14. mar. 2010

Et liv i fosterstilling

Oh lord... I går vet dere, var jeg på den lokale Bunnpris-butikken for å handle inn. Plutselig ser jeg at de har fått inn champinjong 3-PACK!!! Eller PARTY-PACK som jeg kaller det.
Så jeg slo meg løs og investerte i en slik pakning:
Men i dag... skulle jeg liksom spise denne soppen etter å ha løpt meg en runde. Plutselig slo det meg hvofor jeg har SLUTTET å kjøpe denne 3-pakningen fra First Price framfor de enkle boksene MED åpneluke fra Eldorado:
Jeg har altså fotsatt ikke skaffet meg en boksåpner, så jeg måtte nok en gang bruke kniv kombinert med fingre:
OG HERREGUD SERIØST JEG SLUTTER JO ALDRI Å BLØ, BLOD OG SOPP OVER HELE GULVET.

Uansett... siden jeg ikke var ute i går (KRYSS I TAKET OG FJÆR OG HØNS OG GENERELL LYKKE!!!), var jeg altså ute for å jogge en tur i dag. (NOK ET KRYSS I TAKET!!!)
Her har vi et bilde fra da tommelen min var uskadd:
Har egentlig på meg lue fordi ørepluggene faller ut når jeg løper, og jeg er lei av å løpe mens jeg holder meg for ørene og ser ut som om jeg er på vei hjem til Tangerudbakken.

Enda et bevis får dere her:
OG FY FAEN!!! Holdt nesten på å si at jeg elsker livet og greier her, men kan fortelle dere at jeg gikk rett hjem og la meg i fosterstilling igjen etterpå, altså. Ingen fare.
Ellers har pappa vært på besøk i dag!!! (TRE kryss i taket.)

For dere som spør om pappa, her er pappa:
Nå har jeg sopp helt fram til neste lønn!!

Ellers kan jeg fortelle dere at jeg har tvunget sjefen min til å ansette en av mine venner fra Molde på bakeriet sammen med meg!

I alle jobber jeg har hatt, har jeg overtalt sjefene til å ansette noen av mine perfekte venner. Mia jobber feks fortsatt på Bunnpris i Molde!!

Men her er altså Kamilla in action:
Og her er en av mine andre medarbeidere, men han har bakt så mye brød at hodet hans har blitt til tre brød...

Regner med at dere behøver en pause her til å legge dere ned litt.





Og her har jeg altså nok en gang tvunget Kamilla til å gå ut med søpla. Søppel-utgåing er seriøst det verste jeg vet! Bortsett fra menn uten hår. Menn uten hår ER IKKE MENN!!! Men det var ikke det vi skulle snakke om nå...

Lurer på hvem som kler uniformen best jeg... (riktig svar skrives i kommentarfeltet.)

Så, bortsett fra å henge rundt meg konstant og spørre "ka ska i gjør ka ska i gjør???", kan jeg bruke Kamilla til fotograf for å ta bilder av meg. Som i bunn og grunn var baktanken med jobbforslaget in the first place!

Så, etter 8 timer med brød og brød og boller og brød og boller, dro vi til Kamilla på....
JA, DERE GJETTET RIKTIG: Tøyen! Kunne selvfølgelig ha vært Grønland også for dere som tippet dét.

Og hjemme hos Kamilla er det faen meg mindre å finne på enn hjemme hos meg! I stedet for å ha vanlige blader som Se og Hør eller Hjemmet på stua/venterommet, har hun heller BROSJYRER!!!

Så jeg lå og sov inne i dunjakke der i et par timer før jeg gikk hjem og la meg i fosterstilling og prøvde å finne ut hva jeg skulle gjøre med livet mitt. Fortsatt ikke snøring, naturligvis. Baker vel boller til jeg omkommer!

80 kommentarer:

Julie sa...

Jeg elsker deg, rett og slett. Du må aldri slutte å blogge, ALDRI.

EM sa...

lol

Anonym sa...

Du kler uniformen best, Linnéa!

Anonym sa...

Du kler uniform best!

Kristin VS sa...

DU(!) kledde den best :)

Stine sa...

