18. nov. 2009

Hello, Oslo

Ok. Hele turen startet ganske dramatisk, med at NOEN, for eksempel meg hadde lagt agurken i fryseren framfor i kjøleskapet. Så da fikk jeg endelig bruk for redskapet jeg ellers aldri bruker: (er forresten derfor håret mitt alltid ser så jævlig ut, legger meg med vått hår)

Men så var jeg så grenseløst sulten akkurat den morgenen, at jeg ikke greide å vente til den ubrukelige hårføneren gjorde agurken "ufrosset", så jeg måtte spise agurken "halvfrosset."
Hadde ikke kyllingost i England forresten. Måtte spise skinke med salt, liksom. Trist.

Den første dagen greide jeg altså å bruke langt over 3000 på Londons BILLIGSTE butikk. Jeg har alltid sagt det: heller kvantitet framfor kvalitet. I alle fall når det gjelder klær, ettersom jeg ødelegger ALT jeg eier innen en uke etter det er nytt uansett.

Så, kjære nordmenn - kjære idioter som sitter på bussen med trancemania RUNGENDE for alle passasjerene - se hvor langt engelskmennene har kommet!!! Det er jo omtrent en grunn ene og alene for å flytte til London!
Skal riktig nok nevnes at jeg ble stående ved siden av en dame på bussen som SANG/nynnet inn i øret mitt i 20 minutter, mens jeg allerede VAR sliten og helst ville dø. Det er slike mennesker jeg ikke hadde hatt problem med å ta livet av. Men det endte med at jeg nynnet usannsynlig falsk tilbake i omtrent 2 minutter. Vi nynnet om kapp, OG JEG VANT, fordi hun gikk av.

Etterhvert kom jeg på at kanskje jeg også burde gå av, busstoppet jeg skulle av på kom liksom aldri, slik som det ALDRI gjorde, og plutselig var jeg i Chelsea, IGJEN, altså i motsatt retning av der jeg bodde, og jeg måtte hoppe inn i en taxi IGJEN, før jeg tok selvmord i min egen oppgitthet.

Rakk å ta et bilde med selvutløser først, da.

På kvelden tenkte jeg å invitere meg selv på middag sammen med mamma og venninnen. Men gratis mat skal ha sin pris det også, måtte bare vente i 3 timer på at mamma skulle "strekke ryggen".

Men så kom vi oss inn i heisen, selv om jeg egentlig aldri tar heis, siden heis er for late mennesker som ikke orker å ta trappen. Men trappen var "under construction."

Var ekstra treg ut av heisen slik at jeg kunne få et blinkskudd av meg selv alene.


Tenkte etter å ha tatt dette bildet at: "Dette ble vel et fint stemningsbilde fra julegatene i sjølvaste London"
Så tar jeg en nærmere titt og oppdager at brilleslangen fra Helvete har sneket seg med på bildet og ØDELAGT det. FLOTT.


Så var man klar for dag nummer aner ikke. Dere blir vel ikke dritlei dere hvis jeg blander dag 2 og 3, tipper jeg.

Inviterte meg selv på middag denne kvelden også, men mamma var så HISTORISK treg at jeg gikk på TESCO-butikken og kjøpte... ENGELSK FJORDLAND!!! Seriøst, sto der i en halv time for å greie å bestemme meg for hvilken type jeg skulle ha. Så mye å velge mellom!

Og da jeg kom hjem for å sette den i microen, brukte jeg 30 nye minutter på å få den til å fungere. Da skapdørene begynte å sprette opp på hver side av meg i tillegg - kokte jeg seriøst så mye at jeg nesten ble 800 watt og kunne varme fjordlandretten på meg selv!!! Ødela faktisk den ene skapdøren i det jeg smalt den igjen for 4000. gang.

Betalte faktisk kun 30 kroner for ALT dette. Inkludret saltet! Ikke fatet og sånt, da. Putene er også hotellet sine.


