24. mai 2010

Svar del 1, arti

Kan du lage en videoblogg? Fikk aldri sett noen av de for du slettet dem. Det tror jeg faktisk var like greit. De var en real tragedie!


"13.mai 2008:Om 2 år:Bor jeg i London for minst et år. Jeg har naturligvis walk-in closet og eget svømmebasseng av sko." FAEN for et jævla mas om dette! "hahaha, lol, epic fail ass" Jeg må finne ut hva jeg vil gjøre med livet mitt før jeg flytter videre. Også må jeg seriøst lære meg engelsk.

Pleier du å sende drunk messages til folk? Før midnatt - ja. Etter midnatt - nei, da ser jeg ikke lenger - eller så har jeg mistet telefonen. I de tilfellene det har skjedd har det isåfall kun stått:



Hvorfor blogger du ikke mer om bøkene du leser? Syns du virkelig at hermetisk sopp og korpshat er sååå intressant at det ikke blir mer tid til å skrive om intressant litteratur? Ja, tenk. Du kan bruke google hvis du vil lese om litteratur.

Grille eller dra på korpskonsert? Å hente knivene og dø er ikke et alternativ Jeg kan godt grille av og til, men ikke HVER gang det det er over 10 grader og opphold. Problem nr. 2 er at jeg ikke liker annen grillmat enn kylling. Og det tar så jævla lang tid, pluss at da vil jeg heller ha taco.

Hvis du ikke kunne få en norsk kjæreste, hvilket annet land ville du valgt en kjæreste fra, og hvorfor? En brite. Det finnes dessverre svært få kjekke briter, men de eksisterer. For herregud, har dere HØRT britene snakke?

Er du flink til aa stå opp tidlig om morningen? Leste at du pleide å forsove deg ofte. Hvordan forandret du på dette? Jeg fikk anoreksi.

Før forsov jeg meg gjerne 2-3 timer 4 ganger i uken. Da jeg fikk anoreksi skulle alt være perfekt, og jeg forsov meg aldri lenger. Heldigvis har jeg ikke falt tilbake i gamle baner etterhvert som jeg har blitt friskere. Nå forsover jeg meg bare 1 gang i året, og da gjør jeg det med vilje.

Hva gruer du deg mest til akkurat nå? At det blir august/september og jeg verken har en jobb eller en plan for framtiden. 


Hva gleder du deg mest til akkurat nå? Hovefestivalen, å få feriepengene mine, etterfulgt av en lang sommer i Molde hos mamma og på Bunnpris!

Du har EN spiker på veggen, hva henger du der? Du kan ikke henge et bilde, og spikeren er over doen! En korpsmusikant i hengeløkke??? Neida, kanskje et speil?

Når legger du deg? Jeg sover faktisk ikke… Neida, jeg legger meg rundt midnatt de dagene jeg skal opp halv 6. Men i og med at jeg aldri skal det mer, har jeg tenkt til å sitte oppe og skrive til langt på natt i mange måneder framover.

Har du noen gang fått stryk på en prøve?
 Nei, men jeg har fått 1+ på en matteprøve. Da sluttet jeg i matteklassen og tok en lettere variant privatist. Matte er for tapere. Seriøst.

Skal du være modell for Guess? Ja! HAHAHA, på La Belle den 10. juni… Priceless. Skal drikke meg superdrita først. Be there!!!

Hva spiser du da, bortskjett fra sopp og epler? Knekkebrød!! Og i det siste har jeg faktisk begynt å spise sushi. På lørdag spiste jeg sushi i stedet for taco!!! UNNSKYLD TACO!!!

Drikker du Pepsi Max i ukedagene? Ja, men ikke så mye. Drikker kanskje 3 liter hver dag mandag til torsdag, mens 4-6 på fredag og lørdag.


Hvorfor blogger du ikke om lipgloss og outfits???? 
Jeg er for dum til å innse hva man tjener penger på. Hadde jeg blogget om lipgloss og outfits hadde jeg vært rik!! Det er mye bedre å blogge om meg selv, slik at ingen vil kjøpe annonser på bloggen min så jeg må leve på sopp.


Liker du Eurovision? Og har du isåfall lyst til å være med på Eurovisionfest på Rockefeller neste lørdag? Direkte på storskjerm! :D
Nei?

Kan vi se et bilde hvor du er helt naturlig? Hva mener du med naturlig? Uten sminke?
Eller når sola kommer?

Er du god venn med eline/livingdoll? Jeg tror eline heter Elise… Elise er nesten like kul som meg, så vi er gode venner! Bare synd hun er så utrolig svak i armene at hun må ha mye lettere manualer enn meg. Her driver hun og skyver en manual rundt på gulvet fordi hun ikke greier å løfte den.

Men du, du tok en liten tatovering du, nede på venste ankel hvis jeg ikke tar helt feil. Hva er det for noe?
Følte en playboy-kanin var på sin plass.

Hender det fortsatt at du faller tilbake til de tankemønstrene du hadde da du sleit med anoreksi ? Er du helt frisk ? Hva gjør du, eventuelt, hvis du merker at du holder på å falle tilbake til det du gjorde da du hadde anoreksi? Jeg har aldri hevdet at jeg er helt fullstendig ferdig med å tenke kosthold og spiseforstyrrelser. Men i forhold til hvordan jeg aldri kunne unne meg noe godt, og aldri kunne være fornøyd med meg selv, selv om jeg var tynn og undervektig - vil jeg påstå jeg er så godt som frisk nå - i forhold. Jeg har fortsatt visse avhengigheter og tvangstanker, og jeg får av og til vondt av å se/lukte mat som jeg spiste før jeg ble syk. Men vi har alle hvert vårt spesielle forhold til mat, dager hvor vi føler oss tykke og ubrukelige, og dager hvor vi er tilfredse og ikke har noe imot hvordan vi ser ut. Noen dager passer det bare ikke å spise en stor middag, fordi jeg har et anstrengt forhold til mat.

Jeg merker spesielt når jeg leser moteblader, at jeg vil bli tynn igjen. Derfor unngår jeg det.
Så hvis noen av dere får lyst på anoreksi en dag, og tenker at "men jeg kan jo bare slutte når jeg er tynn nok" - så kan jeg fortelle dere at sånn er det ikke. Hjernen innstiller seg på å fortsette med det den driver på med, og du ødelegger livet ditt og deler av, eller i verste fall hele framtiden din. Ikke bare for deg selv, men familien din også.

