30. mar. 2010

Svar, special edition.

Ahh, dette blir artig, dere! Ikke for dere selvsagt - men for meg. Og det er jo dét som spiller en rolle.


Uansett, her kommer spørsmålene OM MEG, førstemann ut er min stesøster og samboer Lise.

Illustrasjon:

Hva er det verste med å bo med Linnea? Det må være at hun tisser med døra åpen, og at hun slår på den jævlige radioen med dårlig musikk hver morgen klokka 05:45. Det er bare pensjonister som skal høre på radio!!!!

Kommentar: Jeg står i alle fall ikke opp 14.50...

Dersom Linnèa hadde havnet ALENE på en øde øy, hva ville hun tatt med seg, og hvorfor?

-Tre tepper, sånn at hun ikke fryser om natta.

-Bubbletown, sånn at hun har ei utfordring pluss “noen” å bli forbanna på.

- Edward Cullen. I går satt hun nemlig og så på film om han i fem timer. Og fordi han kan sveve over bakken. Nei. Fordi han er en kjekk mann selvfølgelig! Alle vet at hun klarer seg uansett da.

Kommentar: Jeg observerer at flere av dere har sier at dere er så skuffet over meg som Twilight-fan, og noen har til og med takket for seg. Og da kan dere seriøst bare ta rennafart og brenne i helvete også. Når jeg reiser til London om 2 uker, så kommer jeg ikke hjem uten Robert Pattinson, for å si det sånn. På søndag kjøpte jeg denne:

Hva er hennes beste egenskaper? Hun har sinnsykt godt humør!!!

Nei…hun er pliktoppfyllende, gavmild, og morsom.

Hva gjør linnéa en vanlig dag? når hun har kommet hjem fra jobb og ikke skal ut på byen. firestjerners middag og bubbletown kan ikke vare SÅ lenge..

Hun leser bøker, massevis av bøker, også sover hun som faen, og steker sopp. Av det jeg har sett iallefall.

Hva skal til for å få Linnéa til å le?

JEG får Linnéa til å le når som helst, også sørlendingen da(ALEJANDRO FUENTES), når han er her, så ler hun og smiler konstant, det er nesten så mye at jeg av og til lurer på om det faktisk har tørna for henne.

Kommentar: Tull og bedrageri. Ler bare når jeg er superdritings.

Helt seriøst, er det sant at du ikke har følelser? de forsvant når kiloene forsvant? lol. kald(T)

Følelser er vel akkurat det hun har. Jeg vet ikke om jeg får lov til å si det, men Linnéa tar seg ofte nær av ting, så om dere sier noe stygt til henne, så kan du banne på at hun blir emokid 2010.

Er Linnea så morsom og negativ til vanlig, eller spiller hun en rolle på bloggen?

Jeg ler ikke av bloggen hennes, vel nesten aldri. HYL. Jeg synes hun er mye morsommere I virkeligheten, fordi internhumor er det beste. Image har vi alle, mordi også.

Kommentar: Det er ikke meningen at bloggen skal være morsom. Herregud.

Hva stod det på forgje sms du fikk av Linnéa?

Dopapir!

Kommentar: Kan nå meddele at vi for første gang i historien har noe annet en First Price-dopapir.

Er hun en maneater?

For å si det sånn så er det rart at ikke sørlendingen har kastet seg ned på kne og fridd til henne, for utenfor huset vårt står det lange køer med mannfolk og venter på å få kontakt med Linnéa om dagene..villt!

Kommentar: HVOR??? Like før jeg drar på besøk til Rybak, så desperat er jeg.

Er hun like ironisk i virkeligheten?

Hmm, nei. Da er hun mer rett på sak. Spydigheten selv.

LISE: HVA SYNES DU OM AT LINNEA STJERLER IDEEN DIN ANGÅENDE Å FÅ NOEN ANDRE TIL Å SVARE PÅ SMP OM HENNE??

Sykt frekt, så vet dere hva? Jeg kastet all soppen hennes ut gjennom vinduet og danset i regent på den, mens jeg ropte “FORÆDER, FORÆDER”.

Kommentar: Du mener vel forræder.

Har Linnéa noen talenter?

Ja, hun er fantastisk flink til å skrive.

Kommentar: husk at jeg kan gå i spagaten også, da.

Beskriv Linnéa med, la oss si, fem ord.

