24. feb. 2010

HERREGUUUUD!!!

Nå må for faen noen komme og befri meg fra dette GRUSOMME og kalde landet før jeg FRYSER fast!!!

Hver morgen klokken 06, mens jeg går til jobb, pleier jeg å gjette hvor mange kuldegrader det er før jeg kommer til resultatveggen på Nationaltheateret. I dag gjettet jeg 40 minusgrader, men så var det bare 15!!!!
Så kommer jeg på jobb, og får vite at vi har slått hele Norge og ligger på TOPPEN av bolleposesalg-stigen!!! Jeg er BOLLEKONGEN!! Uansett, nå har jeg ikke noe mål i livet lenger.
Nå er det nesten slik at jeg må skaffe meg en ny jobb. Neida. (Joda.)
Så kommer man UT fra bollene og brødene etter 9 timer, og da har liksom sola kommet for å blidgjøre alle! Men den lurer FAEN ikke meg!!!
Det eneste den gjør er å speile seg i snøen slik at jeg blir SUPERBLENDET og nesten snøblind!

Og så er det dagens største problem. For å forsikre meg om at jeg rekker trikken, pleier jeg alltid å springe på trikkebanen FORAN trikken, sånn at den faktisk ikke KAN kjøre uten å drepe meg. Men etter å ha holdt igjen trikken med å løpe som en kamel mot den, kommer jeg på siden av den for at den skal åpne døra, men da bare kjører idioten!!! HVER GANG!!!!
I og med at jeg har blitt så vant til dette nå, er dermed dagens største dilemma hvilket par hansker jeg skal velge.

For jeg må jo på en eller annen måte vise mitt hat overfor sjåføren, og ikke kommer jeg INN på trikken for å knuse trynet hans...

Dermed er det jo meget fristende å velge DISSE hanskene, da disse uttrykker meningen min best.
Men så er jo skinnhansker litt kalde når det er 40 MINUS UTE!!!

Derfor går valget som regel på disse:
Så når jeg skal vise følelsene mine, blir det meget amputert:
Ååååh, skulle bare ha kjøpt meg boksehansker.

Eller vaskehanskene til Lise! Ah... Dette er forresten et bilde fra helga, da jeg drakk 3 liter vin og endte opp
sånn:

Men det var ikke det jeg skulle snakke om!

Forresten så knuste jeg favorittvannkaraffelen min i går, MED vann i. Og da var det like før jeg bare la meg i glassbitene og venta på sommeren. Pluss at jeg FORTSATT har et taco-skjell i tannkjøttet fra lørdag, så jeg greier ikke å spise!

Men det var ikke dette jeg skulle snakke om heller! For apropos trikken:

Se hva de har hengt opp:

EN NY TYPE PLAKAT SOM JEG IKKE HAR!!!

Og vi vet alle at trikken skylder meg penger etter å ha gitt meg bot selv om jeg hadde billett.
Så nå har jeg TO stykker!!

Men det som slår meg, NOK en gang, er deltakerne. De har jo glemt meg denne gangen også!!!

For seriøst, HELENE URI? Jeg skal fortelle dere en ting om Helene Uri, jeg. Da jeg gikk i 9. klasse, kom hun på skolen min for å legge ut i det uendelige om den nye boka si. Og da hun var ferdig, altså etter å ha fortalt SIDE OPP OG SIDE NED om boka og prosessen, i kanskje...en HALV TIME!!!, spurte hun om vi hadde noen spørsmål. Nei svarte vi, for faen.

"Seriøst, ingen spørsmål? JÆVLA DRITTUNGER!!! HER STÅR JEG OG FORTELLER I MENTE OM BOKA MI, SÅ LURER DERE IKKE PÅ NOE! HOREBUKKER!!!" (Greit, ikke det siste.) Så gikk hun.

Fra den dagen bestemte jeg meg for å aldri lese ei bok av henne.

Og KALL MEG GJERNE JUDAS, men dette er en så sann historie at den kunne ha vært med i Fakta på Lørdag.

DERMED, fortjener jeg myyyye heller å være med i 4-stjerners middag.

