27. nov. 2009

Brødhode!!!

Ååh, seriøst. Er det normalt å bli hvit som et lik kun YTTERST på fingrene hver gang man fryser? Altså HELE tiden? 

Og apropos kulde, varme og NAKENHET. Jeg fikk nemlig en mail fra en Mr. Daniel Kristoffersen (viktig å nevne navn så han kan finne seg selv på google i framtiden) som hadde lest at jeg liker å gå naken hjemme om sommeren. (Sikkert googla NAKEN og kommet fram til bloggen min, klassisk!) Uansett, ettersom han hadde lest dette, ville han veldig gjerne SNAKKE om nakenhet med meg, han. :) Så han sendte en mail:
Prøvde først å lage en samtale ut av dette, så jeg kunne henge ham ut osv, men han ville bare snakke på MSN. Omg lol, finnes MSN fortsatt?

Uansett. Tenkte å finne bilde av ham på Facebook til dere også, men var så mange av Daniel Kristofferne. Dumt.

For jeg kan fortelle dere at nå som vinteren er her, SPESIELT på rommet mitt hvor jeg nesten må ta på meg romdrakt for å gå inn uten å omkomme av kulde - nå sover jeg med klær og går veldig sjelden naken (Synd det, Herr Kristoffersen.)
Når jeg legger meg i senga med ullbukse- og genser, havner jeg automatisk i fosterstilling med Pepsi Max-flasken som varmeflaske. Ser faktisk litt hemma ut!

MEN! Det dere sikkert er her for: jeg skulle jo vise dere resultatet av pepperkakehuset! 
Gyda er ikke helt stø på hånden, stakkar. Skal innrømme at jeg var på vei til å skrape av melisen hun hadde brukt hundre år på å legge på forsiden av huset etter at hun hadde gått hjem. 
JA! Også i dag!! I dag kom det en mann og bare "hei, selger dere sånne ferdige pepperkakehus eller?" og pekte på huset vårt. Og jeg bare "LOL?"
Etterfulgt av "jada, bare vent to minutter så lager jeg et til deg!!!!"

Sukk. Noen(eventuelt ALLE!!!) vil ha flere bilde av meg... Saken er jo den at når man står opp klokken 5.30 hver dag, vet man ikke helt forskjellen på en mascara og en dokost, ERGO jeg lar som regel være å sminke meg. Og uten sminke ser jeg ut som en mann, og her på bloggen HAR VI IKKE BILDE AV MENN. Spesielt ikke når de egentlig er kvinner.

Whatever.

Men igår begynte jeg klokken 13, og DA rakk jeg det. Elixia foreslo at jeg kunne komme på trening/spinning klokken 9 da, siden jeg begynte sent på jobb. Da sa jeg bare "DOBBELTLOL," og slo hjul ut av treningssenteret.

Rakk ikke trikken til jobb i går fordi jeg skulle ta bilde av meg selv i BH og ulltights på Lise sin data slik at hun kunne få en god start på dagen med bilder av meg. Har ikke fått noen tilbakemelding på det.

JAJA. FRIGG som hun heter, (seriøst...stakkar. Og JEG ble mobbet som barn?) har laget en ny header til meg. You like?

God helg. 

94 kommentarer:

ingeborg sa...

jeg vet ikke om det er normalt med hvite finger når du er kald, men mine ser ut som tomater når jeg blir kald....
Fiiin header !: D

Liinda sa...

Har ei venninde som får lilla fingre, om du føler deg bedre? :D

Jeg fryser hele tiden jeg og :\ Kom hjem fra skolen 12 idag, men jeg sitter her fortsatt i boblejakke inne!

Anonym sa...

Når fingrene blir hvite kalles det likfinger (HAHA), og det skjer fordi kroppen er så kald at den trekker til seg blod fra fingrene for å varme resten av kroppen . tror jeg. B-)

Anonym sa...

Når en fryser synker blodsirkulasjonen seg inn for å bevare vitale organer best/lengst mulig. Det kan være derfor fingrene dine blir hvite!

Det er da hvertfall min teori, men tror ikke jeg hadde satset penger på den:p

Barbro Andersen sa...

Åh, det var bra du tok bilde av tannbørsten - jeg må huske å pusse tennene :p

Tone sa...

Heller hvite fingre enn blå, sånn som mine blir når jeg fryser..

Headeren var nice:D Og forresten leeeeeeeeeer jeg av Mr. Kristoffersen, håper virkelig han får med seg det der.

Åsne sa...

Jeg ELSKER bloggen din Linnèa! Men ikke den nye headeren din.

Susanna sa...

