20. okt. 2009

Jente (19) knuste trikkekontrollørens hode med 4-pack Pepsi Max

Hey...

Ja, men seriøst. Jeg var på vei hjem fra jobb, og hadde dratt innom Kiwi for å være økonomisk og kjøpe en 4-pack med Pepsi Max. For å unngå å få muskler i armene, måtte jeg ta trikken hjem.
Akkurat i det jeg skal gå av hjemme, HOPPER det fram tre sivilt kledde damer som begynner å vise "skiltet sitt" til medpassasjerene mine. Selv om de var sivilt kledd, lover jeg dere at alle tre så ut som tro kopier av detektiven Derrick:

Uansett. Hun spradet bort til meg og KREVDE å få se trikkebillett.
"Men herregud, jeg skal jo av nå. Jeg bor liksom her."
"Ja, du får forte deg å finne den da."
"FORTE MEG? Har du SETT i lommeboka mi??"

Så begynner jeg å bla. Fram og tilbake. Gjennom lottokuponger, pantelapper jeg har glemt å levere, Elixia-kort (jepp, du hørte meg, jeg har blitt medlem...) og andre billetter. Absolutt ALT, bortsett fra trikkekortet.
"MEN HERREGUD, hvor er det da! Du har stjålet det, du!"
Neida, det sa jeg ikke. Men det var ikke der, og hun formelig TOK bankkortet mitt som lå løst i lommeboken og begynte å notere navnet mitt.
"Vil du betale 750 med kort nå, eller vil du ha 900 på giro?"
Jeg blar og blar og blar og blar i lommeboka, mens trikkestoppene hjemmefra blir flere og flere.
Jeg blar, peser, blar og svetter.
"HER, FOR FAEN. JEG SA JO AT JEG HADDE DET!"
Så ser hun bare stygt på meg, kaller på sine med-Derricker og glor på trikkekortet mitt.
"Sjekk fødselsår, sjekk at hun er under 20."
"Nittimodell," mumler den andre Derricken og gir meg kortene mine.
Og jeg kan SVERGE på at jeg hørte Derrick nr. 1 banne lavt.

Akkurat i det jeg får kortene mine, kaster jeg meg fram mot døra for å rekke å gå på stoppet vi står på. Jeg trykker som en gal på dørknappen, men... det er for sent. "FAEN," roper jeg og smeller Pepsi Max 4-packen i gulvet. Det er i dette øyeblikket jeg begynner å tenke avisoverskrifter. Trikkekontrollørene setter seg ned igjen og iakttar meg mens jeg må STÅ hele veien til neste trikkestopp, mens de aner ingenting om at det holder på å svartne for meg.

Nei, jeg er ikke gal. Men hadde det vært lov, hadde jeg brukt Pepsi Max-pakningen som våpen, og KNUST henne mot trikkevinduet. Dramatisk men sant. Bare sykt kjipt at det ikke er lov.

Jaja, så velter jeg ut av trikken på neste stopp da. Og må gå HELE vegen over de to trikkeskinnene for å ta trikken hjem igjen. Da revner Pepsi Max-plastikken også, og flaskene ruller bortover asfalten. Det er da jeg tenker at jeg det er meg mot verden. Verden mot meg. Og en dag, en dag skal jeg ta en sinnsyk hevn.

Er det bare jeg som nesten blir tatt i trikkekontroll HELE tiden? Dette var riktig nok første gang, men, ja. OMG.

Ååh, jeg har brukt for mye såpe når jeg har vasket gulvet, så jeg sitter liksom litt fast når jeg går. FOR ET LIV!


Til sist vil jeg bare avslutte med to ting som har nesten har rørt meg til tårer de siste dagene.


For ja tenk, jeg svarer på 99% av mailene dere sender til linnea90@gmail.com
De jeg ikke svarer på, er slike som Truls sendte meg (j.fr forrige innlegg.)

Videre har Gudrun brukt av sin tid og TEGNET meg!


Er hun ikke FLINK?
Derfor må jeg bare benytte anledningen til å takke ALLE leserne som kommenterer flittig, det er dere som gjør det GØY å blogge. Altså, da snakker jeg om all rosen...

Åh, nesten så jeg vurderer å slenge på et lite smilefjes her, men jeg skal spare dere. Kanskje til jul!

206 kommentarer:

Maria sa...

De er ondskapsfulle, det har jeg alltid sagt, disse kontrollørene. Det er jo ikke riktig, de VIL jo at man skal være snikere. Vil leger at folk skal være syke, kanskje?

Thea sa...

hehehehehehehehehehehehehehehehe! you made my day! :)

Anonym sa...

OMG. jeg elsker bloggen din!!!

Ida sa...

Vet du hva, jeg tror jeg vil sende deg en julegave. Fordi jeg elsker deg. I alle fall bloggen din.

