12. okt. 2009

No e hælvete laus.

Nå har jeg møtt ham. Herr Vegg. Jeg har altså møtt veggen. Hvis det blir kaldere her nå, vet jeg ikke om jeg orker å leve mer. Her om dagen var det NULL grader, og da jeg gikk ut døra frøs hårene i nesa mi til is! Det var helt sinnsykt!

Jeg vet kanskje ikke om dere la merke til det, men i forrige-forrige uke var jeg faktisk sosial hele FIRE ganger, med fire FORSKJELLIGE personer. Det er faktisk ny personlig rekord.
Noen sinne.
Derfor kunne jeg bare være sosial én gang i forrige uke, og da valgte jeg selvfølgelig Toro.

Siden det var helg, ble det LETT taco.

Jeg har faktisk ikke laget noe annet enn taco her hjemme, og jeg har bodd her i 2,5 mnd.


Hallo, nå gikk akkurat Lise på jobb uten å si adjø til meg!!! Det var sikkert fordi jeg tvang henne til å ta oppvasken før hun dro, men dersom jeg hadde endt opp med den igjen hadde jeg helt seriøst knust alt med vilje og bedt henne kjøpe nytt.

Ok, videre i historien. Ettersom jeg ikke ser på TV som underholdning, investerte jeg i Millionær-spillet. Jeg skulle egentlig ha Monopol, men det kostet 499, mens Millionær kostet 399.

Toro kjøpte HOTELL i 3 gater, noe som gjorde at jeg måtte betale 55 000 kr hver gang jeg gikk i gata hans! Jeg var selvfølgelig svært imot dette, og måtte pløye regelheftet for å finne regelen som sa det ikke var lov.

Likevel vant idioten.


Men jaja dere. I sted var jeg på polferd. Rommet mitt er nemlig så kaldt at jeg HYLER hver gang jeg går inn dit. Musklene mine får nemlig ikke helt igjen balkongdøra, og jeg tør ikke ringe huseieren og innrømme nederlaget. Personlig synes jeg armene mine ser robuste nok ut til å kunne lukke en dør, but I guess not.



Etter ønsker om å få se hvordan rommet mitt har utviklet seg, kan jeg jo gi dere et par bilder av polarområdet. Det er nesten sånn at jeg lurer på hvor isbjørnene er!

Ja, veggene er litt tomme, så jeg skal ned på fotobutikken nå snart og forstørre noen bilder av meg selv.

Så har jeg laget min egen skohylle dere!


Ulempen med at jeg har laget den selv er bare det at den faller ned av og til.


Åh, det er noe som mangler...



(kunstpause....)





Nei, nå skal jeg finne fram kartet og dra på biblioteket, dere. Mange av dere anbefalte av hele deres hjerte og blablabla boka "Saman er vi mindre aleine", men hello, det er jo NYNORSK!! Man leser vel ikke nynorsk dere? Herregud, har jeg noen nynorske lesere??? ÆSJ!!!

129 kommentarer:

Anonym sa...

Ahaha, du dreper meg! "Kunstpause" :)

Anonym sa...

oi, så plutselig at det kunne tolkes negativt :) selvsagt mente jeg det ikke slik.

tina0fc. sa...

"saman er vi mindre aleine" har jeg sett på film. den sugde. ble fakitsk tvunget inn på den, av skolen.

Tone sa...

Jeg liker skohylla! Egentlig elsker jeg hele bloggen, men syns lissom det blir litt kjedelig å skrive det på hvert eneste innlegg.. Variasjon er viktig! Derfor ble det skohylla denne gangen;-)

Malin sa...

hahaha x'D ME E SO MOROSAME!

Charlotte sa...

Kult! :)

kinehelene sa...

Det store sort-hvite bildet, hvor er det fra? :)

Anonym sa...

Hva med å investere i en liten varmeovn på rommet? Føler med forresten, pleier selv å bare bli sittende i sofaen og fryse selvom ovnen og påknappen er ca 5 meter unna...
ps, du er lol

SusanneKarlsen sa...

