6. okt. 2009

Så he me juksa littegranne

Alle lager hot og not-lister, det vil jeg også ha!

La oss starte med ting som er HOT:

Bunnpris' dumme ansatte. Den dumme kassadamen ga meg fire flasker til prisen av en i sted, uten å engang reagere da dette var det eneste jeg kjøpte. Brødhode!


DRITDYRE lysekroner som jeg ikke har råd til. Til jul ønsker jeg meg seriøst gavekort på Lampehuset.


Varmeovn, bokstavelig talt.


Ironisk nok er også hjemmelaget Iste-is dødshot. Oppvasken i bakgrunnen: not so hot. Eller det faktum at jeg har mistet det ene ishåndtaket, slik at det kun blir tre is.


Store vinduskarmer som jeg kan sitte og lese i, MED varmeovn under! Greit, jeg har kanskje ikke prøvd det ut ennå, men jeg tenker: i kveld is it!
Som dere ser får jeg ikke helt igjen vinduet heller. Jeg trenger en handyman.


Løping i regnet! Eventuelt løpe seg vill i regnet, slik som i dag. Men faen, det som er så negativt med Oslo er at det er folk absolutt overalt. Det går jo ikke an å stoppe opp på gata og ta bilde av seg selv lenger uten publikum!

Så kommer vi til den beste kategorien: nemlig NOT:

eventuelt:


Andre moldensere i Oslo. Faen i helvete, det er ingenting som gjør meg mer irritert enn å se en annen moldenser vandre i Oslos gater. Det skal jo bare være meg her!
I dag, da jeg satt klissvåt på gulvet i en jernvarebutikk og så etter riktig type spiker (ja, tenk, spiker), hører jeg plutselig den andre kunden si på den grusomme moldedialekta: "he du ikkje nokka anna enn na her?" Jeg måtte bare ta en random pakke spiker og komme meg ut.

Banken. Banken lyver.

Joker! Seriøst, i tillegg til å være unødvendig dyrt, har de en ANTIKK panteautomat, hvor man MÅ man handle for pengene man panter inn. Superlol!


Sminke. Jeg har alltid sagt at jeg skulle ønske jeg var en mann, så jeg bare kunne ha tatt på meg lue og gått rett ut døra om morgenen. Bare synd at de er redd meg på jobb når jeg kommer uten sminke.


Ta bilde av seg selv i speilet. Seriøst!


Høyere utdanning. You heard me! Jeg er fri, dere kan gå og dø i bøkene deres.

Brød. Jeg DØR bare jeg ser et valmuefrø! Her om dagen laget jeg en brødhatt av brødet jeg mistet ned på gulvet.


Å være superblakk når man bor rett ved siden av denne butikken.......................


Til sist har vi:

Blogging. Spesielt videoblogging, så nestemann som etterlyser videobloggen jeg kanskje har lovt dere - dør helt seriøst. Den skal komme fra intet!

Si fra hvis jeg har glemt noe.

72 kommentarer:

Susanne sa...

Du er pen :)

Tone sa...

Nok et fantastisk innlegg! Gud, jeg elsker bloggen din..

Anonym sa...

herregud, du har så sykt bra blogg! stå på Linniè :)

Anonym sa...

hoho ;D

Kristin Vicious sa...

OMFG, bildet du tok av deg selv i speilet er seriøst dritlol. Jeg lo høyt, fer å sei det sånn!

Anonym sa...

superlol. du er så feeeeeeeeeeet

Anonym sa...

i need you like ben affleck needs acting school!
fortsett med bloggingen

Karina sa...

Du glemte Edward Cullen på hot. heheheh.......

Anonym sa...

Jeg husker du sa ei gang om at du hater feite mennesker ...? im just sayin...

Rebecca sa...

Jeg synes ullgenser og ullsokker og varme klær fremfor mote er hot!
Og sluddsnø i starten av oktober er ganske not ...

Jeg likte speilbildet! :)

LM sa...

pepsi max ftw

Anonym sa...

Dette var bra! du må bruke Hot og Not mere;)

Lise sa...

Du glemte samboeren din på HOT, og Dizzzzn Lion King party in the house på NOT.

