8. jul. 2010

Gratis liksom, GRATIS!!!

På tirsdag, så kom jeg hjem til Molde...

Også bare...
Har mamma kjøpt en ny hund uten å spørre meg...

-Vil du holde ham???
Og jeg bare... ok.

EDIT. Selen er konstruert til å holdes sånn, det er ikke et halsbånd.

Så sukker og stønner jeg, før jeg går opp for å pakke ut. Håper i mitt stille sinn at hun har gitt bort noen av de andre dyrehagemedlemme i kompensasjon. Men idet jeg kommer opp på rommet mitt:

Og jeg bare...

-Kom ned og hils på den nye hunden da!!!
Og jeg bare...ok, pass på så jeg ikke tråkker på den.


Også bare... - HOLD DEN DA, HOLD DEN!
Og jeg bare... ok.

Og så skulle vi på fjellet ettersom regnbuen kommer hver gang jeg kommer hjem.
Og mamma bare...
-Kan Majka være med???
Og jeg bare...- hvem faen er Maika?
Og hun bare.. - den nye hunden.
Og jeg bare... - nei, Tica kan være med.

Og Tica bare... YEAH!



Fy fader, nå startet jeg så jævlig In Medias Res...

For FØR jeg dro til Molde, så var Lise og jeg i parken! Og siden jeg nettopp hadde trent, hadde jeg lyst på lomper med kanel og sukker.

Prøv å ta på kanel og sukker i sterk orkan da.


Også var jeg på sånn pre tasting av den nye Pepsi Raw!!!!!!!!!!!!!


Og vet dere hvem som var der??? Marie Amanda... Men jeg tok ikke bilde av henne. Glemte kamera med vilje.


Og mens de andre drakk VIN og CHAMPAGNE, så drakk jeg faktisk BRUS, FORDI JEG TROR DET VAR DET SOM VAR MENINGEN!!!!!!!!!!!!!!


Faen ass. Så nå har jeg en hel kasse jeg skal dele med leserne mine før den kommer i butikken i august. Jeg har en ultraLOL konkurranse på facebook-fanpagen min hvis noen vil ha!! Eller bare si fra i kommentarfeltet. Gratis liksom, GRATIS!!!


Og da jeg tok flytoget til Gardermoen, så reiste jeg seriøst sammen med Dalai Lama!!


Pluss at jeg har hørt at det går an å få fisket neglene sine gratis hvis man er blogger nå.
Så det ville jeg også. Fikk det gratis.

For jeg sier bare én ting jeg, små barn. Selv om toppbloggere bruker masse penger på å prøve å se bra ut, trenger ikke dere gjøre det samme. For dere blir like stygge igjen etterpå.

Merker virkelig at jeg har kommet til Molde nå.

159 kommentarer:

Calaquendi sa...

Virkelig kult å holde bikkja som du holder den på første bildet. Virkelig. Greit nok at du er sarkastisk osv på alt mulig annet, men dyr har faktisk et liv, akkurat som deg. Fortjener de ikke litt verdighet? ;)

Helle sa...

Du altså :D

Victoria sa...

Tar gjerne brusen, ettersom jeg har en kjekk storebror. Låter det som en ok byttehandel?

Linnéa sa...

Skrev en edit i innelegget, selen er konstruert sånn. Det er det samme som å bære den med to hender rundt magen. Det er IKKE et halsbånd. Herregud, jeg har hatt hund siden jeg var 8, og vet hvordan man bærer en hund.

Elise sa...

haha digg innlegg! Likte best neglene i slutten, eg vil ha raw brus!! =D

Ella sa...

Så søøøt den nye hunden var! Men Tica var søtest.

Anonym sa...

skrivefeil: hund, ikke hun.

Marita sa...

Åh herregud, begynte nesten å le meg ihjel av bildet av Tica. Jeg ser at Tica bare "YEAH"! akkurat i det momentet der. Jeg vil ha raw brus! BRUS <3

kikkiklausen sa...

Elsker bloggen din! Du skriver skikkelig bra! :) Du irriterer deg liksom over akkurat det samme som meg, haha, jeg tar gjerne en brus hvis du har lyst til å gi den bort til meg liksom :)

Anonym sa...

liker Tica best.

Liinda sa...