Men hvis du likevel sitter der og tenker "jamen, jeg hater kroppen min, jeg vil bli tynn fort..." Så tren og skift kosthold, da. Ja, jeg vet at trening suger BIGTIME, men du vil heller svette i noen måneder fremfor å tenke på mat 24 timer i døgnet i mange år.

Så tenk dere om to ganger, for min skyld.

167 kommentarer:

Mor sa...

Ungen <3

Karoline sa...

Kjempebra svar!

Ulrikke sa...

Du er helt nydelig uten sminke!

Jeanett sa...

Deilig med en blogger som faktisk gir utfyllende svar uten at de blir kjedelige!

Stine! sa...

Det svaret på spiseforstyrrelser spørsmålet var kjempe bra!

Rebella sa...

Først av alt; kan den moren din BLI skjønnere?! Søteste kommentaren øverst her, som er fylt med kjærlighet i kun ett ord; 'ungen' - gi henne en superklem fra meg!
DERETTER;
TUSEN TAKK for et knallbra innlegg! Jeg satt faen meg og lo høyt ved flere anledninger, du balanserer perfekt med morsomt og seriøst, og du er raus med deg selv/du byr så fint av deg selv - setter feks veldig stor pris på hvor nakent ærlig du er mtp spørsmålene om anoreksiaen/sykdommen, for du vet at det muligens kan hjelpe noen - mens du rett over kaller oss faens jøder og det som verre er, hahaha;D Bildene dine er bare unike, det er INGEN som har så teken på å ta kongebilder som deg - du er skikkelig pen, og likevel klarer du å vri ansiktet ditt i de merkeligste grimaser, til glede for meg, i hvert fall;) Du er rett og slett en fantastisk blogger og et kjempegøyt menneske! Jeg gleder meg knallmasse til neste svarinnlegg kommer;D

perfectionturnsmeon.blogg.no sa...

Ah, love it. Nå må jeg lese alt en gang til. Fin nattunderholdning :)

Anonym sa...

jeg vet jeg ikke kjenner deg, men det virker som om du er veldig, veldig flott, Linnéa. :)

June sa...

ELSK! Stemmer heilt i med Rebella :)

Monica sa...

Nå fikk jeg en fin avslutning på kvelden:)

Linn sa...

Er veldig enig med Rebella. Fint at du er ærlig om det som virkelig er et alvorlig tema, men du skriver likevel hysterisk morsomt når det gjelder andre ting. :)

Bente sa...

Jeez, ditt gale kvinnemenneske. Bloggen din er virkelig et lyspunkt de gangene det dukker opp et nytt innlegg. Noe for deg sjæl du .

Hermetiske sopp eier.

Christine sa...

<3 finest.

Anonym sa...

Den siste var dyp Linnea :D

Ada Emilie sa...

Du er jo bare helt fantastisk!

lisa sa...

kjempebra!

Mariell sa...

Dette likte jeg :)

Jeg tror aldri man blir ordentlig "frisk" fra anoreksi. Man blir bare bedre til å takle det, og for meg går det veldig bra. Lever med det hver dag, men unngår spesielle ting, slik som deg.
Dette er en måte å takle det på :) Good!

Anonym sa...

vakre :)

Anonym sa...

Ord kan ikke beskrive deg, du er bare helt skjønn! Bloggen din er også et lyspunkt i hverdagen min. Du ballanserer så fint mellom seriøs og humoristisk. Ida Wullf Og Voe kan Bare stagedive inn i et Korps, Du er nr. 1, rett og slett!!!
Stå på Linnea:)

Stine (: sa...

Du er rå Linnéa, digger hvordan du er bitter og ironisk om det meste, men samtidig sniker inn litt mer følsomme sider av deg selv og gir oss en følelse av å faktisk bli litt kjent med deg =P
Du viker som en genial person å kjenne i virkeligheten, og du har et talent til å skrive. Ingen andre skriver så fengende blogginnlegg som deg, bloggen din er overlegent den beste jeg leser. den er ikke bare morsom, selvom den kanskje først og fremst er det, men du skriver godt og fengende.
og som mange andre sier er det imponerende hvor godt du skriver om anoreksien, du når ut til mange og er helt sikkert til stor hjelp!
men en ting "bli tynn igjen", du er definitivt fremdeles tynn. Ikke på den syke måten, men du er slankere enn gjennomsnittet vil jeg tro, og veldig pen. Jeg digger øyenbryna dine forresten.. (ikke at de har noe med vekta di å gjøre..)

Kunne du forresten ha et litt historisk bilde-innlegg en gang? Livet ditt i bilder, et bilde eller fem i året, etter som hva du klarer å spore opp? Hadde vært spennende å se utviklinga fra barne Linnéa og fram til nå :P

you rock

Anonym sa...

Jeg ser virkelig opp til deg.

Anonym sa...

serr.. would you like some cheese with that w(h)ine?

talentløst xD

Anonym sa...

HVOR KJØPER DU SUSHI?? Det så fantastisk godt ut, min på Grünerløkka lager ikke så liten porsjon, den der så perfekt ut for bare meg. HVOR?
Lo forresten som aldri før av akkurat DETTE innlegget, perle.

Anonym sa...

Første jenta jeg vet om som misliker jøder... NICE!

Anonym sa...

kjmpe bra svr heheheheheh

SA sa...

Fantastisk Linnéa, fantastisk.

Kristine sa...

Utrolig bra av deg at du er så ærlig om spiseforstyrrelsen du har hatt. Selv om du snakker mye drit på denne bloggen, noe som er grunnen til at jeg er fastleser, så syns jeg det er bra at du er så alvorlig å svarer så personlig når det kommer til noe som er så alvorlig! Jeg tror virkelig du åpner øyner for andre ungdommer.

og btw, siden jeg først er i gang med å kommentere, noe jeg aldri gjør, så kan jeg jo si jeg syns du virkelig har den beste bloggen i Norge. Vi er virkelig lei av å lese om hår, lipgloss, men du, du gjør slik at blogg - Norge hever seg noen hakk! Så takk skal du ha.

i love sa...

fantastisk, fantastisk, fantastisk!



ps. elsket videobloggene dine

Vanessa sa...

