1. sep. 2009

Dagen

Herregud. I dag tidlig. I dag var dagen hvor jeg nesten døde av kulde OG tretthet. Det var det forøvrig i går også, men i dag! I dag klokken halv 6 sto jeg bare akkurat slik som på bildet under, helt til klokken var 6 og trikken gikk.

(og ja, man ser forresten at jeg har øynene lukket idet jeg drar ut klær fra klesskapet, ettersom jeg faktisk har valgt en lilla bukse.)

Inne på trikken drar jeg fram ullpleddet, den nye boka mi og en stor flaske Pepsi Max.
Jeg tenker at jeg kanskje blir sett på som én av raringene i Oslo, men herregud, forrige uke så jeg en gutt på trikken med rosa Hello Kitty-fleecejakke. Jeg har fortsatt et stykke igjen!

Uansett, på vei bort til bussen er jeg faktisk nødt til å våkne. Og det sørger dette bygget for. Norges svar på Piccadilly Circus! Jeg observerer faktisk flere kinesere/japanere (sagt det før, men jeg ser faktisk ikke forskjell) med speilrefleks utenfor dette bygget HVER dag klokken halv 7 for å ta bildet av det.

Så drar jeg på jobb for å bake ca 2000 brød før jeg drar hjem igjen.

Og i dag tenkte jeg å gå hjem for å stikke innom alle butikker, bare for å finne noen som selger fine gule epler. Men jeg må gi slaget tapt, eplesesongen er over. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Dette er det absolutt største problemet i livet mitt akkurat nå.

Og nest sist: jeg har fått min egen nøkkel igjen! Etter å ha mistet min etter kun én dag i Oslo, har Lise og jeg spilt "stein, saks, papir" hver dag om hvem som får nøkkelen, og slipper å ringe på med en av naboene for å slippe oss inn.


Til slutt!! Jeg (vel, egentlig mamma) har bestilt tur til London til meg 14. november! Så nå mangler jeg egentlig bare noen å bo og reise sammen med. Billetten kostet hele 615 kroner tur retur, så hvis noen jeg kjenner VET de vil være med, go for it.

Kriteriene er at du er over 10 år og snakker godt norsk.

101 kommentarer:

Amalie sa...

Shoppingtur igjen? HELDIG! London er so fetttt... håh, eg og vil.

SusanneKarlsen sa...

Kjedelig at det begynner å bli så kaldt.. Håper du finner noen å dra på tur sammen med da !

Kine sa...

Skal til London selv om 3 uker! Første tur som 18-åring, første gang i London! Gleder meg vilt. Jeg kommer til å elske byen så mye at jeg blir nok med deg! Hurra!

Anonym sa...

kan du ha videoblogg ?

Anna Regine sa...

hhahaha, du altsååå.
Jeg skal mest sannsynlig til London til våren! Gleder meeg.

Martine Elise sa...

I'm in!

De selger sykt digge gule epler på Bunnpris i Vika, bak aker brygge.

line aurora sa...

hihi så fin du er. ser ut som du har brukt fyrstikktrikset for å holde øynene oppe. mamma brukte bestandig å si hu burde putta fyrstikker i øynene og jeg bare oii høres no litt vondt ut jah. men du. ikke engang japanere og kinesere ser forskjell på hverandre. iallfall ikke hvis man skal tro ei bok skrevi av haruki murakami. og man skal stole på de som selv er gule. så du e itj helt på bærtur.

huilei sa...

Nommin, så søøt med nussine hetta på, eek! Thank goodness for at du ikke sier "japanesere", da hadde jeg fått underlivsrykninger.

Kom innom på te/kaffe/Pepsi Max hvis du shopper på Westfield, da. Jeg bor like borti veien der.

Ingrid sa...

14 november, da har jeg bursdag :D

Anonym sa...

De selger goode gule epler på rema for tiden! :D

Ane sa...

Hei Linnea! I dag var jeg på Bunnpris i Molde senterum, butikken din altså. Der kjøptet jeg meg et fantstisk gult eple til lunch! Ikke en eneste stygg flekk å se, jeg sier bare en ting; kom tilbake til Molde du.

Celine sa...

Du skriver så bra!

Tone sa...

