31. okt. 2009

Jeg vil helst spise knekkebrød og epler til jeg dør, jeg.

Tenk den dagen jeg må flytte for meg selv. Altså, helt alene. Da må jeg sikkert kjøpe ostehøvel og pizzahjul, enda jeg spiser verken ost eller pizza!!! Jeg satt nemlig og tenkte på nettopp dette. Jeg trenger jo bare ett fat, en kniv til agurk, en til kyllingost, ei skjærefjøl til agurken kanskje. Ett glass til Pepsi Maxen. Kan drikke fra flaska også egentlig. Sykt lettvint. For å ikke glemme eplene: trenger ikke engang bestikk!!!

Uansett, satt og tenkte på at jeg kanskje ikke bare kan spise knekkebrød og epler for resten av livet. Da ble jeg litt vemodig.

Så sendte jeg en mail til Wasa. Dere vet, Wasa knekkebrød. Hvor jeg tar opp dette med at de har fått nytt design og næringsinnhold. Til min store fortvilelse.

I etterkant ser jeg at jeg har glemt en O i "scenari+o"!!! Ååh, nå tror de sikkert at jeg er dum og nekter å ta meg seriøst..

Dette er forøvrig det nye designet. Alt skal liksom være så jævlig fancy for tiden, jeg blir så sliten av det.

Ja, og så! I sted! I sted skulle Herr kjekk sørlending som jeg er på besøk hos (ja, glemte forresten å fortelle at jeg er i Kristiansand igjen) - han skulle i alle fall lage seg et knekkebrød - men han har jo lagt det HELT FEIL VEI!!! Når jeg skal lage min egen knekkebrødfabrikk, skal jeg skrive "BAKSIDE" eller "FEIL VEI" på denne siden. Ikke sant dette er feil vei?

Ja, også måtte jeg klippe av meg litt hår i sted. Som om ikke jeg har tynt nok hår fra før - jeg er nesten skallet på den ene siden nå!


Seriøst. Noe mangler.

Image and video hosting by TinyPic

122 kommentarer:

HILDEM sa...

Om jeg blir den første til å kommentere igjen, vet jeg ikke hva jeg skal si annet enn.... Linnéa, I'm your biggest fan!

hjertevill sa...

Totalt feil, burde ikke vært lov å spise knekkebrød den veien!

kristine sa...

hahahah, du er gal!

stratoslover sa...

Hahah, du er så rå Linnéa!!

Tone sa...

Haha, suits them right! Dumme Wasa..

Greta-G sa...

Den "feil vei" er det som het søndags-siden i gamle-dager. Da kunne de spise ekstra mye smør den ene dagen.

Eller vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din, du skriver kjempe-morsomt! Leser så ofte jeg kan, men er ikke så flink til å kommentere. Sorry.

/Greta-G

Amalie Kivijarvi sa...

hahaha, flott mail;)

Anonym sa...

Du er genial, Linne'a :) Hvordan får man sånn sak over e-en?

Anonym sa...

Du er genial, Linne'a :) Hvordan får man sånn sak over e-en?

Anonym sa...

Du er genial, Linne'a :) Hvordan får man sånn sak over e-en?

majko sa...

Du anonym som lurer på hvordan du får en slik `over è-en; du har nok mer som må læres.

majko sa...

du mente forresten sikkert en slik: ´ ;-)

Anonym sa...

Digger humoren din. Btw: Pepsi max er BEST!

Anonym sa...

neeeei. helt feil. knekkebrødet på bildet er jo RIKTIG vei!!?!?!?!?!
man kan jo ikke spise knekkebrød med den flate siden opp :O

Anonym sa...

du er tydelig fortsatt syk. dyrker anoreksi i bloggen her med å skrive som du gjør.

gjennomskuer deg helt!!

Marte sa...

JA, det er helt feil vei å smøre på den siden. WTF liksom :o

Anonym sa...

du er morsom. jeg liker det.

