24. mar. 2010

LOL ASS!

HERRE UGD! Etter å ha gått uten mobil i ett døgn, fant jeg egentlig ut at jeg ikke behøvde å kjøpe meg nytt sim-kort og mobil på en stund. Da har jeg i det minste en unnskyldning til å være alene i et par måneder, tenkte jeg.


Det tenkte ikke mamma.

Rett etter at jeg hadde kommet inn døra hjemme i Oslo - klar for å innta fosterstillingen, sto mamma der, hun. Hun hadde flydd med fly fra Molde, hun. Og tatt med seg nytt sim-kort, nytt bankkort og sin mobil, hun. Ettersom hun "skulle kjøpe ny uansett."

Og jeg bare: "Omg, mamma, la meg være i fred..."
Begynte å slå opp ekstrasenga ute i bakgården og sånt, bare for å ha et sted å gjøre av henne til hun skulle hjem.
Helt til hun bare:
"Linnéa, mobilen har Bubble Town..."

Helt #1!!!!!!

Mamma og jeg er kanskje ikke som to dråper vann, det eneste vi er like på at ingen av oss har noe særlig til liv. For herregud, hun drikker for eksempel ikke ALKOHOL, og mener jeg burde prøve det samme!!!

Da lo jeg så høyt at, FAEN , jeg prøver å fortelle en historie her! Så endrer skriften størrelse hele tiden!

Pluss at UANSETT hvor jeg går, så er det BRØD, brød og BRØD! Faens jævla brødhoder!!! (..)
Så spiste vi middag med ketchup,
var på slottet,
og på butikken for å handle inn mat jeg kan fryse ned i tilfelle jeg blir sulten en dag.
Men det vi glemte å kjøpe...

Noe som endte meget traumatisk for meg i dag tidlig klokken 05.45.

Å HERREGUD jeg fryser ihjel her inne. Av og til skulle jeg bare ønske at jeg kunne stå i stekeovnen på jobb slik som jeg pleier til enhver tid.
Jeg prøvde å få kollegaen min til å lukke igjen her om dagen for å sjekke om jeg tålte 200 grader "i enerom", men så NEKTET han!!! Alle hater meg!

Tror jaggu meg jeg avslutter med en kommentar denne gangen også, jeg.

Jeg vil at du skal skrive et innlegg som den ekte Linnea. for folk i Molde, som kjenner deg veldig godt, sier du er veldig beskjeden og stille i virkeligheten. Og at du ikke ser negativt om alt... Er det sant?

Tosk. Tror du jeg sitter her og gjør meg til??? På jobb blir jeg visstnok kalt "den stille jente i bakeriet." Og det skjønner jeg jævla godt. Årsaken er nemlig at jeg tenker. Først dømmer jeg mennesker utifra hvordan de ser ut. Og hvis de ikke snakker til meg, snakker jeg I ALLE FALL ikke til dem. Derfor går jeg som regel bare rundt og tenker stygge ting om folk jeg ikke kjenner på bakgrunn av hvordan de ser ut. Jeg har stiftet bekjentskap med én utenom de som jeg jobber sammen med i bakeriet. En av omtrent 150. Kryss i taket! Å drive smalltalk og snakke høyt med folk jeg ikke kjenner, eller ta initiativ til å skaffe nye venner - er ikke min oppgave. Jeg bare skriver om det, jeg.

La barna komme til meg...

Forresten! Hermerisk sopp med ketchup - ET SEIERSMÅLTID!!!
Får nesten lyst på mer, jeg.

74 kommentarer:

Pia sa...

Du er den morsomste jeg vet om

Anonym sa...

OMG ILU

Anonym sa...

FAEN ASS! SKULLE VÆRE FØRST, MEN SÅ ER DET EN "PIA" FØR MEG. ÅH!

Christina sa...

nok en gang: dagens høydepunkt! trengte det :D

Anonym sa...

Ååååå! du lyser opp en mørk dag!

kristin sa...

nuss.

Anonym sa...

Du gjør dagen lysere! Heldig som har en så god mamma:)

Du er helten min, og nei, muskelmasse har ingenting i min helteverden og gjøre! Du er safe..

Jacob sa...

Hvorfor spiser du alltid sopp? Er du fattig?

Kristin sa...

<3

Anonym sa...

Din morsomme jævel.

Ella sa...

Din mor må jo være en av verdens søteste! Og maten deres, MMMM!!!! Og da sikter jeg ikke til soppen med ketchup. Hver sin smak.

Veronica sa...

Haha, sopp me ketchup, aldri hørrt om før. Ska sei du e kreative.

Christine sa...

du må ha en av de søteste og beste mødrene i verden :)

Anonym sa...

<3

Anna Regine sa...

Hahaha, du er best.

Lisbeth sa...

Hahaha, håper du aldri slutter å blogge! You're the best! <3

Øyvind sa...