Åååh, London! Jeg vil også!! Og ja, du har nok definitivt et stykke igjen å gå før du tar igjen han med Hello Kitty-jakka på rarhetsskalaen, ingen fare:-)

Anonym sa...

Dyre flybilletter, ga nettopp 158 kr tilsammen for tur/retur til London.

Elise sa...

Hahahahahaha. Du er venn med Richard Eriksen på fjesboka. Hohoho...har han prøvd å sjekke deg opp? Var det "la oss samarbeide, du kan skrive teksten, og så kan jeg ta bildene?!"? hehehe...artig...ja, nå har jeg det gøy!

BTW, frk. line aurora; Haruki Murakami skriver fiksjon, så ikke ta det for å være "sant" det han skriver da...

Ida sa...

Jeg vil! Jeg er snart 20, og snakker godt norsk, om det er godt nok?

Eirin sa...

Jeg vil være med :)
Har bursdag 14november! Fyller 18 da, så er over 10 :D
snakker bra norsk, utenom når jeg har mat i munnen!:)

heidi sa...

blir med lætt!

Helene sa...

Er lett med.

Nina sa...

så heldig du er!

Jeanette sa...

Du lager så utrolig brae innlegg.

Jeg kan godt bli med:) Snakker trøndersk, så vet ikke hvorvidt du kvalifiserer det til godt norsk.

Anonym sa...

HVOR fikk du kjøpt så billig billett? SAS?

Og på jobb - er det kun å bake brød du gjør? Isåfall er du heldig! :D

Tonje sa...

Heldig du er som skal til London!
Får håpe du finner noen å dra sammen med da:)

zathx sa...

Ja.

Gro sa...

Tror jeg kan joine. Skal ha hjemme eksamen hele den uken, så har jo fri ;-) Har og en vennine som bor i London.. :D

SA sa...

Ja, et nytt blogginnlegg. Jeg blir glad og forter meg og lese, mens jeg smugkikker på bildene som kommer lenger nede. Bildene som det går an å trykke på så de blir større. Så man får se enda bedre hvor nydelig du er. Ingen øvre aldersgrense for å bli med til London altså? Hm. ;)

Vilde Kristine sa...

Jeg er over 10 år og snakker godt norsk :)
Elsket kåpa de, hvor er den kjøpt?

Tina sa...

Haha, du skriver så bra! Jeg flytter til London om to uker jeg, gleder meg vilt!

Anette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Leni sa...

Bitch hahaha you put that " snakker godt norsk" so I couldnt travel with you????? But I have said yes on facebook so its too late! IM GOING!

Christina sa...

Så gøy at du skal til London da:) Jeg flytter nemlig dit den 15. Du kan jo bo hos meg, hehehehe!

Sunniva sa...

hihi
http://www.facebook.com/pages/Linniiiecom/59885760058?ref=search&sid=599410242.1378021982..1

mialampe sa...

Åh, jeg blir lett med. Men så er jeg ukjent!

Anonym sa...

Du ser bra ut for tida. Det må være fordi du har det bra. Fint du liker deg i Oslo:)

Arma sa...

kunne ikke mor solli spandert tur til australia istedenfor?

Marie sa...

jeg reiser til London på Lørdag, ha-ha!

Christine sa...

jeg har en kollega som sikkert vil være med. skal til Oslo neste helg, kanskje jeg ser deg da?
du er forresten jævlig søt på første bilde! ilu!

Anonym sa...

Herlig. Skal forresten kommentere hvert innlegg du har, sånn at du ikke stikker av sånn som NAS gjorde... Hva er meningen din om NAS egentlig?

Ida sa...

Jeg bor der! Eller altså. Jeg skal bo der. sånn snart. som i at jeg er der når du er der. Hvis jeg ser deg (ikke få noia nå, sjansene er minimale delt på 0) så skal jeg lett komme bort å si tjohei. Studentfest, ja?

Ida sa...

Jarå, stalker-ida is back (to kommentarer på rad?). Skulle bare spørre om du har kommet langt på siste larsson boka? Driver å leser den nå, men merker den er litt treig. Merket noe til det?

AlexandraEi sa...

Er dette kontakt annonsen din Linnea? Så nå sender alle inn søknad for å være med ?:p

Anonym sa...

hva skjer med at alle nyflyttede Oslobloggere flytter til Frogner.:p

Rerun sa...

