25. okt. 2009

Ikke enda en gang!

HERREgud. Jeg våknet nå. Med veska over skuldra, en sko og kåpa på. Det første jeg oppdager er visakortet og nøklene mine, det har jeg nemlig brukt som pute. UTROLIG at jeg ikke har mistet det, tenker jeg, før jeg tømmer veska mi i senga for å finne mobilen. Der er det bare masse potetgull. HERREGUD, mobilen!! Mobilen er borte, IGJEN.

Så kan man liksom begynne å lure på hva som skjedde i går.

Jeg var nemlig på jubileumsfest med jobben, hvor de bare gikk og helte i vin hver gang man hadde drukket en slurk! Jeg som moldenser har jo aldri opplevd sånne ting før, så jeg måtte jo benytte sjansen og drikke HELE tiden.

Ja, her er forresten bakerkollegaen min Gyda. Personlig ser man allerede godt her at dette kommer til å gå strake vegen til helvete.

Ja, også var det 3-retters middag!! Først fikk vi noe så lol som KAMSKJELL med rekesalat og sånt. Herregud, kan de ikke bare kjøre safe og ha taco! Men jeg spiste kamskjellet da. Ble kjempemett.

Ja, så skulle de ha """"""""""""""underholdning"""""""""""""""". Det var like før jeg gikk opp og fortalte om livet mitt.

Men i stedet gikk vi på do da. Og de hadde seriøst utedo!! SUPERLOOOL!

Ja, så var var det bare 2 timer siden forretten da, så DA passet det jo bra med en middag. De måtte sikkert i skogen og skyte lam først, så det er jo forståelig. Hadde forresten stemt for taco i dette tilfellet også, jeg.

Seriøst, hva FEILER det Herr Miniacer, det går jo ikke AN å snu bilder! Laderen til Herr Dell er nemlig ødelagt, så livet mitt er litt vanskelig for tiden.

Jaja, uansett. Her er altså to av de jeg jobber sammen med, men han til høyre hadde jeg ikke snakket med før. Uansett, åpningsreplikken min var vel noe sånt som "stakkar, spiller de ikke slik The Voice-musikk som du liker her?", og da svarte han "vi kommer aldri til å bli venner" - OG SÅ GIKK HAN!!! Da lo jeg seriøst så jævlig at jeg grein, OG tissa på meg. Sistnevnte fordi jeg ikke orka å gå på utedoet naturligvis.

Da vi fikk dessert var jeg sikkert nede i den tredje vinflaska, så der og da var sjokolademoussen "DET ALLER BESTE JEG HADDE SMAKT." Var NESTEN slik at jeg sleika fatet, vet dere.


Og så....husker ikke. Ble i alle fall kastet ut, og kjørt hjem i taxi. Jeg tror jeg har fortalt taxisjåføren om at jeg har et daglig budsjett på 60 kroner, siden jeg ikke har betalt. Eller, kanskje han tok mobilen som betaling! Faen!

Men seriøst, er det BARE meg som har det jævlig i dag? For å sitere mamma da jeg snakket med henne i sted: "koffår gjør du detta mot d sjøl?"

Åh, nå kom jeg på at jeg ble BÅRET opp trappen av naboene også, siden jeg la meg utenfor for å sove.

Men AKK, nå må jeg vel snart stikke på Muse-konsert i Oslo Spektrum. Er det ikke synd på meg dere.

91 kommentarer:

KamillaK sa...

Haha herregud, du er mester på det der! :D Underholdning å lese da, så det er jo en verdi i det.

Vilde Kristine sa...

Haha, ikke bare du som har det jævlig. Jeg våkna opp av mareritt og fant ut at facebook fikk lyst til å stenge meg ute en kort periode :C

Isabella sa...

"vi kan aldri bli venner" haha,

ammalíe sa...

gud jeg ler.

Tone sa...

"Vi kommer aldri til å bli venner." Hahahahahahahahahahahaha!!! Nok en gang - fantastisk innlegg!!

Kos deg på konsert da:-)

Anonym sa...

hahaha
noen (soss til høyre) følte seg truffet hvertfall.
Muse er herlig, enjoy!

-Ingvild

Bettina sa...

hahhahaha du er så morsom. En dag med deg og jeg tror jeg hadde hatt sterkeste magemusklene i verden!

Martin sa...

LOLok ett av dine beste innlegg.