Du er bare helt fantastisk!!!!

Oda sa...

Du kan begyne med is-fisking, har hørt at det er sesong for fiskepinner nå. hehehaheh!

Marie sa...

du kler den best.

Pings sa...

Hahaha:) Linnéa du kler naturligvis uniformen best! Meeeeen! På det bildet ser faktisk hånda du har i sida litt ut som (ikke dø nå!) Cato Zahl Pedersens KLO!!!!

Tyra :D sa...

Oj, så vondt ut med kutt i tommæln..:(
Ikke omkom av overflittig brødbaking, med det første da! Du er jo et genialt menneske.

Og forresten; du kler den best.

IdaAdriana sa...

Jeg digger deg, Linnea:D

IdaAdriana sa...

Jeg digger deg, Linnea:D

Anonym sa...

ALDRI slutt å blogge.

www.caag.blogg.no

Anonym sa...

Jeg liker faren din.
Fin brosjyre forresten.

Nadine sa...

hahaha, jeg vil på fest med deg snart!!

Anonym sa...

GENIALT INNLEGG!!

Anonym sa...

Du er genial!!
...klarte ikke finne på noe mer orginalt. Dette er lissom den setningen som dukker opp på netthinnen hver gang jeg leser bloggen din.
Eventuelt: Jeg elsker deg:)

Katarina sa...

Å bake boller er jo ingen dum jobb det : )
Blir glad av å være ute om dagen jeg og! Kanskje sola kan gi deg svar på hva du vil? (#)
Eventuelt kan du jo studere sykepleien? Eller fysioterapaut?

Anonym sa...

Du kler uniformen best, uten tvil! Vurdert å bli stripper? godt betalt liksom ;)

Charlotte sa...

DU kler den best!

Morro å lese bloggen din, er avhengig.

Anonym sa...

Gud som jeg digger deg.
Du får meg til å smile og le, selv på en dag der ingenting er morsomt. Du er magisk :D

Kristina KH sa...

Vi har nesten helt lik pappa!

Kristin sa...

Du kler den best. Selvfølgelig!

Anonym sa...

ja, selvølgelig kler du uniformen best linnéa! :D

Ellinor sa...

CHLAMYDIA

Maren sa...

Hvorfor tar du ikke med deg brød hjem fra jobben? det blir jo kastet uansett, og da har du jo GRATIS mat! Slå den du!

Maren sa...

Hvorfor tar du ikke med deg brød hjem fra jobben? det blir jo kastet uansett, og da har du jo GRATIS mat! Slå den du!

Linnéa sa...

nadine: anytime!!

takk!

takk!

hyggelig, takk!

katarina: sykepleien? ...

Maren: fordi det anses som tyveri.

Anonym sa...

Har fulgt bloggen din så lenge du har blogget,og jeg tar meg sev i å aldri bli lei av den. Du er en inspirasjonskilde.

Maren sa...

du må aldri tenke på å slutte å blogge. Jeg ler meg ihjel hver gang jeg leser bloggen din, det er virkelig dagens høydepunkt!

Merete sa...

Linnéa! når skal du ta tattoveringen av Kong Harald? venter i spenning

Andrea sa...

Du kler uniformen best så klart, alt kler den smukke. Jeg må også få gjenta det så mange har skrevet før meg: aldri slutt å blogge. Hvis du slutter kommer jeg aldri til å lese en eneste blogg igjen.

Anonym sa...

du er fantastisk!

Vims sa...

Du skriver utrolig morsomt!
Lykke til videre i søken på et nytt og mer spennende liv.

:-)

Trine Grung sa...

Nå er det rett før jeg inviterer deg hjem på middag til meg....sopp er jo i ferd med å bli livet ditt! På boks lissom....stek de i det minste selv så er det litt næring i de. Please.....smask, elsker bloggen din!

Anonym sa...

Har du en joggeløype å anbefale? Eller nevne? Jeg kommer til å bli innlagt hvis jeg må løpe min flere ganger nemlig, men jeg har ingen retningssans eller fantasi så jeg kommer ikke på noen alternativer selv.

Emm sa...

