17. des. 2009

Jeg.orker.ikke.mer

Seriøst, folk som reiser seg opp på bussen/trikken 1 km før bussen/trikken faktisk har TENKT til å stoppe, er samfunnets STØRSTE tapere. Bare SE! Det man ikke ser, er at de i tillegg også vaier fram og tilbake. ENDA mer irriterende.

Men uansett. Klokken er langt over 23, og jeg kom hjem fra jobb akkurat NÅ. Så da er det bare 6 timer til jeg skal stå opp igjen, og være på jobb til 06. FLOTT.

Et øyeblikk bare sto jeg her, lenge...

Så tar man i tillegg en titt opp på gradestokken, da. "FLOTT," tenker jeg. "Tror kanskje jeg bare legger meg ned."

Så får jeg en MMS med Anders, som tydeligvis er en ivrig leser av FHM (superlol manneblad). Hvor han skriver "Finn en feil", sammen med dette bildet:

HURRA, nå får jeg sikkert masse nye hyggelige lesere....
(Men seriøst, hvorfor kom jeg på sisteplass? Er det fordi jeg har innoverpupper?)

Uansett, som et forsøk på å skremme dere vekk, da:
Jeg bruker...TERMODRESS.

Dere er her ennå ja? Var det jeg tenkte.

Uansett, på grunn av dette selvutløserbildet mistet jeg trikken. Så jeg sto og ventet i de ti kuldegraderne, trikken kom 8 minutter for sent, fingrene mine var hvite, ett trikkestopp igjen....billettkontroll.

Null problem tenkte jeg. Jeg har jo trikkekort! Så jeg river ut alle uniformene jeg har tatt med hjem for å vaske fra bagen, finner lommeboken som ligger helt nederst - og den er....tom. Eller, VISA-kortet mitt ligger der da, og det legger Mr. SYKT JALLA TRIKKEKONTOLLØRMANN merke til og snapper det fra meg. "Do betale 750 krone no?"

"JAAAAAAAAA, FOR FAEN. BARE LA MEG DRA HJEM!!!!!!!!!!"

Så går jeg av trikken 750 kroner fattigere, graver etter husnøklene i lommen, men finner......
Trikkekortet.




På toppen av det hele sier Herr Dell:


Og alt dette er DERES FEIL.

98 kommentarer:

Wilde sa...

Huff :/ Quite a day, must say.

Anonym sa...

haha

KAROLINE sa...

Oi oi..den trikkekontrollen... jeg gråter på dine vegne! Hater kontrollørne på Oslo-trikken. FYSJ!

Maria sa...

Synes synd på deg angående bot.
MEN, nå som Herr Dell har streiket kan du endelig kjøpe en Mac!

Anonym sa...

HAHA

Go-Petra. sa...

Anonym: Karma kommer og tar deg. Snart.

Elisabeth sa...

Fantastisk.

Mor sa...

Ungen min...!

Klem.

Kom hjem snart, så skal vi kose oss hele jula.

martine sa...

oi, burde være mulig å få tilbake pengene hvis du kan vise at du hadde gyldig bilett! Håper det - ellers er ruter enda mer mongo enn jeg allerede tror!

hehe, og morsomt med fhm da! ;)

Ellisiv sa...

Veit du hva? Den trikkekort-historien gjorde at jeg begynte å gråte på dine vegne. Jeg vet, det er noe særiøst galt med meg. Men du skal vite at selvom det er vår feil, så angrer vi.

Ingrid sa...

er helt enig med deg ! det verste jeg vet er de som begynner å stresse seg av trikken/bussen, MINST 5 minutter før den faktisk stopper.

hvorfor skal du ha nye lesere ? liker du ikke oss godt nok? har vi gjort noe galt ? hm? HM?!

dessuten erkjenner jeg meg herved uskyldig i saken om tiltalen "det er deres feil".

Jeg liker forresten bloggen din meget godt.

Anonym sa...

ellisiv: lol. er bare å sende de en mail med kopi av kortet

maren sa...

wups hilsen meg heeehee

SA sa...

De har trykket listen feil vei, Linnéa. Egentlig er du på førsteplass. Trøsteklem og god natt.

Theaah sa...

ja faen, folk som reser seg opp 100 år før bussen stopper er tilbakestående .. en feil i oppveksten.