Innadvendt, distré, selvsikker, SNILL, og fordomsfull.

Kunne linnéa passet bra inn i pradise hotell? Eller er hun typen til å kunne dra dit?

“FAEN AT I IKKJE MELDTE ME PÅ”, sa hun da vi så første episode. Men ærligtalt Linnéa hadde kun laget god stemming der på fylla, for da tar hun opp dype temaer og legger ut om de mest absurde ting. Hun hadde vært underholdning på høyt nivå med alkohol i blodet, men uten så hadde nok folk lurt på KA I FAN..fordi hun orker ikke å si noe med mindre hun har noe viktig å komme med.

Bruker hun ord som LOL og OMG til vanlig?

Seff!

Hva er favorittvinen til Linnea?

Så lenge det er hvitt, så drikker hun som vikingarna.

Illustrasjon:


Spiser Linnie middag?

Ja, men ikke varmeretter. Mest knekkebrød, og så kan hun slå på stortromma med sopp, eller lasagne.

Kommentar: Varmmat koster 1. masse penger, 2. masse strøm og 3. masse tid.

Blir dere ikke lei av å passe på Linnèa når dere er ute på byen, med tanke på at hun har en tendens til å bli rimelig full?

Tror dere vi/jeg passer på henne? Den personen som hadde klart å passe på henne hadde fortjent en medalje, eller kanskje en pokal.

Men altså, hun klarer alltid å komme seg hjem selv på en aller annen måte, så lenge jenta er i behold, så gir jeg faen i alle mobilene og sånt. Det har jo blitt en vane.


Kommentar: Jeg har så sykt flaks. Hver gang jeg sovner på gata, er det alltid noen som kjenner meg som finner meg og tar seg av meg.


Hvilke 3 sanger minner deg mest om Linnéa?

The kooks – Naive

Akon - Beautiful

Jokke og Valentinerne – To fulle menn


Nestemann ut til å svare på spørsmål er mamma, som skrev så mye teit at jeg måtte fjerne halvparten.

Hvordan var det å bo med henne?

Veldig koslig! Huset var ryddigere da hun bodde her. Bortsett fra epleskrotter i tomme pepsi-max-flasker, som hun aldri ryddet bort. Har aldri opplevd at hun har kjeftet på meg, og vi har aldri hatt noen store krangler. Det siste høres sikkert utrolig ut, men sånn er det.

Hva gjør Linnéa skikkelig glad? Liksom, hva skulle man gjort/hatt med seg hvis man skulle besøkt Linnéa på bakeriet i den hensikt å "make her day"?
Oh, den var vanskelig. Ta med en flybillett til New York, så skal jeg love at du får verdens største smil!

Kommentar: Do it.

Kan noen fortelle om en historie der Linnea er glad og gjør noe uselvisk for andre?
Da hun bodde hjemme, kunne jeg rett som det var komme hjem til nyvasket hus. Ikke mange av hennes jevnaldrende som gjorde sånt, så vidt jeg vet.

Kommentar: NOEN må jo vaske...

Hva er hennes beste og verste sider?

Verste: banner litt mer enn jeg skulle ønske
Mister lett ting som hun ikke burde miste.
Beste: Hun er utrolig snill og god med mammaen sin.
Hun er egentlig veldig ordentlig.
God på rettksriving. Bra gener.

Hvordan var hun som unge, like rar?
Er hun rar nå da?
Som liten likte hun å kle seg ut, kle ut hunden og bamsene, lage forestilling hjemme på stua med egenlagde billetter, og holde enmanns-show for oss. Hver dag. Good times!

Kommentar: NEIDA!! Åååå... Mamma...

Hva stod det på forgje sms du fikk av Linnéa?
Lol. Tivoli. Jaja. (Det heter forresten FORRIGE, din gjøk!)

Kommetar: Mamma hadde sendt MMS av gardinene hun hadde sydd selv. I rest my case.

Hvordan påvirket Linneas spiseforstyrrelse dere?
Stort tema, umulig å svare kort. Jeg så jo veldig tidlig at slankingen/trimmingen holdt på å gå i feil retning, og gjorde det jeg kunne for å snu det, men likevel gikk det utfor bakken.
Å prøve å gjøre noe, føltes som å svømme i sirup. Linnéa ville ikke høre på fornuft, og sykdommen klorte seg fast og bestemte over henne. Helsevesenet kunne ikke gjøre noe så lenge blodverdier og kroppsfunksjoner var normale. Legen sa: -Bare gå hjem og spis, du. Kom tilbake hvis du blir tynnere.

