21. mar. 2011

Min traumatiske barndom

Mitt aller første minne som barn, var da jeg som treåring samlet alle lekene til min bror i en haug på gulvet, satte meg på toppen, og urinerte. Jeg husker ikke om dette var før eller etter han skylte kosekluten min ned i do, men allerde da burde jo mamma ha innsett at det var noe galt med meg.



Jeg var forelsket i alle mine brors bestevenner, og ble med hjem til flere av dem for å se på Løvenes Konge og late som jeg ikke gråt da faren til Simba døde. Det ble dog aldri noe på meg, men hvem kan man klandre - jeg så jo faktisk sånn ut:


Under min senere barndom begynte min bror på kampsport, såkalt Jeet Kune Do. Så hver gang jeg snakket til ham i etterkant, heiv han meg over skulderen og slang meg i bakken.

Jeg unngikk derfor så mye kontakt som mulig med min bror, og jeg kan huske at jeg var ganske mye ute for å ta bilder av meg selv. Man skal tidlig krøkes.


Ellers, var jeg hjemme og snakket med dyrene våre.





Dere kan godt å påpeke at smekken min er åpen, men jeg tror faktisk at jeg ser det selv også.
Men jeg dreit i det, jeg. For jeg var MONGO, skjønner dere det? MONGO!



Til sommeren er han (Ulrich, heter han) utdannet kybertekniker, som jeg ikke vet hva er engang. I mellomtiden sitter jeg her på venterommet til psykologen min og tenker at det er noe rart med alle menneskene rundt meg, de oppfører seg dumt og rart, driter seg ut og sier masse uinteressante ting.



Samtidig som jeg bader naken i Norges største offentlige toalett: Spikersuppa.


Nei, det er ikke til å stikke under en stol at det var min bror som fikk intelligensbiten i familien, og jeg biten hvor man kan gå i spagaten og ...fy faen, nå må jeg faktisk tenkte meg nøye om etter flere ting jeg kan. Vi tar det ved en senere anledning.

Men for meg gjør det ingen verdens ting, for jeg elsker broren min, og alle de tøffe tingene han kjøper på Internett:


Jeg tror jeg aldri har bestilt noe på Internett i hele mitt liv, jeg, fordi jeg:
1. Ikke skjønner hvordan jeg gjør det
2. Ikke stoler på Internett
3. Ikke har penger

Mens broren min som er student, han har mer penger på konto enn jeg har hatt TIL SAMMEN i hele mitt liv tror jeg, fordi han er intelligent og ikke kaster pengene sine ut av vinduet.

Jeg brukte for eksempel alle konfirmasjonspengene mine på å reise til KRETA og handle solbriller.




Jeg har forøvrig to andre brødre også, en halv- og en stebror. Stebroren kommer jeg ikke på hva heter akkurat nå, men lillebroren min heter Mads og er et sted mellom syv og elleve år. Han vet ikke helt hvem jeg er, men jeg satser på at når han lærer seg å lese, så kan han lære seg å kjenne meg via å lese bloggen min.

169 kommentarer:

Frida W V sa...

<3

Anonym sa...

Fantastisk som vanlig =)

Anonym sa...

Hallo, hvorfor vil du ikke være facebookvenn med meg? VI HAR JO EN FELLES VENN!

Anonym sa...

Du er fantastisk!

Marie sa...

du er helt fantastisk. Du tror det kanskje ikke selv, men kan ikke la være å påpeke det.

Martheeee sa...

Hørte deg på radion ista Linnea! Haha.
Bra at du skriver mer her igjen, mer glede i hverdagen for meg! Stå på : D

michelle/mird sa...

Aww, hahahah!

Anonym sa...

http://littlebookofmatches.tumblr.com/

veronica sa...

hahahah!
fine brødre, forøvrig.

Anonym sa...

jeg har ikke lest blogger før, hadde egentlig bestemt meg for at det skulle jeg ikke heller. Så var jeg dum nok til å klikke meg inn her. haha lenge siden jeg har leste noe av en slik kvalitet!! jeg ler, og skal så absolutt følge denne bloggen videre!

linda-mari sa...

Håper du har det bra!

Anonym sa...

Du er morsom.

Renate sa...