Så... Etter å ha brukt et femsifret beløp på klær, tenkte jeg at jeg måtte bare ha én kjole til.
Så jeg tok med meg 3 stykker og valgte med hard hånd.
1

2

3

Så, få høre. Hvilken TROR dere jeg valgte? Sett dere inn i Linnéas sinnsyke hode bare for et lite sekund.


Dette var vel den siste kvelden hvor jeg NOK EN GANG hadde invitert meg selv på middag. Her var jeg relativt sint fordi mamma synes det var en dårlig idé at jeg skulle ut og drikke meg sanseløs med en bloggleser jeg ikke kjente, ettersom jeg skulle opp klokken 09 neste morgen. Jeg, på min side, synes det var en dritgod idé - men alt for å tilfredsstille min kjære mor. Det skal også nevnes at hun sa hun var redd for at jeg skulle henge henne ut på bloggen på grunn av dette, og da sier jeg naturligvis bare takk for tipset.

Da jeg kom hjem til Oslo, hadde jeg så lyst på et gult eple at jeg nesten var på gråten. Og tror du ikke at de hadde spart nøyaktig én pakke gule epler blant de grønne, ekle jævlene. Fikk en tåre i øyet og kjente at jeg var litt glad for å være hjemme da.

Kjøpte meg forresten nye sko. Bare kanskje en idé å prøve de først, Kjære Linnéa. I dette tilfellet har jeg et par sko som er en størrelse for små, MEN, for å gi dere tidenes beste tips: putt en pose vann i hver sko og legg de i fryseren. Når vannet fryser til is og utvider seg, utvider også SKOEN seg!!! Fungerer hver gang!


Har for øvrig ikke prøvd ennå, men kommer tilbake til det.

112 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, love u

Anonym sa...

haha, good times in london skjønner jeg. tror du valgte den første kjolen med sløyfa. :)

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

hm... håper du gikk for den midterste kjolen:)
HVOR har du kjøpt støvlettene? Finner aldri noen fine og jeg BOR i London, liksom.

Ingrid sa...

jess, langt innlegg ! jeg tror du valgte nr 2, men håper du valgte nr 1.
Premie til meg hvis jeg har helt rett nå.

SA sa...

Du er alltid fin på håret Linnéa. Og søt. Alltid. Fine bilder, jeg tror du valgte den midterste kjolen, den var mest sexy. Selv om alt er sexy på deg da. Blir aldri dritlei når jeg leser bloggen din. Neste gang blir jeg med til London, så kan jeg hjelpe deg med vanskelige skapdører. Glad du er hjemme igjen, hurra.

Anonym sa...

sløyfa! Ikke du en gang kunne gått i kjole nr 2..eller?

Anonym sa...

du ser kjempe fin ut på alle bildene! også har du jo bare fine klær, ser det ut som!:) kjempe kule sko! hvor kjøpte du dem? jeg tror du valgte den midterste kjolen, men alle var kule. den i midten var mest sexy!:) den siste var du også kjempe pen i!:)

caroline sa...

Hei!husker du hva den tikka masala lignende matretten du spiste het?for jeg bor i London skjonner du,og den saa veldig god ut:) haaper du kjopte den nederste kjolen foresten<3

Anonym sa...

nr 2!!

ingrid sa...

Den øverste og den nederste kjolen så DRITTFINE ut :)

Anonym sa...

hahahaha herregud du dreeper meg, du er så latterlig morsom. "putene er også hotellet sine".

Helene sa...

Jeeeg tipper du kjøpte alle tre!

andrea sa...

åh, PLEASE si at det var fotballfrua du ville drikke deg drita med da! hadde vært fantastisk. jeg vil ikke gjette hvilken kjole. du er for syk for meg

supermarie sa...

HAHAH. Den fryse-teorien skal jeg snart teste ut, det var faktisk KJÆRESTEN som tipset meg om det. Han må være homo.

sivterese sa...

Hahahaha, jeg digger deg! Du gjør dagen litt bedre hver gang du blogger =D

Malin sa...

