18. apr. 2010

Husker ikke...

Hva faen er det du har dratt med deg? RYBAK??? RYBAK I MITT HUS???


Så tenkte jeg at nå var slaget tapt, og at han umiddelbart kom til å dra fram fela/fiolinen fra bukselomma og bare: HOHOHO! FAIRYTAALE!!
Men så viste det seg bare å være en kopi, som verken kunne spille fele eller fiolin. Han prøvde ikke engang å skjenke meg med russisk vodka for å ligge med meg slik som Rybak pleier!!

Men uansett. Hadde en helt grei bursdag, da. Fikk vel omtrent 3 gaver, og to av dem kjøpte jeg selv. Men Anders!! Anders kjenner meg altfor godt og ga meg verdens fineste gave:
Ellers husker jeg ikke så veldig mye mer fra selve bursdagen...
Bare det faktum at jeg våknet opp med et plastikkveiskilt i senga dagen etterpå.
Og ikke minst ny dyne:
Hang det selvsagt tilbake dagen etter da. Jeg trenger det jo ikke, akkurat.
Og masse friendrequests på Facebook:
Og da var det bare straka vegen på Polet enda en gang. Hvis noen skal ha sprit så kan jeg godt kjøpe til dere!!!! Men ikke til russ... Til russen kjøper jeg bare Metanol.
Og så vet dere! Så var vi jo som hele resten av Oslo på Lektern. Og at hele fjortis-gjengen befinner seg der når det er sol, det er noe Paradisedeltakerne benytter seg av, gjerne da også HVER dag. Siden de er superkjendiser og greier mener jeg!!!!! For plutselig kom hun derre hestejenta som heter Kathrine eller noe, og da ble hun tilfeldigvis stående MIDT i sentrum slik at alle kunne få øye på henne. Herreguuuud, alle i Paradise må dø.
Han til høyre er forresten en same og er naturligvis ikke en av mine venner.

Og så ble det lørdag, og jeg hadde visst FORTSATT bursdag!!
Lise tvang meg faktisk til å feire.
"Jooooo, så kan vi ha ballonga og sånn"

Lise skal forresten flytte ut i juli, så da må jeg enten flytte hjem til Molde eller få en ny leieboer. Og herregud, jeg kjenner INGEN utenom Lise som kunne tenkt seg å bo sammen med meg. Så da blir det vel Molde, da.

Og så dro vi på byen, og det må jeg si... Å være 20 suger. Man må jo liksom oppføre seg! Drikke moderate mengder og greier! So last year! Jeg holdt på å kjede meg i hjel!
Og jeg MISTET ikke noe engang! Supernedtur!

Men jeg kan fortelle at... Jeg har fått to nye venner!!! KRYSS I TAKET! Oda (FRA IDOL 2006!!!!), samme gamle Elise, også Christine.
Også var det meg, da. Akkurat dette husker jeg kjempegodt!!!!!



Og til sist: alle svensker. Dra hjem til Sverige og jobb der i stedet. Ikke stjel alle jobbene våre. Get a life, ingen liker dere eller forstår hva dere sier!
Illustrasjonsfoto av en typisk dum svenske i Norge:
På grunn av alle svenskene har jeg ingen jobb og må flytte til Molde igjen.

90 kommentarer:

malin sa...

flytt til molde igjen, linnéa! du skriver så bra når du er der :D ikke det at du skriver bra til vanlig selvsagt ü

Pia sa...

Du er så kul!!

Linnéa sa...

skal jeg flytte til Molde fordi jeg skriver bedre der? Hva er det du unner meg egentlig? Død og fordervelse?

Linnéa sa...

skal jeg flytte til Molde fordi jeg skriver bedre der? Hva er det du unner meg egentlig? Død og fordervelse?

KamillaK sa...

Håper virkelig at du ikke trenger å flytte tilbake til Molde!

Anne-Marte sa...

Blir vel koselig å begynne å jobbe på Bunnpris i Molde igjen?

Anonym sa...

love you. hater svensker!

