13. des. 2009

Ho e nå blid da

HERREGUUUUD! Da jeg kom hjem fra byen i går natt hadde jeg faktisk ALLE tingene mine! Jeg tror kanskje det er første gang noenSINNE! Mangler to sko da, men det kan jo skje den beste.

Lise har besøk av svensken, og jeg orker ikke sitte her og verken være hyggelig eller snakke tydelig, så Kamilla og jeg tok en tur til Toro.

Det var selvsagt rene blogg-helvetet. Klassisk!
Jeg fikk hilse på Henke, som liksom skal være så tynn og festlig, men han satt bare og spiste potetgull og var generelt superteit.

Så ble Toro kjempefull og jeg ville egentlig bare hjem.

Og så skulle jeg ta ut litt penger i en minibank, og men Herr Automat "BEHOLDT" pengene mine, han. Jævla hyggelig. Så ble jeg forbannet og ringte til "Sperre Visakort" som jeg har lagret på mobilen, som jeg ringer ca annenhver uke når jeg mister lommeboken. Men Sperre Visakortmannen sa at jeg måtte ringe til banken på mandag, og ikke til han, men da ble jeg bare enda sintere og påsto at han prøvde å svindle meg.

Så dro vi bare på en bar, og så skjedde det som alltid skjer.

Så kledde de andre på meg og bar meg ut og hjem til Toro. Så begynte de å tegne på meg med sprittusj. Sykt festlig.

Fy faen som Lise og svensken bråker. Ler og greier. Skjønner det egentlig ikke, for ingen av de forstår hva den andre sier.

Så tenkte Kamilla og jeg å late som det ikke var søndag, og dra ut å handle litt julegaver.
Måtte stå ute og vente på trikken i TRE minutter!!! Holdt på å dø. Men jeg kan "hvordan-være-varmest-mulig-metoden", så jeg overlevde. Lønner seg ikke å stå feks med et ben her og et annet ben der, da fryser man på flere plasser.

(HERREGUD, NÅ SKRIKER LISE "AU" HØYLYTT!!! Sitter nesten her og håper på at han skal ta livet av henne.)

Sykt hyggelig å ha med Kamilla på shopping.

Så kjøpte Kamilla seg chilinøtter, og fikk en NØTTEMUTANT!!! Verste jeg har sett i hele mitt liv.

Herregud som jeg ser ut da. Gladkristen folkehøyskoleelev med gårsdagens sminke viser fram dagens fangst. Flott!

Denne gangen måtte jeg vente hele 4 minutter på bussen, og da gråt jeg faktisk.

Men hallo, vet dere hvordan man får plass til 20 jøder i en bil?

askebegeret.

Nei, nå skal jeg skrive ønskeliste for Lise til jul.
Der skal det stå:
1. ansvarsfølelse
2. nye øyne til å se at det ikke står "oppvaskhjelp" eller "mor di" i panna til Linnéa
3. hensynsfølelse og kanskje isolasjon på rommet
4. masse fine ting jeg kan gi til Linnéa fordi hun fortjener det.

81 kommentarer:

Lise sa...

kjøpt gave te dæ.
æ tar oppvasken når d ikkje bare står et glass der.

Lise sa...

like at heile bloggen handle om mæ btw

Maria sa...

Får lyst til å rive av meg håret hver gang et er problemer med banken min når jeg er på byen. Og det skjer sånn ca hver eneste helg.

Anonym sa...

fy flate han der "henke" eller hva han nå kalles har et provoserende og ekkelt utseende, for å si det på Linnéa-måten.

du er morsom som vanlig :)

kari sa...

hvor mye betaler dere i leie for leiligheten deres i måneden?

Hanna sa...

Arctic Monkeys med Secret door minner meg litt om deg... uten grunn, hehe.
Du burde høre den!

isabella sa...

Dårlig dag, men du får med til å smile!

Julianne Førde sa...

å miste sko kan skje den beste, det har du rett i!

Kivle sa...

Var ikke like festlig lesning som det pleier.. :)

Espen sa...

Jævlig bra

TORA sa...

Genial metode for å ikke fryse. Skal prøve den.

Marthe sa...

JEG LER

Anonym sa...

