27. feb. 2010

Du vet du er blakk når...

Du spiser hermetisk sopp til kveldsmat.
Har ikke boksåpner heller vet dere.
Men det var godt, da! Sølte litt soppe-vann i Macen også. Klassisk!

Og herregud! I natt! I natt skulle jeg på jobb. Og siden kollektivtrafikken starter klokka 07, og jeg begynner på jobb 06, betaler jobben taxi...

Akkurat dette tenkte jeg å ta bilde av, da. For å vise at jeg er en dannet baker som tar taxi til jobben. Uansett, slo av blitzen og tok bilde før jeg skulle sette meg inn. Men så kom det blitz likevel!!!
"Hvorfor du ta bilde av min bil??? Er du redd jeg gjøre deg noe?" spør han nesten litt redd.
"Det var faktisk et uhell, jeg skulle ikke ta bilde." svarer jeg flaut, MEN rolig.
"JAAA, liksom. Du ta bilde i tilfelle jeg gjøre deg noe. Det er greit, du kan godt få ta bilde av min ansikt!" insisterer han.
"Nei takk."
"Jo, ta bilde av min ansikt. Kanskje dine barn vil se!"
"..."
"Men hvorfor du ta bilde av min bil, er du også redd for å bli voldtatt og sånt som de snakker om i media?"
"Jeg kommer fra Molde, så jeg er egentlig ikke så redd for å bli voldtatt. Ingen voldtar folk fra Molde. Logisk tankegang." (Mannen var tross alt 60 og impotent for minst 10 år siden.)

Så ble han bare helt stille og snurt. EVENTUELT forsto han ikke hva jeg sa. Jajaja.

ÅÅÅÅÅÅÅH. Det var egentlig en veldig dårlig historie. Men jeg fikk i det minste gratis taxi på jobb og slapp å bli voldtatt!!!

Kom som vanlig et kvarter for tidlig på jobb, og måtte dermed egentlig stå UTE og vente.
Men så fant jeg en hemmelig gang hvor de oppbevarte senterets lekebiler!!!!!!!! Ville nesten ikke gå på jobb!

Men så kom jeg på jobb og bakte boller og brød og boller og brød og boller og så dro jeg hjem.

Og nå som det er lørdag... På lørdag er alt lov, og det betyr: sjokolade!!! TACOS!!!
Så jeg tok den ukentlige turen innom smågodtbutikken på National.

.....
Men hver gang jeg lener meg fram for å ta noe, så smetter det en jævla unge foran meg og skal ta før meg. Får lyst til å stikke godterispaden inn i bakhodet på ham og GRAVE hardt, for så å utbryte "Å UNNSKYLD, men sist jeg så etter var det en godterihylle der og ikke et BARNEBAKHODE - STILL DEG I KØ FAENS HOREUNGE!!!!!!"
Ikke at jeg hadde lyst på de sommerfuglene han står og graver i altså, men de løper så fort vet dere.

???
Og der har vi mannen med ljåen også dere!!!

Så dro jeg hjem for å lage taco som jeg har spinklet og spart til hele uken. Jeg måtte sitte ved spisestuebordet fordi Lise har besøk av svensken........
Så har jeg egentlig bare blitt sittende og ta bilder av meg selv. Her har jeg spist SUUUPERHOT (medium) Tacosaus.
Og apropos superhot...

Og apropos taco... Da jeg var på Bunnpris i dag, overhørte jeg en kunde som spurte personalet om han kunne bruke BONDELEFSER TIL TACO!!!!!!!!!! "Dette er sånne lefser man kan bruke til Taco, ikke sant?" I kill myself!

Og apropos Bunnpris! På nabobutikken har de lagt alle de gule eplene UNDER de grønne! Fantastisk logisk. Måtte hjem og hente gravemaskinen vi har i kjøkkenskapet faktisk, bare for å komme til de beste eplene.
Og på vei hjem fra Bunnpris stoppet jeg for å ta et blinkskudd av meg selv:
Tok faktisk i alt 10 blinkskudd av meg selv, med dere får greie dere med 2.
Vi kan jo heller slå til med et gammel bilde av meg??? Det er faktisk ikke så gammelt engang.

Jeg sier ikke mer...