Tica er tidenes pus!
FÅ BRUS!!!! ;D

Victoria(_liie@hotmail.com) sa...

HEI, feil Victoria kommenterte storebror kommentaren. Jeg har OGSÅ en kjekk storebror jeg lett kan bytte bort ;))) Give the soda to meeee (plaster på såret for at jeg ikke fikk sett deg på Hove. Brb gråte litt.)

metallicatrollet sa...

BRUS ER DIGG men Tica er diggere. Omg. :)

malin sa...

mennnnn.. det viktigste spørsmålet: er det sukker i den?

Tuva sa...

De som skriver at de har en kjekk storebror å bytte bort, vel LEIT! Jeg har TOOO! beztiz Linnéa?

Anonym sa...

Du er digg.

Martine sa...

Hihi, elsker deg :D :D

Nina Helèn sa...

HAHAHAHAHA, fyfaen å jeg ler av "og jeg bare...okei" så kommer det bildet av hunden. DAGENS!

oda Karoline sa...

Hvor har du kjøpt kjolen din? Den var nydelig!
Jeg tar gjerne en brus, jeg har ingen kjekke storebrødre, men jeg kan bytte bort mot søstra mi sine kjekke venner? !

dagens outfit sa...

ja, det var bare derfor jeg ble blogger. for å få free silikon og acryl! :D

Marie Svardal sa...

jatakk til brus!

Maren Susanna sa...

Jeg vil ha rawrawraw-brus!

Jente24 sa...

Hahaha, ubetalelig!
Kan ta en brus assa..hvis du MÅ bli kvitt dem liksom.

Elisabeth Illing Nordvik sa...

Gi meg en brus, takk! :)

Jente Tønsberg sa...

Smaker gjerne en brus.:-D men tviler den er like god som vanlig pepsi max ..

Cecilie Maria sa...

Haha, fantastisk søt voffse! :) Hva syns kattene om den da, mon tro?

Men du, jeg lurer på en ting:

Likte så utrolig godt den store, grå collegegenseren din, - den du hadde på deg på endel av bildene fra Hove. Mulig å få vite hvor den er fra? :)

Rebekka sa...

Herregud, den nye hunden var bare så snusk! Virker ikke som om du er så veldig glad i den nye hunden?
Men sånn btw: Jeg har lyst på bruuuus! :D RAWrrrr ^^

Malinlofsnes@hotmail.com sa...

Æ SKA HA BRUS!!!!!!11111
oj unskyld *vil
ingen lært mæ manera

SA sa...

Hunden var nesten like søt som deg Linnéa. Nesten. Molde-innlegg er bedre enn Oslo-innlegg faktisk.

Og, jeg vil ha brus, leverer du på døren?

"my life be like" Ronja sa...

haha, du er så snill mot hunder ^^

Ingvild :) sa...

Leverer du brusen på døra? :D

Anonym sa...

Hahaha, herregud så morsomt!

"Og mens de andre drakk VIN og CHAMPAGNE, så drakk jeg faktisk BRUS, FORDI JEG TROR DET VAR DET SOM VAR MENINGEN!!!!!!!!!!!!!!"

Jeg digger deg!

Anonym sa...

Hvordan går det med puslespillet? ;)

Rikke sa...

hahaha, jeg digger deg !

ps : jeg sier gjerne ja takk til brusen :)

bisex sa...

Jeg vil ha brus.. Er den sukkerfri?

Anonym sa...

Jeg ELSKER deg for at du skriver oftere nå!! TAKK TAKK TAKK;D

Rie Aleksandra sa...

Fint at du oppdaterte innlegget med den hundeselen, ellers hadde du vel fått PETA etter deg. Send ellers gjerne en brus i denne retningen. :)

PS: Lurer også på hvordan det går med puslespillet. ;)

M- sa...

Du er sååå kul! omg DIGGER deg så ultra myye! jeg vil gjerne ha en raaaaaaaw pepsi- bruus <3 : )

å sa...

jeg kræsja i en sånn gardinmann engang.. trodde sånne buddhamenn skulle være fredelige folk, men neida. han ble dritsur. lol

Anonym sa...

I love you :)
Men hvorfor liker du ikke Marie Amanda?

Anonym sa...

Få en sånn jævla brus da

Anonym sa...

ka e greia med marie amanda????

