29. sep. 2009

Masse Linnéa

Ja, haaaaalo. Åååh. Herregud, jeg er så sliten. I går var jeg nemlig sosial i hele 2 timer, og det endte med at jeg måtte legge meg klokken 22 for å sove ut. Da vekkerklokken ringte klokken 05.40, lurte jeg NOK EN GANG på om det var krig - før jeg plutselig hadde på meg baker-hatten og var på plass foran stekeovnen på jobb. Denne bakehatten gjør faktisk at jeg har KRONISK hatt-sveis, noe som gjør at jeg bare ha lue eller hatt hele tiden. Derfor hadde jeg det i går også, da Magdalena skulle vise meg Operahuset. Jeg som lovet meg selv å bli så kulturell da jeg flyttet til Oslo, jeg skulle gå på museer og sånne intellektuelle ting - men det har endt med at jeg bare skulet stygt mot Naturvitenskapelig Museum mens jeg har tenkt "ÅÅh, hvorfor er det ikke trikk i HVER ENESTE gate i Oslo så jeg slipper å gå, så jeg kan komme fort hjem og sove til reven tar meg."

Uansett... Vi hørte selvfølgelig ikke på opera, baktanken min var å ta bilder. Av meg. MASSE bilder.

Dette kunne helt seriøst ha vært framsiden på en hvilken som helst skrekkfilm, bare sjekk den skumle måken i lufta og den slemme Linnéa i forkant. Åhåhåh, væææ!!!

Neida, herregud... Jeg må legge meg snart...

Dette var visst det jeg valgte å ha som profilbilde på Facebook i går, men HERREGUD, jeg må bytte asap. Jeg ser jo ut som en jøde i ansiktet!

Plutselig tok jeg av meg lua, og her har dere beviset: konstant hattesveis.


Ja, jeg må vel ta med et bilde av min venn Magdalena også da.

Plutselig kom det to eldre herrer som spurte om vi tok profilbilder til sukker.no-profilene våre, men Magdalena hevdet av det var til Vi Menn og tilbød seg å ta bilde av dem. Jeg sto der som en sosialt tilbakestående nørd, og latet som om jeg ikke kunne verken norsk eller engelsk. Så lenge jeg ikke får penger for det, er jeg ikke hyggelig mot mennesker jeg ikke skal ha noe videre vennskap med.

Så gikk vi inn, ettersom det TJUE TUSEN MINUSGRADER i Oslo nå. True story.

Deretter prøvde Magdalena å tvinge i meg et RØDT eple! Det hadde for meg vært som å være utro.

"Super nice!" som Magdalena sier. Hun snakker forresten engelsk, og jeg trodde hun ikke skjønte norsk, så jeg har gått rundt og snakket superdårlig engelsk til ingen nytte.

SE så fint Oslo kan være.

Ja, så har jeg fått skritt-teller på mobilen. Superkult! Bare synd jeg hater å gå.

Men nå har jeg kommet hjem, og jeg sier bare hils på min nye hobby: Herr SOVE HELE DØGNET. Dette er forresten utsikten fra rommet mitt, og balkongen er ny - så nei, jeg har ikke orket å fjerne papiret på vinduet. Jeg synes det er sjarmerende.

Jajaja. Nok et HELT meningsløst innlegg fra min side. Men jeg må legge meg med hattesveisen min, før jeg kan stå opp til... Ingenting. Kanskje en episode Cæsar! Men jeg klager ikke, jeg elsker tilværelsen.


Så er det dagens spørsmål da...

HAR DERE VÆRT PÅ OPERATAKET???
Eller...
HVILKET BILDE LIKTE DU BEST???

Akk, nei, glem alt jeg har sagt og ta dere et glass Pepsi Max for å roe nervene.

97 kommentarer:

Ida Helene sa...

Jeg var ved Operahuset i sommer, og jeg tok selvfølgelig masse bilder som en vaskeekte turist.
Bare synd at bildene ble tatt med den sykt dårlige mobilen min, godt at jeg ble kvitt den da!