God helg.

131 kommentarer:

DinaBondoe sa...

du er så jævla herlig

hellemalene sa...

HahhaahahHA. Gud være med deg.

Tore på sporet sa...

du er så evig herlig, ja!! :-D fortsett sånn! skikkelig høydepunkt hverdagen, haha.

Kivle sa...

Artig.

Anonym sa...

god bless you, l! du er så jævlig artig. håper tacoen smakte :)

ps. du var søt med brunt hår.


hahahahahahaha

Den Onde Damen sa...

Hvorfor er det ikke 18-års aldersgrense i butikker som selger snop? Da hadde sikkert den der genetiske havaristen i form av en Satans yngel sluppet å få rundjuling av meg i formiddag. I det han spratt framfor meg i snop-utvalget, drefset jeg han over øynene og sa "DET der gjør du faen meg aldri igjen". Har tilbragt dagen på politistasjonen, men ble løsøatt siden jeg ga politibetjenten snop.
God helg!

theq sa...

Linnéa, hva syns du om Celebert Selvskap på tv3? Hva hadde du gjort om du hadde blitt invitert til å være gjest der?

Caroline sa...

HAHA,sto faen meg sånn med kjøkkenkniven for å åpne ananas på hermetikkboks. Tar faen meg evigheter. Kanskje verdt de 30 kr den koster... Haha :P

Anonym sa...

Du er såååå rå, Linnèa!!

Helene sa...

Ah, you made my day :D

Elise Bahía sa...

hahaha omg, sånne bryn hadde jeg også før. grunnen til at jeg har utryddet alt bevis på at jeg LEVDE i år 2002 og 2003.

Anonym sa...

Jeg var faktisk på den godteri butikken på tirsdag men kom ikke halveis inn en gang før en FEIT mann stiller seg framfor meg og plukker med seg smågodt i minst
"100" poser!!! så da ble det ikke noe godt til filmen før han plutselig dunker ved siden av meg og tilbyr meg en lakris båt, jeg hater lakris og det burde han skjønne når jeg ikke kom lengre en til lakrisen og ikke kjøpte noe...

Susanna sa...

Takk Linnea :-)
Har syns synd på meg sjølv og vert på grineranden i heile dag, men du fekk meg te å le :-) Takkeditakk!

tinemarie sa...

Tok meg selv i å sitte å le høyt for meg selv! Hysterisk:)

pernille sa...

Likte øyenbrynene dine på det gamle bildet jeg :) hahah

Martine sa...

Jeg ELSKER deg!! Eller, bloggen din, da ;)
Du var forresten pen før også :)

Ingrid sa...

Digger humoren din, ler høyt for meg selv hver gang du poster et nytt innlegg! You go girl! :-D

Camilla sa...

LOL herregud, du er best!
og slikke rikke hva faen...

Anonym sa...

Æsj, de gule eplene er ikke noe gode en gang. Skjønner ikke hvorfor de er dyrest!

Christian sa...

Hvad er "lefser"? Jeg er dansk og google translate kan ikke hjælpe mig..

Marta sa...

JEG LER TIL JEG GRINER!!!!!!!!!

Robin sa...

:)

sandramu sa...

hvor har du kjøpt den jakken? den så herlig ut!

Betina sa...

De gule eplene er selvfølgelig under de grønne for at ikke alle andre skal ta de gule eplene før deg!

Sunniva sa...

Snakket du med mannen med ljåen Linnéa? Sims vs real life. HIHI

Iromie Stephany sa...

DU ER RÅÅÅÅ!!

Anonym sa...

oi du dæven så veldig lite du ligna på deg selv! =D Øyenbryna var priceless, i grunn glad de aldri har vært inn i mitt område :P hoho

bloggen din er mye morsommere enn å lese til eksamen!

Katrine sa...

Hahahahaha taxisjåføren!! jeeeeez!

Anonym sa...

sitter her med hangover.
Da passer det alltid med et nytt innlegg fra deg! :)

Hilde sa...

Sier lefser om tacotortillas, jeg også :) Må jo fornorske språket! Og strengt tatt så er det jo lefser - maislefser.

Amalie sa...

hahahahahhaa, fyfader, Linnèa! Du er so jævlig morsom!!!! :D

Rakel sa...