Hvor får man tak i adressen din? attenåttiendottcom?

Anonym sa...

i love you

Nina sa...

Uff, får håpe det går bedre på trikken neste gang da! :)

Ask for Answers sa...

Føler frustrasjonen din. Jeg blir så stresset når det er kontroll, selv om jeg har billett :/

Anonym sa...

hahahahahahahaha. SJEF!

Sandra sa...

Haha, du er så sykt bra!

Anonym sa...

Åh, herregud, du er så fantastisk! The one and only blogg jeg gidder å lese.
You're A-M-A-Z-I-N-G.

Anonym sa...

DU E GENIAL VET DU ;D

Gina sa...

hahaha:)hu på toget virka passe frekk,jeg hadde blitt sint!
Så fin tegning av deg!:)

Anonym sa...

Det må være syke folk som er trikkekontrollører.
Jeg hadde i hvert fall eksplodert om dette skjedde meg.

Anonym sa...

Det er bare såååå typisk at man ikke finner kortet akkurat den dagen noe slikt skjer!
Elsker humoren din,og ditt syn på livet:) Håper resten av dagen din blir lettere :P

Caroline sa...

Du har den eneste bloggen jeg leser. Du er utrolig morsom, og jeg vil nesten dra det så langt som å si at ja, jeg tror du er den morsomste jeg vet om etter Morten Ramm. Takk for at du lyser opp kjedelige høstdager, Linnea :-)

Camilla sa...

omg, du er bare best!

Ingunn sa...

Åhh herregud jeg blir så sur når det skjer. De venter med vilje for å sjekke deg i dèt du skal gå av, de har gjort det med meg også. Deng skulle de hatt.

Anonym sa...

DU ER SJEFEN OVER ALLE SJEFER LINNEA JEG DIGGER DEG SYKT:D lurte på en ting, kan du i neste innleg skrive om drømmemøte med en leser, altså hvordan du vil at de skal oppføre seg, sånn rent bortsett fra å bære deg i kongestol hele dagen og servere deg fantastiske grønne epler og pepsi max?:)

Anonym sa...

ilu<3<3

Maddi sa...

Haha, herrgud så irriterende da :p Jeg hadde klikket i vinkel!

Vel, håper du får en bra dag i dag da! Elsker innleggene dine:)

Marie sa...

Ikke glem: "Just because today was a bad day, doesn’t mean tomorrow won’t be the best day of your life. You just have to get there."
digger bloggen din :)

Mor sa...

Syns du skal arrangere sånn "jakten på kjærligheten" for Anders.

Katrine sa...

Hahaha du er så bra! Digger bloggen din:D

KAROLINE sa...

Fy søren! Det er faktisk mitt verste mareritt. Etter jeg flyttet til Oslo opplever jeg sånne trikkekontroller hele tiden. Jeg tenker alltid; "Herregud hvis de skal sjekke meg akkurat når jeg skal av, så tror de at jeg skal av fordi jeg ikke har billett, osv, osv"...

Uff, jeg føler med deg.

Ina sa...

FUCK, jeg ble irritert bare av å lese det! Hadde det vært min Pepsi som rullet bortovet asfalten etter sånne stressende drittkontrollører hadde jeg begynt å grine. Høres ut som om jeg er sarkastisk, men jeg mener det!

hjertevill sa...

Haha, er så overlykkelig over at du ikke ga deg med bloggingen da du flyttet! Bedre enn noensinne!

Tonje sa...

JEG DIGGER BLOGGEN DIN!

Helene sa...

Det jeg elsker med kontrollører er den fantastiske "jeg har en kjip jobb og klarte ikke fullføre vidregående, derfor skal jeg robbe alle andre så de heller ikke klarer å fullføre vindregående"-attituden.

Herlig.

ingrid sa...

Bloggen din er fantastisk!

Siv ilist sa...

"Er det bare jeg som nesten blir tatt i trikkekontroll HELE tiden? Dette var riktig nok første gang, men, ja. OMG." HAHAHAAH; fantastisk bra!!!

SA sa...

Hahaha, du overrasker med fantastiske innlegg midt på dagen, det varmer et gammelt Linnéa-beundrer-hjerte. Tegningen var superfin! (men det skulle bare mangle da)

trond sa...

dette har skjedd meg også! men det var i tsjekkia, og ei svær kjerring viste fram et skilt og kalte seg sjøl for "the secret ticket police". hun tvang oss av trikken mens hun smilte lurt og fikk oss til å gi henne 400 kr. jaja. føler med deg, linnéa

Elise sa...

jeg måtte betale jeg.. First time in Oslo, og jeg hadde billett, men i likhet som deg, kan lommeboka mi ligne Irak på mange måter. Og jeg fant den ikke!! 900 kr rett i dass! =/

Marte sa...