Helt grusomt å være oppe i det, kan ikke forklares. Vi klarte heldigvis å ta tyren ved hornene, og fikk omsider hjelp fra helsevesenet med behandling. Synd det skal være nødvendig å nesten dø før man får hjelp!

Men jeg var der for henne hele tiden, sviktet henne ikke et sekund. Hadde akkurat startet i en ny jobb, som jeg bare måtte si fra meg slik at jeg kunne være hjemme og tilstede for henne. Men summa summarum har vi fått et om mulig enda tettere forhold, og forstår hverandre uten å måtte bruke mange ord. Begge har vi nok kommet styrket ut av denne sykdomsperioden.

Kommentar: Tyren ved hornene???

Nevn tre ting linnéa har gjort som du syns er de dummeste.

Mistet husnøklene etter å ha bodd EN dag i Oslo
Sovne ute i ei trapp.
Generelt misting av ting.

Kunne Linnéa jobbet tre år i Afrika som frivillig arbeider i si..Plan?
Kanskje. Hvis betalingen var grei, og hvis det var andre Nordmenn/Skandinaver der. Og at jeg fikk komme på besøk tre ganger i året. Minst.

Kommentar: MAMMA, les: FRIVILLIG. Det betyr uten betaling, det. Men jeg kan svare selv jeg: Ikke faen.

Hvilket bilde synes du er penest av Linnéa?
Kommentar: Helt enig... Idiot #1

88 kommentarer:

Mor sa...

Ikke PENESTE bilde, men et av bildene som illustrerer best essensen av det jeg husker fra tiden du var liten.

SA sa...

Vakkert, rett og slett vakkert. Fikk nesten tåre i øyenkroken av mors svar.

Linnéa sa...

Mor: reeeeetard.

Helene sa...

Dette innlegget likte jeg!

Anonym sa...

Hahahaha, digger mora di! Gode svar :)

charlotte sa...

Haha, så koselig!

Øyvind sa...

Hahah "Tyren ved hornene" :D Men godt jobbet å få dette også til å bli morsomt :)

anniken :) sa...

Jeg likte dette.

Kitiinee sa...

:D
Artig.

Anonym sa...

knallbra :D

Anonym sa...

saa sykt sott bilde! Veldig bra svar! Men du tok ikke med alle sporsmaalene!

supermarie sa...

Når jeg blir kjendisblogger skal jeg stjele denne ideen din. Nå er du iallfall forberedt:- )

Anonym sa...

Bloggen din er best, Linnéa! Synd vi ikke har internett på hytten, nesten så jeg blir hjemme i påsken...

Anonym sa...

Årh! Hvis du får Robert Pattinson med deg hjem kan du banne på at jeg kommer på besøk! NAM! hvor kjøpte du filmen?

Ingvild sa...

Dette innlegget er kjempebra! :)

eirin sa...

Må gjentas! :) kan ikke sørlending svare neste gang?
=)

Jeanette sa...

Synes det var en fin ide at de svarte på spørsmålene. Det er tydelig at Lise og mora di er glad i deg:)

KamillaK sa...

Koste meg med dette innlegget. Herlig!

Hanna sa...

Fantastisk, akkurat som forventet!

Markus sa...

Du mister ting, jeg knuser ting. Det er nesten værre, vil jeg si.. eller.. jaja.

Ida sa...

Du har jo fjernet alle de morsomste spørsmålene jo!

Maria Ljung sa...

Hva skjer i Robsessedfilmen? Kanskje jeg skulle kjøpt en..

Anonym sa...

Herregud for en fantastisk mamma du har. Herlig, rett og slett!

Maria sa...

Dette likte jeg veldig godt!

Celia Walnum sa...

Hahaha, digget den ideen her!

wine-fueled narcissism sa...

haha! festlig. :D selv om jeg har veldig vanskelig for å skjønne hvordan man kan gå gjennom livet (nesten) uten varmmat til middag.

Anonym sa...

haha åå dette var kjempemorsomt. "hun gidder ikke si noe hvis hun ikke har noe viktig å komme med" hahaha

Ida sa...