Sara Marie sa...

haha tragisk aften, Men alikevell utrolig underholdende! Du er superlol

torine sa...

skal du på muse-konserten? nå døde jeg inni meg..

Oda Aslaksby sa...

Fy faen, Linnéa. Du kan drikke, ingen tvil.

Maren Melstveit sa...

Hahahahah! Elsker at du forteller dine fyllehistorier! Jeg var ganske lol på fredag jeg, da jeg greide å drikke meg dritings på hyttetur med eksen og foreldrene hans. Jeg husker ingenting etter klokken ni på kvelden!

Martheparthe sa...

Vakkert!

Silje sa...

hahaha, du lyser opp en kjedelig søndag!

Anonym sa...

Hater meg selv ganske mye fordi jeg var så dum og ikke bestilte meg Musebillett. Og så hater jeg alle de som skal dit litt, fordi jeg var dum og treig.

DIGG dessert på denne festen du var på da!

CHRISTINAFRAAS sa...

hahahaha.. jepp, er bare du som har det jævlig.

Anonym sa...

du er så skjønn!

KAROLINE sa...

Seriøst, jeg griner over at alle andre enn meg skal på Muse konserten! Jeg ELSKER Muse, da jeg var på konserten i 2007 var det seriøst ren lykke. Også har jeg ikke billett i år, og jeg fatter ikke hvordan det skjedde... Det er ikke synd på deg!!

Anonym sa...

Haha! konge! Her trodde jeg at jeg hadde det ille, men du slo meg så jævlig :D Takk for at du gjorde dagen min bedre! næhæ

Eirin sa...

AHahhah, er det mulig?! :D
Jeg ler så jeg nesten tisser på meg jeg og!


http://musikklinja.blogg.no - livet til oss på musikklinja i Ktown, you see. Dette er ikke reklame, bare info, så du har mer å gjøre narr av :D

Anonym sa...

hahaha,du gikk sikkert inn for og hente penger og sa at han kunne ha mobilen din i tilfelle du ikke kom tilbake..

megogmitt sa...

genialt genialt GENIALT!!

Anonym sa...

Jeg elsker deg!

Miriam sa...

morsomste innlegg NOENSINNE! :D

Maria Ljung sa...

Du er kul.

Silje sa...

KOS DEG PÅ MUSE KONSERT! jeg er misunnelig :(

Anonym sa...

Jeg har det helt jævlig i dag. Både på grunn av gårsdagens festligheter og fordi jeg ikke skal på Muse-konsert.

MArte Øverås sa...

Jeg vil også på Muse konsert!! :O

Mira sa...

Hahha, jeg må jo bare le :) Takk for at du gjorde søndagen min litt bedre!

Anonym sa...

Linnéa,jeg spør deg,fordi jeg vet du gidder å ta deg tid til å svare, i motsetning til altformange andre bloggere :P..vet du hvordan man legger til en sang i et blogg-innlegg,uten å måtte ha med hele videoen?

Anonym sa...

Nei, det er ikke bare deg som har det jævlig i dag! Heldigvis er både mobilen og skoene mine der de skal være, men jeg kan jo fortelle at da jeg skulle bevise for de andre klokken 03.30 at det ikke bare er gutter som kan være handy, og skulle rette opp taklampa, fikk jeg den i hodet og den knuste selvfølgelig. Vondt i hodet i dag? Ja.

Heldigvis ordner Muse det meste :)

v sa...

Åh herregud! Det der høres ut som noe jeg kunne funnet på (dog for kanskje to år siden - det er håp for deg og). Men ja, fylleangst sucks, og nei, du er ikke den eneste som har det jævelig i dag.

SA sa...

Haha, du er fantastisk Linnèa! Ha det gøy på konsert.

Anonym sa...

JEg hater deg ganske mye akkurat nå, det er mer synd i meg! Jeg vill og på muse-konsert!

Mari Nilssen sa...

Haha, lættis! His loss, - er det ikke det de sier? ;)

Maylinn Basma Bjaaland Hansen sa...

Kul header :-)

lena sa...

Haha jeg har sagt det flr, og sier det igjen, du skriver genialt! Blir skikkelig glad hver gang jeg ser du har postet et innlegg.

Og... Du har så god smak når det kommer til klær!

Keep up the good work ;)

Mariel Alexandra sa...

Kjenner du Gyda? :D Det er søstra mi!! :)

Anonym sa...

