22. mar. 2010

Ali ass, Ali...

Hei.......


Det var en mørk lørdagsnatt i mars at jeg mistet:
- mobilen
- kameraet
- lommeboka
- genseren min
- favorittjakka mi
- skoene mine
- legitimasjonen til ei jeg akkurat hadde blitt kjent med

+ forstanden.

Men det absolutt aller verste er kanskje skinnjakka mi! Alle de gangene jeg har sovnet superdritings med den! For ikke å snakke om alle mennene den har skaffet meg!!
Nå har Lise en akkurat identisk en da, som jeg sikkert kan låne. Men etter at jeg spydde på den for to år siden, ble den liksom aldri det samme...

Så da jeg var på utestedet i går ettermiddag for å se om jeg hadde hengt igjen jakka mi, fikk jeg bla gjennom alle jakkene som var gjenglemt. Da jeg kom til enden, og jeg fortsatt ikke hadde funnet min, hadde jeg faen bare så lyst til å rope: "ALLE DISSE ER MINE!!!!!!!", rive med meg alt, selge det, selge meg selv og selge vennene mine slik at jeg kan kjøpe meg et nytt liv.

Største tap nr. 2 var mobilen, eller rettere sagt mobil-SPILLET! Jeg satt i 5 timer i strekk på bussen ned til Kr.sand, og jeg hadde bare TO verdener igjen!
Men hvem faen bryr seg, jeg var jo på vors/fest, og IDOL-ALEJANDRO VAR DER!!!!
Nei. Det var ikke han.

DER!!!
Han sto egentlig bare der og var kjendis. Og jeg tror kanskje jeg tok bilde av ham, men kameraet er jo borte. Så nå kan jeg ikke blogge på mange uker sikkert, for jeg har ikke noe å dokumentere taperlivet mitt med. Det er sikkert Idol-Ali som har stjålet det... Ligger i navnet...
Ali ass, Ali...

Herregud... Jeg sitter på café og venter på bussen opp igjen til Oslo, og nå kom det en KRONidiot som sitter og NYNNER og RISTER på foten, og ikke minst GLOR på at jeg blogger. Så jeg tok dataen i fanget og lente meg vekk. Men da BØYDE HAN SEG OVER FOR Å GLO!!!
Han er jo helt åpenbart forstyrret!

Etter dette bildet måtte jeg bare gå før jeg kom i fare for å skade kikkeren. Og da jeg kom ut i Kristiansands gater, er det første som kommer til meg en jævla tigger som RISTER på koppen sin til meg!!! Og da eksploderer det for meg:
"IKKE RIST DEN JÆVLA KOPPEN OPP I TRYNET MITT!!!"
Herreguud, det er faen med greit at folk tigger, MEN JEG ER IKKE BLIND OG DØV, JEG SER DERE, MEN JEG HAR MISTET ALT JEG EIER OG HAR IKKE EI KRONE Å AVSE!!!

Den rumenske idioten skjønte selvfølgelig ikke hva jeg sa. Så han bare gliste.
Av og til får jeg bare lyst til å pakke meg inn i plast igjen, slik som jeg brukte å gjøre i gamle dager hver gang jeg var emo.

Avslutter med et passende bilde fra da jeg ble båret hjem av informasjons-mannen på julebord. Priceless!

Og hvis noen av dere tenker nå:
"Herregud, hun kan jo ikke legge ut om dette på Internett... Jenta får jo aldri skaffet seg en ordentlig jobb med dette."

Whatever, jeg vil ikke ha jobb heller!!!!

Jaja! Hvis noen vet om noe billig elektronikk som jeg kan kjøpe, kamera og mobil feks, så er det bare å rope ut.

Jeg har ca. null kroner.

(Ny spotify-spilleliste her.)

101 kommentarer:

Vilde sa...

elsker bloggen din!

Malin sa...

stakars linnea :( e ilu'a bloggen diin<3

såufi sa...

har desverre ikke noe å gi bort :( digger bloggen din :)

perfectionturnsmeon.blogg.no sa...