Synes du selv at du ser skremmende tynn ut på det nederste bildet? Eller 'pent tynn'?

Tone sa...

Jeg syns det er kjempebra at du faktisk svarer seriøst og ordentlig på anoreksispørsmål. Og herlig at du svarer som du gjør på alt annet:D

susanna sa...

Du er flink Linneà. Du har levd mange liv sjølv om du ikkje er så gamel akkurat ;-) Du er fin både i sol og utan sminke, og det er godt du passer på å styre unna fallgruvene for spiseforstyrrelsen, høyres ut som om du er meget reflektert over egen tilstand! Stå på!

Erik K sa...

Altså.. Linnea!

To sek.. bare renske stemmen...

Det er jo bare å bruke fantasien når man griller. Jeg skal vedde på jeg kunne lagt taco på grillen! TRUE STORY!

annamargrete sa...

Elsker at du skriver så bra, og samtidig er morsom.

Anonym sa...

Beste innlegget på lenge. Nå ble jeg nesten nostalgisk haha. Kjempekoselig å lese noe som jeg ser du virkelig mener. Og moren din er jo bare nydelig, vær takknemlig for henne :)

Anonym sa...

Knallbra. Wulff og fjortizvoe kan gå å legge seg.

ps: Videobloggene dine er noe av det artigste jeg har sett her inne så ikke vær redd for å gjøre en sånn igjen hvis du skulle få lyst. Da du snakka om broren din så holdt jeg på å le meg ihjel haha.

"Han sier at hele verden venter på han." Jævlig bra haha

Anonym sa...

Du vet vel hvor lang tid det tar for fisker er i havet, til den er på din tallerken? Uten at den blir fråset ned f.eks? Jeg lyver nok ikke om jeg sier 2 uker! Og hvordan de behandler den fisker før du får den, hvis du f.eks får røkt laks, så er det fordi at laksen er blitt ødelagt og ikke kan brukes til noe, å når den blir røkt forsvinner muggsmaken, og laksen blir "god som ny" samme gjelder salt-fisk som oftest. Særlig dere som bor i Oslo og aldri kan få FERSK fisk! Og får dere det er det for varmt vann til at fisken skal bli god! Rart og tenke på, siden du er veldig kresen! Så kanskje det du har på din tallerken kommer i fra FINNMARK, du betaler store summer for og få fisken de får 13 kr kiloet før, og det du egentlig betaler for er at de skal ligge i en halv-varm trailer ifra finnmark og til deg, for så å enten filiteres eller legges på et kjølelager, og allerede da er fisken noe ødelagt! så tar det kanskje enda 2 dager + de 6 dagene i trailer + de 7 dagene på fiskebruket! Deilig, kos deg med sushi!

Chassi sa...

Hear, hear! Når stadig nye nivåer her.

Ynglingsbloggen! Ha en super dag, søte!

Anonym sa...

Lillebroren til kjæresten min hater også jøder, dere er en god match! :D

Marte sa...

Linnèa, du er SÅ fantastisk!

Kristin sa...

Fantastisk, nok en gang :)

Blir så glad hver gang det er et innlegg fra deg.

Anonym sa...

Den sushi kommentaren, hjelpes meg så lite du har å gjøre haha.

Linnéa, dritbra innlegg!

Anonym sa...

som alltid, epic innlegg!! :D

Anonym sa...

håper den tatoveringa ikke er ekte, mtp at den er feil vei? en tatovering skal ALDRI vende bakover.

Ingrid sa...

Linnéa, du overrasker.

Anonym sa...

ELSK PÅ DEG

Oda Aslaksby sa...

("Vennligst ikke tull med jøder, Linnéa, jeg får vondt i jødehjertet mitt")

DØDE av latter!

Anonym sa...

Ok. Fra i dag sluttet jeg å lese Wulff og starter å lese her istedet. Fy flate så flink du er :o

Anonym sa...

LOL, til fiskeeksperten. Få deg et liv.

I sa...

kjempe bra svar, spesielt på det siste:-)

Anonym sa...

Kjempebra innlegg, fryd å lese!

marie sa...

sitter seriøst igjen med frysninger etter det siste svaret ditt!

Anonym sa...

Takk takk takk takk takk takk takk! <3

Ida sa...

Du er fantastisk!

iszting sa...

stop, stop, stop!
"Men i og med at jeg aldri skal det mer, har jeg tenkt til å sitte oppe og skrive til langt på natt i mange måneder framover."
-betyr det at du endelig begynner aa bruke det verbale talentet ditt? dette ville glede meg, den gamle, veteraene, middel-europeiske joeden, hvis familien ble skikkelig utryddet foer og i loepet av andre verdenskrigen. de doede enten i auschwitz, birkenwald og andre holocaust-lager etter flere maaneders-aars trekasseringer, eller ble direkte skutt inn i river danube.
dette var kjempemorsomt, vi alle lo oss ihjel, det kan dere tro.
min mor kan i dag fremdeles sitte og lo timevis og si: "jeg kan tydeligvis huske den dagen, mormoren min ble skutt bakfra og falt i donau! gode, gamle dager!"

saa jeg sier ikke mer, enn: jawohl, herr hauptbahnhof!

gode svar, forresten! setter pris paa din saklighet. jeg mener at du aldri blir sentimental naar det gjeldet emnet anoreksia (eller foelelser, generelt) og allikevel klarer aa fremkalle foeleser hos andre. f. eks. hos meg.

Ingrid sa...

Hei anonym fiskeekspert!
Kan du komme med en kildehenvisning er du snill?
Har du noen gang jobbet i en sushi-restaurant? Eller hos en fikehandler for den saks skyld?

Til din oplysning stilles det nokså strenge krav til fisken som skal serveres rå. Jeg vet ikke om du er klar over at man faktisk kan dø hvis man spiser bedervet fisk? Og om man ikke dør, så tror jeg nok en skulle fått seg er seriøs tarmskylling av hele måltidet. Jeg kan nevne salma-laks f. eks, hørt om det? Jeg vet at oppdrettsfisk kan ha mye lugubert i seg, men jeg kan aldri tenke meg at en seriøs sushi restaurantør ville brukt det.

