27. des. 2009

Årets!!!

Årets beste avgjørelse: Å flytte fra helvetes-Molde. Kunne sikkert ha bodd hjemme og tjent masse penger som jeg kunne spare, men da hadde jeg nok mest sannsynlig blitt sinnsyk.


Årets bortkastede penger: Dette er så sykt lett!! Elixia-innmeldingen. De trekker meg vel 620 kroner i måneden. Var der en gang i forrige måned og løp en strekning, mens jeg så på ELEFANTER som veltet seg i vann på storskjerm? Er det meningen at det skal være en form for motivasjon? Lurte ikke meg.


Årets beste plateR:
Animal Collective - Post Pavilion

La Roux - La Roux.

Se på det som et tips dersom noen av dere skulle ha sovet hele det siste året og ikke fått med dere noe av det, eller bare hørt på The Voice. Brenn!


Årets investering: Herr Badevekt. Mange går på tjukkas-smellen når de flytter for seg selv. Jeg liker å ha stålkontroll.



Årets rett: Hold dere fast... Taco Linnéa spesial!

Dette var fra da vi ikke hadde inventar i leiligheten da, men var søren meg like godt da også. Slår aldri feil!

Ellers ligger laks på en god nummer 2. Skal få mitt eget lakseoppdrett når jeg blir stor. Og en egen texmex-gård hvor jeg kan dyrke taco-saus og -skjell. Ser det for meg!

Årets beste reise: Hva som helst, bare det er varmere enn Norge!!! Ergo Gran Canaria. Kjenner på meg at jeg ikke skal bo i Norge neste vinter. Jeg er ikke laget for 20 minusgrader. I går kveld måtte mamma gjenopplive meg etter at jeg hadde gått ute i 10 minutter.


Årets beste serie: Flight of the Conchords.

Jeg ler ikke av det, men det er fordi jeg som regel ikke ler av noe i det hele tatt. Tror folk flest ville ha ledd av det. Ååh, er så sykt irriterende med folk som ler hele tiden.

Årets LOL: Alexander Rybak. SERIØST!! Sto og venta på trikken her en dag, og plutselig kom han løpende! Trykka på dør-åpner-knappen 20 ganger, men så kjørte bare trikken fra ham. Sykt lol. Klukket godt inne i termodressen min da, ja. Så tok vi den neste trikken sammen, og jeg er nesten forundret over at han ikke inviterte meg med hjem. Jeg mener, finnes det en ENESTE jente han ikke har prøvd seg på med fela? I tillegg kommer han fra NESODDEN, sykt flaut.

(Dette bildet har ingen ringere enn min mor satt sammen rett etter at han vant Grand Prix, da hun trodde at vi skulle gifte oss.)

Årets mann: Den kjekke sørlendingen!!

Ja. Unnskyldningen er selvsagt at jeg ikke har så mange å velge i, siden menn som regel er ubrukelige. True story!

Årets kvinne: MAMMA! Selv om jeg blir UTROLIG lei av henne av og til, slik som når hun ringer meg for å spørre "hva Ida Wulff mente med det hun skrev på bloggen sin akkurat nå" når jeg er på jobb - eller minner meg på at jeg må ta ALLE de 24 000 ulike vitaminene hun har kjøpt til meg annenhver dag. Alt i alt er hun årets kvinne hvert eneste år.

Årets nettside: facebook. Jeg skjønner ikke hva folk DREV med før facebook. Jeg kan i alle fall ikke huske det!

Årets største irritasjon: Mennesker. Mennesker er helt seriøst som regel helt bak mål. Sitter på bibliotekets fåtall av internettpc-er kun for å spille, feks. Eller mennesker som spiller i korps.
Seriøst, hva TENKER folk med???

Pluss beina mine. De går UTOVER med knærne, i stedet bare for å være som normale bein. Kan helt sikkert bare trene det vekk, men dét orker jeg da ikke.


