl. 0500 på morgenen, jeg trodde 0600 var tidlig nok >< Får håpe du fortsetter å like jobben din like mye :D

Anonym sa...

Neeeeei, ikke slutt å blogge! Aldri, aldri, aldriii!

veronica sa...

Så bra at du koser deg i den nye jobben, vet så inderlig godt hvordan det er å jobbe med hatt! (Jeg jobbet med caps på hodet i ett år) Men jeg må helt ærlig innrømme at jeg godter meg litt over at andre må på jobb når jeg sover :P

Enda en seriøs läkeroliker sa...

Ta det med ro, du kommer inn i stå opp kl 5! Har gjort det i hele sommer når jeg jobbet, og det gikk overraskende fint:) Og snakk om heldig som fant favoritt läkerolen på tilbud:O Hadde kjøpt alle de hadde eg.

Maria H sa...

Fortsett å blogg!

Maria H sa...

Fortsett å blogg!

Stine sa...

Fortsett å blogga..plis. Eg like an så godt, + eg har ein vane i å gå innpå an nå..!!!eg har tilog me lagt bloggen din som "velkommen" sia på min deilige Dell:D ceep up the good work u son of a bitch:)

Silje sa...

Hva jobber du egentlig med? Ville tro du var frokostkokk eller noe, når du må stå opp så der tidlig?

iselin sa...

Nei, det er ikke menneskelig!

karenjo sa...

wow, Herr Dell har blitt grønnere siden sist ja! og, ikke skrem oss med å slutte å blogge snart! da blir vi alle emo

Siv ilist sa...

Du kan ikke slutte å blogge, det er det eneste som kommer til å dra meg gjennom skoledagen uten å klikke fullstendig av all unødvendig informasjon som må inn i hodet.
Og credz for at du faktisk klarer å stå opp klokken 5 om morningen!!

Silje/blee sa...

:O Herr Dell er jo praktfull! :D

Men hvor er det du har fått deg jobb..? Tenkte først Ultra, men de åpner vel ikke SÅ tidlig?:S

Kristin sa...

hahah, liker Herr Dell jeg

vidaandrea sa...

..Jeg ville nok aldri greid å stå opp så NATURSTRIDIG tidlig som klokken 5, men du får bare ha lykke til. IKKE SLUTT Å BLOGG!

malene sa...

Du må slutte å si at du skal slutte å blogge, det gjør meg emo! Du passet i hatten, så det er ikke noe å klage over ;-)

Susanna sa...

Å som eg kose meg med bloggen din :-)
Syns hatten din var kjempe fin, og da e verkeleg ein imponerande epleklistremerkesamling du har fått etterkvart!
Nei, da e ikkje menneskelegt å stå op klokko fem- men so e man jo ferdig tidlig på jobb då- og då e da vært da syns eg ;-) Da e min teori.
No har eg seinvaktar og byrje klokko 14 og kim gjer noko fornuftig før klokko 15.00 anyways? Tidligejobar e mykje betre ass!

Susanna sa...

Og by the way! Eg ekje retard- berre har eit forfærdelegt tastatur!

Oda sa...

Fortsett å blogge, Linnéa! Du er eit lys i kvardagen :)

Anonym sa...

Neineinei, det er svært umenneskelig å måtte stå opp klokken 5. Du har min medfølelse!!

Anonym sa...

OMG! du er kjempe kul!
Aldri aldri si at du skal slutte å blogge! klem fra fast leser:-)

iszting sa...

nei. det er helt og aldeles umenneskelig.
det gjoer jeg forresten ogsaa. men ingen har det verre enn meg, som blir vekt ca. 10 ganger mellom kl.12 og 5 i natt.
det er nok derfor jeg skriver kommentarer paa fremmede menneskers blogger paa fremmedspraak.
og til slutt noen spoersmaal.
hvem er han paa kjoeleskapet?
hvem er de to som drikker alkohol bare for smakens skyld?
hva faen er egentlig lakerol? ja, bonbon, men hva er saa god med det? inneholder det kalorier?
hvem er jeg?
finnes det gud eller er det bare kaos?
ble michael jackson drept?

celine sa...

hahaha, jeg digger deg!

Monique Lund sa...

Hehe - alt kler den smukke vettu Linnea! Genial uniform! Virker som om det er et krav fra din side i jobbsøkingsprosessen; "må bruke uniform!" :)

Ha en nydelig dag!

stine sa...

gateway college? fortell, fortell, fortell ! :D:D

Anonym sa...

Tenk at du skrev "ekse" TO ganger? Skjerpings! Du har forøvrig den beste bloggen jeg har vært borti, det er liksom ikke helt meg å se på hva "dette hadde jeg på meg i går"-bloggere, ja nettopp, hadde på seg i går. Du ruleeer Lïññéà!

Anonym sa...

EKSER? Hva faen? Haha. ESKER mener du vell. :)
Men nei, det er ikke menneskelig.

Anonym sa...

Du må ikke slutte å blogge

Anonym sa...

vet du mest sannsynlig ikke bryr deg, men ikke slutt å blogge!

Anonym sa...

ikke slutt å blogg, du har jo den beste bloggen ever;)

Cathrine sa...

Haha, jeg drikker også bare alkohol for å bli dritings.. det at alkohol godt kan nytes for "kosens" skyld er en myte!

LetsDissIt sa...

Hei. Fin blogg, sjekk ut min også: http://letsdissit.blogg.no/
:)

Amalie sa...

hahaha, du er so morsooom :D
Du får ikke lov å slutte å blogge, du har jo den beste bloggen nokensinne!

Men lykke til på den nye jobben da;)

Cathrine sa...

