6. mai 2010

I garderoben med Radioresepsjonen

Gutta er glade de gir seg mens leken er god, før en av dem runker på Torgallmenningen.

Radioresepsjonen avsluttet sitt fire år gamle radio-show på et fullpresset Rockefeller. Knipsefaktoren har vært høy, og de tre guttene er fortsatt skumsvette når jeg møter dem bak scenen etter showet.

Etter et så vellykket show, så velger dere å legge ned hele greia. Angrer dere ikke litt engang?

- Vel, det er jo kanskje litt dumt ja, sier Tore – men blir straks avbrutt av sin bror Steinar:

- Men se for eksempel på Vamp, de kunne ha gitt seg mens de var på topp. De burde jo ha gitt seg de. Før han vokalisten runka på Torgallmenningen i Bergen.

- Seriøst, var det ham? Utbryter jeg sjokkert.

- JA, herregud, visste du ikke det? Ler Tore.

Foto: Erik Five Gunnerud/www.erikfive.no

Men hva med denne planlagte tv-serien deres, hvordan blir det i forhold til Radioresepsjonen?

- Nei det…, svarer Tore. - Det blir jo et slags talkshow på en måte. Eller nei. Nei, jeg vet ikke jeg. Vet du Steinar?

- Ja, vi skal prøve å få det til å bli omtrent like teit. Teit er liksom vår greie

- Men vi har jo lyst til å gjøre radio senere igjen også, hvis vi får muligheten til det, forsikrer Bjarte fra sofakroken sin.

Men dere kommer ikke på Hovefestivalen i år, slik som dere har tradisjonelt bruker å gjøre. Hva skal dere ha for å komme likevel?

Steinar tygger og tenker.

- 150 millioner kroner?

Tore ler grådig.

Var det så ille å være der?

- Neineinei, det var veldig fint, presiserer Bjarte. - Det er bare veldig travelt akkurat nå. Vi har bare ikke tid.

Har dere noen tips og triks til hva festivalgjengerne kan gjøre når det er tid for Radioresepsjonen, men det ikke er noen Radioresepsjon å gå til?

- Dere kan stikke og se på Yoga Fire. De er der hvert år med et eller annet morsomt, sier Tore alvorlig.

Hvilken sang er dere mest lei av på P3 for øyeblikket? Bortsett fra Yes Man med Bjørn Johan.

-Yes man, svarer de enstemmig.

Dere er alltid så irriterende positive – hva er det verste dere vet?

Tore: - Små barn som skøyter når de går på ski.

Bjarte: - Barn som leker ute.

Steinar: - Krig.

Tore ler med mat i munnen.

Bjarte: - Nei forresten, bakholdsangrep.

Steinar: - Ja, bakholdsangrep. Huff.

Apropos barn. Steinar, du skal jo bli far og sånt snart. Hva skal du ha for å kalle opp ungen etter meg?

- Linnéa er veldig fint altså. Men husk at det også er Norges vanligste navn. Så det blir ikke dét.

Så dere har allerede tenkt på navn?

- Ja.

Men det er hemmelig?

- Ja.

Endelig, mitt favorittspørsmål! Jeg er jo baker, så jeg bryr meg litt om brød og sånt. Loff eller grovbrød?

Tore rekker å avbryte med å knise av at jeg er baker før jeg fullfører spørsmålet.

- Jeg liker jo best loff, men kjøper grovbrød fordi jeg må. Sånn Pandabrød, men aller helst hvetekaker – hvis hvetekaker er et brød, sier Tore.

- Jeg prøver alltid å kjøpe det der Fedon Lindbergbrødet , jeg – stammer den ikke overraskende syltynne Bjarte.

Mens Steinar er den eneste som går for eksklusivt, butikkbakt brød: trekantet Gulrot og Solsikke-brød.

Til sist, gi ett godt råd til ungdommen der ute som de burde følge livet ut:

- SKJERP DERE!, sier Tore bestemt.

- Ikke sånn veldig mye altså, men bare litt.

Mens gamlingen fra sofakroken klart og tydelig råder: - Få deg en utdannelse, og ikke drikk deg pære hver eneste fredag og lørdag.

Steinar nikker enig.

Plutselig føler jeg meg meget truffet, og forlater Radioresepsjonens hule.

Tore, Bjarte og Steinar.

Også meg.

Alle fotos av Erik Five Gunnerud/www.erikfive.no
Og takk til 730.no !

64 kommentarer:

nora sa...

haha flink Linnèa!!!!! You go girl!

Anne-Marte sa...

Flink du er, Linnéa.
Kanskje du burde satse på en karriere innen journalistikk? =)

Ingrid sa...

Good on ya!

Tone sa...

Du er flink!!! Men hallo, visste du ikke at det var Vamp-mannen? Du kunne jo bare spurt meg;)

Anonym sa...

Flinkflink. Dette må da være den perfekte jobben (om det er mulig) for deg?

Maria sa...

Synes du klarte dette VELDIG bra:)

Gitte Marie sa...

Digger de. Hater og barn - av og til

SA sa...

Flinke-Linnéa! Håper de oppdaget hvor genial du er, og tar deg med i tv-programmet sitt.

Maria sa...

Herlig! Rett og slett fantastisk! RR forever <3

Anonym sa...

Bra laget!

kristin sa...

Hahah. genialt :)

Tyra sa...