Den metoden skal jeg prøve neste gang:) hvor kjøpte du skoene? pris?

Linnéa sa...

kivle: så STIKK, da.

idahelene sa...

Haha, som sakt! Norges beste blogg! Forresten, når du kom hjem fra London hadde du lagt ut 3 (?) bilder av 3(?)forskjellige kjoler, så skulle vi gjette hvilen av dem du kjøpte. Kan du si hvilken det var? :)

Anonym sa...

Er du i slekt med hun her?

Anonym sa...

Ja også linken da seff...

http://www.facebook.com/home.php?#/photo.php?pid=75882&id=668940324&fbid=6154935324

purpur sa...

Linnea ruler. så enkelt er det.

Anonym sa...

Den vitsen var så (fryktelig) grumsom at jeg måtte le.

Anonym sa...

Jeg har et tips, og det er å ta på en strømpebukse som er varmere enn en som ikke en gang er varm nok for 20 varmegrader.

Det gjør jeg i tusenmillionerskulda.

Anonym sa...

hahahaha !

du er fantastisk :)

Tone sa...

Jeg støtter den ønskelisten av hele mitt hjerte;)

Martine sa...

:D <3

Anonym sa...

haha! marvelous.

Anonym sa...

Hahahaha, fy faen! Flere vitser, gogo!

TOROBORGEN sa...

skjønte ikke vitsen jeg.
og jeg har så syyyykt fine klinebilder av deg og meg.

linda sa...

Haha du er så direkte at jeg fatter ikke at ikke lise forgifter deg mens du sover! Selvfølgelig flott for oss andre da, derimot!

De der AUU lydene er sånne trasige dårlige flørtelyder. de kommer når man ikke har mer å si, og begynner å kile hverandre. Oh lord

SA sa...

Hahaha, du er best Linnéa! Ser du har nok penger på konto, det er bra :)

Solveig sa...

Vitsen var så stygg at jeg har lyst å slå deg, selv om jeg egentlig liker bloggen din. Vær så snill å aldri skriv noe sånt igjen.

Malin sa...

Jeg velger å tro at du skrev den vitsen for å se hvordan andre reagerer på den, og ikke fordi du selv synes den er morsom.
Min mening er hvertfall, tragisk vits på en ellers veldig bra blogg.

kenneth sa...

lolfaen. ikke kast den strømpebuksa da. autografen min og greier.

Anonym sa...

jeg skvetter seriøst i trusa av latter!!!!

pernille sa...

Hahah, jeg elsker ønskelista, vitsen, og generelt hele innlegget.

Marita sa...

aj løv ju

henke sa...

JA OKEY HAR JEG PLUTSELIG ET EKKELT UTSEENDE OGSÅ NÅ KANSKJE!? NEI LIKSOM. JEG ER TYNN, OG FIN, OG KJENDIS. basta.

flatterende bilde og da. men la gå. jeg er jo trots alt size zero.

Anonym sa...

Trives du egentlig å bo sammen med Lise?

VELDIG ANONYM. tør ikke annet!! sa...

jeg digget vitsen! dere er så nærtagende.. er dere jøder?

hooho.. provocation!

Anonym sa...

du gjør meg glad!:D
titta innom bloggen din før jeg la meg,og begynte å le, det gjør jeg hver gang du har et nytt innlegg. du er så bra!! lest bloggen din i 2 år nå tror jeg :O bestbest

Blomst sa...

nest siste anonyme kommentaren var bare tragisk!
man trenger ikke å være jøder for å ikke syntes at vitsen var artig.

Kamilla sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kamilla sa...

Vitsen er dritbra.
Henke er stygg ja. FYFAEN!!!!!
Takk for idag.

Anonym sa...

Haha, i dag virket du nesten surere enn vanlig?

Linn johansen sa...

så at du ba om filmtips under her:
seven pounds er jo en favoritt, ja. men "my sisters keeper", "the notebook" eller "ladder 49" er til å grine av de også. veldig

Anonym sa...

Gårsdagens sminke haha

Guro(: sa...

Haha, teite banker som stjeler pengene dine er teit..

AudM sa...

åååhhhåå vitsen!

http://skapforfatter.blogg.no/ sa...