Årets beste bok: Millennium-triologien! Misunner folk som ikke har lest den ennå, skulle gjerne ha lest den igjen. Men nå er jeg en av de som ikke leser bøker om igjen eller ser filmer to ganger. Hallo, man vet jo hva som skjer??

Årets NOT: Det må bli blogging!! Herregud, hvorfor DRIVER jeg med dette! Jeg kunne jo heller ha brukt tiden min til noe nyttig! Utrydding av folk vi ikke trenger eller noe!

87 kommentarer:

Aud-Bjørg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kine sa...

Hihihi, du er så morsom :)
Men hvordan gikk det med de trikkepengene, fikk du de igjen? Syns de burde havnet på nummer 2 på bortkastede penger.

Tiril sa...

Fikk du noen gang loddet bort Solo-capsen?
Jeg tar den gjerne, hvis du av en eller annen grunn ikke liker den lenger.

Anonym sa...

Hva er galt med Nesodden, kanskje? hvordan kan du ikke vite at det er hele nesodden som er flau over at alexander rybak kommer herfra?

Linnéa sa...

Fordi flere av påstandene dine var gale, brødhode. En stalker er ikke en stalker før alle opplysninger stemmer.

kine: fikk ikke igjen trikkepengene. men dette er slike uforutsette utgifter som følger med Linnea-navnet.

Tiril: ja, jeg ga bort den ene.

hvorfor blir alle så jævla lei seg når jeg kritiserer hjembygda deres? jeg blir ikke lei meg når folk snakker stygt om Molde? heller tvert imot!!

M sa...

Hvorfor utrydda du ikke Rubekkk på trikken?

Hanna sa...

You rock my world

Anonym sa...

årets blogger: DEG!

Hilde sa...

Tenk at jeg faktisk slår på pc'en etter fest kun for å lese bloggen din. Fantastisk tragisk, and I love it.

Hanna sa...

Haha! Men den med knærne skjønte jeg ikke :P

vix sa...

jeg håper virkelig det er mening at det første coverbildet skal være sånn at man ser bladene(?) bevege seg. eller så bør jeg kanskje legge meg

henger meg på anonym. du er lett årets blogger.

Marie sa...

Hah, det siste bildet var virkelig genialt. Alt du skrev også forsovet, men seriøst det siste.

SA sa...

Haha, er det rart vi digger deg Linnéa?

Fører på det selvsagte punktet: Årets blogger: Linnéa.

Men, Flight of the Conchords? Seriøst? Har hørt den skal være bra, og har forsøkt å se et par episoder. Men fikk mer lyst til å pirke ut øynene mine med en gaffel.

Sunniva F sa...

"Kjære provoserte yrkesfag-tilhengere..."

Haha! Nå har jeg mimret litt gjennom arkivet ditt, fy satan så jævla bra. Da du provoserte svartrussen på deg og jeg så gjennom kommentarene døde jeg. Samtidig merket jeg meg at du er DRONNINGA av selvutløser, uten at det er å overdrive. Tur i fjellet, kameraet satte du pent ned på snøen, også klatret du opp i treet og poset på ekte Linnéa-vis.. Du må kose deg utrolig i ditt eget selskap. :-) Heldig med den!

Anonym sa...

Jeg kjente det varmet litt i hjerterota da endelig noen andre enn meg selv liker flight of the conchords.

Ellers kan jeg informere om at jeg hater Molde. Molde og hele finnmark.
Ca like mye som du hater trøndere, som jeg forresten heller ikke er så glad i.

(Hilsen trønder)

Anonym sa...

Greit nok at du hater Molde, men du er vel ikke fra byen engang? Er ikke du fra ei bygd utenfor? At du hele tiden skal påpeke det minner mest om Lars Tangen-fakter.

Anonym sa...

du er ge9al

Anonym sa...

Årets Blogger !

TOROBORGEN sa...

seriøst. jeg ligger litt foran deg på 4. stjerners middag.

jag dør om du servere taco da..

Carina sa...

Hei, du skal ikke ikke disse Nesodden!!! Jeg kommer fra Nesodden... On second thought, diss det så mye du vil!