Ella sa...

FAIL! Jeg syns ALLE spiser knekkebrødene den veien, altså, jeg syns alle har feil! Da legger det seg jo ekstra mye smør i hullene, da blir det jo nesten smør med knekkebrød på! Og i tillegg når de har økt med 5 kalorier? Sukk.

Stine sa...

Knekkebrødet på bildet ligger feil vei ja.PUNKTUM.

Barbro Andersen sa...

Neeeei, du spiser det feil vei!

Marie sa...

Knekkebrød skal med flatsiden ned. De dype hullene opp. Det er svært sjelden andre ting med hull i ligger med siden ned? Er det ikke?!

Dog er det en annen ting jeg kom til å tenkte litt på; hvorfor er det slike hull i knekkebrødet egentlig?!

Anonym sa...

Spis heller annet knekkebrød som er sunnere og bedre: Ryvita.

Anonym sa...

Heeei. Så koselig at du i Kristiansand.
Hvor i Krsitiansand er du da?
Skal du på singelparty i havana??
Love your blogg. Du er morsom :P

Anonym sa...

Herregud, Linnéa. I die.
Du er FOR morsom!
Hahahaha, du og Elise(som i Livingdoll.blogg.no) er Norges beste.

xoxo Grete

Lene sa...

Hahaha. Jesus, min hatt. Faen du er genial. !!

Fint bilde av deg :)

Ingvild sa...

Bilde av herr kjekk sørlending?

Linnéa sa...

anonym som mener jeg dyrker anoreksi: skyt deg selv og få noen til å sende bilde av det, så skal jeg poste det på bloggen.

jeg skal nok ikke på singelparty, dessverre. lykke til!

Maria sa...

Haha, artig mail! (:

SA sa...

Hurra, endelig kom det søteste bildet av deg. Har sett det på last.fm profilen din og tryglet deg om å poste det på bloggen. Mine bønner ble hørt. Eller så var det bare tilfeldig, jaja. Jeg er glad i deg Linnéa, og dødsmisunnelig på Herr Sørlending. Han er nå kåret til Norges heldigste. Diplom kommer i posten. Ha en trivelig helg.

Kristine sa...

Nei, knekkebrødet på bildet ligger RIKTIG vei!

Stine Solberg sa...

Helt klart feil vei! Du bør prøve hjemmelagde knekkebrø. Dødsgodt og kjempe sundt! :D

Du er pen!

Anonym sa...

du er kul

Camilla sa...

haha, du er så vittig!
Du kan spise eple med bestikk da, bare for variasjonens skyld liksom :)

Christine sa...

Øystein claimer også at det er riktig vei. akk sørlendinger. du får hilse sørlendingen (jeg nekter plent å kalle han noe mer) og kose dere masse. i Barcelona er visst halloween en svær greie, istad måtte vi stå i 5 min å vente på at mange hundre mennesker på rollerblades og kostymer skulle krysse gata.

Anonym sa...

Du er og blir lol!

Sara Marie! sa...

Yeeeeeahh! OPPDATERING, nå ble jeg glad :D

Digger deg, men det på bilde er nok riktig vei... Grunnen til at det er riktig vei for meg, er fordi jeg elsker smør, og liker at det legger seg i de hullene! Nam nam!

Anonym sa...

Nå har det kommet et knekkebrød fra wasa med bare 20 kalorier per skive! Vet ikke om det har kommet til Norge enda, men kjøpte det i sverige for litt siden. Da kan du spise dobbelt så mange som husman ;)

Anonym sa...

Nå har det kommet et knekkebrød fra wasa med bare 20 kalorier per skive! Vet ikke om det har kommet til Norge enda, men kjøpte det i sverige for litt siden. Da kan du spise dobbelt så mange som husman ;)

Lisa sa...

