27. apr. 2010

Den ultimate festival-guiden

Glemte å si at jeg hadde fått ny jobb! Jeg har fått verdens kuleste jobb i Hovefestivalen , hvor jeg jobber som markedsføringsmedarbeider. Både i går og i dag har jeg sittet på Facebook i 7 timer og så gikk jeg hjem. Good times!!!


Men flere av dere har spurt om jeg ikke skal på Hove i år, eller om jeg ikke kan dele mine festivalerfaringer og tips med dere. SELVFØLGELIG skal jeg på Hove, og jeg kan dele festivalerfaringer hvis alle sverger på at dere å kommer.

Først og frems behøver man bedøvelsespiler og lasso - for å hale i telt de kjekkeste vokalistene.


At man trenger støvler er bare løgn. Jeg sydde mine egne blomsterstøvler, men fikk aldri bruk for dem. Gjørme oppover leggene er bare hyggelig og skaper stemning.

Sovepose. Seriøst. Jeg mistet min allerede i køen INN på Hove, og holdt på å omkomme av kulde allerede den første natta. Måtte kjøpe en ny dagen etter, og da kjøpte jeg den billigste barnesoveposen på 1,1 meter. Bilde av meg med soveposen:



Miniveske for å oppbevare verdisaker i mens man hopper opp og ned i store folkemengder. Personlig skal jeg ha med 4 stykker, siden jeg i gjennomsnittet mister en hver kveld.
(Hopping sliter også på skoene, slet ut 4 par sist.)

Telt.
Er bare litt kjedelig å våkne etter en regnskur, også må man svømme ut av teltet. Det er derfor jeg har tenkt å skaffe meg Arendals-venner, eventuelt Arendals-MENN før festivalen som kan tilby dusj og en stekepanne til soppen min. Bare meld fra ved interesse!!!


Videre:

Grill!
Neida... De har faktisk ganske mange griller der for den som ABSOLUTT må grille hele tiden.


Strandstoler trenger man faktisk ikke, for det kan man bare forsyne seg med når folk går fra teltene sine eller sover. På slutten av forrige festival hadde jeg vel omtrent 12 stoler.


Men kniv, kniv trenger du. Mye lettere å åpne teltet til andre med kniv.


Dopapir eller cleanex. Det er mer renslig å tisse i skogen faktisk. På toalettene har de som regel ikke papir.

Pluss indianerfjær eller en KATTEmaske for å trekke oppmerksomhet.............
Herregud, jeg ser helt sykt idiot ut...

Så, har dere tenkt dere på Hove?

123 kommentarer:

Jannekake sa...

Fuck yes, jeg elsker Hove. Er ikke såå mange band jeg vil se i år, (begynner å bli gammel, omg), men det betyr jo bare mer tid til styggfylla og mat.

malin sa...

bilde av deg med sovepose, ja! den var bra :'3 du var jo søt med kattemaske da!

Vera sa...

JA jeg skal

Anonym sa...

Jeg skal! Sykt bra program i år!!

Mathea sa...

Jeg drar faktisk på hove om du sier hvor den blå jakka di er kjøpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lover serr

Anonym sa...

Åh! Innlegg to dager på rad :) Hjerte

Anonym sa...

Jepp, jeg skal dit. Meen vet du hvor strenge de er på 17-åringer som drikker?? Klipper de lzzzzzzm båndet?

Lenalicious sa...

såå enig når det kommer til det med stolene, serr. det gjør vi!

Anonym sa...

Når jeg er ferdig med å være 15 år så! :D

Anonym sa...

G R A T U L E R E R R R E R R R : - D

Maria Sollie sa...

LUUUKE! Elsker The Kooks. Fantastisk.

Frk. Speilvendt sa...

Jævlig digg jobb!! Grattis! :D

Marie tangen sa...

lett årets høydepunkt, sååå ja !

Anonym sa...

skal på hove sjææl.
åååh jeg var på første rad på the kooks. på den dagen det bildet ble tatt. fuckyeah.

Maria sa...

Slækk jobb! Da vet du kanskje om dette arrangementet på Blå koster noe også?

Lene sa...

Selvfølgelig skal jeg på Hove :D gleder meg masse!

Edona sa...

Jaaaa, fikk billett til jul og har gleda meg i mange måneder allerede. Bor selv i Arendal, og skal bo hos en venninne som bor 5 min unna festivalen hele uka. Du kan godt komme å steike soppen din hos oss :D

michelle sa...

yes :D vel, hvis hove camping får fingern ut og svarer på mail. sover faen meg ikke på festivalcamp med mamma og lillesøster. så alt avhenger av om vi får plass på campen (ville vært passe sykt om heele campingskogen var FULL da, men)
har billett daaa :-)

Anonym sa...