Så ligger jeg her da. Helt alene. Og ler høyt! Humorintelligens, om det er noe, så har du det i hvert fall!

Anonym sa...

alle de er også sikkert glad i deg :3

tom sa...

Jeg tenker at barndommen er den tiden i livet man har lov til å gjøre mongo ting. Merker at da jeg har gjort lignende ting i den senere tid blir jeg betraktet som unormal. Da jeg var 3 år var det tydeligvis forventet at jeg skulle spasere rundt å svinge på "snabelen" som jeg kalte den.

Det er vel bare en mindre hyggelig del av lifserfaringen.

Elias Potter sa...

Kult med solbriller da ;)

avalon sa...

hvem ere du prøver å lure, linnéa. alle som leser bloggen din skjønner jo at du er særdeles intelligent

Anonym sa...

hahahaaa!! digga deg!! :D

Anonym sa...

Nå lo jeg høyt flere ganger mens jeg egentlig sitter å gråter. finnes galere folk enn deg, lettet?

V sa...

pessimist- en optimist med erfaring. forstår det godt, jeg.

LA sa...

oi, studerer han kybernetikk? Går på kyb selv :)

Anonym sa...

Hahaha, genialt! Intet mindre;D Hurra!!

Caroline sa...

Nå skal jeg rett og slett bryte et mønster her. Til vanlig pleier jeg bare å klikke innom bloggen din så fort jeg ser at facebook-deg har lagt ut ny link. Deretter smiler og humrer jeg litt for meg selv før jeg tenker, "fy fan. Rå dame". Deretter går jeg tilbake til det vanlige livet mitt. NÅ derimot, nå kommenterer jeg fordi jeg dypt og inderlig vil at du skal forstå hvor flink jeg synes du er. Du er vel det mest intelligente mennesket jeg vet om som samtidig prøver for harde livet å bevise det motsatte. Og i tillegg er du utrolig morsom og pen. Så Linnéa, jeg sier dette med kjærlighet: Kom tilbake! Jeg mener, virkelig tilbake! Det du kaller "søppel" er faktisk ikke annet enn gull.

maiken sa...

Åååh<3 gøy. Ahaaha:D

Anonym sa...

Norges kunstelite er FAN! Mvh. Matias Falskbakken

ingridmj sa...

En kan aldri få for mange solbriller. Flott invistering.

Mariell sa...

DU er intellignet kjære deg!
Kanskje grunnen til at du syns alle rundt deg oppfører seg dumt og rart, driter seg ut og sier masse uinteressante ting, er fordi du er for intelligent for dem/oss. Ikke lett å si :)
Keep up the good work, Linnéa!

Flinke Piker sa...

La oss urinere på leketøy neste gang vi møtes. Deretter kan vi crawle i Spikersuppa.

Anonym sa...

haha, lol

Anonym sa...

Herlig!!!! :)

Ingvild :) sa...

MARIO hatt jo!!! Skulle ønske broren min også kjøpte sånt til meg...

Du er herlig, Linnéa!

Sandra Looove sa...

Bra skrevet, Linnea! Jeg får Erlend Loe-vibber av dette innlegget:)

Chanel sa...

Sitter å hører på " Mæggene" i reprise på radio og leser dette....Utrolig bra!! Anbefaler deg å gjøre det samme som jeg har gjort! Les bloggen min, - da slipper du stresse med sminke neste gang du MÅ gå på fest ;-)Anbefaler ALLE det samme, - som er litt opptatt av å se bra ut!

Martha sa...

Ikke så lett å holde styr på alle søsken... Går fort i surr!

Anonym sa...

hahahahahah :) you made my day!
og i dag skulle det mye til!
ha en fin dag:)

Helene sa...

Alt jeg har bestilt over nett har jeg bestilt via mamma. Dessverre får jeg ikke kjøpt så mye, for mamma er paranoid og redd for at noen skal komme å kattenappe henne om natten.

SA sa...

Flinke fine du :)

Synne sa...

Hoho! Jeg digger Mariohatten! Fin familie, høres det ut til.
Kanskje like greit at folk er forskjellige, for bildet av deg som plasker og gliser i Spikersuppa gjorde morgenen min betraktelig morsommere. Ha en fin uke!

Anonym sa...

haahhaha, alltid like herlig:)

Martine sa...