Haha, bloggen din er akkurat det jeg trengte i dag. :)

SiwMalenHlneeOrTrue sa...

Wæ, hvordan går det an å miste så mye på en én kveld? Håper du finner det igjen på en eller annen magisk måte.

Anonym sa...

Du kan få min jakke, den er nesten lik, kan jo ikke risikere at du ikke mennene skal få seg noe.

Anonym sa...

LOL Ali ass, ler meg ihjel. Han er så sykt taper. Hvilket utested var dere på i Kristiansand? Håper for all del ikke Leopold...

Anonym sa...

omg, for en fantastisk blogg! om du spør ekstra pent, så er det sikkert mange av leserne dine som kan sende deg både kamera, mobil og ny jakke. alt for deg!!

Anonym sa...

Få nettavisen til å sponse deg med nytt utstyr siden du trenger det til bloggen! Det er det minste de burde gjøre, går utover de hvis det blir mindre blogging fra deg!

Ella sa...

Neei, du er den ENESTE som kan klare sånt!

julie sa...

jeg elsker deg.

Kristin sa...

Huff da :(

Stakkars deg :(

Men det blir morsomme innlegg av sånt da, fint for oss! :):):)

Anonym sa...

HAHA.. kjipt for deg da.. artig innlegg:)

Ida Louise sa...

Du kunne fått min gamle sony ericsson med sprekk over hele skjermen! :D

AudM sa...

Selv om det skjer masse dritt og du mister ting er jeg sikker på at det er flere tusen som misunner deg for det du har, det du gjør, hvordan livet ditt er, utseendet ditt og det du har oppnådd. Jeg ville gjerne byttet livet mitt med ditt! Åh.. nå ble det nesten litt følsomt her..

Anonym sa...

samsung corby, billig og enkelt!

metallicatrollet sa...

Aaaaw, jeg lo, men jeg ble litt trist på dine vegne og. Du får investere i rumpetaske, så har du alle tingene dine veldig handy tilgjengelig. :D

Anonym sa...

Europris har både kamera og mobil til en billig penge :o)

Anonym sa...

Du kan få en dårlig mobil av meg, som nesten ikke fungerer.. og et kamera uten lader... ( som egentlig tilhører ungdomskolen jeg gikk på, men så leverte jeg det aldri tilbake.. og nå blir det bare kleint å levere det tilbake.. bare synd det mangler lader...)

iddie sa...

Du burde sjekke ut mobiler på Europris, var noen helt ok sony ericson mobiler der for 1-2 veker siden :)

Anonym sa...

de tiggerne er sinnsykt irriterende, de i kristiansand. en gang jeg skulle ta bussen hjem satt jeg og spiste på busstoppet, også kommer han til meg og ber om maten min og penger. irriterende

Anonym sa...

ååå, du er så jævlig feet, JEG VIL VÆRE DEG

Ingrid sa...

mista også skinnjakka for noen uker siden, det er faen meg det største tapet ever. tidenes beste investering, elsket den !

Anonym sa...

Oh lord.. er det mulig å miste så mye på EN kveld?! Vel, skal ikke si så mye selv, mistet my beloved skinnjakke for noen mnd sider, også forsvant mobilen min forrige helg. That sucks! Håper du får tingene dine tilbake da.

Håper for all del ikke du slutter å blogge selv om kameraet er borte. Da dør jeg, true story!!

IS sa...

Jeg tror du kan få jobb i Nettavisen. Tror ikke de bryr seg så mye, du er jo kjendiZ!

Trine sa...

Hahah! Ikke alle sørlendinger er idioter da , men tiggere har vi nok av.
Forresten så er finn.no et fint sted å lete etter gode kameraer...ikke mobiler da , men...:)

Julie Meland sa...

Haha, stakkar lita : ( Du kan sikkert få sponset alt da, så det ordner seg nok, skal du se! : - )

Anne-Marte sa...

Hehe, stakkars Linnéa. Ikke moro å miste alt man eier som er av betydning. Håper du får deg nytt kamera veldig raskt. Kanskje du kan kjøpe en mobil med bra kamera? Da får du jo to for én ;-)

juliana sa...