Stalin sa...

Not listen: Snø i Tromsø i begynnelsen av oktober.
btw, jeg er nordlending. Hat meg hvor mye du vil, jeg elsker den jævla bittre bloggen din.

pernille sa...

Beste hot- og not-lista jeg har lest.

Anonym sa...

fæn du er pen

Anonym sa...

du trenger ikke sminke du! :O

Tonje sa...

Meget genialt!

Anonym sa...

lag videoblogg da, jeg vil dævve

Lena sa...

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg med den nr 1 på hot!:) maaade my day:P

Susanna sa...

he he he :-)

Kjistinpus sa...

Agree, agree. Jeg har sendt deg en header!

Tiril sa...

Haha, bloggen din er best!

Anonym sa...

du har blitt flink til å oppdatere :-)

andrea sa...

HAR DU B-O TV, DIN SNOBBUNGE?!

Anonym sa...

hahahaha, speilbildet

Agnete sa...

haha morsomt innlegg. Bor du på Bislett?

Anonym sa...

Hva klager du over? Du ser helt a-m-a-z-i-n-g ut uten sminke! Hadde jeg sett sånn ut, så hadde jeg lett droppet sminken. PEN!

SA sa...

Finelinnéa, du glemte deg selv på hotlisten.

Emma sa...

Nok en gang et bra innlegg . :)

Anonym sa...

Visste du at man kan stikke hånda inn i den type panteautomater, og da blir det registrert som 1,5l.flaske? Jævli smart.

Anonym sa...

Men den/det første under kategorien HOT, burde vært deg! :-P
Takk for ett morosamt glimt i hverdagen! :-)
/Pär Päron

Anonym sa...

Du glemte Erik og Kriss på Not!

Jeg eeeelsker forresten bloggen din ;D

Lotte. sa...

Hvor ble det av Gule epler og Pepsi max på Hot-lista?

Anonym sa...

du er sykt morsom :D

Siri sa...

Du må gå inn på denne linken. Den er monsterlolzzzzzz .

http://www.youtube.com/watch?v=7eOYlLGAv1Q

du MÅ linnéa. Ellers sender jeg russerne på deg.

Anonym sa...

DE HAR OMBYGGINGSSALG PÅ LAMPEHUSET I MOLDE!! Kjøpte meg en lysekrone med 70% avslag. Du kan sende moren din for å sjekke hva de har ;)

Anonym sa...

omgomgomgogm! jeg digger dedg tvers igjennom. håper jeg møter deg en gang. da skal jeg omfavne deg og hyle som om det var en verdestjeren:) noe du faktisk burde være. digger deg

Ellizz sa...

NOT: sludd i nord norge i begynnelsen av oktober,er nordlæning jeg og;p bare hat meg...;)
du glemte NOT: vandrende brunkremflasker....

digger bloggen din,(uannsett om jeg er nordlæning):D

Anonym sa...

den joker butikken oppe på hjørnet der du bor suger, den litt lenger ned i gata derimot, den er fab.

Anonym sa...

Hvor kjøper du slike du lager iste-is i?

I D A sa...

Det så ut som jokern jeg handler på. Og når jeg var innom i forrige uke så kunne sjæfen stolt fortelle at de hadde fått ny!
Som om ikke det var nok så fikk han meg til å stå der i 10 minutter for å gjette hvor mye den kostet.
Hurra.

I D A sa...

Ny pantemaskin forresten.
Men kanskje alle jokerbutikker har gamle, stygge pantemaskiner med den lappen der hengende på siden!?

Nora Utter Finnesand sa...

Jeg bøyer meg i støvet, kaster skautet mitt(jeg har nemlig ikke en bakerhatt sånn som deg) og ruller meg i søla, du har helvendt meg, og jeg er offisielt på Läkerol kjøret jeg og. Faen.

Anonym sa...

Du glemte selgere som ringer deg når du har pms slik at man kan lange ut all frustrasjonen på dem.. Noe bedre fins ikke hahaha, tapere. Vet ikke om det er hot eller not, det spørs helt NÅR de ringer!!

Marte sa...

hot: bloggen din!

Arma sa...

not: å måtte tisse når man sitter helt jæææævli godt.