Veronica Bremnes sa...

Vil selvfølgelig ha gratis brus, menne.. Bor i Kristiansand, da.

Anonym sa...

Marie amanda er vel bare teit, er ikke verre enn det tipper jeg.Man må ikke like alle mennesker.

Karoline Madeleine sa...

Så søte hunder, haha :D Jeg vil ha PEPSI RAAAAAW.

Maiken sa...

Herregud, det er jo bare å google "pepsi raw", så ser dere at det er sukker i den.

More importantly; er den god? Om den er det, så vil jeg gjerne ha. Takk! :p

Anonym sa...

Anonym: Om man ikke liker noen bruker man heller ikke tid på dem. Hva er poenget med å skrive om og nevne personer i annenhvert blogginnlegg om man ikke liker han/hun?

Sanne sa...

brus..Ja takk :D
hvordan har du tenkt å dele den ut ? :P

Edona sa...

Ja, bruuuus <3 jeg tar gjerne :D De hvite sandalene dine var forresten veldig fine.

Anonym sa...

Åå jeg ler! haha, du er herlig

Lena sa...

Jeg ønsker meg en brus og puslespilloppdateringer :D

Lussieshow sa...

hvordan går det med puslespillet? :)

M=) sa...

Tar brus,ja! :)

Hanna sa...

HERREGUD, jeg vil ha brus! Herregud, herregug, herregud. Er blakk etter Hove og brus er awesome.

Silje sa...

brus, ja takk :D Du kan få katten min i bytte, dyrehagen kan alltids trenge flere medlemmer..

ingrid sa...

Ooo..pepsi. pepsi raw. RAW. jeg vil ha. kan jeg værsåsnillsnillsnill å få en pepsi RAW?
smisking for å få en flaske: Bloggen din er superduper! jeg leser den hver dag og du er utrolig flink til å skrive!! :D Du er mitt store idol og verden hadde gått under om du sluttet å blogge!(særiøst asså)

da håper jeg at jeg får en flaske pepsi raw, siden jeg hadde den desidert beste kommentaren med SMISKING!

Anonym sa...

Eeeeeeh, er det OK å synes at storebrødrene sine er kjekke nå liksom? Og hipp hurra for at du er tilbake i Moldæh igjen, vi merker det også på blogginga di <3

Julie sa...

Jeg vil ha brus!

Anonym sa...

http://www.terrysdiary.com/post/749977680/filled-with-hatred-and-bitterness-he-was-a-child

så dette å tenkte på deg, mtp introen din. -em

Anniken sa...

Jeg vil veldig gjerne ha en brus! :)

Martha. sa...

Jeg vil også ha brus :-)

Anonym sa...

Morsomme innlegg, som vanlig! I det siste har tekstene (og bildene) vært bedre enn vanlig :) Hva skal du til høsten? Du hadde vært et funn for avis/magasin som skribent!

elise sa...

jeg vil ha brus, og jeg bor i molde. og er stuck der for sånn ca. resten av sommerferien... weeeeee.... LOVE MY LIFE!

elisabeth sa...

Jeg er veldig sikker på at jeg så samme Dalai Lama da jeg dro fra Oslo forrige fredag. Om ikke, så jeg i det minste en like oransjekledd turist på flyplassen.

halvor sa...

Fete emonegler. Fåmerei Kamilla og kom på Briskeby-besøk<3

Navnløs sa...

Snerten rumpestump du hadde på det bildet som er rett under bildet av kewle Ticamor! Yeees. Digger bloggen din, Linnéamother;-)

Maria sa...

Linneà, kan jeg få brus av deg ? vær så snill? :)

Eleni sa...

Jeg vil ha brus :D <3 digger bloggen din btw.

Regine sa...

Jeg vil ha hvis det ikke smaker piss. Siden det er gratis.

Piumen sa...

Holy CRAP som jeg elsker deg!
Du får meg til å le høyt. HVER gang jeg leser bloggen din. Noen ganger er jeg ikke sikker på om jeg ler av eller med deg. Men det gjør ikke noe. For jeg liker deg ganske så godt uansett.

nelledg@hotmail.com sa...

Jeg vil smake pepsi raw :D Please, Linnéa :D:D:D

Anonym sa...

