23. okt. 2010

Titt-titt

I går, etter at jeg så denne fuglen danse på 730.no, så tenkte jeg...




Jeg vil også ha en sånn fugl! Så da jeg våknet i dag, trikket jeg ned for å se på en fugl.

Først så jeg på disse fuglene, men fy faen - jeg ble nesten døv på det ene øret fordi de skrek sånn!

Så fikk jeg øye på undulatene!

Jeg hadde jo undulater da jeg var liten, men plutselig en dag var de bare borte. Mamma sa at de hadde fløyet ut vinduet, men for en stund siden innrømte hun at hun hadde funnet de under sengen uten hode ...


Så jeg bare: -Okei, jeg vil ha en blå gutteungdom.
Mannen fanget den med en håv og puttet den i en eske til meg, og sa at jeg måtte frakte den i JAKKA! Jeg har så vidt plass til meg selv i den jakka! Men hvis ikke ville den dø, sa han, så jeg tok den i jakka og betalte.

Men i det jeg gikk ut fra dyrebutikken, så jeg trikken komme - og da måtte jeg spurte som bare faen! Fuglen og jeg.

Og så satt vi der da, på trikken, fuglen og jeg.

Plutselig var han bare helt stille? Så da jeg kom hjem, så tenkte jeg... faen, nå har jeg drept fuglen allerede. Men han hadde sikkert bare sovnet, for da jeg ristet hardt på boksen begynte han å skrape igjen.

Uansett! Her er fuglen min.

Jeg hadde ikke råd til bur ennå, så det må jeg ta en annen dag.
Titt-Titt!




Joda, klart jeg har bur! Her setter jeg på matskålene, som bare tok 40 minutter. Da jeg omsider helte i frøene og fikk se dem, kom jeg på at jeg pleide å spise fuglemat da jeg var liten...

Dette brukte jeg altså 1000 kroner på. Så hvis noen av dere kaller meg dyreplager nå, så dør dere.

Så var det klart for å slippe løs den lille spurven min.

Se da - den elsker det! Vet noen hva jeg skal ha den gule forresten? Kan jeg gi vin til den på lørdager?

Yeah!

Her er den nye fuglen min og jeg:

I love you:

Titt-titt!

Så nå sitter fuglen min og jeg og blogger. Vi har til og med tent talglys! Lurer på om den fryser, den har tatt opp ett bein. Men jeg har forklart den at vi prøver å spare strøm.


Men den sier jo ikke noe? Hvorfor gjør den ikke det a? Er den ikke en fugl? Jeg har sagt lol og titt-titt til han kanskje hundre ganger, men han ser bare rart på meg?


Nå er det deres oppgave å finne ut hva han skal hete.

453 kommentarer:

Knis sa...

Den må da hete Eid?

Kathrine Gulla sa...

Hahaha, herlig. Fikk nesten lyst på fugl selv!

Frida sa...

Herlig!

Anonym sa...

Tjukkabollafeiten eller bare Edgar:)

Synnelol sa...

Kall den Håvar uten D.

Anonym sa...

kall den lol. eller frodo!

Camilla Eriksen sa...

Hahahaha I LOVE YOU! "Kan jeg gi vin til den på lørdager?" Hahahaha.. Heeeerlig!

Navn.. Hmm.. Jeg hadde en fugl som het "Petrus", DET er dyreplageri det.

Ha en fin lørdag søt ;)

Maren S.R. sa...

Mr. Awesome

Julleeeee sa...

Bob Kåre! HAHHAAH

Anonym sa...

den bør hete MONSTERLOL!

Nina sa...

Jeg synes du skal kalle han Kjendis. :-)

Ine sa...

Kurt!

Anonym sa...

nils eller mr.fugl

HANNA sa...

den skal hete styg

eller adolf....

hitler

Synne sa...

Kall den Kalle

YEAH9 sa...

du må kalle den "lol" !

K sa...

Plimpen

Nupsida sa...

Bert Amandeus :D

Henriette sa...

charlie eller Melwin :D <3

Anonym sa...

jeg er målløs...

TaranBANAN sa...

Kjendis:D

eller Gratis

Anonym sa...

Pelle selvfølgelig! Alle blå fugler heter Pelle! Den begynner å pipe når den føler seg trygg. Fugler er flokkdyr så egentlig burde du ha to. Håper du lar den fly fritt så den ikke alltid må sitte i bur. Er jo en fugl og hva er typisk med en fugl? Jaaa, den flyyyr! Min pleide å fly og når det var kveld sa jeg Pelle nå er det kveld og dunket litt i buret så gikk han inn. Om det ikke hjalp brukte jeg discotrikset som man bruker på fulle mennesker. Blinke litt m lysene så de skønner at de må gå hjem. Haha funker på fugler å! Lykke til med Pelle!