Hørtes spennende ut da, men jeg hadde ikke klart å lese en hel bok på nynorsk.

likte skohylla!

Og sånn ellers er jeg ca. like dårlig som deg å lage middag (eller variert mat) i leiligheta mi. Jeg har ikke spist taco engang siden jeg flytta for meg selv for ni mnd siden.. hmf, trist.

du har en fantastisk blogg!

Marte sa...

Den boka er god, søt og fin. Du kan jo eventuelt se filmen. God den og.
Må si jeg likte skohylla di. Hvor har du kjøpt den?

Og du er like nydelig som alltid.

Sunniva sa...

Jeg hadde nynorsk på barneskolen , og ble TVUNGET til å BÅDE SKRIVE OG LESE nynorsk !! Jævlene burde fengsles og tvunget til å lese bibelen på nynorsk! Men nå har jeg begynt på ungdomsskolen og kan lese & skrive bokmål <3 He he :-)

Du er best ! :-D

Anonym sa...

HAHA jeg ler også for du kommer til å ELSKE boka. den er litt deg!!!!

Marte sa...

Seriøst, den boka har jeg også! Men nettopp fordi den er på NYNORSK og er dødstjukk har jeg ikke orket å begunne på den en gang ;p

janne sa...

det store bildet er fra ikea tror jeg. jeg hadde heller aldri lest nynorsk men så begynte jeg på den boka og den er nydelig. du vil like den. den er litt deg på et vis..

Anna Regine sa...

omg, du er så hysterisk morsom.
Elsker skoene dine forresten!

stratoslover sa...

ahahahahha!!!!!!!
ler meg skakk av hvert eneste innlegg du skriver!!!! du er et mirakel

Malin sa...

Hehe, dersom det er slike klær du insisterer på å gå med i oktober, tror jeg nok desverre du er dømt til evig kaldhet!(Nå ser vi bort fra utendørsklærbildet vell og merke)

Anonym sa...

du er helt sykt genial. Gift deg med meg!!

Anonym sa...

jeg liker deg egentlig. Men det var før... jeg så at du hadde kjøpt den fordømte Ikea-n.y.-bildet. Mer frekvent i blogg.no-blogger enn makroner og ordet "heels"

Anonym sa...

I dag redda du dagen min :-)
Du er en morsom superhelt.

Anonym sa...

hei!

Visste du at eplene fra süd tyrol man spiser i disse dager er fra i fjor!?!? årets er ikke høstet ennå..så de har ligget et år å godgjort seg!...mm;)

Anonym sa...

nynorsk lenge leve :D

Madeleine halm sa...

Haha, for en herlig skoylle! Kan du montere min også? Håper på å se deg snart igjen!

Maria Festli sa...

Skal du først lese noe nynorsk, utsett deg for "bikubesong" i samme slengen! Frode Grytten.

Ingvild sa...

Nesten så jeg vil kalle det uetisk å lese bok på nynorsk, siden du må lese alle sidene typ 10 ganger for og kanskje få med deg noe av innholdet.

Anonym sa...

Hahah, du er så hysterisk morsom!
Eg har skrevet nynorsk heile livet og er vandt med det, men kan forstå deg viss du aldrig har hatt nynorsk! Selv leser eg bøker på bokmål;p

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

hahaha, nå tok jeg meg selv i å le høyt, fornøyd med hylla!

Martha sa...

haha. du skriver så dritbra. Skikkelig gøyt og underholdene å lese!! :) å det var fantastisk fin skohylle! Bare dumt den ramler ned iblandt, men det skal være slik:)

Jeg har flyttet for meg selv etter sommeren og har bare spist taco i 1 og 1/2 måned :p

Sandra sa...

Jeg ler fremdeles, og jeg har lest dette innlegget tre ganger. Du er genial!

KAROLINE sa...

Haha, bloggen din er så herlig.

litago sa...

