14. sep. 2009

OFF

Samboeren min Lise (ikke misforstå, jeg er blod-hetero) er i Sverige. Da jeg kom hjem fra Kristiansand i går kveld, kom jeg på at jeg ikke hadde sett nøklene mine siden FØR helga. Et klassisk dårlig tegn. Etterhvert innså jeg at..

"Hei Lise. Hvordan går det? Og når kommer du hjem?"

"Går kjempebra. Kommer hjem tirsdag formiddag, hvordan går det?"

"Har mistet nøklene mine. Så jo takk, går sykt bra."

Etter en halv time med banning og tømming av bagasjen min midt på gulvet på Bussterminalen Grønland, innså jeg at slaget var tapt - og jeg måtte bruke hjelpemiddelet "ring en venn." Jeg ringte min kjære blogg-Elise, som valgte å ta meg inn i varmen. Såå... Det var egentlig slutten på historien.

MEN. Da jeg kom på jobb i dag...



Gjenglemt gjenstand nr. 2 i Kr.sand var Herr First Price-tannbørste, og det tapet var nesten STØRRE. Dette endte nemlig i at jeg måtte betale 8.90 for fire NYE tannbørster.



Og herregud... Dere. Jeg begynner å bli syk. JEG, hvorfor skal JEG bli syk, jeg blir jo aldri syk! Jeg som ikke vasker hendene før jeg faktisk blir bedt om det, eller har noe mer variert kosthold enn knekkebrød og epler, eller trener mer enn max 1 gang i måneden!
Jeg vil heller dø enn å bli syk!

Men jeg bruker hansker på jobb altså. Jeg er ikke urenslig!
Her bruker jeg ikke hansker, men jeg tenkte å vise dere at vi faktisk baker brød på denne kule måten ennå! True story!

Ellers har jeg fått klærne fra StyleByStars, men da jeg prøvde det falt bare alt av meg og jeg ble sur og emosjonell. Kroppen min er seriøst feilkonstruert.


Hm. Da jeg kom hjem ca. nå, la jeg merke til at jeg blir HETSET på grunn av at jeg stemte feil. Greit, man blir kanskje ikke sett på som den skarpeste kniven i skuffen når man presterer å stemme feil, men når det er nettforumet EVO.no - nettstedet for "voksne folk med interesse for motor og bil" som kritiserer meg.....

Jeg dør. Folk med "interesse for motor og bil" burde ha vært brent på bålet for lenge siden, og jeg skulle gledelig ha danset naken rundt det. Og jada, bare kom og lys på meg med neon-lysene deres og kast BMW-felger på meg - jeg gir en lang faen.


Til slutt håper jeg bare alle har gjort plikten sin og stemt KrF, slik som jeg.

Sneiks.

88 kommentarer:

Anonym sa...

yey

Anna sa...

Haha, jeg ler så jeg griner!

emilia sa...

haha, flink som mister nøklene :D

Anonym sa...

den med nøklene er en klassiker! du er best!

Mats sa...

Jeg følte meg hakket mer håpløs da jeg endevendte samtlige lommer (med den ene hånda) på nøkkeljakt, uten å tenke på at grunnen til at jeg bare brukte en hånd var at nøklene var i den andre.

sara marie sa...

Du er absolutt ikke feilkonstruert! Du er nydelig! Skulle øsnke jeg så ut som deg :D

Anonym sa...

haha, stå på jente!

anniken :) sa...

endelig en annen som er butikkbaker. jeg prater også om brødtypene jeg kan utenatt, men ingen blir imponert..

eirin sa...

Hahah. ,morro!
Så deg forresten i Kristiansand på lørdag, tenkte jeg skulle gå hen å bli venn med deg ;) stilig hatt!

Karinaen sa...

hehe æ flira så æ nesten daua!!

Anonym sa...

HÆ! Kjøper du FIRST PRICE, Linnea!? Det trodde jeg aldri jeg kom til å få se... :)

Tone sa...

"Voksne folk med interesse for motor og bil" burde det vært skuddpremie på.

Silje sa...

Hurra! Nytt innlegg:) Liker det! Kos i Kristiansand? Bodde der i 4 måneder. Fin by!

wasmuth sa...

Haha du er så morsom! Digger bloggen din!

Lea sa...

den kjolen ble rar på meg også, og jeg har timeglassform...

Anonym sa...

haha, de motor-folkene er vel de som har størst grunn til ikke å sie noe.

Silje sa...

Godt at nøklene dukket opp igjen da! :)

terese sa...

HAHAHAH fantastisk! Hahaha taperbilfolk, de drukner nok i sin egen bart. Men GUD som jeg elsket at du presterte å stemme krf, verdens mest ufarlige parti! Det er jo så herlig! Hadde du stemt frp hadde jeg nok blitt litt furten. Er nemlig ingen fan av gamle sinte menn som klager på ALT. Heia RØDT! Heheheheh;);)

Margrethe FL sa...

syns du er så morsomt.. Men NO HOMO ( for som du skriver så er også jeg blod hetro) men jeg syns du har nydelig kropp.. heldig som har så tynne armer..