Jaa! Men har lyst til å dra på øya også, er mange bra som spiller der som Casiokids, Miike Snow, Susanne Sundfør, M.I.A, La Roux osv osv, men må allikevel si at Hove frister mer!

Anonym sa...

Selv om jeg bor 45 min unna Hove, så lol nei. Elendig program i år.

Oda Aslaksby sa...

KLART man skal til Hove! Kjøpte billett i jul- billig billig billig.

maria sa...

Ja :)

anne christine sa...

JEG bor i arendal... Men jeg er også psyk på sinnet..kom å bo hos meg!!!!!

Mari sa...

Psst..det heter kleenex, ikke cleanex :) Selv om du jo blir 'clean' av det - hoho, er markedsførings-Linnéa så rutinert allerede???

Anonym sa...

SELVFØLGELIG skal jeg på hove :D Men du har glemt en ting ... For oss stakkars mennesker som faktisk velger å IKKE bosette oss i Arendal, hva er best å reise med ? Fly er jo styggdyrt så det er uaktuelt. Bussen sier vel seg selv at man ikke tar, og togene går jo ALDRI !

Henrik Ibsen sa...

øhm. hove? ikke nå lenger nei- ser for meg fulle campen i små linneaer med kniv. *grøsse*

Sunniva sa...

Hvis du vil slippe å fryse i hjel, er ullundertøy når du sover en sikkert vinner. Har reddet meg på hver eneste festival.

Anonym sa...

Nei, jeg skal ikke på hove i år, jeg synes ikke det skal noen bra band der.. Muse er bra, men ikke noe annet.. Du burde også ta turen til Norway Rock i år!

Kristin sa...

Ja, skal dit! :-D

Karoline A sa...

Haha. Anonym. Det kommer ann på hvor du bor hen. Buss suger, men det er jo himla greit da. Fly er ganske teit for da må du jo uansett ta buss fra Kristiansand.
Tog er ganske fint. Stasjonen ligger jo i Barbu så da kan du bare hoppe på busstoppet 50 m unna og sitte på bussen en 20-30 min så er du på Hove. Og toga går de.

Når det er sagt er jeg glad jeg har sykkel. En 4 km sykkeltur tar jeg lett over å stå i kø for å komme på bussen. Av og til er det digg å bo på Tromøya. Du må gjerne låne dusjen min Linnéa!

Merete Dahl sa...

Jeg skal til Hove ;) Biletter allerede kjøpt og betalt :D

Ingrid sa...

Hahaha, nå skjønner jeg hvorfor jeg fikk en invite fra deg på Facebook til noe Hove-greier. Følte meg spesiell jeg nå.

Men JA JEG SKAL MEST SANNSYNLIG PÅ HOVE <3

Vildøøø sa...

selvfølgelig skaljeg på hovee! hvis je gfår meg jobb vel og merke ....

halvor sa...

ROSKILDEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Hehe

Anonym sa...

Skal selvfølgelig på Hove. Men er litt bekymret for hva som kan skje hvis de tar meg i å drikke *under 18, yo* Men hallo, jeg kommer til å dø hvis jeg må være edru i 4 dager.

Kjersti sa...

JAAA, HOOOVE!
Gleder meg.
Til Muse.
Holdt på å ta livet mitt sist de var i Norge og jeg ikke hadde billett.

Anonym sa...

ENDELIIIG!! TAKK, OMG dette har jeg lengtet lenge etter.. hæærregud hvordan spørsmål er det du stiller.. om jeg skal på hove???

Anonym sa...

Skal på Roskilde :-D

Anonym sa...

Skal på Roskilde :-D

Ane sa...

Nei.

Marita sa...

Jeg skal på HOVE! Det er ingen tvil om at jeg må få meg Muse:D

Anonym sa...

Bor i Arendal, du kan få gratis sopp og dusj hos meg Linnéa :-)

SA sa...

Jeg er nok for gammel for festival-livet. Men jeg skal se Muse når de kommer til Bergen da.

Mike Veronica sa...

Jeg skal LETT på hove! Hurra for festival!

Anonym sa...

for ung..... men går det ann å snike seg inn? ;)

Anonym sa...

Gratulerer med ny jobb!

Har ingen venner som skal på Hove, så skal ikke :(

Håper dere får en super festival, selv om ikke jeg er der!