Så i stederfor å fokusere på det negative kan du heller glede deg over at vår alles kjære Linnéa endelig får i seg litt variert kost, og sushi spesielt, er helt supert! (selvom, Linnéa, det er unødvending mye sukker i risen)

M :) sa...

Jeg har ikke lest alle kommentarene, så kanskje noen har skrevet noe lignende før. Men det var utrolig gode svar, morsomt på de litt tullete og uviktige spørsmålene, og veldig ordentlig og tankevekkende på det om anoreksien.
Jeg har selv hatt anoreksi, men i motsetning til deg, gikk jeg over til å overspise seinere. Sliter og vil merkelig nok tilbake til undervektighet, hårtap, ingen mensen og konstant svimmelhet igjen - men du, du er et skikkelig godt forbilde uten å si at du "elsker å trene" og lignende (takk!!). Du ser perfekt ut, kan faktisk ikke tenke meg noen som ser bedre ut enn deg. Det at du klarer å balansere det, og tenke at det er greit at forholdet til mat ikke ALLTID er bra, det er veldig bra. Vet ikke helt hva jeg skal fram til, men du minner meg om alt det negative med spiseforstyrrelser, og det er jeg glad for.

Antar at jeg egentlig prøver å takke deg ...

Marte sa...

Takk for at du skriver alt det vi andre tenker! Spiseforstyrrelser er bæsj, og det er bra du forteller om hvor tåpelig det er. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fant bloggen din før nå...men nå er skaden gjort, HURRA!

Marianne sa...

veldig godt svart :) spesielt på siste spørsmål

Caroline sa...

først og fremst digger jeg bloggen, det er nesten flaut hvordan jeg kan sitte hjemme alene for meg selv og skrattle. kjenner meg veldig igjen av mye av det du blogger om og liker at du ikke er en typisk se-hva-jeg-har-kjøpt-idag blogger. Men i det lange løp syns jeg kanskje det har blitt for mye humor og tulling og har hatt prøvd å lage meg et intrykk om hvordan du er som en seriøs person og må si at det svaret om anoreksi var veldig godt skrevet. jeg fikk et helt nytt intrykk og syn på deg som overrasket meg positivt. keep up the good work :)

krisitn sa...

du er helten min

Sara sa...

Du er søt når du viser følelser. (da snakker jeg ikke om sinne)

Anonym sa...

Det du skriver er så viktig og jeg blir så glad for at du er åpen om spiseforstyrrelser. Blir like oppgitt hver gang jeg kommer over pro-anorektiske blogger og lignende. Det er ikke status, det er faen ikke kult!! Når skal folk begynne å forstå at det ikke finnes gode snarveier til en "perfekt" kropp? Hvilken glede har man uansett av å være tynn som ei nål, hvis alt annet går til helvete? Det er ikke verd det!

Thea sa...

Du er helt rå.

Anonym sa...

Hahaha!
Men du, "bli tynn igjen"?
Du er jo tynn allerede jo!
Jeg vet det kanskje ikke er like tynt som før, men du trenger ikke bli tynnere enn det!
Du er dritpen akkurat som du er, du!

Martheparthe sa...

Skal ikke du ut snart?

Anonym sa...

Synes det er bra at du er så ærlig når det gjelder anoreksia fordi det kan hjelpe mange. Og jeg synes det virker som om du er veldig modig, så stå på ! digger deg og bloggen din !

IRIS sa...

Linnèa, du er nydelig og det mener jeg :) jeg er faktisk veldig glad på dine vegne for at du har klart å slutte med anoreksiaen! pluss at du er sykt morsom, så jeg elsker bloggen din :) fortsett slik!

Katrine sa...

Pen du var når solen kom ! Haha
Du skriver sykt bra med det om at man ikke må tenke på å slutte å spise!

Anonym sa...

Herlige svar, Linnéa! Du skriver så sinnsykt bra, helt utrolig... Og du som ikke vet hva du skal gjøre med livet ditt, og alt det der - bli journalist! Da kan du skrive de morsomste artiklene som folk ruller på gulvet av latter av, og så kan du jo reise mye- kanskje et par år i london mens du tjener masse, og finner deg en herlig britisk mann? Synes jeg er en god ide, hvertfall;) Lykke til!:)

Anonym sa...

fikk helt vondt inne i meg når du skrev at du ville bli tynn igjen når du leste motemagasiner! du er så utrolig pen Linnéa, og du har en misunnelsesverdig kropp. du skal være meget stolt av deg selv for å ha klart å komme deg ut av anoreksien og på bedringens vei. jeg har selv anoreksi og vet hvor vanskelig det er!
elsker forresten bloggen din:) du får meg alltid til å smile, og er så definitivt på min toppliste over det beste bloggene!!!
lykke til videre med både blogg og helse! jeg heier på deg:D

Anonym sa...

Ah, digger deg så sykt! Elsker at du er jævlig morsom, samtidig som du er alvorlig om (noen) alvorlige ting. god bless yoooou liksom

Anonym sa...

Nesten så jeg elsker deg.

Ingvild sa...

Du er så jævlig bra, Linnéa! Digger deg.. <3

Anonym sa...

Aner ikke om du leser alle kommentarene, men må si at jeg fniser en hel del når jeg leser bloggen din. Noe en 20 år gammel gutt(mann?) strengt tatt ikke gjør ofte. Så takk for det, Linnéa. Keep up the good work! :D

Elise sa...

Du virker fantastisk. Og du ser helt nydelig ut - selv om du kanskje ikke ser det selv alltid.

Anonym sa...

du er virkelig herlig, Linnéa. du har en flott balanse mellom hysterisk morsomt og seriøst. det er ikke mange som kan få meg til å le til jeg griner og tenke så hardt at det knaker på én og samme gang!

Silje sa...

Enda et fantastisk innlegg!:) Denne bloggen din er bare så bra. Og det er du og:) Må bare få sagt det; utrolig imponerende hvor åpen og ærlig du er om spiseforstyrrelsene, samtidig som du skriver om det på en veldig bra måte! Så, må jeg også si det, at du er jo så slank og fin! Skjønner hva du mener med "tynn igjen" i den forstand at du tenker på hvordan kroppen din var når du var syk, men du er tynn nå også. Så, hold på den mentaliteten og kroppen du har nå. For det er fantastisk:)

Anonym sa...