Ikke sant???

Men herregud, jeg kom på at jeg må ha UNDERHOLDNING også! Ikke bare perfekt mat! Hva faen skal jeg gjøre? Og hvis noen foreslår at jeg skal synge Grand Prix-sangen min nå, kan vedkommende ta rennafart og brenne i Helvete.



111 kommentarer:

Caroline sa...

Hahahaha :) Så fantastisk at jeg mister helt besinnelsen! Du har et sjipt liv, Linnéa, men så er det det som kommer til å gjøre deg rik også.. En vakker dag :)

hellemalene sa...

HAHAHAHA! Dør. Takk Gud for at du blogget. Vurderte nesten å skrike.
Du kan spille ludo sammen med gjestene!

Kine sa...

Tenk å bli rik på å ha ett "sjipt" liv a. Da ville jeg heller dødd som fattig. Bli rik på å ha ett kjipt liv derimot..

Anonym sa...

arrrrrgggghhh... jeg ville være den første til å kommentere! det sto 0 kommentarer, så tar jeg fram ruta for å skrive og så er den faen meg en jævel som har rukket det før meg :'( (no offence)(btw sikkert 10 nå) jaja. nå kan jeg egentlig drite i hele kommentaren, siden jeg egentlig aldri gidder å kommentere på blogger. vil bare si det jeg har tenkt så mange ganger når jeg leser denne bloggen: den er fantastisk.

Anonym sa...

du er rett og slett fantastisk, har en kompis som jobber med 4 stjerners middag, jeg skal legge inn et GODT ord for deg jeg ;)

Heidi sa...

De har gått tom for middagskjendiser. Vi nærmer oss v- og w-kjendiser! Du skulle ho ha vært med for lengst, skjønner ikke hva Tv Norge somler med!

Dorte sa...

hvor mye betaler du og Lise i leie i mnd'en? :) ser ut som en veldig fin leilighet. Elsker bloggen din Linnéa. you make my day!

Anonym sa...

som underholdning går du ned i spagat så klart

Anonym sa...

hahahaha! herregud, du er tragisk, men jeg liker det!
Underholdning? Herregud, sjenk dem fra de kommer inn døra og sett igang selskapsleker som underholdning. Det blir nok en schlager.

Sol-Angelica sa...

Herregud, jeg dør på meg av latter. Du er faen meg så genial at det ikke skulle vært lov. Jeg synes vi alle burde ta en hagle og true TvNorge til å ta deg med i 4 stjerners middag. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

"pipen fått en annen lyd", er forresten en eksepsjonelt dårlig linje når jeg tenker etter.

Sol-Angelica sa...

Herregud, jeg dør på meg av latter. Du er faen meg så genial at det ikke skulle vært lov. Jeg synes vi alle burde ta en hagle og true TvNorge til å ta deg med i 4 stjerners middag. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

"pipen fått en annen lyd", er forresten en eksepsjonelt dårlig linje når jeg tenker etter.

Kitiinee sa...

Haha!
Jeg håper virkelig du får være med! Det hadde vært liv, uansett så tror jeg de hadde fått opp seer tallene! :D

Eirin sa...

Hahahaha, genialt at du går og tar plakatene :D Dødsbra :D

Anonym sa...

Jee, Helene Uri kom til oss også. Dråpen som fikk alt til å skje. Weho

Anonym sa...

Du fortjener helt klart å få være med i firestjernes middag :D

Mari sa...

Du skal selvfølgelig la gjestene få skyte med luftgever på tilfeldige idioter uttenfor. Eventuelt kan du sette opp bilder av andre kjendiser så er det bare å fyre løs !

Kristin sa...

Du er faktisk det morsomste menneske jeg vet :)

Signe sa...

Syng grand prix-sangen din :D

Eirin sa...

Haha, åssen klarer du helt ubemerket å stjele med deg de plakatene fra trikken? Imponerende altså, Bollekongen. :D

Anonym sa...

You made my day - igjen!

Anonym sa...

Jeg tror ikke du trenger underholdning, bare server rikelig med vin, så ER du nok underholdning. Jeg ler mer hvertfall nesten ihjel når jeg leser om det!