Åå gud som jeg digger deg!
sjekker bloggen din flere ganger om dagen og håper det har kommet nye innlegg! siden ikke du sendte et smilefjes, kan du få et av meg.

:)

julie sa...

nå kommenterer jeg for en gangs skyld!

jeg lo og lo da jeg leste det med trikken. du skriver ufattelig morsomt.

leser bloggen din hver gang, så beklager at jeg ikke kommenterer. bare fortsatt det gode arbeidet, for denne bloggen slår de andre bloggene langt ned i støvlene:)

Gudrun Jona sa...

Tusen takk for at du postet bildet mitt. Utrolig fint gjort av deg ;) Synes ikke du skal spare på smilefjeset helt til jul, tulling ;D

Ida sa...

Dagen er ikke den samme uten! Linnea! :-)

Gro sa...

Jeg klarte å bli utsatt for tre kontroller på en dag! Vist du er coop medlem får du pepsi max på prixen til 29.90, da får du også møtt mister one arm only

Gro sa...

4 pakning selfølgelig ;)

Mari sa...

Nå har jeg ventet lenge på et nytt innlegg, sjekker jo bloggen din annenhver time og ENDELIG kom det. Herlig, ler så jeg griner hver gang. Selv om du måtte ta trikken for langt :)

Anonym sa...

Jeg elsker hvert eneste innlegg:)

Nicoline sa...

Hahaha, du er så morsom!

Susanna sa...

Du er verkeleg god å svare på mail, og so flott du har hjulpe ei jenta :-) Så godt å høyre når folk får det betre!!

Eg har blitt tatt på bussen av kontrolør ein gong, flauaste eg nåken gong har vært med på !! Godt du ikkkje sniker ihvertfall, believe me- eg gjer det ALDRI igjen. Flaueste eg har vært med i heile historien faktisk.

i sa...

Bloggen din er herlig :-)

Anonym sa...

Jeg liker bloggen din og ikke minst deg. Ikke det at jeg kjenner deg i virkeligheten, men du er nok en av de kuleste personene jeg vet om.
Mener å huske at du syns høyereutdanning er teit. Skal du ikke ta videreutdanning altså? Isåfall så skjønner jeg deg godt. Studentlivet er stress, brødlivet virker mye bedre. (Ikke hat meg fordi jeg ikke skriver feilfrit.)

Anonym sa...

jo, hun er kjempeflik til å tegne! det var veldig likt deg :-)

Anonym sa...

åååh, Linnéa you made my day :D

Må foresten legge til at JEG måtte betale for "ugyldig reisekort" på båten da jeg stod å vifta med hele to betalingsmåter rett foran nesa på hu eine kontrolløren: en 100 lapp og bankkortet. ER DET MULIG? De burde slenges over bord surret i kjetting, hele gjengen >.>

Uansett, du rocker!

Anonym sa...

Linnèa <3

Ingvild sa...

Sånn var det da jeg var i Praha for noen år siden. Der kan man faktisk ta metro'en gratis så og si hele døgnet, men mot kvelden kommer de og sjekker. Jeg hadde billett, men jeg fant ikke igjen noe i alle kviteringene mine. Så de hadde allerede skrevet ut bot til meg da jeg trykte billetten i trynet deres, gliste og gikk av. Da følte jeg meg i mitt ess. Men, til tross for lykken over å ha spart 1500 kroner, måtte jeg ta taxi for nesten halve beløpet for å komme meg til hotellet igjen.

Linn sa...

Haha, du er best! :D Hadde lignende kontroll på trikken forrige uke, de ELSKER å sprette opp fra setene sine og skrike ut at det er billettkontroll, og enda mer tror jeg de digger å faktisk ta folk uansett hvordan det skjer.

AudM sa...

heartbreaking story!!

Ella sa...

Fy faen, jeg har ikke ord, så utrolig TEIT folk er! Om jeg en gang treffer deg, skal jeg fortelle en jævlig historie om en securitas vakt på en togstasjon. Jeg lover deg, du kommer til å kaste pepsiflaskene villt rundt deg.

Og sist, du er så herlig!

kine sa...

Åh, det var da så lite atte :) Pepsi Max, epler og Läkerol er ekte husmannskost! :)

Anonym sa...

Linnéa..du er så frekk og negativ,men det går faktisk ikke an å ikke like deg :D

pernille sa...

Åh, jeg hadde blitt så utrolig forbanna!! Dråpen var det der med flaskene. Hadde sikkert slengt dem av all kraft på nærmeste person..

ammalíe sa...

haha, jeg lo. Dagen din høres jævlig ut.

benedicte sa...

du er bare så god til å skrive. det er helt sykt! elsker det! og jeg elsker bloggen din!!

Leni sa...

Jesus Christ you are in love!

HANNE.SK sa...

