14. aug. 2010

Øya

I fjor så skjønte jeg ikke helt hvorfor det sto mange middelaldrende menn og sigøynere utenfor Øyafestivalen og ville kjøpe billetter. Eeeh, er ikke du litt for gammel lism?

Men i år skjønte jeg hva de holdt på med! De SELGER billetter, så de driver med omvendt psykologi!!! Jeg tror det bare er jeg som har forstått dette, fordi de har stått der i mange dager liksom. Nek ass.


Faen. Vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har sett så sykt mange kjendiser vet dere!!

Der er Håkon Njøten liksom!!!
Og dette er, hold dere fast nå....

SØNNEN TIL BJØRN EIDSVÅG!!!
Faen ass, hva er det naboene driver og bråker sånn med nå. Greier ikke tenke!!

Men noen som ikke er kjendiser, er alle frivillige. Jeg hater seriøst frivillige. Frivillige = folk uten penger.
Og ting er så jævla dyrt på Øya også vet dere! Så da jeg var på Joker nå i sted og skulle kjøpe en stor flaske brus, og han sa det ble 24 kroner, så sa jeg bare...
- HÆ! Så billig! På Øya koster det 35 kroner for en liten flaske liksom!!!
Så ga jeg 25 kroner til han Turban-fyren i kassa og bare:
-Keep the change!
Og han bare:
-Hurra!
Neida, han bare så på meg bak turbanen. Så da tok jeg en bærepose i stedet jeg ass.

Men ja, drikker ikke brus på Øya da. Drikker vin hele døgnet. Spaserer rundt i vannet, fordi det er så JÆVLA overbefolket inne på selve Øya. Det er altfor mange frivillige som tar opp plassen!

Å herregud, nå skriker naboen der oppe! Jeg tror kanskje det er Premier League.

Men uansett, litt tidlig på dagen er det litt mindre folk, så da kan man faktisk SE andre mennesker. Og da så jeg han her! Er han kjendis? Hvis han er kjendis også, så vil jeg IHVERTFALL ligge med ham!

Men disse er jeg sikker på at er kjendiser ass. Det er de i Broken Bells! Da jeg skulle intervjue dem, så begynte jeg like godt å intervjue en som ikke var med i bandet jeg ass. Tror han var en venn eller noe. How should I know, lism.
Også intervjuet jeg Miike Snow, og han ene var helt seriøst stum. Og han andre lignet på et EKORN. Og da jeg spurte hvilket dyr de var, så ville han liksom ikke svare. Jeg tror han egentlig visste utmerket godt at han lignet på et ekorn ass.

Uansett, de intervjuene skal jeg skrive snart. For 730.no som jeg har blitt en del av.

Kong Halvor har vært på Øya, men nå er han arrestert for tagging. Men tror kanskje at de har sluppet ham fri nå. Skal ringe ham senere og høre kanskje.


Plutselig hadde jeg en bunke flyers jeg skulle dele ut om fest på Dattera til Hagen. Så ser jeg han duden i rullestol uten armer og bein, og tenker at HAN DER ER GØY Å SPØRRE OM VIL HA FLYER DA!!!

Så kom jeg bort og rakte fram en flyer, men da så han bare dumt på meg. Og de rundt så også bare dumt på meg. Også tenkte jeg at... nei, tenkte ikke.
Dette bildet ble tatt med blitz. Unnskyld meg.

Også traff jeg en fra Twitter! En rapper fra Nordland! Eller noe! Litt usikker på om han er kjendis.
Også var Robyn der!
Bilde fra 730.no


Også i går, sånn midt på dagen, så var jeg hos Dagbladet fordi jeg skulle bli tatt bilde av i helfigur. Først gikk jeg rundt hele det forbanna huset for å finne inngangen, men så ser jeg plutselig at jeg må OVER veien for å gå over en BRO! Faen heller, jeg hopper over gjerdet jeg ass! Eller veggen. Hoppet over, også bare:
Jøss, jeg falt ikke? Hvorfor falt jeg ikke a?
Så gikk jeg et skritt, også falt jeg.


Så ble hele kjolen klissvåt og skitten rett før jeg skulle ta bilde.



Men på kvelden da! Da var jeg veldig heldig igjen! For han i 730 og jeg var på sånn DJ-sett med Robyn på Sukkerbiten, også sto vi oppå et bord da. Også hadde jeg et glass vin i hånda vet dere, og plutselig - så FALT jeg ned!!! Men selv om jeg landet på magen, så HADDE JEG FORTSATT VINGLASSET I HÅNDA OG DET VAR MER VIN IGJEN!

Og jeg bare... yeah!!

Men plutselig kom det en vakt bakfra og bare HUKET tak i meg drithardt! Og jeg tenkte at...nå, nå hiver´n meg ut.
- HVA HETER DU????
Og jeg bare...
Vitner påstår i alle fall at jeg hadde sagt navnet mitt, men det husker jeg egentlig ikke. Men jeg fikk bli da!