Tone sa...

Altså, hvem vil se Helene Nobody Uri på tv når man heller kan se på hele Norges bolledronning? Herregud.. Helene kan ta seg en bolle! (Tog du 'an?)

Veronika sa...

hva faen? du trenger vel ikke noe underholdning?! kjøp inn 5 pappvin, og drikk. da kommer nok underholdninger uansett! :)

Tina sa...

Jeg ytret senest i går (òg overigår) mine trikkeproblemer på bloggen jeg også, så du har min store støtte til flippingen. Måtte trikkene krasje på jernbanetorget og spandere taxi på alle sammen.

mie sa...

Jeg må si du er tøff som orker å ha en jobb hvor du må starte så tidlig om morgenen. Er det noen upside som gjør at du synes det er greit? F.eks. mange ettermiddager med tidlig fri?

Hvis du likevel skal jobbe i matbutikk må det da finnes mange som ligger mye nærmere der du bor så du slipper å bruke så mye tid til-fra jobb.

Synes helt synd på deg som må traske av gårde i otta hver dag - også i den kulda her da.

Maria sa...

De jeg gleder meg mest til å se denne sesongen av 4-stjerners middag denne sesongen er Gerd Liv Valla og Runar Søgaard, av en eller annen grunn.

Anonym sa...

Digger deg lett, altså. Med dine blogginnlegg så får du meg til å le meg halvt ihjel. DU ER KUL

per sa...

Har du plutselig fått pupper? Eller er det bare et synsbedrag?

Anonym sa...

Ta noen glass (for mye) med alkohol, så er underholdninga i boks! hadde vært sinnsykt festlig å se deg drita i beste sendetid :P

Anonym sa...

YOU MAKE MY DAY!!!!!!!!!!!!!!

Lene J sa...

Haha, jeg digger deg! Du skriver så fantastisk rått! ♥

Anonym sa...

Hahha du er såå Genial :-)

Ellisiv sa...

Som underholdning må du såklart vise fram alle de dritfine kjolene dine (+ resten av kleskapet ditt, of course.). For, seriøst, den lyseblå/sorte kjolen der var dritkul. Kan du være så snill å fortelle hvor den er fra? Pliiiiiiiis? :) :) :)

Anonym sa...

Bestevenner?

M sa...

Lei inn et korps som spiller MGP-sangen din vel!

Kine sa...

Fantastisk!

Anonym sa...

like jævlig lættis hver gang!

Du kan skrive et innlegg om EPLER! :D

Ellers er det jo alltid gøy å høre om alle meningene dine på forskjellige ting. F.eks. det norske curling-lagets nye boble-bukser, Bill Gates, Adolf Hitler eller boobsa til Heidi Montag :-)

Anonym sa...

Kan du ikke bare bake masse boller og servere alle gjestene. Lille bolleadronninga;)

Miriam sa...

bollekongen! :D

Miriam sa...

bollekongen! :D

Lisa sa...

Steinar Sagen er bollekongen!

Elisabeth sa...

Aldri hørt om Helene Uri! Aldri.

Linnéa sa...

KJEFT LISA, vi er bollekonger på hver vår måte.

Anonym sa...

Du leker jo jeg har aldri med engang dem kommer inn døra.. kansje du ikke trenger og lage middag engang.

Anonym sa...

Du leker jo jeg har aldri med engang dem kommer inn døra.. kansje du ikke trenger og lage middag engang.

Jeea sa...

De bollene er farlig gode!! Heldigvis jobber jeg på andre siden av sentre, så jeg er for lat til å gå og kjøpe de hver gang jeg har lyst på.. takk gud for det

Malin. sa...

Linnea, jeg tror jeg elsker deg...Du skriver så herlig!

Jules sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
ingrid elise sa...

Haha! You make my day ;)

Jules sa...

Du kan godt komme på besøk til london hvis du vil!

Maren sa...

Du er den eneste på hele internett som får meg til å le selv om jeg er helt aleine hjemme

Maria sa...