Evig lol , men jeg får nesten litt dårlig samvittighet av å le av alt du skriver noen ganger. Men du er jævli morsom uansett om du prøver eller ikke...

Belinda Jakobsen sa...

Jævla irriterende at du legger Kristiansandshelgene dine akkurat til de helgene jeg har noe tilnærmet et liv. Men neste gang, DA, da altså. Da!

Da skal du få lov å feste med noe annet enn Idol-Ali.

(selv om han er en bompibjørn av de sjeldne).

Tusjen sa...

Du får slå deg sammen med rumenerene.. :]

Leni sa...

I have one camera extra!

Kris sa...

HAHA elsker bildet med infomannen....too funny.

:-)))) sa...

Du må jo bruke kjendisstatuen for ALT den er verdt - ta en larstangen og få alt sponset!

Line sa...

hahahahha, du er så bra!

Anonym sa...

Blir så glad når jeg ser du har postet noe nytt, er ikke den eneste der. Så egentlig burde vi sponse deg slik at du får flere ting du kan miste, er nok folk som leser bloggen din som er behjelpelig med penger, mobil og kamera :)
http://tonjefotografi.blogg.no/

Anonym sa...

du hadde støre pupper på din emo tid;)

Lina sa...

Den gang da. Hver gang når.

Pimi sa...

Du har i hvert fall den gode musikksmaken i behold :)

Anna sa...

Stakkars deg! Håper du får alt tilbake!

Hihi, du hører på Portishead og Massive Attack, da lika me :D

Inni sa...

Hvis du ikke anmelder Ali for mobil-og-forstandstyveri kan du gjøre det for pinglestemme og øre-voldtekt.

Marie sa...

Åhh, takk for ny spilleliste!!!!!!!! Og huff med tingene du mistet, stakkar.....

Linnéa sa...

Lina: nei, i dette tilfellet har jeg rett. Hver gang jeg var emo. Jeg var ikke emo hele tiden. Når jeg var emo.

Christina sa...

be mordi om penger og mobil? :D

Tale, sa...

hahaha, du er HEEELT fantastisk!

Tyra :D sa...

Jeg hadde blitt lettet om noen stjal mobilen min med bubble town på.. Jeg har rundet det sikkert 14 ganger. Jeg har ikke noe liv etter at jeg fikk ny mobil.

Chalala sa...

Det her er min humor ass. Småelsker deg.

Trine Grung sa...

Jeg har en plan....du kan flytte inn hos oss, være au-pair for ungene mine, jobbe deltid på Kiwi her nede i RØyken og spise sopp til det tyter ut av ørene. Det gror seriøst mye sopp i Røyken! Utover det skal jeg jobbe videre med å få deg på 4-stj....ikke gi opp! Det er 7000 pr episode. Holder til noen bokser det! Serr ass

Kamilla sa...

Clas Ohlson har tlf til 398,-

krisgina sa...

du var fin i plastikk:)

bisex sa...

DA jeg var emo..

Anonym sa...

uff, stakkars.. Finn.no

anah sa...

1 Hadde jeg hatt en mobil, et kamera, en skinnjakke osv. skulle du fått alt!
2 Musikkern din er rååå!
3 Jeg hadde uten tvil ansatt deg på dagen, om jeg hadde hatt en bedrift å ansette deg i vel og merke..

Anonym sa...

Trine Grung fikk 7000 for å 4-stjerners middag? BURN!! Venninna mi fikk 20 000. BÆM!

Anonym sa...

Noen her bør sende deg ett kamera.
En blogger uten kamera er ikke mye morsom, ikke ironisk heller for den saks skyld, haha.

Håper ting ordner seg for deg.

Rune C

Linnformasjonen sa...

thanks!

Anonym sa...

By the way: Det der plastbilde: MEGA LOL!!!

Anonym sa...

Bli med å spleise på en tamagotchi! Billig elektronikk OG liv samtidig.

LittleH! sa...

Haha du er fantastisk! Jeg har forresten en mobil i en skuff, der jeg har kommet like langt på det spillet. Skulle fått den du!