M. :) sa...

Flytt til Trondheim!
Annen by, masse uteliv og greier! Også kan du jo studere noe, sånn at du får en høytlønnet jobb, kan jobbe lite for å tjene greit, og dermed kan skrive MER!! :D :D :D

Ingrid sa...

Velkommen til "klepto-på-fylla", jeg mener å huske at den varer et par år! Så ut som en bra 20-års feiring.:) Kom til Bergen, her florer det av Meny og Bunnpris og anna godis du kan jobbe på!

Anonym sa...

hva heter samen?

susanna sa...

Bra bursdagsfeiringa var bra! Men uff, desse svenskene altså, håper ikkje du drar heim te Molde- syns du har kvikna meir til etter du kom til Oslo :-) Flytt heller til Bergen i så fall!

Mikael sa...

Jeg så en russ på sykkel i dag. Med SYKKELHJELM... Trodde ikke det var mulig... Haha... M;)

Siv Jensen sa...

Du er så bra! Du kan jo få Rybak til å flytte inn sammen med deg? Livet hadde kanskje blitt et fairytale da :)

Anonym sa...

Du er så patetisk når du blir drita og blogger om det dagen derpå. Love u

Anonym sa...

Hviste ikke at du danset breakdans!!:D

Anonym sa...

Hva skal Lise neste år?

Anonym sa...

Digger bloggen din og deg! Jeg kunne godt vært din leieboer. Du er så jævlig spesiell og er ikke lik noen andre jeg veit om!

perfectionturnsmeon.blogg.no sa...

Gratulerer med vel overstått!

VitorBelfort sa...

På bildet DSC04407.JPG så ser det ut til at strømpene hadde rynket seg en del...kommer dette av at det er de "fully fashioned" nylonstrømper eller strømpebukse alla Rimi kvalitet og pel
likan knær?

Anonym sa...

oh we :) høre du signa en sommerjobb kontrakt på bunnpris. vii gler oss!

Anonym sa...

Ikke flytt til Molde! Da har jeg ikke sjans til å få et glimt av deg mens du jobber! Jeg har seriøst vært innom Meny 3-4 ganger bare for å se om jeg kan se deg. (Tenkte å gi deg en boksåpner, og penger til en støvsuger..., ja jeg er snill).. men du gjemmer deg godt, ellers bommer jeg alltid på riktig dag..

SA sa...

Ingrid har gode ideer! Flytt til Bergen, Linnéa.

Anonym sa...

: D

AudM sa...

WHAT. har du mistet jobben for en svenske`!`!

wine-fueled narcissism sa...

Nei hallo, ikke flytt til Molde. Mener du at en svenske stjal jobben din? Bunnpris vil vel GARANTERT ha deg tilbake?

ceciliekue sa...

Finn et billigere sted å bo da vel! hvor mye betaler du nå? Jeg flytter til oslo i mai så vet det er jævli dyrt, men hvis du begynner å lete nå kan det hende du finner noe du har råd til vettu ;)

Marie sa...

Du er så jævlig genial at jeg dæver hver gang jeg leser!!!!!! Men Linnéa da; flytte tilbake til Molde..?? Du hater jo Molde. Flytt inn på hybel eller noe, da, og ha deltidsjobb her i Oslo. Eller vil du flytte tilbake?

ingrid sa...

TRONDHEIM ER BYEN FOR DEG.
bortsett fra at vi snakker trøndersk.

Anonym sa...

du minner meg om en loff.

Anonym sa...

voe.blogg.no er best :D

Anonym sa...

hahaha..du e kul!
hehehe..du e ikke kul?

Tina sa...

Nemmen, det er jo Laurence jo ;O Så rart å se bilde av han på bloggen din...

Anonym sa...

Arti :)

thyra dragseth sa...

HAHAHAHAHA jeg vil bo der!!!!!!! stalk iit!!

Anonym sa...

Hahahaha, jeg elsket dette innlegget!! Tusen takk - litt bursdag for oss også, dette;D Lo faen meg høyt flere ganger her;D

Anonym sa...

haha du är bäst Linnéa! hatar svenskar jag med (och jag är svensk vilket säger en hel del). Eller just ja, jag gillar ingen nationalitet.