Elsker støvlettene OG LUA DI IKKE MINST! Du kan godt tipse meg om hvor du har kjøpt den...

Neste gang du skal til London vil jeg være med! Lindis har begynt å dra til Afrika og sånt, og det gidder ikke jeg for å si det sånn.

Anonym sa...

Jeg håper du kjøpte den første kjolen! Den var pen.. Og forresten var den pelsluen kul!

Anonym sa...

Omg, lo nettopp så mye av den der brilleslngen din fr Helvete at jeg nesten døde!

Anonym sa...

haha, lo høyt av den om brilleslangen. TROR DU VALGTE KJOLE NR. 1 - TELL US?!?

Hilde sa...

Åh, elsker London. Mye fint du har kjøpt deg!

pernille sa...

Hahah, som vanlig dør jeg av latter. "brilleslangen fra helvete", hahahh.

Christina sa...

Du valgte kjole nr 1 ;)

Anonym sa...

Jeg tror du kjøpte den første, men håper du kjøpte den siste. Spiste du btw brød?! what?!

Anonym sa...

brilleslangen fra helvete hahahahhahaa
håper virkelig ikke du valgte kjole nr 2

Anonym sa...

Hvilket hotell bodde du på? Har tenkt meg en tur til London(med venninne da), og er litt usikker på hoteller, så om ditt er bra please give me the name!

Ida♥ sa...

Kjole nr.1

smr sa...

jeg tror du kjøpte kjole nr. 2, men håper du kjøpte en av de to andre :D

du ruler linnéa! =)

Ingvild sa...

ilu, seriøst.

Er rimelig sikker på at du kjøpte kjole nr. 1. Kanskje fordi den var finest. Nr. 2 var også ganske fin, but still... No. Nr. 3 var kjedelig og lyste "jeg er glad", så den tror jeg ikke det var. Ehe.

ida bolsønes sa...

tror du valgte 2

Anonym sa...

Haha, drittposer fra Primark. Klassisk. Kjole nr 1!

Anonym sa...

tror du valgte kjole nr 2. litt dristig hehehe.

Tone Eline sa...

Fantastisk.. Fine sko.. Jeg tror du valgte kjole nr 1..
blogg om hvordan det gikk å utvide skoene da, for jeg har også noen for små sko..!

Anonym sa...

Jeg tror ikke du valgte den tacky nummer 2. Du har mer stil enn det. Nummer 3 var finest i mine øyne, men som en annen sa var den sikkert for glad for deg. Nummer 1 var litt kjedelig, så jeg tror du valgte ingen av dem og brukte resten av penga på skoa :)

hanna sa...

tror du valgte nr. 3,du har jo usannsynlig mange svarte kjoler! elsker primark og tesco, england er så bra og billig!

Anonym sa...

haha.. bare må LE!

Eirin sa...

Den siste kjolen. Alt for blonder :D

Arma sa...

Takk, det er godt noen beundrer meg.
Og du var jo ikke alene engang!!!!!!!!
Idag bor jeg på rom med tre asiatere. DET er alene, det.

eirin sa...

Du er best!!
kjole nr. 2! selv om jeg følte nr.1 og 3, var mer "deg" ..
takk for at du gjør arbeidsdagen lettere :)

Ella sa...

Jeg tror du kjøpte alle kjolene!! Crazy!! Neida, ikke crazy. Skoene var kjempefine, og takk for fantastisk utvidelsestips!!

purpur sa...

hail hail Linnea, du ruler og varmer en kald vinterdag.

Marita sa...

haha, jeg dævver!

Silje sa...

Så utrolig fine sko! Must have! Tror forresten du valgte kjole nr 2.

joakim sa...

LOL @ U! Herlig oppsummering!: )
Tipper du tok kjole nr 3 seff!

Anonym sa...

"Tenkte etter å ha tatt dette bildet at: "Dette ble vel et fint stemningsbilde fra julegatene i sjølvaste London"
Så tar jeg en nærmere titt og oppdager at brilleslangen fra Helvete har sneket seg med på bildet og ØDELAGT det. FLOTT."
hahahaha du er så jæævlig morsom. Beste bloggeren ;)

Tone sa...

