16. nov. 2009

Good times i London

Tja.... Jeg kan si så mye som at resepsjonisten på hotellet jeg bor ved er mongoloid. Hun vet ikke hva norske stikk-kontakter er, påstår at jeg har internett når jeg ikke har det, og de hadde ikke engang toalett i resepsjonen!!! Og da jeg foerst fikk rommet mitt, var det sånn SUPERFANCY greier hvor lyset slår seg av og på automatisk osv. Og dere vet slike filmer hvor folk kommer inn i sånne hyperfancye leiligheter og ikke får opp skap og doerer fordi man må TRYKKE på dem foer de åpner seg? SåNN er det på hotellet også. Jeg har gitt opp hele teknologien og lagt alt på gulvet.

Til tross for at jeg har vaert i London mange ganger, holder jeg meg likevel i Oxford Street. Rett og slett fordi jeg liker å bruke mer penger enn noedvendig, og fordi jeg ELSKER å måtte bruke lommekniven for å komme meg fram på gata.

Men vet dere hva det foerste jeg fikk se da jeg kom opp fra undergrunnen var?

Korps. Og alle KLAPPET!!! Et oeyeblikk ville jeg hjem.


Og dere som spoer om jeg er HELT alene - neida. Min mor er SELVFOELGELIG her samtidig, men vi bor feks ikke sammen da jeg egentlig skulle reise sammen med Magdalena.
Pluss at jeg ikke kan oppholde meg sammen med mamma og venninnen hennes fordi de er så USANNSYNLIG treige. Type HISTORISK treige. Så jeg rusler rundt for meg selv og trives egentlig jaevlig bra.

Jeg har ingen bilder forresten, ettersom dette er internettcafe - hvor de foroevrig HAR DOERA OPPE OG JEG FRYSER I HJEL. Eller, egentlig ikke. Det er faktisk 15 grader her og jeg kan gå uten jakke. Da jeg reiste fra Oslo loerdags natt hadde det faen i helvete meg snoedd!!

Her er det klassiske Hotel Chocolate-besoeket vårt. Da var mamma og venninna med så de kunne ta bilde av meg. Tror vi brukte 30 minutter på å gå 40 meter, jeg. Ellers har det blitt sykt mye selvutloeser.


Og dere!! Da jeg skulle kjoepe ei ny bok på Gardermoen foer jeg reiste, greide jeg å legge igjen lommeboken med 8000 kroner i kontanter på en bokstabel - foer jeg gikk og begynte å lese. Plutselig sto det noe om penger i boka - og jeg tror jeg aldri har loept så fort i hele mitt liv. Fikk nesten hjerteinfarkt, men den lå fortsatt på bokstabelen da jeg kom tilbake til butikken.

Etterpå la jeg meg til å sove på flyet, og da droemte jeg at mamma var Juni Anker Hansen i Hotel Caesar. Da jeg våknet gråt jeg faktisk, og så var jeg i London.

Greit. Det ble litt trivia i feil rekkefoelge, men hallo. Her i England gjoer man alt motsatt. Fikk faktisk servert vin her en dag på VENSTRE side også. Da sa jeg fra, alstå.

Så, whats new in Norway? Fryser dere? Agurken koster forresten bare 5 kroner her, så jeg vurderer å flytte hit.

60 kommentarer:

Anonym sa...

I Trondheim er det pisskaldt. Og når det er så kaldt burde det hvertfall vært snø her. :(
kos deg i London!!

Tone sa...

Du går ikke glipp av noe i Norge, for å se det sånn.. Nyt London:D

Anonym sa...

du er kul!
lurer seriøst på hvordan du er i real life - tror vi er rake motsetninger, men haha! jeg leeer, tror du har den beste bloggen jeg har lest!

Hilde sa...

Jeg vurderer å dra til London om en måned. Midt i særemnet seff.

Og ja, det er pisskaldt.

Eirin sa...

Du har ikke gått glipp av det store akkurat.. Snøen er hvertfall forsvunnet her i Oslo, heldigvis. Kos deg i London!