Mariell sa...

Jeg bor i Arendal, så blir sikkert en tur ut på Hove jah :)
Håper det blir som i fjor, at jeg reiser ut sammen med Anne Christine som har skrevet over her :))
Gooood times!! :)

Anonym sa...

HAHAH! once again.. du er og blir genial! Alt du skriver er så.. utrolig.. Linnea'ish :] jah...

KARINA sa...

jaaa. muse!!!!!

Anonym sa...

HAHA, KATTEMASKE. Helt

thea sa...

Hell yeah.
FLORENCE AND THE MACHINE WTF

johanne sa...

jeg skal på hove den første dagen, for har ikke råd til noe mer xD men er jo muse jeg vil se, så det gjør ikke noe! men skulle gjerne sett vampire weekend og...

Frida Marie sa...

ja!!! gleder meg :-D

Ufirsk sa...

Oo. Nesten så du overbeviste meg til å ta turen ned fra Finnmark. Men bare nesten.

alvab sa...

Du glemte ullundertøy Linnea! Det er obligatorisk.

Hege sa...

aah, jeg vil på Hove!

susanna sa...

Det er ffantastisk på Tromøya, perferkt sted for festival :-) Men denne sommeren kjem det ein lito jenta ut av magen min, he he, så ingen festival på meg dessverre ;-)

Ayla sa...

Har allerede bestilt billetter! Gleder meg som en liten unge.

Anonym sa...

SKRIVEFEIL, LINNÉA !!!!!

Malin sa...

Blir så helt klart Hove i sommer ja :)

Marie Joof sa...

Ettersom jeg er kronisk blakk, skal jeg ikke på Hove.

Christine sa...

Åh, Roskilde <3

Anonym sa...

Kan du ikke skrive om at de i år skal være strengere på alkohol til mindreårige? (og at vi lovlige ikke gidder fulle 16- og 17-åringer...)

Lise Marie sa...

skal diit :D

Elisabeth Illing Nordvik sa...

Har vært de tre didligere årene, og i år er inget unntak! Har søkt som frivillig og, men får ikke noe svar..........

Heidi sa...

Nei, ingen Hove. Jeg er hjemkjær, kjedelig og fattig. Allikevel økte lysten betraktelig etter å ha lest Paradise-innlegget under her. For din skyld... Dessuten er jeg kvart arendalitt, det burde telle.

Anonym sa...

No way! Var på Hove i fjor og det var en DRØM med tanke på hvor mange deilige band som var der. Men i år har de bare greid å skaffe pussy- band som Paramore (og Muse, ikke misforstå, jeg digger faktisk Muse) slik at det kommer millioner av sosser og wannabe- rockere. Ellers har de et lite utvalg bra elektronika osv og resten er bare hardcore + screamo band. Hvor er den ordentlige ROCKEN og METALBANDA? Hove i fjor var fantastisk, men bandlista i år får meg nesten til å kutte meg selv. Seriously, enjoy Hove. Håper dere regner vekk!

KoOoz & KlemZ Mia <3333

Tyra sa...

Når Muse skal til Hove, skal jeg til Hove! :-)

Linnéa sa...

Maria: Arrangementet på Blå koster 100 kr!

Hvis dere sliter med å være 17 år, har dere jo et problem. Alkohol-loven gjelder også på Hove, og går du rundt og er overstadig beruset - hiver de deg ut.

Da jeg var der hadde jeg flere venner som var 17, men de drakk ubemerket. Man kan oppføre seg, eller man kan drikke seg sanseløs og bli kasta ut. Men hovedregelen er at man ikke skal drikke dersom man er under 18.

Du som er kritisk til alle banda: jeg var også skeptisk først, siden ingen av favorittbanda mine skulle. Men så har jeg tatt en titt på de litt "ukjente" banda, og det er dritmye bra! Beach House, Delphic, Two Door Cinema Club, Simian Mobile Disco etc etc. Også Vampire Weekend og sånt da. Give it a try.

Åshild sa...

Oh yes! Jeg skal på Hove! :D
Med et trangt budsjett fant jeg ut at jeg skal jobbe i baren. Man jobber 24 timer fordelt på alle dagene, og får festivalpass, camp-pass, mat og t-skjorte.. Helt greit! ;)

Anniken sa...

Du kan bo hos meg også! Jeg og Anne Christine får sloss om deg!!

Belinda Jakobsen sa...