Sopp? digg

Anonym sa...

bruker du herr speilreflex alltid når du tar bilder eller har du et annet kamera også ??

Anonym sa...

Å fy søren, du har den beste bloggen noengang! Tuller ikke, du er så hysterisk morsom ! :D

Anonym sa...

Å fy søren, du har den beste bloggen noengang! Tuller ikke, du er så hysterisk morsom ! :D

Anonym sa...

Å fy søren, du har den beste bloggen noengang! Tuller ikke, du er så hysterisk morsom ! :D

Lina sa...

Apropos mac. Fornøyd? Vurderer nemlig å anskaffe meg en selv.

Chassi sa...

God helg!

Sol-Angelica sa...

HERREGUD, jeg tror jeg dør på meg av latter. Fantastisk å lese etter en eksepsjonelt kjip dag på jobb. :D

Ina sa...

MENY cc vest?! <3 Spiser maten min der hveer J**** dag!

anette marlen sa...

haha, du er så genial! god helg ;)

Lise sa...

Jøss, må jo si du har forandret deg litt. Jeg syns røde epler er best.

Anonym sa...

Slikke-Rikke...jasså.
Er det rart vi vil utrydde dagens unger?

Sunniva sa...

Du er i det minste pen da. :)

Maria sa...

Ja, nå er dagen min komplett og jeg kan sove godt!

metallicatrollet sa...

Jeg ler. Du er awesome! HVOR ER JAKKA FRAAAA? (Fader, jeg skulle jo ikke spørre om det) Jeg vil også være mannen med ljåen. Dæng. Smågodt og taco og LÆFSA og 2002-feeling. Yay. :)

Anonym sa...

KJEKK

Anonym sa...

Du er genial, men hva i all verden tenkte du på ang brynene dine?

Anonym sa...

i <3 u, mannen med ljåen og halve øyenbryn

Anonym sa...

"Spinklet og spart"..Javel.

Mina Madeleine sa...

OMG

marthe lindahl sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mea sa...

Jeg hadde ikke trodd det om noen andre enn deg kom og sa at det gamle bildet av deg faktisk var deg. Er det bra eller dårlig?

Maiken sa...

Herregud. Dør av latter her.
Som i...får nesten et hjerteinnfarkt her >.<

" ingen voldtar noen fra molde "
den skal jeg dra neste gang jeg er på fylla ;D

må bare gulpe opp litt molde-dialekt. >.<

Anonym sa...

DØR AV DET BILDET FRA DA DU VAR "LITEN"

Tina sa...

Slikke Rikke! Hahahah! :D Det var virkelig dagens altsa.

Anonym sa...

du er geniaal! digger deg

Randi sa...

you made my day once again!

Anonym sa...

lo til snørra rant av det siste bildet. ser ut som ei skikkelig go'pie

Nora sa...

Du er flink og morsom and all that jazz, men faen du overdriver, ta det litt med ro :p begynner å bli litt for repetitiv

Anonym sa...

i ler

marthesophie sa...

Du er så morsom!! Herregud jeg dør

Anonym sa...

Faens taxisjåfør, ass.. Nice bilder!

Anonym sa...

you make my day, day, day. Auth of my way, way, way---

Kjære linnéa( jeg stavet navnet ditt ) gift deg med meg:p

Andrea sa...

jeg drømte om deg i natt.. du maserte skulderne mine..

Dina sa...

hei. hvordan knytter du bloggen til eget domene? kjøper du bare et eget domene eller er det superintelligens som skal til?

Anonym sa...

ingen voldtar folk fra molde!

Anonym sa...

lol, er du tvillingen til Juliette Lewis eller? LOOKALIKE! googleit.

Anonym sa...

lol, er du tvillingen til Juliette Lewis eller? LOOKALIKE! googleit.

Anonym sa...

lol, er du tvillingen til Juliette Lewis eller? LOOKALIKE! googleit.

Anonym sa...

lol, er du tvillingen til Juliette Lewis eller? LOOKALIKE! googleit.

Anonym sa...

LoL

Anonym sa...

shit! du har forandet deg noe helt sykt! hvertfall øyenbrynene!!

elsker bloggen din og blir like glad hvergang eg ser du har oppdatert!