Carina sa...

Hei, du skal ikke ikke disse Nesodden!!! Jeg kommer fra Nesodden... On second thought, diss det så mye du vil!

Ingvild sa...

Årets lol er helt klart vinneren av x-factor. Han er fra hjembyen min, og jeg skjemmes hver dag.

kiaaa sa...

må bare minne deg på at du ikke hat tatt fortsettelsen av året 2009 i bilder (av deg) : D love u

Anonym sa...

årets blogger: linnea :)
jeg klarer forresten ikke å få til den e'en? kan du vise i et blogginnlegg hvordan deet gjøres.

Anders sa...

hahahhhahhah sykt phail å ikke klare å skrive LinnÉa.

Eirin sa...

du er i allefall årets blogger!
og endelig fikk vi se et bra bilde av herr kjekk sørledning. :D

Linda sa...

Årets blogger nr. 1: Linnéa! Hurra!

Lise sa...

du ler med meg hele tiden.
men jeg er vel bare best.

Anonym sa...

Du minner meg så sykt om Lena Kristin Ellingsen! Eller dvs, hun minner meg om deg..

jorid sa...

haha, du er igrunn genial

Tone sa...

B-e-a-uuutiful! Elsker det her!

Christine sa...

lol @ bjørnar. er han fornøyd nå?
min største bragd i 2009 er utvilsomt å poste bilde av han der han velta seg i sololje på Hove.

Anonym sa...

Haha, på innlegge ditt 26.Februar (Innmari random) så hadde du jo postet et bilde av Alexander Rybak, å skrevet "Er det bare jeg som er latterli betatt av Alexander Rybak? Hvor kjøper man slike menn?" Haha, virket ikke så veldig ironisk da.. :P

e.m. sa...

Jeg kommenterer IKKE, ikke i det hele tatt. Stakk bare snabelen innom her fordi jeg gikk lei av kabalen. Vennligst betrakt dette som en "ikke-kommentar".
Takk...

Jeg VET at jeg ikke kommer til å bo i Landet-For-Spesielt-Interesserte neste år. Lover å sende deg en vennlig tanke nå og da, neste vinter, når jeg slanger meg i 34 plussgrader og drikker iskald San Miguel pils. Nyah, nyah (sleip latter).

Forresten Linnéa Du Fagre; bare sånn for gammelt vennskaps(?) skyld: Hva heter henner kvinnelige dommeren i "Britains Got Talent"?
Jeg er dødsforelska !!!

Martine sa...

Du er så morsom. :) bra at det er flere som har den oppfatninga av Aleksander Rybak :-)

Hannah sa...

"Ååh, er så sykt irriterende med folk som ler hele tiden."

Jeg lo. Ops.

Anonym sa...

E.m har du hørt om google? Prøv.

Anonym sa...

heey jeg kommer fra nesodden! sang faktisk med alexander før.. kan ikke si at han har endra seg mye nei.. untatt for at han har blitt en nasty liten fjott siden han ble kjendis, please do kill him

Jeanette Nymoen sa...

haha, jeg har også sånne ben som deg! Bare at mine er skikkelig ille. Ser helt dust ut når jeg går med skjørt!! :D

e.m. sa...

Jepp "Anonym".
Jeg har allerede dusjet, sprayet god lukt under armene og er på vei.

Anonym sa...

Sånne knær har jeg å --,
Det er merkelig...

halvor sa...

Jeg utnevner megselv som årets mann. Kanskje jeg skal lage en gitarlåt tilmegselv om nyheten og få med rybak på en fet colabo.

Anonym sa...

Det er så bra at det finnes bloggere som deg, Linnèa! Og du har genial musikksmak. Har hørt mye på både La Roux og Animal Collective i 2009. Jeg skulle likt å høre din mening om Tokio Hotel. De fleste tenker bare "Er ikke det et tysk band med en transsexuell vokalist, som bare 13-åringer hører på?" Det tenkte jeg også, helt til jeg hørte på musikken deres. Har til og med tatt tatovering med en av sangtekstene deres nå, som jeg sikkert kommer til å angre på. Men what the heck. Kan du ikke høre på "World behind my wall", "Automatic" og "Phantomrider"? Eller hvis du har virkelig god musikksmak, "Durch den Monsun"? Håper du kan skrive hva du synes om dem en gang i framtida. Takk for at du blogger, elsker humoren din!