Jeg vil ha den grå kåpa du har på Londonbildet! Den var kjempefin! Hvor er den kjøpt?

marthe sa...

Haha, da er jeg i London, men skal bo hos nigerianere, aa de snakker ikke norsk i det hele tatt. kanskje litt nasty ord, men ikke godt norsk. sorry mac

Mari sa...

Jeg blir med til London!
Nei du, London er så digg at jeg kjenner jeg blir misunnelig.

Mari sa...

Take me with you - jeg snakker til og med engelsk.
Jeg sender deg nok et spørsmål om hvor kåpa er ifra. Nydelig.

marte sa...

Flott at du ordna ut, e blir me e:)

Maria Therese sa...

Gled deg! Kom akkurat der i fra - og de har gode, gule epler.

Ida Bianca sa...

Så moro. Jeg drar til Glasgow forhele 438,- tur/retur om 2 uker. Hæhæ. Ryanair er tingen!

mima sa...

lucky you. bring bring me, over 10 og om jeg ikke kan norsk, så kan jeg bittelitt engelsk. Lucky you once again.

anniken :) sa...

på det bildet har du fransk energibrød. jeg baker også butikkbrød..

Anonym sa...

Kjære deg! Jeg blir lett med!
Mangler en å reise til London med nemlig!
Send meg en mail da vel?
anncarinanordheim@hotmail.com

Ane Kamilla sa...

Hvis jeg kommer inn, så kan du komme å bo hos meg:p

Rakel sa...

Franske energibrød på bilde nr 3 eller?! (om du ikke er den svare-på-kommentarer-typen, så selger vi iallefall energibrød og diverse andre united bakeries varer på kafeen jeg jobbet, tenkte det var greit å vite)

Lene-Lise sa...

det øverste bildet var genialt. jeg lo høyt og vekket en av mine bofeller i dette herlige kollektivet.

Anonym sa...

hahaha så jævli fett det bilde

Silje sa...

Spørsmål: Vil du helst at me skal kommentere noko random som du heilt sikkert tenke "Herregud" om, eller ikkje kommentera at all?

Anonym sa...

jeg vil være med til london!!

Anonym sa...

ta nå å kjøp de norske eplene. de er på grensen til orgasmisk gode.

Andrea sa...

jeg blir med. gardermoen eller torp? så vet jeg hvor jeg skal bestille fra.

Vera sa...

JAAA, ta meg med!

Anonym sa...

Jeg synes ikke det var et veldig flatterende bilde av deg på headeren nå. Lett å se at det er arrangert, at du står i speilet med kameraet ditt og prøver å se ond-men-søt ut. Det funker bare ikke. Du ser rett og slett dum ut. Slutt å lag nye headere hele tiden og hold deg til det bildet hvor du står framfor den murveggen.

Anna Dorothea sa...

Siste anonym:
Lær deg folkeskikk.
Du bør heller skrive f.eks JEG SYNS at du ser sånn og sånn ut.
Ikke skriv: DU ER sånn og sånn, for du vet ikke noe.
Og du har ikke noe med å diktere bloggere om hva de skal gjøre eller ikke gjøre på bloggen sin.

sabina sa...

wheeey! jeg og en venninne stikker til london 13! skal du reise heelt alene?!

Anonym sa...

..."blir sett på som ÉN av raringene i Oslo" ????? (eg.uth.)

Dersom en flygende tallerken hadde landet utenfor Stortinget, ville ingen ha lagt merke til det.

Anonym sa...

Hva snakker du om? Eplesessongen er nettop begynt. Finnes da ikke noe bedre enn norske epler, spesielt telemarksepler.

Malin sa...

Haha, you rock

Anne Emilie sa...

Du er god, du!

Ingrid sa...

Jeg vil! :D :D

Anonym sa...

Linea, du er så fæl.

Nei, nå lyver jeg. Du er genial!!

Kamilla sa...

Hæregud linea, nå må du blåge.

Anonym sa...

Okei, fra og med i dag er jeg fast leser! seriøst, du skriver sykt morsom :-D jeg leeeer

Anonym sa...

Gule epler er jo SÅ vondt!!! Grønne er det som duger.

June sa...

å herlig!!! :)

Anonym sa...

Husk at Linnéa ikke lager nytt blogginnlegg før hun har fått 100 kommentarer da, dere. Eller at det har gått en uke.