"Flydd med fly" :D jeg digger deg såpassa at det er mulig jeg blir nødt til å fri om Nina Dobrev sier nei.

Anonym sa...

Ha! For en taper som gidder å blogge

Andrea sa...

æsj. at du klare å spise den skiten!!!
du skulle holdt deg til tacoen

Andrea b sa...

GODTA MEG PÅ FACEBOOK DA

Mariell sa...

For en snill mamma da :)

Spis nå en ordentlig middag, kjære deg.. Ser så stusselig ut :/

Elsker bloggen din, thank you ;)

Marie sa...

Moren din er så sinnsykt pheet!!!!!

S sa...

ÆÆSJ sopp! jeg jobber også i bakeriet i en meny butikk. og jeg hater brød.. og boller!

Ida sa...

Du er ikke riktig for fem flate øre

Anonym sa...

Har du blitt syk igjen? :( Virker slik..
(tenker da på anoreksi)
Regner med at du er klar over at det er svært lite kcal i sopp. Du kan ikke leve på det.

Tom-André Storesund sa...

<3

Anonym sa...

en anorektiker blir aldri frisk.

Anonym sa...

Så deilig å lese en blogg som din..en utrolig morsom og herlig og blogg...som ikke bare handler om klær og sminke.....og stygge vesker til 5000 kr...TAKK!!!! Hilsen fast leser

Anonym sa...

Så deilig å lese en blogg som din..en utrolig morsom og herlig og blogg...som ikke bare handler om klær og sminke.....og stygge vesker til 5000 kr...TAKK!!!! Hilsen fast leser

Anonym sa...

Så deilig å lese en blogg som din..en utrolig morsom og herlig og blogg...som ikke bare handler om klær og sminke.....og stygge vesker til 5000 kr...TAKK!!!! Hilsen fast leser

Anonym sa...

Så deilig å lese en blogg som din..en utrolig morsom og herlig og blogg...som ikke bare handler om klær og sminke.....og stygge vesker til 5000 kr...TAKK!!!! Hilsen fast leser

tinemarie sa...

Så utrolig snill mor!!:):)

Anonym sa...

en anoretiker vil alltid ha et anstrengt forhold til mat, dummen/a

Anonym sa...

dataen hang seg opp...sorry :P

Så lur dokker e sa...

Merkelig at dere går fem på gang på gang på bloggen til norges mest ironiske blogger!
Tror dere hun bare spiser det hun viser dere?
Da må jo alt annet hun skriver være sant også, og det er det vel neppe..?

Lol ass..

Anonym sa...

Din mor er bare så ufattelig søt og skjønn♥ Kan ikke fatte hvor ung hun er! Hun kan ikke være mange årene eldre enn meg (jeg blir 33 i år, men er jo ikke eldre enn 18! Trist.), jo! Uansett, hun er dronning:D
Og jeeeeez, taperhølet lenger oppe som skriver 'for en taper som gidder å blogge' - FOR EN FUCKINGS TAPER SOM GIDDER Å LESE!!! Åh, nakkeskudd på statens regning, vær så god.
Jeg innrømmer glatt at jeg er en taper som gidder å lese kommentarene dine - men det er bare for å se om du har svart noen, slik at jeg kan lese mer av deg, haha (ok, jeg ER en taper!)

ingunn sa...

Jeg er så sykt enig med deg! Folk tror også at jeg er stille og beskjeden, men egentlig gidder jeg ikke å snakke til folk jeg kjenner, hvertfall ikke hvis de er stygge eller ser overlegne ut!

Erik K sa...

Jeg må si jeg er imponert av utviklingen din med tanke på soppen. Du eksprimenterer.. lovin' it.

4 stjernes middag...
forrett: sopp med ketchup
hovedrett: taco
dessert: eple og pepsi max

??

Lisa sa...

Hvor gammel er moren dine egentlig? Hun ser så ung ut! :O
Sinnsykt snill, iallefall :)

Veronica Bremnes sa...

Ååå, så snill du er ..um. Hva heter mamman din igjen? Jaja. Hun er iallfall supersnill. (Jeg er superflink, siden dette er det tredje kommentaren på rad. GREIT, så finnes det de som er flinkere enn meg og blabla, men jeg liker å tro at jeg har blitt flink).

thyra dragseth sa...

du er SÅ genial. Dette innlegget lo jeg serr gjennom hele. ER DET MULIG.
loolhahahahhahahahahahahahahahahhahah.

u go girl!!! dagen hadde ikke vært det samme uten deg. hahaha

Anonym sa...

Kan jeg få den nye telefonen din? Ønsker meg en slik, for den jeg hadde ble ødelagt da jeg kastet den etter noen som plaget meg ved å snakke. Jeg måtte kjøpe ny telefon av typen "billig-dritt" på Clas Olsson. Vurderer å bare spise sopp til jeg får råd til en skikkelig telefon.

vidaandrea sa...