Ma sa...

Synes synd på anonym over her angående tatoveringen.

Martine sa...

Hehe, jeg liker at du ikke er fan av treningssentermedlemskap:D Du er ikke alene!

Juliana sa...

Artig liste! Jeg satt å små humra.

Anonym sa...

La Roux har faktisk vært en del på The Voice, hoho

Silje sa...

bloggen din er i en klasse for seg selv!

Charlotte sa...

Lol at "rettskrivingsnazien" går berserk med aksenter over e-ene. Ellers kunne jeg ønsket deg en god dag, men ingen av oss bryr seg, så det ville vært bortkastede bokstaver.

Anonym sa...

www.sleeveit.org
kan passe på herr.dell!

Marte sa...

så søt du er med moren din :-D

meili sa...

Åh, Flight of the Concords er så bra!

Anonym sa...

sjekk ut min blogg!

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk

Ida sa...

Daaaang! Den kjekke sorlendingen var damn fine! Love u btw. Du er morsom.

Anonym sa...

Og årets blogger er definitivt deg! :D

Lisa sa...

Artig!
Men skulle ikke du fortsette oppsummeringen av året i bilder?

Bluefairy sa...

Våpen??? Hvem faen har gitt deg våpen??? Galskap!

Espen sa...

hmm.. LA ROUX var faktisk ganske kult. Ivertfall den BULLETPROOF..

Skulle ikke du til Sørsiden nå etter nyttår? Tror jeg stikker nedover 20 jan selv - bilettene er nede i 1598 nå :) Er dritt lei av kulda. God tur til Puerto Mogan!

Annonym e.m. sa...

Melder herved at "årets kvinne" er støttet.
Jeg har allerede tipset Life Magazine angående forsidefoto og slikt.

Mor sa...

EEEEEMMMMMMMMMMMMMM: Hjeeeeeeelp!
Jeg rømmer landet - Kanari. Blir du med? Trenger barnevakt til datra.

Elisa sa...

bloggen din er så jævlig rå! lange innlegg, med morsomt innhold. Sitter å ler jeg. digger deg som fy

Kristine sa...

Digger måten du skriver på :-p

fredaart sa...

Flight of the Conchords er genialt!

fredaart sa...

Flight of the Conchords er genialt!

Anonym sa...

fortell litt om herr kjekke sørlending da !!! jaa

e.m. sa...

Ro-ro-rolig Mor. Pust dypt inn.
Ungdommen må jo få lov til å more seg aldri så lite grann mens de kan.
Husker selv bare så altfor godt da jeg en tidlig morgen så på meg selv i speilet og lurte sjokkert på åssen i huleste helvete jeg hadde greid å bli 30 år eldre bare i løpet av én eneste natt.
Du skjønner sikkert hva jeg mener.

...og så var det jo dette med å "sette en ulv" osv....jeg mener; datra di er jo ikke direkte frastøtende da....

Sorry ma, but you're on your own.

Fredrik sa...

Hahah, jeg har faktisk tatt meg tid til å lese alle innleggene dine sånn ned hele siden!
Fy, du fikk meg til å le i hvert eneste innlegg. Digger skrivemåten din, og er SÅ enig i masse du skriver. Blant annet folk som reiser seg på trikken og X-Factor !
Lenge leve ribba :)

Emilie sa...

Haha, GENIALT!
Skal si du vet hvordan du setter ord på bitterhetene her i verden! Elsker sånne mennesker.

Kommer til å følge denne bloggen, for du gir meg faktisk noe med det du skriver!
DET er sjeldent å finne skal jeg si deg.
Takk for at du blogger :)

Alve sa...