Linnéa, kan vi bli venner?

Nei, sier du?

Men hvis jeg forteller deg verdensbeste vits da?

Det var det jeg tenkte meg!

Det var normannen, svensken, dansken og pakistaneren som var på ett fly!

Plutselig får de beskjed om at flyet er lastet for mye og alle passasjerene må kaste ut noe. Dansken kastet ut øl-en han skulle ta med seg hjem "Vi har så mye der jeg kommer fra" sa han.
Svensken kastet ut pølsene, "vi har mer en nok der jeg kommer fra"

Pakistaneren kastet ut kebaben sin, "der jeg kommer fra har vi mer enn masse"

Normannen kastet ut pakistaneren, og sa " der jeg kommer i fra..."

HAHAHA, nå lo du godt tenker jeg! ;)

Markus sa...

god ønskeliste ! Tommel opp-

Anonym sa...

På apoteket får du kjøpt Dekadin, c-vitamin sugetabletter uten sukker!

Karoline sa...

hahah artig innlegg :p

Solveig sa...

"Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv"

Anonym sa...

hvem er henke?

Caroline sa...

LOL av deg og varmemetoden din :) fantastisk!

Anonym sa...

Veit du forskjellen på ein jøde og ein pizza?


Pizza'n skrike ikkje når du hive an i ovnen!

Lokallagsleiar Grundstad sa...

Kjære Linnéa!

Eg må seie det knyttar seg i magen når eg tenkjer på deg. Du er slik ein fantastisk bloggar! Eg meiner du driv den einaste bloggen som burde være lov å ha i Noreg.

I forbindelse med opprettelsen av min eigen blogg vil eg berre fortelje deg at eg kjem til å promotera din blogg her hos meg og førguda den, samtidig som eg kritisér andre toppbloggar.

Takk for oppmerksomheita, håper du besøk min blogg ein dag.

- Lokallagsleiar Grundstad

Maia sa...

Nåå syntes jeg synd på deg Linnèa.. Å vente på trikken på denne tida av året er et rent helvete. Man fryser jo fader meg fast der man står!

SA sa...

Linnéa, Henke er ufin med bilder av deg på bloggen sin.

Anonym sa...

hva syns du om Onepiece`es Linnéa ?

e.m. sa...

Linnéa. Torroborgen har kommentert på bloggen til dattra våres.
Finner vi oss i det ??

Anonym sa...

hva skjer med traktorposen??
jeg så det btw i kristiansand i forrige uke!du kjøpte brød!! hva skjer med knekkebrødspisinga? busted

Merete sa...

Gud, en mer gjennomført genial person skal du lete lenge etter! Det å kunne skrive om helt hverdagslige ting, og gjøre de til underholdning i den grad at man får abstinenser uten sin daglige dose, det krever talent! Eller galskap? Uansett, den dagen du slutter å blogge, er den dagen du finner meg klar til å hoppe fra nærmeste bro. Altså, hadde vært greit om du ikke ga opp bloggingen. Noen gang.

Anonym sa...

fantastisk blogg! fulgt med deg i mange år, men før så blogget du daglig.. savner det! dagens lille høydepunkt

Linnéa sa...

skoene er fra primark, type billig.

ida helene: den sorte uten sløyfe.

slektstreforsker: får ikke opp personen.

solveig: her er jeg hyggelig og deler en vits, så blir du bare sur. faen altså. betyr jo ikke at jeg vil brenne jøder i askebegeret av den grunn.

ja, jeg trives med å bo sammen med Lise. Hun er egentlig ganske hyggelig, nesten slik som meg.

skapforfatter: priceless

apotekopplyser: jo takk, men jeg har fått av mamma i kalenderen!

Lokallagsleiar Grundstad: spennende! jeg skal selvsagt holde et øye med deg.

SA: Hehe, jeg lo i alle fall lenge. :)

e.m: hvem er dattra vår?

Anonym Kr.sand-observatør: det er ikke bare traktor som starter på TRA da... Det var ikke JEG som kjøpte brød, det var sørlendingen. Han tvang meg!!!! Spiste en brødskive med leverpostei og rødbeter. Men ta det med ro, det skal nok ikke skje igjen.

merete: nåh, I love you.