Du burde begynne å skrive inn til fmylife.com

Ellers skjønner jeg ikke at du kom nederst?? Greit med Regine på første, men du fortjener i hvertfall andre?

Lena sa...

Nå så jeg på det termodress bildet ditt at du har bare supertynne hansker. Ikke rart du fryser på hendene. Du får ønske deg ullvotter eller noe liknende til jul, så kommer du ikke til å fryse så mye i allefall. Du må kle må deg ordentlig vettu.

Og mammaen til Linnea - kjøp varme klær til ungen din til jul! Hun holder jo på å dø, stakkars ;)

Neida, men føler med deg. I dag har det vært en drittdag generellt i Oslo.

Ida Marie sa...

fuck, så kjipt :S

Mor sa...

Lena: det er jeg som har kjøpt termodressen for EKSEMPEL!

Anonym sa...

Presiserer det en annen kommenterte over her: Dersom du møter opp på Trafikanten (ved Oslo S) og fremviser månedskortet, skal du slippe å betale boten/få pengene igjen.

Anonym sa...

Dagen var kanskje dårlig, men dette innlegget var innmari bra!

ole//wombat sa...

1. TA VARE PÅ LAPPEN DU FIKK AV BETJENTENE. da får du igjen pengene om du stikker på trafikanten.

2. det er MINUS 23 FUCKINGS grader(!!!!!!!!!!!) her jeg bor, så ikke klag

3. ... OK hadde bare to punkter men de gjør dagen din bedre. hvis ikke, skal jeg ta selvmord PÅ deg.

Kajuus sa...

Haha, uff. Jeg føler virkelig med deg. Elsker bloggen din forresten! Dagens høydepunkt å endelig lese om en som har det verre en meg..

Kajuus sa...

Btw; Vi har samme Dell XD

Anonym sa...

Tror man må ha personlig månedskort for å få igjen pengene dessverre. Altså elektronisk eller med bilde. Hvis ikke kunne hun jo bare lånt månedskortet til hvem som helst og stikki ned på trafikanten. :/

Anonym sa...

Hei!
Er "ny leser" av bloggen din og vil bare si at det er den vittigste bloggen jeg noen gang har lest! Du er utrolig morsom, skriver veldig bra! :)
(Like you care.. haha..)
Stå på Linnea!! You make my day! ;)

Line sa...

beste :D ha det fint<3

Kathrine sa...

hahaha, du er faen meg rett og slett genial ass.. jeg har blitt en fast leser av bloggen din, og har ikke kommentert før. men dette innlegget er absolutt noe av det morsomste jeg har lest på lenge. "er det fordi jeg har innover pupper" = årets setning!

Silje/blee sa...

Om du drar på trikkesentralen (?) og viser beviset ditt, så MÅ du jo kunne få tilbake pengene dine? 750 kroner er jo mye klær det, eller veldig mange epler, eller fly tur/retur London, eller julegaver til seg selv : )

Du skal være glad du ikke bor her da, for her er det 15 minusgrader i dag! Når jeg var ferdig på jobb ringte jeg pappa og sa at jeg kom til å dø.. "Nei, det må du ikke.. hvor er du da?" <3

Marianne sa...

æsj pyton dag da!! feel better :)

Kristine sa...

Du er best!

Anonym sa...

lol

Maria sa...

Unnskyld!

Men kanskje du burde kjøpe noen svææære hansker som matcher termodressen din? Så kaaanskje du slipper hvite fingre?

Anonym sa...

dette er en skikkelig klageblogg altså... men jeg tror jeg liker det ^^

Kongen av CCvest sa...

Dem bør ha egne kontrollører for folk som reiser seg for tidlig. Det er et usedvanlig plagsomt fenomen.

Like ille er den kleine stemningen når man sitter på samme sete som en annen og en skal av og begge vet det er lenge igjen til stoppet.

Anne sa...

Det der med å reise seg lenge før bussen stopper er et 23'ern-fenomen, tror jeg. Har sett det selv. Folk som skal av på Lysejordet reiser seg etter at bussen har humpa over trikkeskinnene. Jeg tror de er redd det skal komme invandrere og bite dem i rumpa eller noe sånt.

