19. jul. 2010

Sushi med dramatisk ending

Dere vet det at vi har fått asylmottak i Molde for en tid tilbake siden.
Så jeg tenkte....
- Yeeeeeeeah! Kanskje det kommer noen japanere eller kinesere dit som kan lage sushi!!
Men så er det bare rumenere og afghanere som utelukkende spiser og lukter løk som vil bo i Molde tydeligvis, så jeg må lage sushien SJÆL.

Skulle prøve for første gang på lørdag. Tenke japansk liksom.

Men først, så skal man liskom SKYLLE risen helt til vannet blir klart. Herregud, kunne ikke risplukkerne ha skylt den liksom??? Hvorfor selger de skitten ris??? Ser det ut som om jeg har tid til å stå og skylle risen 30 ganger???

Så jeg bare.... - mamma, jeg orker ikke! Jeg vil ikke mer!
Og hun bare... - joda, hold ut.

Og så, da jeg hadde skylt den, skulle den stå i vann i 20 minutter. Da kan du enten gjøre noe annet imens, eller stå og se på. Jeg sto og så på.


Så setter dere risen til koking. Før dere henter laksen! Salmalaks! Skjær MED de hvite stripene.
Hahahhaha, mamma spurte forresten om jeg skulle være med å fiske her om dagen... Og jeg bare... "hahhaha, nei..." liksom.... ....


Så ostehøvler dere agurken. Mamma sier at det heter skrelle, men jeg har faktisk ostehøvlet den, og ikke skrelt den.

Så tar dere ut det bløte inni med en t-skje! (Mamma sier også at det heter teskje, men det er også feil...)

YEah!

Når risen er ferdig kokt, må den tilsettes riseddik + sukker i en lake, og det visste ikke jeg, så dere kan TRO det ble texas da jeg fant ut at vi ikke hadde. Men mamma kan trylle, så hun kom med riseddik akkurat tidsnok.

Og så må dere... Hahaha, orker ikke forklare engang, dere kommer aldri til å greie det!!

Jeg greide det fordi jeg tenkte japansk.


Og så sier mamma bare... - ja, så må vi spise det da.
Og jeg bare... spise ?? Du kan spise! Jeg kan se på! Jeg venter fortsatt på lomper i posten!
Og hun bare... Linnéa...
Og jeg bare... Greit.

Serveres med soyasaus. Og hallo, det grønne... Det skal OPPI soyasausen for å tilsette smak. Ikke dypp sushien i det. Det er feil.

Og så dro jeg på fest... Siden legen sa at jeg ikke kunne hoppe inn i busker denne helgen, valgte jeg heller å hoppe på trampoline. Sånn at ribbeina knakk opp igjen.



Og da jeg var på vei hjem fra byen, så var det en mann som SLO meg! Bare fordi jeg sa at ungen hans var stygg liksom!! Den var jo det!! Han SMEKKET meg i ansiktet som om han skulle ha vært Juni i Hotel Cæsar! Og jeg bare...
-Jamen hallo, ungen din er jo skallet!
Og han bare... - Ja, han er ETT år!
Og jeg bare... - Har han arvet det etter deg?

Faen ass, hater folk uten hår. Skaff dere litt hår før dere smekker meg ihvertfall!

116 kommentarer:

Hanna sa...

HAHAHHAHAHA

Anonym sa...

hahahahaha. morsom du :)

Karoline sa...

dumme linnéa: )))

forresten, du er ikke så dum. genial blogg:D

B sa...

HAHAHAHAHAHAHA.....Jeg trengte å lese dette. Lo høyt for å si det sånn!

Anonym sa...

HAHAHAHAHAH, syyykt bra!

Jeanette sa...

Så fint at du lagde sushi. Det har jeg også gjort før.
Har også tenkt litt på det med risen:-p

Anne sa...

<3

luna anette sa...

LOL ;);)

fin sushi

Erica sa...

hahhahaha du er så genial!

Anonym sa...

artig blogg :)

Anonym sa...

Ah! Sushien så kjempe god ut :)

Anonym sa...

Hhahahahah, likte den siste delen av innlegget! Du er GENIAL :D

Jeg hater også folk uten hår!! LOL.

M=) sa...

Herlig!!

Kristin sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Ler meg ihjel!!

Siw Malèn >Helenehj&True sa...

hahahaha

Anonym sa...