Anonym: jeg har ALDRI i hele mitt liv blogget daglig. Bare så du er fullstendig klar over det. Har dessverre ikke et spennende nok liv til å oppdatere hver dag. Trist men sant.

Henriette sa...

Veldig bra blogg :) deff noe annet enn alle disse motepuppefjasemase bloggene...

om du blir nøøden kan du sjekke min blogg.. jeg er newbie som bare det.. men det får være min sak!

www.henriedde.blogspot.com

Henriette Knutsen sa...

Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill


WOW! DU SPISTE FAKTISK CHIPS OG PIZZA!!!

e.m. sa...

Den derre kan vi snart utenat, Henriette Knutsen.....

Anonym sa...

jeg trodde du ikke du orket å omgås gutteblogere fordi de alle er homofile, og da føler du ikke at du har noe med dem å gjøre?

M sa...

Æ flire høgt. Som vanlig. Av dette innlegget, og alle under. Jeg er så glad du blogger bare når du faktisk har noe vittig å meddele, det gjør bloggen din til den beste.

Skal du undertrykke det uparalellbare Moldehatet ditt for å dra hjem å feire jul i år da?

SA sa...

Hah, jeg visste du valgte den kjolen i London. Hva vinner jeg?

Disse utfyllende kommentar-svarene dine er helt fantastiske Linnéa. De gjør at du er så milevis over alle andre bloggere at du bare er en liten prikk når de ser opp.

Og er man så heldig å bli nevnt, så er dagen perfekt.

Anonym sa...

Henriette Knutsen:

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill


WOW! DU SPISTE FAKTISK CHIPS OG PIZZA!!!

Pizza? Gratulerer, du klarte å bomme på ett av to ord. Jeg er imponert!

Pimi sa...

Det er altfor kaldt på østlandet, takk for holde-meg-varm tips:)

Mona sa...

Hadde aldri trodd jeg skulle komme over en drøyere blogg en din, men har du hørt om Flinke Piker? De er så sjukt vulgære og morsomme, at en bare må lese dem. AKkurat som med din side, som jeg må sjekke daglig for å se om det er noe nytt.

Tror i hvert fall du hadde likt http://flinkere.blogspot.com

Klem fra din fan Mona :)

SA sa...

Mona, vær så snill. Bloggen deres er jo bare en dårlig kopi av Walk of Shame-bloggen. Finn på noe originalt ihvertfall.

HANNE.SK sa...

"Fy faen som Lise og svensken bråker. Ler og greier. Skjønner det egentlig ikke, for ingen av de forstår hva den andre sier."

HAHAHAHA, made my day

Anonym sa...

hey, jeg likte Flinke Piker sin blogg. Er absolutt ingen kopi av Walk of Shame. Den bloggen der handlet om sex, og utelukkende om sex, men dette er jo en blogg av kule jenter som villig deler med seg om håpløse menn, krangling i heimen og litt baksnakking av hverandre :-) Folk må jo få skrive om sex uten at det er en kopi av noen. Tommel opp til pikene!

Anonym sa...

Jeg liker at du hater alt. det gjør igrunn jeg og.

Solveig sa...

Det er min plikt å bli sur for en sånn drittvits, men betryggende at du ikke vil brenne jøder.
Ellers elsker jeg bloggen din.

Anonym sa...

jeg ser tydelig at det står traktor på posen!! har du planer om å flytte hjem til molde kanskje?er det derfor du trenger traktorting?selvsagt vil vi heller ha deg i kristiansand!

SA sa...

http://www.traktoren.no/

Maria sa...

"Fy faen som Lise og svensken bråker. Ler og greier. Skjønner det egentlig ikke, for ingen av de forstår hva den andre sier."

HAHAHAHAHAHA!!!DU E BARE RÅ!!!!
Gleder meg til neste innlegg!! Ps: Håper virkelig at du ikke får ett nytt liv til jul. Eg liker livet ditt! E jo alti noe som skjer!

martha sa...

Bra ønskeliste til Lise du hadde laget der!

4 min å vente på bussen, ja.. Det er lenge det! Kaldt er det ihvertfall.