Det finnes noe som kalles rikmannside og fattigmannside på et knekkebrød. Om man bruker syltetøy, smør e.l., så fylles det jo i hullene på rikmannsiden = man trenger mer pålegg. Så det er jo etter smak og behag hvilken vei man vil ha knekkebrødet.

Anonym sa...

haha, du er genial!! idag var jeg i sverige for å kun kjøpe bilig godteri og knekkebrød som er sunnere en de i norge:)

Marte Øverås sa...

Jepp, det er feil vei!

Silje sa...

Det der er feil vei ja.

Anonym sa...

Jeg håper du er ute og gjør faenskap ikveld! Det er jo Halloween... :)

Silje Cathrine sa...

Klarer ikke smøre på noe når knekkebrødet ligger feil vei... Blir stressa.. Du er kjemperå :P Kos deg i Kr.sand :))

Andrea sa...

haha konge brev til wasa !

vanskapning sa...

Knekkebrødet er feil vei ja! Blir jo superekkelt om man skal ha smør eller andre smøreting på det og bruker den siden. Håper du legger ut på bloggen om wasa svarer deg! Oooog bloggen din er awesome, blir alltid litt gladere når du har oppdatert.

Anonym sa...

Haha, jeg dør av wasa-mailen :)

Foresten, en ting jeg alltid har lurt på: du sier at hver gang du er ute å drikker, så har du med deg en hel vinkartong slik at du kan bli ultradritings, men hva med alle kaloriene i alkohol? Bare et nyskjerrig spørsmål, selvfølgelig :) Herregud, nyt jævelskapet ;)

Anonym sa...

Hullene skal være opp. Han kompisen din har det rett vei. "Det blir store klumper med smør" - du slipper det problemet hvis du ikke har på smør?

Anders sa...

1. JEG SKJØNNER IKKE AT FOLK KAN OVERLEVE MED Å HA PÅLEGG OG LIGNENDE PÅ BAKSIDEN AV ET KNEKKEBRØD.
2. .. HVorfor klippet du av deg hår?

Susanna sa...

Nehei, knekkebrødet e rett vei joh! Ikkje bryt sammen min virklighetsforståelse Linnèa, då dør eg kanskje.

pernille sa...

Hahah, jeg dauer av mailen du sendte. og JA fyfaen, det er så feil vei!! greier ikke se på.

Lene sa...

Nå er jeg spent på om det er sidecut eller ikke. If so: I am surely a trendsetter. If not: I am surely a trendsetter.

PS: Jeg driter i knekkebrød. Jeg spiser frokostblanding. Frokostblanding bør dog helst spises opp-ned. Alt annet er feil. FORFAEN.

Anonym sa...

herregud så deprimerende å tenke så mye på mat.. ikke minst spise KNEKKEBRØD Å EPLER dagen lang!!!

Anonym sa...

sørlendingen har rett!!!

Synne Marie sa...

Hahaha, jeg er så enig med deg om knekkebrødet. Gjelder forresten polarbrød også.

Rebella sa...

Nope, det er feil, din kamerat har helt rett (dette står i grunnloven, så du kan ikke komme med motargumenter); pålegget skal på siden med kraterne;) Vedder på at vi har ulik musikksmak også.

Renate sa...

Haha du er gal :-) HELT enig! Det finns kun èn måte å spise knekkebrød på, og det er ikke den veien på bildet.

Loline sa...

Du har fantastisk humor! Gleder meg til du får svar, det er rett og slett skamløst det der!

Anonym sa...

hei. jeg må si at jeg leser ganske mange blogger, men det å kommentere alt og ingenting- det gidder jeg ikke!
men nå skal du få en kommentar likevel.. (ahh, lucky you)

-bloggen din er noe for seg selv, og jeg får et smil om munnen, til og med på de verste PMS-dagene! jeg digger humoren og måten du skriver på!

så.. nå avslutter jeg bare med et- takk- siden jeg allerede har skrevet mye mer, en noen med normal fritid hadde giddet og jobbe seg gjennom!
TAKK FOR MEG:-)

Martine sa...