Espen sa...

Jeg likte det bildet av han eldre karen best!! (neida!)

Emma sa...

Det nederste bildet var veldig soett. Og ja jeg har vaert paa operataket. Vi tok hoppebilder.

Veldig random, men jeg synes dette krever sympati. Italia, som er mitt hjemland de neste to aarene, har ikke pepsi max. That's right. Italienerene skjoente visst ikke konseptet med max. Saa det fins noe nesten tilsvarende som heter pepsi light. Men allikevel! Dessuten er etiketten soelvfarget og ikke blaafarget. Jeg har det ikke lett.

Emma sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ida Helene sa...

Jo, det var en ting til. Linnéa, vet du om de har Fjordland på Kiwi? For jeg vil ikke gå den lange veien dit også har de det ikke liksom. Kan man forresten varme Fjordland i mikrobølgeovn?

Victoria sa...

Bare for å være ærlig, likte jeg alle bildene best. Nei, vent, det der du smiler. For der så du litt hyggelig ut

Anonym sa...

hvilket år var du med i mgp?

Cecilie sa...

Det første bildet var lekkert, fint lys og stilig himmel =)

Martha sa...

Du er vakker du, Linnéa! =)

Mor sa...

Ja, de selger Fjordland på Kiwi.
Og - ja - den kan varmes i mikroen.
Jeg har akkurat vært på Kiwi nå og kjøpt meg kjøttboller, og skal varme den i mikroen.

Hilsen mor.

Ida Helene sa...

Haha, takk moren til Linnéa!

SusanneKarlsen sa...

skulle egentlig på operataket en gang, men kom aldri så langt :p Jeg likte det bilde hvor du ikke har på hatten, det var kjempe fint.

HILDE MARISSA sa...

Herlig!

Tone sa...

Neida, jeg har aldri vært på operataket, og jeg skjønner egentlig ikke greia i det hele tatt. Men det er meg da.. Fine bilder ble det hvertfall:-) Det er dessverre(!) dårlig med Pepsi Max i huset om dagen, men jeg har Oskar Syltes ananasbrus, den beste erstatningen man kan få :D Love it!

Anonym sa...

så nydelige bilder! du burde vært modell. hvor er den toppen/jumpsuiten du har på deg fra? dødsttilig!

Malin sa...

Ja du så hyggelig ut på bilde 4 gitt

Anonym sa...

Jeg har aldri vært i Oslo engang..
;(

Susanna sa...

Fin du er :-)

Mio sa...

Bilde nr. 5 og 10. Vært på taket ja. Men "eldre menn".... denne karen her er ikke hva jeg vil betegne som "eldre", men ok - eldre enn DEG var han vel!

Jeanette sa...

Jeg har vært på taket til operaen og likte bilde nr 3 best.

sunniva sa...

Når jeg var på operataket var det en gammel mann som ble påkjørt.. :P Stakkars .. (:
Likte bilde 2,5,6 og 8 :D

Anonym sa...

Digga det skumle bildet ditt! Du er RÅ Linnea!!

HANNE.SK sa...

Det skrekkfilmbildet var kulest, for der var du like skummel som jeg ser for meg at du er!

Anonym sa...

hahaha
kule bilder

LM sa...

Er det ikke meningsløse innlegg som er mest moro?
Og jeg holdt faktisk på å spise et rødt eple da jeg begynte å lese innlegget. OMG! >.<

LM sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
martha sa...

Digger deg.
Har aldri vært på operataket, har ikke sett operaen en gang :p

pernille sa...

Haha. Elsket smilebildet og det siste, men alle var utrolig fine :)

Lina sa...

det første var finest. jeg tror det var grunnet fargene. du har også fine sko

ja jeg har vært på operataket. vi tok ett bilde, og det var da skjerfet mitt nsten blåste på sjøen..
ellers menget vi oss med to narkomane som midlertidig hadde tatt bolig der.

mariel sa...

kjempekule bilder - de så skikkelig pro´ut!

natalie sa...

jess, jeg har vært på oprataket, og jeg likte best svart-hvitt bildet der du stod foran en merkelig vegg inni opraen.