Anonym sa...

Bjarte. Den heter Bjarte.

Cecili sa...

Willy eller Jan-Fredrik

Silje K sa...

Kall den for Tusen, så mye som du måtte betale for den, så veit alle at du ikke er gjerrig!

Em sa...

Kåre willoch.

Anonym sa...

Jeg syns Eid var et godt forslag!

Eller Gunnar

Ramona Olufsen sa...

Jeg ville ha kalt den Ramona.

Anonym sa...

Duchess Relodead.

Anonym sa...

den kan hete Captain Obvious!! for da kan du si: "thank you, captain obvious" eheheh, eller mr.awesome, eller retard :D

Hilsen Iris!

Anonym sa...

Maria Amanda? Eller Edward..

Camilla sa...

Eid var et bra forslag. Ellers liker jeg Kåre, Truls eller Lars. Eller Lise, haha.

Anonym sa...

Kall den Eid eller Kjendis. :DD

Anonym sa...

Kall den Lompa!

Anonym sa...

Du kan kalle den:
Megalol
Superlol
Mr. Navnløs
Eid
Priceless
LOL
Linneá Junior

Anonym sa...

kjendis!

Amalie sa...

Ååå, akkurat sånn hadde jeg når jeg var liten også! OG en gul! :D
Den gule hette Arne, og den blå Bowie. David Bowie.

Emi sa...

Enig med anymon her oppe som foreslår Pelle! Jeg hadde en blå undulat som het Pelle og den levde i tretten år.

Jeg hadde en grønn en som het Jacob også. Tror Jacob var den kuleste fuglen i verden. Men han druknet da. I Pepsi Max.

Nå har jeg en grå en, og han heter Jacko. Han bjeffer, piper, knirker og lager tastaturlyder.

Anonym sa...

Kall han Eid, Lol, Kjendis eller Trøkk :D

Ulrikke sa...

Oliver

Karianne sa...

Du kan jo oppkalle den etter den forrige du hadde, og gi den navnet Hodeløse Nick, eler noe sånt!

Eller lure den til å tro at den er en kanarifugl, ved å kalle den Tweety.. eller Sylvester! Kanskje den tror den er en katt, og begynner å mjaue!!
Det hadde vært såå kult :D

Anonym sa...

Kjendis! Så kan du henge med en kjendis hele dagene :)

Anonym sa...

kjendis, eller tom-bertill

Adrian Skarstad sa...

Kall den Amanda Marie.

Anonym sa...

Kall den bare: Dyreee
Det kaller jeg alle min dyr :D

Anonym sa...

den burde hete Linnéa.

Luna Anette sa...

Tore

Anonym sa...

Kall den Edward :) den er jo nesten litt bleik, om den ikke hadde vært blå... vampyr!

Tone sa...

Fuglekjøtt, vel

Synnøve sa...

Kall den Ronny, eller Tom-Johan :)

deemusings sa...

Kan den ikke bare hete LOL da? :)

Julianne Førde sa...

få en til og kall dem chirag og magdi. neida. joda.

men oppkall han etter en kjendis!

Anonym sa...

den begynner å snakke så fort den venner seg til deg, haha. har undulat selv, og en ting du bare MÅ lære den er å plystre den 'flørte-melodien', du vet hva jeg mener, sant? den ja! haha, bare plystre den til den hver dag så plutselig gjør den det hver gang du går forbi:) morsomt!

Camilla sa...

Fritzl!

Ingrid sa...

Den kan hete Fisk.

Letmeshowyou sa...

Enig i at den burde hete LOL.

ingvild sa...

Knut

Anonym sa...

lol, ellet titt-titt :DDD

Anonym sa...

den skal hete Eid.

Siljemt sa...

Hugo, Charlie eller Egil!

Anonym sa...

Den burde helt klart hete maddafakkaaaaaa! tenk hvor kult!! halla, maddafakkaaaa.

Mææddafaka for et bra navn

Kristine sa...

Taco

Anita sa...

Børre! Eller Spurv eller.. Noe slikt :)

Ellen sa...

Pepsi eller Pepsi Max! Eller Eid, det var også et godt forslag :D

Elise sa...

syns den skal hete lol :)

Anonym sa...

den skal hete CHIRAG! :)

Anonym sa...

kanskje den er stum?

