15. des. 2009

ANTARKTIS

Hallo.
Det er så kaldt at jeg egentlig har mest lyst til å dø. Det er NESTEN slik at jeg synes synd på alle uteliggerne der ute, og det er NESTEN slik at jeg har lyst til å invitere alle sammen hjem til meg. Eller, glem det. Jeg tok julevasken i går. Vasket til og med LISTENE rundt hele stua. Men Lise la ikke merke til det da, hun la bare merke til at jeg hadde hengt opp:

ÅRETS INVESTERING!!! (Glittergardinen altså.)

Dere ser kanskje at det står en julestjerne der også? Kjøpte den på søndag, og nå er den død. Herregud, skal den ha vann HVER DAG liksom???

Ja, også er det mange av "vennene mine" som under tørrprat på Facebookchat feks spør:
"Jaja, skal du hjem til jul da, Linnéa?"

"Neeeeeeeeei, tenkte å sitte her alene da, Herr Dell og jeg."

Det er det samme som å kjøpe epler på Ica. Helt uaktuelt.
For det er KLART jeg skal hjem til jul.
Passende julebilde:

Men skal bare være i 4 dager da. Kan ikke rekke å bli tjukk heller!!

Ellers sitter åpenbart mange av dere og googler meg. Og det er hyggelig det altså, men når dette "intervjuet" fra mgp jr. i 2001 dukker opp for 98. gang i kommentarfeltet....

Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill


Etterfulgt av: "HAHAHAHA, LOL, TECHNO, KOSE MED KATTENE, HØHØHØ!!! BLE DU IKKE BARE DØDSFLAU NÅ???"
La meg få påpeke at jeg var 11 år, og i dag snart er 20. (Og det faktum at det aldri har vært noe hemmelighet at jeg er og alltid har vært hjernevasket.)
Og kan dere ikke bare ta rennafart og brenne i helvete slik at jeg får fred.

Dessuten overhørte jeg en KRONidiot på trikken i dag som hadde så "sykt jet lag fordi han hadde vært i Sverige"........................................ Jeg var SÅ nær å stikke to fingre i øynene hans, men jeg greide ikke fordi jeg ikke kunne røre på fingrene fordi de var blitt hvite av kulden igjen. Å GUD gi meg et nytt liv til jul!!!

Men jeg har signert kontrakt med Nettavisen, da. Så nå må vi følge med dere.

75 kommentarer:

SA sa...

Glitterforhenget ble fint. Og julebildet var selvsagt fint. Du må kle bedre på deg, så slipper du å fryse. Hadde jeg gått rundt slik hadde jeg fryst ihjel. (Og fått mange rare blikk, ikke minst)

Hilde sa...

Haha, elsket intervjuet!

oda sa...

hahah, herregud, jetlag. omg techno er digg da!!!1one

Anonym sa...

Jeg vil også ha glitterforheng

Anonym sa...

Harry Potter og sølvpilen?
Er det en bok?

Anonym sa...

Haha, PRICELESS. :D
Bra du har kommet deg videre i livet gitt. Skal følge med på Nettavisen!

Malene sa...

HARRY pOTTER OG SØLVPILEN ER INEGN BOK. megaLOL.
<3U

Frøydis sa...

Føler med deg med bare 4 dager hjemme pga frykt for fedme. haha

Julianne Førde sa...

Vi forventer å se masse Linnea i julen :)

Betina sa...

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen hahah, du var genial selv som liten! lol

TOROBORGEN sa...

nei du der følte jeg meg truffet..

Marie sa...

Harry Potter og SØLVPILEN har jeg aldri hørt om da, men spaghetti er godt!
Kleive har jeg òg vært. Gudsfolatt plass langt ute i møkkaland.

sunniva sa...

Jet lag etter å ha vært i sverige? HAHAHAHAHHAHAHAH!! Super-lol ! =-)

Tone sa...

Ja, jet lag er vanskelige saker..

Kontrakt med Nettavisen? Nice da:)

Emma Lovise sa...

GEnialt intervju! Men kor har du kjøpt dei såkalla glittergardinene dine? :p

irmelin sa...

Nå skal jeg gå mot strømmen, og anta at Sølvpilen var en annen bok. Harry Potter + 1 til.

H sa...

hun mente kanskje Harry potter som en bok og Sølvpilen som en annen da. DUUH!