Venninna mi på besøk spurte meg om det fantes et "CC Øst". Noen ganger skulle jeg gjerne byttet ut CC Vest med CC Øst. Men det finnes sikkert ufyselige mennesker på østkanten også.

Trine sa...

Trikkekontrollører er knas. Kjempekjekt. Litt søtt å lese, selv om alt i dag tydeligvis bare var en eneste stor nedtur. Men alt ordner jo seg til JUL! Skaff deg en Mac, funker fint. Hatt min i fire år uten en eneste shutdown...

Anonym sa...

Du skal kunne få igjen penger hvis du sender en kopi..
Jeg ble tatt en gang, tok kopi av måndeskortet mitt og slapp å betale ;)

Anonym sa...

du skrev samfunnet med to m'er, frøken rett-skal-være-rett

e.m. sa...

Du skal ikke stjele.

Staten liker ikke konkurrenter !

vix sa...

frekk thermodress :D

e.m. sa...

Frøkna hadde kanskje en jævla god grunn til å skrive "samfunnet" med FEM 'm'er da, Anonyme hønsehjerne.

Julianne Førde sa...

Høres jo ut som en fantastisk dag jo........

Ingvild sa...

Klart det er vår feil. Skulle ønske det fantes en måte hvor vi ikke gjorde alt for å ødelegge for deg, siden vi alltid klarer det. Men det kan vi dessverre ikke, så du må nok bare leve med det.

Anonym sa...

- 35 her i dag, så du har ingenting å klage over med dine 10 kuldegrader!

elin sa...

fantastiskt inlägg

Tina sa...

Jeg ELSKER bloggen din! :D

Tone sa...

Faaaaakk!

Anonym sa...

haha dør. digger deg az x)X)X)X)X)X9x9x9sdgh

Anonym sa...

du blir bare bedre og bedre.

Frid sa...

Jeg håper du får tilbake de 750. heh

Anonym sa...

stakkars :-)

Anonym sa...

Haha, man kan ikke få igjen pengene hvis man ikke har personlig månedskort da.. Det hadde vel kanskje blitt LITT for enkelt? :P Bare sendt en kopi av venninna di sitt mndskort...

Anonym sa...

: (

LoL sa...

hahah.. du trenge litt motgang du også :)

elise sa...

slapp av a;)

Ingrid sa...

Her er det -1000 grader da.

Anonym sa...

digger termodressen! (Y)

ingrid sa...

dataen min gikk tom for strøm midt inne i innlegget ditt.

Dagens høydepunkt ble ødelagt :(

sara marie sa...

haha, du er så morsom! hater jalla trikkekontrollører, tror de er noe. Jeg ble tatt en gang jeg var 15 år, og jeg hadde betalt for barnebillett. Han mente at jeg løy om alderen, og jeg måtte betale bot.

Anonym sa...

Hvorfor måte du betale så jævla mye da?:/

Anonym sa...

Dakars =/

Anonym sa...

gå innomm trafikanten å ordne opp i det. Jeg har selv glemt kortet hjemme, og da får man bot. men hvis du går innom trafikanten og beviser at du hadde kort, så koster det bare 50 spenn i glemmegebyr i stedet!!

Anonym sa...

Herlig blogg!!

Anonym sa...

hahaha

synne therese sa...

du er jo kjempeflink til å synge da ! så på klippet fra mgp jr.

her er en link hvis du vil se da :-P

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/409028

det starter rundt 42:00

Marta sa...

Stakkars! SuperLOL du kommer aldri til å få fred fra mgp jr.

Anonym sa...

gå ned på trafikanten med mndeskortet og kvitteringen på 750,- så får du penga tilbake! null stress...

Anonym sa...

Her Linea (aner ikke hvordan jeg finner streken over E på tastaturet) Kan du lese om folk som har det værre mentalt enn deg;
www.lamebook.com

Elise Bahía sa...

haha elsker dette

Anonym sa...

hahahahaha du eier<3

Marte sa...

Min dag - Åge Aleksandersen

Anonym sa...

Hm. Syms Oslo-Linnea begynner og minne mer og mer om den gamle Molde-Linnea. Noe som naturligvis er foruroligende.

Anonym sa...

Termodress er hot

Malin sa...

Ikke kjøp trikkekort, det lønner seg å snike. Helt sant, jeg har regna på det!

Anonym sa...

Vi beklager!!