Holy motherfucker! kl 05 ?? Shitt, jeg hadde dævva! men GL med den jobben (Y)

e sa...

hva du enn gjør, ikke slutt å blogg! egentlig er det rart at du ikke er blitt millionær pga bloggen enda..
men herr dell ser fantastisk ut i forkledning, good job!
savner du molde ? :P haha
videoblogg snart ?

Kenneth sa...

tsssh, jeg står opp før deg for å dra på jobb. jeg DØR!

marimus sa...

Du e NØDT te å førtsett å blogg! Du har jo tross alt den beste bloggen i Norge :D

Line sa...

Hei!På p3tv ligger det noen klipp av grevlingbilen som reiser rundt på festivaler i Norge. Men på introen, før det står festivalsommer er det et klipp av en jente med indianerfjær på hodet. Er det deg Linnéa? :p

Anonym sa...

hva heter du på facebook? :)

connie sa...

godt å vite at det ikke bare er jeg som drikker kun for å bli dritings ;D

Sofie sa...

Ikke slutt å blogge, vær så snill!!

Anonym sa...

iszthing:
prøv å trykke på "EN" helt nederst til høyre, deretter "NO", så kanskje du får æ,ø,å.

SOFSEN sa...

Du er lol!

<3

Kathrine sa...

Heeii!

Lurte bare på siden du har vært på alle utestedene i byen i oslo om hvilke utesteder som er best som er 18 år..? =P jeg og en vennine fra bergen er nettopp komt hit og aner ikke hvor man kan gå har egentlig hørt at det ikke finnes 18 års steder? faen det suger å bare være 19 i oslo ;O

Kathrine

Anonym sa...

Linnéa, når skal du begynne og legge ut toppløse bilder av deg selv? Dette her hittil holder jo ikke. :(

- Huff.... :P

Anonym sa...

men blir faktisk vant til å stå opp så tidlig selv om det er slitsomt :s

Aleksander Denstad With sa...

Ser ut som du trives i Tigerstaden. Og det er jo like greit når man først bor der. Ser forøvrig etter leilighet der selv.
Snakkes!

Ida Bianca sa...

HEI! Du kan jo ikke slutte å blogge, Linnéa! Nydelig bilde av Toro btw..

KARINA sa...

jobber du i kjøttet?????

The new french girl sa...

du er helt herlig L! du kommer til å trives i Oslo!

http://thenewfrenchgirl.bloggnorge.com/

Nina sa...

hahahaha ler meg ihjæl!! IKKE slutt og blogge nei!! :)

Anonym sa...

Jeg har tidligere sagt at du må slutte å blogge, men nå har jeg ombestemt meg. Ikke slutt! Ditt liv fylt av problemer og irritasjoner gjør at jeg er glad i mitt eget liv. :P

Anonym sa...

elsker bloggen din:)

Linnéa sa...

Hilde: er ferdig kl. 15, så da kan jeg dra hjem og gjøre ingenting :)

skal ikke reise med gateaway.

martine: jeg jobber i bakeriet på Ultra.

bjarne: jeg har gått i fengselsdrakt i ett år, jeg må bare tåle det :)

Line: hahaha, gikk inn og så på videoen, og JEPP, det er meg. Attentionwhore!

e: nei, ingen videoblogg, og jeg savner ikke Molde.

toppløse bilder av meg selv? hvorfor skal jeg det når jeg ikke har pupper? det er som å se en 6 år gammel jente.

iszting:
hvem er han paa kjoeleskapet? Det er fru Toro.
hvem er de to som drikker alkohol bare for smakens skyld? Lise og Anders.
hva faen er egentlig lakerol? ja, bonbon, men hva er saa god med det? inneholder det kalorier?
det er pastiller man suger på med ulike smaker. det inneholder få kalorier.

hvem er jeg? du er eldre enn meg og bor i utlandet. før brukte du å kjefte på meg, men nå liker jeg deg.

finnes det gud eller er det bare kaos? alt er bare kaos.

ble michael jackson drept? nei, folk dør. deal with it!

Linnéa sa...

Hilde: er ferdig kl. 15, så da kan jeg dra hjem og gjøre ingenting :)

skal ikke reise med gateaway.

martine: jeg jobber i bakeriet på Ultra.

bjarne: jeg har gått i fengselsdrakt i ett år, jeg må bare tåle det :)

Line: hahaha, gikk inn og så på videoen, og JEPP, det er meg. Attentionwhore!

e: nei, ingen videoblogg, og jeg savner ikke Molde.

toppløse bilder av meg selv? hvorfor skal jeg det når jeg ikke har pupper? det er som å se en 6 år gammel jente.

iszting:
hvem er han paa kjoeleskapet? Det er fru Toro.
hvem er de to som drikker alkohol bare for smakens skyld? Lise og Anders.
hva faen er egentlig lakerol? ja, bonbon, men hva er saa god med det? inneholder det kalorier?
det er pastiller man suger på med ulike smaker. det inneholder få kalorier.

hvem er jeg? du er eldre enn meg og bor i utlandet. før brukte du å kjefte på meg, men nå liker jeg deg.

finnes det gud eller er det bare kaos? alt er bare kaos.

ble michael jackson drept? nei, folk dør. deal with it!

Kari sa...

Tenk at du har en cd-hylle. dette er 2009 linnéa. Ingen har cd-hyller med tre cd-er.

Linnéa sa...

det er minne-cder.

Anette sa...

Toroborgen på kjøleskapet?:D

Cosmo King sa...

æsj jeg har hatt sommerjobb på kjøkken. Ikke så morsomt å skrelle 12 kilo gulrøtter, og deretter 12 kilo kålrabi.

Anonym sa...

i <3 u

Anonym sa...

du er kul