Hvis du synes det kaldt nå, burde du grue deg til desember! ;)

martha sa...

Stilig skohylle! Du har mange fine sko. Monopol er ett stressende spill. Jeg taper hver gang. Har spilt det to ganger eller noe. HAHA

Du er kul, forresten. jeg skriver det i hver kommentar. Men du er jo det.

Julie sa...

Jeg har bok annbefalninger til deg :):
Dragen, av tony kristensen
isprinsessen, av Camilla Lackberg

Bloggen din er fantastisk forresten!!

Anonym sa...

kjøp et teppe! det er billig nok på ikea..

og boken er faktisk veldig fin, og humoren er sarkastisk.
en annen bok med god (tørr) humor er mark haddon sin The Curious Incident of the Dog in the Night-time eller A Spot of Bother. Haha de ler jeg av

Ida sa...

"hei!

Visste du at eplene fra süd tyrol man spiser i disse dager er fra i fjor!?!? årets er ikke høstet ennå..så de har ligget et år å godgjort seg!...mm;)"
-Anonym

Men, er alpegolden süd tyrol da?

Marianne sa...

Jeg leste Boktyven, etter en anbefaling fra noen her på bloggen, og det er kanskje den fineste boken jeg har lest. Vel, ikke fin, men ja.. Fin likevel. Jeg elsket den virkelig. Trist dog, men åw. Du burde låne den.

Ikke lån Muleum av Erlend Loe! Synes den var dårlig. Likte han for to år siden, men av en eller annen grunn synes jeg den var litt, tja. Barnslig? Er jeg blitt voksen? hjeelp

SA sa...

Dette var det jeg mente med kvalitet fremfor kvantitet. Sultefore leserene dine hele helgen, og så slå til med en super-post. Jeg smiler og leser Linnéa, smiler og leser. Du er nydelig.

Mari sa...

Er så fint at du er til, Linnéa!
:-D

Anonym sa...

Les "Jenteloven"!!

Jonathan sa...

OHMYGOD!!!!!! I AM NYNORKS! and i read your sucking lillte morhterfucking blogg, together with half of HARSTAD. yes you heard me harstad! and now I really dont have no other choice than to write in english....because i must honestly say I dont dear to write nynorsk after reading this. you have now made a reall kaos in our little peacfull town and just so you know it, WE ARE COMING TO OSLO and protesting against you. hahah yes. IN NYNORSK! unless you apologise to us on your blogg, ofcourse

Ida HL sa...

Boka er verdt å lese den, selv om den er nynorsk! :)

Silje sa...

Varmeovnen som du er så glad i Linnea, er ikke den på rommet ditt?? Da blir det varmt og godt :)

Yngvild sa...

"Saman er vi mindre aleine" er jo omtrent ikke nynorsk en gang. Det er så sideform og likt bokmål, at orker man ikke lese den, så er det av prinsipp :) Den er genial!

Hilde sa...

Ja, du har nynorske lesarar. Jey!

Anonym sa...

Det er laget en film av "Sammen er vi mindre alene." Den er Fransk, nydelig og 100% fri for nynorsk. Anbefales! (Med mindre du virkelig vil lese da, da anbefaler jeg bøker istedet, hehe. Nemlig: Mengele Zoo, Boktyven, Bienes hemmelige liv + Beatles, Bly og Bisettelsen av Lars Christian Saabye.)

Helene sa...

Haha, du har nok nynorske lesarar dessverre.. Vi er litt ekkle av oss, men det får så vere!!

Gina sa...

Du mååå lese Idas dans!

Taco er digg :) <3

SILJEIS sa...

IIIK! Jeg hater å skrive på nynorsk, men må erkjenne at det er litt fint å lese. Foretrekker likevel bøker på engelsk, og kan derfor anbefale "The Reluctant Fundamentalist" av Mohsin Hamid, "Kafka on the Shore" av Haruki Murakami og sist men ikke minst, "The Catcher in the Rye" av J.D Salinger sterkt. Du kommer til å elske sistnevnte! Holden Caulfield. HJERTE.