I love u!!!!
Always i am laughing when i reading ur blogg.I dont understand nothing lol but pictures are telling very much :)

MERETHE sa...

Hahah. Fin på hendene sine. Åsså helt gratis da.

Kos deg hjemme i Molde. :p

AudM sa...

AAAAAAAAAAAH, der ringte det en bjelle!

Anonym sa...

få deg et liv a, det er gratis.. stank ass fjortiss hoe

Sina Martine sa...

jeg vil ha en Pepsi RAW :-)

elisabeth sa...

jeg skal ha brus!

Janicke sa...

I love you

Anonym sa...

Å herregud, nå har gamle kjærringer begynt å lese bloggen din også! Jeg er 36 btw...!

JÆÆ sa...

Hehehe, bloggen er utrolig morsom den, men det jeg ler mest av er de leserne som faktisk prøver å være like morsom som deg.. HEHEHE, off...

Mogens Alfonse sa...

Snasen rumpe under regnbuen!

Lisa sa...

Fin rumpe

Danjel sa...

Jeg vil faktisk ha pepsi!

Anonym sa...

Kjekt å lese intevju med deg på dagbladet.no!!

ej likakje brus

Anonym sa...

Regner med du har sett det allerede, men http://www.kjendis.no/2010/07/09/kjendis/blogging/internett/12488442/

Så innmari INNMARI kult at de setter deg opp mot rosabloggerne sånn. Supert å se at du blir verdsatt for akkurat det! You go girl :D

Dur sa...

Du er bloggbar.

I bloggen min skriver jeg om ruggesteinen som ikke rugger
og som plutselig rugger, om
Bloggfest, om offentlig blogging og om særbloggeparlamentets privatbloggedirektiv .

Alt dette og mer til en pris av 0 i bloggekroner.

julie aida sa...

"få deg et liv a, det er gratis.. stank ass fjortiss hoe"

og der spruta mozellen ut fra nesa mi

elin sa...

jegvil ha brus :)

Frøydis sa...

Hehe..leste om deg på db.no
ble nysgjerrig, selvfølgelig...

Klem, Frøydis
Kristiansand
som legger meg til som følger
om du liker det eller ei... :-))

jens sa...

Sykt så pen det går an å bli aaaa! Skal vi gå på en date? snill gutt på 22.

Anonym sa...

Så reportasjen i db, eller var det vg? Uansett så kom jeg egentlig kun for å se på bildene av hun dama som så ganske digg ut. Bloggen kunne trengt noen flere bilder av damer. Lettkledde damer altså. kkthxbye.

Anonym sa...

tror du bør velge min bror! digg han, for deg da. HEHE

Ida sa...

Gratulerer med omtale på Dagbladet.no.

Hilsen en gammel leser.

Anonym sa...

Hva gjør du sammen med Toro Borgen? Dette blir for dumt, gitt.

Anonym sa...

Du er utrolig søt og morsom..ler meg i hjel!! ;D Glad jeg fant fram til bloggen din!! Keep it up, liksom!^^ :*

Linn sa...

Leste nettopp artikkelen på dagbladet, haha. Du er brilliant!
(Ville gjerne fått brus.. siden den er gratis!) lol.

Therese vel! sa...

HAHAHAHA lo serri i en halvtime av Tica-bildet.

Anonym sa...

love u
hahah, jeg og en venninne fikk klem av deg på hove første kvelden. rett etter at en ekkel trønder prøvde jeg på deg. meen det husker du sikkert ikke :)
anyways, du er awesome

Anonym sa...

seg på deg*

Anonym sa...

seg på deg*

Christine Lövendahl sa...

som sagt tidligere: det er nesten like gøy å lese kommentarene du får som innleggene dine!! ;)

Anonym sa...

Hvordan tør du å disse "rosabloggerne" når du viser rompa og er enda mer naken enn dem selv? Bare lurer. Hilsen en som egentlig ikke leser blogg, men ble provosert av artikkelen i db

Katharina sa...

Vil gjerne ha en:)

kath_arina97@hotmail.com

Anonym sa...

så kult med artikkel i dagbladet og greier! Gogo! Også så artig innlegg i dag btw haha

i love sa...

hohoho! gleder meg yil flere hunde historier!!

i love sa...

hohoho! gleder meg yil flere hunde historier!!

i love sa...

føkk, full

Anonym sa...