Isabella sa...

Er Harry Potter og Sølvpilen en ny bok i Harry Potter serien!?!?
Og er spagehetti og chips godt sammen!?!?

Mn så gikk det noen sekunder før jeg skjønte at det ikke var sammenhengende:)
Ja, dere kan le av meg.

Karina sa...

omg, jeg kommer til å dø av kulde i løpet av vinteren. hate it

siljetangen sa...

Hvor har du fått tak i glittergardinene?? Jeg tror at det er det jeg trenger for at livet mitt skal bli komplett nå.
Kult med nettavisen!

Anonym sa...

Eh. Hallo. Hun mener Harry Potter som én bok, og Sølvpilen som en annen.

SA sa...

Skjønte dere poenget med det å ta rennefart og brenne i helvete? Kanskje det var å IKKE kommentere det eldgamle intervjuet mer? Sukk.

martine sa...

Oi, avtale med nettavisen du også? hmm, vet aldri med deg om det er seriøst eller ikke! ;)

Anonym sa...

det ble fint me det glitterforhenget :-)

Anonym sa...

det var en gang-mabelin <3

Anonym sa...

OMG LOL slutt å kommentere harry potter og sølvpilen.

Anonym sa...

jeg kommer til å legge på meg så jævli mye i jula:( det er det eneste jeg gruer meg til.. jaja, får trene hardt etter jul..

Anonym sa...

Hvor er skjørtet fra? Det var fint:)

Ane Kamilla sa...

Norge er jo dritkaldt!! Er ti minus her. Jeg er vant med ti plus!

Anonym sa...

jeg har et problem som jeg ikke klarer helt å finne ut av...
hvordan kan det ha seg at du har funnet deg en sørlending?jeg har forstått det som at sørlendinger er glade så dette burde jo være en match made in hell??

Anonym sa...

Håper ikke du blir sellout Linnea, selvom du har signert kontrakt og grejjjer.

Anonym sa...

julestjernen skal tørke lett ut mellom hver vanning, og ikke stå i et kjølig rom. den tåler ikke temperatur under 15 plussgrader.:)

marie sa...

neei, linnéa.Den enste uavhengige fete bloggen som finnes, så har du signa med NETTAVISEN!?

Anonym sa...

Jeg bare lurte på om Herr Dell er singel? Jeg har nemlig en lekker liten Lenovo som er på utkikk etter en partner.

Kivle sa...

Like morsomt som det pleier. Heia Christine (intern).

seri sa...

marie: for Linnea fortjener ikke kr for å skrive norges beste blogg?

Kamilla sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kamilla sa...

ÅH MAJ GÅD SÅ DØDSFLAUT INTERVJU xDxD:P:P:P:O:O:O:(:(:(:(




Herregud. Kordan lesera e d du EGENTLIG har, Linnéa? Det her må diskuteres på adamstuen veldig fort. i blir bekymra for d, gina triccot.

Anonym sa...

Du skriver saa utrolig bra! Er saa spennende og morsomt a lese!

Anonym sa...

neihei?! kylie minogue?! techno?! er du ikke flau nå??????

Lena sa...

Grattis med kontrakt. Det må man følge med på. Kos deg i jula (hvis du får det til :)

e.m. sa...

Sølvpilen ja.....
GUD som jeg elsket Månestråle !!!

Lillesøster sa...

Angående spiseforstyrrelser, slanking, livsstil, kcalinntaksreduksjon, vektbevissthet, beholde kroppsfiguren, "bare veldig glad i epler og knekkebrød" og hva faen du vil jeg skal kalle det!! Alt jeg sier er jo feil uansett!
Men jeg sier bare TENK PÅ SØSTERA DI!!

Har utrolig lite håp om at dette vil nå inn til den overfladiske personen du ønsker å fremstille deg som, men jeg har ingenting å tape! Og kan jo ha et håp om at du innerst inne ikke er så håpløs som du virker! Du lurer jo svært på hvorfor folk synes du er slem, men virker heller umotivert, sakaristisk og barnslig i forhold til dette!!