Mari sa...

Hahaha, det første bildet made my day. Både i dag og i går. Og forsåvidt i forigår. Og helt sikkert i morgen også. Hey, i Stavanger har vi fine, gule epler!

Anonym sa...

kom i julestemning av det siste bildet haha

iszting sa...

jeg bliver gerne med. hvor mange dager der det?
saken er bare at jeg er lidt gammel.
og drikker ikke alkohol, men tar (andre) droger for det meste. hvis det er greit for deg.

Hanna sa...

Grønne epler in my heart. Heldige deg som skal på shopping i London.. Neste gang blir jeg med!!

Anonym sa...

hey, nå må du snart blogge igjen! gleder meg til å se hva du har skrevet hver dag, og nå synes jeg det er litt for lenge siden!

Anonym sa...

hey, nå må du snart blogge igjen! gleder meg til å se hva du har skrevet hver dag, og nå synes jeg det er litt for lenge siden!

maja sa...

høres ut som en trivelig hverdag hehehehhehehhe :)) fin jakke/kåpe da!

Mariah sa...

Jeg er over 10, sånn i alder iallefall!!! I`m with u girl!!

Anonym sa...

NÅ ser jeg at du er på pc og da må du skrive!!

Anonym sa...

lever du???

Annlaug sa...

Blir gjerne med deg til London, jeg! :)

Marta sa...

Fortsatt super blogg Linnéa!

Tenkte jeg bare skulle gi deg litt unyttig informasjon, men som i ditt tilfellet kan være kjekt og vite. Iogmed alle eplene du spiser!

I eplekjernene er det et stoff som kalles blåsyre. Du har kanskje hørt om det? Det er ihvertfall et veldig giftig stoff (når det inntas i store mengder). Du kan f.eks samle et helt glass med eplekjerner (alså frøene), spiser du alle de da, så dør du. Tilogmed naturmedisin med elpekjerner er forbudt i norge, selvom det faktisk kan hjelpe f.eks kreftpasienter, men er altså forbudt på grunn av dette giftige stoffet.

Du trenger nok ikke å vente på å dø neste gang du spiser elpe, jeg bare sa ifra jeg :-)

Anonym sa...

Det tar alltid så himla mange dager før du skriver ett nytt innlegg!

bOb sa...

hei hei stikk og blogg litt a' bloggfitta xPPPPPPPPP

Anonym sa...

fått dæ sjørest?

Tone sa...

Hei hei! Jeg så deg på Gina Tricot i dag, men du stakk før jeg rakk å si at jeg digger bloggen din.. Så da skrev jeg om det i stedet: http://tonestankesprell.blogspot.com/2009/09/tilbake-fra-storbyen.html

Ha en flott helg videre!

Anonym sa...

hei har du fått deg et liv

Susanne sa...

Skulle ønske du blogget litt oftere :-)

Camilla sa...

merker at jeg begynner å få litt linnéa abstinenser..

Signe sa...

Jeg vil være med til London!

Tone sa...

Sv: Haha, så bra! Men da har du hvertfall fått med deg poenget - jeg syns du skriver helt fantastisk! Sånn, så er vi spart for en god dose flauhet begge to:-) Koselig at du tok deg tid til å svare!! Forresten så du aldeles smashing ut i går:-)

Lilli Anne sa...

Du er faktisk veldig kul du, Linnéa.

gotlicensetobe sa...

JEG ELSKER LONDON!
vært der før?:)
du burde også dra til milano. villt shoppingsted!

Stella sa...

Tror kanskje jeg spiste litt av et av brødene dine her om dagen. Smakte helt ok - men nå er ikke jeg den største brødentusiasten i verden. I tillegg vil jeg advare deg mot en kunde, eller hufsa, som vi liker å kalle henne. Så hun gikk inn og snuste på noen ultra-brød her om dagen, rett etter at hun hadde skjelt meg ut, rett og slett på grunn av at jeg ikke er gammel og skrukkete, og dermed ikke utstråler tilstrekkelig autoritet og verdighet i hennes øyne. Kjipt, men sant. Hun har sur og har brun jakke.

Malin sa...

ÅÅåh, Jane Norman....<'3 HVOR ER JANE NORMAN I LONDON?! :O

Karianne sa...

jeg kom nettop fra london :D