Jeg spiser også knekkebrødene den samme veien som deg. Ellers må man jo fylle opp hullene med pålegg:o Ekkelt!

Knekkebrød og epler er så godt at man ikke trenger noe annet. Namme!! Men sånn ernæringsmessig er det sikkert smart å få i seg noe annet iblant.

Thihi, bra du sendte mail til Wasa!!:D

Marianne sa...

Haha, utrolig bra mail du skrev til Wasa!:) Har du fått svar?

Karina sa...

ilu

Nora Utter Finnesand sa...

Hvem FAEN spiser knekkebrød den veien? Vedkommende må ha en slags form for downs eller CP.

Anonym sa...

det siste bildet av deg er så utrolig fint

hedda sa...

DET DER ER JO FAEN MEG RIKTIG VEI! DET STÅR JO TIL OG MED PÅ PAKKA. DAMN.

Halvor sa...

Det er viktig og være litt kritisk når alle skal være superpositive hele tia!

Anonym sa...

helt enig, går ikke ann å spise knekkebrød når det ligger den veien!

iszting sa...

du er sinnsyk.
jeg elsker deg.
men skjerp deg: i mitt land finnes det knekkebroed med kun 15/16 kcal pro skive!!!!!!! skal jeg sende deg i post hvis du sender meg brunost eller bixit eller noe annet norsk. deal?

ellers forventer jeg at vi kan foelge den store knekkebroedsaken, d.v.s.: du maa si fra, hvis wasa har svart paa brevet.

Karoline Madeleine sa...

Ja, det er feil vei!! Blir så provosert. Forresten, elsker bloggen din, blir alltid i godt humør uansett hvordan du skriver :D

Anonym sa...

ER HAN KJÆRESTEN DIN?

Signhild sa...

Hvorfor skal WASA da bruke "feil vei" av knekkebrødet på pakningen?

Anonym sa...

skjønner ikke hva som er galt med folk som TROR det der er rett vei?!?! er bare så feil..

Anonym sa...

Det ER rett vei! Den flate siden skal være ned, uansett hva man spiser. Dessuten er det topp med mye pålegg. (Og mye sunnere, skal en tro de som har peiling)
Hull opp!

johanne sa...

Knekkebrødet er rett vei, basta.
Du er en herlig jente

Anonym sa...

Fy faen, det var praktisk. Når jeg tenker meg om, så kan jeg leve på epler når jeg flytter for meg selv. Mhm, smart og en fin måte å spare penger på. Hehe...

Du er søt, du Linnea, men faen så snål du er

Angelica

Charlotte sa...

HAHA Avslørt du har anoreksi enda. Ellernei. Herregud. Dumme kommentarer. MEN det knekkebrødet er jo rett vei, det er trossalt den veien de blir stekt. Hvis du skulle spist rundstykke, ville du spist det med den flate siden opp? Også du som er baker!

Linnea sa...

Helt feil! Knekkebrødet er helt feil vei! D:

Christine sa...

Haha, lurer på hva Wasa kommer til å svare. Og nei, knekkebrødet ligger helt riktig vei! Nam, knekkebrød.

Sofie sa...

Knekkebrødet ligger riktig vei! C:

Jubal Harshaw sa...

Men Herregud da, SA !
Er dette alt du har tenkt å si og gjøre ?
Linnéa er jo stadig vekk utro mot oss to, men denne gangen har hun gått for langt.
Åsså en sørlending da....!
Lytt til erfaringens røst, gutt.
Det er når situasjonen virker mest håpløs at man angriper.
Saken er klar.
Vi 'Del'er ut fyren !

Linn sa...

Du kan kanskje holde spiseforstyrrelsene for deg selv? Blir flau over bloggere som skriver om mat i hvert eneste innlegg. JA, å bare spise epler og å legge merke til at knekkebrød har 5 kalorier mer betyr at du tenker for mye på mat. Dessuten fungerer ikke kroppen sånn at man legger på seg x antall kilo hvis man får i seg 50 kalorier ekstra i løpet av en dag. Du sprer propaganda som småjenter leser og tror på.
Takk for oppmerksomheten

Linn sa...