Du har så rett, menn uten hår er ikke menn - og Linnéa uten en smule negativitet og sarkasme er virkelig ikke linniiie.com. Du er supergo'

MERETHE sa...

Du kan begynne på UiO sammen med meg til høsten. Føler jeg trenger litt underholdning på skolebenken. JAAAA.

Luna Anette sa...

jeg tippet grønland

Una sa...

http://www.youtube.com/watch?v=l-VwVBu4Zrw&feature=PlayList&p=70479F4B04BC7E29&index=7

Haha. Det var faktisk yndlingssangen min i MGP jr det året.. Priceless!

Tone sa...

Du kler den jo best - lett!!

Jeg liker faren din forresten;) Og seriøst.. Send meg adressen din, så skal jeg SENDE deg en boksåpner! Du kommer jo til å blø i hjel hvis ikke du skaffer deg det snart:p

Hanne sa...

Jeg syns helt ærlig at hun Kamilla kledde uniformen best.. :P
Men når det er sagt, så syns jeg bloggen din er fantastisk gøy å lese! Det er faktisk den eneste bloggen jeg leser fast ;) Keep it up! :)

Maria sa...

Selv om jeg skal ha et 20 min langt foredrag om arveloven i morgen, som jeg nesten ikke har øvd på, så kunne jeg neppe tenkt meg å bytte liv med deg. Å stå opp 5 dager i uken for å bake brød halve dagen høres dørgende kjedelig ut :(

Anonym sa...

VIL DU GIFTE DEG MED MEG!!!!!!!!

Margrethe sa...

shit! Det er jo alt for kaldt til å jobbe Linnea!

Margrethe sa...

eller jogge om du vil;)

per sa...

du kledde den klart best Linnea (:

Iben sa...

hahha, fantastisk!

Nina sa...

DU er søt i uniform.

M. sa...

ÅÅåå!! SÅ glad jeg ble da du hadde blogget!!
Helt ærlig, så er du (eller bloggen, da) et viktig lyspunkt i livet mitt!! Så, da kan du trøste deg med det, my life sucks even more :P

Anonym sa...

Hadde du ennå bakt bollene så hadde det vært litt mening, men linnea, du baker de ikke, du bare steker de faktisk. Takk ja til middag hos Grung please, ingen kan spise så mye sopp... Sopp på boks er naaaaasty shit!

89 sa...

Har kollegaen din flerkorn fra Asko eller kornbrød fra United foran ansiktet? Som tidligere bakeri-ansatt i Meny-kjeden (2 hele åår) må jeg si at jeg synes synd på deg som sliter igjennom det der hver dag.. Er så SYKT glad for at jeg sluttet! Ikke mer alpe-brød, sesambrød, gulrot/gresskar, rustikk, annie-brød, spesial loff, gammeldags, fransk energi, fransk surdeig eller brannsår fra ovnen på armene! Hvor mange boller steker du daglig? Og tar du imot United-eskene? haha, ser for meg du hadde klikket på de tunge brød-eskene.
Creds til deg for at du holder ut!

Jenny sa...

Herregud, jeg elsker deg. Du er genial.
Vil ikke bytte liv med deg, though.

Anonym sa...

Du er fantastisk! Lene

Anonym sa...

Du e sååå rå!!
Endeligt noen som ikke er provoserende og unaturlig happy over livet!!

Marion sa...

Digger bloggen din, du skriver bare så bra!! Et spørsmål til deg: Liker du Erlend Loe? Bøkene..

Mariell sa...

Digger deg!
Syns Kamilla kledde den best. Kroppen din har jo forsvunnet inni der. Men et nydelig ansikt :)
Hadde også en edru helg, deilig egentlig.. men kan ikke fortsette sånn.
Ha en fin dag videre!

Mari sa...

du er så forbanna morsom!

Mor sa...

Stakkars ungen min som skjærte fingern sin da.. Mamma blåse på!

rikk'it sa...

selvfølgelig kler du uniformen best !

Anonym sa...

Herregud, eg dør av deg. Hahaha, kan vi bli venner på facebook?

Betina

Jannicke sa...