Hilde sa...

London er fantastisk uansett. Kos deg videre!

Martine Osbakk sa...

jeg dør snart av kulde.....

Ida Helene sa...

Det er grusomt her. Redd deg selv, aldri kom tilbake!!!

Sara Marie sa...

Ååh, heldig! Jeg vil å reise til London!

Her i Oslo er det surt og kalt, og snøen har smeltet og det regner... er ikke en dritt å gjøre.

Hanna sa...

Så morsomt det høres ut! :-)
Vil bare kommentere at jeg synes du ligner på Jenny Humphrey (Humprhy, whatever), hvertfall hun i Gossip Girl, på bildet over.
Håper resten av Londonoppholdet også blir flott! ;-)

Anonym sa...

Kos deg masse :-)

Eirin sa...

Heldiggris som er i London! Fantastisk by!

Ella sa...

Da kan du hvertfall ty til din mor og venninnen om du blir desperat etter selskap, eller lei av selvutløser!

Her hjemme skjer det ingenting. Men det regner ikke, det er et pluss.

Kos deg masse i London, med billige agurker, og (billige?) flotte engelskmenn! (Typ Robert Pattison, ikke Wayne Rooney engelskmann)

Sunniva sa...

Haha, du er rå! Første og beste blogg jeg har lest :-D

Susanna sa...

Flott å høyre at du ikkje e heilt åleine :-)
Og det er berre å holde seg i Oxford street, der man koser seg mest :-P

Ane ikkje korleis det er i Norge, he he, men her i Danmark blåse da heilt j@@@@@@!!
So eg kan ikkje gå utan jakke, for å sei da sånn..

tamsin sa...

flytt til england! alt e mye bedre i england spør du me! det skal vertfall i etter tyskland ;)

SusanneKarlsen sa...

jeg fryser ikke bare, jeg fryser ihjel. Ta med deg varmen hit igjen da. Bra du koser deg! : )

Kristine sa...

Hei, jeg og en venninne skal til London rett før jul, for å ferie bursdagen hennes. Siden du har vært der så mange ganger lurte vi på om du vet om noen bra utesteder nær Oxford Street.

Anonym sa...

hehehehe, det ser ut som at du har masse skrivefeil.. men på en rar måte er det litt soett ;)

Rebekka <3<4<5 sa...

Jeg skal til London i februar. Hvilket hotell er det du bor på? Er det sånn dyrt? Vi skal bo på KFUK-hjemmet....HURRA.. Tror til og med det er sånn fellesdusj, type gymsal-garderobedusj. Hva finner du på, bortsett fra å shoppe og innta alkohol?

Ane sa...

Du er heldig! Jeg hadde gjort (nesten) hva som helst for å få 15 grader og slippe vinterjakke akkurat nå. Kos deg videre! :-)

Fjortis sa...

Fantastisk! Jeg er ca 1000 misunnelig! Håper du koser rompa av deg! Her regner det og er dritt.

Camilla sa...

0 grader her. Hvorfor kunne ikke Magdalena?
Kos deg!

Marianne sa...

Hehe, herlig. Og JA varmeovnen holder på å svi av buksebenet mitt og jeg fryser ennå ;)

Marte sa...

tja. det er ganske kaldt her fortsatt ja. og svineinfluensan er fortsatt det stoore samtaleemnet. politikerne i landet suger fortsatt og knekkebrød og agurk er altfor dyrt.

kan jeg få være med neste gang?

Anonym sa...

Åååå, jeg vil også til London! heldig du er

Anonym sa...

korps forfølger deg så jævlig:P

Christina sa...

Haha, høres bra ut!
Du burde dratt til Covent Garden :) De har de samme butikkene som i oxford street, men det er mindre folk og flere vintage butikker..

Anonym sa...

i bergen er det ganske varmt 11 grader og sol, tror det skal være kaldt og tar på seg alt for mye klær vettu. eller du vet vel kanskje ikke hva for mye klær er?

Lene sa...