Jeg ler alltid av bloggen din, men etter å ha lest det siste svaret fikk jeg plutselig respekt for deg også. Du burde skrive om litt alvolige saker(sånn som det siste svaret) litt oftere, selv om det kanskje ikke passer så bra med resten av bloggen.

Anonym sa...

åh, haha! jeg rett og slett elsker denne bloggen! du er jammen festlig og flink til å skrive:D

Synne sa...

Sv; okeida. Skjønte ikke helt hvorfor hun lagde så big deal ut av det, å det var sinnsykt teit at du måtte slette innlegget ..

Anita sa...

Det var ganske rart at du tok opp det med "jeg vil ha anoreksi, også bare slutter jeg når jeg er tynn" fordi i det siste så har jeg faktisk tenkt sånn..
Synes du virker som en skikkelig bra person, og liker virkelig bloggen din!:)

Anonym sa...

Velger for en gangs skyld å være anonym på en kommentar. Det du skriver om at anoreksi påvirker hele familien er helt rett. Søsteren min fikk anoreksi med oppkast og hele greia. Jeg gråt mange dager fordi JEG ikke følte meg bra nok. Har virkelig hatet henne for det et par ganger, og jeg vet jo at det også er feil. Men det har ødelagt en del av livet mitt også. Har egentlig lyst å fortelle det til folk, at jeg også har slitt med ting, men regner med at folk ser på meg som en oppmerksomhetssjuk dritt om jeg sier noe. Derfor holder jeg det for meg selv og er derfor, som nå, anonym.

Hilsen fra ei som vil ha et normalt liv.

Anonym sa...

Hahahaha, har du serr en playboy-kanin på leggen?! Sykt lættis!

Jeg savner videobloggene dine. De var IKKE tragiske. Please, ønskereprise! Legger du ut alle de gamle videobloggene dine, eller en ny, så elsker jeg deg enda mer.

Anonym sa...

forresten, vi burde laget en gruppe på facebook. "Linnea Myhre til P3". nå som RR er borte og alt, hvem andre enn deg kan erstatte de? nettopp

Anonym sa...

priceless!

Anonym sa...

http://siries.blogg.no/1273164502_veien_til__bli_frisk.html

Her er et utrolig flott innlegg om ei jente som har kommet seg ut av anoreksi :) Du bør lese det! :)

Anonym sa...

Kan ikke du være så snill å skrive dine meninger om den forbanna "blogg-krigen"?

Du må jo hive deg på bølgen (evt utenfor stupet), du blir jo den mest seriøse bloggeren i landet om du velger å ikke omtale det!! Det vil vi ikke ha noe av.

Anonym sa...

Faen da, jeg som hadde bestemt meg for å få anoreksi.

Anonym sa...

okei, du er helt nydelig! både utseende og innvendig. du er så sterk.

Anonym sa...

Du er en fin person Linni :-)

(jødeuttalelsene dine er egentlig litt over grensen, men det er vel bare humor?)

Anonym sa...

DRITBRA!

http://www.sladder.no/img/articles/8/829/main.jpg

DU LIGNER SKIKKELIG PÅ VICTORIA FRA HOTEL CÆSAR!

Anonym sa...

Herlig du er : ))

Anonym sa...

Herlighet, du er utrolig imponerende. Du er slående vakker og har et stort talent mtp. å skrive. Du har evnen til å få frem både latter og sorg blant de som leser det du skriver, i en og samme tekst, og DET er ikke noe alle kan skryte på seg.

Om jeg vant i lotto skulle jeg sendt deg en sjekk i posten, ev. ført over penger på nettbank.. Jeg har verken fritidsproblemer, 0 venner, eller andre lidelser, men sier dette fordi du må vite at du kommer til å nå langt, og fordi du er utrolig. Når du leser dette; vær så snill og ikke tolk det som naiv heltedyrkelse, ta det for det det er, nemlig et stort kompliment.

Til slutt vil jeg bare si at dersom Aftenposten, P3, eller hva det enn skulle være, ikke headhunter deg snart, er det VIRKELIG synd for dem.

- V

Guri sa...

Du er virkelig en flott person! Det er ikke helt det samme men jeg sluttet å spille håndball for en stund siden, og da fikk jeg helt angst! Jeg var så redd for at det at jeg sluttet å trene skulle gjøre meg feit. Så jeg trente litt(veldig mye) på treningstudio, og nå har jeg gått ned flere kiloblabla. Jaja, jeg tenkte i alle fall på det du skrev da:-) Så vet du det!

h sa...

du er så utrolig flott! bloggen din er dagens høydepunkt

Anonym sa...

Blir mye skryt her nå men det fortjener du.
Du er veldig flink til å skrive.
Jeg håper alt skrytet inspirerer deg til å fortsette. Å kunne sette ord på tankene sine er en egenskap alt for få har. Du er heldig.

S

Anonym sa...

Så fint du skriver om anoreksiaen du hadde, Dette er mitt favoritt innlegg av deg denne måneden, Bloggen din oser av skriveglede :-)

Katla

Anonym sa...

jeg bedårer deg!
MEN, du blir IKKE like fin viss du blir tynnere enn hva du er nå Linnea.

Sandra sa...

http://100materabrukedegpa.blogspot.com/

en oppmuntring

Marie sa...

DU ER VERDENS MORSOMSTE!!! "Vennligst ikke tull med jøder, Linnéa, jeg får vondt i jødehjertet mitt" - FANTASTISK!

Det er så koselig å tenke på at du faktisk leser alle kommentarene (det skrev du i alle fall en gang), da gidder man å kommentere også!

Jeg fikk for noen måneder siden nå diagnosen anoreksia. Har blitt henvist hit og dit, men jeg føler ikke at NOE hjelper det grann.. Dette er et rent helvete å leve med, alt blir feil, og alt jeg vil er faktisk nå å ha det livet jeg hadde en gang før jeg var så dum at jeg lot mat, vekt og kropp BLI HELE livet.. Jeg ser opp til deg, Linnéa, din ærlighet, selvinnsikt og ikke minst fremgangen i veien mot det å bli frisk. Jeg håperhåperhåper at jeg kommer dit du er en gang, for alt føles så håpløst, det er et fengsel. Ingenting føles som før med denne jævelskapen i hodet, og nå også i kroppen med svimmelhet, hodepine, konstant slapphet ++. Kan jeg bare spørre deg hvor lang tid du gikk i behandling? Fra du var syk og begynte i behandling, til du så på deg selv som ganske frisk? (Ingen svareplikt, skjønner det er litt slit!)