Anonym sa...

Haha, oh my lord! Jeg tror jeg elsker deg. Du trenger ikke jobb. Du blir kjendis!

Sarah sa...

Yeasayer <3

Anonym sa...

Du.. Hvis du ikke har forlatt Kristiansand enda, må du ta en tur innom politistasjonen.. De får inn drøssevis av ting hver eneste dag! Mobiler, kamera, jakker, nøkler, whatever.. Verdt et besøk :)

Anonym sa...

ebay

Anonym sa...

lol. morro å lese om andres sprø hjerne når jeg blir gæren av min egen.

Anonym sa...

ååååhh!!! jeg veit akkurat hva du mener, jeg er på den samme levelen som deg.............

Elisabeth sa...

Hahahah, det bildet var virkelig PRICELESS ja! Stå på og drikk med måte, pffttt....

überlol sa...

var du på julebordet til Meny i år? hvis ikke er det verdt et besøk (openbar)

trine sa...

"selge det, selge meg selv og selge vennene mine slik at jeg kan kjøpe meg et nytt liv."


Hahaha, noe så fantastisk

Maria og Mari sa...

Vi digger deg! Skriv oftere, du gjør dagen vår lysere! :)

Mari og Maria sa...

http://www.randomfunnypicture.com/pictures/693lolface.jpg HAHA

Ida W sa...

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad for at jeg ikke er deg, kjære. Neste helg tilbringer du edru med meg og katten. Jeg har Singstar! weh heh..

Caramba sa...

spotify:track:6AZpaUKgxkFSmbThEZL10H

Emilie sa...

Hhahahah jeg får så sinnsykt lyst til å kjøpe ting til deg når jeg leser bloggen din, for eks. boksåpner, fordi du er så seriøst awesome.

Melissa sa...

HVORDAN går det ann å miste så mye!? x)

Veronica Bremnes sa...

Møter ofte Ali på butikken. Eventuelt Ali og Jorun på samme tid. Blir nesten litt lei meg når det skjer. De er jo tross alt småbrune begge to.

Luna Anette sa...

love you

Sara Katrin sa...

Du ligner en soppsmule på Emma Watson. Eller Hermine fra Harry Potter da, om du ikke vet hvem det er.

Og et spm: Er sopp det eneste du eter i løpet av en dag? Det virker jo slik, siden du har bilde av en soppboks på hvert eneste innlegg, OMTRENT!

På tide å få seg noe annet enn bare sopp kanskje?? Hvis ikke, vil du sikkert ende opp som verdens største fluesopp!

melisabeth sa...

Jeg føler med deg

Anonym sa...

Du må blogge oftere Linnea!! :)

Tora sa...

Herregud, tror det er min største drøm å feste med deg. Du er fantastisk

Anonym sa...

jeg digger deg! detgjør ikke noe at du ikke blogger hver dag, fordi selvom jeg leser innlegene dineflere ganger ler jeg like mye! du er best!!

Anonym sa...

Så deg på fylla i krsand frøken, og jeg er ikke overrasket over at du mistet alt det ;)

Charlotte sa...

Sara Katrin må slutte å tulle. Alle vet at Linnéa spiser både epler, knekkebrød, agurk, kyllingost OG agurk i TILLEGG TIL sopp.
Forresten, frukt kan visst gjøre oss tykke: http://www.klikk.no/helse/kosthold/article557076.ece.
Staten har faktisk LURT OSS med de fem-om-dagen-greiene! Heldig for meg at jeg aldri hørte etter og lot være å spise frukt i det hele tatt.

Elina sa...

HALLO! I morgen er det en på "Klokka 8 hos meg" som skal servere TACO! Hva synes du om det!?

Anonym sa...

ååååå jeg elsker det du skriver! nå bare sitter jeg og gapskratter på grunn av deg

Elina sa...

Nei, btw det heter Celebert Selskap, den andre versjonen av 4 stjernes middag.

Thea sa...

Fortsett å poste spotify-spillelister. Det er fint å se at det finnes folk med musikksmak i dette landet!
ps: Hva synes du om ukens 4-stjerners middag gjeng?

