14. apr. 2011

Nei

Klokken 05.30 13. april


Fløy Julie og jeg til Paris for å mellomlande før vi reiste videre til Washington DC.
Men i Paris ble Julie konfrontert med følgende fra kvinnemennesket bak skranken:

- Har du VISA eller ESTA? (altså, tillatelse for å dra til USA som må kjøpes på forhånd.)
- Ja, jeg har visum, svarer Julie.
- Nei, det har du ikke, det gikk ut for to år siden, svarer damen.
- HORE! sa jeg til damen.

Neida.

- Beklager, jeg kan ikke sende deg til USA, sier damen til Julie.
- WTF? svarer Julie.
- Hvis du vil være med venninnen din, har du nøyaktig ti minutter på deg til å fikse ESTA. Jeg kan ikke garantere dere at dere rekker det, det tar veldig lang tid.

Det var da jeg bare:



- Har dere internett på mobilen? Dere må fikse det derfra.



Hallo, jeg er i UTLANDET, er du KLAR OVER hvor mye det koster for å sitte ti minutter på internett på mobilen??? Ikke faen!

- Nei, har ikke, lyver jeg.

Så vi fikk en av slavene på huset til å prøve. Og på SEKUNDET - tipper jeg - fikk Julie ESTA, selv om hun maste som en idiot.

- Ikke MAS, Julie!
- Jeg MASER IKKE! sier Julie og maser videre.



Og så, hadde vi fått EFTA.

- Flyet deres boarder nå, dere må løpe opp den rulletrappen til høyre der og videre.

???



Og på toppen av det hele lurte Julie meg med at Paris Hilton bodde i Paris!

Så tre hjerteinfarkt senere satt vi på flyet til Washington, kun åtte timer fly, før flyet gikk videre til ...



LOS ANGELES!

Og etter 20 timer fly hadde jeg altså lest omtrent 20 sider bok, og bakt fire ulike virtuelle cookies med min splitter nye Cookie-app.







Hva jeg skal i Los Angeles?





Jeg kan blogge oftere om dere ikke blir sinte fordi jeg bruker så kort tid på innleggene mine, som i dag. Har snart bursdag, vet dere.

95 kommentarer:

Hilde sa...

Høres ut som om det kan bli en interessant tur. Kos dere!

tomz sa...

cirka den beste lineupen ever, da.

Amanda sa...

åfyfaen! dit vil jeg også. heeeeldig

emeline sa...

faens misunnelig

Lusia sa...

Dåkk får ha en god tur og lykke til ^^

Bjørnar B sa...

Wow! Få med deg Ratatat og Nosaj Thing. De er fryktelig bra live.

Maria sa...

ÅH, misunnelig! Kos deg!

Anonym sa...

Stilig greie du skulle på.. Men "The tallest man on earth", ref programmet på lørdagen?? HÆ?

julie aida sa...

DRITTFLYPLASS!!!!!! nå skal vi gå tur, linnéa. du er treg.

Sofia sa...

HELDIG, HELDIG, HELDIG!!

Christine Gullerud sa...

Den kakeappen må man laste ned på macen for så å legge inn på IPhonen eller IPoden. Tok du deg det bryet? Jeg vurderte det selv - men orka ikke.

HA DET FINT I LOS ANGELES: )

Torill sa...

JA, til at du blogger oftere!!

Anonym sa...

bedre med innlegg du har bruk kort tid på enn ingen inlegg!

Anonym sa...

Elsk!

Ingridb sa...

Hahahahah Linnea JEG DØR av deg, du er bare så utrolig rå! haha, aldri slutt å blogge, bloggg til du er 183 år....
Kan vi bli bestevenner?
på forhånd takk!

veronica isabelle sa...

best lineup, jeg vil å!

eirin sa...

supermisunnelig.

Ella sa...

Jeg DØR av misunnelse! FAEN.

Anonym sa...

EFTA er ingen organisasjon men et frihandelsforbund.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Anonym sa...

kos deg linnie!

Rebecca sa...

Søta!

linda-mari sa...

Coachella din heldige jævel!

hjertevill sa...

Cirka så misunnelig at jeg griner.

Little E sa...

Bruk kort tid! Vi elsker deg uansett.

Anonym sa...

gi Jared Followill et kyss fra meg !

Anonym sa...