Anonym sa...

Helge. Det blir bra.

Ingeborg sa...

Birger :- )

Geir sa...

Den burde hete Fugl

Anonym sa...

Bob Kåre!!

Karoline sa...

Bob. Lars. Knut.
Bob Lars? Gudrun. Peder. Nils. BJØRN!!! Eller Stein.

Stine sa...

Roy Gabriel.

Anonym sa...

kjendis ;D

mariell sa...

splinten taule

Anonym sa...

hvis du begynner å mislike den så kall den for Rybak..
Andre forslag:
Bluebird
Elixia
Hans Majestet
Toro
Whatever
seriøst liksom, whatever..

Anonym sa...

hahaha så koselig linnea

Anonym sa...

den må hete MONSTERLOL eller LOL

krugm0f0 sa...

Synes den skulle hete Stian, etter meg. Siden jeg er så kul. Og det er jo en kul pip-pip!

Anonym sa...

Den må hete Søren,
Herr Fugl
eller Dumpapp

Anonym sa...

kirk, colgate, noah, bjarne, edgar, aro

Anonym sa...

Kall han 'Skrotum', det er ett passende navn for en hannfugel. :)

Anonym sa...

Birger, Bernt, Arthur, Ulf, Napoleon, Salomo, Samuel, Guttorm, Børre, Willy, Richard, Luis, Arnold, Marcel, Arnt, Mogens, Jesus, Mohammed...

Mathea Monclaire sa...

tica vol II

Anonym sa...

PUSI

KamillaK sa...

"Men jeg har forklart den at vi prøver å spare strøm" Haha du er herlig, Linnéa.

Anonym sa...

omega

Ida B. Støen sa...

Jeg hadde en helt lik for noen år siden..han het Påsan!...Beste navnet:)

Anonym sa...

Synst jeg burde komme med noen ordentlige forslag; Sune elleeer Stoltenberg.

kenneth sa...

Min er snart 10 år og skriker alt for mye. Nyt stillheten så lenge du kan!!!1

Hanne-Sofie sa...

Hei!

Han skal hete Rasputin!
- Ras eller Putin som kort kallenavn.

:D

AhN sa...

Mr/Herr Pip(p)..

Anonym sa...

DEN MÅ HETE WILLOW SMITH SÅ KLART!

Sara sa...

Så søt, gratulerer med ny venn!

Den kan jo hete Herr Undulat, eller Sushi, eller Lol (var også festlig).

Jeg hadde en undulat som het Pus.

Anonym sa...

Jeg hadde en helt lik da jeg var liten og den het lille blå :)

Anonym sa...

jeg synes Fritzl er en god idé. Det må nok bli Fritzl. Eventuelt Karl I. Hagen.

Hilde sa...

Geir, Albert, Snorre, Kåre, Brede, New Yorker, Michael J, Elvis, Prins, Arve, Sjur, Blåveis... En fugl kan da ha så mange navn :)

Anonym sa...

Kall den Kjendis :)

Anonym sa...

Hvorfor har du bur? Kan den ikke bo i håret ditt? Finnes sikkert mat der også.

Mor sa...

Pepsi Maxi.

Marie sa...

Eid var ikke så dumt. Den (den faktisk) blir herved kalt Eid.

Anonym sa...

BOB KÅRE, du må kalle den for BOB KÅRE, det er bare kuleste navnet noensinne liksom:-)

Anonym sa...

Jeg synes den skal hete AIDS..

Klem Rikke 12 år

Anonym sa...

kan han ikke bare hete lol da?

Julie sa...

King

Leon

Caleb

Jared

Matt

Blå

Kurr

Win

Emo

Tulla

Mr. fly

Mr. fugl

Polly

Ulrik

Ella sa...

Så SØT den var!! I frykt for å høres ut som en superalvorlig dyrebeskytter, så er det best for undulater å være to, ellers blir de så ensom.

Kan du ikke kalle han Edward da? Som i Cullen? JA!

Susanna sa...

Så fin du og fuglen er. Syns han skal heite Matthew Bellamy ;-)

AudM sa...

Det er faktis sykt kult å ha fugl.. Jeg hater egentlig fugler, men så fikk vi en dritsøt og liten som kunne snakke. Ble dritlei meg da den rømte.. Så nå har vi en STOR og ekkel ara med mannestemme. Og så biter den. Ønsker meg en liten søt som kan prate. Kan din prate?

Anonym sa...