ELSKER BLOGGEN DIN <3

Kristin sa...

Fantastisk :D

Love

synne sa...

linneà, kan du bli forfatter. jeg kunne lest en hel bok om sånne opplevelser som dette. du synes sikkert jeg er tragisk som skriver en fin kommentar til deg, men jeg gjør det likevell.

Anonym sa...

Du er den beste bloggeren i hele verden du. :D

Anonym sa...

Jeg tror jeg har en verre fyllenervedag enn deg!!

Gro sa...

haha! Høres ut som en vellykket kveld :) Men syns det egentlig er litt dumt at ultra har blitt meny... Blir det noen endringer i brødoppskriftene? ;-)

Marte sa...

Haha, stakkars! Men du er heldigvis ikke alene

Line sa...

Hahaha, jeg ler! Dette minner meg litt om da jeg var på jobbfest i august. Den var riktignok på Peppes, men likevel. Sjefene helte på med vin fram til vi fikk mat. For å si det sånn - jeg husker ikke at det kom noe mat. Fra og med kl. 22 husker jeg faktisk NADA. Halv ett ble jeg nærmest trykket inn i en taxi av en hjelpsom kollega. Jeg sov hele veien hjem, for deretter å bli båret av taxisjåføren (!) fram til døra. Mamma og pappa måtte trekke meg inn, bære meg opp trappa og kaste meg i seng. Mamma trakk også av meg nesten alle klærne, for de var fulle av spy.

Alt i alt - en HERRRLIG kveld. Dagen derpå var forøvrig enda bedre.

Elise Bahía sa...

hahahaha, du er nice

Anonym sa...

du er IKKE den eneste! har akkurat fått meg ny iphone som ble stjålet i går kveld:( ødla kvelden i går og dagen i dag, hvet ikke hva jeg skal gjøre uten den

Jubal Harshaw sa...

EN-DE-LIG ser det ut som om Molde-Linnéa og Oslo-Linnéa har sluttet fred og er blitt samarbeidspartnere.

Spesielt fikk teksten til bilde 4 meg til å glise som en tulling (les: den tullingen jeg er).

...men SERRRIØST; kanskje moderen din ikke er helt på bærtur da.
Ikke at det raker meg det aller minste, men alligavel då...


Kiip øpp det gudd vørk, li'll brittle

e.m.

Ida Talette sa...

Ler meg skakk av deg og de spinnville historiene dine.

Eirin sa...

Åhr, jeg elsker denne bitterheten! Det er mitt heroin

Ida sa...

Aff, jeg har også mista telefonen på fest.. da ble jeg så deppa at jeg GIKK hjem - og det er en entimerslang tur! koselig det, ja. håper du finner telefonen din - det gjorde nemlig ikke jeg :)

Anonym sa...

hahah, jeg dør.. du er så morsom

smr sa...

hahahah gaad :D du er best, altså.

og alle som kommenterer: omg, lol, jeg døde, osv: dere prøver for hardt å være like kul som linnéa. det klarer dere aldri

Anonym sa...

Våkner på sykehuset på Søndager jeg, skjønner det ikke.

- Cecilie

Ida sa...

You are my supa hero.

Magnuss sa...

Eyh! Jobber du med Bård eller, lissom!? :D fett! :D

Barbro Andersen sa...

Du skulle seriøst inngått en avtale med en telefonleverandør, du :D Men jeg håper du får det mindre jævlig, snart. Sånn, for din egen del :p

Anonym sa...

HVOR er jakka fra?? :)

Anonym sa...

hvilket kamera bruker du? :)

you rock! sa...

haha, good to know i'm not the only one who drinks TINY amounts of alcohol at boring social events and ends up the life of the party because i'm ÜBER-shitfaced before the main course is over! your blog just made my day.

Anne sa...

Så deg på MUSE :) Fantastisk konsert :D

Gry sa...

Hvordan var konserten? :)

INGRID sa...

LOLOLOLOLOL!! Du er så sykt morsom linnéa!! jeg så deg her om dagen forresten, du var veldig pen! aldri slutt å blogg, innleggene dine inspirerer meg til å leve et lollere liv!

Anonym sa...

du er en av de mest geniale personene! hahaha, jeg ler hver gang jeg leser det du har skrevet!

sivterese sa...

Enten du bryr deg eller ikke.. Du har virkelig reddet dagen min i dag! Takk!