Anonym sa...

Ønsker du å tjene penger på blogg? Ja det er vel mange som ønsker det! Illusion er en mote nettbutikk der du kan tjene penger på å ved å reklamere på siden dere. rett og slett fantastisk og koster ingentinge enn å reklamere på bloggen deres. blir du medlem i dag via denne linken får du 50 kr som gave :D
www.illusion.no/3544.html

Instruksjon - trykk på linken - rull ned og trykk der det står "tjen penger og bli partner" til slutt bli medlem :D so easy!

anbefales asså ;)

SA sa...

Jeg har vært på Operataket. Bilde nummer 4 var finest. Du er finest, Linnéa.

Mikael sa...

Kan du ikke ta bilde når reven tar deg. Dét hadde vært kult... M;)

tinemarie sa...

Jeg likte det første bilde ganske godt, og har ikke vært på taket, men dit skal jeg:) Om så bare for å ta ego bilder! Selv om du sier det er kaldt har dere isåfall fint vær da, her hagler og snør det litt! Altså i trondheim!Misunner finværet!

Tonje sa...

Veldig bra bilder, og morsomt innlegg :)

maja 170 sa...

likte bildet over eple-bildet best. så ut som forsiden på vogue eller noe! :) (dette altså: http://4.bp.blogspot.com/_aZgjegBnLMY/SsIZ_lTlM9I/AAAAAAAAF78/UNw8QV6rgYc/s1600-h/DSC_0084.JPG)

Gitte Marie sa...

Ka faeeen? Hihihi. du får mange kommentarer (damn der fikk du en til)

Ingunn sa...

Nydelige bilder. Du er pen.

stratoslover sa...

Tjueandre juli dro jeg til Oslo for en shoppingtokt! Høydepunktet den dagen var når jeg var på operataket!!!hjertesmerte!!!!

Thea sa...

Jippi! Nytt innlegg!

Nr 8! Kul bakgrunn.

Hvorfor har du fjernet 2 kommentarer? (Gud, jeg er så nysgjerrig!)

Margrete sa...

kule bilder!:)

walk of shame sa...

Finfinfin, med eller uten hattehår :D
Vi har linket til eg på bloggen vår, men du må bare si ifra om du ikke vil ha den der - så forsvinner'n :)

Synnøve sa...

Kjempefine bilder! Du er helskjønn :)

Molly sa...

Ja jeg har vært på operaen :-D
synes bildet over det røde eple var kult:D

Kamilla sa...

Ja, jeg har vært der. Og ser ut som jeg hadde samme intensjoner som du hadde.

Anonym sa...

trodde toro var homo!! men fine bilder btw:D likte best det med deg som ond..

Ida sa...

Jegvar faktisk på operahuset i dag med klassen, fordi vi var på omvisning :)
Læreren klarte jo å tryne på taket da.. : p Hehe (:

Min lille verden ;) sa...

Wow...har du dein verandan på såveromme dett??Det så råkoseli ut ;)

L sa...

pepsi max it is!

Leni sa...

I have that guy as a friend on my facebook.True story.Good day!

Oh and when it comes to comments under my pictures.... I KNOW.

Silje sa...

Hot! :)

Karina sa...

Jeg jobber i kjøttavdelingen og har også konstant hattesvies. hate it!! jeg skal på operataket i morra! nice

johanne white sa...

; ja, liker å være der med pappa, siden det er underholdene når han faller i sprekkene
; nr 3 og 4, du er jo bare helt nydelig du!!! jeg blir glad av å lese bloggen din

Lilly Christina sa...

Jeg har vært på Operaen flere ganger faktisk. Første gang i mai i fjor. Likte skrekkfilm-bildet best :)

Gro sa...

Du var kjempe fin på alle bildene :) Men det så sykt kaldt ut!

Anonym sa...