Peperkakehuset vart flott! :-)

Headeren var fin den, men syns du burde speilvende den, slik at du kjem i det gyldne snitt :-)

Anonym sa...

mine hender blir bare hvite hvis jeg forfryser dem.. men da hovner de opp også.. ganske pent igrunn

Anonym sa...

kalles likfingre ja.. kan få det om man har fryst mye på hendene feks, ellers så kan man være født med det (dårlig blodsirkulasjon i fingrene)

Fjortis sa...

Den nye headeren din er fantastisk flott, akkurat som deg!
God helg, verdens beste Linnéa!

Anonym sa...

nydelig header

Miriam sa...

Det kan hende at du får "hvite" fingre fordi du kanskje har dårlig blodsirkulasjon i fingrene..sånn hadde hvertfall venninna mi på dene ene fingeren sin! ;)

Marte sa...

Ja, me like headeren. Frigg.. jøss. fresht? og pepperkakehuset ble bra, men mitt er KICK ASS mye bedre! ;p

Anonym sa...

Du får hvite fingre fordi du er hvit. Tror jeg.

andrea sa...

elsker headeren. it's a keeper! frigg er flink. men en i klassen min heter EGLE, så rare navn har fått en helt ny standard hos meg:)

Anonym sa...

herregud du er så morsom Linnea! ler meg i hjel av omtrent alle innleggene dine. headeren var kjempe fin!

Kari sa...

Fin header!

Anonym sa...

Wow til alt.

joakim sa...

Må være en veldig snodig kar han der. Flott pepperkakehus:)

Solveig Irene sa...

Jeg får også sånne fingre!
Noen får det pga fysiske sykdommer, jeg har det pga spiseforstyrrelsen. Lite mat og undervekt gjør at hjertet slår saktere, noe som gjør at det ikke klarer å pumpe blod helt ut til fingertuppene (+tær, nese, tunge), og fingrene kan få forfrysninger, noe som i verste fall kan ende med amputering (ja, seriøst. Men da er du ganske dum som ikke tar signalene og stikker til legen).
Jeg må gå til legen ofte for å følge med på (blandt annet) det liksom.. Bruk votter og varme sko!

AE sa...

haha til alt, du er så festlig! Og headeren var fin :)

SA sa...

Flott pepperkakehus, du er flink Linnéa. Og jeg er sikker på at du er fin selv om du har dokost-mascara på. Enig med Solveig Irene, kroppen trenger energi for å holde seg varm. Men du kan jo kjøpe deg et varmeteppe, så en tvreklame der de hadde tilbud på sånne et sted. Og jeg er glad jeg ikke kommer i Linnéas gapestokk.

Anettena sa...

Haha, du får meg i godt humør:) Elsker headeren!

Michellen sa...

Det gylne snitt er et forhold, o lure menneske over i kommentarfeltet! Spiller vel ingen rolle hvilken side hun er på!

SA sa...

Der var den igjen. Warm & cozy fra OBH Nordica het teppet.

Marita sa...

JEG ELSKER DEG, LINNÉA!

smr sa...

DOBBELTLOL :D hahahhahahah!! ler meg i hjeeeel :D

Hilde sa...

Du er den peneste, kuleste og morsomste Linnèa i verden! Jeg elsker deg!

ida sa...

Likte den gamle headeren din best! Den nye fikk deg til å se ut som en typsik blond moteblogger! Ellers er bloggen din Norges beste. Takk! :)

Ida sa...

Herregud(!) så vakker du er.

Karina sa...

du er så RÅ!!!!!

Pimi sa...

LOL:)

Anonym sa...

me like

Wilde sa...

Jeg får også "likfinger" :-/ Ekkelt, men gøy å skremme folk med. omg.. Fin header! :)

Oh Happy Life sa...

Herlig pepperkakehus, helt herlig! Fin banner å, deilig med litt forandring. Og jooo, søte øredobber du har på deg på bilde du pusser tennene dine! Hvor er de fra? MÅ HA!

Sunniva sa...

Yes, i like ! :D Søtt pepperkakehus :) <3 OMG,jeg digger bloggen din! Du er ett av mine blggforbilder :D :D

Sunniva sa...

First-Price-tannbørste ser jeg! Trodde ikke du kjøpte firts-price jeg Linnèa, bortsett fra når du ikke har råd til annen mat? :) :D

Oda sa...

Herrefred, du er så supersøt! *HjerteHjerteHjerteHjerteHjerte*

Silje sa...

hahahahhaha, det er så gøy å lese blogginnleggene dine :D

Marte sa...

nydelig header. du er herlig.

Karoline Madeleine sa...

Du er så eid, Linnea! Så litt rare ut de hendene dine ja, men har ei venninne som får lilla øyelokk når hun fryser eller er trøtt, så tror ikke du skal bekymre deg for mye :p

M sa...

Brøhau! :p Jeg er genuint bekymret for fingertuppene dine.

Anonym sa...

du er kul

Martha sa...