Flaks, da vet jeg hva jeg skal pakke med meg! GLEDER MEG!

kine sa...

skal muligens det ja!

ida sa...

takk linnéa. jeg skal selvfølgelig på hove. men greit å vite hva man bør ha med seg ja. flotte greier.

Anonym sa...

Hørt at det er svindyrt for mat inne på festivalområdet..Hva levde du på?

nora sa...

Ja, jeg skal!!

Ingvild sa...

Fy faen, nå steg du ENDA flere hakk på kulhetsskalaen min! Så stilig at du har fått deg jobb med dem! Bor selv på Tromøya så jeg skal selvfølgelig på Hovefestivalen i sommer :D

Ellinor sa...

jaa, jeg skal og gleder meg farlig mye :DD

Janne M sa...

Jeg syns det er helt teit at det bare er ukjente artister som kommer. paramore er de eneste jeg har hørt om. syns de kan få noen ORDENTLIGE artister som david guetta, shakira og akon som faktisk har HITS!

IdaL sa...

Bor i Arendal, så Hove er obligatorisk. Jeg er så heldig at jeg kan stikke hjem og dusje, spise og sove når jeg føler for det :)

Maria sa...

Husker godt hvor kjipt det var å være 17 år og 11 måneder gammel uten skjenkebånd på Hove i fjor. Følte meg som en liten unge.

Ble aldri tatt da, selv om jeg ikke anbefaler folk uten skjenkebånd å drikke på utsatte steder, som for eksempel på festivalområdet. Der går det hele tiden vakter som sjekker om folk har det gule båndet. Men på campen var de ikke like strenge i fjor iallefall, og det skal gå bra så lenge man drikker med måte.

Anniken sa...

LINNIIIIIIIIEEEE!!!!!!!!! NEEEEEEEEIIII! DREEEP MEG! PÅ KNIVBILDET HAR DU VERDENS STYGGESTE BRILLER PÅ!!!!! BREEEEENN DEEE! NÅÅÅÅÅ!

Anonym sa...

bra innlegg!!

Maria sa...

Forresten, Linnéa! Du har blitt anbefalt i Kamille;

"Mitt tips er bloggeren linniiie.com, om en fattig kvinnelig bakerassistent som overlever på sopp på boks, er sykelig opptatt av 4-stjerners middag og alltid drikker seg dritings og driter seg ut, men uten å angre dagen etter. En kjærlighetskommen realitysjekk for alle som tror ungdomslivet er noe å trakte etter, og en generell oppfordring til å be litt mindre om unnskyldning."
Magnus Rønningen, redaktør og forfatter.

Eirin sa...

Jeg skulle gjærne vært der, men er vekke :/ Hvor er de inianderfjæra fra? digga dee, kos deg masse der til sommeren da:D

Astrid sa...

Jaaaaaaa! :D Må bare kjøpe billett først, jeg vil nok mest sannsynlig ikke få ut fingeren til å gjøre det - så tviler på at det blir hove:P

Thea sa...

Åh, det er drømmen min å dra på Hove i år: MUSE!!!!!!!!, Florence + The Machine, Beach House, Vampire Weekend, Massive Attack, Kråkesølv og Them Crooked Vultures! Hva mer må jeg si. Men selvfølgelig kan jeg ikke dra dit i år..

MARIA sa...

JAAA! Skal på Hove! Jeg er egentlig veldig fornøyd med programmet ettersom JULIAN CASABLANCAS kommer! Og ja: Må si meg enig i at du har gått verdens kuleste jobb! Herre!! Men hva gjør du egentlig?

Så det var DU som hadde deg med Luke Pritchard i '08! ehehe

Rebekka Opsal sa...

Takk for tips. Jeg hadde fulgt dem slavisk hadde det ikke vært for at jeg er sjefens lille engel og skal jobbe HELE sommer.

Men du må kose deg masse!

Anonym sa...

YEah! Jeg skal til Hove daa. :):))))

MERETHE sa...

Så herlig jobb at det ikke kan kalles en jobb en gang. Kan forresten levende se for meg hvor forstyrret du ble av å lese Paradise-blogger. For min egen del blir jeg overrasket av de i det heletatt vet opp ned på et tastatur. Selv om det ser ut til å være i grenseland for enkelte av dem.

Miriam sa...

Du er rå!

ingrid sa...

hahahha, kattemaske <3

Caroline sa...

Hva er det for et spm?! Selvfølgelig skal jeg, som rutinert ransoffer på hove føler jeg at jeg må holde tradisjonen vedlike. Du har ikke en ny spotifyspilleliste å slenge ut forresten? :)

Kris sa...