Lo høyt sånn ca 3 ganger! Det er vel såkalt "trippellol"? Og forresten... Takk for at du ikke blander "overfor" og "ovenfor"

Anonym sa...

Helene Uri...n. Heheheheheheeeeee.

Lisa sa...

Lei et korps!

Marie Wiik sa...

Ååhh, ler meg ihjel! Keep it going!

Sølvi sa...

Jeg fant faktisk video på NRK sine nettsider da du va med i mgp jr, haha! :)

Her er linken:
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/409028

dere er på 42 min ca ;)

Anonym sa...

Så fantastisk morsomt skrevet hahaa

Anonym sa...

i just love you! du er genial, jeg ler alltid når jeg leser bloggen din!

Anonym sa...

pakkeleken er alltid like gøy! Drit bra blogg :)

Frida sa...

Sat her for ei lita stund sidan, og kjende meg so aleine. Også går eg inn på bloggen din, og kva ser eg? Jo nemleg, nytt innlegg! Redda dagen min, og eg kjenner meg klar for nye utfordringar. Wuhuu. Takk Linnea, verkeleg takk! You keep making my days.

Ingrid sa...

Hei! Ser du har fått litt pupper. Gratulerer!

Kristine sa...

hei linnea :) håper du får være med i 4 stjerners middag snart! hadde vert kult om du fikk deg en tv serie om livet ditt også!!! det hadde jo vert topp underholdning for oss, og topp moneymaking for deg!! vinn-vinn? poenget er du kan vise en film av deg selv, eller noe som handler om deg så seerne vil ha mer!!

Charlotte sa...

Åh, livet blir alltid litt tomt når man har oppnådd livsmålene sine. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre da jeg ble salatbaransvarlig på actionloggen etter snaue to måneder. Så jeg satte meg et nytt mål - få somlesnørrgutta på dataforhandleren til å reparere dataen min gratis (for jeg trodde jo aldri at dét kom til å skje - ergo, jeg kunne leve lykkelig med livsmålet mitt). Men så REPARERTE DE DEN på under en UKE, HELT GRATIS selv om jeg sølte SAFT i den.

Så hva faen skal jeg finne på nå.

Anonym sa...

Linnéa, jeg har ikke ord, men
<3!

Anonym sa...

I love you. Vet ikke hva mer jeg kan si. Du er fantastisk!

teamia.no sa...

Alle har jo kommentert det jeg ville si så jeg regner ikke med at du legger merke til meg. Når jeg sier hehehhohoohhahahaha du er morsom.

Hvis du btw forsatt har tacoskjell i tennene synes jeg du for alvor burde begynne å skaffe deg navnendringspapirer. Ikke sult ihjel før du får skrevet under. DU må dø med stil.....

Linda sa...

Jeg fatter virkelig ikke at du ikke har blitt invitert. TV Norge vil rett og slett ikke få høyere seertall. Gratulerer med bollesalget.

Anonym sa...

Som underholdning er det "hvem kan gå ned i spagaten?" som gjelder.

Anonym sa...

det var en gang for lenge siden..
uuh elsker sangen

Anonym sa...

Du er beeest!

Anonym sa...

kan du pliiiiiiis fortelle med hvor du har kjøpt den toppen (eller kjolen) du hadde på deg med det lyseblå skjørtet, (eller kjolen);) pliis!!!!

Anonym sa...

jeg leser sykt mange blogger, og du er den eneste som får meg til å le :-) du skriver så genialt!

JUL sa...

ah jeg elsker deg.
Si i fra hvis du blir lesbe,
så skal jeg bli det også..

(dette er nok en freaky kommentar, men BARE VENT, når du blir med på fire stjerners middag kommer du til å takke meg.)

Anonym sa...

Terningen har ikke mange nok øyne for deg Linnéa. Humoren din er gull :)

Rune c

Camilla sa...

hahahahhahahhaha :)

SA sa...

Jeg: Målløs.
Du: Fantastisk.

Betina sa...

Underholdningen: blogge!

Maria sa...

Søkte på Helene Uri på fb, og fant ut at hun har en fangruppe....med 67 medlemmer!