Du er en formidabel blogger!!!!!!!

Nina Helèn sa...

Jeg har lest bloggen din i snart et år, og jeg har aldri komentert hos deg før tror jeg. Jo, kanskje èn gang, fordi du var så hysterisk morsom. Eller.. det er du jo uansett.

POENGET MITT VAR.... At du er så åpen og ærlig om hvordan du hadde det da du var syk, tror jeg kan hjelpe mange. Du overasker stadig, og alltid på en positiv måte.
..kan jeg bare spørre hvorfor du ikke er kjendis?

Nå har jeg brukt anstrengede mye tid på å finne ut HVA jeg skulle skrive for at du skulle forstå hvor mye jeg digger deg, men fant egentlig ut tilslutt at jeg hørtes ut som en idiot.

- Nina Helèn

ps: På 17mai våknet jeg av at veggene ristet og at hodet mitt oppførte seg som en dårlig nattklubb med technomusikk fra 2003. jeg trodde det var et jordskjelv eller kanskje vi hadde passert 2010 (dommedag?), men NEIDA. Det var et helt jævla TOG med korpsIDIOTER som tutet med tubaer og...alt mulig annet DRITT rett utenfor vinduet mitt. Da tenkte jeg på deg med engang. Skal vi drepe dem sammen?

Anonym sa...

Det bildet på slutten, hvor er det tatt? Jeg elsker bloggen din!! <3

Kamilla sa...

likte svaret på ditt siste spm. Godt å vite at du har en seriøs side også :) Virker som du har fått gode tanker om hvordan man skal forholde seg til kosthold og trening. Det var veldig bra det du skrev. tydeligte og ærligste jeg har lest ang. nettopp anoreksia :)

Belinda Jakobsen sa...

Du er fantastisk.

Anonym sa...

Bra svart! Likte svaret ditt til anoreksia spørsmålene. Jeg har selv hatt/ har anoreksia, og kjenner meg igjen i beskrivelsene dine. Tenk på de rundt deg, de lider ofte mer en deg som har sykdommen.

Veldig bra blogg også ! :D

Stine-Mari sa...

Herregud, ååh du er så bra!
du må aldri slutte å blogge Linnea!!

Silje Kristine sa...

Jeg vet akkurat hva du mener med det med anorexien. Hadde det selv for noen år siden, og selv nå har jeg dager hvor jeg absolutt ikke vil spise noe. Jeg savner å ha et normalt syn på mat, selv om jeg vil kalle meg frisk nå.

Petra sa...

Hvordan var du før du ble syk? Har du alltid vært tynn?

Anonym sa...

Beklager å måtte skuffe deg, men jeg blir i veldig godt humør av bloggen din :)

Anonym sa...

Du har fått et par sure kommentarer av meg her inne, på ting du har skrevet.
Nå er det på tide med en ikke så sur kommentar:)

Knall innlegg! :)

Anonym sa...

Du e herlig! Blir GLAD hver gang du har et nytt innlegg :) tusen takk.
Veldig åpent og ærlig svar fra deg på den siste der.. Du e et fantastisk menneske. Ønske deg alt godt, kjære deg! Lykke til videre.
(Ikke slutt å blogg:)
Klem

Anonym sa...

Det er kanskje galt, men du har gitt meg inspirasjon til å slanke meg:)

Marthe sa...

Linnea, nå har jeg lest bloggen din lenge og dette er det beste innlegget på en god stund! Fikk nesten en tåre iøyet. Syntes det er fantastisk at du hadde en seriøs avsluttning, selv om jeg liker den likegyldige deg best! Fortsett med det, takk. Eneste faste bloggen jeg leser, tiltross for at jeg er fra Hønefoss. belive it or not, keep up the good work!

Anonym sa...

Så utrolig flott du er. Jeg beundrer ditt mot og din humor. Fortsett med bloggingen! Du tar ikke deg selv høytidelig, og det er en utrolig viktig egenskap som du må bære med deg videre i livet:) Dessuten er du veldig flott som du er. du trenger verken sminke eller designerklær for å være flott! du viser også i dette innlegget at du også kan skrive mer seriøst, som med anoreksia, og det står det respekt av. du er en allsidig skribent:) hilsen jente 16!

MiA sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kristine sa...

HAHAHA. har du en playboykanin på ankelen? så jævli epic.

ps: hadde jeg vært annonsør(?)(du vet, sånne som jobber med annonser) så hadde jeg lett satsa på bloggen din. I love it.

Marita sa...

Siden du skal på Hove i år, kan jeg jo meddele at det er det en gutt/mann (ty:19-20 år) som heter John som kommer. Hvorfor du skulle vært intressert i å høre dette? Vel, han er ekstremt fin, og enda bedre ; EN BRITE! Var der i fjor og året før, og skal dit i år også. Elsker visstnok norske jenter.

Anonym sa...

"Jeg merker spesielt når jeg leser moteblader, at jeg vil bli tynn igjen"

Bli tynn igjen? Hallo frøken, du ER tynn! Stå ved siden av meg 2sek og du kommer til å føle deg like tynn som en flis.

Anonym sa...

Beste innlegget på lenge. Ble helt følelsesladd her! ps: han fiskeeksperten oppi her må virkelig dra til h** ><

Alana Blix sa...

Sykt lol blogg. Både på den positive og den negative måten. Thumbs up!

Danske sa...

Super bra innlegg, tusen takk for svarene Linnea :) Jeg tror faktisk du er enda kulere end du vet!

Cristina Waldorf sa...

sv; kanskje du skulle lest hele innlegget før du luret av deg dine utrolig interessante synspunkter? det står at man ikke skal gå på dietten lenger enn 3 uker (maks 5). man tar absolutt ingen skade av det.

Selv hadde jeg ifjor sommer en periode hvor jeg gikk 4 uker uten mat (og da mener jeg virkelig at jeg ikke spiste så mye som et halvt jordbær engang!). Som du ser er jeg fortsatt i levende live med både organer og hjernefunksjoner. Hjertet slår ennå. Ingen skade skjedd.