Du virker som en så fantastisk person at jeg nesten blir litt lei meg fordi jeg ikke er vennen din. Om man kunne ha kjøpt vennskap, og om jeg ikke hadde vært blakk, så hadde jeg lett troppa opp med billett til NY.

Kristin sa...

Fantastisk :) <3

ingrid sa...

hahaha, likerrrrrr!

Mathilde sa...

Elsket avsluttningen!

Anonym sa...

Så koselig spørrerunde!

Jeg har lest litt bakover og lagt merke til at innleggene dine ikke var fullt så bitre før, som det de er nå. Er det fordi det er vinter som aldri gir seg, kanskje? Jeg klarer ikke å synes at all sur-og-bitter-skriveriene er så hysterisk morsomme, og jeg irriterer meg stygt over alle LOL JEG ELSKER DEG DU ER GUD (og jeg driter i om du henger meg ut, altså!)-kommentarene. Dog, du skriver bra :) Håper du har det bedre enn det kan virke som.

Velvel. Ha en fin kveld!

TACOCHICK sa...

lise glemte å si taco, hvordan i all verden kunne hun glemme det? sopp og lasagne og TACO, TACO, TACO!!!

Mor sa...

Anonym 7.28. Fikk du ikke med deg at denne bloggen ikke skal være morsom? Tøff i trynet du da, som er anonym!!

OMGLOL!

TACOCHICK sa...

enig med mor!

venneløs sa...

skal vi bli venner Linnèa?

Anonym sa...

Haha! For en kul mamma du har!
hilsen Marion

Anonym sa...

Haha! For en kul mamma du har!
hilsen Marion

Anonym sa...

Mor: jovisst gjorde jeg. Jeg formulerte meg sikkert feil. Jeg liker godt det Linnéa skriver, men lar meg irritere over kommentarene fra leserne (fordi jeg ikke skjønner at det er så morsomt, feks er visst "hun gidder ikke si noe hvis hun ikke har noe viktig å komme med" veldig morsomt - jeg syns det høres ut som bra karakter). Dumt av meg, såklart, siden jeg bare kan la være å lese dem :)

Anonym sa...

bra at dt finnes alltid noen som e der for deg.

Linnie du har talent, å varme folk


df

Marianne sa...

Hehe bra innlegg. Moren din er herlig :D

Anne-Marte sa...

Haha, sykt bra :D

mariel Onshus Haugen sa...

herlige svar fra mamman din =)

Supers, sa...

kjæresten min er avhengig av å lese bloggen din.


dust

Anonym sa...

Hihihi :)

Søte medmennesker du har Linnéa. Du vet vi leserne elsker deg :)

Anonym sa...

Aww, dette var fint! Nå koste jeg meg skikkelig med å lese, takk :)

Anonym sa...

HUUUUUMOR på høyt nivå :D

Anonym sa...

Linnea, du er utrolig. Eneste bloggen jeg faktisk LESER. Og eneste personen jeg faktisk får lættis av over nett! Herregud, stå på!

Anonym sa...

INGEN SVARTE PÅ HVOR MANGE DU HAR HATT SEX MED!!

JEG ER DESPERAT PÅ Å VITE DET. SVAR!!

LISE sa...

Det vil du ikke vite nei!

Jeg nevnte ikke taco pga det er en selvfølge? Dessuten så spiser de fleste ordentlige middager i helgene... inkludert Linnéamor.

Emma sa...

Jeg vil bare takke deg Linnéa. Du bruker mye tid av livet ditt på bloggen, og jeg tar meg selv i å ville ha mer, mer og mer av deg. Noe jeg ikke har noen rett til. Jeg er bare kjempeheldig som får lese det du skriver. Nyter hvert ord, for du er en rå jente! Jeg vet jeg må være gal som liker bloggen din så godt, bare si det! Men jeg skal si deg det, at det er egentlig din egen skyld. Du kan shylle ræh shæl!! ;)

Anonym sa...

Hurra! Begge spørsmålene mine ble besvart :)

tacochick sa...

Det er bra Lise! Enig med at taco er en selvfølge:D

metallicatrollet sa...

Ååå! :) Herlig innlegg!
Dette må du gjerne ha mer av, og moren din virket fantastisk. Sikkert noe du har arvet, for du virker også flott.

Liz sa...

Uh, jeg bodde i nabolaget til mora til R-Patz når jeg var au pair i London! bare ETTER jeg dro hjem (etter 8 mnd!!!) fikk jeg vite at han endelig hadde besøkt mora si. Djeiiz...