Du kan kanskje holde spiseforstyrrelsene for deg selv? Blir flau over bloggere som skriver om mat i hvert eneste innlegg. JA, å bare spise epler og å legge merke til at knekkebrød har 5 kalorier mer betyr at du tenker for mye på mat. Dessuten fungerer ikke kroppen sånn at man legger på seg x antall kilo hvis man får i seg 50 kalorier ekstra i løpet av en dag. Du sprer propaganda som småjenter leser og tror på.
Takk for oppmerksomheten

bunnprispose sa...

HEI jeg vil vite hvem herr kjekk sørlening eeeeeeeeeeeeeeeeeeeer..

lol

Anonym sa...

Du er jo så spiseforstyrret som det går ann Linnea...du prøver å kamuflere det bak svart humor og sarkasme, men det funker ikke for meg gitt...sliter selv jeg, og på seg selv kjenner man andre.

Christoffer sa...

Gratuler med dan!

Marita sa...

Hei :) Det svarte skjerfet ditt, hvor har du kjøpt det?

Tyra :D sa...

Liker at du tar ansvar og sender mail til Wasa :) ELsker bloggen din !

Vilde Kristine sa...

Eenig, det er heeelt feil vei!

Anonym sa...

Hullene skal være nede, og den flate siden skal op - dette er riktig, uansett hva andre sier!

Marte sa...

Hei Linnéa! Jeg leser bloggen din hver eneste dag og forguder det du skriver.

Håper derfor du kan ta deg tid til å lese ett av mine innlegg, det hadde betydd mye for meg.

Nemlig dette: http://getram.blogg.no/1257105896_pappa_solgte_jomfrudo.html

Anonym sa...

Kan du ikke fortelle litt mer om denne Herr Kristiansand? hehehe....

Linnéa sa...

takk for kommentar til tross for at du aldri kommenterer, anonym!

Em: Jeg har jo tilbudt meg selv til deg før, men SA vet jeg ikke helt hvem er, så jeg måtte finne meg noen i mellomtiden. Men han er en skikkelig kar, altså. No worries.

Skal selvfølgelig vise dere hva Wasa svarer, HVIS de svarer. Jeg hadde ikke svart, for å si det sånn.

Linn: Skriver jeg om mat i hvert eneste innlegg? SKRIVER JEG OM MAT I HVERT ENESTE INNLEGG??????? Ta deg en bolle. Faens nisse.

Christoffer: Har jeg bursdag? TAKK!!

Oppgitt, så oppgitt...
Nå har vi spist grøt og drukket Pepsi Max. See you guys never.

Ida Glosimot sa...

Jeg er glad for at vi smører på knekkebrødet på samme side. Hadde ikke likt å være uenig med deg der. Ps. Var det deg jeg så på trikken i forigårs (fra Adamstua), smattende med en kaffe i hånda? Jeg stirret og du(?) snudde deg med ryggen til meg. Svar meg på dette.
Jeg bare lurer.

SA sa...

Steinar her.
Du har skrevet om meg før en gang ;)

Anonym sa...

Det siste bildet av deg er så koselig!

Danny sa...

awesome blog.

Linnéa sa...

ida. var ikke meg, drikker ikke kaffe.

sa: ja, jeg har dannet meg et bilde av deg, men vet ikke HVEM du er :)

SA sa...

Haha. Jeg er bare en gjennomsnittlig blogg-stalker ;)

Anonym sa...

Det er en klar regnefeil i mailen til Wasa! 50 kcal * 365 dager = 18.250 kcal i året. Det mangler altså 50 kcal i regnestykke ditt, og det kan jo får fatale konsekvenser for midjen. Og har du tenkt på skuddår?