Louise sa...

Likere

Christina sa...

Du er fantastisk morsom :D

Ps. sopp på boks så ikke særlig godt ut...

Julie amundsen sa...

Taxi til jobb, trodde du brukte å ta trikken?:P

MERETHE sa...

Hahahaha-HA! To all the above. Spesielt å grave godterispade langt inn i bakhodet på ubrukelige barn. Win.

Ane Kamilla sa...

Haha, jeg må le hver eneste gang!

Btw, når du var mindre lignet du helt sykt på en venninne av meg når hun var på samme alderen. Nesten litt skummelt!

Anonym sa...

hahahahahahahhahaha serr fy faen.. ahahahaha du er så jævlig OMG ILU<3 du aner ikke!! hvor får du det fra? :(

Linnéa sa...

Juliette Lewis er faen så stygg.

dina: det er ikke vanskelig. prøv one.com feks.

andrea: æsj?

nora: stfu, jeg overdriver ikke.

lina: meget fornøyd.

herr speilrefleks er ødelagt, så jeg bruker et ræva digitalkamera.

theq: det har du spurt om før, og jeg har svart. svaret er nei.

Charlotte sa...

hahahahahha

Linnformasjonen sa...

Jeg er ikke sikker på hva som er morsomst med det gamle bildet av deg:
1) kombinasjonen blomst i håret og allværsjakke eller
2) øyenbrynene
sistnevnte var jo epic.

Uansett, si i fra om du vil dyttes en runde rundt senteret i kidcar før vi åpner. It can be arranged. Neida. Joda.

Anonym sa...

HAHAHAHA you so fucking made my day Linneà! superlol, taxisjåføren og bilde av deg, har aldri hatt det så morsomt inne på bloggen din jo :'D
Stå på!

Anonym sa...

"Og apropos superhot.." hahahaha

Lea sa...

Jeg elsker bloggen din! (som alle andre burde også, dersom de vet sitt eget beste)

For det første, du ligna seriøst ikke på deg selv på det bildet, og for det andre; SOPP? hva med knekkebrødene(?)Jeg klarer meg i alle fall ikke uten min Husmann (LOL)

Anonym sa...

HVOR er smågodtbutikken?

Ingvild sa...

Haha spiste akkurat en boks sopp sjøl. Flott det.

Du var pen som barn.

iszting sa...

HVA har du gjort med oeynebrynene dine foer?
dette er altsaa et ALVORLIG spersmaal og det soemmer seg aa svare paa den slags.

ODA sa...

NÅ HAR JEG AKKURAT BRUKT MANGE TIMER PÅ Å LESE BLOGGEN DIN HELT FRA START! FY FAEN DU ER GENIAL <3

Anonym sa...

Jeg har bare en ting å si: LOL!!!

wine-fueled narcissism sa...

Bortsett fra blomsten (som er ganske deg) hadde jeg aaaaaldri i verden kjent dg igjen på det nederste bildet. Hvor lenge siden er det egentlig? :D

Karen sa...

HAHAHAHA, vil du gifte deg med meg?

Helga sa...

OMG! Jean Paul? Pure class!

Maria Isabell sa...

HAHAHAHAHAHAHAAH !! Jeg ler !! For et sinnsykt bra innlegg :P Sjelden jeg leser så lange innlegg, men nå MÅTTE jeg bare asså :P
Haha, dauer av han taxi sjåføren ass :P

Istre sa...

Må du gjøre meg så innmari sulten!!?

Taco, smågodt, taco, smågodt..

christiane sa...

hahhahaha, jeg digger bloggen din ! du skriver så sinnsykt morsomt at jeg sitter å ler for meg selv ! du er herlig :D

mereteee sa...

Du gjør en drit dag til en bedre dag! Bloggen din er best, jeg rett og slett likern...

Siw Hege sa...

Moro at taxisjåføren faktisk trodde du hadde barn. Men har du lest Camilla Läckberg sine bøker, gode hvis du liker krim.

TiTA sa...

http://www.badgerbadgerbadger.com/

Anonym sa...

Rørende historie med den utenlandske taxisjaføren - Fikk meg nesten til å gråte, haha.
De har måttet tåle mye den siste tiden.