Litterat sa...

Hvis du bare skal lese en skikkelig dårlig bok dette året kan du lese "De beste blant oss" av Helene Uri. Den suger.

iszting sa...

helene uri er en god forfatter, synes jeg, men du har sjanse aa slaa henne hvis du naa endelig tar deg saamen og skriver en bok, du ogsaa.

Anonym sa...

http://ihasahotdog.com/page/23/?utm_source=network&utm_medium=banner&utm_campaign=header

Hahah, er ikke dette din hund ? Ca midt på siden LOL!

Lovise sa...

Hahahah! Genialt!

Anne Bråten sa...

http://www.kjendis.no/2010/02/25/kjendis/chatroulette/ashton_kutcher/internett/10592635/

Hilde sa...

Haha, du skuffer aldri! Krysser fingrene for at du får delta i 4-stjerners middag, altså...

Mike Veronica sa...

Gift deg med meg!!! HERREGUUUD, jeg vil bare ha deg som en daglig dose vanvittigdumogunderholdene klaging og kosing. Du er så sykt vittig. og tragisk. i love u

Irene sa...

Du kan ha de hanskene under vottene, så kan du bare dra av votten og vise finger'n så kan du ta på votten igjen ;)

Ellers så håper jeg du får være med i 4 stjernes middag. Underholdning hm, bildepresentasjon av deg selv?

wine-fueled narcissism sa...

Er det bare jeg som synes at han nr to fra venstre på den firestjerners middag-plakaten ligner på Lars Tangen på lang avstand?

:D

Anonym sa...

Hahaha.. superlol.. du e så jævla kul at i trur i daua!!

Sara sa...

Håper ikke du blir sur nå, men jeg sendte et tips til TvNorge om at du burde få være med i 4 stjerners middag :)
De hadde jo kanskje fått flere unge lesere til å se på også da, når bloggere får lov til å være med også, og du er jo blitt en ganske så kjent norsk blogger! :)
Fikk mail tilbake idag, om at tipset var sendt videre til produksjonsavdelingen ;p

Natalie Sæther sa...

DU ER RÅ!!

Linnformasjonen sa...

Ja. Det var ganske arrogant. Det er mot bedre viten at jeg diskuterer smak, men hei jeg satte det igang selv. Here it goes:

Forfattere jeg setter pris på er:

David Foster Wallace
Mathias Faldbakken (Abo Rasul)
Chuck Palahniuk
Haruki Murakami
og Johan Harstad
+++

Mitt poeng er primært det, at krim er en sjanger der filmatiseringen av bøkene ikke avviker stort fra kvaliteten av boken generelt, ergo er enten førstnevnte veldig høy, eller sistnevnte nokså lav. Mener sannsynligheten er størst for at krim er relativt simpelt. Krim er også en sjanger jeg ofte syntes er blottet for substans. Hvem som knivstakk hvem og hvordan gjør seg like bra som avisstoff. Krim kan på sitt beste være spennende, men ikke stort mer.

Kristin VS sa...

Takk for at du blogget! Elsker bloggen din, og dette innlegget her var heeeeeelt konge!! :)
Love ya

Sol-Angelica sa...

Jeg digger forresten det faktum at du driver å tar plakater fra trikken :D

http://bokelskere.no/

Maria sa...

Hei:) Jeg elsket mgp jr når jeg var mindre og har alle sesongene på video:) vil du at jeg skal legge ut opptreden din på youtube?:D :p haha, regner med at du blir sur nå:)
Btw, du er mitt forbilde!

Anonym sa...

Haha! For en morsom blogg! Hater det faktum at du mest sannsynlig er mer positiv i det virkelige liv enn du fremstår som i denne bloggen. Negativitet får verden til å gå rundt sier nå jeg. Selv om jeg helst hadde sett at den stoppet. Det hadde vært så spennende!

Må uansett legge inn et godt ord for Helene Uri. Bøkene hennes er kjempemorsome! Og hvis hun virkelig sa til dere at dere var drittunger er det dødskult. Du må jo være enig i at alle ungdomsskolebarn er drittunger!

