13. jun. 2010

Mamma

Av og til... Så blir jeg nesten litt bekymret for mamma. Sånn som feks når hun oppretter en egen Facebook-profil for Tica:

Mens andre ganger er hun verdens beste!
Å herregud, da jeg våknet i dag vet dere, så våknet jeg på en stol!!!
Og det første synet som møter meg er at NOEN HAR ØDELAGT DELER AV PUSLESPILLET MITT???????

Så jeg gikk ut en tur. Og da fant jeg en FUGL! En mini-fugl som hadde falt ned fra reiret sitt! Så jeg bare....faen, jeg tar den med hjem. Men så kom jeg på at jeg allerede har meg selv hjemme, og jeg greier ikke passe på mitt eget liv engang!
Så jeg ringte Fuglehjelpen! Men Fuglehjelpen hadde STENGT i helgene. Som om ikke fuglene faller ned fra trær i helgene også! Herregud Fuglehjelpen, ta dere sammen!

Men uansett, da jeg prøvde å hjelpe den....

Takk skal du faen meg ha!!!

Satte den på trappa til et hus, ringte på, og løp som bare faen!

Neida, satte den i et tre! Og ikke si at det er dyreplageri å sette den i et tre, det er jo der den hører hjemme! Dyreplageri hadde vært om jeg tok den med hjem og lot den leve livet mitt. Det unner jeg ikke engang et menneske!

67 kommentarer:

lise sa...

hahaha, åsså kom wwf- reklmaen rett under innlegget! :D

Tora sa...

Du er genial!

T sa...

hahaha, LINNÈA <3

Synne sa...

Hahaha. Bikkja di (mordi) likte det faktum at jeg og kjæresten min inngikk et forhold på facebook!

Anonym sa...

Hahah, jeg ler

Eline sa...

Fin fugl <3

Anne-Marte sa...

OMG, du har et hjerte jo <3

Anonym sa...

hahahhahahahhahahahahh, serriøst...din mor er den råeste !

Frida. sa...

Du skriver bra, iiii

Christine sa...

<3

Silje K sa...

Ååå, jeg vil ha en fugl... Men jeg vil også at fugler skal være frie, så jeg ombestemmer meg.

Mariell sa...

Stakkars fugl..
Godt det finnes mennesker som deg (og meg), som skjønner at oppdragelse er å bli selvstendig, ikke dulles og dalles med :)

Janne Natalie sa...

Fantastisk^^

Kenneth Olsen sa...

hahaha ilu

Anonym sa...

Du er smart du, som tenker på fuglens beste! Haha :P
Seriøst.. Mamman din.. jeg ler. Så morsomt! Haha, skulle ønske hunden min snakket til meg på facebook :P

Helle Kristin sa...

Nå er den alene for resten av sitt liv. Så lenge fugler har blitt tatt på av mennesker, tar ikke andre fugler dem i mot.

Nesten som deg, Linnea.

Ellinor sa...

haha :P det var hyggelig tenkt, men man skal visst ikke ta på fugleunger, da moren ikke vil ha den igjen hvis den "lukter" menneske..

Anonym sa...

DU ER AWESOME!!!!!!!!

SKAL HILSE FRA KATHINKA PÅ ULLERN VG2!!!!! SHE LOVES YOU!!!

Anonym sa...

Hahahaha, fuglen så ikke blid ut.. :P

Mirah sa...

Haha ! Moren din er fantastisk , men hun er faktisk fan av Aleksander Rybakk på Facebokk. Men vi har vell alle våre feil :)

Har du vært superdritings å prøvd å pusle kl 3 om natten ?

Anonym sa...

Hei! Du er kjent blant de fleste på Ullern vgs og Oslo handelsgymnasium. Du skal ikke se bortifra om folk ler og peker på deg når de ser deg. Spesielt er det en på Handels som heter Annelinn. Hun går i 2. klasse på studiespesaliserende. Idolet hennes er deg og hun er innom bloggen hver time for å oppdatere seg på hvordan det går med deg.Derfor sover hun ikke om natten og har fått store humørsvingninger. I det siste har hun begynt å sitere deg. JA, dette er ganske skremmende! Hva syns du jeg bør gjøre? Skal jeg ta kontakt med helsesøster?
Hilsen anonym

Anonym sa...

det beste du kunne gjort, var å bare sette fuglen litt ut av veien så ikke noen "slemme" ville sett den så lett. Moren passer på ungen selvom den er på bakken. det å sette den i treet er jo bare dumt, den vil jo mest sannsynelig falle ned igjen og slå seg.