Liker det! Herlig.

Anonym sa...

http://www.kjendis.no/2010/07/09/kjendis/blogging/internett/12488442/

Anonym sa...

Du er virkelig noe av det råeste kvinnfolket jeg har sett!!!

Æ vil ha dæææ!!! :-P

Anonym sa...

Keep on the good work!

Anonym sa...

LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOVE U

Anonym sa...

HAHAHAHA In Medias Res! Best. Comment. Ever.

Nattbladet sa...

Fisking av negler er ikke bra.

Vi i Nattbladet synes det er forkastelig at du lar deg intervjue av Dagbladet (Bare tanken gjør oss kvalm (På Dagbladet))

Nattbladet kunne satt din blogg (og kanskje deg (kanskje)) i et helt nytt lys. Vi har nemlig en spotlight, og den virker. Vi kan likevel ikke ta æren for dette, ettersom at det aldri har skjedd, men at du heller velger å gi et intervju til Dagbladet! Var du full da du gikk med på det? Jeg synes ikke det burde vært lov i det norske land at populære bloggere skal gi Dagbladet muligheten til å skaffe seg flere lesere bare for å bruke varemerket (navnet ditt i denne sammenhengen) på slik tabloid reklamering. Hold deg til seriøse tidsskrifter i fremtiden, Linnea.

Selv din artikkel i Russeavisen for ett år siden er a bedre kvalitet enn noe av det Dagbladet har skrevet de siste tre årene. Det samme gjelder forøvrig for Nettavisen også, og muligens også Stavanger Aftenblad, men det har vi ikke lest på en stund.

Skjerpings, hvis ikke så havner du snart på en langt mindre luksuriøs liste enn ditt navn allerede står på. Kanskje får du kun henvendelser til å bli med på en tilfeldig reality-serie på Fem eller TvNorge. "Danser med ulver" eller "Gratis hårklipp av Eli Hagen".

Random fact: "Kjendiser" som har blitt intervjuet av Dagbladet har aldri blitt invitert til "Fire Stjerners Middag".

/rant over

Nattbladet, klokken er 09:10, nå været.

Anonym sa...

Hva er problemet til vedkommende over her? Har noen hørt om Nattbladet? Ikke det nei. Gå å legg deg, fort.

Solveig Bredli sa...

Jeg sier ikke nei til gratis brus :)
Tica er søt!

Synne sa...

heiheiheihei hei heei.
du er artig. liker bloggen din. liker deg. synes du skal blogge enda mer.
kan jeg forresten få pepsi??+

Isabell sa...

Haha, seriøst den beste bloggen jeg har vært innom på lenge!! Dritkul ass!!

Mariell sa...

Gøy å lese om deg i Dagbladet :)

Ønsker deg en god helg!! :)

Typisk 14izzz sa...

LOL!

Liker bloggen din, har lyst å ta botox i pannen, OMG jeg bare...

Jeg bare...

Jeg bare...

Død over de som bruker slikt språk, lizzom! Jeg bare jeg bare jeg bare.

Og en ting til før jeg stikke:
Jeg bare.

Kriztin sa...

HAAAha, åzum blogg. Takk til dagbladet.no som tipset meg om denne siden. Lollet i buksen av hundeinnlegget :D jævlig forfriskende.

Fantastisk at flere bruker omglol i vokabularet sitt <3

*legge til favoritter*
HA en fin dag!

Anonym sa...

Jeg bare: lol ass. Og hun bare: liksom. Jeg liksom bare fy faen ass. Men sånn er det nå bare, ass. Fy faen liksom...

ingrid sa...

HAHAHHAHAHAHAHHA, oh gud.
Tror jeg må lese innlegget igjen bare for å le litt mer.

Christina sa...

Leste nettopp artikkelen i Dagbladet om deg:) Du har vært en av mine bokmerker i over 1 år nå. Digger bloggen din!

Bæsj sa...

lag barn med oss. http://nederlaget.no

Mina sa...

Fin kjole. Søt hund. Brus? Ja, takk!
Har to kjekke storebrødre også, by the wayy!

Marthe sa...

ja takk :)

Mr.Sam sa...

Å herregud jeg dævvær!! ikke bare sitter jeg og ler meg i hjel av selve bloggen, men hælo, har du lest kommentarene du får?? hahah keep it up linnéa, you rock!!