Øya er kult!

80 kommentarer:

Anonym sa...

wow, først ute jo...:)

Linnéa sa...

grattis a

Anonym sa...

haha digger deg

Trond sa...

Made my day:)

Mamma sa...

Pass på deg selv nå Linnea

Anonym sa...

Relativt fantastisk superlol!

Ingrid sa...

Fantastisk!
Ha en forsatt strålende sommer!

i'm awesome sa...

øya ftw

Mor sa...

Hallo, det var ikke den ekte mora di som skrev det der oppe. ALARM: EN FALSK MAMMA!!!
Jeg vet at Linnéa ikke passer på seg selv, det er det venner og 730.no som gjør.

Hilsen den ekte mor.

(Skamme seg! Utgi se for å være meg da gitt!)

Sunniva sa...

Hahahaha!

Anonym sa...

åå i <3 odalen!! han så vi og og tenkte "han skal jeg ta med hjem"

Anonym sa...

Skjønner ingenting

Anonym sa...

Hahaha, herlig;D Humret godt her;)

Anne sa...

<3

Anonym sa...

haha, du er rett og slett fantastisk herlig!

Marianne sa...

D I G G E R D E G!!:D

Anonym sa...

Haha! Men har du skrevet dette? Det ser mer ut som om det er noen fra 730 som prøver å skrive Linnea-ish... Men allikevel - alltid artig å lese bloggen;)

Anonym sa...

Mamman din er sjarmerende, ska vi bytte mammaer?

Christina Koritsi Sommer sa...

Det blir festlig å se alle som skal kommentere "skjerpings linnea! Henge ut folk i rullestol på den måten! FyFAEN! eier du ikke samvittighet!?!?!"

Men det driter du sidelengs i tenker jeg :)

Anonym sa...

*thmubs up*

Anonym sa...

Heei :P så jeg på IKEA i bergen i dag?

Anonym sa...

Og jeg da, jeg da vet dere...Jeg bare lol ass, liksom

Aurora sa...

Han rappern er fra Troms og kaller seg RSP. Rapper sammen med Joddski på bla.a. "hålogalandslaget"(vestkantsvartings remix).

Så vet du det - siden du spurte på en måte :)

Maren sa...

Jeg veit hvem han med "I <3 Odalen"-T-skjorte er. Og Linnea; du er genial!

Anonym sa...

Odøling selv?? : )

Alexander sa...

@mor, dersom det er 730.no som passer på linniiiiie er hun i deep shit.........

ingrid sa...

haha, var ikke du frivillig på en ellerannen festival i fjor da?

Johanne sa...

Haha, kjekkingen i i <3 Odalen t-skjorte er idrettslærer for gatewaycollege i Brasil!

Anonym sa...

NICE :DD

Anonym sa...

NICE :DD

Anonym sa...

NICE :DD

Mari sa...

Du som trodde du hadde sett Linnea i bergen. Du har nok sett lookaliken. jeg var også heelt sikker på at jeg så henne en dag. Hun var kliss lik.
Bra innlegg som vanlig Linnea. (sorry at jeg ikke tar med streken over e'en)
Håper du skriver nytt innlegg snart. You make my day:)

Lene J sa...

Aaah, fantastiske menneske! :) Digger deg!

memet sa...

alle kan ikke være like

Ingrid sa...

Hvis det er han med "I <3 Odalen" tskjorta på det sjette bildet du spør om er kjendis så tviler jeg litt på det. Jeg bor i Odalen(Sør-Odal), en liten kommune, og den eneste kjendisen vi har er Øystein Sunde, haha...Odalen er tidenes dårligste kommune og ingenting å elske. :)

Anonym sa...

ja... den såkalte vakten på sukkerbiten var meg da :)... Så du lå der på bakken så jeg ville gi deg en hjelpende hånd. (beklager veldig hvis jeg tok for hardt i deg) var gasnke vill dansing der så jeg var redd noen skulle tråkke på deg! Jeg spurte ikke hva du het, men om det gikk bra..

Håper du hadde en fin kveld/natt hos oss på suknkerbiten:)

Anonym sa...

HAHAH, genialt

Anonym sa...

takk

MartheR sa...

øya züger!

Marte sa...

Må innrømme at jeg først trodde innlegget handla om boka til Victoria Hislop. Så forsto jeg bedre. Sånn er det å bo en plass hvor vi ikke har Øya-festival.

Jenny sa...

Øya var fantastisk!
Og hey, jeg sorterte sikkert vinkartongene dine, så ikke hat oss frivillige!
Jeg vet ikke med Håkon Njøten, men han bakom deg med afroen spiller i The New Wine. Han er awesome.

Ida Aurora sa...

You just made my day!
Herlig innlegg :D

Utrolig at du hadde mer vin igjen etter fallet, sånn setter man pris på:D

Flinke Piker sa...

Du vet vel at det skrives "i hvert fall" og ikke "ihvertfall"?