M=) sa...

Hvis jeg var en fugl, ville jeg bæsjet på deg!

M :) sa...

Åh, du reddet min eksamenslesenatt!! :D
Fantastisk morsomt skrevet :)

pernille sa...

Hahaha, herlig

Anonym sa...

Hei!
Tenkte jeg skulle bli venn med deg på Facebook en gang i de sene nattetimer...
Du har selvfølgelig ikke svart på forespørselen (siden du sikkert får mer enn et par om dagen.
Men til poenget: Jeg får statusoppdates fra deg likevel, med hvilke eventer du skal på etc.. Så et tips til deg er å takke nei til slike forespørsler istedet for å bare ha de liggende, slik at eventuelle stalkers ikke trenger å bli informert om hvor du befinner deg til enhver tid:)
Ellers bra blogg!

Utflytta moldejente 25

Anonym sa...

Haha! så jævlig bra!

Anonym sa...

Du er helt fantastisk, og det har sikkert masse med at du er vokst opp med moren din, for hun virker helt fantastisk på alle mulige måter!! :D

-Amalie

Anonym sa...

Dakar fuglen, nå kommer den til å dø alene...
Alle vet jo at fugleforeldre ikke vill ha ungen lengre hvis den har blitt tatt på av mennesker.

Anonym sa...

Det me at fuglemor ikke vil ta ungen er litt myte, det osm stemmer eer at moren ikke vil i et REIR som noen har tuklet MASSE oppi. Og grunnen til at folk sier de ikke tar fuglebabien tilbake, er for at dne normalt sett ikke ville ha den i første omgang, da dyr støtter ut barna sine om de merker de er svake, eller hadde fuglemor prøvde å hjulpet fuglebabien som lå på bakken (:

Hilsen Villemo

Asha sa...

Ja, for den hadde helt sikkert overlevd mye lenger på bakken. Omtrent fem minutter, og så MJAU og så middagsmat. Jada.

Lene J sa...

Snille Linnea! :) Hihi... Kjipt at den bæsja på deg da, urgh...

Anonym sa...

det er ikke en myte. Fuglemor vil ikke ta imot fugleungen hvis et menneske har vært borti den. Da blir ungen synonym med fare, og da må de beskytte resten ved å utstøte den ene.
Det er derfor man har på seg gummihansker eller bruker utstyr når man tukler med fuglebarn. Til og med i dyrehage. Kan jo være at denne var stor nok til å finne maten sin selv, i så tilfelle klarer den seg. Hvis ikke den blir spist først, da.

SA sa...

Sitat fra Norsk Ornitologisk Forening:

"Det er bare en gammel og feilaktig myte at fuglene skyr sine unger fordi det er "menneskelukt" på dem.
Magne Myklebust (22.06.2009 14:44)"

http://www.fuglevennen.no/sporsmal/?kategori=5&offset=1333&antall=50&q_id=9652

Astrid E sa...

Akkja, mamma har opprettet en slik en for vår hund også. Jeg sier ikke mer.

Vilde sa...

hahah, snill du var mot fuglen.. :p haha, en account for en hund.. xp lol

A sa...

hahaha..

Det morsomste hadde no vore om mora di faktisk nekta på at det va ho som hadde laga profilen, og at Tica hadde laga den sjøl..! :)

Kristine sa...

Herregud. Du er jo helt fantastisk morsom! Hadde vært artigst for oss blogglesere om du tok med deg fuglen hjem, men jeg ser jo problemene det medfører...

Anonym sa...

Er det du som er på reklamen for intution alt-i-ett hårfjerningssystem? Den du har øverst på siden?

Anonym sa...

Gud Bedre som jeg koser meg med bloggen din! :)

Anette sa...

Så fin du var på håret nå:)

Tica sa...

Jeg har laget den selv.