Morten sa...

Shiiit as, skulle på jobb for å fikse noe i dag tidlig, endte opp med å lese hele bloggen din! Mye humor, tiltross for en noe gretten sjef ;)

Tuva sa...

JEG VIL HA BRUUS

Anonym sa...

Et av de mest patetiske forsøkene på å være morsom jeg har kommet over på lenge. Tror det var dagladet.no som linket, og dette viser vel bare hvor hardt de sliter med å få lesere.


Get a life...

Anonym sa...

Herregud!!! Å holde den hunden sånn, er dyreplageri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nina C. sa...

Søt bikkjevov! Koselig med dyr!

Malene K sa...

Herregud, hva er greiern med å gi bort brødre da? "Storebroren min er dødskjekk assa!" ÆSJ, kalles det!
I følge broren min var du og han kjærester på barneskolen. Om det kun var ønsketenkning fra hans side vet jeg ikke. Høhø.

Anyway.. Vælkomminj skal du være til Molde, her skjer det fortsatt... ingenting.

Anonym sa...

du er dein fineste jeg vet om

Anonym sa...

Du er best.

Aleksander R sa...

Keep up the good work! Du har den eneste bloggen i Norge jeg i det hele tatt har noe interesse av å lese og sjekke jevnlig. Elsker måten du skriver på og bygger opp med bilder. Cudos to you

Alexander sa...

Har du fått prestasjonsangst eller? Vi trenger et nytt innlegg:(

Anonym sa...

Brus Jeg vil ha (:

Hanne M sa...

Blogg, for helvete.

VI ELSKER DEG

Malene sa...

Gratis brus er...fett det!!

Anonym sa...

Åh, gratulerer med ny vofs!

Vera sa...

jeg vil smake raw før alle

Linnéa sa...

ja, det er sukker i den, men ingen estoffer etc.

tar kontakt med folk som får brus når jeg får brusen selv.

alle med kjekke brødre: SEND DEM TIL MEG!

lussieshow: stfu, det kan du drite i

hva jeg gjør sammen med toro? han er en venn, du burde brennes levende.

nattbladet/kennet: get a life.

anonym 10.11: jeg har aldri sagt at jeg er morsom, så get a life sjæl ass.

morten: bra!

aleksander R: TAKK!

Anja Eide sa...

jeg vil ha brus:D

Luna Anette sa...

GI MEG PEPSI RAW!!! Seriøst, jeg må. Plis

Marte sa...

bruuuuuuus : ) awesome navn da forresten, haha

ragnhild sa...

ghahaha åh. bra linnéa!!

Pernille sa...

haha, i hørte et par rykta Linnern! "Ho Linnea væt du, ho so bloggå, satt no la me en fole søt fyr på lærdå, mænj ho berre va skikkelig slæm å slekt.." i bare hyperlol, fræninga e det beste i veit. Og sånn ellers, fysøren så mange lole blogglesera du har. ekke rart du e kjendis. Kanskje du kan få gratis lompa. I kan bake til d da, hvis du slutte å følge etter me.. begynne serri å bli ekkelt.

Anonym sa...

http://karinatorres.blogg.no/ lol, sykt wannebe deg

Anonym sa...

http://karinatorres.blogg.no/ lol, sykt wannebe deg

AC sa...

Hei Linnea! Jeg vil gjerne ha en brus! ;)

nikath@ieatcatsforfun.com sa...

SÅNN BRUS VIL JEG OG HA!!!!!!!!! mail meg for adr da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe!!!!!!!!

Julie Roe sa...

Jeg vil ha raw brus! :D

Malin sa...

bloggen din er bare helt råå! du er råå :D

Karoline Fylling sa...

Jeg vil ha en RAW!!!! :D linnnea, du RULER (som om du ikke visste det fra før)

Susanne :) sa...

Hva slags hund har du ? :) Kan du svare som kommentar på bloggen min ? :)

susannetherese.blogg.no :)

Anonym sa...

til dere som sier dere har en kjekk storebror. Vel.. jeg har 3 kjekke storebrødre som godt kan byttes ut :-)

Marte sa...

Jeg vil lett ha ALL brusen. Bare slik at ingen andre kan få selvsagt.