Liker ikke trutmunn-posen din. Så... bilde 4.

Kari sa...

Kjolen du har på deg er nydelig :)


Jeg likte skrekkfilm-bildet best!

Janne Natalie sa...

Har ikke vært der nei.
Likte godt det siste bildet

Anonym sa...

Been there, done that. jeg likte det siste bildet best, definitivt!

Anonym sa...

Been there, done that. jeg likte det siste bildet best, definitivt!

Anonym sa...

Been there, done that. jeg likte det siste bildet best, definitivt!

Anonym sa...

Been there, done that. jeg likte det siste bildet best, definitivt!

Elise Bahía sa...

hahaha tidenes bilde-innlegg. bra du er fin å se på. og igjen: ikke lesbe-relatert.

Anonym sa...

Har vært på operataket for å gå av meg frustrasjon. Det innebærer at jeg har vært der ganske ofte. Sort/hvitt bildet tatt inne er veldig fint (selv om jeg ville beskåret det annerledes, kunstnerisk som jeg er).
F.E

Helena sa...

Hehe, du er genial. Fine bilder!

Karoline sa...

Likte best bilde nr 2! Ekstremt fine bilder :D Har aldri vært der før..

Christine sa...

jeg liker masse Linnéa!
ilu!

og forresten, fine bilder, du er nydelig :)

Anonym sa...

Seriøst--- ikke legg ut på svar siden
Innsendt av: Linn, 03/03 - 2004 kl. 14:38

Det var seriøst ment det med sangskriving til meg. Jeg jer 14 år og bestemt meg for å bli sanger. JEg var med i MGP.jr første året.
Kan du sende meg en mail er du snill??
Hilsen Linnéa Solli Myhre, Molde

Og det med hund var seriøst, mamma driver oppdrett av en liten røytfri allergivennlig rase som heter Bedlington terrier, De er som mynder i oppførsel, ingen typisk terrier.

Maile meg på linneamy@start.no"

ragnhild sa...

skitfine bilder! =)

Anonym sa...

Du ER klar over at om du går med hatt og lue konstant over lang, laang tid er sjansen stor for å utvikle måne om noen år!

Vilde sa...

ser antrekket ditt fra operataket er lagt ut på lookbook.nu
http://lookbook.nu/look/253071-Linn-a

elsker skoene dine

Ida Helene sa...

Vel, jeg prøvde karri kylling fra Fjordland i går, og den falt ikke helt i smak. Kyllingen smakte ingenting, og det gjorde heller ikke løkbitene i sausen. De var bare ekle.
Men jeg har ikke gitt opp Fjordland helt ennå! Dette var jo bare en av mange middagsretter, så da gjenstår det å prøve de andre. Men ikke fisk, for det liker jeg ikke. Jøss, interessant.

Men visste du forresten at pærer metter mer enn epler? Føler alltid at jeg blir sulten av epler..

Anonym sa...

HVOR ER DEN FANTASTISKE KJOLEN FRA?
kan du hjelpe meg? jeg skal ha bursdagsfest og har ingenting å ha på meg, den kjolen hadde vært perfekt.
Vet at ikke du pleier å skrive hvor klærne er fra, men kan du i det minste sende en mail til meg?
the_queen_115@hotmail.com

zathx sa...

fin

Monique Lund sa...

Så nydelig du er Linnea! :)

line aurora sa...

du er så søt når du smiler. søtest når du er sur og bitter, men også når du smiler. de bildene ser så jævlig proffe ut.

Anonym sa...

Vidioblogg!:D?????

Linnéa sa...

Hallo, jeg lurte faktisk ikke på om dere hadde vært på operataket eller hvilket bilde dere synes var finest... Men tusen takk likevel :)


Emma: HERREGUD! Det har vært et rent lite helvete hver gang jeg har vært i utlandet med kun Pepsi Light eller COla light tilgjengelig. Er ikke det samme, ass.

Herregud, topp/jumpsuit? Det er en KJOLE, og den er fra London, Top Shop.