Jeg er syk pga spiseforstyrrelser. Har ikke hatt et normalt forhold til mat og kropp så lenge jeg kan huske av mitt liv! For meg er dette ingen spøk! Men måten du snakker om dette på forteller meg bare at du enten er syk og vil ha oppmerksomhet rundt det, men ikke vet hvordan å takle det ordentlig på, eller at du faktisk snakker om noe du umulig kan ha satt deg skikkelig inn i. Eventuelt at du bare er en hjerteløs jævel, som prøver å gjøre vanskelige og vonde liv enda vanskeligere og vondere enn det de er, med å spre din egen galskap ut i verden!! So, wich one is it???

En veldig HJERTELIG hilsen fra en lillesøster, av en storesøster som oppfører seg akkurat som deg!! Men heldigvis har hun ikke ORDENE for å meddele dette så tydelig for oss andre, for da er jeg ikke sikker på hvor mye det lille jeg har klart å spare på av søskenkjærligheten min hadde vart...!! Ikke ALT som trenger å bli sagt høyt vet du (tydeligvis ikke!), meddel det heller med noen som kan hjelpe deg å gjøre noe med det!

Forresten veldig ironisk med det du skrev:
"Hvilke blogger hater du? Veldig mye av det som ligger øvest på topplisten på blogg.no. Noen av de burde seriøst skamme seg mer enn meg. Ellers går det i spiseforstyrrelse-blogger som "liksom ikke skal påvirke andre, bare skrive for å skrive." Skaff dere en jævla dagbok eller en sperret blogg."

Ta en titt på dine egne ord og se om du ikke kan finne tømmerstokken i ditt eget øye, før du finner flisa i alle andres øyne!

Sorry to tell you; The world is not ALL about you!!

Anonym sa...

oi, den over var drøy.
H.

Susanna sa...

Tihi, du får meg alltid te å smila (og da sjølv om klokka er 07.41)!
Eg er også berre heime i fire dager i jula, he he, det får da være måte på ;-)

Anonym sa...

til den sinte personen over her. Sist jeg sjekket var det frivillig å lese blogger på nett.

Christine sa...

lillesøster over her er lol.
når blei liksom Linnéa skyld i at folk har spiseforstyrrelser? Gå og grin et annet sted.

Anonym sa...

"Lillesøster":
Du kan ikke ha lest denne bloggen her lenge. Brenn.

Eirin sa...

Grunnen til at du er så overfølsom mot kulde, får hvite og kalde fingrer og tær er fordi du trolig har lavt blodtrykk..

Just so u know .. :)

Anonym sa...

Og fordi du er tynn som en flis!!!!!

Mor sa...

Lillesøster - du har store problemer tydeligvis, men det er ikke Linnéa sin feil. Og som andre sier her, du kan ikke ha lest bloggen hennes lenge, da hadde du "kjent" henne bedre og ikke skrevet det du skrev nå.
Foreslår at du sender meg en mail, jeg har fulgt Linnéa sin spiseforstyrrelse fra dag én - fra innsiden - og kjenner henne bedre enn de fleste.

Hilsen hennes mor.

sollianne @ gmail. com

Mor sa...

e.m - jeg likte også Månestråle. Men jeg syns hun dukket så sjelden opp.
Kan du ikke tegne Linnéa som Månestråle i julegave til meg?
Adressen har du, vet jeg. Tror jeg.

Hannepanne sa...

mhm.. kanskje det mangel på vann som gjør at alle blomstene min dør??? Nå har jeg jo faktisk lært noe her inne...

Gina sa...

Haha,du er genial! ;D

KamillaK sa...

Haha du er genial. Og jeg håper du har internasjonale lesere som bruker google translate! "And you can not just take renna fart and burn in hell" :D

Stina sa...

Hahaha, jeg husker det mgpjr greiene :D Husker at jeg og en venninne som hadde cden lagde dans og greier til det der :p

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://img.nrk.no/img/141379.jpeg&imgrefurl=http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix_junior/1586342.html&usg=__bjriZ5kf6Ur2M42iGlNGa8TXKAI=&h=190&w=160&sz=8&hl=no&start=3&um=1&tbnid=guW2wUSQuxLKpM:&tbnh=103&tbnw=87&prev=/images%3Fq%3Ddet%2Bvar%2Ben%2Bgang%2Bmabelin%26hl%3Dno%26rlz%3D1R2SUNC_enNO356%26sa%3DN%26um%3D1

Der var du veldig pen :p

e.m. sa...