Heldig du! Neste gang er jeg lett med deg. Sånn hvis du trenger en til å ta bilder av deg, tenker jeg på.

Anonym sa...

Stikkontakter! Tenkte bare jeg skulle påpeke det...

SA sa...

Synd ikke Magdalena kunne være med, hadde blitt mye bra bilder da ja. Ha en fin tur videre Linnéa, og hils Mor.

Marte Amanda Riise sa...

Hei :)
Lurte på om du kunne skrive litt om hva du synes om London, hva du pleier å finne på osv - litt sånn kortfattet londonguide som forteller litt mer interessante ting, om du skjønner. Jeg gir meg vel faen i å se på severdigheter(i alle fall de teiteste) og jeg kommer aldri til å shoppe i små designer-sjapper heller, liksom.. :)

Erik K sa...

Oxford Street er genial da. :-)
Hvis du vil utvide kan jeg anbefale Regent Street også. Det er jo en kryssgate til Oxford Street. I love England. :-D

supermarie sa...

Høres ålreit ut, bodde i oxford sammen med mannekjøttet selv, jeg. England er KÅNGE.

HANNE.SK sa...

I Norge er det kaldt, i allefall i Trondheim. De har også satt på julelysene i gågata. Omg.

SOFSEN sa...

Åhh, nå er det et korps som spiller på TV. Det minner meg om deg. <3

Anonym sa...

VIIIIIIDEOBLOGG!

benedikte sa...

haha du er awesome, ler alltid like mye av bloggen din!

Monita sa...

Hei! Bra du koser deg i london:)
Men du har ikke noen forslag til billige hotell der?

Anonym sa...

SÅ billig agurk?! Må seriøst flytte til London jeg også. Kos deg masse alene da, good times!

Anonym sa...

eh, hvorfor ble ikke magdalena med?

pernille sa...

Hahah, elsket dette innlegget!

Anonym sa...

Var du på førpremieren på New Moon? Både Robert Pattinson, Kristen Stewart og Taylor Lautner var der ;) Jeg skulle ønske jeg kunne vært i London da...

andrea sa...

du vet vel at den berømte FOTBALLFRUA også er i london? du burde finne henne sånn at dere kan henge. rommet hennes har forresten vegg-til-vegg-teppe. så det ekke sikkert hun vil henge med deg:(

Mari sa...

Ååå... Jeg elsker London! Var der for ca en måned siden, og da var det vaarmt og godt der:) Og da jeg komtilbake til Norge pissregna det.. Så, ingenting nytt i Norge nei:P

AlexandraEi sa...

http://www.facebook.com/event.php?eid=178015664270&ref=mf

Beste dagen i ditt liv?

AlexandraEi sa...

http://www.facebook.com/event.php?eid=178015664270&ref=mf

Beste dagen i ditt liv?

Anonym sa...

Du henger ikke med Fotballfrue mens du er i London altså? :P

Guro(: sa...

London høres pretty awesome ut! (: haha.. Og nei, på andre siden av jorda er det ikke kaldt, heldigvis.. ;)

Prinsesse Iselin sa...

kos deg frøken :))

Anonym sa...

öööö.... oppdater bloggen a! ( din er btw. Norges beste)

Anonym sa...

Velkommen etter!
Jeg dro til London i September, DA hadde det snødd for føste gang her.
slutt å syt, søring.

Julie sa...

Fy faen ,jeg digger deg ! I tønsberg regner det, og det er kaldt..
Kos deg vidre i London..
STOR FAN !

sara marie sa...

hjemme igjen snart?

Pimi sa...

du er heldig som er på ferie, og spesielt london!! Norge er boring, as usual.

Anonym sa...

i bergen regner det hele tiden! herregud.
Kanskje jeg flytter til london! siden det er hele 15 grader der OG agurken bare koster 5,-

Trude sa...

Mongloid, Linnéa, mongloid!

Anonym sa...

Oppdater !

Tora sa...

Så deg på Primark på Mandag. Var ikke vanskelig å se deg med pelslua ;)