Silje/blee sa...

så på lysekronene på Lampehuset, og mange av de er jo helt fantastiske! ..og ekstremt dyre!

Mendu! Det er vel litt tidlig å klage over brød? ;O

Fantastisk bilde av deg i speilet forresten :D

Karen Marie sa...

Haha, dritbra liste ;)

Espen - www.mosjonisten.com sa...

Løping i regnet er fantastisk!
Hadde selv en særdeles våt tur i Maridalsalpene i går kveld!!

I dag blir det Sognsvann!

ole//wombat sa...

døøøøh, så lenge oppvasken er tatt er det vel ikke så mye u-hot ved det. ikke klag - jeg har tre tallerkener fulle med tomatsaus, jævla pastamiddagfaen.

gabrielle, well - gjennom OD. så henne faktisk for et par uker siden.

Silje sa...

Brødhatten er det neste STORE! Lover:)

Anonym sa...



this is real http://www.real-wishes.com

Manne sa...

Vet det er feil post, men du: Hvis du elsker Millennium-serien kommer du minimum til å digge Jo Nesbø. Mye norsk krim er bare amatørmessig trist. Nesbø derimot. Han kan det. Spesielt Hodejegerne og Snømannen.

Guri sa...

hehe. digger joker'n jeg óg. Prøv å pante flasker for over 100 kroner på en søndag, og kjøp kun en pakke tyggis eller lignende. Fine blikk man får da! Promiz =P

Anonym sa...

Den lysekroen er IKKE fra Lampehuset! Tro meg når jeg sier at hvis du tilbringer ca 50 timer i måneden i en slik type butikk, ja da vet du faen hva en selger! Og ps, det kommer helt sikkert salg på nyåret hvor alle lampehusets egen lamper er på 50%

Evt. http://www.lampehuset.no

Løøver blogen din!

Anonym sa...

OPPDATER, din late faen

Gina sa...

Du er en søt baker:)

Kristin sa...

you made my day!

Anonym sa...

Herregud som jeg elsker bloggen din!

Veronica S sa...

liker bloggen din altså..duh. hvor er denne cecilie melli butikken?

Charlote K. sa...

haha, ler meg i hjæl av bloggen din! you are funny! ;p

Linnéa sa...

veronica: den ligger på Bislett i Thereses gate.

Isformene kjøpte jeg på NILLE, akk.

Forresten, enkelte ting som pepsi max og epler er jo selvsagte. Det er masse ting jeg liker, og ikke minst misliker.

Nattbladet sa...

Hei Linnea, om det er ditt ordentlige navn.

Nattbladet ville bare påpeke at bunnpriskassadamer merkelig nok er litt sløvere av seg.

Det er nemlig bevist at bunnpriskassadamer bruker punktum oftere, mens blant annet Kiwigamlekassadamer bruker mer komma.

Sist så er det Ica og Rema-ansatte, som ikke har noen mening med livet sitt.

Ellers vil vi ønske deg en god jul!

Mvh.

Nattbladet

Martine sa...

Wow, du er så bra!

Marita sa...

Hahaha :D

Martha sa...

kan ikke gjøre annet enn å sitere "tone" :

"Nok et fantastisk innlegg! Gud, jeg elsker bloggen din."

:):)

May-Liz sa...

Døds bra blogg:) hehe ler meg ihjel! Hadde helt glemt ut de der beholderene som du lager dine egne iser i <3

idavedestig sa...

Vi har samme data, og jeg magler og knapper. Syk dårlig data.. har bare lyst til å kaste den ut av vinduet noen ganger..

Anonym sa...

Ei venninne av meg sier moldedialekten er sexy på gutter. Ikke på jenter. Bra jeg er gutt!

Hanna sa...

Jeg digger bloggen din! Så du bor på bislett? Jeg trodde faktisk at jeg hadde sett deg ett sted før, kanskje bare i forbifarten nedover gata? Btw, kjøpte netopp en kjole på Cecilie Melli! jeg elsker den!

Anonym sa...

Hadde du tatt høyere utdanning hadde du sluppet å selge brød, ikke vært superblakk, og hatt råd til dyre lysekroner... Think about it!