Rune C

Anonym sa...

HAHAHAH, JEG EEEELESKER BLOGGEN DIN!!!!! MORSOMSTE NOEN GANG :- D

Anniken sa...

Hahaha, sykt bra blogg! Du skriver sinnsykt bra! Få deg en skrivejobb, NÅ!
Kanskje du vil like denne bloggen: http://kyssmegiraeva.blogg.no/

Keep up the good work! :)

joakim sa...

Jeg er bare sååå med i blakk-klubben! Får ei regning på ca 50 000 straks, og DET har jeg ikke.. for å si det mildt!! :(

Bella sa...

jepp, den klubben har jeg vært medlem av noen ganger også gitt. Men må si sopp smaker best godt stekt med grill krydder på ;) bare et tips til neste gang liksom.

Jackie O sa...

for those about to f*ck – we salute you. an anonymous and brutally honest blog about what every single one of us thinks of constantly – sex.

come visit us on http://sexisatwowaytreat.blogspot.com

Anonym sa...

Hahhahaha. "Jo, ta bilde av min ansikt. Kanskje dine barn vil se!" Hahhah. Fantatisk

Anonym sa...

Linnea
Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill

Hufsa sa...

Hahahaha, jeg lo så godt av den taxi-hendelsen dinXD Hahaha, epic:D

Jojoo sa...

Det beste med bloggen din er at den er så uforutsigbar. Du sitter og leser om en ting og så plutselig bare BOOM! Der var du med hodet på skakke og blomst bak øret!

Anonym sa...

Jeg og noen andre er nye lesere av denne bloggen, den er utroluig morsom, vi digger deg! Men kan du legge ut et innlegg om deg selv til alle oss som ikke vet? Og kan du skrive om anoreksia? Har du det nå? Hva er greien? Vi er flere som gjerne vil ha et innlegg om deg selv! Det hadde vært bra..

Anonym sa...

Hvor gammel er du? og bor du med foreldrene dine?

Mor sa...

Anbefaler nye lesere å lese gjennom en del måneder av bloggen før dere begynner å google og legge ut "funn" om Linnéa som andre har lagt ut 10 000 ganger før dere. Hahaha.

Anonym sa...

må nesten si meg enig med mor altså

Linn sa...

Sitter å ser 4-stjerners middag nå og kjenner faktisk jeg blir litt irritert når jeg ser dritt"kjendisene" som er med. Synes faktisk du skulle vært med istedet.

Anonym sa...

kan du ha svar del 3?

Anonym sa...

HAHA, du er så sinnsykt genial!

Anonym sa...

Du ligner søren meg ikke på Juliette Lewis. I DET HELE TATT.
Du er utrolig mye penere.

Anonym sa...

Nytt inlegg, vær så snill!

Marlene sa...

you make my life

Kivle sa...

Gratulerer med herlig frekt bilde, og gratulerer med tilsynelatende veldig god musikksmak. Broken Bells.. Var jo helt suverent.. :)

Linn sa...

Harry Potter og Sølvpilen? Hvor kom det fra? Den boken finnes jo ikke engang! heh

MariTellebon sa...

Mmmm jeg savner en Linnie oppdatering?!:/

Anonym sa...

hva syntes du om bærum?

Luna Anette sa...

Det første som slo meg er at jeg må få ræva mi inn til Oslo ASAP for å kjøpe litt slikke-rikke

Lenee sa...

hahahaha... SLIKKE RIKKE, tastyyy..billig og faktisk, 3kr!

hah.. bloggen er genial!(:

Anonym sa...

blogg oftere for faen i helvete satan kuk

Anonym sa...

blogg oftere for faen i helvete satan kuk

JULIE AIDA sa...

jeg vet ikke om du la merke til det, siden du bykset deg foran han feite med fettete kort hår, men det var to karer bak oss som klikka på fransken og tok han i strupen. det var HELT UTROLIG kult. jeg tror du var for opptatt med å dytte de jenteungene til siden

Hege sa...

Hei
Hvor på National er den smågodt butikken ?

Diamond Dallas Rage sa...

HahahHa - var du så feit!!!
Ikke rart du har blitt bitter og depressiv!:D

Bengt sa...

lekkert!