ENDELIG! Made my day :D

Anonym sa...

Hahahha,Linnèa<3

sdeee sa...

hahhahah, DØR av at du sa ungen hans var stygg:p

Annteira sa...

Jeg ler meg ihjel!

Mariell sa...

Hahahaha....

Ingvild :) sa...

Utrolig morsomt! Begynte å bli bekymret for om du faktisk kom til å overholde det du sa i forrige innlegg om å IKKE blogge før du fikk lomper i posten..
Ble sushi'en god? :)

melina sa...

jaa, det var sååå morsomt at du sa ungen hans var stygg. NOT.

Alexander sa...

OMG yes nytt innlegg!

Astrid E sa...

HAHAHAHAHAHaHahAHaHAha "jeg greide det fordi jeg tenkte japansk"
KONGE!

Anonym sa...

hahahahhahahha

Heydå sa...

ahahahahahaha, you made my day!

Ingrid sa...

prisløst !
btw, hva skal du gjøre neste år? hvem skal du bo med ??

Lisa sa...

hahaha, du er morsom! Hvor får du det fra? ^^

Kristina sa...

hehehe, du er så fantastisk!!!! love it

veroniq mike sa...

suuushi <3 Du er flink jo! Jeg må jammen prøve å lage sjææl ass. Høres ut som om du koser deg i Molde, btw. Supergrate. Du skal tilbake til oslo til høsten riiiight?

Anonym sa...

hvis jeg ikke blir som deg snart, henter jeg seriøst øksa og hogger ned trærne til naboen. LA MEG være linnèa for JESUS skyld. la meg ha et jævla dårligt liv, og skrive om det!!

plis...

bente sa...

beste med innlegget er i grunn intimvasken som ligger siden av sushien.. lol

Anonym sa...

At du ikke blir invitert på 4-stjerners middag er meg et mysterium!

Cathrinea sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!! Priceless!!

andreas sa...

Noen burde kanskje sagt til foreldra dine at ungen dems er stygg også?:)

Marrthe sa...

Nå mistet jeg nettopp litt respekten for deg... Det heter forresten teskje fordi den passer til å bruke i te. Den er ikke formet som bokstaven T, som T-skjorten er.

Artig sa...

Marrthe du kan bare komme deg ut av denne bloggen for godt siden du ikke forstår humoren. Suppegjøk!
(Marrthe er forresten ikke noe navn.)

Linn sa...

Jeg ler! Brilliant.

karoline ms sa...

seriøst, du er best!

Anonym sa...

du fortjener ikke noen lomper i posten.. gå å kjøp dem selv

unge

krissa sa...

fy søren, du er virkelig en fordumsfull liten distriktshore. håper oslo blir kvitt deg snart..ew.

Synne Marie sa...

Åååhhh, you made my day! <3 Dere som slenger dritt kan gå og ostehøvle dere selv...

Thea sa...

Du har akkurat skaffet deg en ny og fast leser! Haha, digger skrive måten din

Anonym sa...

HAHAHA, jeg eeeeelsker deg!!
HAHAH, jeg lo så jeg nesten tissa på meg!!!!

Anonym sa...

Av en eller merkelig grunn føler jeg at du tilhører molde.

Maria sa...

Wow, ekstremt flink til å lage sushi! Imponert! :)

Anonym sa...

Wasabi, YEAH

Anonym sa...

Haha! Dette gjorde dagen min jævlig mye bedre! :D

tmt sa...

Gotta love you, Linnéa!

Ingrid sa...

Hahah !! Genialt :)

Linn Jeanette sa...

Du er helt sykt genial!

Anonym sa...

Beste bloggen uten tvil!!!:)

iselin sa...

hater å lage sushiris, glad jeg ikke er den eneste :):):)

lisa sa...

i dag på jobb så var det noen som spurte meg hvordan de skulle lage sushi. og siden jeg leste bloggen din før i dag, så bare "du må visst skylle risen MASSE". Og med det så har jeg faktisk LÆRT NOE HER INNE. du tok feil! hahah

Anonym sa...

ååh jeg fikk lyst på sushi... jeg synes du er dritmorsom selv om jeg er fra ålesund :)

Susanne sa...

Jeg elsker når Juni klasker folk i fjeset! også hater jeg å lage sushi selv, særlig siden det er billigere å bare kjøpe ferdig OG risen alltid er mongoloid.
så det så. heia kjøpesushi, fjesklask og cæsearjuni

rikke sa...