Maiken sa...

haha, jeg dør av bloggen din! jævlig funny!

Elise Vigerust sa...

hahaha, du er så genial! skulle ønske jeg kjente deg, sånn seriøst! HAHA, ilu

Anonym sa...

hahaha! Tica <3

Linnea sa...

Haha, åneeei. Man skal ikke ta på små baby-fugler. Når de finner tilbake til mammen sin vil hun ikke han den mer, siden den har vært i kontakt med mennesker.

Uflaks når du prøvde å gjøre noe hyggelig :)

Anonym sa...

Jeg er helt sikker på at jeg tissa litt på meg nå fordi jeg ler så mye. Jeg dør av deg, DU ER GENIAL!

http://kewlejewlie.blogg.no sa...

HERREGUD JEG MÅ ADDE TICA!!!!!!!!!!!!

esj hu er venn med fjortissjenter fra uskolen.....

Kine sa...

HAHAHA! ... Hahaha!

Anonym sa...

"jeghar laget den selv" hahaha, made my day

Maria sa...

Dette er favorittbloggen min!

Anonym sa...

haha, man MÅ jo bare like mamman din og Tica!

Margrethe sa...

Veit du liksom driter i bloggen og blablabla, attitude, men kan du ikke prøve å få til et innlegg om dagen med mindre du ligger full i ei grøft da? Du er flink til å skrive, og så og si den eneste bloggen som ikke er smørblid og skryter av livet sitt hele tiden. Hadde vært fint å kunne lese oppdatering her daglig.

Linnéa sa...

Ærlig talt, om jeg tok i den fuglen... Fuglemammaen kommer nok aldri til å finne den igjen uansett, jeg satte den bare opp i treet i tilfelle de skulle lære seg å fly, samt for å unngå at noen tråkket på den. Det viktigste er i alle fall at jeg PRØVDE!!!

Utflytta moldenser: spiller ingen rolle for meg :) grunnen til at jeg ikke godtar/avslår er fordi det tar så lang tid. Pluss at jeg liker ikke avslag selv, så vil ikke avslå noen!

Nei, det er ikke meg som er på reklamen.

Margrethe: nei, jeg kan ikke blogge hver dag. Da blir jeg ikke LITT fornøyd med innleggene mine engang. Jeg er en person preget av omstendighetene, og blogger når jeg er i det riktige humøret.

Anonym sa...

hvor ble det av ''det verste jeg vet'' innlegget?

iszting sa...

OH, JEG KJENNER DET SAA GODT MED FUGLEBAESJ, JEG SOM HADDE UNDULATER.
(tilfeldigvis caps lock on, sorry)

Anonym sa...

Hahha

Janne Iren sa...

Herregud, elsker deg!

Anonym sa...

hvorfor slettet du det forrige innlegget?

Lill-Helen sa...

Haha, Linnea! Jeg elsker deg! Du reddet dagen min med dette innlegget!

Anonym sa...

Jeg finner ikke dem riktige ordene.. DU ER DØDS RÅ! Jeg digger alle innleggene dine, jeg LER og LER og LER.. LOVE IT!!!

Du får min 1.plass på blogg listen ;)

-Camilla

Pernille sa...

herrelol. Alle folk med en hjerne større enn en fugl, veit at det crapet om at mora ikkje vil ha ungen sin etter menneskelig kontakt bare e tull. Det e muligens sant i nokken kristne sekta, men det e ikkje det som va tilfellet her. Neste gang i ser en dust som sir "fuglemora vil ikkje ha ungen sin hvis du tar borti den" så ska i personlig sette den personen høyt oppe i et tre og se om mora til den personen vil ha den da. I hadde iaf aldri orka å henta ungen min ned fra et tre.

Fyfaen så lol folk e.

Anonym sa...

Hahahahahahahaha:D

Anonym sa...

øøøø Cola Zero??

Anonym sa...

okey, mora di ER faktisk gæærn!

Psykofantasi sa...

"Av og til... Så blir jeg nesten litt bekymret for mamma. Sånn som feks når hun oppretter en egen Facebook-profil for Tica"

Haha! Også "boff" - herlig.

Anonym sa...

"boff!" hahahahahah. pause. hahahahah. søtt.