Hehehe, nemmen Mor da, også DU lun på Månestråle?! Jaja, slik som det er i dag vet en jo aldri....
Bare tuller.
Tegne Linnéa som Månestråle?
Tjaa, det spørs jo om du har råd til det da. Adressen din har jeg heller ikke idet jeg går ut fra at de du la ut på 'Mors blogg' var arbeidsadresser o.l.
Men jeg skal sende noen elektroniske bilder av ting jeg har malt det siste året på e-posten din, så får du selv gjette hvilke beløp det her kan være snakk om.
Ikke besvim for oss nå da.

Go-Petra. sa...

At dokker gidd å sitte og google Linnéa for så å lime inn ting her inne. Til hvem sin interesse?

Linnéa sa...

kjære lilleøster, ble du så revet med at du skrev en hel stil stakkar? sovnet litt et sted inni der. men blir selvfølgelig litt sjokkert over at du påstår å vite hva jeg tenker og vil oppnå ved å skrive en blogg om meg selv. dersom du hadde kjent meg og visst litt mer om meg, tror jeg neppe du hadde skrevet det du nettopp gjorde. tror ikke jeg orker å forklare deg hvordan ting egentlig henger sammen heller, du er ikke verdt det.

ingridwold sa...

Ikke vann julestjerna mer enn én gang i uka du. JA, jeg jobber på blomsterbutikk og jeg MÅTTE si det.

din venn som jeg kan væra sa...

hei jeg har ingen venner. det ser ut til at vi har like mange. kan vi bli venna

Arma sa...

Ah, LINNÉA! Du bruker jo ordet rennafart<3333333333 ENDELIG. Og hei, du får meg til å le SELV om jeg er på andre sida av jorda. Tenk på det, du.
Ilu

Medusa sa...

fine glittergardiner.

ekje det like greit å vere heime i fire dager da, og ikkje rekke å bli tjukk?
for meg høres det helt ok ut.. slepp man å sette opp "trene meir" som nyttårsfortsett som mange av norges befolkning gjør.

Sunniva sa...

Gratulerer med kontrakten :)

Anonym sa...

Kan ikke du og lise bytte over til blogg.no bare for å fylle topplisten med noe annet enn fjortisbloggere? Og forhåpentligvis sparke julia nyland og lars tangen ut og ned derifra. Dere kan komme til tjene en del penger på det også vet dere :-)

andrea sa...

haha :) btw, hva synes du om (fuske)pelsjakker?

Johanne sa...

haah fy faen jeg digger deg

Elise sa...

OHMYGOD, den "skal du hjem til jul da?" setningen KILLS! Nei, jeg har ikke råd til flybillett hjem jeg, og skal sitte her ensom i leiligheten min i England med kjæresten heele julen. Er det ikke forbanna normalt å dra hjem til jul?!

Anonym sa...

LOL, jeg så Julia Nyland i dag på nært hold, hun har kjempestort hode!

marie sa...

Seri: selfølgelig! jeg er bare litt korttenkt:P Linnéa burde få masse penger for det hun skriver, det har du rett i:D

Marlen Hamsund sa...

Døhø? Det går jo ann å like både "Harry potter" -serien, og serien som heter "Sølvpilen", veldig populær på 80-tallet, noobs... :P

Anonym sa...

Forhenget ble veldig fint.. Og gratulerer med samarbeid med nettavisen, satser på at du kommer til å tjene greit på bloggen. Jeg mener den er kul nok til det;)

apedog.wordpress.com sa...

Hehe, nejdå, du verkar inte "hjernvasket"! Du verkar vara en ung madame med egna & starka meningar, vilket är väldigt bra och relativt ovanligt i dagens samhälle. Får jag lov att bjuda på middag med spaghetti & chips? ;)

Anonym sa...

hei. når jeg leste dette om at du hadde vert med i mgpjr MÅTTE jeg bare sjekke det ut!!!! med denne nettsiden kan du se det :) http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/409028 (Se rundt 42 min og 8 sec uti programmet da får du med deg intervjuet )

ps. VELDIG fine klær, hårfrysyre og ikke minst sko :D:D

Julianne Førde sa...

Hvor har du kjøpt det skjørtet? Du kledde det kjempegodt! Samme med resten og spesiellt øredobbene.