Jeg trooor du valgte nr 1 eller 2, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken.

Gina sa...

Kjole nr 2?:D

Fjortis sa...

Jeg er så misunnelig!
Jeg tipper den første kjolen.

Pimi sa...

morsomt innlegg, høres ut som du har kost deg! jeg tror kjole nr 1. :)

Anonym sa...

Jeg er kanskje den i verden som bryr meg minst om klær, men de støvlene der må jeg bare innrømme var helt rå :oo

Ida sa...

Når jeg er ferdig på videregående skole (nå til sommeren) flytter jeg til London. Jeg vet du har hatt lenge lyst til å flytte til London, så her er muligheten din. Jeg trenger en å bo sammen med, og det er ingen andre jeg kunne tenke meg å ha med mer enn forbildet mitt, deg.

Marte sa...

søt han brilleslangen fra helvete :D

jeg gjetter kjole nr 1? : )

Sara Marie sa...

Hahaha! Brilleslange fra helvete... Ler meg ihjel. Sykt lættis bilde!

Du ser ut som en modell :)
Kjole nr. 3 var SYKT fin!! Du kjøpte vel den???
Ellers så synes jeg den med sløyfen var ganske deg. Litt vågal :)

Haha, isposer i skoene? Den var ny. Det jeg pleier å gjøre er å ta på meg våte sokker, og gå med skoene inne en stund. Da utvider de seg skal du se! ;)

Virker som om du har hatt en koselig tur!

Nélia sa...

DU TAR FLITTIG IBRUK TIPSENE FRA "TIPS OG TRIKS" SPALTEN TIL RADIORESEPSJONEN SER JEG! FLOTT Å SE:)

Ragna life on the Island sa...

Dei musikk skilt tinga på bussane fungera ikkje. I england so høre dei gjenre på høg hiphop eller sann arabisk musikk på telefonen. Uten øreproppa. Og sei du at dei ska skru ned so kan det ver du ende opp me en kniv i magen.

Anonym sa...

Håper du valgte 1 eller 3. Tror du valgte 1 :)

wine-fueled narcissism sa...

Jeg tror du kjøpte den kjolen med den røde sløyfen. London er digg. Å tine agurk MED plasten på kunne vel gått riktig galt?

Anonym sa...

fantastisk bra:D den hvite kjolen var dødssøt^^

Anonym sa...

åå du er så braaaaaa!!
LOVE U!!
tror du valgte nr 3 =)

Sunniva sa...

Du er genial! Du burde styre verden! :D Tror du valgte nr. 2:)

nathaliie sa...

Alle 3 såklart!! ;)

Marianne sa...

Håper du tok den siste kjolen for den var helt nydelig! =) Men jeg kan tenke meg at de to andre fikk bli med til Norge også .. ;)

Hanna sa...

Har et crazy crush på London!! lovelove.

Og forresten, jeg tror du kjøpte kjole nr 2! hwhhehwe

Anonym sa...

Tror du valgte eneren :)

ida sa...

håper du valgte nr 3, men tror du valgte nr 1 :)

Kristine sa...

Hei!

Du virker som du er så glad i London, har har vært der en del. Kan du ikke skrive en liten guide om hva man bør gjøre. Butikker, utesteder osv.

Skal dit om en måned!

Anonym sa...

kjole nr 2, helt klart!

hh sa...

hahaha. herregud
pappa kom nettopp inn på rommet mitt og spurte om det gikk bra med meg
"jada, jeg leser bare blogg!" han har aldri sett så dumt på meg

ANYWAYS!!!! elsker stilen/skoene dine. men innse det- grønne epler banker da gule? koz

Anonym sa...

Hahaha, du er så morsom! Alle var fine kjoler, men tipper...nummer 1?

Liseberg sa...

Mhja. Du misliker orddelingsfeil så kraftig at du velger å skrive etterhvert. Det er feil. Det heter etter hvert. Hvorfor skriver du ikke forøvrig i ett ord også?