Anonym sa...

Haha, han var helt lik Alexander Rybak! Vil du dele?

Er Lise lei av at du klager på henne siden hun har bestemt seg for å flytte?

Du kan jo få deg ny jobb...

Anonym sa...

håper du slipper å dra til molde, og at du knabber tilbake jobben fra svenskene! :)

carolin sa...

I Stavanger er det en Ultra som ligger rett vedsiden av fotballstadion. Da kan du se fotballspillerene på jobb, derfor burde du flytte til Stavanger, fordi alle vet at du elsker fotballspillere.

(Og alle vet at Viking sine fotballspillere er de beste.)

Trine sa...

Du har vel ikke mistet jobben din? :O
Søk etter ny samboer på finn.no, kanskje du finner en kjekking? ;)

Leni sa...

I feel like in 4th grade again.... super emo! You didn't invited me to your birthday... I have just one thing to say...
DIE!

:)

Monica sa...

søta ~

Hella sa...

Jeg har faktisk aldri lagt merke til hvor mye Laurence egentlig ligner på Rybak. Sært....

Anna L VIndvik sa...

herregud, dør av latter!
hahahahahaha.
du er nok en rå type!

AudM sa...

btw. skal gi deg rybak look alike
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs484.snc3/26513_389493705189_603985189_5309159_4929584_n.jpg

Ingrid sa...

Jeg liker deg, SA. Vi bergensere vet tross alt best!

Anonym sa...

Haha, flytt til Kristiansand!

Sunniva sa...

Haha, elsker magetoppen din! :D

Syklist sa...

Du var litt søt da du gikk rundt med knekkebrødene dine og hatet verden i dag, Linnea!

Evertsen sa...

du er herlig :)

Vilde sa...

linnéa, hvor er den svarte/hvite jakken fra? lookin' good!

Leni sa...

I had a birthday party under my bed :) But I will invite you next year:P

Anonym sa...

Omg ur 2 QUL!

Anonym sa...

Står uten jobb, stakkars deg :( her i Norge blir nordmenn med lavere utdanning utkonkurrert av svensker og andre utlendinger med høyere utdanning. Resultatet er 400 000 nordmenn på uføretrygd..

Anonym sa...

Oslo er for tiggere, Afrikanere og muslimer, flytt til Trondheim. det er bedre miljø for Norske jenter på din alder der..

malin sa...

(a) selvsagt ü

Tone sa...

Få den kjekke sørlendingen til å flytte inn, han må vel være lei av sørlandet?;)

eia sa...

Du kan jo alltids bli med meg, å flytte til New York? DA hadde du hatt mye å blogge om da ;)

Anonym sa...

Haha. Kom over dette på en blogg:

"Til gjengjeld karte jeg å huke tak i Linnéa og gulpa inn i øret hennes at jeg elsket intervjuet med henne i Dagbladets fredagsmagasin. Vil si at responsen var heller dårlig - noe sånt som "Ja, ja. Pell deg vekk!". Da konkluderte jeg med at hun også var ei fitte. Men på en annen side er vel det noe av greia hennes, så da får det være greit. Faktisk helt greit. Ser den." . .

www.nadamucho.blogg.no

Anonym sa...

Hva faen! Mista jobben?! Da kan du jo bli Rybaks pyntekone. Felemilliardæren har vel nok cash til å betale for deg hele resten av livet ditt.

Amalie Kivijärvi sa...

Kan flytte med meeeg!! :D

halvor sa...

Du kan bli assistenten min!

Christine Lövendahl sa...

åffår fader får ikke jeg metanol???!!!! makan! er det noe jeg HATER så er det forskjellsbehandling!!!!!! KJERRING!!!

Anonym sa...

Lise skriver at ho skal flytte med Axel eller EN ANNEN VENN??

Belinda Jakobsen sa...