Anonym sa...

hahaaa! men den jakka så jalla og billig ut uansett, så det er vel ikke det største tapet. men whoops, det er visst du også.. griselol

Anonym sa...

Så akkurat på tv, han derre Anders Ullevållseter (vetta faen hva han heter?!) skal være med på fire stjerners middag!?
Han har hammer i skuffen, amagad.
Hvis du ikke bli med dør jeg assa!
eller død over tvnorge :D?

Eirin sa...

Hvordan kommer man seg videre på brett 20, på mobilspillet? Sittet fast der i flere dager nå! Greier å fjerne alle de dingsene i rundt, men selve monsteret greier jeg ikke å overvinne! Hjelp meg, Linnea. Greier ikke leve livet mitt vanlig før jeg har kommet over brett nr 20, og rundet spillet

Kqre sa...

jeg har jo en gammel og inntakt mobil som du vil ha, med hvis jeg ikke husker feil masse kule mobil spill. T.O.M WALKMAN synd det ikke er lader til den, hehehehe.

Asbjørg sa...

hahaha jeg ler :D

charlotte sa...

Huffda! Håper tingene dine dukker opp igjen ;)

Anonym sa...

Du är min idol. Du och Wednesday Addams. Tack vare din blogg kan jag hantera kommentarer såsom: "Åh det är så fantastiskt att leva!"

Maria sa...

Haha, jeg forstår hvordan kan miste alt - bortsett fra skoene! Hvordan er det mulig? Tar du dem av deg på byen? :D

Elene sa...

hahahah

Anonym sa...

Herregud, nå skjønner jeg hvorfor du ønsker et nytt liv. Jeg skjønner egentlig ikke om det er ironi eller ei, men livet ditt høres forferdelig ut.

Anonym sa...

Jeg vil at du skal skrive et innlegg som den ekte Linnea, for folk i Molde, som kjenner deg veldig godt, sier du er veldig beskjeden og stille i virkeligheten. Og at du ikke ser negativt om alt... Er det sant?

Anonym sa...

HVORDAN greide du level 20 på det spillet?! jeg har hvert på samme level i mange uker nå -.- jeg greier å fjerne alle, men den edderkoppgreia er det fortsatt!

Linnéa sa...

Vi var på KICK.

AudM: AWW, men det der mener du ikke...

Trine: hahaha, du har jo vært med i CELEBERT!!! Det er jo feil... Visste forresten ikke at de betalte penger for å være med! KULT!

charlotte: hvis du spiser frukt i TILLEGG til vanlig mat, ja. Jeg greier ikke begge deler.

Elina: det skal jeg ikke se på. Celebert sucks.

Thea: var ikke hjemme i går, og helller ikke i dag under 4-stjerners, så blir maraton på søndag! Beklager!

Martine sa...

Elsker-elsker-elsker bloggen din!!

Og, jo, AudM KAN jo ikke annet enn å mene det - jeg stiller meg hvertfall 100% bak påstandene hennes, jeg er en av de flere tusen som ville vært deg!

Altså, du er pen, du er tynn, du har flyttet hjemmefra (i motsetning til mange andre på din (vår) alder, du har jobb (om enn ganske kjedelig ...), du har fantastisk humor, du er god til å skrive, du kan gå i spagaten og ingen tror på at du ikke har noe liv, altså! For meg virker det som om det skjer ganske mye i livet ditt, hvertfall i forhold til i mitt, som består av skole og bare dét.

Enda så negativ og bitter du kan virke her på bloggen, får man inntrykk av at du er ei herlig jente som ikke mangler selvironi. En sånn person som man kunne ønske man kjente. Du er rett og slett et av de viktigste lyspunktene i tilværelsen min nå (det sier muligens mer om mitt liv enn om din blogging, men husk at det finnes mange andre blogger og mange tv-programmer som skal være morsomme - men INGEN slår deg!!!).

Jeg merker at denne kommentaren ble veldig lang, men det er ganske viktig å fortelle deg hvor fantastisk bloggen din er, synes jeg.