Synes du skal takke mamman din fra meg, og si TUSEN TAKK for at hun skapte det ene mennesket som får meg til å le hver eeeeneste jeg leser. Omg.

Anonym sa...

herregud!!! elsker bloggen din! dette innlegget gjorde at dagen min ble mye bedre!!!

Anonym sa...

Love you, love your blog

Marie Elise sa...

Jeg fortsetter å komentere jeg, bare du fortsetter å skrive:)

torine sa...

åh, trikkekontrollører. jeg hater de. jeg hater alle som har med transport å gjøre(ikke misforstå, det er greit å ha de av og til). i dag kjørte bussen fra meg. han satt sikkert og lo når jeg slengte sekken min i bakken og bannet høyt.

bente sa...

Hahaha, you make my day Linnèa :) Ikke meningen å le av din dårlige dag altså, men ... jeg kan ikke la være. Du skriver genialt ;) Håper du slipper unna trikkekontrollørene i fremtiden!

Kristine sa...

Hahah, linnèa du gjorde virkelig dagen min!

Føler meg slem som ler på din bekostning, men du er virkelig genial!

Herlig innlegg! <3

Anonym sa...

fy dæven for noen artige linjer du klarer å skrible ned linnea ;D dette redda hvertfall min dag :):)

Tore på sporet sa...

du er så genial tvers igjennom linnea! selv om jeg aldri har møtt deg eller kjenner deg, men du skriver så bra og på en så artig måte :-D elsker hvert innlegg du publiserer! for all del ikke slutt å blogge! keep the good work

Gunnstein sa...

You're a genious n_n

Susanna sa...

herregud kor artig du er, lurer virkelig på om du er slik som på bloggen :)

martha sa...

Du skriver så morsomt, elsker bloggen din.

Marie sa...

Du er så SYKT GENIAL.

Anonym sa...

haha, djevelens kontrollører! ;D

terese sa...

HAHA jeg hadde omkommet på stedet av sprukket nerve. Hahahah hadde blitt så SINT! Føler med deg. OG takk og LOV for at ingen av disse Derrickene stormet inn på trikken da jeg trikket rundt i beruset tilstand, da jeg var i Oslo for første gang nettop. Jeg trodde jo hele driten var gratis! Det åpnet seg jo dører bak så man bare vandret inn! Smilefjes får du av meg til alle høytider:) I dag f.eks. er det sikkert noens bursdag

Anonym sa...

Lo godt da jeg leste innlegget ditt, av medfølelse, hvem har ikke hatt en slok dag hvor alt bare går til helvete?? Bra skrevet!!

Maren Melstveit sa...

Herregud, hvorfor rista du ikke den ene flasken og åpna den mot henne? Eller hun hadde vel gitt deg en og annen bot for det også. Slike folk burde jobbet på kirkegårder!

Anonym sa...

Haha, du var jo nesten glad og hyggelig idag. Eller så bare virket det sånn siden jeg kan høre lyden av ABBA fra stua, og da ble det hele idyllisk plutselig.

UanZ, du burde få et eget program på, gudene vet hva, p3 eller noe!

Anonym sa...

Haha, du var jo nesten glad og hyggelig idag. Eller så bare virket det sånn siden jeg kan høre lyden av ABBA fra stua, og da ble det hele idyllisk plutselig.

UanZ, du burde få et eget program på, gudene vet hva, p3 eller noe!

Marte sa...

herrigud, one of those days med andre ord.. GAD

Marte sa...

Så SYKT irriterende! For ei kjerring, du skulle bare sprunget ut på ditt stopp.

Linda sa...

Jeg har samme problemet med buss-sjåførene i Tromsø. De er noen rævhåll.

Karoline sa...

Utrolig bra tegning da !

Karoline sa...

Utrolig bra tegning da !

Anonym sa...

HAHAHA, jeg døør!

Anonym sa...

HAHA neste gang går du for det! Pepso Max kan brukes til så mangt :)

Sara sa...

YOU'RE A GENIUS :D

tinekatrine sa...

haha! jeg har aldri vært borti en kontroll, så tenker alltid at jeg kaster bort pengene mine når jeg kjøper billett... 25 kr for en billett burde ikke vært lov!

Anonym sa...

Du blogger ikke like ofte som alle de andre på topplisten og slik, men når du blogger SÅ BLOGGER DU!! selvom det ofte er klaging og tull, så er det veldig fornøyelig å lese bloggen din og jeg gleder meg hver gang til neste innlegg, stå på!!:D

holm sa...

You made my day! Takk! :)

metallicatrollet sa...

Det der på trikken skjedde med meg og på t-banen. Fader, hvorfor kommer de alltid når man skal av t-banen. JEG HAR A-KORT, ropte jeg, men det betød ingen ting. Deilig å kunne flekke opp kortet i trynet hennes og gå av. (Jeg gikk og stelte meg i døra, så t-banen måtte vente på meg, mwaha. Egotripp!)