Dietten min oppfordrer til å droppe kveldsmat, spise mer frukt og grønt og å spise små porsjoner middag. Hva er så fælt med det?

Man går ned opptil 4 kg i uken, og det begynner jo faktisk å haste med denne bikinisesongen nå.

om du tror du kan ta av deg noen kilo på å gå en halvtimes tur og så steke en pizza når du kommer hjem og er sliten, tar du feil. For å oppnå et bra resultat må man være villig til å sette hardt mot hardt og gi alt av seg selv i kampen.

det står også i innlegget mitt, om du hadde lest det, at jeg oppfordrer leserne mine til å søke hjelp om de merker at de ikke klarer å slutte på dietten etter max 5 uker.

et lite tips; les hele innlegget før du kommenterer neste gang. by the way...er ikke du hun gamlevenninna til Ida Wulff?

Ingrid sa...

Cristina; oppfordrer du virkelig til superdiett på 3 uker for å oppnå ønske resultat til bikinisesongen? Og påstår så at det ikke er skadelig?

Å gå ned 4 kg i uken er ikke bra for kroppen, ved mindre du har rikelig å ta av. Selvom det ikke gjelder alle, vil de 4 komme raskt tilbake om man tror at man kan gå på en diett i 3 uker, for å så gå tilbake til sitt "normale" kosthold. Alle vil gjerne ta en kjapp løsning, men få vet hva det egentlig innebærer. Og hvilken skade det faktisk har på kroppen. Tenk deg litt om hva du sier er ok å gjøre og hva som ikke er ok. Kanskje det passer for deg, men da bør du holde deg for deg selv. Dette er på grensen til spisevegringsoppfordring! Tror du virkelig at man kan leve på isbiter og agurk??

Unnskyld meg, frøken, men er ikke helt sikker på det du sa om hjernefunksjonen din.

Mor. sa...

Fordi om C Waldorf lever i dag, kan hun umulig leve i beste velgående. Det viser hennes lettfeldige omgang med "slankeoppskrifter" med skremmende lavt kaloriinntak.

Svært sykt å komme med slike slankepåstander på nettet og stå bastant for at dette ikke er farlig. For det ER DET!
Internett gjør det farlig.
Min datter utviklet anoreksi, mye på grunnlag av dumme idéer hun fikk på dumme nettsteder.
Min datter er Linnéa, btw.
Hun lever heldigvis i BESTE velgående.

Think againg, Christine W.

Tyra sa...

Jeg liker at vi får se en mer "ekte" Linnéa. Du er kjempetøff som er så åpen om spiseforstyrrelsen, og det er så bra at du prøver å ikke få folk til å gjøre det samme som du gjorde.
Stå på med fantastisk blogging, Linnéa!

Liker forresten at du liker briter, for de er HEITE. Liker også at du skal på Hove, for det skal jeg og :)

Christiane MB sa...

JIppi! Tusen takk for et veldig bra svar på spørsmålet mitt (det siste du svarte på). Du svarte på alt jeg lurte på, og du bekrefter bare nok en gang hvorfor jeg synes du skriver den beste blogen i den norske blogsfæren. Jeg er sikker på at du når ut til mange unge jenter med selvbildeproblemer og du skal ikke se bort i fra at du kanskje har reddet noen fra å utvikle anoreksi.
Keep up the good work! Jeg leser de morsomste innleggene dine høyt for kjæresten og han ler like mye som jeg.

Anonym sa...

CW - ingen er vel så idioter at de springer på fjelltur for så å "så steke en pizza når du kommer hjem og er sliten". (Jo, du kanskje.)

iszting sa...

til MiA:
du tror paa raser og jeg paa individeer. tydeligvis har vi ikke noe aa si hverandre.

min forrige kommentar var naturligvis ikke rettet mot linnéa, men det forstaar hun selv veldig godt, ville jeg tro. jeg har kommentert her lenge nok.

Anonym sa...

All ære til Norges største blogger for hennes åpenhet og gode "penn"! Svarene på disse spørsmålene vitner om, at denne personen (altså du, Linnéa) har vært gjennom en dannelsesreise i seg selv - reflekterende og med masse innsikt. Du betaler en dyr pris for å utvikle en lidelse som anoreksi, det er svært godt beskrevet av Linnéa her! De fleste klarer ikke å vende tilbake til "normalen", det kommer helt an på ens egen styrke. Du er en sterk ung dame, Linnéa!

Anonym sa...

Utrolig fint svar, det kunne ikke kommet på bedre tidspunkt for meg. Tusen takk.
Trodde ikke du kom til å skrive så seriøs siden du er så jævla useriøs (som jeg liker! for all del). Og det du sa om: "men jeg kan jo bare slutte når jeg er tynn nok".. midt i blinken. Sier takk igjen

Anonym sa...

Linnéa, du er noe helt for deg selv. :)

Marie sa...

Charlotte W. har tydelig ikke fått med seg NOEN TING her i livet.. Den såkalte "slankekuren" hennes inneholder så lite energi at selv anorektikere spiser mer, og jeg har dessverre altfor god erfaring med det, for å si det sånn.. Charlotte, med mindre du vil andre vondt, bør du vite MYE BEDRE enn å publisere noe sånt. Hadde jeg vært deg hadde jeg slettet det slanke-innlegget på bloggen din med en gang, du ser tydeligvis ikke deg selv og hva du faktisk oppfordrer til..

Anonym sa...

har du sett at du er nr.7 på topplisten? concratz!

Anonym sa...

du skriver at når du leser moteblader vil du bli tynn igjen - du er tynn. du er helt perfekt i kroppsformen, blir du tynnere er det bare ekkelt :)

Helene sa...