ÅÅÅEE, jeg vil også ha cookie-app, men jeg kan ikke... For jeg har en antikk-mobil fra 1960 med 2 taster og 1 cm skjerm.. jaja, LOVE U <3

Emilia sa...

Åhhh jag vill också!

Anonym sa...

Så gøy! Skikkelig heldige:)

Anonym sa...

Haha, jeg elsker bloggen din! Kos deg i USA.

Anne Berit sa...

åherregud, leste gjennom og bare "hehe, kult, haha, morsomt, oi shit... ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ SKAL HUN PÅ COACHELLA?????" fuck deg ass, fuck vgs, og kos deg på værdens beste festival liksom, raporter tilbake, ellers dreper jeg twitter!

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ COACHELLA!!!!!!! Så fort tid og penger tillater det, skal jeg også dit!!!!! :D:D

Hoelster sa...

ååååmg CHOACHELLLA!!

KOS dere litt daaa!!

olivia digger linnèa sa...

heldig!!! kos deg vakreee <3
blogg oftere

Anonym sa...

Hahah digget cookiesene! Der kom dagens latter, nesten! God tur!

Anonym sa...

heldig !

anita sa...

åh, sykt digg!

F. sa...

Omg, Coachella!!! Ser SÅ. KONGE. BRA. ut! (litt misunnelig, bare) Hvilket band gleder du deg mest til, Linnéa?:) Jeg liker skrivingen din, forresten! Du er rå:D

Sarah sa...

Liker innleggene dine uansett jeg :D

Frøkna sa...

Blogg oftere!

pernille sa...

FY FAEN JEG ER SÅ MISUNNELIIIIG

Barnelykke sa...

Innlegga dine får meg alltid til å glise :)))

B I R T E

Anders sa...

Jeg trykker litt på de reklamene på sida di jeg, så får du forhåpentligvis råd til turen også

Anonym sa...

FAENtastisk <3 Bare stikk til LA på tidenes festival, så lenge du tar bilder og oppdaterer oss slaver!

Stine sa...

det blir vi ikke! (sinte)

Anonym sa...

ÅFYYYFAAAAEEEEN!!!!

karenmetric sa...

FYFAEN linnea, jeg er så sjalu at jeg griner.

Ståle sa...

Du verden så mange bra band som skal spille!! Musikk KAN du!:)
Kjør på, og ha en forrykende ferietur!

Meg sa...

Kings Of Leon!!!! Kan vel innrømme at jeg er LITT missunnelig! Kommer sikkert til å bli helt konge!
Hva hadde jeg ikke gjørt for litt penger for å komme meg til LA nå.... :P

Kos deg masse <3

Mariell sa...

Kos deg masse!!!!

Anonym sa...

OMG, Kings of Leon, Arcade Fire... <3<3<3
Kos deg :D
Misunnelig? Neida...

Ps: har de gode gule epler i usa?
SC

Karianne sa...

Haha, EFTA!

Hvorfor ble du ikke værende i DC litt, det er fantastisk :D

Anonym sa...

Lo meg skakk ihjel da jeg så bildet når du lå på gulvet !! hahaha, konge :P

Anonym sa...

Tror det heter ESTA og ikke EFTA

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Helene sa...

like u!

charlikk sa...

hvor skal du bo. alle hotelpakkene er solgt ut. om jeg faar bo paa hotellrommet ditt er jeg med! Hilsen bloggleser som bor i usa (paa din alder ikke 40 aar gammel mann)

tongchen@seattle sa...

Greetings from USA! Your blog is really cool.
Are you living in Norway?
You are welcomed to visit me at:
http://blog.sina.com.cn/usstamps
Thanks!

Karoline sa...

Jeg er også i LA nå. SKAL STALKE DEG!!!!!!!!!! Neida, jeg bare tøyser med deg. Men jeg er i LA altså.

veronic mike sa...

halleluja. tidenes festival. Vel, kos dere!!! :D

Anonym sa...

okei oftere"!

Anonym sa...

Hhahahaha :D

SA sa...

God tur :)

Anonym sa...

Kings of Leon? Jeg kondolerer.

Anne Marie sa...

Jeg tror det går bra at du skriver oftere selv om innleggene kanskje blir litt kortere, du skriver bra uansett! ;)

Rascha sa...

Jaa, blogg oftere ! :D

Anonym sa...

Det er bedre med mange små innlegg hele tiden enn ca. ett i uka :)

Anonym sa...

hahah, gøygøy! Kos deg!

Amalie sa...