Illusion.no? Dør heller :)

Thea: det er ikke jeg som fjerner dem, det er kommentatorene :)

Vilde: omg! Magdalena er ivrig tydeligvis.

Ellers takk for masse fine kommentarer, gidder ikke uttale meg om mgp, google it for gods sake.

Anonym sa...

Jo, du skrev det med store bokstaver.

Så er det dagens spørsmål da...

HAR DERE VÆRT PÅ OPERATAKET???
Eller...
HVILKET BILDE LIKTE DU BEST???

Ella sa...

Likte alle bildene, utenom jødebildet. Dog det hadde sin sjarm. Aldri vært på operataket, men jeg skal!

Anonym sa...

"Det var seriøst ment det med sangskriving til meg. Jeg jer 14 år og bestemt meg for å bli sanger. JEg var med i MGP.jr første året.
Kan du sende meg en mail er du snill??
Hilsen Linnéa Solli Myhre, Molde

Og det med hund var seriøst, mamma driver oppdrett av en liten røytfri allergivennlig rase som heter Bedlington terrier, De er som mynder i oppførsel, ingen typisk terrier.

Maile meg på l*****@start.no"


Hahaha, whaaat?!

Anonym sa...

ooog hahahah:

"Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill"


FORANDRING FRYDER. HEHE. Så søt!

LORRAINE sa...

Heisann, jeg er fast leser av din blogg, men ikke spesielt god til å kommentere. En ting jeg gjerne vil spørre om er om du noen gang har vurdert modellarbeid? Om du er like ironisk og "hissig" i virkeligheten tar du sikkert dette som en spøk, men jeg mener alvor i det.

Jeg synes du er kjempe pen! :)
- Lorraine.

Linnéa sa...

tror det er min mor som har skrevet det en gang for superlenge siden, liten tro på at det er andre som prøvde å skaffe meg en sangkarriere.

Rebecca sa...

Jeg har ikke vært på operataket, men jeg drømte en gang at jeg var det. Altså; en natt jeg sov, ikke at jeg egentlig har et sterkt behov for å være på operataket, selv om jeg må si at bildene ble dødsfine, og for å svare på spørsmål to, så kan jeg si at jeg likte definitivt det siste bildet best, og jeg synes helt klart du burde ha det som profilbilde! :-)

iselin sa...

Jeg likte bildet nr to best! Og, nei - jeg har ikke vært på operataket.

tora sa...

hvor har du kjøpt skoene dine? hvor mye kostet de? :) digger bloggen din

Margrethe FL sa...

Gud så fine bilder av deg :)

Lene sa...

Fy faen, øverste bildet var dritkult. Kunne vært på forsiden av ett eller annet moteblad. Elsket det.

Anonym sa...

under det ene bilde som du hadde som profilbilde på facebook, sier du at du må bytte det med engang. ''du ser ut som en jøde i annsiktet'' .. tenk deg litt om hva du skriver da!

ofw sa...

så utrolig fint smil du har linnea:)

Benedicte - overkommelig.com sa...

Jeg liker opera! og tak!
Og bilder!

Ida sa...

Kjempe fine bilder! Du skriver så bra Linnea!

Bare lurte på en ting, hvor har du kjøpt det toppen du har på deg? veeldig fin! håper du svarer! hvis du gidder da, såå jeg håper du gidder :)

Linnéa sa...

jeg ligner jo på en jøde for svarte helvete.

skoene er fra HM.

og for andre gang, det er en KJOLE!!!!!!!!!!!!!!111 tror du jeg går med topp og strømpebukse??
den kommer uansett fra topshop

Kathrine sa...

skyggen på nederste bildet er funny ...
ser ut somdu har en kjempe snute ;)

... en ex jeg hadde fikk rødt kort i fottiskamp fordi han kallte motstander'n jøde... (mulig det var for at han brølte det... men tror vel egentlig ikke det.)

Floka sa...

Jeg så Antony and the Johnsons på operataket. Det er nå jeg limer på det sleske smilet mitt.