Tonje Kjørvik sa...

Ja, du har vertfall en nynorsk leser!

Anonym sa...

JA, du har nynorske lesara. lev med det :)

Borghild sa...

Eg er ein nynorsk lesar og eg ELSKAR nynorsk!! Nynorsk er heilt klart det vakraste skriftspråket. Bokmål er berre fornorska dansk og dansk er berre øydelagt norsk... Dessutan ser armane dine svært spinkle ut, så eg skjønnar godt at du ikkje får att døra. Men du er no litt morosam då, det skal du ha!

johanne white sa...

Du er en av få som får meg til å le, så jeg får bare si tusen takk. Og skoene dine er nydelige

TOROBORGEN sa...

LETT!
at vi har TREstjerners middag.
Du lager vel tacos?

Renate sa...

Haha, hærlig ;-)

Marie Sakina sa...

nynorsk......... UGH

silly sa...

du er så fantastisk herlig :)

Anders sa...

Saman er ein mindre aleine er verdens fineste bok, så det har ingen betydning at den er nynorsk.

Egentlig er nynorsk fint. Mye mer koselig. Og eksotisk LISSOM. Nynorsk er fint.

megogmitt sa...

du er en helt nydelig jente!! fantastisk bra blogg du har:D humor kan du!!

megogmitt sa...

og btw du må seriøst lese "saman er ein mindre aleine", den passer deg. promise.. selvom den er på nynorsk så kommer du inn i det. fantastisk bok!!

Anonym sa...

Teip over dørsprekken.
Tro meg, det virker. Jeg kjenner til det og trekken derfra kommer garantert til å bli atskillig kaldere de neste månedene.


Teik it isi, Jonathan. Skriv heller på nynorsk du....

S2 sa...

Kommentarene i den boken kan minne om de faktisk! Haha, kos deg.

Anniken sa...

Hahaha, genial skohylle!

purpur sa...

Jeg har det likt med mitt rom! Jeg dævver litt hver gang. Gir meg ingen god grunn til å stå opp av senga hvertfall... Ufattelig at du klarer å stå opp så tidlig.

Anonym sa...

Elsker bloggen din! Har du ikke klesskap? hehe...

Anonym sa...

ææææ jeg vil bli som deg!!!!!!!!!!!!!

Karina sa...

nice skohylle!!!

Karoline sa...

hahaha, genialt "siden jeg har laget den selv detter den ned" Du er genial!

Edona sa...

Linnea, du er genial! Du har forresten mange fine sko også (:

Silje sa...

Så mange fine sko :)

Anonym sa...

LINNÉA<3<3<3

G sa...

ikke rart du fryser når senga er inntil et vindu. regel nummer en er at det alltid er kaldest ved vinduet.

Anonym sa...

du er utrolig god til å skrive linnea! ;p ler/smiler like godt hver gang jeg leser ett av innleggene dine :D:D stå på ! :)

I carried a watermelon. sa...

Lån den som lydbok? Den er dritfin, jeg lover:)

julie sa...

boken er nydelig, men les den heller på engelsk, den heter hunting and gathering ;)

I sa...

Det er null stress å lese den på nynorsk, og filmen er dritdårlig til deg som ser film før du leser boka. Boka er dritbra, filmen er dritdårlig. Hvis du ikke liker nynorsk, er vel originalspråket fransk. Jeg regner med det er et bedre alternativ?

Anja sa...

Jeg liker kun én moldenser, og det er deg.

Linnéa sa...

Kinehelene: ikea, seff.

Anonym: har en varmluftsovn, men den bruker så jææææææææææævlig mye strøm.


Marte: skohylla er egentlig hattehyller fra ikea til 39 kr stykke.

alle på blogg.no er 14 år og har IKKE new york-bildet. ikke drit deg ut.

Jeg spiser ikke süd tyrol-epler. De smaker ingenting. Hva tar du meg egentlig for?