Så fint av deg å svare når folk sender deg ting, du får jo sikkert mye. Men ja, det er viktig å ta seg tid til å gjøre det, og jeg ble så glad av å lese hva hun jenta hadde skrevet til deg.

Victoria sa...

Føler med deg, tror jeg og er en av de få som blir stoppet omtrent en gang i uken. Skal ikke være lett nei :)

Anette sa...

Du er artig altså. Kjempebra blogg. Er av de jeg faktisk gidder å lese fortsatt, en som faktisk er bra!

Anette sa...

Du er artig altså. Kjempebra blogg. Er av de jeg faktisk gidder å lese fortsatt, en som faktisk er bra!

Ingvild sa...

I seeeriously love you.

Marianne sa...

Uff stakkars STAKKARS deg :( på sånne dager er det ikke annet å gjøre enn å brøle! Tegningen var kjempefin!

vilde sa...

Jeg fikk lyst til å banke noen bare jeg leste det der. Herregud!

Anonym sa...

du skriver så utrolig bra!
jeg humrer for meg selv til hvert innlegg :D

Hanne Bættn sa...

Du er hærlig, seriøst. Hadde jeg blitt tatt i kontroll hadde det ikke vært så lett og si at "jeg blir seksten i november" hvis de hadde sjekka bankkortet.

K sa...

Det jeg digger med linniiie.com:
- innleggene dine er alltid morsom.
- du gir respons til lesere og svarer hvis det er nødvendig i kommentarfeltet (mange blogger som ikke gjør det!)
- du er døds kul.
- du har dritkule klær, digger stilen din.
- bloggen gjør med alltid glad.
- det er ikke et reklamehøl
- du får meg til å få lyst til å begynne å blogge.

er du på noen toppliste? det fortjener du hvertfall!

Kristin sa...

Jeg ler meg seriøst i hjel av innleggene dine. Fantastisk morsomt :)

Åsne sa...

Dagens lille høydepunkt er når Linnea blogger :)

Stine sa...

I <3 YOU!

Anonym sa...

¨huffa, måtte de brenne!:p

åh, jeg ble nesten litt gla i deg nå!!:)

Anonym sa...

åhhh så søt!

Karina sa...

jeg digger digger digger deg

Anonym sa...

Linnéa, du er en GUD!

Tina Erica sa...

Jeg tror nok ikke det står spesifikt i Norges lover at pepsi max flasker ikke er et lovlig våpen. Selve våpen-delen er vel kanskje uansett ikke så veldig lovlig, selv om det skulle vært lov å gjøre unntak.

Digger bloggen din!

Lea sa...

Å fy faen, kjenner igjen frykten på kroppen! HAAATER kontrollører over alt på jord... det er derfor jeg aldri sniker. Hadde mareritt om tbanekontroll og ugyldig billett.

Det verste var den gangen jeg hadde glemt å stemple (fordi jeg kjøpte billettenm og gikk på skolen og var der i typ 12 timer, og glemte det når jeg dro hjem). Følte meg ikke høy i hatten når jeg selvsikkert dro frem kortet for kontrolldama og i neste øyeblikk ble lempet ut av tbana :/

Maria sa...

Haha trikkeopplevelser er det mange av i Oslo - gleder meg til å flytte tilbake! Dette innlegget eide. En vakker dag får du nok hevn. :]

Martha sa...

Du gjør livet mitt lysere! :)

Anonym sa...

jeg hadde drept meg sjøl om du hadde slutta å blogge <3<3<3

Stalin sa...

Det er så deilig å lese at noen har et like ironiskt liv som meg iblandt. Det gjør hverdagen lysere.

Du kunne jo tilfeldigvis ha mistet pepsi max flaskene på føtterne deres... bare et forslag.

e.m. sa...

I boken av Peter Lewis (c) : 'The road to 1984' står det skrevet:
"Jeg tror ikke det samfunnet jeg har skildret VIL komme, men jeg tror at noe som ligner det KAN komme", skrev Orwell. "Totalitære idéer har slått røtter i intellektuelles bevissthet overalt og jeg har prøvd å trekke de logiske konsekvenser av disse idéer".

Du tok styggelig feil, Georgie, gamle gutt. Det ble MYE, MYE verre enn det du skrev om !!!

Private vaktselskaper, kledd i hva de selv tror er flotte uniformer, men skal betegnes som: 'sivilt antrekk med uniformstilsnitt' - mao, ikke mer uniform enn hva miniskjørtet ditt er.
Trikk-, parkering-, busskontrollører, med en arroganse og herrefolkmentalitet som ville vært en SS-offiser verdig. Bomstasjoner, TV-lisens, årsavgift, osv, osv. You name it...
Ingen diktaturstat klarer seg uten slike mennesker.
Det er bare å innse det: Husmannsånden hos Ola Dunk er fremdeles i høyeste grad levende. Fremdeles står han med bøyd hode og lua i hånden når herr Godseierens karjol passerer ham....