Kjære elskede. Bo heller på gata enn å flytte tilbake. Tipper ditt forhold til Molde er likt mitt forhold til Lyngdal. Bodde i Lyngdal ett år nesten i fjor, lider enda av etterdrønninger fra stedet.

Lina sa...

Bor du med hvem som helst eller? Trenger nemlig et sted å bo i Oslo fra juli/august.

Anonym sa...

Du burde jo hatt en moteblogg du. du har jo mye bedre stil enn de såkalte motebloggerne..

Anonym sa...

Har du sånne lowlifes i leiligheten din?! Laurence er kanskje tidenes største idiot. Stryk kanskje..

Mia sa...

samer <3

Anonym sa...

skjenke

Line sa...

Hvor ble det av jobben på MENY? sparken eller?

moccafashion sa...

Håper du hadde det kult på byen :D

nora sa...

DU ER JO BOLLEKONGEN .... ._.

Linnéa sa...

samen heter vel Same tenker jeg. Det de pleier å hete.

vitorbefort: det kommer av at den er kjøpt på Joker til 20 kr, ettersom jeg uansett ødelegger den etter 1 time. Men her hadde jeg sittet, og ikke "dratt den opp", om du skjønner.

Anonym som er innom Meny: Jeg holder meg i bakgrunnen så jeg slipper å svare på spørsmål og snakke med dumme kunder. Ganske enkelt.

Mariell: Jeg vil bo i London eller New York, jeg.

SA: Nåja. Bergen er sist i køen. Regn gjør meg deprimert.

Jeg har ikke MISTET jobben, jeg skal bare slutte. Og så skal jeg søke ny, men aner ikke hva. Uansett er de i besittelse av alle svenskene.

Carolin: frister, faktisk...

Trine: nei, jeg har ikke mistet jobben.

Aud: nei, min er mye bedre.

Syklist: du må jo kjøre meg ned da, så jeg har noe å skrive om!!

Eia: JA? NÅR? I MORGEN? Jeg er helt seriøst med.

Du som tipset om han som hadde truffet meg: Jeg sa ikke at han skulle pelle seg vekk. Ba ham slutte å lyve for meg.

Christine: Du går jo på speed, behøver du mer?

Lina: kommer an på hvem man er. Åpen for nye bekjentskaper, men har mine krav.

Line: hvorfor i helvete skulle jeg få sparken? Jeg bare orker ikke å stå opp halv 6 lenger. Jeg greier ikke. Jeg er ødelagt.

Monica sa...

Fiiin jumpsuit! Hvor har du funnet den? :)

Johanna sa...

Du kan ta mitt jobb när jag flyttar hem till Sverige i juli! ;)

Linnéa sa...

monica: Malene Birger!

Johanna: ja takk, skulle bare mangle

Leah sa...

Haha, samen heter Mikkhu :P Kjente han en gang i tiden. Funny!

Anonym sa...

Hvorfor er du venn med sokkemannen på facebook da?

Caroline sa...

fuck svensker. de får alle leilighetene vi er på visning på i oslo. de nøyer seg faen ikke med bare å ta jobbene våre. jeg foreslår steining.

Anonym sa...

Gratulerer med halvveis til 40!!

Anonym sa...

haha, a-zum at jeg nettopp har fått jobb på meny cc vest - ikke fullt så kult at du slutter...

elise sa...

flytt til molde, og kjøp alkohol til meg hver jævla helg! da hadde livet mitt blitt komplett..

Katrine! sa...

Hvilke krav har du til den som du vil dele leilighet med? Er selv på utkikk etter sted å bo i Oslo fra juli av :)

Anonym sa...

:)

Anonym sa...

Morsom blogg, Linnèa;)

Du vet på det bildet hvor du sitter rundt bordet med de gutta.
Hvor er det? Så kjent ut.

mariamariiaa sa...

jeg skal stjele jakken du har på deg på det fjerde og femte siste bildet.

giskenAmanda sa...

svenskene er faktisk OVERALT!!!!!!!!

Anonym sa...

Fordommer mot samer? Dumme lille pike :)

Tez sa...

Hahahha! Jeg kjenner denne idioten av en svenske!!