Anonym sa...

haha, dagens høydepunkt er når jeg ser en bloggpost av deg. og jeg kødder ikke heller!

SA sa...

Love you, Linnèa

Malin sa...

du er konge linnéa! :D <3

Anonym sa...

Jeg presterte også å stemme feil...

Anonym sa...

du er konge !

Leni sa...

From what I remember Elise has ONLY ONE bed.... did you sleep with her????? OMG!
I was actually close to sending you a message asking how does it feel to be back home but im happy that i didnt do it!

Anonym sa...

lol, dem va litt epic fail assa

Maren Måkelatter sa...

Håhå. Elsker deg litt.

Sunniva sa...

Hahaha ! :D
Du er best Linnèa ! :D <3 Elsker bloggen din (: <3

Anonym sa...

Hei:) elsker bloggen din! men lurer på, hvilken hår farge bruker du? utrolig fin!

astudyofnarcissism sa...

Jeg tror det er kjolen som er feilkonstruert, ikke deg. ;) ..Og de bil-og-motor-folka.. LOL

pernille sa...

Hahahah, du får meg til å le.

Benedictelille sa...

Du er alltid like genial!
Du kan vel ikke hjelpe meg i samme farta, forslag til russemotto på russekortet? jeg er heelt tom, og trenger en bra tekst. Du er den eneste og beste jeg kan spørre

Anonym sa...

du svikter baker-ultra og bruker faktisk feil uniform! for en skam! du har jo på deg ferskvareuniformen. bakeruniformen har rutete bukser,hvit t-skjorte og verdens kuleste bakerhatt! se og skjerp deg og ta på deg ordentlig tøy.

ikke klag, jeg tar bussen i 1 TIME til ultra hver dag

emmieverlasting sa...

He he.. Artig innlegg du har.. Har ikke vært på bloggen din før, men jeg liker den:o)

Silje sa...

Eg kan godt dansa naken med deg!

megmegmeg sa...

du minner neg om bridget jones. HOHO!!
liker at folk har startvansker når de flytter ut!!

Kristin Vicious sa...

omg kuteppe! Det vil broren min også ha.

Jeg kjenner jeg grøsser litt når jeg hører om bilfolk. Det er så mange rånere der jeg kommer fra, så jeg er traumatisert.

Og ja, jeg elsker simba-tatoveringa. Tror jeg skal voldta huden min med den, altså.

Linnéa sa...

anonym ultraarbeider: vel, det er denne uniformen jeg har blitt tildelt. dessuten skal vi skifte til Meny i oktober. Dessuten #2 - så bruker jeg også omtrent 1 time til jobb.

Benedictlille: omglol?

jeg bruker nutrisse nr. 10

Leni: i slept on her couch, as a was afraid to make her ill as well! But believe me, i wanted to... i was thinking about calling you, but you know... i dont want to sleep in the middle of you and ørjan just yet.

lea: jeg har også timeglass og ikke minst midje, men den forsvinner. masse plass til overs for å si det sånn.

kjøper ikke first price-MAT. vesentlig forskjell. bruker ikke 80 kr for ei tannbørste, seriøst.

mats: klassisk!

SA sa...

Du må passe deg for disse evo-folka. Se bare advarselen nederst på sidene: "Urettmessig bruk eller tyveri av materale faktureres etter dobbel pris." Skarpe folk gitt!

Barbro Andersen sa...

Hvis klærne er plagsomme, kan du bare sende dem til meg. Jeg kan passe på dem, helt kostnadsfritt.

Elise Bahía sa...

SØTA

Ida Bianca sa...

JEG LER MEG SERIØST IHJEL, LINNÉA.

Maria sa...

okei, om du ikke vil assosiere deg med "bil og motor" stemmer du bare ikke frp....(eller krf;)

Mor sa...

I kjem i morra!
Eller i dag.

Glede me masse!

Linda sa...

Eg blir litt flau av mange av kommentarane her. I die. Litt.

Arma sa...

Jeg stemte også feil! Stemte venstre istedenfor...rødt.

Anonym sa...

Du har den beste bloggen Linnea!!
Og hvor lang tid tok det før du fikk kjolen fra StyleByStars? Jeg vestilte for ca 3 uker siden og har fremdeles ike fått den :O

Susanna sa...

Tullejenta. Da e jo ikkje kroppen din da e nåke i veien med, da e kjolen!

Marta sa...

Fy flate, jeg digger leiligheten din! hvertfall den delen som sniker seg med på bildene!! Og jeg vet at du vet det, men du skriver så diggbart morsomt!

Eli sa...

Du ER et genis mesterverk. Kom å jobb på bunnpris i nydalen, a. som kunder TRENGER vi en som deg.

Kine sa...