Herlig!!
Men hallooo, du har fått skrivegener også! Spagat-, utseende- og skrivegener, slettes ikke verst :)

Anonym sa...

Jeg har også en dalmatiner! :D

pernille sa...

Godt å høre at noen brukte konfirmasjonspengene på det samme som meg! Vi ble vel miljøskadd som barn.

Erik sa...

Ha ha ha!

Faen meg som å lese om min egen barndom. Bortsett fra at jeg brukte komf-penga mine på røyk og smågodt.

Frida sa...

Søt!

Ingrid sa...

Ingen er som deg!

ThisISmeThen sa...

haha, episke et par av de bildene! :-D Vit at jeg tenker på deg, for hva det er verdt... Skjønner at det ikke alltid er så lett å være Linnea <3

Anonym sa...

Jeg husker aldri hvor gammel minstebroren min er, til tross for at vi har mye kontakt og feirer bursdagen hans hvert år.

Meg sa...

Haha..... Syns du var søt som liten jeg!
Kul Mario hatt btw.

Elsker å lese bloggen din, syns du er et interessant og morsomt menneske!

Anonym sa...

Hahaha. Superfan av barnebildene dine.

Anonym sa...

Hello! Lag et innleg om alle tingene du faktisk kan da!

Silje sa...

Hahaha, fantastisk!

De skoene du har på deg på det bildet av deg ute, der du lener deg på en trestubbe, hadde jeg også! Eller, det vil si, mamma hadde slike. Men jeg brukte de hele tiden uansett, for de var jo dritkule! Fem størrelser for store eller ei.
Husker venninnen min hadde minst ti par av de, og hver gang jeg var hos henne ble skoene mine tilfeldigvis våte, så jeg måtte låne de kule skoene.

Hahaha, barndomsminner!

Anonym sa...

Love it!

Anonym sa...

Så søtt:-)
Jeg kan lære deg å bestille på nettet :-D

Eia sa...

Haha, goingen!! :)

ragnhild sa...

hahaha det her er det beste innlegget på lenge!

Anonym sa...

faen da...jeg vet ikke hva jeg skal kommentere... elsker bloggen din :D

Anonym sa...

synes du ikke det er trist at lillebroren din ikke vet hvem du er? hadde jeg vært deg, ville jeg ha hatt lyst til å kjenne min egen lillebror...

Anonym sa...

synes du ikke det er trist at lillebroren din ikke vet hvem du er? hadde jeg vært deg, ville jeg ha hatt lyst til å kjenne min egen lillebror...

iszting sa...

en av verdens mest humoristiske selvpresentasjoner jeg noensinne har lest, saa:
takk for opplevelsen!!

Lille sa...

Det heter "stikke under stol".. Ikke "stikke under EN stol".

maria sa...

jeg smiler

Pillippp sa...

Lille: Nei. Feil. Hvor har du det fra?

alina sa...

haha, morsomt som vanlig :D

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHAHA

Ingalill sa...

åh, jeg trenger den der mariohatten din!

Anonym sa...

HAHA. Får da håpe at broren din aldri lærer seg å lese. Ellers er det han som snart skriver et blogginnlegg ved navn "min traumatiske barndom".

Anonym sa...

du er til å elske! her fikk jeg meg dagens latter, og det skulle man ikke tro så mye jeg lo i stad! TAKK FOR AT DU ER

Anonym sa...

fuckyeah, sånne platåsko hadde jeg og.

på bildet der du sitter med mammaen din (?) og en undulat ser du ut som han sønnen til Mette Marit! (:O)

Marius!

Rebecca sa...

Du er dritkul. Jeg digger deg! :)

Anonym sa...

Hahaha! Genialt! Dagens høydepunkt så langt :)

Anonym sa...

To ting:
1. Prøv å skriv på dialekta di; "åå i æ so missløkka" etc etc
2. Fjern kommetatorfeltet. Det e uten unntak KUN IDIOTA so skrive her inne.

Men bloggen e bra, bloggen e strålande!

K sa...

You are brilliant!

Anonym sa...

Ville bare si at du er RÅ ;)
Fortsett sånn!
-Lurflesk

Anonym sa...

Hei.
Du sier det er ditt første minne, men egentlig så vet du ikke om det er ditt første minne.

hilsen Inga.