Neste gang du har en edrulørdag, kan jeg anbefale filmen EAGLE VS. SHARK! Flott film som jeg tror du kommer til å like. Da blir nok lørdagen ganske NICE, selv uten alkohyl. Sender med link til traileren:

http://www.youtube.com/watch?v=-xVMkqaOUS0

Maria sa...

Å sove i dunjakke er dritdeilig!

Linnformasjonen sa...

Ett klart grep for å gjøre livet LITT mindre jævlig kan være å bytte ut hermetisk champignon med fersk champignon. First Price koster 5kr eller så for en kurv, knallgodt om du steker de med litt salt og (fortrinnsvis sort) pepper.

Ole Stian sa...

Bloggen din gjorde fyllesyk-dagen min i går litt lettere! Takk for deeeet!! :D

konghalvor sa...

Jasså, har Kamilla sneket seg inn på CC hun også...

Dakar...

Anonym sa...

jeg elsker faren din :)
du har en super blogg,leser den så
fort du har et nytt innlegg!

et spørsmål: er det eneste du
spiser sopp? :D hehe

Fake fashion sa...

Kult, vi har samme pappa. hils.

e.m. sa...

De to bildene lenger nede, tatt på Grønnland, der hvor du har iført deg finstasen din gjorde utslaget.
Vi to er simpelthen BESTEMT for hverandre !!
Karmalol !
Mor Molde spanderer helt sikkert to store blomsterpotter i bryllupspresang, planter oss i hver vår, snur oss etter sola og vanner/øller oss regelmessig.
Ok ? Greit ? Da sier vi det...

Mor sa...

e.m:
Kjekt at du er tilbake, MEN du vet at jeg har andre planer for henne! De to potteplantene planter jeg plent i planeten din dersom du kommer med flere lugbure forslag.
Ok?
Greit?
Da sier vi det...

Linnéa sa...

mamma da... er det rart han slutter å komme innom når du er så ikke-hyggelig! jeg gifter meg jo med hvem jeg vil

MorraDI sa...

Jaja, gift deg med hvem du vil, men ikke bare gift deg med den første som maser.
Ok?
Greit?
Da sier vi det...

e.m. sa...

Det var ment som en SPØØØK da, sinnatagg, noe du utmerket godt burde vite nå. Jeg har da speil her i huset - og akter for øvrig å fortsette med å være lykkelig Ugift, både nå og i de neste ti livene.


Du Anne, du Anne. Du kvesser klørne lynfort når flokken kan være "truet".
Det er bra, serru !!

Anonym sa...

Du er så funny!
og genial XD

bella sa...

Jeg vil gjerne gi deg et nytt sopptips(det var meg som foreslo å steke soppen med grillkrydder på tidligere) For å få en best mulig steking og ikke KOKING av soppen som du driver på med (amatør) så må man da skvise ut vannet fra soppen mest mulig. Dette gjøres ved å ha en boksåpner tilgjengelig(nok en gang.. skal man være proff soppspiser er boksåpner et must have), åpne boksen for så å trykke lokket ned i soppen HARDT og vende boksen opp ned over en vask eller lignende. Stek så soppen på høy varme 5-10 minutter eller så, den skal være litt brunsvidd tilslutt. Jeg vil også være den irriterende personen som påpeker at det heter champigNON ikke champinjong. Vel det er ihvertfall det det står på boksen så det er det jeg forholder meg til! kooozzzz

badassbirdie@hotmail.com sa...

"JA, DERE GJETTET RIKTIG: Tøyen! Kunne selvfølgelig ha vært Grønland også for dere som tippet dét."

Eller Karl Johan. Eller Glassmagasinet. Eller Burger King. Men jeg tipper lotto.

Anja sa...

blir du ikke lei av alle rævslikkerkommentarene? "OMG JG ELSKR BLÅGGN DIN!". jesus for noen folk?

finn på noe nytt snart a, jeg begynner faktisk å gå litt lei.

Anonym sa...

Haha! du er genial..

Anonym sa...

bli forfatter, eller skriv en bok. great sucsess!

Adrian Skarstad sa...

Hahahhah, party-pack, hahahah dør