Anonym sa...

MAG har fått ut finger'n og anbefalt bloggen din!! yeyyy

Anonym sa...

hmm, hva skjedde med svarene til spørsmålsrunden?

_Trine_ sa...

HAHA. Han der fyren du vil ligge med går på lærerskolen på universitetet i Stavanger. Har sett han der. men husker ikke navnet:P

Maria Ljung sa...

lol flinke piker.....

Else sa...

hater du frivillige? jeg har jo selv aldri vert frivillig (gidde jo ikke det :p)... men hadde det ikke vert for de så hadde det iallefall ikke vært noe festival. :-)

Anonym sa...

når kommer det svar på spørsmålsrunden da?:)

MYL sa...

I LOVE ODALEN, ftw. Vi har alle de kjekke guttene, TYDELIGVIS

LISE sa...

ka i SATAN..sukkerbiten? die linnea.

Anonym sa...

hahah, du er konge! :D

Anonym sa...

skal du gjøre noe interessant med livet ditt dette året? :)

Anonym sa...

Altså mannen med "I love odalen" spilte aktivt volleyball før, og var på landslaget. Så ja, KJENDIS!! Og er tidenes snilleste kar:)

Anonym sa...

seriøst! hva skjer med den spørrerunda?

Maria sa...

Haha, moren din er dødskul!

Elise sa...

Dette er tidenes beste blogg!

Dolores sa...

Det var ikke så vanskelig å gjennomskue den falske mammaen, for hvilken mor staver navnet til datteren sin feil?

Boja sa...

Jeg har hørt at odølinger er jævlig gode i senga, så godt valg!

rag sa...

e jo RSP for fan

Chuck Bass sa...

HEHE. Uten de frivillige hadde du ikke hatt noen festival å gå på, Linnéa. Du er reflektert som alltid.

Sunniva fo'sho! sa...

Til flinkepiker; ihvertfall er et gyldig ord, så det er fult lovlig å skrive det sånn

Anonym sa...

hva med ost og kjeks da? så du ikke på de? :O og karpe dieeem, og local natives... og alle de andre dritbra bandene på lørdagen? skuff.

HeiAndreahEI sa...

Når skal du svare på spørsmålsrunden a ?

Anonym sa...

hvor blir det av spørsmålsrunden Linnea? :)

Marie sa...

Jeg bare digger det!!!

Anonym sa...

haha, lıtt ınspirert av skrivemaaten til erlend loe? du er sykt morsom :)

Linnéa sa...

Ja, det er jeg som har skrevet dette, herregud. Jeg er bare litt uinspirert for tiden.

Svarene til spørsmålsrunden kan brenne. Spørsmålene deres....fikk vondt.

Dørvakten: Ååh, takk! Det var det jeg visste, at du ikke spurte om navnet mitt. Men takk igjen, selv om jeg kanskje like gjerne hadde hatt godt av å bli tråkket litt på.

Siste anonym: er ikke inspirert av ham, men jeg liker ham, ja.

Anonym sa...

åååå, jeg digger deg !!

Pia sa...

Til Sunniva fo'sho!
Det heter fullt, ikke fult.
Så om du bør gi råd om rettskriving er vel heller tvilsomt.

mr odalen aka læreren aka volleypro aka liggbar sa...

Oss kjendiser imellom: Wwwe love odalen :)

Fra Nord sa...

Han rappern fra Nordland du har tatt bilde med heite Patrick, og e stor kjendis her :)

http://www.youtube.com/watch?v=mSL_t7F15U0

Anonym sa...

Han er da ikke fra Nordland, men fra Troms! Nærmere bestemt Harstad. Det er jeg også, så det vet jeg.
Han heter Patrick men er kjent som RSP og er rapper i gruppa Kompani 69. Og han blir også sett på som norges beste rapper av mange.

Anonym sa...

Han er da ikke fra Nordland, men fra Troms! Nærmere bestemt Harstad. Det er jeg også, så det vet jeg.
Han heter Patrick men er kjent som RSP og er rapper i gruppa Kompani 69. Og han blir også sett på som norges beste rapper av mange.

Anonym sa...

Så deg på Bunnpris idag:) så ut som du sleit litt med å få åpnet plastikken rundt costume bladene:):)

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHH! du er den besteeeeeeeeeee

Carina E. Carlsen sa...

Odalen er en yngleplass for innavl og har _kun_ stygge menn. Tro meg - jeg bor her.
Prøver selv desperat å finne ut hvem denne vakre mannen med åpenbart dårlig smak er.

Anonym sa...

Uten frivillige hadde ikke Øya gått rundt - trodde du kanskje visste dette, men utover dette så synes jeg du har en fin blogg...

Mags sa...

Haha, jeg MÅ bare slenge inn en kommentar om at Odalenmannen er fra Kristiansand. Nok en kjekk sørlendig, de har vi mange av! :)

Anonym sa...

DU MØTTE RSP, FFS <3<3