Haha, du er genial Linnea :D

Sara sa...

hahaha du er morsom

Anonym sa...

Døh... Glemte ingefær til sushien... Amatør!

Anonym sa...

Heldigvis er det ikke så langt til trondheim fra Molde. Stikk innom Sushi Bar. Legendarisk sushi.. *Sikle*

Monica sa...

Å herregud, du er best!

Anonym sa...

Åh, har fulgt bloggen din en stund, og selv om det noen ganger er lenge mellom innleggene,så er dem verdt å vente på :D


Kan du lage en liste om ting du liker, eller "brenner" for? Det hadde vært kult å vite om du ikke hater alt liksom heheh :P

MERETHE sa...

Faen, som du er i slaget for tida ;) Dette er toppnotch lesestoff for sommerferierende Meretheer. Mektig imponert over hvor japansk du kan tenke.

Anonym sa...

Dårlig gjort å gå bort til mannen og si at ungen hans er stygg.. Herregud Linnèa..

Anonym sa...

Du liker vel menn som har så mye hår at de ser ut som jenter?

Hilsen skallet

Anonym sa...

Skal ikke det derre tanggreien uttapå risen? Hah.. lol, funny, for jeg har nettop blitt hekta på sushi selv. Det er megaGODT.

Første gangen jeg skulle lage sushirisen så kokte jeg den i 20 minutter. Sylte den, og så kokte jeg den i ti minutter til. LOL.
Sikkert fordi det ikke står norsk "bruksanvisning" på pakken.

superkulmedgaffel.blogg.no

Anonym sa...

Hahaha, du er så kul Linnea! "Jeg venter forsatt på lompene i posten..". Du er gal som sa det til han mannen. Stakkars de skallete som leser dette da, hahaha :)

Mæddiiis sa...

Omfg.....du er såååååååå morsom!!! jeg rett og slett DIGGER deg og den fantastiske humoren din! <3<3<3<3

Oda sa...

Nå har jeg lest gjennom hele bloggen din på en uke. Så da har du/ jeg/ vi to valg: enten blogger du ti innlegg pr. dag, ellers så skaffer jeg meg et liv.

ANE KAMILLA sa...

Haha, ler av hvert innlegg. Du er genial, og sushien så jo faktisk veldig god ut!

Hanna Vaage sa...

Flink du er Linnéa! :)

Anonym sa...

" .. Han SMEKKET meg i ansiktet som om han skulle ha vært Juni i Hotel Cæsar! .."

hahaha x))


å, digger humoren din! :-)

Anja sa...

blir du ikke helt SYKT lei av alle disse "HAHAHAHAHAH DU ER GENIAL!!! AHAHAHAHAHAH"-kommentarene? for en saueflokk.

iMor sa...

Linnéa, du må jo innrømme at du har fått EI pakke speltlompe i posten da. Men det er alt for lite, send meir! Linnéa e (tru det eller ei) dyr i drift!

Hilsen hennes mor.

Margrethe sa...

Har lest bloggen din lenge nå, og den blir faktisk bare bedre og bedre. Digger sarkasmen din!

Anonym sa...

Røykelaks er fantastisk godt i lomper! Jeg har hørt at kremost, spinat og røykelaks sammen, skal vere bra men det har jeg ikke smakt..

malin sa...

Sjekk det ut Linnéa:

http://tegnehanne.blogg.no/1279640470_linna_myhre.html

Samme som lagde tegneserie om Ida Wulff for en stund siden om du husker det..

Hanne sa...

Lomper innkjøpt, kjører seksti mil i morra for å levere. Oppfordrer alle andre lesere til å være like oppofrende.

Sarah sa...

what goes around, comes around. altså, kjære vene. du kan ikke forvente at folk skal sende deg lomper i posten når du går rundt å forteller folk at barnene deres er stygge. sukk.

pucado sa...

hahahha artig! :P
u are funny ;)
Det så faktisk godt ut :D

Andreas sa...

Drømte seriøst i natt at jeg møtte deg. Rakk ikke å fortelle at jeg leser bloggen din før jeg våknet, og klarte visst ikke å drømme moldedialekt.

Anonym sa...

kan du blogge oftere?

Anonym sa...