Linnéa sa...

inga: det er det første jeg husker da vel, din dritt.

anonym 6:06: Som du påpeker, det er kun idioter som kommenterer. Hva får deg til å tro at jeg snakker en så stygg dialekt? Det du skriver i ditt første eksempel er milevis fra Molde.

Caroline: Tusen takk.

Anonym sa...

det forklarer alt .. :)

Anonym sa...

Broren din ser bra ut.. er han singel?
:)

Anonym sa...

:)

Anonym sa...

Kyberteknikeren er fin..

Fotograf Benedikte Bull sa...

Damn! Virkelig en traumatisk oppvekst.. Skjønner ikke hvordan du klarte deg gjennom den jeg. :P

Ida27 sa...

Er det mammaen din på bilde nr 4? Pen. :-)

Elin Henriette sa...

Så nydelig du var på bildet av deg og Ulrich i voksen alder :)

Oda sa...

Linnèa, jeg vil at du skal forstå hvilket fantastiskt menneske du ser ut til å være, jeg kjenner deg jo bare gjennom bloggen din, men du virker som et utrolig herlig menneske! Ta det til deg, jeg mener det! :):)

Anonym sa...

Langmyra FTW!!!

Amalie sa...

AMAGAD, hvilket paradoks at du avslørte din tilstand som MONGO på den internasjonale dagen for de med down syndrom, høhø! :)

Anonym sa...

eeendelig! Good shit som vanlig, men jeg er enig med hun som skriver over her. Dialekta di er fantastisk! Fikk litt sånn sjokk da jeg så "hjemme hos" reportasjen.

Anonym sa...

Er du singel?

Anonym sa...

Morsom lesning! Du har det der med å formulere ellers kjedelige ting på en morsom måte. Bravo og hurra!

Anonym sa...

Har sittet her alene å gråtet i et par timer nå. Takk for at du fikk meg til å smile <3

Anonym sa...

denne kan du kanskje like:

http://www.stumbleupon.com/su/31COxd/www.maryannaville.com/when-insults-had-class/


ciavella...

Anonym sa...

De som er idioter, sier de er idioter, sier de idioter, er de idiot.

Du er spektakulær!

Anonym sa...

psykologi er bare vås, bedre å se på rambo filmer...

sjekk beste tips i verden:
http://www.stumbleupon.com/su/5ktRxI/maniacworld.com/toss-a-coin.jpg

psykologi, kognitiv observasjon, det er ganske irriterende å la noen stirre på deg og tilbakeholde info, leser du egne journaler for å se om de oppfatter deg. eller driter du i alt siden de er tullinger og ikke har sikta fri grunnet egen begrensning, hormoner pms all the time, we are match made in heaven , bare du er litt for ung. du har snev av noe arnold swartzenegger "lider" av... håper jeg tar feil, blir alltid glad når jeg kommer å lese bloggen selv om jeg hater blogg og bloggere iallefall straks det kom på ca 2000 tallet, og hvis man leser en så det er som ingen, så kan jeg fortsette å hate bloggere ....

have a nice day :)):(
ciavella

måtte bare, du er herlig ikkje min type daa...men, du e mange kjekk.

Anonym sa...

Bilde av deg i Spikersuppa... Priceless. LOoOoOoOoOve it!!!

Mathilde sa...

Beste innlegg på lenge Linnéa.

Susanne sa...

Du var skjønn da du var liten og du er skjønn nå. Elsker deg :-)

monica levinsky sa...

Ble du syk etter badinga i spikersuppa????? fikk du rare sykdommer??

Her er dagens anbefaling: Viss du vil være vitne til det mest tragiske i hele verden (joda, du blir litt nysgjerrig nå... ), så må du sjekke ut programmet "millionær søker kjæreste" (eller noe slikt). Syke mennesker der altså! jeg følte meg ekstremt normal og ikke minst SMART etter 2 sekunder.

Ha en strålende dag :)

Malene sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

haha, du har ingen lillebror i følge din mors blogg,

Anonym sa...