Kings of Leon! Brandon Flowers! Jimmy Eat World!
Herregud, ta mange mange bilder, å skriv et langt langt innlegg om konsertene osv!

Misunner deg noe sykt!!

Bettina Isabelle sa...

JEALOUS!!

Anonym sa...

Fantastisk blogg.
Herved min favoritt (les: den ENESTE som er verdt å følge i jungelen av møkkablogger som er bortkastet http plass!!). Har nesten konvertert til gule epler pga deg! (-> Kall det gjerne lettpåvirkelig, men det er litt sånn som når man ser en episode med Sex&TheCity, og man får sykt lyst på sigg når Carrie Bradshaw innhalerer og klager på ubrukelige menn på utpusten- aktig.) Men uansett, gi blanke faen i alle negative kommentarer du får, det er mennesker med IQ så lav at de ikke forstår at verden trenger oss som sprer litt galle og reflekterer over tingenes tilstand. Du ROCKER! Og jeg gleder meg til fortsettelsen.

/ M.

Anonym sa...

Kan varmt anbefale COLD WAR KIDS

Anonym sa...

du er så JÆVLIG rå! (:

digger denne bloggen totalt snakk om ikke no, akkuratt det jeg liker...

imotsettning til andre bloggere som forteller om hva de har kjøøpt i dag(fordi de har så mange penger) eller hva de hadde på brødskiva...

du er kul.

Anonym sa...

Kult hvis du skriver oftere og kortere :)
God tur :)

lol sa...

HELDIG!!!!!!!!!!!!

Pia Pulesveis sa...

Blogg ofte, kjempeofte. Gjerne ett ord pr innlegg.

oda ringstad sa...

Jeg har så sinnsykt lyst til å dra på den konserten at jeg holder på å dø. Håper det blir like vellykket som det ser ut som den skal bli! :)

tonjeroni lona sa...

Blogg ofte. du er fantastisk

auroraxcornelia sa...

wow. sykt bra lineup!!! Kos dere!!!

JaniceDyke sa...

Lucky Bitch! kos deg!

Anonym sa...

Tror jeg dør av sjalusi.

Anonym sa...

håper du tuller nå, men hvis du er seriøs: EFTA er en handelsorganisasjon som b.la norge er med i og er et slags alternativ til EU. ESTA er visa greiene...
såeh. forresten: cameltoe much?

June sa...

Herregud, ble stressa på deres vegne bare av å lese dette innlegget. Bra det ordna seg!

Leni sa...

This post is one of the best in a very, very long time! Worth to be alive for something like this:)

This I Love sa...

Den øverste cookien din ligner på en sammenrulla beltedyr. Kos deg på tur!

ingrid sa...

OOOMG COACHELLA HELDIG for faen

Vilde sa...

Hadde selv planer om Coachella- men utsolgt da jeg faktisk fant ut at jeg hadde fri til å dra. Herregud, du er verdens heldigste- lucky bastard.

Christian sa...

Kuul bollemus du har...

Katja som føler jesus hver dag! haha sa...

Linnniiie du er den feteste bloggern jeg noen sinne har lest om! Takk gud for at finnes mennesker som deg Linniie! Du gjør min verden til et bedre sted.hehe Vi bør faktisk starte en klubb. haha

johanne sa...

shit! så sykt mye bra! håper dere koser dere :D

Anonym sa...

Kanye :D Nas :D Lauryn Hill :D Good times to be had...

Synne sa...

Herregud, bloggen din eier totalt hele Norge! + USA. Du må aldriiii slutte å blogge, jeg dør av latterkick når jeg leser. ''Klokken har stoppet, kjøleskapet er tomt, klesskapet har veltet, og kontrakten min i NRK går ut hvert øyeblikk. Men jeg gir vel faen, jeg har allerede hatt et langt liv, og nå venter jeg bare på å dø.'' Bare en ting å si : Ha to the ha to the ha to the HA ! Elsker deg :D

Anonym sa...

OMG! Arcade Fire _og_ Bright Eyes?! Da mangler bare Killers for å rekreere den fantastiske kvelden på Hove for fire år siden.

Ylva sa...

Fantastisk! Som alltid! :-)

jeavi sa...

haha! Åh heldigen som er på Coachella festivalen! Kos deg/dere masse:-)

Anonym sa...

HALLELUJA!!!! Ha d faen så morro:))))))))))))))

sara sa...

arcade fire, så sjalu