HEY, trenger virkelig hjelp! kommer meg ikke forbi den andre "borgen" i Bubble Town! har sittet TIMESVIS, og får det bare ikke til- er det noe spesielt man skal gjør der? spør siden jeg vet du champ, og klart og runde hele spillt..

pleace hjep, klarer ikke få meg et liv før jeg har klart det!

forsten: SUPER BLOGG, du er genial- er fast leser!:)

Anonym sa...

halllais alle som klage, har dåkker ingen sans for humor eller? dåkker som ikke skjønne at alt på denna bloggen e satt litt på spissen, og må tas med ei !!!T-skje!!! salt kan faen mæ stikke de korttenkte humorløse hauan sine en anna plass. takk. linnèa du e awwwsome, det syns sjøl æ her æ sitt i nord-norge i varmedress og ullvotta og kose me reinsdyret mitt. heihååååå

Anonym sa...

Vedder hodet mitt på at du "Krissa" er en løkluktende Afghaner som føler deg støtt. Bruken av "distriktshore" som skjellsord kinda røpte deg..

edithpedit sa...

Spurte mor di om du skulle vær me "og fiske" eller "å fiske"?? Hmmm???

Tinas blogg sa...

Eg tenkte bare søren! skal hun ikkje gi hele oppskriften!!!
Elsker suchi, men konsentrasjonen min kommer til litt for kort, så tenkte: endelig en oppskrift i mitt tempo, men den har noen hull:D hehe:D

Anonym sa...

Tenk at denne bloggen har lesere. Det er bekreftelsen på denne generasjonens forfall.

Martine sa...

Å, du gjør livet så mye bedre!!!

Elsker at du alltid får meg til å le - enten det er når jeg kjeder meg, eller når jeg er gråtetrist klokka tre på natta. ALLTID lurer du fram smil med bloggen din!! :D Elsker deg!!

Anonym sa...

Hva i alle dager er det som får deg til å tenke at en ettåring er stygg??? Hvor mange ettåringer med langt hår har du liksom møtt?? Come on... Jeg ville også klappa til deg!

Ngan Nguyen sa...

HAHA, du er råkul.
Du må forresten teste Gjøvik-lompene. They're the best.

Heidi sa...

Dette liker jeg:D Men du må forstå at det finnes damer der ute som synes det er erotisk eggende (eller sensuelt og sexy om du vil) at mannens øvre hode veier opp for det nedre. Sånn har jeg i alle fall jeg forstått det. Ved å barbere hodet får man alle til å tro at man egentlig ville hatt en tykk manke om en hadde latt det vokse og samtidig gir middelaldrene kvinner illusjonen av at det kommer et vandrende mannelem mot dem på fortauet. Nå har du sikkert endret syn på skallede menn vil jeg anta?

Linnéa sa...

Andreas: Mamma sier det til meg hele tiden, dont worry.

Marrthe: Så leit...

Krissa: Jeg vet det, jeg kommer fra Molde.

Superkulmedgaffel: Begge deler er vanlig, jeg liker best når risen er utenpå.

Anja: Plix ikke snakk stygt om kommentatorene mine.

Bubbletown: google it.

Anonym 1.52 am: ja, akk. Jeg er faktisk helt enig.

Anonym sa...

Serr, den sushien så driiitproff ut!! ... Stakkars kid, synes du fortjente den smekken.

Anonym sa...

HAHAHH, digger deg Linnèa :D

Anonym sa...

hahaha <3

-Sigrid S

Hanne sa...

haha, elsker folk som ikke forstår sarkasme!

Anonym sa...

Sarkasme er en ting, jeg synes også det er morsomt og liker humoren. Men det er dessverre ikke sarkasme å si at et lite barn er stygt. Da har dere gått glipp av noen norsktimer... Og hun må jo være tett som en badehette for å faktisk si det til faren. Håper hun får en knyttneve i trynet neste gang heller.

Ida sa...

Herregud, jeg tilber deg! du er så sykt rå...!

Linnéa sa...

sarkasme og overdrivelse er to forskjellige ting, slapp av.

Anonym sa...

avocado funker bedre enn agurk i maki sushiene :)

Anonym sa...

ahhahah, lol :D

Anonym sa...

Hva har overdrivelse å gjøre med at du sier en ett-åring er stygg? Det handler jo kun om at du er skikkelig stygg i deg rett og slett. Håper fortsatt du får som fortjent en gang, det er ikke ok å oppføre seg sånn.