Hanna sa...

Tror du valgte nr. 3! :-)

LOUISE sa...

likte skoene!
hehehe, jeg også sover alltid med vått hår..

emilija sa...

sykt bra tips!!!1
haha

Anonym sa...

Kostet skoene mye?:) hvilken butikk? du valgte kjole nr 3;)

KamillaK sa...

Skiltet med "please keep your music down" ga meg tårer i øynene. Jeg har drømt om sånne skilt i flere år! "Ruter" må få se dette, og lære av det.

Du er pen!

Anonym sa...

Nr 1?

:) sa...

Du er herlig! Elsker bloggen din :D
Tror du valgte den første kjolen, den kledde deg best.

Iselin sa...

Kan ikke du legge ut bilde av klærne du kjøpte i London? Elsket støvlettene :)

Anonym sa...

Håper du valgte nr 3. De andre var stygge. Sorry,men jeg er ærlig ;)

i s e l i n sa...

Tipper den første ;)

Tomine ÿ sa...

håper du valgte den siste kjolen! kjempe fint :D <33
du er utrolig tynn.. :O

Mor sa...

Ho ser bare så tynn ut fordi ho står attme meg, som e u-tynn. Eineste grunnen te at ho lot me bli med på bildet.

Emma sa...

Tipper du valgte kjole nr. 2, men jeg elsket derimot kjole nr. 3!!! Dritfin!

Lise sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Linnéa sa...

Fanny: Primark, SEFF.

SA: Må sette deg på plass litt. Du skremmer meg litt mtp at du er mye eldre enn meg, OG har satt inn penger på kontoen min. setter naturligvis stor pris på at du er så hyggelig, men ikke kall meg sexy, da blir jeg redd.

caroline: det var chicken masala tror jeg, i en light-versjon. helt ok vil jeg påstå

Anonym: spiste ikke brød, spiste rundstykke :) vesentlig forskjell. De har ikke knekkebrød i England.

Anonym: vil ikke anbefale deg hotellet jeg bodde på, ettersom kundebehandlingen var RÆVA. i tillegg lå det litt teit til mtp undergrunnen.

wine-fuled: hm, at det var plastikk på tenkte jeg ikke over. men det gikk bra, da. var ikke så godt, dog.

Ida: klart jeg vil bo sammen med deg der, hvis DU betaler :)

HH: å si at grønne epler er bedre enn gule er like dumt som å skyte Obama, feks. Dritdumt.

Mhja: Skal fortelle deg hvorfor. Jeg er nemlig en av de som satte seg på bakbeina på begynnelsen av 1900-tallet og nektet å godkjenne at disse ordene skulle deles opp. Til tross for at det er den offisielle korrekte skrivemåten, forekommer det likevel at jeg setter dem sammen.

den egentlige årsaken er at den gamle ordboken min fortalte meg at det var slik det staves, og jeg memorerte det i hjernebarken. nå i etterkant har jeg blitt forvirret, men har endelig fått understreket av språkrådet at begge ord SKAL deles opp, og det lover jeg heretter også å gjøre. Takk.

Mamma: d ekke sant!!

ellers nekter jeg å si hvilken kjole jeg valgte fordi dere har sagt så mye stygt om alle sammen :) jeg er kjolekongen!!!

Anonym sa...

jeg skal til london om 3 uker og lurer på om du har noen tips til steder å gå?

Anonym sa...

jeg skal til london om 3 uker og lurer på om du har noen tips til steder å gå?

Mariell sa...

Jeg tror du valgte nr 1. Type din stil med sløyfa. Nr 3 var bare kjempe fin og søøt da :)

SA sa...

Jeg mente fin. Var ikke meningen å skremme deg Linnéa, sorry.

Martine sa...

Jeg tror du valgte den siste kjolen ... Sånn at du kan se sånn søt og uskyldig ut, for så og komme med de herligste kommentarene og overraske alle:) Sånt er gøy.