Og til slutt: Norge er verdens nest mest TV-overvåkete land etter England.

*Jadda, jadda*....

Helene sa...

TYPISK (!!) damepoliti....

Mariann sa...

Jeg forstår frustrasjonen din så godt! De fleste har et mindre trivel møte med kontrollørene i minnet. Etter egen erfaring er kontrollrører onde, sure, og utspekulerte folk som kun er til for å plage medmennekser. De kommer inn med sine haukeblikk og leker kongen på haugen. Greit, de kom ikke inn på politiskolen og de fikk heller ikke jobb som securitas vakt. Så jeg skjønner det er en kjip tilværelse, men jeg ser ingen grunn til å være overtretende sur og bitter og skape en negativ atmosfære for tilfeldige mennesker som benytter seg av lokaltrafikken.

PS: Du er superkul

walk of shame - Eden sa...

Linnèa, du skulla ha knøvla henne oppi ruta! Jeg kan bannme på at ingen av de andre passasjerene hadde vitna mot deg. "Hun knuste billettkontrolløren? Nææh, kontrolløren knøvla seg selv. True story".

Du tar'a neste gang!!

Anonym sa...

Digger deg Linnea!
Skal også bli frisk fra spiseforstyrrelsen en dag... :) Du gir håp for mange jenter, det er jeg sikker på!

<3

Anonym sa...

Ditt beste innlegg siden veksleren på molde Linnéa! Lo faktisk skikkelig mye, meg mot verden!
Og ja, du tar mye mer vare på leserne dine, enn feks TORO.
Hilsen fast leser8)

iselin sa...

Fy fader. Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg dyttet henne ut av trikken, rett før dørene hadde lukket seg.

TOROBORGEN sa...

du er en hore din anonyme dritt!

Nils G sa...

Kunne du ikke bare knust deg ut gjennom den døråpningen og forlangt at de skulle ta den bllettkontrollen ute på fortauet i stedet, når du først var kommet dit du skulle, du har da vel for søren rett til å gå av en trikk når du vil,noe annet skulle bare mangle

Leni sa...

e.m. it's over.

Christine sa...

Linnea! Vet du hvor glad en god dose sarkasme gjør meg i hverdagen?
Og neste gang du blir nesten tatt i kontrol, smør tykt på med dialekt og flagrende øyenvipper, hjelper alltid meg (å? kainn mainn itj kjør på ein månadsbilætt i fleir måna åsså? Trudd de va sånn æ sjø) :)

ingrid sa...

skulle ønske jeg kunne tegne, så jeg kunne ha tegna deg!

Desverre er mine eneste treere på skolen i Kunst og Håndverk :(
Tror du hadde blitt lettere fornermet hvis jeg tegna deg.

Martine sa...

DU!!
Du er råflink til å skrive!! Håper det er greit om jeg legger link til bloggen din på min blogg? For da er det lettere å huske i kikke innom:)

Også ble jeg så irritert av innlegget ditt, på dine vegne, altså. Sånne kontrollører, parkeringsvakter og noen av bussjåførene må være en egen rase, det er jeg sikker på.

Eirin sa...

Haha=) Jeg har digget bloggen din fra jeg staret å lese den, men dette er første gang jeg har skattledd. Gleder meg allerede til neste innlegg!

Anonym sa...

Linnèa sin blogg <3

Amalie sa...

hahahaha, sinnsjukt artig :'D Du er so søt på det bildet :)

Linnis sa...

Takk, Linnéa! Har ligget og vridd meg selv i kjærlighetssorg i senga i hele dag, og enda ikke giddet å stå opp.. men du.. MADE MY DAY! Måtte tilogmed nesten trekke på smilebåndet..nesten..;)

astrid sa...

gleder meg til jul jeg :)

Linnformasjonen sa...

det ER trikkekontroll hele jævla tiden om dagen. Jeg ble sjekket to ganger i går på trikk 12.

Marie Sakina sa...

Litt skuffende at Truls ikke har (som jeg har sett) kommet med en forklarings-respons igjen, jeg stolte på deg her Truls!

kristine reitan sa...

du er genial. alt jeg har å si for nå.

Guro sa...

Eg syns du skal lese 'Takk for alle minnene', av Cecelia Ahern. Den fikk hvertfall meg til å le!

Trineslilleverden sa...

Det samme har skjedd med meg også! Jeg ble dritsur og VISSTE at jeg hadde gyldig billett! - Men de står der å skjeller meg ut som bare F! Billettkontrollører er noe dritt rett og slett!