Anonym sa...

Alt var sinnsykt morsomt helt til du begynner å mobbe en ett åring og faren.Fy søren så jævlig smakløst!!Håper virkelig du ikke har gjort det der! Gidder ikke lese bloggen mer.Plutselig kom den virkelige taperen frem...

Linnéa sa...

Dere to over: Dere har ikke peiling på hva dere snakker om. Be my guest, stikk av, setter uansett ikke pris på bedrevitere.

Anonym sa...

Hahaha, det beste er at noen tar dette alvorlig! Jeg dør!

Anonym sa...

Bra at du ikke har gjort det likevel da!! Kanskje du ender opp skallet selv.

Anonym sa...

Elsker at moren din dro en billig spøk
"Linnéa e (tru det eller ei) dyr i drift!"

Anonym sa...

"Jeg greide det fordi jeg tenkte japansk." Haha, priceless

Men hvorfor skriver du så innforjævlig mye om morra di på bloggen?

Anonym sa...

særriøst! sjå t å blogg litt oftar da.. når det e ein blogg det faktisk går annt og les, så blogge du faan mæ ailler!! må da gå ann, ja vi veit at forri uke va jazz uke, å at du sannsynelivis ligg fyllsjuk ætte ei vækka fyll , men get over it! BLOGG FOR FAAAN

Anonym sa...

hahahaHA, "som om jeg var Juni i Hotel Cæsar".. herregud..

Anonym sa...

man sier ikke til folk at ungen dems er stygg vettu, da er du ikke riktig i hue . respektløse kvinnfolk som tror du kan si hva faen du vil og oppføre deg akkurat som du vil mot alle . fyfaen, jeg kan ikke tro på deg hvis du sier du har venner engang . tror ikke på at dem holder ut å være med deg

Anonym sa...

hahah, du er genial!

Anonym sa...

åfaen, glemte jo helt 4-stjernes middag opplegget!!!!!
Har de ringt deg ennå eller?

Anonym sa...

du var så dum at trode skal komme noe japanere i asylmotakk,også krenker folk fordi d lukter løk eller hvitløk?en rasissting holdning som i disse dager vi tar svært avstand,lær deg litt mer medmeneskelighet enn å krenke menesker.

Anonym sa...

[url=http://spymobilemh5530.carbonmade.com/projects/4708537][img]http://emeds.biz/pics/spymobile.png[/img][/url]
can you read text messages online sprint 2010 http://archive.org/details/golddanlona spy kids 2 wikipedia free encyclopedia [url=http://www.world66.com/member/spymobile_gplb9mcj/] spybubble phone app[/url] how to spy on a cell phone for free online free mobile phone gps locator spy sms software for iphone
mamoleptino321 http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3440940 http://archive.org/details/gusxiasuze http://www.world66.com/member/spymobile_weh9flxp/
cell spy exposed download http://www.world66.com/member/spymobile_wduwr9xi/ monitor cell phone text messages free [url=http://archive.org/details/quesaraval] wireless spy camera over internet[/url] best cell phone spyware reviews video surveillance software mobile phone mobile spy software for iphones
http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3440773 http://archive.org/details/vieretinde http://www.world66.com/member/spymobile_c64brd3u/
[url=http://www.seyyarforum.com/spy-camera-android-app.html]locate a cell phone number for free[/url]
http://www.blogger.com/comment.g?blogID=8697690905540421714&postID=591593446211782400&page=1&token=1363024075718 http://www.blogger.com/comment.g?blogID=33702315&postID=2987690467878927339&page=1&token=1363080881332 http://jthjtatn.qwsqnopw.tcsq.qypvthu.loqu.forum.mythem.es/akrv/sprittail/ http://www.blogger.com/comment.g?blogID=21680390&postID=4863377961876992055&page=1&token=1362992604876&isPopup=true http://www.blogger.com/comment.g?blogID=7826564430759510571&postID=7764694349797112133&page=1&token=1362895650295
monitoring cell phones kids http://spymobilemh5530.carbonmade.com/projects/4708537 cell phone anti spyware programs [url=http://www.world66.com/member/spymobile_wduwr9xi/] comment installer spybubble iphone[/url] download free mobile phone spyware free iphone spy cydia locate a person by cell phone gps for free