Ütrolig flott hatt! Vel, er det noen som kan få en oversized Mariohatt til å se bra ut så er det deg :)

Tirill sa...

jaha, siden Caroline plutselig bestemte seg for å begynne å kommentere før hun går tilbake til sitt vanlige liv, så greit: jeg digger deg også, har gjort det lenge, men aldri hatt behov for å skrive noe i dette festlige kommentarfeltet. Du er bedre enn du tror (men det vet du jo godt...)

Sara sa...

Jeg liker at du har lagret det ene bildet ditt som "Chand"!

EIRIN sa...

Takk for at du alltid redder dagen min.

EIRIN sa...

Takk for at du alltid redder dagen min.

Benti sa...

haha jeg ler enda! Råååtøff!

Tante Streng sa...

Anonym 11:07
For det er bare mødre som kan få barn? Ikke fedre?


Akkurat ja,

Anonym sa...

jai dør på mg
jeg var også forelsket i alle mine brødres venner.. de hatet meg

Maria Dirtfoot ♥ sa...

Dette innlegget var kjempefint :)

Anonym sa...

Kuleste bloggen i universet!! : )

Elisabeth sa...

haha! du gjør dagen min ;)

Anonym sa...

Du var ikke mongo, Linnea - du var bare i "støggalder'n". Vi har alle vært der.

:)

Anonym sa...

shajze

Anonym sa...

Broren din er heit!! Kan du ikke blogge litt mer om han?

Hilsen Maren.

Vilde sa...

Fra en norskfanatiker til det jeg trodde var en annen: Det heter SLENGTE, ikke slang

Anonym sa...

når kan man høre deg på radioen??

Tante Sleng sa...

Til Vilde.

Norsk ordbok om

slenge
I slang, slengt; -ing ( intrans.)
1 bevege seg (tilfeldig) hit og dit: hengselet er løst, så døren henger og slenger / fillene slang om ham; ( fam.) jo takk, det slenger og går ɔ:det går ikke så verst / gå og slenge gå uvirksom; – (om det tilfeldige, sjeldne) vi slang innom en restaurant / han trener ikke så hardt lenger, og slenger bare med i ett og annet stevne / pensjonatet har ikke mange besøkende, men det slenger da en og annen
2 befinne seg uryddig, tilfeldig, spredt omkring: sykler skal settes i stativet, og ikke ligge og slenge
Etym.: mnty. el. av slenge II til erstatning for slynge II


slengeII -te; -ing ( trans.)
1 kaste: han slengte pengene på bordet og gikk / han har for vane å slenge fra seg sakene sine over hele huset / jf. slit-og-sleng ; sleng på deg noen klær! / vi ble slengt overende av lufttrykket fra eksplosjonen; ( refl.) slenge seg på sofaen / slenge seg fra tre til tre / slenge seg nedpå
2 (mest fam.) sende (tilfeldig): sheriffen slengte et skudd etter ham ɔ:skjøt på måfå; han slengte inn en søknad; slenge spydigheter etter, dritt til en / tenk, å få en slik beskyldning slengt i ansiktet!
Etym.: gno. sløngva el. mnty. slengen , eg. 'sno'


In ya face!!!!

Anonym sa...

heeerlighet, det er det vittigste jeg har lest på lenge!!!!! fem utropstegn

Anonym sa...

For et perfekt innlegg! :D

Anonym sa...

hahaha jeg er så glad for at du ikke er normal. Det er ikke jeg heller

Silje sa...

Yey. da var det ikke bare jeg som sløste bort de konfirmasjonspengene.

OlvieMeeSweetLee sa...

herlig fra topp til tå & som liten som stor!!

Karikari sa...

Skulle ønske jeg var psykologen din.

Anonym sa...

genial er du! men kan du fortelle litt om hvordan det var å ha anoreksi?

Karianne sa...

Smekken din er faktisk åpen på det ene bildet. Nå vet du det iallefall.

Overtrøtt sa...

Faen, jeg hater blogging. Kan ikke fordra det. Brått så fant jeg din blogg... And you got yourself a new regular, miss. Jeg elsker å hate blogging.

Et Deus sa...

Jeg har faktisk gjort i fra meg i Spikersuppa, selv. =)

Tora sa...

du ligner på en surere versjon av lillesøstra til Emil i Lønneberget, Ida :)

Johncons sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Ohoy sa...

Dumt du ikke vokste opp i Oslo. Da kunne du ha kastet lekene til broren din i Spikersuppa.