ååhaha. Jeg kan herved erklære at jeg er FAN av deg.

I LOVE YOU.

du skriver så DAMNT bra om slike hverdagslige hendelser på en fantastisk måte at jeg bare MÅÅ få med meg hver minste ting du skriver.


LOVE IT

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! SUPERLOL
Jeg ELSKER DEG HØYERE ENN LIIIIVET!

e.m. sa...

Tid, sted:
En lun julikveld i en hage i Molde over en halvliter, mens Linnéa som vanlig svinser omkring bare iført håret sitt.

Etter tre timer sier The-Man-from-Bud: "Hun burde ikke gjøre slikt. Naboene...."

En halvtime senere svarer Vestlandsfaenen: "Neei...ungdommen nå til dags..."

Ny halvtime. Budkaren: "Tjaa. Kanskje vi som er litt gammeldagse..."

Nok en halvtime går. Vestlandsfaenen: "Ja..."

Alt sammen er fjellene sin skyld, skjønner du, vesle rosenblad. De har fostret en egen rase av menn som er av den oppfatningen at én setning - høyden tre - er alt som behøves til daglig bruk.
(Jfr et av dine tidligere innlegg).

- heading -

Anonym sa...

hvor er øredobbene dine fra?? de blomstene :)

Anonym sa...

Kan hende du har Raynaud's. En kompis av meg har det, og det ser akkurat ut som på bildet av hånda di.

http://en.wikipedia.org/wiki/Raynaud%27s_disease

Mor sa...

Blomsterørepynten er fra London.

e.m: er det jeg som er Vestlandsfaenen?
ELLER??

C. sa...

Elsker bloggen din, den får meg alltid i godt humør, med de morsome tekstene sitter jeg ofte og ler høyt! :)

Anonym sa...

wooow, skumle fingre..

e.m. sa...

Mor: På ingen måte, frue. På ingen måte. Tenkte mer i retning av meg selv siden heller ikke jeg er av den særlig snakkesalige typen, for å si det sånn.
Det er Ryfylkefjellene skjønner du.

e.m. sa...

PS. Jeg skrev jo "menn". Er Linnéas mor man? - "mor di e mann", he he. DS.

Mor sa...

e.m: Ok, og takk. Jeg ble nemlig litt bekymret, siden han jeg er gift med er fra Bud, og da tenkte jeg automatisk at jeg var den andre. (Vestlandsf..)

KAROLINE sa...

vær glad du ikke får LILLA SLASH BLÅ fingre. jeg er KRONISK kald på hendene(hele året), og går derfor rundt med lilla/blå fingre konstant :)

e.m. sa...

Ref: "Kan ikke alle bare dø?"
Bilde/tekst nr. 5.
"Han snakker liksom ikke så mye".

PS. Har du greid å få din husbond til å slutte med disse Fræna-uttrykkene sine ennå? HA HA HA! DS.

(Husker det fra "Mors blogg")

Halvor supa man sa...

http://img148.yfrog.com/img148/4498/p1010818mb.jpg

Fikk du med deg faenskapen utenfor, for et par dager siden?



Takk for linken btw, skal sjekke det ut og bli like kul som deg!

L. ol

karoline365 sa...

Du kan jo søke opp godeste Herr Kristoffersen ved å bruke mailadressen hans på facebook. Tviler på det er flere med samme mailadresse ;)

Ina sa...

HAHAHA! Jeg lo HØYT da jeg leste "Og uten sminke ser jeg ut som en mann, og her på bloggen HAR VI IKKE BILDE AV MENN. Spesielt ikke når de egentlig er kvinner."

Hører det forresten for meg "Frigg, Frigg, oljerigg"... Neida, det var fælt. Hun har tross alt laget headeren din!

Guro(: sa...

Haha, jeg liker bloggen din.. God helg (:

Anonym sa...

Nice header :-) Likfingre er faktisk normalt ;-)

Anne sa...

http://en.wikipedia.org/wiki/Raynaud%27s_phenomenon !

Marianne sa...

NEI, det er ikke normalt å ha likfingre på vinteren, men det forekommer. Du har for lite blod i fingra.

og stakkars frigg, enn å hete det da! Da er det trossalt bedre å hete Linnéa!

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

haha, fanatastisk.

Anonym sa...

Det kalles raynauds fenomen (også klat likfingre). Når man fryser ved pulsårene trekkes alt blod inn til midten av kroppen der alle organene er samlet, dette for at ikke organene skal ta skade. Derfor lurt å bruke pulsvarmere...

http://www.lommelegen.no/321072/raynauds-fenomen

Martine sa...

Ååå <3 NÅ ble det en god helg:D:D Når du hadde blogga!
Håper du også får en fin helg!!

Andrea sa...