Den kan het Toro:-)

AudM sa...

For hvis den kan det må du gi den et navn den har sjangs å si selv.. Kort navn med lite konsonanter

Anonym sa...

Kjønn? Gutt? Isåfall, Awesome Adrian.

Anonym sa...

Eller Awesome Andrea om det er jente da!

Anonym sa...

Den må hete Marie Amanda :P

Karoline sa...

Shantaram, Herr Dell II, Eid, Monsterlol eller bare Leon.

Anonym sa...

kan han ikke hete lol, evt. superlol?

Anonym sa...

Prince
Brøsste

Andrea sa...

kjøttfrid?

Thea sa...

You crack me up! Søt fugl :) Synes den skal hete fritz, laban elle aennill

Miss Fucking Jones sa...

CONRAD
BALDER
ARI
MINI

Anonym sa...

hva med "fuglen"

Cavafilosofen sa...

Moskva-Marit!

k sa...

syns på en måte den må hete truls jeg da. ser ikke egentlig noe annet navn en fugl kan ha.
fooorresten hvor har du kjøpt den genseren??

Anonym sa...

Lars Tangen.
Men brukte du seriøst 1000 kr for å ha noe å skrive om... ?

Anonym sa...

karl, svein eller sveinung!
eller Harry!

gigi sa...

Åhhhh, så søt!!! Den må bare hete Kåre-Albert eller Blue Apple. Kanskje du burde kalle den for Fuglefrø i stedet? ... eh, nei. Kall den for Kåre-Albert eller Blue Apple, du!

Anonym sa...

Faen du er bare så sinnsykt skjønn, Linnéa;D SMeltet helt her!

Anonym sa...

Kevin eller Eyolf

Maria Hegg sa...

Herregud, Jan Børge er jo det perfekte navn!!!!

Emma sa...

Den må heter lol, megalol eller superlol.

Trine sa...

Chardonnay ?

Chablis ?

Nei... Riesling... det er det du liker...

Hadde vært noe til navn det.

Silje sa...

Herr Fugl!!!!!!!! Etter alle de Herr Dell osv. :) Godt å ha deg tilbake, Linnéa!

Anonym sa...

Den må here Dorris!!! Synes det er litt kult jeg... Men det er vell kanskje et fiskenavn? :P

BIRDIE-NOM-NOM sa...

Kall den Timmy! :D
Eller .. Mohinder :D

BirdiE-NOM-NOM sa...

Birdie!!
Eller Charlie!!

Sara sa...

1. Kjøtt
eller
2.Høkken

emilie waaler sa...

HUGO! eller Munin :)

Ebba sa...

Du kan jo bare kalle den LoL eller titt-titt, siden du er inne på det ?

Liz sa...

Du vet de trives best i par eller flere, og kan mistrives om de er alene?
Forøvrig, gratulerer med fin liten pip-pip!
Hva med Blålars? (gullars lizzim!)
Eventuelt Dabadi-dabadai.

Anonym sa...

blåbæret

ABRIcations sa...

Lille Lol.

Anonym sa...

Han kan Hete Paul :D

Oda sa...

Mr. Big..

Ingvild :) sa...

Monsterlol, EID og Kjendis var gode forslag! :D Likte EID best!

Fantastisk bra innlegg!

9cko sa...

Den heter helt klart Ørn!

KristineeeeeeeEEE sa...

Den kan hete Hora. Så kan du gå rundt å si at du må hjem å mate Hora di :D Eller Mannehore.

Mari sa...

Mongoland

Anonym sa...

Sier det igjen. Du vet jeg elsker deg fra før, men kaller du den Halvor, så er det ingen tvil. Da kommer vi til å gifte oss.

http://www.youtube.com/watch?v=cZfb5Xi70Zg

Hør på låta. Første verset. Gjør det!

Frida sa...

Jeg synest den skal hete Leif-Torvald... det het katten min, men den er død nå... så fuglen din kan få ta over navnet

Halvor anonym sa...

Jeg må faktisk si det en gang til, etter å ha tenkt masse på det. Linnea. Fuglen din MÅ hete undulaten Halvor. Den må...

ilu<3

Anonym sa...

Lol junior, Frodo eller Charlie, ja. Kan forsovet hete Linnéa jr. også, i og med at dere sier like mye?? Kanskje han er exactly like u, og dermed holder nebbet sammen helt til du sier noe interessant?!! Merkelige fenomener dere, altså.....

Ingegerd Liselotte Løberg sa...

