9. sep. 2009

Sykkelpolitiet

Jeg merker at livet mitt begynner å bli temmelig innholdsrikt når det første jeg tenker når jeg står opp halv 6 er: "HERREGUD, vi er tom for loff med valmue!" Det eneste jeg har å bidra med i sosiale lag er egentlig om ulike sorter brød, og jeg prøver å dele frustrasjonen min over de nye og alt for små brødposene vi har fått på jobben. Som regel ser "vennene" mine bare vekk og vil snakke om noe annet. Hva faen skal vi snakke om da, da?

Ja, greit. Jeg fikk lønn i dag, og det gikk slik at jeg slo på stortromma og feiret med en pose Läkerol. Jeg er egentlig på avvenning vet dere, så det blir kun én pose om dagen.

PLUSS Sesong 5 av sopranos, OG det nye albumet til Arctic Monkeys.

Greit, ingen bryr seg.

Uansett. Tidenes story. I dag skulle jeg hjem fra jobb. (Ja, som vanlig.) Da jeg våknet i dag tidlig var det 14 minusgrader - ergo jeg kastet på meg boblejakka. Da jeg kom UT fra jobb klokken 15, var det minst tusen grader og jeg gikk der med ullpledd og boblejakke.

I det jeg ankommer byen, ser jeg et bysykkelstativ. Kun en sykkel igjen. I samme øyeblikk oppdager jeg en mann/gutt på lik linje med meg, som OGSÅ har oppdaget sykkelen. "NOO," roper jeg i saktefilm og kaster meg mot sykkelen med ullpleddet, boblejakken og vesken på slep.
Han vant.

Poenget!! Dette endte med at jeg måtte ta trikken. Etter å ha parkert alle sakene mine mellom meg og en eldre dame, tenker jeg å grave fram husnøklene fra veska for å spare litt tid. Dermed setter jeg foten på nabosetet til den eldre kvinnen som støtte for veska, siden skoen min var relativt ren. Men da SLÅR den eldre damen meg på foten! Jeg ble så sint at jeg faktisk kunne ha hevet henne til helvete av trikken, hun burde da ha skjønt at jeg satte foten der til et godt formål!
I stedet kastet jeg tingene mine rundt meg, vrengte vesken og virkelig POENGTERTE at det var UMULIG å finne nøkkelen uten å sette foten på nabosetet hennes.

Så fant jeg nøkkelen og gikk av.
Etter dette skal jeg ALDRI reise meg på trikken for eldre mennesker. Ikke at jeg noen gang hadde tenkt å gjøre det heller, men dere tar poenget. Gamle damer slår barn!

Se der ja. Sitter hun med den kjempefine GRØNNE jakka si og tviholder på veska si. Omg!

Ellers har jeg ettervekst, og må bruke lue til mamma kommer med hårfarge på tirsdag.


Og helt til slutt! Jeg fant noen å reise til London med! Nemlig Magdalena, enda en fantastisk bloggvenninne. Magdalena er polsk og har silikon, mens jeg har akkurat råd til silikon.
Jeg har faktisk vurdert det, og jeg tror mamma kommer til å like det også.

(Begrav stridsøksa ang. politiske parti, jeg er ikke interessert.)
Og omg, naboen ser på TV med sykt høy lyd.

84 kommentarer:

Celine sa...

Så utrolig bra. Ler like mye hver gang!

Hilde Granum sa...

Hva synes du om det nye albumet til Arctic Monkeys?

Mor sa...

ÅH, JEG BLIR SÅ STOLT AV DEG HVIS DU KJØPER SILIKON!

*not*

Er du lik din mor, så vokser det fram ekte pupper etter du blir tjue.

Ps:jeg har en ny blogg..

Tonje H sa...

Sopranos og arctic monkeys er digg!! mer sier jeg

Linn sa...

Hahaha, du er best! Ler og ler og ler.

Så typisk slike damer, det påvirker da ikke henne engang.

Jobber også i matbutikk, skal for første gang på jobb kl. 7 i morgen. Da skal jeg tenke på deg, fy søren så flink du er som gjør det så ofte.

Anonym sa...

Så utrolig uinteressant, men jeg ler for det om! Du er kul Linnea!

Karina sa...

jeg digger deiii

Camilla sa...

Digger lua di! og solbrillene!
og lol @ den gamle dama

i s e l i n sa...

Utrolig braa som vanlig!! :)

Anonym sa...

du kan aldri slutte å blogge, for bloggen din er noe for seg selv som får meg til å le hver gang. og videoblogg hadde vært morsomt!

Siri sa...

Vi har kommet like langt i Sopranos :)

Gro sa...

Det skjedde med meg også, jeg ble helt sjokka over den gamle frekke damen
:-p mens vennina mi måtte gå av trikken en gang og vente på NESTE fordi en hadde drete på seg. Men det var ingen så hadde tatt tak i han! Life is unfear!

Kristin sa...

Crazy lady!

Vilde sa...

Gamle damer er skumle!

huilei sa...

Haha, det er så gøy at du snikfotograferer folk.

Just another girl sa...