Altså...hva er det som feiler dere som klager på artistene?

JULIAN KOMMER.

Hva mer er det mulig å ønske seg her i verden?

Irene sa...

Jeg skal på Hove i år. Håper på like fint vær som ifjor. woho

Anonym sa...

Du vet du fikk "Ikke ligg med bartendere" opplest i "Tips og triks" spalten til RR i dag? :)

Runa sa...

Åshild; jobbe i bar under Hove i fjor var egentlig ikke så veldig greit, de hadde så få frivillige at vi endte opp med å jobbe veldig mye overtid. Men uansett er Hove en herlig festival, skal definitivt tilbake i år : ) Strålende guide du har laget, Linnéa!

Sigmund sa...

Kanskje sokke-Bjørn er fra Arendal. Du bør sjekke ut muligheten.

Anonym sa...

Ja, skal til Hove, LETT!

Anonym sa...

Du er så kul som har vært på festival...

Baderom - 4U sa...

vet du kommer til å bli sur, men kan du besøke bloggen vår og kommentere? :D

Linnéa sa...

Siste anonym: takk, jeg vet det...

Baderom: Nei? Oppfordrer ingen andre til å gjøre det heller.

Line :3 sa...

herregud ja. Julian og Florence kommer! :)

Adrian Skarstad sa...

Selvfølgelig skal jeg på Hove! Kommer til å stalke deg og diskret hoppe borti deg under en konsert, og si "oi, neimen, linnéa myhre jo XDDD" så du er forberedt

Anonym sa...

Sverger til roskilde!!!alkoholen er billigere,maten er billigere,festivalen er billigere...nakenløp!

Anonym sa...

jeg skal , hvis du garanterer at jeg får autografen din!
Yes at du fikk denne jobben, jeg unner deg alt godt og at du får de beste jobbene i verden, og ikke de andre bloggerne..... de suger

Jannicke sa...

Jeg skal til Hove for å finne min drømmeprins, Julian Casablancas! Bli gjerne med på jakten.

Siv Kristin sa...

Jeg skal på Hove! Jeg er Hoveambassadør, men skal også muligens jobbe som frivillig. Haha. Gleder meg ihjel til å fryse i hjel om natta, og storkose meg på konserter mens jeg dryhumper fremmede! HERLIG!

IL sa...

Klart skal vi på Hove! Vampire Weekend

silje sa...

åh jeg digger deg!

cecilie sa...

Haha, du er så jævlig morsom :D Ler meg hjel :P Vet ikke hva hove er en gang men ganske arti innlegg :D

Christine Lövendahl sa...

staaaakar. skal ta og melde deg på til neste sesong jeg, sånn at du kommer over kneika. går nok bra skal du se ;) *muah*

Kris sa...

Du e kul! Æ blir me dæ te Hove!

Arma sa...

Er det jeg som har tatt grillbildet?

Anonym sa...

Du er digg :D

MT sa...

Var lei av alt og livet, så tenkte; "Hey, hvorfor ikke lese litt Linnéa har skrevet?" Endte med å lese blogginnlegg fra mai 2008, og om noe sånt som elleve dager skal dette være på plass:

"Bor jeg i London for minst et år. Jeg har naturligvis walk-in closet og eget svømmebasseng av sko."

Jeg ble i så godt humør av bloggen at jeg virkelig håper det skjer :)

Bloggen din er en gullgruve, og super når man er i litt dårlig humør. Digger deg!

Anonym sa...

"Skal selvfølgelig på Hove. Men er litt bekymret for hva som kan skje hvis de tar meg i å drikke *under 18, yo* Men hallo, jeg kommer til å dø hvis jeg må være edru i 4 dager."

Under 18 og allerede alkoholliker, stakkars deg.

Mathilde sa...

Du er genial kvinne!

Maria Sollie sa...

Vampire Weekend er faktisk awesome (JA, jeg leste faktisk kommentaren du skrev der oppe et sted). Jeg synes de er helt fantastiske. Kooks også (bildet). Du har jo til og med god musikksmak!

Emma sa...

ÅH JESUS CHRIST! ER DET HAN DER SUPERHOTTE FYREN FRA THE KOOKS?

Jævlig misunnelig nå, Linnea.

Charlotte Norberg-Schulz sa...

Nei, skal ikke på Hove. Men jeg skal på TRÆNAFESTIVALEN! :D

Anonym sa...

I would like to exchange links with your site www.linniiie.com
Is this possible?