Benjamin Brekken sa...

Ser vi har lagt ut link til bloggen din idag =)

Den er god, leste litt nå.

wine-fueled narcissism sa...

Hehe, jeg liker det nederste bildet der du smiler litt. Du burde smile mer! :) Når det gjelder knekkebrød, er jeg enig i at det der er fullstendig feil vei. Det ser jo alle!

Cathrine sa...

Ja, knekkebrødet er feil vei!

Eline sa...

enig, feil vei på knekkebrødet! uakseptabelt.

Kristine sa...

Nei, det er jo riktig vei!

Du kom jo til sørlandet når vi har det kjipeste været.

Åsne sa...

Hva spiser du mest til middag ? Har ikke sett så mye til lasangen din på en laang stund ? :)

You rock!

Linnéa sa...

Åsne: finner den ikke noe sted :( Så jeg spiser middag på fredag og lørdag: taco!!!

Anonym: skuddår sucks

Anonym sa...

Du burde være forsiktig med å skrive så mye om kalorier i knekkebrødene og de andre matvarene du spiser. Det kan ha stor påvirkning til leserne, inkl meg!

Jubal Harshaw sa...

Hahaha !
Ja, det skulle ha tatt seg ut.
Jeg er nok altfor preget av vår stammes tabu-forestillinger til å akseptere dine smigrende forslag.


Lykke til med Herr Kjekk Sørlending. Serrrrriøst !



e.m.

Anonym sa...

Jeg ler meg ihel av deg:)

Marie tangen sa...

hahah.. beste bloggen.. ! du skulle blogget mer : p

M sa...

Det var da faen ikke en beskjeden hårlokk du klipte av heller. Haha. :p

e.m. sa...

Hmm. Bildet bringer frem nostalgiske minner fra dengangen vi var unge og søte.


Kanskje du burde ha overlatt "Photoshopingen" din til moderens ekspertise, hehe.

Arma sa...

Nå måtte jeg forklare min engelske roomie her hva knekkebrød er. Jævli lett.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=m_i5LauDFog&feature=related


Those teenage girls just løøøws you

SiwOrTrue sa...

Jeg gidder ikke å lese alle kommentarene her for å finnet ut om dette er skrevet fra før, men: de sa før at de som spiste med hullene ned var fattig (for da brukte man mindre pålegg), og med hullene opp var rik... Så det er egentlig ingen gal side, bare hva man foretrekker.

Anonym sa...

Kjære! Så gøy om du blogger mer! Nå begynner jeg nesten å bli så skuffa at jeg ikke klikker meg inn.. Neida, du er en evig favoritt!! God lørdag! :)

Anonym sa...

okei, søsteren min lider av alvorlige spiseforstyrrelser, og hver eneste dag beskymrer jeg meg for om hun kommer til å overleve morgendagen eller ikke. vær så snill, slutt å skrive om mat på denne måten, du har tydeligvis et forvridd syn på kropp og mat, og det smitter over på andre når du skriver om det slik som i dette innlegget. søsteren min digger deg, hun synes du er sikkelig morsom, og jeg tror virkelig hun ser opp til deg. vær så snill ikke skriv slike innlegg mer, du er et forbilde for veldig mange unge jenter. bruk dette til noe positivt, det kan faktisk redde liv, det er ikke hvem som helst som leser bloggen din for å si det sånn...

Stine og Miriam sa...

Du ligner litt på voe på det nederste bildet her :)

e.m. sa...

LINNÉA ! OVENFOR ! STRUPENE ! BIT ! DREP !
Vær redde Stine og Miriam. Vær vettskremte !

ingrid sa...

du er så sykt pen på dette bildet linnéa!!! elsker bloggen din. hilsen fra din trofaste blodfan.:-)

Anonym sa...

I inclination not concur on it. I regard as warm-hearted post. Especially the designation attracted me to be familiar with the whole story.

Anonym sa...

Genial dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.