Jonathan: kom og ta meg.

Megogmitt: TAKK, kjære. Det behøvde jeg å høre i dag.

Nei, jeg har ikke klesskap, jeg bruker gulvet....... brødhode.

tusentakk ellers også kjære venner

Hanna Marie sa...

Guud!! jeg dævver av bloggen din!
det er kanskje den beste jeg noen gang har kommet bort i!
ikke det at jeg ikke har lest den lenge da..

ein steikanes snill nynorskerrrrr sa...

Kva synast du eigentlig om rusmisbrukare?
personleg synast eg at du gjer litt lite kjærleik til dine lesare.
Steikanes fin gut på bildet der altså! kven er det sa du? kjæreste å greier!
så må du hå ein fortryllande dag vidare!

Den Lille Motespire sa...

Digger skohyllen :P

Anonym sa...

Du er så jævla tøff linnea! Digger deg :-D Men om du leter etter ei dødsspennende og bra bok, bør du lese SNØMANNEN! Av Jo Nesbø. Tipper du liker den! Hvis du spiser mye taco bør du prøve avokado isteden for dressing eller rømme, dødsgodt!

Thea sa...

Oppdater oftere, vi digger deg jo!

Anonym sa...

facebook er best på nynorsk! "kva har du på hjartet?" men bokmål er forståelig.... Greit for evneveike LISSOM. Jeg skriver bokmål, men disser ikke nynorsk for det om! Du slipper unna siden du ikke er fra oslo.. Bare bor der. Jeg hater østlendinger. Get a life og pell dere ut av media-norge!!!!!!

Anonym sa...

Ok. Hva skjer med gjennomsiktige stripper-sko i plast!?!? haha, trodde aldri jeg skulle se for meg deg i noe slikt! hoho...ha!

Guro(: sa...

Nynorsk er fint da folk! :) Det gjelder bare og lære seg og like det eller no..

Anonym sa...

"..at den faller ned inniblant!" rofl

Men nei, du har INGEN nynorske lesere! Omg..

Anonym sa...

Omg, seff he du nynorsk lesara!

Nynorsk ftw!

Anonym sa...

Du har nynorsk-lesarar,ja! Ditta skjønte du vel? Nynorsk er ikkje SÅ vanskeleg!

Sara sa...

Jonathan, vi snakke ikke nynorsk i harstad??? ka det e slags tøv, dom dæ nu ikke ut.

Salgsblogg sa...

digga skoskapet ! smart

sjekk salgsbloggen vår da vel ;)

Ida Helene sa...

Nå har jeg linket til deg!!1 Flottflott.

Linnea Sviland sa...

Digger bloggen din!
Er avhengig av å følge med på bloggen din hver da. Dy er hysterisk morsom, og jeg ler masse av innleggene dine!
Du er en super blogger!

elise sa...

herregud toro er så fiiin!!

Anonym sa...

Anja: liker kun én moldenser ja, kjenner du alle andre eller? Haha, klovn.

Prinsesse Iselin sa...

hawt!

Ida Marie sa...

hahaha Sara. Om ein ikkje snakkar nynorsk i Harstad? Ingen snakkar nynorsk, det er eit skriftspråk, eit fint eit. Skap ei latter åt deg sjølv no, Sara.

Anja sa...

du kan jo lese den på BOKMÅL da! den er seriøst bra - LES DEN. vedder alle epleklistremerkene dine på at du kommer til å elske den :):)

Anonym sa...

Hva synes du om Marie Amanda og at hun lurer lesere? Feks legger ut sko for salg og sier de ikke er tilsalgs lengre, og sletter kommentarer om at ennå blir solgt på feks Nelly?
(Egetlig var ikke dette et spørsmål, jeg vil bare få det ut ;) )

Louise sa...

Nynorsk er kjempe fint da! Mye bedre enn bokmål.. skulle ønske jeg bare kunne skrive det. x)

Anonym sa...