Og dine innlegg er ufattelig gode, elsker når du har blogget!!:D

www.foursome.blogg.no sa...

Jeg elsker måten du bruker for eksempel på: Ok. Hele turen startet ganske dramatisk, med at NOEN, for eksempel meg...

Har sett at du har brukt f.eks på mange morsomme måter i tidligere innlegg også, elsker det!

Ser ut som du hadde en fin tur, til tross for at veninnen din ikke ble med=)

Synes forresten at kjole nr3 var finest. Nydelig var den faktisk, og jeg tror det var den du valgte.

-Malin

Blomst sa...

Jeg tror du valgte nummer 2. Nummer 3 var også søt, men den var jeg vet ikke, kanskje ikke helt deg? ut i fra tidligere bilder osv.

Du får overraske oss med bilde neste vors!

Christina sa...

Enkelt og greit: you make my days!

Anonym sa...

hahahaha!!! døøøør av latter!!!! du skriver så fantastisk bra, jeg ler høyt hver eneste gang! liker lange innlegg, det betyr mye latter... du er genial <3

Marte sa...

Kjole nr 3 var desidert finest

initie sa...

kjole nr 1?? :)
Likte tipset ditt angående for små sko, men er litt skeptisk. Vil ikke skinnet/fakeskinnet bli sprøtt og sprekke? :S
Sitter ATM med for små sko, prøver å gå de inn litt etter litt. Tidkrevende..
Men jeg funnet denne saken her:
http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=14&id=353

Hehe, du må ta en titt på den siden, helt hysterisk :D

Anonym sa...

2ern var jo definitivt kulest, passe eksibisjonistisk, og helt deg. Men har en gnagende følelse av at du gikk for bestemorkjolen (nr. 3).

Anonym sa...

Fine støvler!! og artig innlegg, bruker ikke å le når jeg leser blogg, men dette var moro ^^

Anette sa...

Hysterisk gøy å lese!

Ellisiv sa...

Håper du valgte nummer 3! Den var supersøt! Hvor var den fra forresten? Primark? Uansett tror jeg ikke du valgte den. Tror du valgte nr. 1!

martine sa...

Hihihi, du overgår deg selv stadig! Alltid morsomt og underholdene å lese her! jeg måtte le HØYT av den brilleslangen! ;)

Mor sa...

UnderholdENDE. Ikke ene.

skypus sa...

du da, bussene i trondheim har også sånne "skru ned musikken"-plakater, men de er så klart styggere og drept med masse unødvendig tekst.

jeg tipper du kjøpte den første! eller kanskje den siste, selv om den var litt for søt.

Monica sa...

Jeg reiser til London 6. desember med kjæresten :D Er Primark bra altså? Hvilke andre butikker anbefales?

Marte sa...

Æ tror du kjøp alle tre æ! :D
digge dæ fortsatt!

e.m. sa...

Er DU sexy ??? En sånn en skinnmager spurv som deg ?
Nei, takke meg til henner som du står sammen med i heisen.
THAT'S MY KINDA WOMAN !!

Julie sa...

Hei Linnea ;) Skal til London om ikke så lenge. Noen kles/skobutikker å anbefale?

Anonym sa...

Ser hvor du har fått særheten din fra.. moren din, haha. Btw, du kjøpte nok kjole nr. 1.

http://skogaaaal.wordpress.com sa...

Det er helt livsviktig at du sier hvor du har kjøpt skoene- LIVSVIKTIG, Linnéa !!!

(herregud nå brukte jeg lang tid på å finne ut akkurat hvordan navnet ditt skrives, sånn at du gidder å svare)

Bra blogg,btw:)!

Marit sa...

digger lua di! : D

Margrethe FL sa...

1 eller 3 :)

Hans sa...

HÅPER FOR GUDS SKYLD DU VALGTE KJOLE NR 3!

den så konge ut!

Mvh
Hans

Eline sa...

Hehe, morsom blogg du har :)
Må le av noen av innleggene dine her ja.
Godt nyttår da:)