Anonym sa...

http://www.side2.no/helse/article2871670.ece

Folk som kjøper grønne produkter er slemmere enn andre!

HAHAHA, LINNEAAAA.

luna anette sa...

goooo'ingen :)

Wibe sa...

Hyggeligt som moren næsten skriver på dansk..!

Chrissy sa...

Hvor kjøpte du Robsessed og hvor mye ga du for'n?

Silje sa...

Geniaalt! Elsker moren din!

Anonym sa...

du MÅ se Remember Me! You will love it!

Mariell sa...

Åååh.. Dette var koselig å lese :))

Takk for tiden du bruker på oss idioter. Setter stor pris på det :) Stå på! Du e go!

Vic sa...

Å, feelgood-innlegg! Dette likte jeg veldig godt :)

Jeg har et tilleggsspørsmål, Linná: La oss si Costume, Fredag på TV 2 eller P3/P5 ville gjort et intervju med deg, hadde du sagt ja da?

Anette Wessel sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kaffipiken sa...

hahaha døden

AudM sa...

Ååå made my WEEK. Fantastisk. Er avhengig

Anonym sa...

Bloggen din er genial, og du har fått meg til å begynne å spille bubble town. Veldig fin måte å være litt asosial på hytta sammen med familien, men nå har spillet begynt å gå meg på nervene. Jeg kommer meg ikke forbi level 6-4, og de neste dagene kommer til å være ødelagt om jeg ikke klarer det. Hvordan i helsikke skal jeg ta knekken på den tullingen som surrer rundt i midten?!

Anonym sa...

Hei. Hva syns du om Oasis?
Siri <3

Knerten sa...

haha, var du flink til å stå på ski da du var liten liten?

Jeg vet om en som ikke er så flink til å stå på ski: Rakel Klahikken

Stikk innom for å få en god latter x2
(se på hyttetur med girlsn inlegget)


www.rakelbloggen.blogg.no

megogmitt sa...

HAHAHAHAHAHAHA syyyyykt tidig å lese, spess at du har kommentert under!! LOL! lo skvetten ut av meg:P

Christina sa...

Det her var gøy :) God idé!

hanna sa...

når jeg søkte på "hår saks" på google bilde-søk, kom det opp to bilder av deg.. heheh

Anonym sa...

Er sørlendingen ALEJANDRO FUENTES? Eller var det tull?
Har ALLTID lurt på hvem det var :o
Hva er greia egentlig?

Anonym sa...

God på rettksriving.

Ha ha..

Susanne sa...

Robert Pattinson er temmelig heit, og Twilight er bra! Tror mange liker Twilight i hemmelighet, de bare tør ikke innrømme det..

Ingrid sa...

Fabelaktig innlegg! Mor er uten tvil helt sjef!

Merethe sa...

Hahaha. Best å lage sine egne billetter til sitt eget show hjemme på stua.

Anonym sa...

Dette innlegget får meg i godt humør av en eller annen merkelig grunn.. <3

Anonym sa...

Dette innlegget får meg i godt humør av en eller annen merkelig grunn.. <3

Anonym sa...

er det deg som kjenner flinkepiker? som skriver noen ganger der?

marie sa...

Du er AWESOME.

marie sa...

Du er AWESOME.

martine sa...

hihi, så gøy! Herlig spørsmålsrunde! :D

martine sa...

hihi, så gøy! Herlig spørsmålsrunde! :D

Linnéa sa...

nei, jeg skriver ikke for flinkepiker. tror det bare er flere i norge som heter linnea.

Marianne Hermansen sa...

Hahahahha seriøst bloggen din er den beste jeg har lest. No kidding. Har aldri skjønt dæ bigg føzz abæut blogger, men nå ER JEG MED. :):) ehehehe smiskesmiske. Men ja, dont stop! More irony, please!

Marianne Hermansen sa...

Skulle ønske jeg kunne skrive sånn. Dessverre blir nok min blogg aldri noen stor hit. Kan ha noe med navnet å gjøre.. (mariannesnorskblogg.blogspot.com mhehehe...)

Trudy sa...

Beklager, men jeg fant Robert Pattinson på en restaurant i går, stakk ham ned med gaffelen min, dro ham etter håret hjem og puttet ham i skapet mitt. Der skal han bli.