Så koselig intervju! De er morsomme! :-)

Anonym sa...

Føler et behov til å forklare..
Det er ikke han som er vokalist i Vamp nå som ble "tatt". Det var han forrige, som jeg kjenner. Det var absolutt ikke det han gjorde, etter et par drinker vet vi alle at naturen kaller til slutt og at det på sett og vis må ut.. Kanskje noen kan fokusere på jormalisten?! Interessant..

ANE KAMILLA sa...

Haha, så bra! Bra jobba

Tica sa...

Haha!

Mirah sa...

Fantastisk !! Dagbladet burde annsette deg før HELE rekdaksjonen deres runker på torgallmenningen :)

jobber du for 730.no nå ?

Emilie sa...

faaantastisk!

lisa sa...

hahah, herlige mennesker. alle fire.
Synes du var flink med spørsmålene.
Gleder meg skikkelig til tv-programmet dems, egentlig.

Kan ikke du underholde på hove, Linnéa? Det hadde vært bra. kommer til å bli kjedelig dødtid da RR skulle vært, ser jeg for meg..

lisa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Phjortis sa...

Jeg elsker dere alle fire like høyt!

Trine Grung sa...

Smooth...flinke piga!

Anonym sa...

Du er jo god som journalist! :)

Anonym sa...

Kjempe bra Linnéa! men jeg ser en skriveleif..

The June sa...

Herlig Linnéa, du trenger ikke å studere journalistikk for å bli det en gang ;) You rock!

Anonym sa...

KJEMPE!!!! :-D

Amalie Kivijärvi sa...

Dette var et råbra intervju, du brude VIRKELIGT prøve å få skrevet flere intervjuer :D Kjempe flink ^^

Marte sa...

*knipse knipse*

HenkeFTW sa...

wow- visste ikke at det var greit å oute/namedroppe onanisten enda, too soon eller ikke? Kurt Nilsen puster hvertfall lettet ut nå

hugs not drugs

Anonym sa...

Haha, elsker bloggen! Du bør bli journalist, du var dødsgod!:-D

Vebjørn sa...

Herlig intervju av ein herlig gjeng! Litt cred skal vel kanskje gå til intervjuaren òg ;)

Mina sa...

Haha, flink!
Kommer til å savne RR :(((

Anonym sa...

sinnsykt bra!

Anonym sa...

Det ble jo bra!

Miriam sa...

hahaha, avslutningen var det beste!

jeg føler meg og truffet. :)

Anonym sa...

Dette var skikkelig bra, Linnéa! Du har uten tvil talent for dette, og må nå ha tenkt/vurdert en karriere innenfor media, et eller annet innforbi det? Det var virkelig gøy å lese dette. Good job!

trondheimstreetstyle sa...

Nydelig intervju, Linnéa. Du er garantert en etablert journalist om 10 år:)

Sunniva

Terese sa...

Du er genial !! Sats på å bli reporter/journalist (vet da faen hva som er forskjellen?), du er et naturtalent!

Anonym sa...

haha, veldig bra! kanskje du skal bli journalist? :)

Higi sa...

Jeg er så misinnelig at jeg nesten kunne skutt deg på åpen gate.

susanna sa...

Eg ser ein mulig karriere for vår alles Linnèa :-)

susanna sa...

Eg ser ein mulig karriere for vår alles Linnèa :-)

Anonym sa...

FLINKE LINNÉA!!!:-)

Anonym sa...

Veldig bra skrevet. Få andre bloggejenter i norge fikser å skrive sånn.

Anonym sa...

Veldig bra skrevet. Få bloggejenter i norge hadde fikset å skrive slik,.

Anonym sa...

har du video/lydfil av interjuvet?

Elin sa...

Kult:) Gøy å lese noe hvor du ikke er bitter! Selv om det er veldig gøy altså;)Vurdert å bli journalist?

Tonje sa...

<3 Radioresepsjonen !!!

Anonym sa...

Flinka!

Eirin sa...

Flink du er.
Bra gjennomført! :-D

Anonym sa...

Bra jobba! Unner deg det, håper det var en god opplevelse og at du fikk mersmak!

marte sa...

hahaha så jævlig bra. "Tore ler med mat i munnen." Jeg ler også! (Uten mat i munnen, forsåvidt)

Anonym sa...

kjempebra!!

Charlotte Olsen sa...

Du er skikkelig flink å skrive, men det vet du ;);) flott intervju!

Anonym sa...

Ikke ligg med bartendere.

Hege sa...

Kjempebra intervju, frøken.
GOOD job!

Anonym sa...

WOWWWW!!! kjempe kjempe kjeeeeempe flott :D

Anonym sa...

Jøss, faktisk bra skrevet. Gratulerer!

Beate sa...

Dette var veldig bra skrevet, imponert! Morsom lesning var det også.

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, P3 E BEST!!
men ØYSTEIN vil ikkje lesa meldingane mine lenger!!!!

Leni sa...

So proud!!!!!Good job!

Linn sa...

Du er veldig flink til å skrive! :D hehe

zophtic sa...

om jeg er misunnelig? ja

Sigrid sa...

Kunne DREPT for å være i din situasjon den kvelden! Radioresepsjonen <3

Sunniva sa...

Du er kjempeflink! (føler at jeg hermer når jeg sier dette, men følte at det måtte bli sagt)Du burde bli journalist! :)