Si gjerne at jeg burde få meg et liv, men Linnéa, du er dagens definitive høydepunkt!

samadhi sa...

jeg liker mamman din.

Anonym sa...

Du har nok Norges beste mamma!
Bloggen din gjør dagen min MYE bedre:D

Anonym sa...

Og DER har jeg installert Bubble Town... exciting!!!

Ylva sa...

Du, pleier du å steke soppen eller noe? Jeg skulle prøve sånn sopp en dag, det smakte mildt sagt pyton før jeg stekte den :P Haah..

Betina sa...

moren din ga deg en mobiltelefon, men ingen boksåpner? skuffende

Anonym sa...

hahahaah, du startet innlegget med en skrivefeil :)
btw, du er litt sånn.. LOL <3

ingrid sa...

neste gang satser vi på at du får boksåpner da, med mindre du har fått en uten å fortelle det :(

like før jeg sender en i posten.

Maria ♥ sa...

Så heldig du er som har en så snill mamma :) Og godt det er andre som har innsett at ketchup passer til alt.

Mor sa...

Vi spiste heldigvis ikke brødet da. Men vi glemte å putte brukte tannstikkere i det, den gamle slageren!

Rebecca sa...

Linnea!! Hvorfor kom du ikke og kjøpte overpriset popcorn av meg da du og moren din var på Colosseum kino her om dagen?:( Jeg så deg gå forbi og hjertet mitt stoppet, jeg måtte til og med dukke under disken og spionere på deg, vurderte og hoppe over og overfalle deg for så og overtale deg til og bli sammen med meg så vi sammen kunne hatet alt og alle i all evighet men jeg motstod fristelsen..

Linda sa...

Ahh, du er så skjønn! :D
Moren din også.

Anonym sa...

Katy Perry liker også sopp.

http://www.tv2underholdning.no/gkn/katy-perry-sverger-til-sopp-3168894.html

Som hun sier: "I elsker virkelig trøfler". HVA, er hun også fra Molde????

Martine sa...

Unnskyld meg (for jeg ER virkelig en taper, har lest gjennom alle kommentarene nå), men jeg blir SÅ irritert av anoreksi-mas her på bloggen. Jeg håper Linnéa har det bra, det er det viktigste. Men om hun så hadde hatt spiseproblemer, så er vel ikke dét noe fremmede blogglesere har noe med? Det er vel lov å blogge selv om man har problemer? Og man trenger vel ikke å legge ut om hele privatlivet sitt? Innrømme problemer eller sykdommer? Jeg gidder ikke å spekulere i hva slags personlige problemer Linnéa eventuelt kan ha. Hun blogger, og hun gjør det bra. Nøyaktig hva hun spiser er vel ikke SÅ interessant i seg selv, for min del er det mest måten hun skriver på som løfter meg opp og gir meg bedre humør (eller hvertfall litt galgenhumor).

Utrolig snill mamma du har, Linnéa!! :)

ANETTE sa...

Haha, moren din virker utrolig snill som passer på deg til alle døgnets tider! Standar å miste mobilen på fylla:p

SA sa...

Nå har du snakket så mye om dette spillet at jeg måtte kjøpe det til iPhonen min.

Viktig beskjed til Mor, du må kjøpe boksåpner til Linnéa før du returnerer til Molde. Veldig viktig!

Mor sa...

SA: Dessverre har i reist hjematt! Og i va på fem butikka og såg etter boksåpner, men DEM VA UTSOLGT!
Konspirasjon mot Linnéa, spør du meg.---------!

Anne-Marte sa...

Gratulerer med "ny" mobiltelefon =)
P.S Mammaen din er søt =D

Anonym sa...

Så pen moren din er :)

Sol-Angelica sa...

Sopp er bra :D

Mørra sa...

moren din er jo superklok =D

Anonym sa...

Tenker jeg vil ønske meg moren din til jul jeg :-D harru sopp

Ida Bianca sa...

Haha, you're killing me!

Anonym sa...

Jeg liker best jenter som tenker mye og snakker lite. Smalltalk og masse venner er overvurdert og unødvendig :)

Rune C

Lolz sa...

Du er ganske morsom!
Blir du aldri lei av sopp?

Anonym sa...

Trodde mora di var ei sur, gretten gammel dame jeg, men hun ser jo riktig bra ut :)

Bare tuller jeg, klart jeg ikke trodde hun var sur og gretten, haha

Rune C

Kaffipiken sa...

Jeg liker morra di

Jannicke sa...

Linnéa er best ingen protest! Jeg krysser fingrene for at de snart ringer fra 4-Stjernes Middag.

Anja Sarilla sa...

Du er helten min Linnéa!

Eilen sa...

Fy søren, som jeg kjenner meg selv igjen i deg!! Jeg er også veldig stille og beskjeden først, men egentlig er jeg helt gærn.

<3 you

Anonym sa...

æsj . så jævli me hermetisk sopp ! xD hahah

Henrik sa...

Æsj