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke jobber på en av de FIRE bunnprisene som du kan GÅ til i nærheten av der du bor? Da hadde du jo sluppet seie, gamle damer på trikken! =)

Elise Bahía sa...

åh, takk GUD at jeg også fant en å reise md, ellers hadde dette vært tidenes verste nyhet...

ellers, vi må begynne på pilates. jeg fikk litt kjeft av sanglæreren idag da jeg sa jeg ikke hadde begynt ennå. jeg nekter å begynne aleine

Kari sa...

Hvor har du kjøpt lua di? Det ser ut som en sånn type lue jeg trenger for ikke å omkomme av ørebetennelse og lungeemfysem om vinteren.

Daniel sa...

Åh, Linnea, jeg elsker deg! :D

Leni sa...

MY DAD CAN BUY YOU NEW BOOBS. Just like he did in my case... anyroad... Im really looking forward to our not so little trip!

That was one long post... I almost died while reading it... TRUE STORY!

Anonym sa...

Jeg vil lese bloggen til mor!

Jenny :) sa...

haha, du er syk. liker luen din!

Anonym sa...

takk, du er like kul hver gang!

Karina sa...

Haha, du skriver så morsomt!

Anonym sa...

jeg vil også lese bloggen til mor. er hun i nærheten av deg, geniale jente

Anonym sa...

ja enig, mor hva er adressen til den nye bloggen din?? :D

Linniiie, you rock! and your boobs are ok just the way they are! :)

jarl sa...

Dette må jeg si var utrolig morsom lesning :)

Tonje sa...

Nye cd`en te Artic Monkeys er meget bra.
Ellers er innleggene dine alltid geniale! :)

Anonym sa...

Den nye plata til Arctic Monkeys eier.

Du burde slått den gamle dama i krøllene!

Tina Erica sa...

Haha, du skriver så utrolig bra! Rett i min humorblink =)

maiakristine sa...

Hei tante brød :-)

Anonym sa...

hahahaha:D

ingvill karine sa...

haha, du har så awesome blogg.

kongen sa...

gangsta killa dope dilla

pernille sa...

HAHAHA, historien om dama på trikken. Fantastisk.

Susanne sa...

Haha, bedre blogg en din finnes ikke!
Du har forresten skikkelig modellutseende! Du er skikkelig pen! :)

Kivle sa...

Sessong fem er den beste.. :)

klungART sa...

Jææævelig rå historie, haha..! :D

Anonym sa...

Hahahaha! Herregud jeg ler så inderlig godt av ALT du skriver! TAKK for at du gjør dagene mine bedre! Stå på videre ditt fantastiske menneske

Anonym sa...

btw er du den eneste bloggeren jeg kunne sett for meg å sponse. alle de andre rike teitingene suger, heia deg!

Nina sa...

Ja jeg hiver meg på å etterlyser bloggen til mor!!!

Anonym sa...

"Greit, ingen bryr seg." er tidenes beste bildetekst

Mvh F.E

Barbro Andersen sa...

Ikke rart du er så tynn når du lever på Läckerol <3

Mikael sa...

Du kunne lagt inn silicon der hvor andre mennesker har biceps... M;)

Silje/blee sa...

genialt, jeg småflirer gjennom hele innlegget ditt :D

SA sa...

Gamle damer slår barn. HAHAHA. Du er genial Linnéa! Jeg vil gjerne snakke med deg om brød. :p

Tone sa...

Jeg ler og ler og ler... Den dama skulle vært skutt! Og det skulle han som tok sykkelen også. Hadde det ikke vært for han, så hadde du ikke trengt å ta trikken i utgangspunktet. Arctic Monkeys er nice :D

iszting sa...

men er det ikke problematisk at hun er polakk og at du ikke liker polakker? og utlendinger generelt.

og er det med vilje at hun ser ut som en prostituert? er det en humoristisk maate aa markere paa at hun er oest-europeisk, eller?

og er dette jeg skriver en alvorlig eller en humoristisk kommentar?

Lovise sa...

Har lest gjennom mange av innleggene dine nå. Du er genial! Skriver så utrolig bra, ja du fortjener en appluas! :-D Håper du fortsetter å blogge, du er ihvertfall min nye favoritt! (-:

Mor sa...

http://annesolli.blogg.no/

Caroline sa...

Jeg er offesielt HEKTA på bloggen din! Ler meg hemningsløs av hvert innlegg :) fantastisk.. Elsker spesielt alle de sadistiske kommentarene om alt som bør skytes og drepes. Hvilken vakker verden du lever i :)

"Gamle damer slår barn".. I died!

Ida Marie sa...

Haha, det er søren meg helt genialt hvordan du klarer å få meg til å le så mye..

Maren Melstveit sa...

Hahah du er jo bare fantastisk!

Sophie sa...

tror jeg pissa meg loddrett ut

Anonym sa...

-Når var du med på mgp?

Maria sa...