Love
- Trineslilleverden (www.trineslilleverden.blogspot.com)

Anonym sa...

Haha,du eier ! Du skulle bare slått hu helseløs !!

- Caroline

Viccc sa...

LINNÉA, DU EIER!

Anonym sa...

kontrollører kan dra et visst sted. Men man kan jo vel egentlig ikke blame dem for å være sure med den jobben de har skaffet seg haha

Anonym sa...

Du e dagens høydepunkt, Linnéa!
Fra moldejentene Marion og Caroline

Camzi sa...

Tenkte bare jeg ville informere deg om at SKATTELISTENE har skrevet navnet ditt feil.
SAKSØK!!!!!!!!!!

Pimi sa...

kontroller på buss, i ditt tilfelle trikk i oslo, er det verste som finns. Jeg har selv blitt tatt for å snike som barn, det søg

Sunniva sa...

Du gjør de lange, kjedelige skole dagene på Molde vgs bedre med dine herlige blogginnlegg :)

Anonym sa...

Du vet du blir feit av Pepsi Max også?

Kunstige søtstoffer hjelper ikke mot verken fethet eller dumhet.

Marita sa...

Jævla bedrevitere;) Burde jo visst at du visste bedre;) Neste gang slår du deg løs med PepsiMax-flaskene, bokstavelig talt!

Lene sa...

Åh, jeg kjenner til det! Ble nesten tatt i busskort-kontroll for et par uker siden. Hadde hjulpet en jente i rullestol inn på bussen, og busskortet datt ut av lommen. I tillegg hadde noen vært så snille å levere kortet mitt til bussjåføren, så jeg fant det ikke igjen. Gud, jeg hater de folkene der.

Dritfint bilde av deg. Hun er steikeflink til å tegne, og du er steike pen :)

Anonym sa...

Lag en videoblogg.

Sophie sa...

Hahaea du er en artig snusk!! Suss

Anonym sa...

HAHAHAHAHA, den dagen du slutter å blogge, er den dagen jeg dør <3 du er lyspunktet i hverdagen, vet ikke av noen andre som skriver så morsomt som det du gjør!

Hilde sa...

Norges beste blogg, uten tvil :)

Martine Elise sa...

Jeg har blitt tatt to ganger, og det skal sies at jeg faktisk aldri kjøpte billett, men uansett. Uvesentlig. Jeg prøvde å lyve meg ut av det å si jeg hadde A-kort, men så ringte hu kjærringa til en sånn sentral og bare "har ... A-kort?" .. Ble helt texas. Omg

Og ja, du er litt kul!

Sara Marie sa...

Fin tegning assa! :D Skulle ønske noen ville tegne meg også...

hahah, du er så morsom! Takk for en herlig blogg :)

www.gladkristen.blogg.no sa...

Sjekk ut vår blogg!
Mvh Solrun

Yvonne Nicole sa...

Å GUD, du er gal! Herregud, jeg digger deg :p

Den tegninga var forresten helt sykt fin!

ida sa...

Hehe, stakkars :( hjelper det at jeg sier at du er pen og kewl og morsom og hyggelig(innerst inne) og søt og peng og kul? :)

Arma sa...

kan vi leike når jeg kommer tilbake til norge igjen?

Vilde sa...

haha, så bra! Du gjør det så så spennende å lese, må bare få med seg slutten;)

sofieeee sa...

hadde de vært me hadde e knust alle tre til dei begynnte å grine blod! man skal faen ikke ta i mot alt mellom piss og granskau.
hihi

johanne sa...

Hmmm neste gang jeg kommer til oslo kan vi drepe dem sammen. Sure trikk- og buss folk = dø. Her om dagen skulle jeg ta buss hjem fra skolen, og så sto jeg ett stopp for langt unna enn det som er gyldig på kortet mitt, og så bad han meg gå 20 meter til neste stopp, og så kunne jeg komme på. Særiøst, det blir for dumt.

Du er forresten superduperultrasøt

Anonym sa...

Cinderellastory.blogg.no

Gratulerer med 16 plass på topplisten min:D

steffi sa...

JEG ELSKER BLOGGEN DIN!!!!!

Victoria sa...

Haha, dødsbra innlegg!

Anonym sa...

haha gliser !!

Anonym sa...

du syntes sikkert jeg er rar nå, men jeg har nettopp lest gjennom alle innleggene dine. og ja, jeg lover å komme meg ut mer, men det du skriver er så underholdene og gøy å lese! :)

Melissa

Eva sa...

HILARIOUS! =)

Anonym sa...

HAHAHAH! du er rå :D

Marte sa...

Hahaha, jeg skjønner deg godt!
Du er skikkelig søt og morsom. Kunne ønske vi var venner :( tulla, eller neida. men jo. haha off

Anonym sa...

morsomt!