Du har jo sagt titt-titt så mange ganger til den, så kansje den kan hete det ? Eller kjendis ?

Anonym sa...

Bør hete Sexylubb:-)
Og du skal ha vann i den gule tror jeg?

Anonym sa...

Birdie Spelt!

Anonym sa...

Emil! Han må hete Emil! :D

malin sa...

kall den Molde eller bunnpris :-D

Anonym sa...

Han må hete lol!

Maren sa...

Kall den Bjørnar :P

Anonym sa...

kan den hete ali? værsåsnill

Marie Svardal sa...

Kall den Gratis :-)

Oda sa...

Den burde hete Bætulla! :DD *Hahahha*

Anonym sa...

Kall han biffen

Klem gutt 13år

Barbro sa...

Klart han må hete: BLÅMANN <3

Anonym sa...

Herregud så mange teite forslag. Blir pinlig berørt av å lese. "Marie Amanda"? Fy flate.

Kall den Mongo, Spencer (som i figuren fra RR) eller Halvor.

Anonym sa...

pocohontas
Cricket
Scooter (då kan du rope "Scooter - are you ready")
yoko ono
Tasmank djevel ("hei, vil du bli med meg heim å sjå på min tasmanske djevel")
T-bird

hæwt

Iselin Storm sa...

Lennart. :) Søte Lennart.

Anonym sa...

Eid må han hete!

. sa...

LOL, ska den obviously hete.

Anonym sa...

Fuglulf :)

Anonym sa...

kall den chirag :D

KK sa...

Sweet! Den må jo hete EYOLF! Eller LEIDULF? Eller PAPPFUGL?

Og den gule dingsen er vel til vann, tror fugler er avholds...

alexandra sa...

kall han bloggen. "hei bloggen!!!"

listegal77 sa...

Ragnhild skal den hete! Selv det er gutt..

listegal77 sa...

Ragnhild skal den hete! Selv det er gutt..

Anonym sa...

kall den dennis !

Anonym sa...

Kall den 4 stjerners middag!:)

Chalala, 24, metal-hippie-rocker. sa...

Ntååh, blå! Blå er så lekkert! Da jeg kjøpte uldulatolini hadde de bare grønn og GRÅ, så jeg tok begge, og den grå har BITTELITT blått rundt halsen, og serri, hvis den ikke utvikler mer blått får den ikke mer mat!

Anonym sa...

Herr. Fugl

Anonym sa...

BENDER. Det het min, og den var nesten lik.

Anonym sa...

ernst.

Hannah sa...

Morfar døde akkuratt, du kan jo kalle den opp etter ham. Odd

Anonym sa...

Kall den Høna. Kykkeliky, liksom.

Hilde sa...

Gulle eller Florence

Mathilde sa...

Jeg syns det ser ut som en Oddvar....

Anonym sa...

Forslag:
- lol
- bertil
- blue bird
- redbull
- bluebino

For flere navn - se dyrenett.no
Dette var bare noe jeg kom på...

Anonym sa...

iDulat.

Cathinka sa...

VINcent, navnet sier vel sitt

Christian sa...

Hilde

Heidi Elisabeth sa...

"Kattematen", seff!

Amalie sa...

Nå har jeg ledd for meg selv som en tulling. Igjen. Takk. Igjen.

Synes den skal hete Mufasa. Katten min heter det og liker det godt, så ser ikke hvorfor en fugl skulle ha retten til å være misfornøyd med det navnet.

Tonje sa...

Tjostolv
Paradise Carl
Brynjulf
Moses
Hm
Tandoori
Gelius
Seamon
Fred
Max
Far

Anonym sa...

Den måååå jo hete Kjendis!

Anonym sa...

Kristina Amalie skal den hete!!!!!!! Eller Gerd!

Malin* sa...

Så søtt du smiler på alle bildene idag, da! Synes du er heldig som har fått deg undulat, fine fuglen.
Mitt navneforslag er Pinky, så kan du synge sjørøversangen til ham; "Jeg er Pinky, Pinky er mitt navn, trallalala.."

Anonym sa...

Han kan hete lol eller titt-titt

Nathalie sa...

Stanley Kåre! :)

Anita E sa...

Tidenes beste blogger har fått seg en liten blå undulat.. så koselig:-D

Den kan hete John, Sindre eller Conrad ..:)

Tina sa...

Fyllik kan den hete ; D

louise sa...

pus

julie sa...

julie er et passende navn på en undulat, faktisk mest fordi det er en gutt

annica sa...

kanskje den kan hete børsa?