Marrren sa...

unnskyld da!!

Eirin sa...

Lovely!

Anettena sa...

Jeg ler og ler og ler!!

Anonym sa...

Vet ikke om det er hundre stykker som har sagt dette før (orker ikke lese alle kommentarene), men om du tar med trikkekortet sammen med boten til trikkesentralen så slipper du kanskje å betale.

Anonym sa...

Hei!
Det samme hente med eg en gang, men jeg gikk bare ned på trikkekontoret, viste frem kortet og kvitteringen på boten og fikk pengene tilbake.

Trine sa...

HAHA. Superlol.

Anette sa...

Tror faktisk du kan sende inn en klage med dokumentasjon på at du har trikkebilletten, og deretter få igjen penger. Det kan være mye jobb, men det er verdt pengene, det samme skjedde meg en gang og fikk pengene tilbake etter en stund :)

e.m. sa...

Kanskje en ørliten "trøst" fra en old man, dengang very young man:
YouTube:
Ricky Nelson - Young Emotions

Anonym sa...

hhahahhahahahaha....lol!

Anonym sa...

Du kom ikke på sisteplass i FHM-kåringen. De nettstedene var ikke rangert - bare ramset opp.
Så vet du det.

Alex FHM

Tine Madeleine sa...

Hahaha jeg ler så jeg griner!! :D
for en bajs dag da..

Anonym sa...

JEG HATER BILLETTKONTROLLØRER!!!!! Når jeg var i Danmark måtte jeg betale 1200! Noe som tilsvarer kanskje 1500 norske! Forresten så er det sånn ca 30 minus her nå....

Nils Gudmund sa...

Glimrende innlegg!

Camilla Sundby sa...

Er faen ikke vits å klage på de kontrollfaenshorene i Oslo heller. Oslo er en stor hore. Lurer på hvor mange ganger jeg har blitt kastet av t-banen (ja, tbanen ja) fordi de ikke tror det er meg på bildet (jeg har a-kort) eller fordi jeg rett og slett har glemt det. Også må de RINGE og spørre om det virkelig er meg. Jeg HATER Oslo.

Anonym sa...

Uffa, høres ut som om dagen din ikke akkurat har vært den beste..! Men må bare si at jeg elsker når du skriver blogginnleggene dine sånn med masse bilder.. :D Blir nesten som en slags bildehistore, morsomt! ;)

Anonym sa...

Har samme telefon som deg : ) KULT ahahha. Du bryr deg sikkert ikke men jeg synes det va litt kult for alle sier bare bestemødre har den... ha-ha
Når du ser dennekomentaren tenker du sikkert bare omg, hæregud bryr meg en viss plass ! menne tenkte jeg skulle komenter forde siden du liker komentarer... Btw leser bloggen din fast og synes du skriver veldig bra og fordet om livet ditt kke er så interesant sikkert så får du det til og hørest sån ut ; p Okei, dette ble litt langt, men nå vet du det, du har enda en ''fan'' der ute, hahah den har du sikkert hørt før ;p
Fortsett sån !

Anonym sa...

Hehe;) det er en ting jeg lurer på... Jeg elsker musikksmaken din! Derfor lurte jeg på om du kunne legge ut feks. 20 av dine favoritter.. eller noe liknende:)

Juliana sa...

Det skjer mer hos deg på en dag, som det omtrent gjør hos meg på en uke!

Caroline sa...

LoL! Atter en gang: Du er fantastisk :)

Ane sa...

hahahahaha jeg ELSKER hvor lite synd jeg syns på deg og hvor bra du skriver

Anonym sa...

Du er klar over at hvis du kan bevise at du hadde et trikke kort under den perioden du fikk boten, så blir boten slettet!

apedog.wordpress.com sa...

Haha.. jag tror jag älskar dig! :)

SIGRID sa...

ååååå, endelig en som er enig med meg! jeg blir PROVOSERT når folk reiser seg med en gang bussen har kjørt fra ett stopp, fordi de skal av på NESTE. enda verre er hvis du sitter ved siden av en som skal av på samme stopp som deg, men de vet ikke det, også begynner de å hinte til at de skal av, så du må reise deg mye tidligere enn nødvendig og stå og vente sammen med de andre taperne. også går du av på samme sted, LOL @ THEM