Anonym sa...

dette har vell egentlig ikke med noe av noe å gjøre, men har lyst til å få det ut:
prøver å få radioresepsjonen til slottsfjellet 2010 så gå inn på denne linken her kopier den:
http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=157304629834&ref=mf

å bli medlem;)

megogmitt sa...

da e so bra at eg dauer kvar gong eg les da!!

Tone Eline sa...

haha.. skikkelig bra..! Jeg hadde faktisk også blitt bra forbanna hadde dette skjedd meg!

Ragnhild sa...

Genial blogg!

Hanne sa...

Digger bloggen din :D stå på!

Anonym sa...

Du har mange lesere som hete Marte! Her e en til :)
Hilsen Marte

andrea sa...

GJETT hvilken video/sang jeg nettopp fant. hmm.. det var en gang, og tro meg - det er leeeenge siden. siden jeg er god tvers gjennom skal jeg ikke lage kvalm for deg med den. skal bare ha den litt sånn i bakhånd dersom jeg skulle trenge det som pressmiddel.

Anonym sa...

andrea: du er SÅ mars 2007.

Pressmiddel my ass. Hahaha.

SA sa...

Andrea, gratulerer, du er kåret til Norges mest patetiske. How does it feel?

Lina sa...

jeg tror jeg begynner å bli litt veldig avhengig av denne bloggen. Inatt drømte jeg nemlig at du hadde lagt ut et nytt innlegg, og et lilla bilde. men det hadde du jo ikke..

Kaia sa...

Jeg dævver, skulle gjerne ha sett de tre Derricker. Du skriver godt, Linnéa, love it. Og alltid stas å se at du innerst inne er litt soft, du også. Ha en fin dag!

Helle sa...

du er faen meg genial.

Tone sa...

Gudrun er så FANTASTISK flink!!! Du er bare helt nydelig, så hun hadde jo virkelig et bra motiv denne gangen:-)

Og så bra at hun jenta har blitt frisk igjen.. Kjempesnilt av deg (Ja, snilt!! Skyt meg hvis du ikke liker å bli kalt snill..:D) å hjelpe henne!

Haha, jeg skulle likt å se trynet på trikkedama da du dro frem kortet og var under 20. Håper du ødela dagen hennes;-)

Anonym sa...

jeg elsker deg

Anonym sa...

Hehe, du er helt genial!

Vegma sa...

Første gangen jeg er innom bloggen din, men jeg har bare en ting å si; Fysøren så BRA du skriver. DU får de mest kjedelig ting til å høres morsomt ut! Hvordan får du det til, spør jeg bare. You go girl! :-)

Mari sa...

Du er seriøst den aller beste bloggeren på jord!! Sikker på at hvis du hadde hatt blogg på blogg.no, og hadde skrevet innlegg hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen, hadde du ligget på 1. plass på topplisten!!
Digger deg og innleggene dine! <3

SusanneKarlsen sa...

bra blogg du har. Har fulgt den kjempe lenge. :-) Du får meg til å smile på de mest kjedelige områdene som fins. Seriøst du kan skrive om tepper og tøfler og poteter, whatever -og fortsatt få meg til å lette på smilebåndet.
takk!

Anonym sa...

(L) deg

e.m. sa...

SLUTT Å BRUKE "SERIØST" I ANNEN HVER SETNING FØR JEG SERIØST BLIR KLIN GÆERN !

Beklager, vesle rosenknopp, men jeg bare måtte....

Kristiane sa...

You make my day. Skal ikke si noe mer

Piotra sa...

Ungdommen SIER seriøst i annahver setning, e.m.
Vær glad hun ikke skriver Seff og serr i stedet.
Hihi.

SiwOrTrue sa...

Nå må du snart gi oss lesere litt ros for hvor flinke vi har vært å kommentere innleggene dine i det siste (la merke til det akkurat nå). Ellers; loves ur blog, men det vet du nok fra før.

e.m. sa...

Javel da....

*sukk*

odaafr.blogg.no sa...

jeg vil .. være deg eller noe.
du eier.

Anonym sa...

hooore

Lise sa...

Kjempeflink til å tegne :)

e.m. sa...

Høflige kommentatorer du har, Linnéa. De presenterer seg med én gang.
Olsen heter jeg, herr/fr Hooore.

Tørs sa...

Shit, så fantastisk endelig å lese en blogg med godt språk. Du er en sjelden vare blant populære bloggere. I digg it.

Helene B. Opstad sa...

Hahaha, jeg døør!

Anonym sa...

Haha, faen jeg digger deg. Du skriver helt fantastisk, får meg en god latter av hvert innlegg her. Stå på!

Line sa...

heahehae! "med-derricker" Herregud hvor jeg digger deg.

Line sa...

heahehae! "med-derricker" Herregud hvor jeg digger deg.

Anonym sa...

Hva synes du om "bloglovin"?