Linnie, linnie! Nå skal jeg fortelle deg det GARANTERT kuleste du noengang har hørt. Jeg har vært på Flight of the Conchords-show. I Radio City Music Hall. I New York. Dagen etter bursdagen min, ala den 15. april 2009. Skulle tatt deg med hvis jeg hadde visst du likte det også. Trodde jeg var en enhjørning eller noe sånt. Så deg forresten på MUSE-konserten i Oktober. Du ruler.
Koz og klemz

henke sa...

tror du har glemt å sette meg under kategorien "årets tynneste".

Linnéa sa...

vix: mønsteret gjør at det virker slik, ja.

SA: Det er håpløsheten som er så fantastisk.

Anonym som hevder at jeg kommer fra bygda: Hvor har du det fra? Selv om jeg har bodd på bydga i noen år betyr det ikke at jeg kommer derfra. Er i bunn og grunn fra Kr.sund om du lurte!

anonym om rybak: i februar trodde jeg at han var en fin fyr! men jeg tok feil gitt! slik som man som regel alltid gjør med menn.

em: du behøver da ikke sende meg en tanke når jeg har sagt jeg skal utenlands selv! selv om det er hyggelig at du sender meg en tanke, da.og how should i know hva den dama heter???? Jeg ser jo bare på hotel cæsar!!

tokio hotel-anonym: beklager... skal være bra rusa før jeg hører på dem.

em: du minner meg faktisk litt om harry hole av og til.

fredrik: takk! men hallo, ribba?

alve: åh, lucky you! Bret!!

Linnéa sa...

henke: ooooooooh, sorry, neste år, om det fortsatt er populært å være tynn

Henrik Ibsen sa...

Bra redigering av årets landeplage!

Anonym sa...

Det er SÅ mye jeg burde kommentert på av ting jeg elsket med dette innlegget, men jeg får nøye meg med å bable usammenhengende frem at du er fantastisk! Jeg DIGGER deg rått og hemningsløst:D

e.m. sa...

Vennligst ikke nevn dommerdama. Jeg kan ennå høre den rå, sarkastiske latteren hennes da jeg la an med min hittil ufeilbarlige sjarmoffensiv mot henne.
Ser ut til at jeg fremdeles blir nødt til å fortsette med å stalke deg. Akk ja sann...livet er et sant helvete....

Harry Hole er en fantasiperson, i noen oppdiktete bøker, vesle lotusblomst. Det er ikke jeg.

Anonym sa...

Har dere hatt flere hunder som Tica? Og laget et teppe av dem?
Hilsen Olivia

Åsne sa...

Det er kjempebra at du har blogget så mye i det siste Linnea, fordi hver gang jeg leser bloggen din ler jeg! Du er helt klart norges beste blogg. Og jeg elsker rett og slett flight of the conchords <3

Linnéa sa...

em: men det betyr jo ikke at han ikke er kul. alle vil jo egentlig ha harry hole. og alle vet at jo nesbø egentlig snakker om seg selv. var på boksignering forrige uke og tok han i hånda!!! hohoho

olivia: ja

e.m. sa...

Gudskjelov og takk for det.
Et øyeblikk så jeg hele livet mitt passere revy foran øynene mine.

Forresten: Takk for komplimentet angående "ungdomsbilder", men det nest nederste er tatt i fjor juli.
Hater å måtte innrømme det, men noen ganger har faktisk livet sine lyse sider...hehehe....

Marius sa...

Hvem har gitt deg tilgang til en AG-3?

Anonym sa...

la roux hører hjemme på the voice. brenn! ellers var førstnevnte plate et godt valg, som forøvrig heter merriweather post pavilion og ikke bare post pavilion.

Anonym sa...

kjekk sørlending! tror jeg har sett han på gata

Anonym sa...

Du kan ikke disse nesodden når du er fra Molde sjæl vet du! Synes synd på deg som tenker så negativt om alt og alle hele tiden. Du er sikkert et trist menneske innerst inne

Anonym sa...

I agree with the post above and I will find more information from google.