Jeg får blåe hender når jeg er kald.
Dessuten så ser det bare ut som du har bært på en pose med tunge matvarer i. Minster blodtilførselen til de ytterste fingrene.

Marthe sa...

SERIØST, sånn får jeg også. Ganske frustrerende med tanke på at det ikke er mulig å bevege seg utenfor døren uten å bli kald.

-K sa...

Freias Sjokoladeappelsin er tilbake i butikken. Thought you should know :)

Anonym sa...

Det som skjer med fingrene dine kalles Raynauds Syndrom, jeg har det også

emilie waaler sa...

Haha, sjukeste hendene :p
Syns det var en fin header jeg :) Greit med litt forandring (;

Lene sa...

LOL av fingrene dine.
Frigg? Det het hesten til min mor. En smule gal i hodet.
Og du? Du er genial.

Linker til deg på bloggen min, hope it's ok!

-K sa...

Re:Sv:

Fikk ikke du en leser til å sende deg det fra Sveits en gang?

eirin sa...

Du e genial!! :D haha " (...)og slo hjul ut av treningssenteret."
hahaha!! elsker deg!

mamma mia sa...

utakknemlige drittunge! :)

mor sa...

Linnéa er verken utakknemlig eller drittunge "MAMMA MIA". Pass deg, ellers får du med meg å gjøre! Jeg er stor og sterk og banker deg om du sier noe sånt igjen!

SERR!

LORRAINE sa...

Mother of god! Du ser helt fantastisk ut med det nye håret ditt! Dette kledde du virkelig, både fargen og klippen! :)

Anonym sa...

HVORFOR I, JA.. HVORFOR GÅR IKKE DU SÅNN PÅ HÅRET HVER DAG? DET SER JO SÅ PERFEKT OG FINT UT, OGSÅ ØDELEGGER DU DET MED DEN VANLIGE LINNEA FRISYREN DER HÅRET DITT SER MYE TYNNERE UT. DU HAR PRAKTFULT HÅR, SÅ PLEASE GÅ OFTERE SLIK. DA BLIR HAN TYPEN DIN SIKKERT VELDIG GLAD ;)

Wanja sa...

Haha, jeg har også sånn sengetrekk! :D

Ina Hakestad sa...

Hurra! Det er ikkje berre mine fingre som blir kvite!

Anonym sa...

Arriiight.... Det er et syndrom som kalles RAYNAUDS.... Google it.... Hender ikke bare når du er kald om du kan tenke deg godt om skjer det når du er "lei deg" eller "emosjonelt stressa".... :)))))))

Anonym sa...

heahea, digger bloggen din !
og det er helt sykt, du trenger ikke å tro på det; men jeg får også snne fingre når jeg fryser ! :-O
det er skummelt.. og mine blir liksom flekkete ..

Anonym sa...

Synes det er rart at ikke OBH Nordica har sponset deg med teppe med varmekabler i

Marie sa...

det du har er antageligvis det som heter Raynauds Syndrom. her er link;
http://en.wikipedia.org/wiki/Raynaud%27s_phenomenon
er en i klassen min som har det, fingrene hans er helt like dine når han blir kald. LYKKE TIL!!!!

konsumwahn sa...

Herregud, hva skjer med mongofingre?
er du blodfattig.. jeg tror ja!

Anonym sa...

Herregud, hun kan jo ikke noe for at hun heter Frigg da! jeg synes det er et kult navn! har du ikke lært at hvis du har noe stygt å si, så hold munnen din lukket?
jeg synes det var veldig frekt!

Marianne sa...

Mulig du har Raynauds syndrom/fenomen, noe som er relativt vanlig i norden. Har Raynauds syndrom selv, skyldes trange blodårer (ikke dårlig sirkulasjon) og man kan medisineres mot det.

Festlig blogg!

hege sa...

Sånn skjer med mine hender også.

Anonym sa...

hahahahaah sykt lættis.
i digg u.

Beate sa...

Hahaha, morsomt du skriv! I savne d!

Anonym sa...

Ser det allerede er noen som har stjålet det jeg skulle si om fingrene dine. For det beste er ikke at jeg kan stille diagnosen, nemlig Raynaud's syndrom/sykdom. Det beste er at jeg vet man kan få både sokker og votter med innlagt strøm i av STATEN NORGE. atlså gratis, på trygda. mamma fikk det, de er dritkule, jeg bruker de masse. ser helt normale ut, er faktisk HESTRA skinnvotter. tro det eller ei, staten norge påspanderer kvalitet!

Fredrikke sa...

Likfingre.. Kan komme av SF eller arvelig pga sykdom.
Lurt å sjekke ut!!
Lykke til.

Stines strikkeblogg sa...

Du har sannsynligvis reynars-syndrom (trur det skrives ca slik). Det er ikkje farlig, berre litt plagsomt.