Jeg syntes det siste svaret var det beste som kunne ha blitt svart!! du har en heftig bra blogg :)

ett spørsmål... Hva syntes du om at VOE leser bloggen din? Du har sikert blitt stilt dette spørsmålet maaaange ganger før, men jeg er ganske ny, og jeg lurer :)

Cristina Waldorf sa...

sv; grunnen til jeg spurte om du kjente ida var fordi jeg vet at idas venninne har kommentert bloggen min før, og jeg ville vite om dette var den samme linnea.

hvis du syns jeg er latterlig og bloggen min er dårlig skrevet vil jeg gjerne vite hvorfor du i det hele tatt er innom og leser? Har du virkelig et så stakkarslig liv at du leser ting du ikke liker å lese om bare for å kunne spy ut litt dritt til forfatterne etterpå?

stakkars ødelagte menneske som faktisk må slenge dritt til mennesker som har blitt mobbet hele livet, bare slik at du kan føle deg bedre. søk hjelp.

ja, hva med de som ikke klarer å stoppe. for 3 gang; jeg oppfordrer dem til å søke hjelp. Hvor mange ganger er man nødt til å si samme setningen til deg før den synker inn?

Anonym sa...

Kan noen sette ei kule i panna på hun Waldorf?

Ingrid sa...

Hear! Hear!

Kine sa...

DU er flott :)

Anonym sa...

Hva skjer med Waldorf salaten her.. Hjelpes meg jente, go the fuck away.

Linnéa; knallbra innlegg!

Ada sa...

du er rå!

Kjetil Bacardi sa...

Du er en fantastisk jente. Motiverende og åpen! Love you big time!

Anonym sa...

Kan du være så snill å skrive et innlegg om bloggkrigen om Ida Wulff og paradise-Carl?
Evt. Voe!
Skulle likt å høre ditt syn på det, og ettersom alle andre toppbloggere har gjort det kan du gjøre det og, uten at det blir tatt for seriøst!
Heia Ida!

M=) sa...

Vil bare si at du er relativt fantastisk!

Ina sa...

Det bildet av deg uten sminke var kjempe fint =)

Linnéa sa...

Waldorf: nå gidder jeg ikke å forholde meg saklig lenger, da du gang på gang understreker dette latterlige "poenget" ditt. Skal jeg vite at du har blitt mobbet hele livet? Sikkert kjipt, men det har ikke noe med dette å gjøre. FIkk et tips ang. innlegget ditt, og sa helt saklig hva jeg mente. Vet at jeg uansett har rett.


Eller TUSEN, veldig takk for alle hyggelige og støttende kommentarer.

Marita: veldig interessert.

Petra: Jeg har IKKE alltid vært tynn, nei.

Og det jeg mener med "tynn igjen" - er at jeg har vært 10 kg lettere enn det jeg er nå.

Vanessa: synes jeg var tjukk, der.

Fiskeekspert: Driter i hvor gammel fisken min er jeg vel, så lenge det smaker godt. Visste du at kjøtt er laget av...wait for it, wait for it - DØDE DYR???

Kjøper sushi overalt. Men det er en som ligger i ullevålsveien nede vet st.haugen som er dritbra. ved kirkegården der.

og igjen, vit at jeg leser alle kommentarer og tar alt til meg. så jeg blir utrolig glad for alt dere skriver.

Anonym sa...

Jeg vet jeg er dritteit, men jeg blir lei meg av at du sier jøde som sjellsord, jeg har alltid digga bloggen din, men dette gjorde meg sur. Jeg kan faen ingen ting for at jeg er jøde, og jeg får høre nok om det hver jævla dag, så klapp igjenn om raser! det blir som å si niggere eller pakkiser. Shame on you. Jeg ble faktisk drittlei nå.

Anonym sa...

Haha, jøden.

Henrietta sa...

Linnéa, du er så utrolig bra!

Blomst sa...

Du er fantastisk, Linnéa!
Likte spesielt siste svaret for det var fantastisk ærlig og åpent.

Åke sa...

Linnéa, mora di er kul. Hils!

Cathrine sa...

Det er helt genialt og unikt hvordan du klarer å være fantastisk sarkastisk og ironisk, samtidig som du i SAMME innlegg tar opp et så alvorlig tema som spiseforstyrrelse på en måte som virkelig treffer. Jeg gikk fra å le høyt som vanlig, til et 'wow...' med den siste linjen din. Veldig bra, Linnéa - stå på! Jeg gleder meg alltid til ditt neste innlegg.

Anna sa...

Du er så søt og snill:) liker deg på alle måter. Du er helt unik.

Anonym sa...

Jeg skal ikke prøve meg som psykolog eller "redde" deg fullstendig fra spiseforstyrrelser, men jeg vil bare si at du er utrolig nydelig! Vær fornøyd med kroppen din, gå ut og vær stolt! Du skulle bare visst hvor mange som ville dødd for din kropp!

Du er en nydelig jente :) Aldri tro noe annet!

Christina sa...

Like bra som alltid :) Er også enig med de fleste her ang svaret på anoreksi spørsmålet. Bra svart!

Anonym sa...

Du er nydelig - både innvendig og utvendig :)

HedvigMathea sa...

Likte kjempe godt ærligheten din på slutten:) tusen takk

Higi sa...

Jeg synes du er supermorsom og beundrer måten du på en måte slår av den sarkastiske bryteren når du snakker om anoreksi.
Jeg tror du er et forbilde for mange.

Anonym sa...

du er helt VAKKER

Tone Eline sa...

Bra svaring på gang.. hehe.. Jeg syns det er utrolig bra at du svarer seriøst om ett så viktig og alvorlig tema som anorexien, når folk spør deg om dette..! Utrolig bra, og det var utrolig bra det du skrev på slutten av denne spørrerunden..

Anonym sa...

Så nydelig du er! Særlig med tanke på det siste svaret, for anoreksi er vanskelig.. Og derfor så godt at du, som har såpass mange unge lesere, velger å skrive din egen historie - midt inn i all vitsingen :)

Nicoline Kristiansen sa...

"Grille eller dra på korpskonsert? Å hente knivene og dø er ikke et alternativ Jeg kan godt grille av og til, men ikke HVER gang det det er over 10 grader og opphold. Problem nr. 2 er at jeg ikke liker annen grillmat enn kylling. Og det tar så jævla lang tid, pluss at da vil jeg heller ha taco."

Så gadd jeg ikke lese mer. Det var jo et dilemma; VELG MELLOM DE TO ONDENE KVINNE! kos og klems^^;D;;D;D;D

Anonym sa...

du er så herlig

Anonym sa...

Jeg liker trening, jeg.

Anonym sa...

haha, du er herlig :)

Anonym sa...

du svarte veldig bra på spørsmålet om anoreksi, linnea :)

Anonym sa...

man dør av og bare spise sopp