Glemte nøklene mine selv, forrige uke! Satt ute på hagebenken og på Sopranos helt til noen som ikke hadde glemt nøklene kom hjem.

iszting sa...

kunne ikke ha vaert mer enig ang. folk med motor- og bilinteresse.

Sunniva sa...

Hahahaa. Motor og bil ja. Litt som å bli kritisert av...ja...hm...en fra sydenliv på tv-NORGE?

Anonym sa...

for jeg er så tynn!!! omfg

LORRAINE sa...

"Og jada, bare kom og lys på meg med neon-lysene deres og kast BMW-felger på meg - jeg gir en lang faen."

Vet du, absolutt ingen slår deg, din skrivemåte, din humor og din måte å fremstille deg selv på. Du virker utrolig koselig i bunn og grunn :D

Anonym sa...

Det er jo slike harrytasser som henger på bil-forum som stemmer på FrP. Partiet du "egentlig" skulle stemme....

Linnéa sa...

ja jeg er så tynn at jeg dør :(

e.m. sa...

Her er du nok litt ute på jordet, SA.
Tvert imot er det Linnéa som kan saksøke rævspjeldet av Evo.no iht "Loven om personvern" - samt at enhver middelmådig advokat vil kunne flå atskillige lapper fra "Jägermeisters" lommebok for injurie og æreskrenkelse.
Evo.no burde ha sjekket Linniiie.com nærmere.

En kort gjesteopptreden, vesla.

Gudd løkk if planning to kill the bastards.

Susanne sa...

Hahahahaha, flirer like mye hver gang!

Susanne sa...

Hahahahaha, flirer like mye hver gang!

Susanne sa...

Hahahahaha, flirer like mye hver gang!

Susanne sa...

Hahahahaha, flirer like mye hver gang!

SA sa...

e.m.: Det var Ironi.

e.m. sa...

Rettelse til kommentaren min, SA :
JEG burde ha sjekket Linniiie.com nærmere...

SA sa...

e.m.: Jeg har lyst å sjekke Linnéa nærmere :)

Marita sa...

Hahaha, du er så fantastisk bra :D

Anonym sa...

Skriv oftere..
Kjempe morsom lesning!

Anonym sa...

hmm..Er Lise søstra di?

Anonym sa...

hahah, norges morsomste! du slår lett dagfinn lyngbø!!

Caroline sa...

Du er ganske enkelt norges beste blogger.

Anonym sa...

Jeg er offisielt hekta. Hver dag går jeg innpå bloggen din i håp om at du har lagt ut noe nytt, selv om jeg vet det tar noen dager før jeg kan le høyt for meg selv av det du skriver. Artig

Anonym sa...

tok det lang tid før du fikk klæra?

Just me :) sa...

Du e super Linnea :) *eg heie på deg*

Anonym sa...

spørsmål; bor du i trondheim? svar på innlegg helst, da blir jeg glad :)

Vilde sa...

vilde likes this

hedda sa...

haha, det er så herlig at mordi har blogg og kommenterer din med brukeren sin! søt hun er. og hey - ikke klag på figuren din. vi kan mer enn gjerne bytte.

IdaEmilie sa...

veldig vimsete eller :) ?
akkurat lik meg , mister ting hele tiden ! hvertfall på fylla .

Anonym sa...

ah, gotta love youu :*

Anonym sa...

ah, gotta love youu :*

tinemarie sa...

Nøkler skulle hatt en egen meldingsfunksjon som sa ifra hvor de var!

såfi sa...

hehe. samme skjedde med meg i går, bare at det var på treningsenteret. laget et helvettes rabalder om at jeg hadde mistet nøklene mine, så jeg måtte få reservenøkler til skapet. når jeg kom ned i garderoben låste jeg opp et random skap og fann bare en hau med coop poser. hehe, så såg jeg at jeg hadde bare glemt å ta ut og med nøkkelen min, i skapet som var vedsiden av. he he. blogg mer, du får meg til å le

Ingvill Karine sa...

Haha, moro. Legg nøklene i bhen da mister du dem (forhåpentligvis) ikke.

amalie sa...

haha herlig, Linnèa!

Anonym sa...

hahaha, det der me nøkklana va jo bare best da.. kjennte meg så jævlikt igjen. Men eg konne alldri ha formidla på den måten du jørr.. Du skrive bloggen din UTROLIKT bra.. ordlegging å alt d! D e derfor eg lese an kver dag.. du e bare så ikje bimbo, bare kul på din egen måte.. Nåke ros må du få av meg asså, for egentli så e ikje eg den så skrive kommentarar på bloggar (tenke du ikje gidde å lesa) Jaffal ikje sånne långe så detta.. sorry viss det va pes :)

Anonym sa...

hahahhahaa. så typisk! blogg oftere!

Marte sa...

Krf! hahhahaa ;D

Veronika sa...

Jeg lo, og jeg lo og jeg lo!

Anonym sa...

den dagen du blir rik Linnéa

http://www.shopbop.com/