Som en har nevnt her tidligere, hvordan skal du kunne reise med en utlending? Polakker er faktisk den største etniske minoriteten i Norge... Blir sikkert hardt å sove med et åpent øye og mobilen i trusa :)
Abdullah hadde sikkert reist seg for eldre damer og ikke satt beinet på setet kun for å irritere en eldre dame (du visste sikkert at hun ville reagere, som de fleste eldre ville gjort!).
Utlendinger har ihvertfall respekt for de eldre!!

Stine sa...

hahhah,du er såå genial!: D

Anonym sa...

haha, ser sden toryen så sykt for meg. du får meg til å le hver gang!:D

Leni sa...

http://www.youtube.com/watch?v=J_G9RRY7SS0

Crying Lightning... so freaking good!

Anonym sa...

for en super blogg du har - stå på!
ler like mye vær gang :D

Aida sa...

Jeg gjorde det samme i går. Slengte på meg ULLJAKKE fordi det var kaldt. Det var en dum idé. Været forandrer seg visst i løpet av en dag.

Anonym sa...

FAen, digger deg!

SA sa...

Linnéa, jeg har et lite ønske. Kan du poste bildet du har på last.fm profilen din her på bloggen? Det var superfint. Please, pretty pretty pweeease.

Prinsesse Iselin sa...

:))

G sa...

du er kul, girl.

Anonym sa...

Hvem bryr seg om hun har silikon? Hundretusener har det, og? Ser ikke for meg deg med det forresten.

Anonym sa...

Hei! Kan jeg kjøpe av deg denne kjolen mot en bra pris?

http://2.bp.blogspot.com/_aZgjegBnLMY/SVeAWkKWQMI/AAAAAAAAEYc/yfOyV03KyM4/s1600-h/julaften.jpg

wine-fueled narcissism sa...

i går overhørte jeg noen på kiwi som kalte läkerol for "dritepastiller". de mente at selv én ussel läkerol hadde lakserende effekt. det synes jeg hørtes skummelt ut.

Margrethe sa...

!!..hadde jeg sett gamla antaste deg på den måten skulle jeg med stor iver og entusiasme hjulpet deg med å hive henne av trikken. Makan. Gamlinger kan være sååå sjuuukt sære.

Margrethe FL sa...

haha jeg hater slike gamle damer som tror de skal bestemme over alle og alt. Syns uansett at du skriver det på en morsom måte.

Anonym sa...

Bloggen din ruuuuler, du er så negativ at det er morsomt ! Kan du begynne og videoblogg igjenn ? (A) De er veldig bra og har sett dem flere ganger, nå trnge r jeg noen nye og se på :- ) Håper du gjør det : D Hilsen super FAN : -D

Anonym sa...

Jeg har også enorme problemer vedrørende bekledning når man jobber fra 7 til 4. Dævver alltid av varme på vei hjem, jeg lærer aldri.

Marte sa...

Du e så sykt morsom Linnéa ! :D

Susanne sa...

Venter spent på nytt innlegg! :)

Anonym sa...

satt nettopp å leste litt om poletikk, og jør meg klar til å stemme. men jeg ble lei, og byttet over til bloggen din. jeg skal stemme på deg:)

Anonym sa...

Poletikk, ja.

Anonym sa...

Hei, Linnéa! Kan du ikke lage en videoblogg snart? Det er så gøy :D Åpne for spørsmålsrunde så har du ingen unnskyldning for å ikke videoblogge... Jeg kan stille mange spørsmål! :) Håper på oppdatering snart, videoblogg eller ikke ^_^

SARA GUNDERSEN sa...

Så deg i byen i går(kristiansand), den lua du gikk med var dødsfin, men med tanke på det fine været det var, så lurte jeg litt på hvorrr gal du er. Skjønner nå, hvis du har så fin ettervekst som du sier. hehhhh, koz og klemz.

Malene Kleive sa...

Fant denne konkurransen på vg.no. Siden du liker London og skal dit, hadde dette kanskje vært en kul greie for deg.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=594448

Linnéa sa...

kari: det er vintage, fretex :)

iszting: jeg velger i alle fall å ikke svare.

maria: lol. omg. lol.

jeg var med på mgp da jeg var ELLEVE. get over it!

Nei, du kan ikke kjøpe den kjolen.

nei, ikke videoblogg.

Takk for tips Malene! :)

Og takk for SKRYT kjære lesere. I love you!

Sara: hehe, det var faen meg fordi det var kaldt også :)

andrea: blir nødt til å slette kommentaren min ettersom du brukte etternavnet mitt :)

Ida sa...

hahaha digger bloggen din :D

Caroline sa...

Haha, fantastisk morsomt det du skrev om hun gamle damen på trikken! :)

apedog.wordpress.com sa...

Du är skitsöt utan silikon! Please drop that shit! (och om du e singel, hör av dig ;))

anitavist sa...

Kult at hu gamle dama satt med skjørt uten strømpis i 15 minus da! Digger bloggen din linneus! Leser ingen andres Blogger uansett så har ingen andre å sammenligne med! Du klarer å skrive så mye om deg selv uten at det blir kjedelig. Trodde ikke det gikk ann.. hater å høre folk snakke om seg selv.. men du imponerer faktisk. Men det driter du vel i! Stå på!! Diggere!!