Anonym sa...

hehe, du er genial Linnéa:)

Anonym sa...

hibas ftw rofl

Sunniva sa...

Haha, superlol! "Vi kan aldri bli venner" !! Hahahahaha :-P Du er så bra :-D

kinehelene sa...

Jeg ler meg i hjel av deg.

trude sa...

Kjære Linnea! (vet ikke hvordan jeg får accenten over e-en, men det er da ikke poenget)
Jeg ler alltid når jeg leser innleggene dine, kanskje fordi jeg kjenner meg igjen, men helst tror jeg det er pga din fantastiske formidlermåte. Her sitter jeg med feber, så har god tid til å skrive, og plage andre med mine ord! Uansett, jeg kjenner meg igjen med alkoholen.. men etter at jeg våknet opp 1 januar 2006 på sykehuset, fant jeg ut at det ikke var verdt det, jeg følte meg som verdens mest ensomme person, og selvfølgelig ganske forundret over hvor jeg var.. For å nevne det, nå etter 3 år er det iallefall LITT større sjangse for at jeg skal huske hele kvelden..
Like underholdene å lese bloggen din hver gang jeg får beskjed om "alt jeg vet er feil", noe som jeg kan tro stemmer..
Ha en fin dag!! Keep on the good work

wine-fueled narcissism sa...

CC vest. I don´t miss it.

Du burde skaffe deg en sånn klips-anordning som man hadde til votter i barnehagen, også feste mobilen til den. Da mister du den ikke på byen vettu. :)

Anonym sa...

HAHA - supermorsomt.
Likte kjempe godt den clips-ordningen noen kommenterte på tidlige. Slik man gjor i barnehagen med votter.

Anonym sa...

wow, jobber du på cc -vest ? hvor da ?

Jubal H. sa...

Kjære Trude.
AltGr \ + e = é.

Dette er tredje gangen jeg forklarer dete for fænsen din Linnéa, og dette er tross alt DIN blogg.
Skjerp dig, Quinde !

Regning for ubedt sekretærvirksomhet er avsendt.

Linnéa sa...

em: jeg har gitt opp. Hvis de virkelig VIL vite det; google it for god's sake!

trude: tusen takk! god bedring :)

jakka er fra topshop.

Thea sa...

Hahah, du e så bra asså! :))

Elise sa...

http://style.no.msn.com/gallery/38786

Jeg var forresten også på Muse. Jeg hadde frysninger hele tiden.

Anonym sa...

Jeg digger bloggen din, Linnéa!

=)

Kongen sa...

Høhø, Nå vet jeg hvor du jobber! Tror jeg slo deg med et par hakk i fylla på den festen forresten. Tror jeg slo alle egentlig.. Muulig..

Anonym sa...

Takk for at du blogger Linnéa. Du er et kjempeforbilde for meg :)

Ingrid sa...

Haha, jeg elsker bloggen din!

Anonym sa...

beste innlegget ever!:D jeg elsker deg linnea!

Jubal Harshaw/e.m. sa...

...gitt opp...vil vite hva da? Jeg skjønner ikke riktig...

Å, for fanken ! Nå kom det bluss på lampa. Du mener aposrofen, antar jeg. Den hadde jeg glemt. Er vel best at jeg bare kommer med én(?) kommentar på hvert innlegg.
Og våg ikke engang å TENKE: "Gudskjelov og takk for det!".

Du har jo forklart folkerørsla om denne mystiske É'en din en halv million ganger før - minst...

Skakke gjørra det mere, lover...

Lilli Anne sa...

Vanligvis kommenterer jeg aldri på de mest populære bloggene, men Linnèa, du er den kuleste i verden. Å se at du har kommet med nytt innlegg, er som å åpne en luke i sjokoladekalenderen. Bortsett fra at jeg egentlig ikke kan fordra kalendersjokolade. Det smaker syntetisk.

UANSETT - jeg vil nesten gå så langt som å si at du er min guru.

Tone :-) sa...

hahahaha. fy faen jeg dør av deg !

Martine sa...

Åå! Dakar...
utrolig morsomt, du skriver godt!!:)

Anonym sa...

Hvis du lurte så har hun Gyda spilt i korps i flere år ..

Hege sa...

Nå ler jeg høyt! Genialt!

ida sa...

Linnéa, nytt inlegg ! :- D

Anonym sa...

jeg elsker deg!