Tonje sa...

du kan montere lysekroner!

Anonym sa...

ÅHERREGUD LINNEA!!!


jeg elsker deg.

nitapus sa...

Du er veldig fin som fattigmannsindianer! XD

Anonym sa...

alt jeg vet er forsatt feil..

Anonym sa...

Haha du slår ikke meg, jeg kledde broren min i jenteklær og slo han med ei potethakke i hodet...jada han lever!

camilla eriksen sa...

I LOVE YOU <3

Anonym sa...

Hei,
Jeg tror det kan være noe interessant for deg...
http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4034511.ece

Elisabeth sa...

Du er så genial at jeg dævver!

Desiré sa...

<3 jeg er glad i deg Linnéa.

Ingrid Høyvik sa...

du gjør dagen min så bra, viss jeg har det dårlig kan jeg bare tenke på det jeg leste hos deg og sitte å le for meg selv, i en time, på bussen eller i et bryllup. Jeg ler hver eneste innlegg, å bare må vise det til andre.
Å forresten er du en av de mest peneste jentene jeg noen gang har sett!
- Ingrid

karianne sa...

helt suveren blogg:D

malin sa...

Du blogger ikke ofte, men når du først gjør det så ler jeg. Lenge.

Anonym sa...

HEI, KAN DU LAGE SPILLELISTE MED HOVEFAVORITTENE DINE I ÅR OGSÅ?:):):)

Anonym sa...

Jeg håper du får barn en dag. Så håper jeg at jeg blir sykolog en dag. Så håper jeg barnet ditt kommer til meg. Da skal jeg overtale det til å ta selvmord.

Anonym sa...

Haha! Helt fantastisk!

Anonym sa...

Du er min favoritt-person! :)

Anonym sa...

http://youremybartender.tumblr.com/

Anonym sa...

herregud så for en grusom ting å skrive..fra anonym over her en plass, att hun håper att barnet ditt tar selvmord...jeg håper Hun tar selvmord,hvertfall før hun blir psykolog..eller sykolog som hun skriver det... tragiske menneske!

Anonym sa...

Okey, sorry. Det var jeg som skreiv det om dine fremtidige barn. Nå har jeg fått kjeft av kompisen som mener at folk "ikke ser humoren". wtf?!?! Han har uansett klart å gi meg sykt angst. Var bare kødd, liker deg jeg.

Alicia Nitaya sa...

Haha! Du skriver utrolig bra! Jeg lo gjennom hele innlegget.

hanna h sa...

fantastisk. er ikke meningen å le av livet ditt, men du skriver så bra

Jannike sa...

Kan jeg få nr til din bror?

Jannike sa...

Den eldste broren din..

Anonym sa...

hahaha... digger bloggen din, du er så morsom!!

karenmetric sa...

Nei men Linnea! Er du sammen med Chirag!?

Malin sa...

Morsom du er !haha

Anonym sa...

Pen bror. Er han singel?

Vilje sa...

http://www.vgtv.no/#id=38866

Anonym sa...

på tide med nytt innlegg!

Anonym sa...

HAHHHAHAHAHAHAHAH, JEG LER MEG I HJEL!!! Du har helt klart norges beste blogg! :D

Anonym sa...

Halt Halt Anne Holt! Sieg Heil=Linnie

Mvh Matias Faldbakken

Anonym sa...

Bar Blogg, Bra Konsept, Bra design, Og Bra Dame:)

Gardar E. Einarsson

Anonym sa...

Du er faen meg best.

Ylva sa...

Samtidig som jeg bader naken i Norges største offentlige toalett: Spikersuppa. Hahahahaha. Fantastisk!

Lola Pagola sa...

Moro at du hadde dalmatiner som barn! hvem hva hvor? Oppdrett og sånn? Har dalmatiner selv, artig rase. En blå undulat :)

L P

Anonym sa...

Elsker deg <3

rd sa...

Fin hatt.

Anonym sa...

Du er faktisk bare helt rå!

q sa...

Alt DU vet er feil..

Elisabeth Isabelle sa...

Du er faktisk definisjonen av episk. Håper du aldri faktisk tar livet ditt, jeg hadde savnet deg!

Anonym sa...

Langmyra skole <3