Anonym sa...

kan du blogge oftere, SJEFSKOKKEN? da kommer du med på firestjerners middag. pluss at du er verdens morsomste

Anonym sa...

Dette var et bra innlegg, Linnéa! Mange bilder vet du at vi liker. Det gjenstår bare at du limer ansiktet ditt over en av apene på plakaten. Og forresten, som underholdning kan dere spille darts med bilde av Helene Uri, John Arne Riise, trikken, minusgraderne eller hva du vil på skiva? :)

Helene 21 sa...

fikk denne i gjesteboka på nettby: "hei i heter sindre
i blir 30 år til sommeren !
jeg liker å se på båter og gå på fotballkamper å går ut i lag med venner av og til på byen da! hilsen meg
i håper på et svar fra deg til bake da."

Vær så snill kast snøball, spenn bein på eller paperkutt sindre 29 år fra molde neste gang du er hjemme!

sunniva sa...

jeg dør litt hver gang jeg leser et av innleggene dine :'- D takk for at du gjør dagen min bedre, digger deg.

Linnformasjonen sa...

Skal huske på det neste gang jeg er i en bok-butikk.

Adrian Skarstad sa...

Smart, morsom OG pen? Og hvorfor løper ikke du rundt i TV2-studioene og blir fremstilt som Norges bloggdronning om jeg tør spørre?

Den Onde Damen sa...

Underholdning schmunderholdning - tilby anti-underholdning. Det er det nemlig ingen som har tenkt på før, og er et adskillig bedre alternativ til krampaktige forsøk på å være morsom og lystig. En variant er å si "Nei" til alt gjestene spør om, uansett. Varianten fungerer også fint med telefonselgere.

Anonym sa...

Hahaha!
Fire stjerners middag blir nok reklamert MYE bedre her på bloggen din enn i trikken uansett !!!

jeg er ikke en molding sa...

Du, kan du ikke bare synge Grand Prix-sangen din da? :-)

Anonym sa...

Hahaha, jeg digger bloggen din, som resten av freaksa som ikke har bedre å gjøre en fredagskveld enn å misunne andres liv. Fikk inspirasjon av dine plakat-tyverier, så jeg tok med meg en oversikt over t-bane linjene hjem :) Veggen kledde den godt må meg si. Stå på!

Anonym sa...

Ca 46 utropstegn... Angry mama!!!

Arma sa...

linnéa. dette kunne jeg skrevet til deg på facebook om ikke vietnam hadde vært så jææææævllllliiiii. TENK at jeg skal være her en måned. HVA FAEN? hvordan skal jeg ha kontakt med folk? GAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH

Anonym sa...

Hva med å slippe vannballonger ned på kjipe fjortisjenter ? Hadde vært perfekt og meningsfull underholdning!

Linnéa sa...

dorte: vi betaler en helt normal leiesum for leiligheten vår. men vi er veldig heldige. var bare meg på visning. ingen å sloss mot. og jeg prutet litt. heh.

eirin nr. 2: ubemerket?? jeg røsker dem ned rett foran publikum. det er jo alltid noen på trikken.

ellisiv: det er en body fra sonia rykel og et skjørt fra hm, og et underskjørt fra Acne

mie: jeg vet det. det finnes egentlig ikke så mange fordeler nå om vintern. er ingenting å komme hjem til uansett. bare kulde og drit. kanskje til sommern. men da skal jeg slutte.

per: synsbedrag, sorry.

jul: nei jeg blir nok aldri lesbisk. gud være med deg.

adrian: gi deg........

jeg er ikke en molding: du er åpenbart ikke en MOLDENSER, nei...

siste anonym; god idé.. men det går aldri noen forbi her. bare GOGGEN FRA HOTEL CÆSAR...

jules: skal til london i april!!

helene 21: hehehe, jeg vet hvem det er. han er faktisk verdens søteste. men ikke noe å satse på i lengden.

beate sa...

HAHA :D
Er det foressten en kjole? eller skjørt og topp? :)

Anonym sa...

"Nei sa vi, for faen." rofl