Kan ikke du skrive neste innlegg på dialekta di? :D

Arma sa...

eg skulle ynskje at eg vart nynorsk. men eg e ikkje det. fanken ta. ellerno.

LT sa...

Har du ikkje lært nynorsk på skulen? Eg meistrar både bokmål og nynorsk, og tykkjer at det er viktig å kunne begge dei skriftspråka som me har her i landet vårt.

Anonym sa...

rofl @ skohylla hahahaha

Malene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Malene sa...

Ser leserne dine kaller deg alt fra genial, best, mirakel og så langt som til superhelt. Det er ganske så drastiske utsagn med tanke på at du kun skriver og deg og ditt. Så en som skrev "Så fint at du er til.." Haha. Kids are crazy! Men jeg liker bloggen din, mye fordi vi deler det samme hatet over Molde, og du har en ganske brukbar humor.

Hanne sa...

MÅ jeg si noe? HÆ HÆ??????

Anonym sa...

Det er vel ganske tydelig at "denne Malene" er veldig misunnelig på deg. Ingen tvil.
Kom igjen, Linnea du er uansett best!

Anonym sa...

hahaha du er bezt

Anonym sa...

Hvor er de grå skoene med glidelås(?) og nagler kjøpt? Skikkelig fine :)

Caroline sa...

hello.
hva gjør jeg når jeg har lyst tïl å ta en prat med han Anders? :D haha

Bakgårdskatten sa...

Si fra hva du valgte å låne da :)

» Eilen. sa...

Alle som ikkje velgar Nynorsk er noldusar!

Julie Elinor sa...

HAHAHA JEG ELSKER DEG!!!!!! <333333333333333333 Du er genial!! "kunstpause" hahaha fyfaen.

Anonym sa...

du er best !! ;D<3 hvis du hadde vært på blogg.no hadde du vært på topplisten :)

Anonym sa...

bra blogg :)

hvor er den sorte kåpen fra??? den du har på bildet i butikken.

Anonym sa...

Er det bare meg, eller har Molde flere kjente bloggere..? Det er liksom deg, Julia Nyland, Lars Tangen m/flere.

Linnéa sa...

Skoene med nagler er fra Zara.

Malene: de har bare lært seg hvordan de smisker med meg, og de gjør det helt rett. I love it!

Hva Marie Amanda gjør gir jeg en lang faen i. Er bare glad for at jeg ikke er henne, jeg.

Siste anonym: Ja, og?

Anonym sa...

du må lese den boka, har du startet på den? den passer såå til deg:) hvis ikke må du lese bienes hemmlige liv. gøy blogg du har, satt her og leste gjennom alle innleggene fra begynnelsen. morsomt hah:P

anonym lilly

Anonym sa...

Ja, du har ein nynorsk leser, det er ikkje noko du kan gjere med det : )

Anonym sa...

Jess du , du har ein nynorsk lesar !! :D ,, GO NYNORSK !

Anonym sa...

var det ironisk ment?

Veronika sa...

Ingen tvil om at pærekjøpet var point of no return i livet ditt.

Louise sa...

haha, stakkars stefaren din.. x)

Anonym sa...

åhføfan ikke les den "saman er ein mindre aleine"-boka -

den er jævlig dårlig!

Ebbert sa...

Hvor har du fått tak i det store bildet på veggen?

Anonym sa...

HAR DU FÅTT KJÆRESTE ? :):)
SÅÅÅÅ KOSELIG!! GRATULERER

Monajenten sa...

Hahahahahah! Jeg har aldri kommentert bloggen din før, men leser den nå og da. Fy søren du er genial! Jeg ler meg ihjel av måten du skriver på, og illustrerer alt med bilder.
Fantastisk rett og slett!

Signe sa...

Jeg er kvalmende interessert i å få vite hvor de fantastiske brune skoene med kilehæl er fra. Vær så snill, fantastiske Linnéa, å fortelle meg det. etc.

Anonym sa...

[url=http://datingaviv.blogspot.com/]הכרויות חינם[/url]